Egy gumis haverom(AUDI S6 al jár)
A NANKANG ra esküszik
olcsó és jó,magyar körülményekre
Forum >> Gumi, felni, futómű
.......................13-03-2012 14:22:34 // 14913
.......................13-03-2012 14:17:35 // 14912
Nekem Bridgeston e van fent téli,tapadás nem hiper jó
viszont kopik mint az állat
A mito n kleber téli van az SZUPER gumi,tapad is nem is kopik
a gumikeverékem múlik az egész
nem a márkanéven
egy gumival voltam eddig NAGYON elégedett,SPORTIVA!!
sajna nagy méretben nincs
viszont kopik mint az állat
A mito n kleber téli van az SZUPER gumi,tapad is nem is kopik
a gumikeverékem múlik az egész
nem a márkanéven
egy gumival voltam eddig NAGYON elégedett,SPORTIVA!!
sajna nagy méretben nincs
Piritu - 1.000.00013-03-2012 13:29:26 // 14911
Az ADAC tesztjét pont azért tartom korrektnek, mert minden információt megad, hogy ÉN dönthessek. A saját szempontjaim alapján.
(Amúgy a németeknél igenis fontos a környezet tudatosság és a spórolás.)
Pl a kopás se mindenkinek mindegy, ha ugyan azért az árért 2x annyit tudok elmenni egy gumival érdemes elgondolkodni, hogy megéri-e cserébe 5km/órával alacsonyabb kanyarsebesség határhelyzetben. Főleg, ha nem akarok száguldozni vele...
(Amúgy a németeknél igenis fontos a környezet tudatosság és a spórolás.)
Pl a kopás se mindenkinek mindegy, ha ugyan azért az árért 2x annyit tudok elmenni egy gumival érdemes elgondolkodni, hogy megéri-e cserébe 5km/órával alacsonyabb kanyarsebesség határhelyzetben. Főleg, ha nem akarok száguldozni vele...
vm13-03-2012 12:27:09 // 14910
Olvasgattam a legújabb gumitesztet, és elgondolkodtam...
Vajon mennyit nyom a latba a márka, a kiosztott repi-ajándék, a tájékozatlan vásárlók megszokása...
A vizsgált paraméterek közül nekem tulajdonképpen kettő tűnik igazán fontosnak. A száraz, illetve a vizes tapadás.
A zaj ugye kényelmi dolog, nem ANNYIRA mérvadó, de ami szerintem felháborító, hogy itt is a divat határozza meg az értékelést, vagyis hogy mennyire fogyasztáscsökkentő az abroncs. Merthogy ez ugyanannyira divat, mint a herélt, kis turbómotorok...
Mennyit spórol vajon a tesztgyőztes mondjuk 100 km-en, és vajon megéri-e azt, hogy cserében a tapadása kisebb?
Szóval enyhén vicces, hogy az a Yoko gumi, amely egyébként a legjobb paraméterekkel bír száraz és vizes tapadás terén, és amelyik a legcsendesebb, a hetedik lett 15 közül csak azért, mert nem annyira economy...
Mondjuk az is komoly, hogy vizes tapadásban hátbaveri a Rain Expert-et, nem is kicsit.
A második(!) helyezett GY-nak viszont szinte nincs is vizes tapadása, de persze fontosabb, hogy nem kopik.
Persze... A bakelit sem ;-)
Gáz ez az egész... Marketing, és parasztvakítás... ;-)
Vajon mennyit nyom a latba a márka, a kiosztott repi-ajándék, a tájékozatlan vásárlók megszokása...
A vizsgált paraméterek közül nekem tulajdonképpen kettő tűnik igazán fontosnak. A száraz, illetve a vizes tapadás.
A zaj ugye kényelmi dolog, nem ANNYIRA mérvadó, de ami szerintem felháborító, hogy itt is a divat határozza meg az értékelést, vagyis hogy mennyire fogyasztáscsökkentő az abroncs. Merthogy ez ugyanannyira divat, mint a herélt, kis turbómotorok...
Mennyit spórol vajon a tesztgyőztes mondjuk 100 km-en, és vajon megéri-e azt, hogy cserében a tapadása kisebb?
Szóval enyhén vicces, hogy az a Yoko gumi, amely egyébként a legjobb paraméterekkel bír száraz és vizes tapadás terén, és amelyik a legcsendesebb, a hetedik lett 15 közül csak azért, mert nem annyira economy...
Mondjuk az is komoly, hogy vizes tapadásban hátbaveri a Rain Expert-et, nem is kicsit.
A második(!) helyezett GY-nak viszont szinte nincs is vizes tapadása, de persze fontosabb, hogy nem kopik.
Persze... A bakelit sem ;-)
Gáz ez az egész... Marketing, és parasztvakítás... ;-)
Jack13-03-2012 12:07:06 // 14909
Budapesten tudtok ajánlani olyan futómű beállító műhelyt aki látott már életében ültetett futóművet alfa romeo-n, és korrekt módon be is tudja állítani? Azt a mondatot nem akarom hallani a szájából, hogy "ja, azzal ott nem tudok mit csinálni" vagy " az az érték rossz, de nem fogod úgy sem érezni"! De sajnos érzem.... És újra sem gumiznám a kocsit,mert hasraütésre állítja be. -30/30mm-es a futómű.
mreni10-03-2012 16:49:33 // 14908
ok,Te vagy a király
Wickey10-03-2012 09:12:32 // 14907
nem. Ilyet én nem írok le, mert túl sokat beszélgetek jogászokkal ehhez, és túl sok a fogalmatlan birka.
Én olyat írok le, hogy hasonló minőségű, hasonló állapotú 17-es gumik minden paraméterében megfelelő méretű felnin stabilabb lesz, és nagyobb kanyarsebességet lehet vele elérni, de azt is leírom mellé, hogy ez a nagyobb kanyarsebességet már egy eleve nagy kanyarsebességnél nagyobb, nem arról van szó, hogy 1310-es dácsiából csinálunk ültetett bmw-t.
Sebességben napi használatban mindegy, árban meg nincs akkora különbség a 16os és a 17es között, el kell dönteni, hogy komfort vagy kinézet számít. Kanyarsebességre kár is hivatkozni, irreleváns, max. zárt pályán lehetne kihasználni, oda meg kell egy semi-slick vagy slick garnitúra oszt szevasz. Aki közúton annyira a határon autózik, hogy a 16os kevés neki, azt vagy a rendőr, vagy az élet előbb-utóbb úgyis megbünteti. Aki hülye, a 17-essel is megdöglik, aki meg picit is képben van, az a virsli 15-össel is képes normális tempóban közlekedni. Én az ABS nélküli 145TD-vel a 175/65R14-es téligumikon gyorsabb vagyok szinte az egész városnál, és semmivel nem megyek rosszabb időket munkába jövet-menet mostanában, mint a 225/45R17-es nyárigumis ESRABSVDCSTB 156-tal mentem ősszel. Ezen az időn javítani már csak ész nélkül vagy mázlival lehet. 21"-os gumival nem.
Én olyat írok le, hogy hasonló minőségű, hasonló állapotú 17-es gumik minden paraméterében megfelelő méretű felnin stabilabb lesz, és nagyobb kanyarsebességet lehet vele elérni, de azt is leírom mellé, hogy ez a nagyobb kanyarsebességet már egy eleve nagy kanyarsebességnél nagyobb, nem arról van szó, hogy 1310-es dácsiából csinálunk ültetett bmw-t.
Sebességben napi használatban mindegy, árban meg nincs akkora különbség a 16os és a 17es között, el kell dönteni, hogy komfort vagy kinézet számít. Kanyarsebességre kár is hivatkozni, irreleváns, max. zárt pályán lehetne kihasználni, oda meg kell egy semi-slick vagy slick garnitúra oszt szevasz. Aki közúton annyira a határon autózik, hogy a 16os kevés neki, azt vagy a rendőr, vagy az élet előbb-utóbb úgyis megbünteti. Aki hülye, a 17-essel is megdöglik, aki meg picit is képben van, az a virsli 15-össel is képes normális tempóban közlekedni. Én az ABS nélküli 145TD-vel a 175/65R14-es téligumikon gyorsabb vagyok szinte az egész városnál, és semmivel nem megyek rosszabb időket munkába jövet-menet mostanában, mint a 225/45R17-es nyárigumis ESRABSVDCSTB 156-tal mentem ősszel. Ezen az időn javítani már csak ész nélkül vagy mázlival lehet. 21"-os gumival nem.
Wickey10-03-2012 08:59:21 // 14906
Nem feltétlenül. Abban igazad van, hogy a 15ös gumiknál a 17esek rendszerint szélesebbek, ezért jobban is kéne tapadniuk, de ez csak az egyik összetevő. A másik összetevő a csökkent oldalfalmagasság, és - ennek megfelelően - merevebb oldalfal. Közvetlenebb lesz a futómű, kevésbé támolygósabb, és kicsit olyan, mint amikor poliuretánra cseréled a szilenteket: feljebb tolódik és szűkebb lesz a határsáv.
Nagyon gyorsan ki lehet egyébként mutatni a peres gumi hatását: próbálj meg vele driftelni. Hátsókerekessel értelemszerűen. Én autókáztam keresztbe már 195/60R15-ös, 195/55R15-ös és 205/40R17-es gumikkal is. A 195/60 kb. két héttel előtte táviratban közli a tapadási határt, utána meg még rá is kérdez, hogy csókolom, tényleg meg szeretne pördülni itten? A 205/40 pedig tapadt tapadt tapadt, majd dirr, hirtelen elvesztette a tapadást, és úgy elment keresztbe, hogy csak pislogtam. Oszt azért akkora különbség a 205 meg a 195 között nincs ám szélességre...
Nagyon gyorsan ki lehet egyébként mutatni a peres gumi hatását: próbálj meg vele driftelni. Hátsókerekessel értelemszerűen. Én autókáztam keresztbe már 195/60R15-ös, 195/55R15-ös és 205/40R17-es gumikkal is. A 195/60 kb. két héttel előtte táviratban közli a tapadási határt, utána meg még rá is kérdez, hogy csókolom, tényleg meg szeretne pördülni itten? A 205/40 pedig tapadt tapadt tapadt, majd dirr, hirtelen elvesztette a tapadást, és úgy elment keresztbe, hogy csak pislogtam. Oszt azért akkora különbség a 205 meg a 195 között nincs ám szélességre...
Liquid09-03-2012 20:11:11 // 14904
ez a 17-essel jobban lehet kanyarodni dolog azért több összetevős nem? pl. az egyik, hogy a 17-es felnin szélesebb gumit használ a jóember
mert ha egy 15-ös felnire tennél mondjuk 335 széles gumit valsze3g azzal is vaddisznó módon kanyarodna, vagy csak én egyszerüsítem le túlzottan? :)
mert ha egy 15-ös felnire tennél mondjuk 335 széles gumit valsze3g azzal is vaddisznó módon kanyarodna, vagy csak én egyszerüsítem le túlzottan? :)
mreni09-03-2012 16:20:13 // 14903
Új16os új 17essel való hasonlítása lenne számomra a reális...de lehet én látom rosszul.
Te is leírtad,hogy 17es kerékkel jobb lesz a stabilitás,kanyarsebesség,ennyi,
tény hogy rosszul megválasztott méretekkel,el lehet baszni bármit,de nem ez volt a kérdés....
Te is leírtad,hogy 17es kerékkel jobb lesz a stabilitás,kanyarsebesség,ennyi,
tény hogy rosszul megválasztott méretekkel,el lehet baszni bármit,de nem ez volt a kérdés....
Wickey09-03-2012 09:13:52 // 14902
ez a wanlis arc volt szigorúan, de mint mondtam, a zendereimen is valami sonny gyártmányú rettenet volt rajta. Nagyobb zsidó vagyok annál, hogy lecseréljem, mielőtt elkopik, de ettől megmenekültem, a 17es zender milano ugyanis nem fér fel a négydugós fékektől, kéne egy félcentis pogácsa, na azt meg már mégsem, a 17-es azev a felmegy, azon meg talán mintha dunlop lenne (hogy mértéktelen legyen az öröm: fűrészfogasra kopva).
Wickey09-03-2012 09:11:57 // 14901
Mér', hasonlítsak egy új 17est a rongyosra kopott 16-oshoz? Minek? Ott mi lenne a meglepetés?! Azért el tudok képzelni olyan szar felniszélesség és ET kombinációt amire egy vadi új 17-est (nem váltóméret) felhúzva szarabb lesz, mint a kopott gyári 16os. Na, ilyet mondjuk már láttam, igaz fosvágenen. Az meg is érdemelte. :-)
Mégegyszer elugatom, hogy olyan sokismeretlenes egyenlet ez a gumi és felni kérdéskör, hogy a fogalmatlan hülyegyerekek sokkal jobban járnak, ha maradnak a gyári felnigarnitúra + gyári méretű minőségi, lehetőleg új guminál.
Ha fel sikerül tenni egy, maximum két számmal nagyobb felnit (lehetőleg az sem árt, ha az is "gyári"), aminek stimmel a (kerékcsavarok száma, ezt is ideírom zárójelben, nem is rég volt egy fénykép valami felnigarnitúráról, amit a figura SK fémfúróval átfúrkált másik darabszámra és osztókörre), osztóköre, középfurata, ET-je és szélessége, sikerül feltenni rá valami értelmesebb minőségű, nem szarráöregedett, megfelelő méretű gumit, akkor jobb lesz az eredmény.
Annyival persze nem, hogy racionálisan megindokolható legyen, nekem legalábbis ne magyarázza senki, hogy hő de kurvára szüksége van arra a hatszázad extra gére kanyarban, amikor a gyári felni + rendes gumi kombóval is kényelmetlenül gyorsan kanyarodni. Egyedül a 185/65R15-ös téligumira mondtam a jtd-n azt, hogy na, ez most, hogy jön a jó idő, és kezd felszáradni meg tisztulni az út, no, ez picit orrtolós. 6 éves Michelin téligumi, csere előtt, 3mm mintával. A 205/55R16 Goodyear UG8, ami újonnan felkerült helyette, hát, várnék még pár évecskét, amíg lekopik meg megöregszik, mielőtt fikázni kezdeném...
Elbaszni pedig egy rossz gumival iszonyat egyszerű, mind a komfortot, mind a kanyarsebességet, egy rossz ET-jű, vagy túl széles felnivel pedig az egész futóműgeometriát. Oszt adtál a szarnak egy pofont. Sokkal többet lehet sokkal könnyebben rontani egy (szar) nagyobb felnivel meg egy (szar) peresebb gumival, mint amennyit nyerni lehet a hibátlan váltóméretes szettel.
Mégegyszer elugatom, hogy olyan sokismeretlenes egyenlet ez a gumi és felni kérdéskör, hogy a fogalmatlan hülyegyerekek sokkal jobban járnak, ha maradnak a gyári felnigarnitúra + gyári méretű minőségi, lehetőleg új guminál.
Ha fel sikerül tenni egy, maximum két számmal nagyobb felnit (lehetőleg az sem árt, ha az is "gyári"), aminek stimmel a (kerékcsavarok száma, ezt is ideírom zárójelben, nem is rég volt egy fénykép valami felnigarnitúráról, amit a figura SK fémfúróval átfúrkált másik darabszámra és osztókörre), osztóköre, középfurata, ET-je és szélessége, sikerül feltenni rá valami értelmesebb minőségű, nem szarráöregedett, megfelelő méretű gumit, akkor jobb lesz az eredmény.
Annyival persze nem, hogy racionálisan megindokolható legyen, nekem legalábbis ne magyarázza senki, hogy hő de kurvára szüksége van arra a hatszázad extra gére kanyarban, amikor a gyári felni + rendes gumi kombóval is kényelmetlenül gyorsan kanyarodni. Egyedül a 185/65R15-ös téligumira mondtam a jtd-n azt, hogy na, ez most, hogy jön a jó idő, és kezd felszáradni meg tisztulni az út, no, ez picit orrtolós. 6 éves Michelin téligumi, csere előtt, 3mm mintával. A 205/55R16 Goodyear UG8, ami újonnan felkerült helyette, hát, várnék még pár évecskét, amíg lekopik meg megöregszik, mielőtt fikázni kezdeném...
Elbaszni pedig egy rossz gumival iszonyat egyszerű, mind a komfortot, mind a kanyarsebességet, egy rossz ET-jű, vagy túl széles felnivel pedig az egész futóműgeometriát. Oszt adtál a szarnak egy pofont. Sokkal többet lehet sokkal könnyebben rontani egy (szar) nagyobb felnivel meg egy (szar) peresebb gumival, mint amennyit nyerni lehet a hibátlan váltóméretes szettel.
mreni09-03-2012 07:01:40 // 14900
azt mond meg,hogy miért hasonlítod az új 16ost egy használt garnitúra 17eshez??
GTPeti08-03-2012 21:21:49 // 14899
Ilyet én is láttam. Mert a 20 és 21 collos garnitúra még itt is érezhetően drágának számít...
Jobb esetben a tag Kumho-t, vagy Hankook-ot vesz. Rossz esetben Wanli-t... B)
Jobb esetben a tag Kumho-t, vagy Hankook-ot vesz. Rossz esetben Wanli-t... B)
Wickey08-03-2012 21:02:54 // 14898
én se szeretem a páros számokat, 15-ös 17-es felnijeim voltak csak, mutogatni a 19-es az igazi :-PPP A télim csak azért 16-os, mert nem fér el a 15ös acél a 305-ös féken. :D
Wickey08-03-2012 21:01:44 // 14897
mondom, elbaszni könnyebb.
Amúgy, hogy tovább akadékoskodjak: nem autózható jobban a 215/45-tel alanyi jogon, mert ha véletlenül stimmel is az ET a felni szélességéhez, egy vadi új jó minőségű 205/55R16 jobb lesz, mint teszem azt egy "80%-os egy szezont futott alig használt" harmadosztájú sportgripraceperformance gumi.
Netuddmeg hányszor lepődtem meg. Mondjuk először akkor, amikor kiderült, hogy gumival együtt került szaré'hugyé'-ba a viszonylag kultúrált Zender Milano garnitúra. Hadd ne csináljak belőle titkot: a szokásos kinti piaci értékének a negyedéért vettem.
A Sonny gyártmányt mondjuk már akkor sem ismertem. Másodszor meg akkor lepődtem meg, amikor leesett két csepp eső, és az amúgy 5-6mm-es nyárigumikon úgy elkezdtem korcsolyázni, hogy csak na! Nos, annál a 3mm alá kopott 185/65R15-ös téli Michelin-ek is jobban fogták az utat (a legnagyobb nyári melegben zuhé után). Oszt kimentem bandázódni picikét germániában, és azoknak ott magyarázhat az ADAC, meg tesztelgethet orrbaszájba, csak csodálkoztam, milyen ócska pusztulat gumikat képesek feltenni vadonat új 335d-kre a 20 meg 21 colos felnikre. Kérdeztem is a sráctól, hogy ilyen jó biztosítása van? :-) boldog volt.
Amúgy, hogy tovább akadékoskodjak: nem autózható jobban a 215/45-tel alanyi jogon, mert ha véletlenül stimmel is az ET a felni szélességéhez, egy vadi új jó minőségű 205/55R16 jobb lesz, mint teszem azt egy "80%-os egy szezont futott alig használt" harmadosztájú sportgripraceperformance gumi.
Netuddmeg hányszor lepődtem meg. Mondjuk először akkor, amikor kiderült, hogy gumival együtt került szaré'hugyé'-ba a viszonylag kultúrált Zender Milano garnitúra. Hadd ne csináljak belőle titkot: a szokásos kinti piaci értékének a negyedéért vettem.
A Sonny gyártmányt mondjuk már akkor sem ismertem. Másodszor meg akkor lepődtem meg, amikor leesett két csepp eső, és az amúgy 5-6mm-es nyárigumikon úgy elkezdtem korcsolyázni, hogy csak na! Nos, annál a 3mm alá kopott 185/65R15-ös téli Michelin-ek is jobban fogták az utat (a legnagyobb nyári melegben zuhé után). Oszt kimentem bandázódni picikét germániában, és azoknak ott magyarázhat az ADAC, meg tesztelgethet orrbaszájba, csak csodálkoztam, milyen ócska pusztulat gumikat képesek feltenni vadonat új 335d-kre a 20 meg 21 colos felnikre. Kérdeztem is a sráctól, hogy ilyen jó biztosítása van? :-) boldog volt.
Xixo08-03-2012 15:52:54 // 14896
Ezt így szerintem ember nem fogja tudni. Ha jól sejtem, akkor olyan 4-5 menetet illik megkapaszkodnia a csavarnak. Ha meg nem, akkor úgyis kijavítanak... :)
GIRInd08-03-2012 13:11:08 // 14895
Subba kínzó kérdés:
Vettem egy szett "borsszóró" kinézetű, 15-ös felnit az autómra (147 1.6eco), hogy nyárigumival használjam. Az autómon eddig mindig acélfelni volt, viszont a hozzá mellékelt csavarok kúposak, így elméletileg használhatóak lennének a kf. felnihez, csak a hosszában nem vagyok biztos, hogy elég (42mm a teljes, 23mm a menetes rész hossza). Meg tudja valaki mondani, hogy mekkora csavar kell ehhez a felnihez?
Vettem egy szett "borsszóró" kinézetű, 15-ös felnit az autómra (147 1.6eco), hogy nyárigumival használjam. Az autómon eddig mindig acélfelni volt, viszont a hozzá mellékelt csavarok kúposak, így elméletileg használhatóak lennének a kf. felnihez, csak a hosszában nem vagyok biztos, hogy elég (42mm a teljes, 23mm a menetes rész hossza). Meg tudja valaki mondani, hogy mekkora csavar kell ehhez a felnihez?
Xixo06-03-2012 20:31:13 // 14894
Azért némi tűréshatár van a váltóméreteknél is. Legalábbis a Grandénak a 15-16-17-es méretek között volt.
(Hogy ez az adott esetben is így van e, na azt nem tudom.) :)
(Hogy ez az adott esetben is így van e, na azt nem tudom.) :)
mreni06-03-2012 19:52:03 // 14893
a 18-as felnit inkább hagyjuk
mreni06-03-2012 19:51:25 // 14892
szerintem egy 215/40-45 el sokkal jobban autózható mint a 205/55-el,de sok dologtól függ ez még... szélesség,ET felni-gumi súly stb.
Wickey06-03-2012 19:48:39 // 14891
hát... maradjunk annyiban, hogy jóval könnyebb elbaszni, mint érdemben javítani rajta.
Nekem a gyári 205/55R16-tal se volt soha semmi bajom a kanyarsebességemmel. Hiába tosztam rá 8,5x18-as felnit, nem lett belőle pályagép. A 17esek se jobbak annyival, mint amennyivel drágább méret.
Nekem a gyári 205/55R16-tal se volt soha semmi bajom a kanyarsebességemmel. Hiába tosztam rá 8,5x18-as felnit, nem lett belőle pályagép. A 17esek se jobbak annyival, mint amennyivel drágább méret.
mreni06-03-2012 19:44:10 // 14890
illetve inkább egyéni igényekre szabni :)
mreni06-03-2012 19:40:14 // 14889
e javítani is lehet ám rajta ;)
GEORGE06-03-2012 19:30:37 // 14888
A futómű nagyon precíz dolog. Nem hiába ölnek bele sok-sok munkaórát, mire meg lesz a tökéletes futómű.
úgy van kitalálva, hogy a keréknek talajjal érintkezőpontjában futnak össze az erővonalak 1 pontban. Ha te bármelyik elemét megváltoztatod, mint pl kiszélesíted a felnit, más méretű gumit raksz rá, nyomtávszélesítőt raksz fel, akkor felborítod az egyensúlyt, a korábban írt pontból "folt" lesz. Ez megmutatkozhat abban, hogy nehezebb lehet esetleg kormányozni, vagy feszülni fog a futómű, vagy "darabosan" fog a beavatkozás után haladni egy íven, stb stb.... elképzelhető, hogy gyorsan lenyalja majd a futófelület bizonyos részeiről a mintát.
Azért adnak meg gumiméreteket, hogy azokkal használva megmarad az összhang a futóműben. Hamarosan nálunk is szerepelni fognak a gumi és felni méretek a forgalmiban.
úgy van kitalálva, hogy a keréknek talajjal érintkezőpontjában futnak össze az erővonalak 1 pontban. Ha te bármelyik elemét megváltoztatod, mint pl kiszélesíted a felnit, más méretű gumit raksz rá, nyomtávszélesítőt raksz fel, akkor felborítod az egyensúlyt, a korábban írt pontból "folt" lesz. Ez megmutatkozhat abban, hogy nehezebb lehet esetleg kormányozni, vagy feszülni fog a futómű, vagy "darabosan" fog a beavatkozás után haladni egy íven, stb stb.... elképzelhető, hogy gyorsan lenyalja majd a futófelület bizonyos részeiről a mintát.
Azért adnak meg gumiméreteket, hogy azokkal használva megmarad az összhang a futóműben. Hamarosan nálunk is szerepelni fognak a gumi és felni méretek a forgalmiban.
Frank156Rosso06-03-2012 19:22:54 // 14887
Nagyon láma kérdés, de nagyon érdekel (2in1):
1.,Mi van, ha a 6,5Jx16-os gyári alufelnire 205/45r16-os gumit teszek?
gondolom alacsonyabban lesz, és már értéket fog mutatni a km óra, mint egyébknét.
de van valami hátránya ezen kívül? természetesen egy futómű beállításon a csere után azonnal átesne a 156...
2.,Ami viszont az érdekes, hogy a mostani 205/55r16-os kerekekkel is más értéket mutat, mint a gps illetve több útszéli sebességmérő (pl. lakott területen).
1.,Mi van, ha a 6,5Jx16-os gyári alufelnire 205/45r16-os gumit teszek?
gondolom alacsonyabban lesz, és már értéket fog mutatni a km óra, mint egyébknét.
de van valami hátránya ezen kívül? természetesen egy futómű beállításon a csere után azonnal átesne a 156...
2.,Ami viszont az érdekes, hogy a mostani 205/55r16-os kerekekkel is más értéket mutat, mint a gps illetve több útszéli sebességmérő (pl. lakott területen).
atika06-03-2012 18:12:08 // 14886
Üdv Pajtások!
Marangoni Verso -val valami tapasztalat!?
Marangoni Verso -val valami tapasztalat!?
Grando06-03-2012 15:26:33 // 14885
Küldd át légyszi a telszámodat a mobilomra, rádcsörögnék. Érdekelnek a gurigák. Köszi! ;)))
Dévid06-03-2012 15:11:15 // 14884
Szerintem enyém is akkora, bár lehet csak 7,5" :) Azért próbáld fel, mielőtt megveszed mert nekem speciel a motortér alsó burkolatán picit faragnom kellett, mert koppig balra fordított kormánnyal jobb oldalon néha beért egy pár mm-t a 225-ös gumi (MOMO Corse 5x100 17x7,5(8?)" ET 35). :)
Perez06-03-2012 15:04:56 // 14883
Sziasztok!
Ha esetleg érdekel valakit 5db 14"-os, 33-as, gyári felni írjatok rám nyugodtan. 10000 stabil magyar Forint.
Ha esetleg érdekel valakit 5db 14"-os, 33-as, gyári felni írjatok rám nyugodtan. 10000 stabil magyar Forint.
.......................05-03-2012 18:31:00 // 14880
Akkor holnap rájukcsörgök,tölük vettem télit 18 ast,király áron Bridgestone-t
Xixo05-03-2012 18:26:17 // 14879
Annyira nem nézegettem ezt a méretet a 45ösre... :))
De eddig a budagumisok a befutók az amorés árakkal!
De eddig a budagumisok a befutók az amorés árakkal!
.......................05-03-2012 18:22:35 // 14878
235/40 r19 et nem láttál olcsón valahol?
Xixo05-03-2012 18:12:54 // 14877
Tudtok most valahol nagyon jó áron nyári gumikat?
Végigtúrtam már a netet, van is ötlet, hogy honnan, de hátha tudtok jobbat...
Kössze!
Végigtúrtam már a netet, van is ötlet, hogy honnan, de hátha tudtok jobbat...
Kössze!
Sanyi05-03-2012 17:51:21 // 14876
Sziasztok
17-es méretben a 8 col széles felni sok a 156-ra? :)
17-es méretben a 8 col széles felni sok a 156-ra? :)
GT Ɨ|ѯ03-03-2012 16:22:40 // 14874
Nem én árulom, csak segítettem Putyesznek a linkel:-)
Inter156 (il mascalzone)01-03-2012 18:08:38 // 14873
Majd átnézem azokat is! Egy Mac felni tetszik még nagyon,jókora Italy felirat van rajta,pont stimmelne a P7-es gumihoz:-) Persze az árakat is figyelem és ezek jó árban vannak :-)
Imyx01-03-2012 13:25:31 // 14872
Rosszul írtam, padka melletti parkolásra gondoltam :).
Egy hosszabb, kevésbé rosszabb útvonalat fogok munkába járáshoz választani, azt hiszem :).
Egy hosszabb, kevésbé rosszabb útvonalat fogok munkába járáshoz választani, azt hiszem :).
Putyesz01-03-2012 13:21:10 // 14871
így van...valamit valamiért!!!!én a 17-es aluval is szenvedek.....ha ez vígasztal:)
GT Ɨ|ѯ01-03-2012 12:29:17 // 14870
Ez ( sajnos ) így igaz...:-)
Kátyúfigyelésre összpontosított távoli előrenézéssel és satu előtte, majd kikerül közöl, megmenthető kicsi hazánkban a felnik hajlítgatása furcsa minták irányába....
Kátyúfigyelésre összpontosított távoli előrenézéssel és satu előtte, majd kikerül közöl, megmenthető kicsi hazánkban a felnik hajlítgatása furcsa minták irányába....
vm01-03-2012 12:20:14 // 14869
A síneken vigyázz k.vára, a padkára parkolás meg szerintem mérettől függetlenül kerülendő...
Jimmi T.01-03-2012 10:37:18 // 14868
Sajna Bp. tapasztalatom nem sok van, de vidéki annál inkább. Tavasszal amikor még alig kátyúznak ezek a kpm-es szocialista brigádok, mindig szidom magam hogy minek kellett sportfutómű és 18" -as kerék. DE ha kimegyek egy rendesen karbantartott főútra vagy szerpentinre akkor meg fülig ér a szám. Egyszóval kompromisszumok kellenek. :)
Imyx01-03-2012 10:34:10 // 14867
Én két hét után fogom megtudni, milyen 18-as kerékkel járni Bp-en :-). Nagyon kíváncsi vagyok rá, mennyire lesz használható. Attól tartok, hogy gyök 2-vel lehet járni majd rosszabb utakon. És a padkákra parkoláskor baromira vigyázni kell majd :).
Az optika oltárán feláldozzuk a kényelmet :))).
Az optika oltárán feláldozzuk a kényelmet :))).
Sotime01-03-2012 10:25:55 // 14866
Gondolkodom egy garnitúra 18-as felni beszerzésén. Gumi 225/40 menne rá.
A kérdésem az, hogy akinek ilyen van az autóján és városban (lehetőleg Budapesten) használja, mi a véleménye? Nem túlzás ezekre a szar utakra? Örülnék minden véleménynek, hosszútávú tapasztalatnak még inkább! Köszi!:)
A kérdésem az, hogy akinek ilyen van az autóján és városban (lehetőleg Budapesten) használja, mi a véleménye? Nem túlzás ezekre a szar utakra? Örülnék minden véleménynek, hosszútávú tapasztalatnak még inkább! Köszi!:)
Imyx29-02-2012 20:25:05 // 14865
Nézd meg a Momo felniket is! :).
Inter156 (il mascalzone)29-02-2012 19:45:44 // 14864
Erösítés részemről is :-D
Én is belemászok felni projektbe a jövő hónapban.
Már keményen nézegetem a felniket. Egy Dezent nagyon bejövős :-)
Én is belemászok felni projektbe a jövő hónapban.
Már keményen nézegetem a felniket. Egy Dezent nagyon bejövős :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
372
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?