Milyen HVLP szórópisztolyt vegyek szerintetek! Tudom, hogy ha jót akarok vegyek egy SATA 3000-et, de én nem fújok ipari mértékben. Viszont a minőséget pedig igénylem. Amit nézek most: Bernardo Ecenarro G-2005
Erősítsetek meg kérlek, vagy ajánljatok jobbat.
Nettó 20-30-am lenne a pisztolyra!
Forum >> Karosszéria (fényezés, spoilerek, stb.)
droberto25-04-2012 23:07:47 // 5705
droberto25-04-2012 22:57:58 // 5704
Félreértettél. Nem akarok ráfújni, hanem csak az autó színével nem festett részeken (doblemez, csomagtér) akarok vele javítani.
Igazából ez a libafos zöld talán nem is alapozó, ami ugye köznyelvben szórógittet jelent, hanem afféle közbenső réteg...
Egyetlen helyen rohad (legalábbis láthatóan) a karosszéria, mégpediglen a doblemeznél, ahol találkozik a toronylemezzel a rugó előtt. Ez valamelyest 59 betegség. Többnél láttam ezt a hibát.
Tervezett javítási mód:
helyi szemcseszórás
zsírtalanítás
1 rtg. Tiszakorr korróziógátló alapozó
2. rtg Lechler ipari festék
Igazából ez a libafos zöld talán nem is alapozó, ami ugye köznyelvben szórógittet jelent, hanem afféle közbenső réteg...
Egyetlen helyen rohad (legalábbis láthatóan) a karosszéria, mégpediglen a doblemeznél, ahol találkozik a toronylemezzel a rugó előtt. Ez valamelyest 59 betegség. Többnél láttam ezt a hibát.
Tervezett javítási mód:
helyi szemcseszórás
zsírtalanítás
1 rtg. Tiszakorr korróziógátló alapozó
2. rtg Lechler ipari festék
fony7225-04-2012 22:49:15 // 5703
Rengeteget festettem vele, nagyon jó és olcsó anyag!!! A PPG vagy Standox árának kevesebb mint feléért szoktam venni és nagyon meg voltam vele elégedve mindig. Ne félj tőle, csak ajánlani tudom. Pl. a Bodyval összehasonlítva, míg a Bodyból egy kocsira kellett 2,5 liter(vagy kiló) szín, addig a Profixből ugyanennyi mennyiségből majd 1 liter megmaradt. Jól fed, kiadós anyag.
fony7225-04-2012 22:46:04 // 5702
Eddig ami kocsit javítottam, mindegyiken ez a szín volt. A festéküzletekben még nem találkoztam vele, nem is használtam soha. Ha jó takarása van a színnek, akkor szinte teljesen mindegy milyen színű alapozót használsz. Ha meg szarul fed, akkor színkeveréskor szólnak, hogy alá kell fújni és hogy mit. Legjobb rögtön rákérdezni, nehogy meglepetés érjen.
csimbók14625-04-2012 22:23:33 // 5701
Hello! Ismeri valaki a Profix festék márkát?? Dolgozott már vele valaki?
droberto25-04-2012 22:16:09 // 5700
Tudjátok esetleg, hogy a gyári alapozónak van-e színkódja, és ha igen mi az? Ez valami sárgás-zöldes libafosszerű bevonat, matt vagy inkább selyemfényben!
Most kevertettem hozzá kártya alapján ipari Lechler-t. A szín nem az igazi, és ugye ennek fénye is lesz....
Szeretnék néhány helyen javítani!
Most kevertettem hozzá kártya alapján ipari Lechler-t. A szín nem az igazi, és ugye ennek fénye is lesz....
Szeretnék néhány helyen javítani!
GTPeti09-04-2012 21:00:00 // 5699
Az a baj, hogy a rücsi mögé ha bemegy a víz, az is szép kárt tud csinálni. És az egész csak akkor látszik, mikor már késő. (Lásd. a 156 gyári alvázvédelmét... Ami elég gyatra.)
fony7209-04-2012 20:56:51 // 5698
Azzal csinálják, ami van nekik. Egyszerűbb a dolog, ha veszel egy festékkereskedésben 2 kilós rücsit - lehet elég is lesz, ha mégsem, akkor + 1 kilós a biztonság kedvéért - és viszed magaddal, hogy ezt kérem rá. Nem nagy drágaság. Csak előtte legyen rendesen letakarítva, mert a poros-koszos felületről ez is le tud ám potyogni!
fony7209-04-2012 20:54:08 // 5697
A bitumen elég ocsmány egy anyag! Oldja a festék hígítója, ezért átüt a színen fényezéskor. Akkor már inkább a hagyományos jól bevált rücsit ajánlanám!
Riki08-04-2012 15:12:25 // 5696
köszi a tippet, és tudsz olyan helyet ahol nem bitumennek csinálják?
Riki08-04-2012 15:11:41 // 5695
köszi, az egy picit messze van tőlem.
GTPeti08-04-2012 13:50:50 // 5694
Csak arra figyelj, hogy ne bitumennel csinálják...
mizooo08-04-2012 12:30:12 // 5693
Szia, Itt Gyömrőn van egy öreg nekem ő csinálta az alvázat és elég jó lett! Látom budapesti vagy, ha a 31-es vagy a 4-es főút közel van hozzád akkor érdemes lehet foglalkozni vele.
üdv
üdv
Riki08-04-2012 11:30:54 // 5692
Tudnátok valakit ajánlani karosszériást , fényezőt, aki foglalkozik alvázvédelemmel is?
köszi
köszi
fony7203-04-2012 20:21:13 // 5691
Az i sszép szakma! :-) Mindnek megvan a maga "szépsége".
Ferke03-04-2012 16:51:23 // 5690
Háát, nem rosszabb, mint a fáradt olajos hajtókarokat, meg olajszivattyúkat macerálni:))
fony7201-04-2012 21:39:07 // 5689
Hehe! Jó kis retkes meló ez! Isten bizony, ha valaki megcsinálná a koszos részét, nekem meg csak színt kéne fújnom, örömmel csinálnám. Csak hát nehéz precíz embert találni ilyen melóra, már próbálkoztam annak idején. Sokszor 2 napig javítgattam utánuk, amit állítólag megcsináltak.
Ferke31-03-2012 23:59:30 // 5688
Igen,ezt tudom,mióta a furametál zöld tipomra anno 5x kevertettünk festéket:-)
Ahogy felhoztad nemrég ezt a fényezős témát,egyre jobban kedvet kapok hozzá:-) Pláne hogy a 156 tricolore állapotát illene már megszűntetnem 2 év után:-)
Ahogy felhoztad nemrég ezt a fényezős témát,egyre jobban kedvet kapok hozzá:-) Pláne hogy a 156 tricolore állapotát illene már megszűntetnem 2 év után:-)
fony7214-03-2012 20:14:31 // 5687
Ja! Még egy fontos dolog!!!
Az egésznek a titka a minnél tökéletesebb aládolgozás! Ha nincs rendesen elkészítve a felület, akkor a végeredmény se lesz túl szép. Ez nem kapufesték, itt nincs olyan, hogy: "Majd a festék eltakarja!" Csak mikronos rétegekről beszélünk!!! Amilyen az alap felület, olyan lesz a végeredmény. Leszámítva az esetleges folyásokat... :-) De ezen lehet utólag segíteni egy kis munkával. Nálam is előfordul néha-néha egy kis lakk-rogyás.
Az egésznek a titka a minnél tökéletesebb aládolgozás! Ha nincs rendesen elkészítve a felület, akkor a végeredmény se lesz túl szép. Ez nem kapufesték, itt nincs olyan, hogy: "Majd a festék eltakarja!" Csak mikronos rétegekről beszélünk!!! Amilyen az alap felület, olyan lesz a végeredmény. Leszámítva az esetleges folyásokat... :-) De ezen lehet utólag segíteni egy kis munkával. Nálam is előfordul néha-néha egy kis lakk-rogyás.
Buksi14-03-2012 20:11:07 // 5686
Jól megvezettél hallod-e! :-D
fony7214-03-2012 20:09:24 // 5685
Helyes! :-) Csak csínján bánj vele, nem szabad belőle vastag réteget felkenni, inkább csak az alapozó csiszolása után megjelenő finom hibák (karcok, ponthibák)eltüntetésére való. Ezek úgy jelennek meg, hogy az alapozót csiszolás előtt meg kell fújni ún. kontroll-spray-el (épp csak megpermetezni), vagy egyéb erre való anyaggal. Csiszolás után feketén fognak látszani a hibák. Ekkor lejavítom a tubusossal, aztán kb 15 perc után átcsiszolom az egészet vizessel. Utána lemosom vizes ronggyal, kicsit áttörlöm, hogy hamarabb száradjon. Ha ez megvan, Go festés! :-)
Buksi14-03-2012 20:08:33 // 5684
Hopp... új infók! Akkor ezeket raktározom el! :)
Köszi! :)
Köszi! :)
mreni14-03-2012 20:03:30 // 5683
na akkor én sem jól csináltam eddig,köszi az infót :D :D
fony7214-03-2012 20:01:56 // 5682
Hú de sok kérdés így hirtelen! :-)
Zsírtalanítót ugyanúgy festékboltban lehet kapni. Nitróval hozzá ne nyúljatok!!! De egyszeri alkalomra kár megvenni egy litert, inkább érdemes egy fényezőnál venni 1-2 decit belőle. Ajánlatos a hozzá való törlőkendőt venni. Törlés után meg kell várni, hogy a maradék zsírtalanító elpárologjon a felületről.
A füller alapozó is lehet, vagy ha úgy tetszik töltő-alapozó.
A mézes kendő nem zsírtalanításra való, nem is tudja ezt a "funkciót" :-) Arra van, hogy festés előtt a már zsírtalanított felületet portalanítsuk vele. A tapadós felülete összeszedi a lerakódott port, szöszöket stb. Könnyedén kell vele törölni, mert ha erősen rányomjátok a felületre, hagyhat maga után foltokat.
Zsírtalanítót ugyanúgy festékboltban lehet kapni. Nitróval hozzá ne nyúljatok!!! De egyszeri alkalomra kár megvenni egy litert, inkább érdemes egy fényezőnál venni 1-2 decit belőle. Ajánlatos a hozzá való törlőkendőt venni. Törlés után meg kell várni, hogy a maradék zsírtalanító elpárologjon a felületről.
A füller alapozó is lehet, vagy ha úgy tetszik töltő-alapozó.
A mézes kendő nem zsírtalanításra való, nem is tudja ezt a "funkciót" :-) Arra van, hogy festés előtt a már zsírtalanított felületet portalanítsuk vele. A tapadós felülete összeszedi a lerakódott port, szöszöket stb. Könnyedén kell vele törölni, mert ha erősen rányomjátok a felületre, hagyhat maga után foltokat.
Buksi14-03-2012 18:43:25 // 5680
Rendben, köszi az infókat! :-)
mreni14-03-2012 18:41:35 // 5679
jaja,tudtommal ez a neve,én standox márkaboltban vettem 100Ft/db volt ha jól emlékszem
Buksi14-03-2012 18:40:34 // 5678
Ja értem! :-)
És ilyen mézes kendőt is a festékboltban kapni? Egyébként ez a hivatalos neve? :-)
És ilyen mézes kendőt is a festékboltban kapni? Egyébként ez a hivatalos neve? :-)
mreni14-03-2012 18:36:07 // 5677
vettem 1K finom gittet,a tubusosat :))
mreni14-03-2012 18:35:21 // 5676
más néven szórógitt:))
egyébként zsírtalanítani mézes kendővel "szoktam"
egyébként zsírtalanítani mézes kendővel "szoktam"
Buksi14-03-2012 18:32:43 // 5675
Még egy láma kérdés: mi az a füller? :-))
Buksi14-03-2012 00:16:14 // 5674
Jut eszembe! Mivel zsírtalanítsam a felületet? :)
fony7209-03-2012 20:58:41 // 5672
van ez így... Lehet enélkül olcsóbb is lett volna? :-)
mreni09-03-2012 20:50:53 // 5671
nekem kb 1.5 óra volt mire kikeverte a jó színt a srác csinált 6 vagy 7 "próbafújást" mire jó lett :)
fony7209-03-2012 20:50:12 // 5670
Ettől féltem... :-D
fony7209-03-2012 20:49:04 // 5669
Nekem a 2000-es Lancián meg PPG volt. Úgy látszik variáltak rendesen. A Standoxot egy nagyon tuti anyagnak tartom, sokat festettem vele. Spies Heckerrel is, de szerintem ez a 2 ugyanaz (a matricádon ott van ez is).
Különben vigyázat ám a színkódokkal! Nem árt ha tudjátok, hogy a megadott színkódnak sokszor 3-4 árnyalata is van! Sőt! Egy fosvagány fehérnek 9!!! is volt egy alkalommal. Szóval érdemes magatokkal vinni színkeveréshez egy kisebb, a kocsiról valamilyen formában lefejthető színre fújt darabot (tükör, kilincs vagy egyéb kisebb cucc), ha lehet a kocsival menni,hogy a színskálán össze lehessen hasonlítani. Van, hogy metál esetében a szemcsék aránya (általában több színű szemcse is kell egy megadott színbe) 2-3 árnyalatnyi eltérést is eredményez.
Különben vigyázat ám a színkódokkal! Nem árt ha tudjátok, hogy a megadott színkódnak sokszor 3-4 árnyalata is van! Sőt! Egy fosvagány fehérnek 9!!! is volt egy alkalommal. Szóval érdemes magatokkal vinni színkeveréshez egy kisebb, a kocsiról valamilyen formában lefejthető színre fújt darabot (tükör, kilincs vagy egyéb kisebb cucc), ha lehet a kocsival menni,hogy a színskálán össze lehessen hasonlítani. Van, hogy metál esetében a szemcsék aránya (általában több színű szemcse is kell egy megadott színbe) 2-3 árnyalatnyi eltérést is eredményez.
mreni09-03-2012 20:41:18 // 5668
köszi az infót,majd meghálálom :)
fony7209-03-2012 20:39:37 // 5667
A tükrök trükkösek! Minden oldalról rendesen meg kell fújni őket, különben narancs effektes lesznek foltokban.
Ferke09-03-2012 07:47:09 // 5666
mreni09-03-2012 07:19:47 // 5665
itt is kb annyiért fújnak :)
Az első lökössel és a díszlecekkel, tükrökkel kezdem a gyakorlást majd,de még várok egy kicsit a jobb időre :)
Az első lökössel és a díszlecekkel, tükrökkel kezdem a gyakorlást majd,de még várok egy kicsit a jobb időre :)
fony7209-03-2012 07:17:35 // 5664
Akkor nem olyan vészes az ár. Mondjuk elemenként úgy 80 euró a fényezés (drágább helyeken 100 körül nyaldos) anyaggal együtt. Ezt csak úgy infó képpen írom. Nálatok nem tudom mennyiért megy. Remélem sikerrel jársz és nem csöppensz nagyon mínuszba a dologgal!
mreni09-03-2012 06:54:56 // 5663
Standox a festék,alapozóból Body-t nem találtam a környéken úgyhogy azt is a festékboltban vettem,köszi a tanácsokat :))
fony7208-03-2012 23:18:01 // 5662
Az attól is függ, milyen festéket vettél. A Standox nem túl olcsó, viszont nagyon jó. Motorokat szoktam vele fényezni. Ha a Body alapozót vetted, amiről képet is tettem fel ide, akkor a műanyag alapozó felesleges vétel volt, magában az alapozó is nagyon szépen megtapad rajta. Persze csak alapozó elé kicsit meg kell finoman csiszolni a nyers műanyagot (240-es száraz elég neki). Színből meg egy elemre általában 2,5-3 deci szín elég szok lenni hígítóval (nem metál ill. lakk esetében ugyanez a mennyiség edzőstül). Mondjuk ez gyakorlat és pisztoly-függő is lehet. A metállal majd vigyázz, az ha megfolyik, akkor ammen glória, csiszolhatod és kezdheted újra a festést! A lakkból könnyebb eltüntetni a hibákat.
mreni08-03-2012 19:28:35 // 5661
Megvolt a mai vásárlás, 0.5liter szín+edző+lakk 1liter alapozó+füller,műanyag alapozó a (díszlecekhez+tükörhöz) mézeskendő,takarófólia.
Egyelőre ennyi,valamit biztos kihagyam,25K volt az egész
Egyelőre ennyi,valamit biztos kihagyam,25K volt az egész
fony7207-03-2012 22:28:17 // 5660
Jó kis meló! Hajrá! :-D
mreni07-03-2012 21:57:04 // 5659
standox festékbolt miskolc,ha jól emlékszem :))
holnap is megyek oda,lököst próbálok fényezni a hétvégén,nézek valami jobb alapozót és gittet is akkor.
köszi :)
holnap is megyek oda,lököst próbálok fényezni a hétvégén,nézek valami jobb alapozót és gittet is akkor.
köszi :)
fony7207-03-2012 21:51:49 // 5658
Különben laminátumok javítására is tökéletes :-)
fony7207-03-2012 21:50:07 // 5657
A zöld dobozos (meg maga a gitt is zöld) üvegszálassal a nagyon durván sérült felületeket szoktam beborítani, ahol vastagabb réteg gittet kell felkenni. Jól tapad az ilyen helyekre. Viszont muszály finomabbal is utána gittelni, mert elég pórusos maradhat a kenés közben húzódó üvegszálak miatt. Amúgy jó anyag, csak picit rosszabb csiszolni , mert elég kemény felületet ad.
Az Unilite-ban is van üvegszál, csak abba üreges! üvegszálak vannak beledarálva. E miatt nagyon könnyű, nem repedezik és nem válik le a saját súlyától vastagabb rétegben sem és könnyű csiszolni.
Te hol vetted a zöldet? Már csak hogy tudjuk a helyet...
Az Unilite-ban is van üvegszál, csak abba üreges! üvegszálak vannak beledarálva. E miatt nagyon könnyű, nem repedezik és nem válik le a saját súlyától vastagabb rétegben sem és könnyű csiszolni.
Te hol vetted a zöldet? Már csak hogy tudjuk a helyet...
fony7207-03-2012 21:41:34 // 5656
Nálatok nem tudom hol árulják, viszont nekem volt annyi előnyöm, hogy a faluban van egy festék nagy- és kisker, ott szokom venni. Árakat most hirtelen meg nem mondom, mert általában több mindent szoktam venni egyszerre de majd megnézem a számlákon, holnap megírom.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
494
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?