Forum >> Karosszéria (fényezés, spoilerek, stb.)

silver16630-06-2011 21:01:46 // 5455
Szerintetek?
Szétszedtem az autóm, és ha már lenn van a lökhárító gondoltam a karcok miatt megfújatom. De akkor már a hátsót, illetve a két küszöb takaró műanyagot is.
Erre a négy elemre,úgy hogy leszerelve odaviszem, nem javított, mondtak fehérváron a stexi color kft-nél 90e-t. Szerintetek ez jó ár?
Én egy kissé sokallom. Mennyi lenne egy komplett autó?
Buksi30-06-2011 19:02:52 // 5454
Igazából én is jobban szeretném, ha az egész alját fémig le lehetne pucolni és tényleg a gyárihoz közeli kezelést kapna, de hát ez sanja tényleg rengeteg pénz! :-/
Örök küzdelem marad ez sajn a rozsda ellen! :-(
fony7230-06-2011 18:58:40 // 5453
Oké, értem. Persze mindenki igyekszik a legköltségkímélőbb megoldást megtalálni. Ez jogos is. Remélem jól átalakítod majd azt a tetves rozsdát! Adjál neki rendesen!
Buksi30-06-2011 18:55:02 // 5452
Az aljának nem tudom mennyire kell szépnek lenni, mert azt senki nem látja! ;-))
A lényeg az, hogy eltűnjenek ezek a pici rozsda foltok! Ezért gondoltam, hogy valami rozsdaátalakítóval lekezelem, mert mindenhol azt írják, hogy utána nem rozsdásodik tovább! :-)
fony7230-06-2011 18:54:42 // 5451
A fényezés annyi, azt tudom. Ha gyöngyház, akkor lehet több is a szín összetételétől függően - sok gyöngyház = drágább festés. Azért figyelj, ki mit mond, mert lehet, hogy megegyeztek fényezésben és a végén csak pasztázással megoldják a dolgot, ekkor javul a festés fénye is, a végén meg komplett fényezést fizetsz. Hallottam már ilyenről is. Persze tisztelet a kivételnek!
fony7230-06-2011 18:50:39 // 5450
Tárcsa, csiszolás, zsírtalanítás, ha kell gitt, csiszolás, zsírtalanítás, portalanítás, alapozó, csiszolás, finom csiszolás, zsírtalanítás, portalanítás, szín. Ha metál, akkor + portalanítás és lakk.
Legalábbis nálam így szokott lenni. El lehet vele játszadozni, hogy kinézzen valahogy.
Coyote30-06-2011 18:50:31 // 5449
Nem nagyok a sérülések. kb 5X5 cm-esek. nállunk ugy tudom elemenként 20-25 ezer a fényezés, de majd utánna járok pár fényezőnél mibe kerülne a dolog. Azért köszi a tanácsokat.
fony7230-06-2011 18:46:25 // 5448
Attól is függ, milyen hosszan karmolászták össze. Mondjuk egy elem sacc/kábé így látatlanba pl. 2000-2500 Ft. Persze változhat szakitól függően. Ha át is kell kicsit a karcokat csiszolgatni, hogy ne nagyon maradjon nyoma - a paszták se képesek csodákra.
Pl ha fényezek pár elemet egy kocsin és a tulaj megkér, hogy tüntessem el amit tudok pl egy karcos ajtón, ilyen esetben nem szokok rá kérni semmit. Bele fér a többi árába.
De ez csak olyan sacc ár, Magyarországon nem tudom mennyiért bűvészkednek ilyen dolgokkal. Kérdezz rá valami szakinál, a szót nem adják pénzért.
Buksi30-06-2011 18:43:10 // 5447
Dehogy, még nem púposodik, csak az alján és a kerékjárati ívekben van egy két pici folt! Milyen az a "szokásos fényező eljárás"? :-)
fony7230-06-2011 18:38:35 // 5446
Az attól függ, mivé szeretnéd a rozsdát alakítani! :-) Túl sok variáció nincs. Én azt mondom, a rozsda az rozsda marad. Ha már egyszer benne van az anyagban, (esetleg ha fülelsz, akkor hallod is, hogy csámcsog :-D) akkor lassan rágcsálni fogja. Remélem még nem púposodik, mert akkor annak annyi! Ha nekimennél acéltárcsával, nem sok minden maradna belőle. Ha viszont csak finom felületi rozsdásodás, akkor érdemes idejében megelőzni a komolyabb bajt. Acéldrótos tárcsa, fényesre pucolni vele, aztán a szokásos fényező eljárás.
Láttam már ezt-azt ez ügyben, mikor fényezésre hozták a kocsit púposan, rozsdavirágosan. Mondtam a tulajnak, hogy ne akarjon már 2x dolgoztatni, mert pár 7 múlva hasonlóan fog kinézni. Erősködött, hát lefényeztem. 1 hónap múlva rájött, hogy igazam volt, kapott a kocsi új hátsó íveket, a tulaj meg újra kifizette a fényezést. Hát ez egy ilyen dolog...
Coyote30-06-2011 18:33:13 // 5445
Ezek csak felületi karcok. Az egyik az olyan mint ha végig toltak volna rajta egy bevásárló kocsit. A másikon látni, hogy probálták valami javító lakkal kijavítani. De egyik sem mély.
Egy ilyennek mennyi a javítása?
fony7230-06-2011 18:30:02 // 5444
Ha csak felületi karcok és mondjuk nem horpadt az elem, akkor érdemesebb átpasztáztatni fényezővel. Olcsóbb mint fényeztetni. A felületi karcok nagy része így eltávolítható. Ha viszont a festékréteg alapozóig vagy fémig lejött, akkor marad a fényezés. Csináltam már pár alkalommal ilyen pasztás karc eltüntetést, nem vészes meló. Csak megfelelő anyagok kellenek hozzá.
Buksi30-06-2011 18:29:33 // 5443
Nem ez volt a kérdés! :-DD
Egyébként nem ugyan ott, hanem máshol, de szerencsére csak pici foltokban! Megelőző csapásra készülök! ;-)))
GTVili30-06-2011 18:27:29 // 5442
Ne má' hogy már most rozsdásodik a vasad......;-)
Buksi30-06-2011 18:24:51 // 5441
Halihó!

Van valakinek tapasztalata a rozsdaátalakítók terén? Milyen márkájút érdemes használni? Noverox, Permatex, Loctite stb.? Előre is köszi! :-))
Coyote30-06-2011 09:15:17 // 5440
Elhiszem, hogy könnyeb lenne lefujni egy egész elemet,de mivel tényleg felületi a karcolás nem szeretném az egészet ujra fényeztetni. Nincs annyi pénzem, hogy az egész autót átfujassam ezért a pár karcolás miatt. Reméltem, hogy megoldhato másképpen.

Azért köszönöm.
fony7229-06-2011 21:38:19 // 5439
Igy elég macerás a fényezés. Ha metál színű a kocsi, akkor meg igazán. Ilyen kis hibáknál is kicsit szét kell fújni a friss színt, hogy belevesszen a régi színbe. Persze utána lakkozás. Egyszerű szineknél bele lehet fújni kisebb felületen is, de én nem szeretek ilyen melót, mivel utána össze kell pasztázással dolgozni. Lehet, hogy idővel látszani fog a javított folt. Nem egy esetben láttam már effélét. Ilyen esetekben, ha nem is metálról beszélünk, inkább bázis (matt) szinből kevertetem a festéket, belefújok, aztán lakkozom az egész elemet.
Természetesen a frissen fújt szín mindig kicsit jobban csillog, ill. élénkebbet mutat. Valamennyire a körülöte lévő elemek pasztázásával korrigálható a különbség.
Coyote29-06-2011 21:20:52 // 5438
Érdeklődnék aziránt, hogy van egy-két fényezni valo a kocsin, nem nagy felület, de nem akarnám az egész elemet lefényeztetni. Lehet ugy csinálni, hogy csak az adott részt fujják le? Az mennyibe kerül? 3 helyen kéne fényezni olyan 5X5cm-es felületet.

Köszönöm.
mreni29-06-2011 17:27:54 // 5437
Srácok!

Milyen alvázvédőt ajánlotok nekem??
Valami "fél profi" cucc kéne elérhető áron.
Ecsettel is fel lehet hordani rendesen vagy inkább fújjam?
Hátsóhidat,tankot kipuffot leveszem természetesen:)

Szerintetek mennyi kell az aljára??
A kerékjáratra nem kell azt már megcsináltam:)
Buksi18-06-2011 22:18:35 // 5436
Sajnos igen! :-/
GTPeti18-06-2011 22:15:49 // 5435
Az a baj, hogy ez sokszor utólag derül ki. (Illetve ennek az ellenkezője...)
Buksi18-06-2011 22:03:58 // 5434
Egyébként csak ilyen helyre szabad vinni a verdát, ahol ilyen szakik tevékenykednek! És ez nem csak a fóliázásra igaz! ;-)
GTPeti18-06-2011 22:00:12 // 5433
Macerás. De minden területen vannak megszállott szakik, akik ilyenekben élik ki magukat. :))
Buksi18-06-2011 21:54:46 // 5432
Azt sejtettem, hogy be lehet vonni, de az gondolom nagyon macerás! :-)
GTPeti18-06-2011 21:41:04 // 5431
Pedig de. Az ajtók belső részét ugyanúgy be lehet vonni. A falcoknál tényleg vigyázni kell, hogy ne állhasson meg a víz. (A lemezek találkozásánál nem szabad, hogy fóliaátfedés legyen SZVSZ.)
Buksi18-06-2011 21:17:50 // 5430
Az oké, de nem tudom... a falcokat biztos nem ragasztgatják, úgy meg elég bután tud kinézni mondjuk egy fehér autó, ha kinyitom az ajtót és belül meg poiros! :-)))
GT Ɨ|ѯ18-06-2011 20:18:41 // 5429
jobb mint a festék:-)

alatta meg megmarad a gyári fény
Buksi16-06-2011 00:12:48 // 5428
Én nem szeretném, hogy jöjjön több! :-DD
RoliQ415-06-2011 20:55:22 // 5427
csak akkor ha nem több jön őz!:D :P
KZS15-06-2011 20:34:44 // 5426
Szegeden vagy környéken keresnék, fényező / fóliázó / műanyagos mesterembert (van egy két rozsdapötty, amit szeretnék még időben elkapni, a küszöbspoilert megigazíttatni és esetleg a tetőre mehetne fólia), ha tudnátok ajánlani valakit, akkor azt nagyon szépen megköszönném. :)
Gábor7915-06-2011 16:44:26 // 5425
Igen, ez engem is zavar(na), de azért együtt tudnék élni vele :-)
Na kicsit utánajárok mennyibe fájna a gyöngyházfehér...
Buksi15-06-2011 11:25:17 // 5424
Mondjuk engem az a veszély nem fenyeget, hogy átfóliáztassam az aegész autót! :-D
Grando15-06-2011 11:06:27 // 5423
Tök jópofa dolog ez. Én is agyaltam rajta elég sokat, de főleg amiatt tettem le rőla, mert a belső ívek (ajtóknál, stb.) maradnak az eredeti színben. Azt a millió kis hajlatot nincs ember, aki megcsinálja. Úgy meg elég idiótán néz ki az autó. :(((
RoliQ415-06-2011 10:39:42 // 5422
olcsóbb és jobb:) láttam már párat... az életbe nem mondanád meg hogy fólia...:) főleg ha pl matt szín ...azt jól fújni k...va nehéz... így a fólia jobb választás lehet...! :)
Buksi15-06-2011 10:33:56 // 5421
Szép meg jó ez a fóliázás, de tőlem valahogy távpl áll! Egy tető vagy kisebb alkatrészek fóliázása az oké, de egy egész autóé... mondjuk nem tudom mennyivel olcsóbb vagy drágább, mint a fényezés!? :-)
Gábor7915-06-2011 07:01:11 // 5420
Sziasztok! Nézegettem videókat karosszéria fóliázásról, elég jónak tűnik. Nektek mi a véleményetek erről? Érdemes belevágni? Hallottatok rossz tapasztalatról?
Esetleg tudtok valakit, aki foglalkozik ilyennel Miskolc (Debrecen, Nyíregyháza) környékén?
pb_09-06-2011 08:41:35 // 5419
Ahogy gondolod.))
sparco09-06-2011 07:25:50 // 5418
Bírom a kötekedéseid... :D (amúgy majd így fogom lefesteni... legalább egyedi...LOL)
fony7209-06-2011 06:39:08 // 5417
Bezony! Sajna lesznek kisebb elő munkálatok. Őszinte résznényem!
pb_08-06-2011 22:51:36 // 5416
Lőtte, azért a kasztnit kéne rendbe tenni.
GTPeti08-06-2011 22:39:35 // 5415
Részvét cartárs!
fony7208-06-2011 22:16:47 // 5414
Nálunk Sk-ban úgy 70-80 euró/elem metállal, lakkal. Szerintem hozzá kellene fújni az ajtókat is, hogy ne legyen árnyalat különbség. A friss fényezés kicsit mindig élénkebbnek hat, mint a régi. Persze nem kötelező, csak ajánlott.
sparco08-06-2011 13:56:06 // 5413
Sajnos így jártam ma:

Ment előttem egy Audi A3 besatuzott... vizes volt az út, későn fékeztem... :( Sajna nem tartottam be a követési távolságot! :(
Mennyiért fényeznék az elejét szerintetek? (festék+edző+lakk)
Béci Ɨ|ѯ05-06-2011 15:16:46 // 5412
Ok, köszi!!! :)
DELFIN05-06-2011 13:57:44 // 5411
William cartárs fényezte az enyémet komplett ,csepeli, és nagyon jól és olcsón dolgozik, hivd fel!!!!!!!!!!!!!
mreni05-06-2011 13:06:05 // 5410
40-50e kb:)
Béci Ɨ|ѯ05-06-2011 11:42:17 // 5409
Sziasztok! Arra gondoltam, hogy a 145-ön lefújatom színre a lökösöket és a küszöböket. Szerintetek kb mennyibe lenne az nekem? ill. van valakinek vmi javaslata, hogy Bp-n v. környékén hova vigyem?
Köszi. :)
fony7204-06-2011 21:27:33 // 5408
Bocsi, kicsit régen néztem ide . Szóval a kavicsfelverődés egy elég szar ügy. Az a baj vele, hogy még ha ecsettel kipöttyözitek, akkor is látszik, mivel a felverődéskor a lakkból és szinből kipattan egy darab, így egy kráter marad utána. Ha pl metál vagy gyöngyházas színről van szó, akkor még rosszabb, mivel az ecsetelt helyeken a metálszemcsék egész másképp állnak, így "megmutatják" a hibát a lakkban, ezáltal a fényvisszaverésük is sokkal másabb, mint a szórt rétegben. Ilyen esetben a tökéletes hatás érdekében a komplett fényezést ajánlanám. Sajna a met. ill. gyöngyház esetében ajánlatos a szomszédos elemekben is szétfújni a színt, így elveszthető a frissen fújt elem és a régi szín közti különbség. Olyan nincs, hogy tökéletesen passzolni fog!!! Elég, ha kicsit vastagabb a réteg, vagy pl. ha gyorsabban szárad, mint a gyárban, így a szemcsék más pozíciót vesznek fel és elüthet a régi és új szín egymás mellett. Kicsit macerás dolog.Nem beszélve arról, hogy a metál és gyöngyház színek mind matt szinek, amiket lakkozni kell. Sőt! Az utóbbi években gyárilag már eleve matt (azaz bázis) színekkel fújják az egyszerű színű kocsikat is, így még plussz lakkréteget kapnak a kocsik, így szebb a fényük. Ezt megfigyelhetitek, ha esetleg valamikor vizes papírral csiszoltok pl. valami nem metál színt és nem a színnek megfelelő színű lé folyik rajtatok, hanem fehér. Ez a lakk réteg lecsiszolt pora.
Ha felverődés miatt nem szeretnétek plusz rétegvastagságot, akkor marad egy megoldás: fémig csiszolni, aztán alapozó, csiszolás, metál, lakk.
Nálunk a faluban van egy festék kereskedés, itt töltenek spray flakonba bármilyen kevert színt javítási célokra. Persze metál esetében lakk mindenképp kell!!! Magában nem csillog, kár a pasztáért.
Olasz kocsiknál a színkód általában az 5. ajtó vagy csomagtértető belső részein van valahol ezüst színű matrica formájában felragasztva. Színkeveréskor érdemes odamenni a kocsival, mert megeshet, hogy egy-egy színkódra rákeresve a számítógép több árnyalatot is talál, amit érdemes a színskálán kikeresni és összehasonlítani a kocsi színárnyalatával. Metál és gyöngyház esetében nagyon kell sasolni, mert több színű szemcse is van általában egy színben és ezeknek az aránya elcsalhatja az árnyalatot! Ilyen esetben több szögből figyeljétek meg a színek egyezését és ha lehet napsütésben, mert borús időben is másnak látszhat a dolog.
GTPeti04-06-2011 18:55:23 // 5407
(Néha azért hazautazom... :)
Frank156Rosso04-06-2011 18:54:27 // 5406
hehe, ok, akkor jövő héten beruházok egy Motip átlátszó lakkra is. Remélem addíg nem lesz semmi baja a festéknek a felületen, bár most többnapos esőt jósolnak. Egyébként én úgy tudtam, hogy Németországban élsz, ezért mondtam, hogy messzebb vagyok újpesttől, mint Te. Én még mindíg a hollandoknál szerencsétlenkedek :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.