Sziasztok,
Jobb helyet nem találtam a hirdetésemnek, hátha valakinek érdekes lehet "off" autóra, remélem elfér itt:
A képeken látható AEZ 17"-os BMW 5-öshöz / 7-eshez való alufelni garnitúra 245/45 r17-es GoodYear téli gumikkal szerelve eladó, ára 18.999HUF/db, azaz a 4db alufelni ára GUMIK NÉLKÜL 76.000HUF. A felnik jelenleg 245/45 r17 téli gumikkal vannak szerelve, ezekkel együtt az ára 23.999HUF/db, azaz a 4db TÉLI GUMIVAL SZERELT alufelni ára 96.000HUF. Természetesen mind gumikkal, mind gumik nélkül eladó, árban kisebb cserét be tudok számolni előzetes egyeztetés alapján. Szükség esetén a postázást meg tudom oldani. Még több infó és kép a linkre kattintva érhető el, érdeklődni a megadott elérhetőségek valamelyikén.
AEZ 17" -os 5x120 alufelni szett téli gumikkal szerelve eladó!
Köszöntem a figyelmet!
Üdv.Gergő
Forum >> Gumi, felni, futómű
szállító8110-11-2018 21:32:33 // 19613
Kócosw09-11-2018 21:20:47 // 19612
Armorall felnitisztitó :)
Public Enemy09-11-2018 19:55:21 // 19611
Sziasztok!
156-ra keresek 15-ös vagy 16-os kerékszettet használható nyárigumikkal, olcsón lehetőleg, Budapest vagy Székesfehérvár vonzáskörzetében, holnapi átvétellel! Üdv
156-ra keresek 15-ös vagy 16-os kerékszettet használható nyárigumikkal, olcsón lehetőleg, Budapest vagy Székesfehérvár vonzáskörzetében, holnapi átvétellel! Üdv
gyml31-10-2018 14:04:38 // 19610
Sziasztok,
ezt a márkát próbálta már valaki?
https://www.autoalkatreszonline24.hu/abs/9263827
ezt a márkát próbálta már valaki?
https://www.autoalkatreszonline24.hu/abs/9263827
Kazes☻24-10-2018 22:08:02 // 19609
Jozso5324-10-2018 10:23:20 // 19608
Alfa 156-ra 4db DUNLOP téligumi acélfelnire szerelve elado.185/65x15.Ára:10000/db
RomeoOne14-10-2018 19:34:53 // 19607
Segítséget szeretnék kérni felni tisztításhoz. Van téli és nyári szettem, ezeket mindig a gumisnál tároltatom be. Így nincs olyan időszak, hogy nálam van a leszerelt kerék. Így a váltás alatt valószínűleg le kell majd egyenként szerelnem az összeset és úgy megtakarítani. A célom, hogy a fent hagyott centrír ragasztócsíkokat, meg a szép lassan gyűlő fékport levakarjam. Milyen kémia kell ehhez? Féktisztító, brigéciol, WD-40? Valamint milyen eszköz? Műanyag spakli? Nem szeretném a fényezését megsérteni semmiképp szóval olyan anyag kéne, ami az esetleges fékport (sztem nem sok van rajta) leszedi, de azt nem bántja. Az összes centrírt leverem és annak a ragasztóját és lemosom róla. Szóval közvetlenül a váltás előtt csinálnám, amikor már nem megyek, csak városon belül, max 50-el.
Liquid13-10-2018 11:08:02 // 19606
Ez szerintem is így van, pont ez lenne a lényege a konyhanyelven peresguminak is. Minél vékonyabb és merevebb az oldalfal annál kevésbé torzul a gumi.
Zolibácsi13-10-2018 07:56:17 // 19605
Valaki nézte már, hogy a giulia qv felnije befér a 159 alá? 8,5j és 10j 19"? igazából a hátulja érdekelne, hogy a 10j elfér-e kasztni munka nélkül
Shadin05-10-2018 18:54:12 // 19603
Szerintem nem lehet a nem XL-es gumi a reszponzívabb, mert előbb torzul, utána kanyarodik. Nekem legalábbis ez a tapasztalatom.
RomeoOne05-10-2018 18:53:20 // 19602
Itt a 3. sort korrigálnám:
Egykevésbé túlfújt gumi nem tapad annyira, mint gyári nyomásértéken.
Egy
Shadin05-10-2018 18:52:08 // 19601
Én is csak ugatom a szakmát, pláne a reál tárgyakat, de úgy gondolom, hogy a gyári értékre fújt XL-es gumi "sportosabb" nem a fizikai határon hajtva. Nem véletlenül tűnik a túlfeszített gumi is sportosabbnak mondjuk kanyarban. Pontosabban kormányozható, de abban igazad van, hogy a határmezsgye vékonyabb, de akkor még csak esetleg nyikorogni kezd majd jóval később megfogja a VDC :-) Ua. autón volt ilyen is meg olyan is azonos méretben és hát én jobban szerettem az XL-est. Igaz 10%-kal feljebb is fújtam, így két dolgot értem el, jobb lett a kanyar reakciója és (még)kevésbé billegett, továbbá sokkal jobban megy át vele fekvőrendőrön, mert kisebb a ki-be rugózása.
Nagyobb méretben meg azért drágább a nem XL-es mert azt gyártják kisebb darabszámban. A Porsche meg német azt sem tudják mit miért csinálnak :-)
Nagyobb méretben meg azért drágább a nem XL-es mert azt gyártják kisebb darabszámban. A Porsche meg német azt sem tudják mit miért csinálnak :-)
RomeoOne05-10-2018 18:50:19 // 19600
Ja, ehhez még itt van illusztrációnak ez a videó, pont odatekertem, ahol a lényeg van. Nézd az abroncs alsó részét. És még így sincs gáz, így kell működnie :D
RomeoOne05-10-2018 18:49:04 // 19599
Alapvetően sztem azok a trendek mondhatók igaznak, amik az original feltevések is voltak, hogy a nem XL-es a reszponzívabb gumi, az XL-es meg picit nehezebb, de cserébe jobban is bírja picit a gyűrődést. Csak a szerzett információkból nagyjából az derül ki, hogy ez a különbség annyira kicsi, mind pozitív, mind negatív irányban, mindkét típusra, hogy nem igazán érdemes foglalkozni vele (kivéve, ha előírja a manual az XL-t, akkor nem felcserélhetők, persze :D ).
RomeoOne05-10-2018 18:39:19 // 19598
Nem teljesen értem, hogy mire célzol. Arra, hogy a nagyobb nyomástűrés miatt jobban fel tudod fújni és merevebb lesz? Sztem nem jó ötlet. Nem véletlenül van megadva gyári nyomásérték. Egy kevésbé túlfújt gumi nem tapad annyira, mint gyári nyomásértéken. A kúszás nem ördögtől való dolog. Ugye fizikából tudjuk, hogy az erő a lendületváltozás idő szerinti deriváltja (vagy mondjuk egyszerűen, hogy egységnyi idő alatti lendületváltozás). Tehát, ha nagyon merev a gumid, mert túlfújod, akkor irányváltásnál pillanatok alatt változik a lendület, tehát nagy centrifugális erő ébred gyorsan, ami elszakíthatja a futófelületet az úttól. Gyári nyomáson, ha picit deformálódik is, az pont arra elég, hogy növelje az időt, amíg a lendületváltozás bekövetkezik és csökkentse a fellépő centrifugális erőt, így megmaradhat a tapadása a kocsinak.
Bár ez csak okoskodás a részemről, de azt azért erősen kétlem, hogy az XL-es sportosabbnak lenne nevezhető. Ne essünk át a ló túloldalára :D
Nem véletlen, hogy a nagyobb méretekben, ha van nem XL is, azok erősen felárasak. És ahogy a 159 topikban az egyik hozzászólásnál írtam, pl. a Pirellinél ezek a nem XL-es nagy gumik Porsche homologizációk voltak. Kétlem, hogy ha az XL sportosabb volna, akkor a Porsche-ra drágább gumi kellene nem XL-esből :D
Bár ez csak okoskodás a részemről, de azt azért erősen kétlem, hogy az XL-es sportosabbnak lenne nevezhető. Ne essünk át a ló túloldalára :D
Nem véletlen, hogy a nagyobb méretekben, ha van nem XL is, azok erősen felárasak. És ahogy a 159 topikban az egyik hozzászólásnál írtam, pl. a Pirellinél ezek a nem XL-es nagy gumik Porsche homologizációk voltak. Kétlem, hogy ha az XL sportosabb volna, akkor a Porsche-ra drágább gumi kellene nem XL-esből :D
Shadin05-10-2018 18:01:23 // 19597
Viszont a merevebb oldalfal, esetleg nagyobb nyomással is, inkább a sportosság felé viszi el az XL-es gumit, kisebb oldal kúszás, kisebb belengés (?). Továbbá jótékony hatással van a vesekövekre is :-D
RomeoOne05-10-2018 16:46:58 // 19596
Valószínűleg nem. Nem merevebb az oldalfal csak kicsit nagyobb légnyomást bír el.
Dante05-10-2018 15:00:44 // 19595
Nagyon tetszett az írás. Köszönjük!
Én is anno vaciláltam hogy XL-es legyen vagy ne, aztán mikor olvastam hogy az oldalfala van az XL-eseknek jobban megerősítve akkor úgy összeállt egy kép a fejembe hogy lehet ez a gumi komolyabb kanyar esetén jobban megtartja a formáját, ezáltal nem "gyűrődik be" annyira komoly oldalterhelés esetén.
Persze ez csak az én fejemben állt össze így mivel pártolom a sportos vezetést. Viszont most igazán kiváncsi lettem helyes lehet-e a feltételezésem vagy nem :)
Én is anno vaciláltam hogy XL-es legyen vagy ne, aztán mikor olvastam hogy az oldalfala van az XL-eseknek jobban megerősítve akkor úgy összeállt egy kép a fejembe hogy lehet ez a gumi komolyabb kanyar esetén jobban megtartja a formáját, ezáltal nem "gyűrődik be" annyira komoly oldalterhelés esetén.
Persze ez csak az én fejemben állt össze így mivel pártolom a sportos vezetést. Viszont most igazán kiváncsi lettem helyes lehet-e a feltételezésem vagy nem :)
Jozso5305-10-2018 13:06:50 // 19594
4 db alfa 156-ra valo FULDA téligumi elado lemezfelnire szerelve.Ára:10000ft/db.Gumiméret 185/65x15 Érd:06 70 2693039
Liquid05-10-2018 12:58:54 // 19593
Így azért már tisztább a kép, köszi hogy utánajártál és megosztottad!
RomeoOne05-10-2018 12:36:28 // 19592
Utánajártam ennek a sima vs XL abroncs kérdésnek, mert rengeteg a témában a félinformáció, meg hozzáértőnek tűnő dilettáns cikk a neten, amik megtévesztik az embert.
Összegezve: a kérdés alapvetően az, hogy mi lesz akkor, ha XL-es gumi megy egy olyan autóra, ami nem igényli amúgy az XL-es, azaz extra terhelhetőségű abroncsot? A pro érvek között az szokott általában szerepelni, hogy nagyobb terhelhetőség miatt jobban bírhatja a rossz utakat, a kátyút, valamint a másfajta terhelésekkel szemben is (padka stb.) ellenállóbb lehet.
A kontra érvek szerint az XL-es abroncs nehezebb, növeli a rugózatlan tömeget. Így egyrészt jobban terheli a futómű alkatrészeket, másrészt rontja az autó dinamikáját. Elvesz a sportosságból, a kormányzási reakciót/visszacsatolást negatívan befolyásolja.
A kérdést tovább árnyalja az a tendencia, hogy míg régen az XL-es abroncsok felárasak voltak a sima változatokhoz képest, és az előbbi jóval elterjedtebb volt, addig mára már nagyjából egy árban vannak, sőt, nagyobb (18"-tól) méreteknél sokszor már csak XL-est gyártanak, ezzel kizárva a választás lehetőségét is nem XL-est igénylő autó esetén. Valamint, ha mégis gyártanak az adott méretből simát, az az XL-eshez képest csak komoly felárral érhető el.
Megkerestem az egyik magyarországi abroncsgyártónál dolgozó mérnök ismerősömet, hogy feltegyek neki ezzel kapcsolatban pár kérdést.
Alapvetően az azonos típusú abroncsoknál voltam kíváncsi a sima és az XL-es változat közötti tömegkülönbségre. Valamint arra, hogy a fentebb felsorolt előnyök, hátrányok mennyire lehetnek valósak, esetleg a nagyobb nyomást jobban bírja-e az XL vagy van-e egyéb paraméter, pl. az oldalfalra vonatkozóan, amiből valamilyen következtetést le lehet vonni ezzel kapcsolatban. A választ változtatás nélkül közlöm:
"Gyorsan átfutottam az összes gyártott guminkat, és arra jutottam, hogy nagyobb méreteknél (18-19) már egyáltalán nem gyártunk, csak XL-es gumikat. Tehát nincs összehasonlítási alapom, hogy mennyivel nő a tömeg. 16-17"-os méretnél még megjelenik mindkettő, de a tömeg csak olyan 1-3 %-kal nő az XL esetében. Sajnos szintén nem tudok típusra lebontva nyomásadatokat, mivel ezt nem határozzák meg méretenként és típusonként, egy adott nyomassal tesztelnek egy kategórián belül. Az adatok közt nincs sok paraméter, ami sokat elárulna az oldalfalakról ezeken kívül. Alapvetően az "extra load" -ot úgy érjük el hogy másfajta szövettel (más anyag és szövetsűrűség) készül a ply / carcas réteg, de mivel ugye ezek viszonylag kis sűrűségű anyagok, ez nagyon minimálisan jelentkezik a gumi tömegében. Egyébként nem csak az oldalfal az erősített, viszont ott duplán van jelen ez a réteg, ezért végülis ott tényleg jobban erősített.
Na de ezeket az XL-es gumikat a magasabb terhelhetőség miatt készítjük. Mivel a gumiban a teherhordozó "rész" a levegő, így ezek magasabb nyomást képesek elviselni. Viszont ez csak a belső nyomásra vonatkozik, Ez a carcass réteg a nyomástartó réteg és ez csak húzó terhelésre van tervezve, egy kátyúnál semmi haszna sajnos.
Egyébként azért van szinte csak XL-es gumi a nagyobb méreteknél mert ezt kívánja a piac, sok esetben nem indokolt."
Konklúzióm: 1-3%-os tömegnövekedés gyakorlatilag elhanyagolható. Ennyi simán benne van két azonos méretű, de eltérő gyártójú (de simán lehet, hogy azonos gyártó, de eltérő mintájú) abroncsnál is. Tehát az XL-es abroncsnak nincs ilyen negatív hatása. A válasz alapján a vélt előnyök sem érvényesülnek. Nem vagyok hozzáértő, de azért bennem felmerül a kérdés, hogy mondjuk egy kátyúval való találkozásnál, ahol benyomódik a gumi, ugye, ott is húzó terhelés lép fel a nyomástartó rétegen, tehát nem lehet, hogy mégis jobban bírja? Csak ott konkáv geometriában és nem konvexen, mint a levegő belső nyomására. Mindegy is, valószínűleg, ha szignifikánsan jobban bírná, akkor erre a marketing már rárepült volna.
Még annyit tennék hozzá, hogy emlékszem, hogy anno volt, aki egy az Apollo minőségügyi vezetőjével készült Totalcar podcast alapján mondta azt, hogy milyen rossz az XL-es gumi, mert sokkal nehezebb, és felsorolta a már említett hátrányokat.
Ezen nekibuzdulva végighallgattam én is ezt a podcast-et. Ebben egy árva szó nem esik XL-es gumiról. Itt a run-flat, azaz defekttűrő abroncsokról kezdenek beszélni. Hogy azok valóban nehezebbek vagy 25%-al a nem defekktűrőkhöz képest a bennük lévő teherhordó szerkezettől. Ott valóban érvényesülnek felsorolt hátrányok.
Végeredményben tehát elmondható, hogy nincs lényeges különbség sima és XL-es abroncs között. Felesleges tehát emiatt erősen az egyiket vagy másikat pártolni. Az a boszorkányüldözés, ami az XL-es abroncsok ellen megy, alaptalan. Akinek nincs szüksége XL-esre, annak felesleges megvennie, de aki azt veszi, (főleg ha nem is tud mást venni a méretében), nem lesz hátrányban, bár nagy valószínűséggel előnyt sem fog belőle érezni.
Összegezve: a kérdés alapvetően az, hogy mi lesz akkor, ha XL-es gumi megy egy olyan autóra, ami nem igényli amúgy az XL-es, azaz extra terhelhetőségű abroncsot? A pro érvek között az szokott általában szerepelni, hogy nagyobb terhelhetőség miatt jobban bírhatja a rossz utakat, a kátyút, valamint a másfajta terhelésekkel szemben is (padka stb.) ellenállóbb lehet.
A kontra érvek szerint az XL-es abroncs nehezebb, növeli a rugózatlan tömeget. Így egyrészt jobban terheli a futómű alkatrészeket, másrészt rontja az autó dinamikáját. Elvesz a sportosságból, a kormányzási reakciót/visszacsatolást negatívan befolyásolja.
A kérdést tovább árnyalja az a tendencia, hogy míg régen az XL-es abroncsok felárasak voltak a sima változatokhoz képest, és az előbbi jóval elterjedtebb volt, addig mára már nagyjából egy árban vannak, sőt, nagyobb (18"-tól) méreteknél sokszor már csak XL-est gyártanak, ezzel kizárva a választás lehetőségét is nem XL-est igénylő autó esetén. Valamint, ha mégis gyártanak az adott méretből simát, az az XL-eshez képest csak komoly felárral érhető el.
Megkerestem az egyik magyarországi abroncsgyártónál dolgozó mérnök ismerősömet, hogy feltegyek neki ezzel kapcsolatban pár kérdést.
Alapvetően az azonos típusú abroncsoknál voltam kíváncsi a sima és az XL-es változat közötti tömegkülönbségre. Valamint arra, hogy a fentebb felsorolt előnyök, hátrányok mennyire lehetnek valósak, esetleg a nagyobb nyomást jobban bírja-e az XL vagy van-e egyéb paraméter, pl. az oldalfalra vonatkozóan, amiből valamilyen következtetést le lehet vonni ezzel kapcsolatban. A választ változtatás nélkül közlöm:
"Gyorsan átfutottam az összes gyártott guminkat, és arra jutottam, hogy nagyobb méreteknél (18-19) már egyáltalán nem gyártunk, csak XL-es gumikat. Tehát nincs összehasonlítási alapom, hogy mennyivel nő a tömeg. 16-17"-os méretnél még megjelenik mindkettő, de a tömeg csak olyan 1-3 %-kal nő az XL esetében. Sajnos szintén nem tudok típusra lebontva nyomásadatokat, mivel ezt nem határozzák meg méretenként és típusonként, egy adott nyomassal tesztelnek egy kategórián belül. Az adatok közt nincs sok paraméter, ami sokat elárulna az oldalfalakról ezeken kívül. Alapvetően az "extra load" -ot úgy érjük el hogy másfajta szövettel (más anyag és szövetsűrűség) készül a ply / carcas réteg, de mivel ugye ezek viszonylag kis sűrűségű anyagok, ez nagyon minimálisan jelentkezik a gumi tömegében. Egyébként nem csak az oldalfal az erősített, viszont ott duplán van jelen ez a réteg, ezért végülis ott tényleg jobban erősített.
Na de ezeket az XL-es gumikat a magasabb terhelhetőség miatt készítjük. Mivel a gumiban a teherhordozó "rész" a levegő, így ezek magasabb nyomást képesek elviselni. Viszont ez csak a belső nyomásra vonatkozik, Ez a carcass réteg a nyomástartó réteg és ez csak húzó terhelésre van tervezve, egy kátyúnál semmi haszna sajnos.
Egyébként azért van szinte csak XL-es gumi a nagyobb méreteknél mert ezt kívánja a piac, sok esetben nem indokolt."
Konklúzióm: 1-3%-os tömegnövekedés gyakorlatilag elhanyagolható. Ennyi simán benne van két azonos méretű, de eltérő gyártójú (de simán lehet, hogy azonos gyártó, de eltérő mintájú) abroncsnál is. Tehát az XL-es abroncsnak nincs ilyen negatív hatása. A válasz alapján a vélt előnyök sem érvényesülnek. Nem vagyok hozzáértő, de azért bennem felmerül a kérdés, hogy mondjuk egy kátyúval való találkozásnál, ahol benyomódik a gumi, ugye, ott is húzó terhelés lép fel a nyomástartó rétegen, tehát nem lehet, hogy mégis jobban bírja? Csak ott konkáv geometriában és nem konvexen, mint a levegő belső nyomására. Mindegy is, valószínűleg, ha szignifikánsan jobban bírná, akkor erre a marketing már rárepült volna.
Még annyit tennék hozzá, hogy emlékszem, hogy anno volt, aki egy az Apollo minőségügyi vezetőjével készült Totalcar podcast alapján mondta azt, hogy milyen rossz az XL-es gumi, mert sokkal nehezebb, és felsorolta a már említett hátrányokat.
Ezen nekibuzdulva végighallgattam én is ezt a podcast-et. Ebben egy árva szó nem esik XL-es gumiról. Itt a run-flat, azaz defekttűrő abroncsokról kezdenek beszélni. Hogy azok valóban nehezebbek vagy 25%-al a nem defekktűrőkhöz képest a bennük lévő teherhordó szerkezettől. Ott valóban érvényesülnek felsorolt hátrányok.
Végeredményben tehát elmondható, hogy nincs lényeges különbség sima és XL-es abroncs között. Felesleges tehát emiatt erősen az egyiket vagy másikat pártolni. Az a boszorkányüldözés, ami az XL-es abroncsok ellen megy, alaptalan. Akinek nincs szüksége XL-esre, annak felesleges megvennie, de aki azt veszi, (főleg ha nem is tud mást venni a méretében), nem lesz hátrányban, bár nagy valószínűséggel előnyt sem fog belőle érezni.
Haddel29-09-2018 16:43:05 // 19591
ÁdidiGaga (il hempescattore)23-09-2018 13:25:21 // 19590
Nem okoskodás :-) , mivel valóban így van, ezt többen is mondták - annyi hogy
egyrészt a 3 cseréből erre egyre inkább figyeltem (legutóbb már épphogy ráhúztam a bakon és egy futóművesnél lett rendesen ráhúzva- viszont ekkor volt hogy a kerékfeltevés miatti aláemelésnél már elindult kicsit a gumi a fémházból) mégis kb. ugyanaz a szitu..
Illetve akna vagy kerékkel együtt emelő szerkezet nélkül leengedve szinte nincs hely a kulcs rendes elfordításához - nem beszélve a csavarokról amik elég idiótán vannak megoldva, így az ember hajlamos letudni a meghúzást amíg odafér :-) - de mondom, ez csak első alkalommal volt így..
(a csavar feje hátulról van betéve egy olyan hosszában-ferdén elmetszett csőhöz hasonló bunkerban, oda krova+toldó+fix szár megy, a szár végére rongy és a padlólemezhez nekifeszülve ez tart ellent. Elölről van az anya, de a csavar szára annyira kiáll hogy sima krovafej nem megy rá - erre találtam ki azt, hogy csőkulcs aminek két vége van, a másik ugye X méretű + az anyagvastagsága, na erre a méretre keresek egy krovafejet - az ekkora méretben már nem egész mm-es csőkulcsfal miatt általában annyira passzosat hogy már rá kell püfölni :-) - és így akár nyomatÓkulcssal is lehet dolgozni elvileg...)
Ezen kívül van még egy ami talán ok lehet* : a tornyokról anno egy "guru" is úgy gondolta mikor gátlócsre okán egy komplett tornyot adott nekem, hogy a nyilvánvalóan kétféle gátlókat leszámítva azonos alkatrészekből épül fel a jobb és a bal - pedig nem, az alsó tányér és a felső , tkp. kötés nélküli szilentnek tekinthető (két gyűrű közt egy gumitányér) elemcsoportból a felső kétféle! A gond, hogy 2018-ban nem nagyon akad olyan forrás, amiből beazonosítható pontosan melyik-melyik! Még rosszabb, hogy mivel a torony egy torziós megoldás , simán összemegy bármi-bármivel, szemre nem derül ki hogy esetleg nem olyannak kellene lennie...
Ezért úgy döntöttem, hogy bár nem 100% de több mint valószínű hogy a tavaly vett donorban a tornyok még eredetiek (vagy legalábbis szaXerűen lettek javítva) így első körben kiszedtem és oldalanként hasonlítom össze azzal ami a kocsiban van
(* erre mondják, hogy "szükséges de nem elégséges feltétel" - addig nem csinálok semmi egyebet amíg ezt a torony-témát nem tisztázom, de nem mondanám egyértelműre így visszatekintve az eseményeket, hogy ez az oka...)
egyrészt a 3 cseréből erre egyre inkább figyeltem (legutóbb már épphogy ráhúztam a bakon és egy futóművesnél lett rendesen ráhúzva- viszont ekkor volt hogy a kerékfeltevés miatti aláemelésnél már elindult kicsit a gumi a fémházból) mégis kb. ugyanaz a szitu..
Illetve akna vagy kerékkel együtt emelő szerkezet nélkül leengedve szinte nincs hely a kulcs rendes elfordításához - nem beszélve a csavarokról amik elég idiótán vannak megoldva, így az ember hajlamos letudni a meghúzást amíg odafér :-) - de mondom, ez csak első alkalommal volt így..
(a csavar feje hátulról van betéve egy olyan hosszában-ferdén elmetszett csőhöz hasonló bunkerban, oda krova+toldó+fix szár megy, a szár végére rongy és a padlólemezhez nekifeszülve ez tart ellent. Elölről van az anya, de a csavar szára annyira kiáll hogy sima krovafej nem megy rá - erre találtam ki azt, hogy csőkulcs aminek két vége van, a másik ugye X méretű + az anyagvastagsága, na erre a méretre keresek egy krovafejet - az ekkora méretben már nem egész mm-es csőkulcsfal miatt általában annyira passzosat hogy már rá kell püfölni :-) - és így akár nyomatÓkulcssal is lehet dolgozni elvileg...)
Ezen kívül van még egy ami talán ok lehet* : a tornyokról anno egy "guru" is úgy gondolta mikor gátlócsre okán egy komplett tornyot adott nekem, hogy a nyilvánvalóan kétféle gátlókat leszámítva azonos alkatrészekből épül fel a jobb és a bal - pedig nem, az alsó tányér és a felső , tkp. kötés nélküli szilentnek tekinthető (két gyűrű közt egy gumitányér) elemcsoportból a felső kétféle! A gond, hogy 2018-ban nem nagyon akad olyan forrás, amiből beazonosítható pontosan melyik-melyik! Még rosszabb, hogy mivel a torony egy torziós megoldás , simán összemegy bármi-bármivel, szemre nem derül ki hogy esetleg nem olyannak kellene lennie...
Ezért úgy döntöttem, hogy bár nem 100% de több mint valószínű hogy a tavaly vett donorban a tornyok még eredetiek (vagy legalábbis szaXerűen lettek javítva) így első körben kiszedtem és oldalanként hasonlítom össze azzal ami a kocsiban van
(* erre mondják, hogy "szükséges de nem elégséges feltétel" - addig nem csinálok semmi egyebet amíg ezt a torony-témát nem tisztázom, de nem mondanám egyértelműre így visszatekintve az eseményeket, hogy ez az oka...)
Tocke21-09-2018 09:22:56 // 19589
Nem akarok okoskodni, csak mondom. A lengőkart mindig abban a helyzetben kell meghúzni, amelyikben az üzemszerű nyugvó állapota van. Magyarul mintha a kerekein állna az autó. Ha így csináltátok, akkor biztosan szar a minőség. Ha nem, akkor is lehet hulladék amit beletettetek, de a szilent ki van téve egy plusz erőhatásnak a kezdetektől.
ÁdidiGaga (il hempescattore)21-09-2018 08:52:58 // 19588
Üdv Urak!
Valakinek tapasztalata ilyen jellegű szilent-tönkremenetelről (leginkább az okáról...)?
Ez 33 lengőkar vége a kasznin, a gyári 25 évet lehúzott , igazából a gumin látszott az öregecskedés, semmi hasonló "kijövés" de gondoltam jó ötlet felújítani az egész orrfutót.
Ez 2015 novemberében volt.
Vettem ezt a lengőkart (igényesebb fajta utángyártott, szilentezve) ,alapvetően sikeres volt a felújítás, remekül futott a verda - csakhogy 400 km-t bírt ki ez a szilent, akkortól jelentkezett a nyikorgás - csak eleinte nem tudtam mi az... Mikor így kijön, utána az éktelen nyekergést leszámítva a világ végéig elmegy. Azóta 2x lett kiszerelve és újraszilentezve - legutóbb már az volt, hogy vettem volna le a bakról a szerelés végén és hogy a kerék rámenjen féloldalon a lengőkar alá emeltem kicsit és már attól (!) láthatóan elmozdult a lengőkar a szilent külső fémházával együtt a gumin...(végül megint egy olyan bő 400 km , Miskolc-Pécs után jelentkezett a hangja...)
Esetleg ha tudtok szilentes céget, aki megszakértené az esetet meg esetleg adott esetben (ha kiderül, hogy a szilentminőség a probléma) strapabírót tudna gyártani , az is segítség...
Nagyon frusztráló az ügy, ennyire még nem mentem mellé szereléssel :-(
Köszi előre is...
Valakinek tapasztalata ilyen jellegű szilent-tönkremenetelről (leginkább az okáról...)?
Ez 33 lengőkar vége a kasznin, a gyári 25 évet lehúzott , igazából a gumin látszott az öregecskedés, semmi hasonló "kijövés" de gondoltam jó ötlet felújítani az egész orrfutót.
Ez 2015 novemberében volt.
Vettem ezt a lengőkart (igényesebb fajta utángyártott, szilentezve) ,alapvetően sikeres volt a felújítás, remekül futott a verda - csakhogy 400 km-t bírt ki ez a szilent, akkortól jelentkezett a nyikorgás - csak eleinte nem tudtam mi az... Mikor így kijön, utána az éktelen nyekergést leszámítva a világ végéig elmegy. Azóta 2x lett kiszerelve és újraszilentezve - legutóbb már az volt, hogy vettem volna le a bakról a szerelés végén és hogy a kerék rámenjen féloldalon a lengőkar alá emeltem kicsit és már attól (!) láthatóan elmozdult a lengőkar a szilent külső fémházával együtt a gumin...(végül megint egy olyan bő 400 km , Miskolc-Pécs után jelentkezett a hangja...)
Esetleg ha tudtok szilentes céget, aki megszakértené az esetet meg esetleg adott esetben (ha kiderül, hogy a szilentminőség a probléma) strapabírót tudna gyártani , az is segítség...
Nagyon frusztráló az ügy, ennyire még nem mentem mellé szereléssel :-(
Köszi előre is...
Liquid10-09-2018 11:17:23 // 19587
ez méretfüggő, a 159-re pl. nem nagyon van nem XL-es gumi
RomeoOne10-09-2018 09:52:53 // 19586
Hát én semmilyen csökkenést nem vettem észre, a nyomvájú ugyanúgy elhúzza a kormányt. Sokszor azon kell gondolkoznom, hogy a kerékösszetartással van baj, vagy a guminyomással vagy csak simán az út a szar :D
berobbantam08-09-2018 19:32:34 // 19585
Én sem akarok rábeszélni senkit egyikre sem.Én nem veszek többet.A 156 amugy is egy könnyű autó.
Csabo2208-09-2018 19:15:56 // 19584
XL-nél az erősitett fal miatt a response (feedback) csökken. Alfánál ezt a mutatót pedig csökkenteni elég butaság :)
RomeoOne08-09-2018 09:07:24 // 19583
Én egyik mellett sem foglalok állást. Nekem mindig XL-esek voltak, egyszerűen azért, mert ezekben a méretekben a kinézett típusokból csak olyat tudtam venni. Semmi problémám nem volt vele. Ennek ellenére nem propagálom az XL-est személyautókra. Biztos van előnye, de lehet hátránya is. Mindenkinek magának kell mérlegelnie, hogy mit akar. Csak hülyeségnek tartom azt is, hogy ha nagyon az XL-es ellen beszélnek, meg azt is, ha az XL-est feltétlenül jobbnak tartják
berobbantam08-09-2018 05:46:31 // 19582
Szia
Én pont fordítva vagyok..Soha többet xl-es.Az előző garnitúra nyárim az volt.Úgy rázott mint a fene.Most cseréltettem és normál lett helyette.Kellett pár hét mire megyzoktam a csendet.Folyton a kilóméter órát lestem mert 20-30-al többel mentem mindíg mint a megszokott.Sokkal komfortosabb a sima.Ültetett futóművel ez sokkal jobban észrevehető.
Én pont fordítva vagyok..Soha többet xl-es.Az előző garnitúra nyárim az volt.Úgy rázott mint a fene.Most cseréltettem és normál lett helyette.Kellett pár hét mire megyzoktam a csendet.Folyton a kilóméter órát lestem mert 20-30-al többel mentem mindíg mint a megszokott.Sokkal komfortosabb a sima.Ültetett futóművel ez sokkal jobban észrevehető.
Haddel07-09-2018 23:34:18 // 19581
Sok volt a sörike ,ugye?😃😃
RomeoOne07-09-2018 22:18:34 // 19580
Ja bocs, hülyeséget mondtam. Összekevertem a sport-tal. A nero gt már létezik egy ideje, én néztem be.
RomeoOne07-09-2018 22:17:19 // 19579
Ez a típus tavaly óta létezik. Szerintem neked nem ilyen volt :)
RomeoOne07-09-2018 22:16:49 // 19578
Ha a tömegeltérés elenyésző, akkor nem kérdéses, hogy az XL kell. Mert annak az egyetlen igazi hátránya szerintem a többlet tömeg. Az oldalfal gondolom vastagabb. Ezáltal mondjuk a felni peremét is jobban védi
Haddel07-09-2018 22:04:21 // 19577
Nekem volt pzero nero gt.Imádtam.
Csabo2207-09-2018 20:56:44 // 19576
Tavaly nyáron vettem Pzero Nero-t (215/45 R17) és én direkt nem XL-t kerestem, mert nem igazán járok rossz úton, és igyekeztem kerülni a többlet tömeget (ha már a 17es felnik amúgy sem könnyűek). lényeg, h ebben a méretben a terhelési index miatt a gumi már XL-nek minősül, vagyis csak ilyet gyárt a pirelli. emlékeim szerint. ebben a méretben akkor még nem volt sima Pzero, bár azt már lehet nem is fizettem vna ki... a Pzero nero GT-ről meg nem olvastam jókat.
Emellett megmértem egy Bravuris 3 HM-et sima és XL kivitelben is, és érdekes módon elenyésző volt a 2 gumi tömege közti eltérés. az oldalfal kialakitása viszont szembetűnően más.
Emellett megmértem egy Bravuris 3 HM-et sima és XL kivitelben is, és érdekes módon elenyésző volt a 2 gumi tömege közti eltérés. az oldalfal kialakitása viszont szembetűnően más.
RomeoOne07-09-2018 11:51:17 // 19575
Még egy adalék arról, hogy a sima vagy az XL-es abroncs-e a drágább. Nézegetek a kocsira Pirelli nyári gumikat. Ezt találtam:
Sima árak
XL-es árak
Erről ennyit...
Sima árak
XL-es árak
Erről ennyit...
RomeoOne07-09-2018 10:41:08 // 19574
RomeoOne06-09-2018 22:34:26 // 19573
Félreértettél. A garanciát csak szófordulatként használtam. Arra gondoltam, hogy annál sem lehet biztosra venni, hogy tényleg jobban bírja a kátyút, de azért nagy valószínűséggel igen.
Szabolcs 15906-09-2018 17:29:05 // 19572
Zolibácsi06-09-2018 07:01:11 // 19571
Tudtommal, ha a gumi oldalfala sérül arra semmilyen garancia nincs. Minden gyártó csak a futó felületre ad garanciát. Természetesen ha az oldalfal magától deformalodik és sérülés nem látszódik, akkor az eladó cselekedhet úgy hogy kicsereli.
RomeoOne05-09-2018 21:58:55 // 19570
Igen. Nagyobb lesz miatta a rugózatlan tömeg. A kátyúállóságra sincs igazi garancia, de valószínűleg jobban bírja. A linkelt cikkben lévő levezetés legalábbis teljesen rossz.
Piritu - 1.000.00005-09-2018 21:55:49 // 19569
"az egyik kétszer olyan vastag gumiból van" - ez azt jelenti hogy az XL-es jóval nehezebb a vastagabb anyag miatt?
RomeoOne05-09-2018 21:05:05 // 19568
RomeoOne05-09-2018 20:53:41 // 19567
És már akkor is megmondtam, hogy aki a cikket írta, teljesen fogalmatlan a témakörben. A cérnás analógia teljesen félrevezető.
Egy lufi lenne a jó analógia. Két ugyanakkora nyomással felfújt lufi, az egyik kétszer olyan vastag gumiból van, ezek közül melyiket lesz nehezebb kipukkasztani nyomkorászással, csavargatással? Nyilván azt, amelyik vastagabb. Ugyanez van az abronccsal is.
Egy lufi lenne a jó analógia. Két ugyanakkora nyomással felfújt lufi, az egyik kétszer olyan vastag gumiból van, ezek közül melyiket lesz nehezebb kipukkasztani nyomkorászással, csavargatással? Nyilván azt, amelyik vastagabb. Ugyanez van az abronccsal is.
Piritu - 1.000.00005-09-2018 20:13:55 // 19566
Igaz nem mai a cikk, de érdemes elolvasni: Az "erősített oldalfal" legendája
maseRomeo28-07-2018 10:33:18 // 19565
Piritu - 1.000.00027-07-2018 14:58:27 // 19564
Wiki: Gumipitypang
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
442
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?