Akkor nektek szól a Halott Pénz új száma:
Több türelem
:DDD
Forum >> KRESZ
RomeoOne02-09-2019 12:13:25 // 1565
Liquid02-09-2019 11:22:17 // 1564
na jó azért sarkítottam és nagyotmondottam, de megesik
Erhard 242 (Pure Energy)02-09-2019 11:10:34 // 1563
ott még nem tartok, hogy előzök mindenen keresztül de eljön az az idő is ha már nagyon beleunok az egészbe
Kazes☻02-09-2019 11:03:15 // 1562
Ez mondjuk többször előfordul, mint fordítva, szvsz.
Kazes☻02-09-2019 11:02:29 // 1561
"hamar elfogy az a türelem" - nálad... ennél már csak az lenne szebb, ha még megtorló típusú sofőr lennél... gondolom ezt (sem) kell magyarázni. ;)
Liquid02-09-2019 10:52:28 // 1560
Ha innen nézzük akkor viszont a gyalogos, bringás, robogós is ülhetne autóban és akkor lenne fogalma arról, hogy mennyire kurva veszélyes dolgokat csinál néha.
Liquid02-09-2019 10:49:33 // 1559
A türelem egy dolog de sajna ott a másik oldal, ami miatt hamar elfogy az a türelem.
Pl.
- a 60-as tábla autópályán, lelőném aki kitalálta
- a falun kívül 60-70-el szüttyögő
- az autópályán 90-nel, kamionokat előző
Aztán a 3. eset után már nem érdekli az embert és behozza ott ahol lehet kicsit rálépni.
Én pl. kezdek rászokni arra, hogy előzök minden keresztül és erősítem a "gyökér, száguldozó Alfás" sztereotípiát (a Pandával is), mert úgy nem megy az egekbe a vérnyomásom, mikor a 39-el száguldó még átfér a narancssárgán de én már nem, pedig a 48-cal menne, akkor még a mögöttem lévő is a zöldön tudna átmenni.
Szóval a türelemhez ez is hozzátartozik, meg az is, hogy nagyobb és gyorsabb a forgalom, mindenki siet mert rengeteg a dolga, gyorsul a világ, és a közlekedéssel töltött idő nettó veszteség, igyekszik az ember értelmes keretek között minimalizálni.
De sajnos sokan nagyon-nagyon ráérnek, na ők emlegetik leginkább a türelmet :)
Pl.
- a 60-as tábla autópályán, lelőném aki kitalálta
- a falun kívül 60-70-el szüttyögő
- az autópályán 90-nel, kamionokat előző
Aztán a 3. eset után már nem érdekli az embert és behozza ott ahol lehet kicsit rálépni.
Én pl. kezdek rászokni arra, hogy előzök minden keresztül és erősítem a "gyökér, száguldozó Alfás" sztereotípiát (a Pandával is), mert úgy nem megy az egekbe a vérnyomásom, mikor a 39-el száguldó még átfér a narancssárgán de én már nem, pedig a 48-cal menne, akkor még a mögöttem lévő is a zöldön tudna átmenni.
Szóval a türelemhez ez is hozzátartozik, meg az is, hogy nagyobb és gyorsabb a forgalom, mindenki siet mert rengeteg a dolga, gyorsul a világ, és a közlekedéssel töltött idő nettó veszteség, igyekszik az ember értelmes keretek között minimalizálni.
De sajnos sokan nagyon-nagyon ráérnek, na ők emlegetik leginkább a türelmet :)
VersionX02-09-2019 10:48:08 // 1558
Igen, de akkor legyen opcionális és ha akarja a robeszre akkor legyen a B vizsga része, mint pl egy B+ -os jogsi. Megtanulna kanyarodni, fékezni, vész fékezni és megismertetnék vele a holterek fogalmát gyakorlatban, illetve ha ezek után autóba üll akkor picit figyelmesebb lenne szerintem.
Liquid02-09-2019 10:39:58 // 1557
ez amúgy jogos valahol, bár az is benne van, hogy az autósok jelentős része sose fog motorozni, inkább szét kellene választani a kettőt.
VersionX02-09-2019 10:29:47 // 1556
Hát Pákozdon mi is voltunk, de mi a kicsikkel le tudtunk menni szinte végig a kerékpárúton Velencére. S igen adott a dolog.
Az viszont amikor kirakják a tiltótáblát és kijelölik a járdát egy sárga csíkkal, majd minden kereszteződésbe macisajtot kap a kerékpáros akkor az meg direkt szivatás. S a 3. kereszteződésnél elküldesz mindenkit a redvásba és szarsz az egészre. S gyártod az okokat, hogy most te miért mész ott. De ez is visszavezethető a türelmetlenségre, mert ilyenkor a döntéshozó az kimondottan az autós oldalát nézi és eltol minden felelősséget a saját térfeléről. Lassítani, kerülni, odafigyelni ne neki kelljen.
S igen a tiltás csak akkor ér valamit, ha a szervek számon tudják kérni és tudják, hogy 10-ből 9 esetben elkapják, legyen az bármilyen eszköz is. Sajnos minden oldalon van rengeteg ember aki pont ezért meri megtenni, legyen az pirosozó bringás, autó, motor, vagy behajtani tilos semibevevős bringa, vagy autó. Nálunk a házak között van egy járda (plusz tűzoltóságnak felvonulási terület) mindkét oldalon behajtani tilos és nem tudom megmagyarázni a barom autósnak aki 40-50-el elmegy ott hogy takarodjon a picsába mert felhúzott ablakkal kiröhög és ha kell ledudál.
Ez a fele is sajna ilyen, csak itt nem a hülye hal meg, hanem a másik fél és itt is tilos.
A türelemről, meg sajna nekem tényleg az a meglátásom, hogy mindenki rohan. Előz kanyarban, záróvonalon, ha jönnek szembe (tisztelet a kivételnek) akkor is lenyomja a bringást, ahelyett, hogy elvenné a gázról a lábát és normálisan előzne egyenes belátható útszakaszon amikor nem jön senki szemből.
De ez ugyan az a türelmetlenség, mint a pályán a javításoknál a 60-as táblánál 90-100 száguldók, vagy hátulról letol, levillog integet, beint. Ő is siet, még a külsőben is. Az is türelmetlen és ilyen olyan okkal leszarja a kreszt és megmagyarázza, hogy éppen neki miért kellett semmibe venni.
Igen vannak olyan helyzetek ahol szabályt szeg mindegyik fél és igen is akkor kell nem a türelem és az Önvizsgálat. A sárdobálás okkal, vagy a nélkül könnyen megy.
Az viszont amikor kirakják a tiltótáblát és kijelölik a járdát egy sárga csíkkal, majd minden kereszteződésbe macisajtot kap a kerékpáros akkor az meg direkt szivatás. S a 3. kereszteződésnél elküldesz mindenkit a redvásba és szarsz az egészre. S gyártod az okokat, hogy most te miért mész ott. De ez is visszavezethető a türelmetlenségre, mert ilyenkor a döntéshozó az kimondottan az autós oldalát nézi és eltol minden felelősséget a saját térfeléről. Lassítani, kerülni, odafigyelni ne neki kelljen.
S igen a tiltás csak akkor ér valamit, ha a szervek számon tudják kérni és tudják, hogy 10-ből 9 esetben elkapják, legyen az bármilyen eszköz is. Sajnos minden oldalon van rengeteg ember aki pont ezért meri megtenni, legyen az pirosozó bringás, autó, motor, vagy behajtani tilos semibevevős bringa, vagy autó. Nálunk a házak között van egy járda (plusz tűzoltóságnak felvonulási terület) mindkét oldalon behajtani tilos és nem tudom megmagyarázni a barom autósnak aki 40-50-el elmegy ott hogy takarodjon a picsába mert felhúzott ablakkal kiröhög és ha kell ledudál.
Ez a fele is sajna ilyen, csak itt nem a hülye hal meg, hanem a másik fél és itt is tilos.
A türelemről, meg sajna nekem tényleg az a meglátásom, hogy mindenki rohan. Előz kanyarban, záróvonalon, ha jönnek szembe (tisztelet a kivételnek) akkor is lenyomja a bringást, ahelyett, hogy elvenné a gázról a lábát és normálisan előzne egyenes belátható útszakaszon amikor nem jön senki szemből.
De ez ugyan az a türelmetlenség, mint a pályán a javításoknál a 60-as táblánál 90-100 száguldók, vagy hátulról letol, levillog integet, beint. Ő is siet, még a külsőben is. Az is türelmetlen és ilyen olyan okkal leszarja a kreszt és megmagyarázza, hogy éppen neki miért kellett semmibe venni.
Igen vannak olyan helyzetek ahol szabályt szeg mindegyik fél és igen is akkor kell nem a türelem és az Önvizsgálat. A sárdobálás okkal, vagy a nélkül könnyen megy.
VersionX02-09-2019 09:57:07 // 1555
Ez az egyik fele, de amikor autó jogsit csinál akkor ki kellene küldeni, motoros rutinra pár órára robesszel, hogy megismerje, ha már lesz papírja róla és vezetheti.
Aki megkeni a rendszert annak tök mindegy, de az másik felelősség / felelőtlenség.
Aki megkeni a rendszert annak tök mindegy, de az másik felelősség / felelőtlenség.
Erhard 242 (Pure Energy)02-09-2019 09:49:34 // 1554
Látom nem tudsz értelmezni vagy nem akarsz, a képre reagáltál amit betettem ahol úgy mennek a kerékpárosok, mint az ökörhugyozás és egymás mellett... ki írta azt, hogy baja van a normálisan haladókkal??? Én nem az biztos... Felénk sajnos megy valami "hivatalos" kerékpár út és bizony itt pont úgy mennek 20-an, 30-an egyszerre, mint a képen. Róluk van szó, nem azokról akik ismerik a KRESZ-t, én is ismerem mi is kerékpározunk a családdal de sosem egymás mellett, kivéve a kerékpárút ott lehet ha nem zavarjuk vele a szembe jövőket.
Pákozdon pl rendszerint mennek a főúton az "edzést?" tartó barmok ahol végig ki van rakva a tiltó tábla nekik pedig ott a kerékpárút... felénk mikor kiérsz a városból van egy híd ami a kerülő felett megy ott is van kerékpárút és a hídon tiltó tábla nekik szerinted hányan veszik figyelembe? Mert a barom arra nem jön rá ha 90-nel jön egy autós és a híd lejtős oldalán megy már esélye sincs az autósnak megállni vagy kikerülni ha szembe jönnek, mivel nem látja ... persze ha meg van valami baleset akkor megy a hápogás pedig ezeket a dolgokat nem kell és nem is lehet megmagyarázni, aki hülye haljon meg ....
Mindig a türelemmel jön mindenki majd én eldöntöm ha csak 50-nel akarok menni 90 helyett, gondolom Te sem vagy olyan türelmes mikor az autópálya belsőjében valaki csak 100-zal megy hosszú km-en keresztül, mert ha ő ráér akkor mindenki érjen rá...
Pákozdon pl rendszerint mennek a főúton az "edzést?" tartó barmok ahol végig ki van rakva a tiltó tábla nekik pedig ott a kerékpárút... felénk mikor kiérsz a városból van egy híd ami a kerülő felett megy ott is van kerékpárút és a hídon tiltó tábla nekik szerinted hányan veszik figyelembe? Mert a barom arra nem jön rá ha 90-nel jön egy autós és a híd lejtős oldalán megy már esélye sincs az autósnak megállni vagy kikerülni ha szembe jönnek, mivel nem látja ... persze ha meg van valami baleset akkor megy a hápogás pedig ezeket a dolgokat nem kell és nem is lehet megmagyarázni, aki hülye haljon meg ....
Mindig a türelemmel jön mindenki majd én eldöntöm ha csak 50-nel akarok menni 90 helyett, gondolom Te sem vagy olyan türelmes mikor az autópálya belsőjében valaki csak 100-zal megy hosszú km-en keresztül, mert ha ő ráér akkor mindenki érjen rá...
Kazes☻02-09-2019 09:36:33 // 1553
Robogó... vagy tréning, esetleg tanpálya... hova gondolsz! Kissé megkenték a rendszert, hogy tuti meglegyen a vizsga, aztán hajrá... elvégre üzemanyaggal megy a verda, ozstjónapot!
: /
: /
Liquid02-09-2019 09:34:27 // 1552
Nehéz ügy ez egyébként, mert akármennyire is ésszel csináljátok, mindenképpen akadályozzátok a forgalmat, és a 70-nel szüttyögő fogyasztáshuszárok amúgy is emelik a vérnyomást, és ez így együtt néha szül necces helyzeteket.
Sajna egyre több az autós és a bringás is az utakon, de ezzel valóban meg kell tanulni együtt élni.
Sajna egyre több az autós és a bringás is az utakon, de ezzel valóban meg kell tanulni együtt élni.
VersionX02-09-2019 09:13:32 // 1551
A robogós azért javasolnám, mert ha autót vezet akkor arra is van engedélye és ismerje meg legalább a rutinpályán. Motoroztam sokat és sok esetben a robogósok a nem megfelelő képzés miatt kerültek balesetbe.
Igazad van a városi rohangálós bringások állatok és mi sem szeretjük Őket, mert velük egy kalap alá vesznek minket is akik normálisan közlekednek. Piroson soha nem megyünk át, elsőbbséget megadjuk rendesen, jelezzük az irányváltás, és csak a nagyon szélsőséges esetben megyünk nem az út szélén, de így is akad kihívás. S bent pl én a városban (Bp) soha nem tekerek.
Idén március elejétől heti 200-300 km tekerés mellett akad jó pár gond. 2 esetben az autó simán ki illetve balra bekanyarodott elénk. Volt 1 ajtónyitás. Balról előztek minket és az autós meg kinyitotta (kicsapta) az ajtót, volt egy előző autó aki centizett és elcsapta az alkaromat, illetve a másik aki a vonalban haladó 4 bringást előzte kanyarban és jöttek szemből és lelökött 2 bringást az útról. Ez utóbbi 2 eset sofőrje nem állt meg, az egyiket a vasúti átjárónál pirosat kapott és beértem a másikat a kamera alapján a rendőrök kerítettek elő.
ilyenkor meg jön a pislogás a helyszínelésnél és a sok kérdés, hogy hova siet.
Szóval még mindig az a véleményem, hogy a sofőrök nem elég türelmesek, mert ezek közül mindegyik egy kis odafigyeléssel és türelemmel elkerülhető lett volna. Ráadásul a láthatóságra adunk a ruházatban mindig van valami feltűnő szín és van, hogy nappal felkapcsolom az első lápát, hogy jobban lássanak.
Igazad van a városi rohangálós bringások állatok és mi sem szeretjük Őket, mert velük egy kalap alá vesznek minket is akik normálisan közlekednek. Piroson soha nem megyünk át, elsőbbséget megadjuk rendesen, jelezzük az irányváltás, és csak a nagyon szélsőséges esetben megyünk nem az út szélén, de így is akad kihívás. S bent pl én a városban (Bp) soha nem tekerek.
Idén március elejétől heti 200-300 km tekerés mellett akad jó pár gond. 2 esetben az autó simán ki illetve balra bekanyarodott elénk. Volt 1 ajtónyitás. Balról előztek minket és az autós meg kinyitotta (kicsapta) az ajtót, volt egy előző autó aki centizett és elcsapta az alkaromat, illetve a másik aki a vonalban haladó 4 bringást előzte kanyarban és jöttek szemből és lelökött 2 bringást az útról. Ez utóbbi 2 eset sofőrje nem állt meg, az egyiket a vasúti átjárónál pirosat kapott és beértem a másikat a kamera alapján a rendőrök kerítettek elő.
ilyenkor meg jön a pislogás a helyszínelésnél és a sok kérdés, hogy hova siet.
Szóval még mindig az a véleményem, hogy a sofőrök nem elég türelmesek, mert ezek közül mindegyik egy kis odafigyeléssel és türelemmel elkerülhető lett volna. Ráadásul a láthatóságra adunk a ruházatban mindig van valami feltűnő szín és van, hogy nappal felkapcsolom az első lápát, hogy jobban lássanak.
Liquid02-09-2019 08:21:02 // 1550
A kerékpáros KRESZ oktatás a lényeg, azt kellene általános iskolában oktatni. Az hogy robogózzon meg biciklizzen minden autós elég elvetemült ötlet, meg felesleges is.
Viszont a biciklisektől igen sokszor látok nagyon meredek dolgokat, gyakorlatilag 100%-ban azok követik el akik tökéletesen tisztában vannak a szabályokkal. Pl. forgalommal szemben, minden tiltás ellenére a 2x4-sávoson, át mindenen, piroson is, járdán ésatöbbi.
Tisztelet a kivételeknek.
Én sem vagyok szent egyik oldalról sem, azért vannak határok...
Szerintem van egy erős pozitív diskrimináció a kerékpárosok felé a hatóságok részéről, olyan ez számomra mint a kisebbségek... a jogok vannak domborítva, de a kötelezettségek valahogy elsikkadnak a médiákban.
Viszont a biciklisektől igen sokszor látok nagyon meredek dolgokat, gyakorlatilag 100%-ban azok követik el akik tökéletesen tisztában vannak a szabályokkal. Pl. forgalommal szemben, minden tiltás ellenére a 2x4-sávoson, át mindenen, piroson is, járdán ésatöbbi.
Tisztelet a kivételeknek.
Én sem vagyok szent egyik oldalról sem, azért vannak határok...
Szerintem van egy erős pozitív diskrimináció a kerékpárosok felé a hatóságok részéről, olyan ez számomra mint a kisebbségek... a jogok vannak domborítva, de a kötelezettségek valahogy elsikkadnak a médiákban.
Liquid02-09-2019 08:05:51 // 1549
Ha szépen lehúzódik a bringás, ahogy azt a józan esze is megkövetelné, akkor simán el lehet menni mellette akkor is ha van szembejövő. Nyilván nem 160-nal...
Amúgy meg a 1.5 méter csak egy kitaláció, nincs ilyen szabály, meg is borítaná a közlekedést.
Ki tudnak borítani amikor egymás mellett mennek és elfoglalják az utat.
Mielőtt nekem esnétek, én is biciklizek, nem keveset.
Amúgy meg a 1.5 méter csak egy kitaláció, nincs ilyen szabály, meg is borítaná a közlekedést.
Ki tudnak borítani amikor egymás mellett mennek és elfoglalják az utat.
Mielőtt nekem esnétek, én is biciklizek, nem keveset.
VersionX01-09-2019 22:56:25 // 1548
Igen, ha van és kapunk autót rá akkor van felvezetés, vagy szétszedjük kisebb csoportokra a csapatot, ha van legalább 2 felnőtt/csoport. A helyzet adja mindig. De ha a legjobban felkészülünk akkor is akad minden héten legalább 1 nagyon cinkes szitú és havonta, másfél havonta 1 baleset. S eddig egyszer sem a bringás volt nálunk a hibás a hatóságok szerint. Szóval a legjobb odafigyeléssel is történnek dolgok és el kell fogadni, hogy itthon ez a helyzet.
S igen, a forgalmas utakat mi is kerüljük, ha lehet. Az összes kis falut Budapest mindkét felén már ismerjük, de még így is akad kihívás. Illetve ki kell jutni is a városból néha.
Vagy a furgonos vérprofik, vagy a pöttöm autósokkal szokta a gondok lenni inkább, vagy a nem hiszik el, hogy mennyivel jön a bringa és ki- bekanyarodik az autós.
Igen figyelni kell mindenkinek, amúgy az elmúlt pár évben nagyot javult a dolog. Szerintem sokan kipróbálták a másik oldalt is és így átérzik mindkét oldal kihívásait. Én kimondottan elvárnám a kerékpáros kresz oktatást (ahogy mi meg is tesszük a gyerekekkel, gyakorlatban is) valamint, hogy az autósnak kelljen mennie bringával és robogóval forgalomban egyaránt. Sokkal türelmesebb lenne mindenki.
S igen, a forgalmas utakat mi is kerüljük, ha lehet. Az összes kis falut Budapest mindkét felén már ismerjük, de még így is akad kihívás. Illetve ki kell jutni is a városból néha.
Vagy a furgonos vérprofik, vagy a pöttöm autósokkal szokta a gondok lenni inkább, vagy a nem hiszik el, hogy mennyivel jön a bringa és ki- bekanyarodik az autós.
Igen figyelni kell mindenkinek, amúgy az elmúlt pár évben nagyot javult a dolog. Szerintem sokan kipróbálták a másik oldalt is és így átérzik mindkét oldal kihívásait. Én kimondottan elvárnám a kerékpáros kresz oktatást (ahogy mi meg is tesszük a gyerekekkel, gyakorlatban is) valamint, hogy az autósnak kelljen mennie bringával és robogóval forgalomban egyaránt. Sokkal türelmesebb lenne mindenki.
VersionX01-09-2019 22:32:54 // 1547
Pl. nekem van led-es lámpa elől, hátul, az edző keréken van prizma is és full neonzöld a bringa, bukó, és a mez. Szóval erről ennyit.
A két jármű között, te azt képzeled, hogy egy-egy bringás között lennie kellene egy autónyi helynek??? Ez most vicc?
Jártál te már autóval Magyarországon ha 1 autónyi hely van oda beáll mindenki és már el is tünt. A követési távolságot autóvan sem tartják be sokan és akkor a bringástól meg elvárnád?
Amúgy max követési távolság van mindenkinek (motornak, bringának, autónak, kamionnak, stb.).
Több válaszom erre nincs.
A két jármű között, te azt képzeled, hogy egy-egy bringás között lennie kellene egy autónyi helynek??? Ez most vicc?
Jártál te már autóval Magyarországon ha 1 autónyi hely van oda beáll mindenki és már el is tünt. A követési távolságot autóvan sem tartják be sokan és akkor a bringástól meg elvárnád?
Amúgy max követési távolság van mindenkinek (motornak, bringának, autónak, kamionnak, stb.).
Több válaszom erre nincs.
VersionX01-09-2019 22:26:06 // 1546
Ád 1. MI is kerüljük az összes forgalmas utat. Ahol van és a sok gyalog, kutyás és kisgyerek engedi ott bringaút. De pl vasárnap délben egy 3-ad rendű úton amikor nincs forgalom, elvárható, hogy te is türelmesebb legyél és ne platóssal fenyegetőzz, mert ez a legalja, a gázról nem veszed le a lábad, csak a kormányt meg ne kelljen mozdítani, stb. mert mi mit képzelünk, hogy oda kerültünk ahol bárki mehet. Ez a hozzáállás öli meg az egészet és elég egy edzésre egy ilyen aki a 1,5 tonnás vasdobozból ossza az észt.
Szinte csak nagyon ritkán nem az út szélén haladok, max, ha olyan szar a minőség ahol az autós sem mer kimenni, de sajna a centizésben nekem is és nem 1 sporttársamnak vittél el tükörrel a kezét úgy, hogy az út szélén haladtam. Mert az autósok nagy része nem várja meg míg elmegy a szembe levő és ha gond van akkor meg pislog és magyarázkodik a helyszínelő rendőrnek.
Minket max a távolsági busz előz meg, a többit mi hagyjuk ott és nem is ér utol bennünket. Pécelen a kék buszt meg egyenesen nem szeretem, mert mire beérem, egy-egy autós mellém jön nehogy meg tudjam majd előzni. El sem tudja némely autós képzelni, ha valaki halad rendesen bringával.
Azt, hogy ki mit magyaráz meg ebben a deviáns világban azért nem csak a bringások a csúcstartók, ott vannak még jó páran akik opcionálisan veszik a kresz szabályokat, legyen az bármilyen közlekedési eszköz is és indok/ok mindig akad, de ezt te is jól tudod.
S pont mi nem a szarunk mindenre elven vagyunk és próbálunk oda figyelni, ha kell akár jelzéssel is segíteni a többiek haladását, de sajna még így sok a türelmetlen autós.
Amúgy személyes tapasztalat, hogy a leggázosabb centizők a kis autósok, mert úgy érzik ők még ott elférnek elven mennek. S volt példa, hogy az X5-ös simán kivárt, míg a szutyuki meg majdhogynem letolt.
Szinte csak nagyon ritkán nem az út szélén haladok, max, ha olyan szar a minőség ahol az autós sem mer kimenni, de sajna a centizésben nekem is és nem 1 sporttársamnak vittél el tükörrel a kezét úgy, hogy az út szélén haladtam. Mert az autósok nagy része nem várja meg míg elmegy a szembe levő és ha gond van akkor meg pislog és magyarázkodik a helyszínelő rendőrnek.
Minket max a távolsági busz előz meg, a többit mi hagyjuk ott és nem is ér utol bennünket. Pécelen a kék buszt meg egyenesen nem szeretem, mert mire beérem, egy-egy autós mellém jön nehogy meg tudjam majd előzni. El sem tudja némely autós képzelni, ha valaki halad rendesen bringával.
Azt, hogy ki mit magyaráz meg ebben a deviáns világban azért nem csak a bringások a csúcstartók, ott vannak még jó páran akik opcionálisan veszik a kresz szabályokat, legyen az bármilyen közlekedési eszköz is és indok/ok mindig akad, de ezt te is jól tudod.
S pont mi nem a szarunk mindenre elven vagyunk és próbálunk oda figyelni, ha kell akár jelzéssel is segíteni a többiek haladását, de sajna még így sok a türelmetlen autós.
Amúgy személyes tapasztalat, hogy a leggázosabb centizők a kis autósok, mert úgy érzik ők még ott elférnek elven mennek. S volt példa, hogy az X5-ös simán kivárt, míg a szutyuki meg majdhogynem letolt.
Piritu - 1.000.00001-09-2019 16:59:44 // 1545
A világítás már érdekesebb:
"54. §
...
6) * A kerékpárral éjszaka és korlátozott látási viszonyok között abban az esetben szabad közlekedni, ha a kerékpáron vagy a kerékpároson
a) előre fehér-, hátrafelé piros színű, folyamatos vagy villogó fényt adó lámpát és fényvisszaverőt helyeztek el, és
b) lakott területen kívül kerékpáros fényvisszaverő mellényt (ruházatot) visel."
Lámpa, fényvisszaverő, mellény csak éjjel kell? :-O
"54. §
...
6) * A kerékpárral éjszaka és korlátozott látási viszonyok között abban az esetben szabad közlekedni, ha a kerékpáron vagy a kerékpároson
a) előre fehér-, hátrafelé piros színű, folyamatos vagy villogó fényt adó lámpát és fényvisszaverőt helyeztek el, és
b) lakott területen kívül kerékpáros fényvisszaverő mellényt (ruházatot) visel."
Lámpa, fényvisszaverő, mellény csak éjjel kell? :-O
Piritu - 1.000.00001-09-2019 16:54:48 // 1544
54. § (1) * Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés (117/c. ábra) esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetőleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik - a lakott területen kívüli úton, a főútvonalként megjelölt úton az úttest jobb széléhez húzódva kell közlekedni.
...
(3) * Kerékpárral az útpadkán, az úttesten és a járdán csak egy sorban szabad haladni.
...
(3) * Kerékpárral az útpadkán, az úttesten és a járdán csak egy sorban szabad haladni.
Erhard 242 (Pure Energy)01-09-2019 14:35:46 // 1543
Jah és a legfontosabb közúton a KRESZ szabályainak kell megfelelni, teljesen mind1 edzés van vagy magánzó...világítás, prizma stb van? Két jármü között városon kívűl mennyi távolságot is kéne tartani? Több kérdésem nincs...
Erhard 242 (Pure Energy)01-09-2019 14:29:11 // 1542
Egy nincs ilyen a KRESZ-Ben, hogy 1,5m-et kell tartani előzés él, kettő engem nem érdekel, hogy edzenek vagy nem akadályozzák a forgalmat, három menjenek olyan útszakaszra edzeni, ahol kicsi a forgalom, négy bizony a padka felé húzódva kellene közlekedniük, öt a múltkor is az ilyen balfaszok miatt alakult ki egy kB 1km-es sor, mert a busz ment mögöttük ami nem bírta megelőzni őket utána meg senki, cammogtak 30cal...hat miután ők leszarnak mindenkit pont így állok én is hozzájuk... Hét lehet veszek egy nagy platóst és felrakok rá egy feknyemomó padot és kB 15tel fogunk menni a biztonság kedvéért mondjuk 3mal előzni se lehessen, mert még is csak jobb a szabadban edzeni címszóval és szarunk mindenkire... :))) ahhh deviáns egy világ van és még is magyarázzák a megmagyarázhatatlant...
Piritu - 1.000.00001-09-2019 14:23:35 // 1541
"Azok biztos profik voltak." igen azok voltak, négyen, 3 felvezető autóval. Itt most 30-50 fős triatlon csapatról beszéltünk. Egyáltalán nem tartom arroganciának ha szerintem ekkora csapathoz illene felvezetés és némi irányítás. Meg mondjuk egy kamera ami alapján lehetne hívni a sünöket.
A gyökér autós nem csak a bicajosokkal az, a rendőrségnek illene kiszedni az ilyeneket, sajna ezzel nem tudunk mit kezdeni...de ez megint más téma.
Maradnék inkább annál ami a franciáknál láttam. Természetes mindenkinek hogy tekernek, figyel mindenki és problémamentes a dolog. Még akkor is amikor lefelé leelőzik a bicajosok az autósokat :-))
Itthon ahogy én eddig láttam a rutintalan sofőrök is problémásak, mert nem tudnak mit kezdeni a helyzettel. A 40-50-el tekerő biciklist egyszerűen nem merik megelőzni. A pánikot csak fokozza ha nem egyedül megy.
A gyökér autós nem csak a bicajosokkal az, a rendőrségnek illene kiszedni az ilyeneket, sajna ezzel nem tudunk mit kezdeni...de ez megint más téma.
Maradnék inkább annál ami a franciáknál láttam. Természetes mindenkinek hogy tekernek, figyel mindenki és problémamentes a dolog. Még akkor is amikor lefelé leelőzik a bicajosok az autósokat :-))
Itthon ahogy én eddig láttam a rutintalan sofőrök is problémásak, mert nem tudnak mit kezdeni a helyzettel. A 40-50-el tekerő biciklist egyszerűen nem merik megelőzni. A pánikot csak fokozza ha nem egyedül megy.
Kazes☻01-09-2019 13:45:36 // 1540
Azok biztos profik voltak. De vannak amatőrök is, vagy teljesen magánzók, műkedvelők is. Én is nagyon szerettem nagyokat tekerni természetesen a szabályok betartásával, de sajnos a sok gyökér autós miatt egyre veszélyesebbé vált. Történt például, amikor egy cimborámmal ketten tekertünk szépen tempósan libasorban, hogy egy kedves autós miatt nagyot kellett fékeznünk és nagyot estünk... a mögöttem jövő cimbi berepült (szerencsére) az árokba... a kedves illető persze urasan lelépett. Mi meg hazáig tolhattuk a bicajt, mert a srác drótszamara igencsak megsínylette az esetet.
Érzésem szerint, ahogy írtok a témában... túlzott arroganciával álltok az egészhez, ahogy sajna az autós társadalom többsége... persze lehet az én hibám, de én itt többet vártam volna. Érdekes továbbá az a jelenség is és hozzáállás, hogy amikor az egyszeri autós kiszáll a verdájából és gyalogossá válik, ugyanúgy anyázik a többire, ha más egyéb módon közlekedik, akkor is, ha visszaül az autóba, természetesen akkor még jobban, mert azt hiszi ő az Isten!
Kár.
Élni és élni hagyni. Szvsz.
Érzésem szerint, ahogy írtok a témában... túlzott arroganciával álltok az egészhez, ahogy sajna az autós társadalom többsége... persze lehet az én hibám, de én itt többet vártam volna. Érdekes továbbá az a jelenség is és hozzáállás, hogy amikor az egyszeri autós kiszáll a verdájából és gyalogossá válik, ugyanúgy anyázik a többire, ha más egyéb módon közlekedik, akkor is, ha visszaül az autóba, természetesen akkor még jobban, mert azt hiszi ő az Isten!
Kár.
Élni és élni hagyni. Szvsz.
Piritu - 1.000.00001-09-2019 13:22:45 // 1539
Hát nem életveszélyben a forgalmat fenntartva az biztos.
Gondolom az úszóedzést sem a Dunán az országház előtt tartják.
Franciáknál pl. a mellékutakon korrekt felvezetéssel mentek a bicajosok.
Gondolom az úszóedzést sem a Dunán az országház előtt tartják.
Franciáknál pl. a mellékutakon korrekt felvezetéssel mentek a bicajosok.
VersionX01-09-2019 10:57:10 // 1538
Miért te hol tekernél 60-150 km -t???
Piritu - 1.000.00001-09-2019 10:46:14 // 1537
1,5 méter? Hol találom meg ezt a KRESZ-ben?
Felénk néhány úton még szembejövő nélkül se lehetne tartani mert nincs olyan széles az út.
Felénk néhány úton még szembejövő nélkül se lehetne tartani mert nincs olyan széles az út.
Zsolt15501-09-2019 10:41:14 // 1536
Szia!
Ne haragudj, nem kötekedni szeretnék, de szerinted az elfogadható vagy normális az, hogy a közúti forgalomban tartják a triatlon edzést?
Ne haragudj, nem kötekedni szeretnék, de szerinted az elfogadható vagy normális az, hogy a közúti forgalomban tartják a triatlon edzést?
VersionX01-09-2019 10:37:43 // 1535
Hát ezek nem egymás mellett mennek.
Amúgy KRESZ már nem kötelezi arra a kerékpárosokat, hogy mindig szorosan az út jobb szélén haladjanak, ezt sokszor érdemes kihasználni.
Így nem centizgetnek az autósok, hanem megvárja míg nem jön senki szemből és úgy előz. Mivel a kerékpáros melletti elhaladás is előzésnek minősül a kressz szerint nem pedig a régi 1 nyomvonalon haladó kikerülése.
Amúgy KRESZ már nem kötelezi arra a kerékpárosokat, hogy mindig szorosan az út jobb szélén haladjanak, ezt sokszor érdemes kihasználni.
Így nem centizgetnek az autósok, hanem megvárja míg nem jön senki szemből és úgy előz. Mivel a kerékpáros melletti elhaladás is előzésnek minősül a kressz szerint nem pedig a régi 1 nyomvonalon haladó kikerülése.
VersionX01-09-2019 10:30:56 // 1534
Hát van úgy, hogy az autósok miatt direkt.
A lányom triatlonozik és csapattal mennek ki tekerni 30-50 fő. Te mint autós ha mennél és Ők szépen 1 vonalba mennének mit tennél? 70-120 méter hosszú bringasor. Elkezded előzni és jön szemből valaki. Az egy szent, hogy a 1,5 méter oldaltartás amit a kressz lakot területen kívül követel az autósoktól kevesen tartják be, de egy ilyen helyzet, meg pont téged arra késztetne, hogy ráhúzd a kormányt a bringásra. Mi mást tehetsz? Besorolsz a bringasorba????
2-esével mennek egymás melett, így nem olyan hosszú a sor így olyan neked autósnak, mint egy pótkocsis traktor és biztos, hogy nem centizgetsz, hogy elment mellettük. S volt rá példa, hogy rendőrrel jött a türelmetlen autós a következő települése és a Rendőr megértette és elhajtota az autóst, hogy legyen türelmesebb, hiába kressz szabály.
Amúgy a kressz nem kötelezi az előzést, csak egy lehetőség ha nem veszélyeztetsz mást az előzéssel akkor teheti meg az autós, de itt ez egy kényszeres dolog. Még ha pár méter múlva jobbra kanyarodnak akkor is le kell nyomni filing van.
Nálam is van ilyen 30-as, vagy 40-es tábla és én annyit szoktam kitekerni utazóban és akkor is megelőz, majd utána jobbra lehúzódik, megáll, vagy jobbra húzódva kanyarodik balra.
Mind 2 oldalon közlekedek (kb. évi 30000 kocsival és 6-7000 bringával) s azt tudom mondani, hogy ez, hogy egymás mellett mennek a bringások egy következmény ami az autósok viselkedésének köszönhető. S igen ha kisebb csoportban vagyunk 10 főig addig egymás mögött haladunk, de amikor már sok a bringás akkor nem.
Van néha kísérő autó hátulról (sárga lámpával, táblával) és volt már példa, hogy az autós befurakodott a bringások és a kísérő közé. Ez úgy elmondja a dolgot. S itt térek vissza arra, hogy nem kötelező előzni.
Amúgy tőlünk nyugatra ez nem gond és ott türelmesen kivárják az autósok, de itt centizgetnek. Szóval, az úton is lehetne nyugati gondolkodással közlekedni.
A lányom triatlonozik és csapattal mennek ki tekerni 30-50 fő. Te mint autós ha mennél és Ők szépen 1 vonalba mennének mit tennél? 70-120 méter hosszú bringasor. Elkezded előzni és jön szemből valaki. Az egy szent, hogy a 1,5 méter oldaltartás amit a kressz lakot területen kívül követel az autósoktól kevesen tartják be, de egy ilyen helyzet, meg pont téged arra késztetne, hogy ráhúzd a kormányt a bringásra. Mi mást tehetsz? Besorolsz a bringasorba????
2-esével mennek egymás melett, így nem olyan hosszú a sor így olyan neked autósnak, mint egy pótkocsis traktor és biztos, hogy nem centizgetsz, hogy elment mellettük. S volt rá példa, hogy rendőrrel jött a türelmetlen autós a következő települése és a Rendőr megértette és elhajtota az autóst, hogy legyen türelmesebb, hiába kressz szabály.
Amúgy a kressz nem kötelezi az előzést, csak egy lehetőség ha nem veszélyeztetsz mást az előzéssel akkor teheti meg az autós, de itt ez egy kényszeres dolog. Még ha pár méter múlva jobbra kanyarodnak akkor is le kell nyomni filing van.
Nálam is van ilyen 30-as, vagy 40-es tábla és én annyit szoktam kitekerni utazóban és akkor is megelőz, majd utána jobbra lehúzódik, megáll, vagy jobbra húzódva kanyarodik balra.
Mind 2 oldalon közlekedek (kb. évi 30000 kocsival és 6-7000 bringával) s azt tudom mondani, hogy ez, hogy egymás mellett mennek a bringások egy következmény ami az autósok viselkedésének köszönhető. S igen ha kisebb csoportban vagyunk 10 főig addig egymás mögött haladunk, de amikor már sok a bringás akkor nem.
Van néha kísérő autó hátulról (sárga lámpával, táblával) és volt már példa, hogy az autós befurakodott a bringások és a kísérő közé. Ez úgy elmondja a dolgot. S itt térek vissza arra, hogy nem kötelező előzni.
Amúgy tőlünk nyugatra ez nem gond és ott türelmesen kivárják az autósok, de itt centizgetnek. Szóval, az úton is lehetne nyugati gondolkodással közlekedni.
Zsolt15501-09-2019 00:54:29 // 1533
szelod930-08-2019 16:24:55 // 1532
AlfaCityn is tartott előadást. Amiket ott mutatott, szinte biztos hogy nem fog felkerülni a netre. Cenzúra nélküli képek, kisgyerektől kezdve, leszakadt végtag minden volt ott. Az biztos, hogy hatásos volt az előadás és elérte a célját. Hazafelé csak poroszkáltunk a megszokott lendülethez képest. Volt min gondolkodni...
Piritu - 1.000.00030-08-2019 14:51:25 // 1531
Ettől függetlenül kíváncsian várom az előadásáról a videót.
Piritu - 1.000.00030-08-2019 14:50:16 // 1530
Kazes☻30-08-2019 14:44:16 // 1529
Zolibácsi29-08-2019 06:03:31 // 1528
Tegnap puntóval mentem dolgozni Soroksári úton befelé, vágóhídnal belső sáv éppen gyorsitok hogy at érjek a zöld lámpan, erre egy csillivilli új jaguar a középső sávból be vágódott elém, úgy hogy nagyot keljen fekeznem. Nem rajta múlt hogy nem törtem össze a szarjat. Pedig fékezés közben meg at is futott az agyamon hogy le veszem a fekrol a lábam. De sajnáltam a kis autómat, pedig 30-al olyan szépen végig tudtam volna szantani az oldalát ennek a hülyének.
Erhard 242 (Pure Energy)28-08-2019 23:06:13 // 1527
Liquid20-08-2019 16:13:19 // 1526
ebben azért van néhány ferdítés...
Az tény hogy nem jó dolog az ha az ember minimális követési távolsággal küldi. De azt is tény, hogy ha nem mászok rá az előttem lévőre, akkor - tisztelet a kivételnek - Ő biza úgy gondolja, hogy a belső sávba született, és onnan a Jóisten se tudja elküldeni, tehát
rámegyek az ésszerűség határain belül.
Az autópályán nem életszerű az, hogy előtted hirtelen 0-ra fékez a sor mondjuk fél másodperc alatt. Tény, hogy a reakcióidők miatt könnyebb csattanni, ha rámész.
Egy hosszú etapon igenis lehet nyerni egy csomót ha gyorsabban megyek (ez tapasztalat), bár sokkal inkább az számít, hogy miképp reagál az ember a forgalomra. Pl. ha egy kamiont utolérve egy gyorsabb autó jön mögöttem és odalépek, megelőzöm a kamiont,. nem tartom fel a gyorsabbat, majd visszalassítok, akkor átlagban sokkal gyorsabb vagyok, mintha ugyanezt fékezéssel abszolválnám.
Sajnos azok az idők rég elmúltak, mikor Győr-BP távon 180-nal lehetett menni tartósan. Most jó ha 110-zel sikerül, viszont a nagy a forgalom és a rengeteg a fillérbaszó gyökér, aki 98-cal előzi a kamionokat, és nem egyet hanem az összeset, amíg ki nem kerülöm jobbról.
Ezek miatt az ember ha sietne, nem tud mást tenni, mint küldi ahol lehet... ez van.
De a legfontosabb dolog a jobbra-tartási kötelezettség kihangsúlyozása lenne.
Azt kell először megoldani, aztán sokkal kevesebb lesz a villogó, rámászó.
Az tény hogy nem jó dolog az ha az ember minimális követési távolsággal küldi. De azt is tény, hogy ha nem mászok rá az előttem lévőre, akkor - tisztelet a kivételnek - Ő biza úgy gondolja, hogy a belső sávba született, és onnan a Jóisten se tudja elküldeni, tehát
rámegyek az ésszerűség határain belül.
Az autópályán nem életszerű az, hogy előtted hirtelen 0-ra fékez a sor mondjuk fél másodperc alatt. Tény, hogy a reakcióidők miatt könnyebb csattanni, ha rámész.
Egy hosszú etapon igenis lehet nyerni egy csomót ha gyorsabban megyek (ez tapasztalat), bár sokkal inkább az számít, hogy miképp reagál az ember a forgalomra. Pl. ha egy kamiont utolérve egy gyorsabb autó jön mögöttem és odalépek, megelőzöm a kamiont,. nem tartom fel a gyorsabbat, majd visszalassítok, akkor átlagban sokkal gyorsabb vagyok, mintha ugyanezt fékezéssel abszolválnám.
Sajnos azok az idők rég elmúltak, mikor Győr-BP távon 180-nal lehetett menni tartósan. Most jó ha 110-zel sikerül, viszont a nagy a forgalom és a rengeteg a fillérbaszó gyökér, aki 98-cal előzi a kamionokat, és nem egyet hanem az összeset, amíg ki nem kerülöm jobbról.
Ezek miatt az ember ha sietne, nem tud mást tenni, mint küldi ahol lehet... ez van.
De a legfontosabb dolog a jobbra-tartási kötelezettség kihangsúlyozása lenne.
Azt kell először megoldani, aztán sokkal kevesebb lesz a villogó, rámászó.
Erhard 242 (Pure Energy)20-08-2019 16:07:51 // 1525
nem kell supermannak lenni csak rutinos vezetőnek, hogy 140-150-nél 4-5m-es távolságból is meg tudj állni, sokszor vezetek így mégpedig azért, hogy a sok bal@sz ne jöjjön ki elém, mert bizony 15-20-es követési távolság tartásnál úgy kijönnek, mint a szar és arra sokkal rosszabb reagálni, mint valaki mögött 4-5m-re menni, egyébként meg nem nagy kunszt az egész csak a komplett forgalmat kell figyelni, ha vonatozunk az elsőnek a féklámpáját kell nézni, ha az felvillan már nyomom is az enyémet hiába csak az 5. vagyok a sorban, szóval ezért baromság ezt így levezetni mp-re, mivel az első és az én autóm között van mondjuk még 4 az eleve már 20-25m + az autók közötti távolság és majdnem egyszerre fékezek vele... ezért oly kevés a ráfutásos baleset... akkor van mikor mész 140-nel és a paraszt kijön eléd 100-zal előzni... itt van a nagy probléma ebből van a legtöbb baleset...
Zolibácsi20-08-2019 15:27:16 // 1524
Sokkal többször keveredek 130 as tempónál életveszélyes helyzetbe, vagy akár máshol ahol a megengedett sebességgel megyek, mintha egy kicsit gyorsabban megyek és a hétvégi vezetőket hátra tudom hagyni. Amúgy nem tudsz 180 al menni folyamatosan.
En vállalom, inkább megyek gyorsabban amennyire a környezet engedi.
En vállalom, inkább megyek gyorsabban amennyire a környezet engedi.
Kazes☻20-08-2019 11:33:47 // 1523
Akárhányszor autópályán kell vezetnem, mindig rácsodálkozom, mennyi buta ember vezet Magyarországon.
Messziről felismerem ezeket az autósokat. 140-150-nel mennek a másik mögött 4-5 méterre, néha heten-nyolcan is. Ha valaki eléjük kerül 130-cal, még rá is tapadnak, hogy mutassák, mennyire sietnek. Mindig elgondolkodom, az ilyen ostobák vajon mit csináltak az általános iskolai fizika órákon? Hogy nem figyeltek, az biztos.
Két apróság: vajon egy váratlan helyzetben, amikor hirtelen kell reagálni, mire elég 5 méter követési távolság 130, 150 vagy 180 kilométer per órás sebességnél, illetve vajon mennyi időt nyer az ilyen félkegyelmű egy Budapest-Győr, vagy Budapest-Szeged távon?
Ha valaki 180-nal megy az autópályán, az azt jelenti a gyengébbek kedvéért, hogy 180 kilométert tesz meg óránként, vagyis 3 kilométert percenként, tehát 50 métert másodpercenként. (Ugyanez 130 km/órás sebességnél is 36,1 méter.) Ha maga Superman vezeti az autót, aki soha nem lankadó figyelemmel mereven az utat figyeli, és a szuper képességei miatt 0,5 másodperc alatt reagál egy eseményre, még akkor is közben 25 métert tesz meg, mielőtt cselekszik. Ha Superman előtt fékez egy autó, annak a féklámpája 0,3 másodperc alatt izzik fel. (Ha szerencséje van, ledes a féklámpa és elég 0,1 másodperc.)
Máris odavan a fél másodperc hatvan százaléka
Innentől jön hősünk, akinek reagálnia kell a történésre. Reakcióideje összetevődik az észlelési időből, a beazonosítási időből, illetve a döntési időből és a láb-áthelyezési időből. Ezután kezd el fékezni. (De még itt is számolni kell azzal, hogy a fékpedál lenyomása után is eltelik egy kis idő, mielőtt az autó valóban lassulni kezd.)
Tehát még Supermannek is 25 méterre van szüksége ilyen sebességnél, hogy elkezdjen fékezni. Nem megállni fog 25 méter alatt, nem lelassulni, csak megkezdi a fékezést, még továbbra is 180-nal megy 25 méter múlva is. Innentől kell számolni a fékutat, ami ugye drasztikusan nő a sebesség növekedésével. Egy átlagembernek a fékezés megkezdéséhez ilyen sebességnél 40-50 méter kellene. Szeretném még egyszer hangsúlyozni: ennyi idő a fékezés megkezdéséhez kell, nem a lelassuláshoz.
Most mélázz el azon, mit tudnál csinálni ilyen sebességnél, ha az előtted menő kamion pótkereke leesik eléd, vagy egy őz befut a pályára, mert lyukat talált a kerítésen. Szerinted mi marad az autódból és belőled, ha 190 km/órás sebességgel belerongyolsz bármibe?
Megmutatom neked, mert ha el tudnád képzelni, biztos nem mennél soha ennyivel.
Még eltemetni is csak a fényképedet fogják maximum.
S mi történik, ha csak százzal ütközöl és nem fallal, hanem egy gyűrődő anyaggal, amilyen egy előtted haladó autó?
Itt sincs sok esélyed, akármilyen autód is van.
A gond az, hogy a törésteszteket 64 km/órás sebességnél végzik el, és ott nem is rohan még 3-4 autó bele a roncsba, mint gyakran az autópályán. Ezért aztán sokan úgy gondolják, hogy baj nem lehet, az ő autója ötcsillagos, tehát az autópályán is biztonságban van. Nézd meg a fenti videót, hogy szerepel egy ötcsillagos autó egy kicsit nagyobb sebességnél. Spoiler-veszély: egycsillagossá válik már 100 km/óránál is.
Akkor ezek után számoljunk egy kicsit.
Mennyit is nyersz az egész ostobaságon? Magyar viszonylatban egy Budapest-Győr vagy egy Budapest-Szeged táv már soknak számít. Az egyik esetben durván 110 kilométert mész autópályán, miután elhagytad a Budapest melletti sebességkorlátozást, Szeged felé úgy 150 kilométert mész ugyanilyen feltételek mellett.
Ha te nyomod, mint az eszetlen 180-nal, akkor rá kell hamar jönnöd, hogy az állandó fékezgetések és a sávodban 130-cal tötymörgők miatt maximum 150 kilométer per óra lesz az átlagsebességed, de ez is erős felfelé kerekítés, csak akkor igaz, ha nincs számottevő forgalom.
Ha betartod a 130-as korlátozást, ugyanilyen feltételek mellett mondjuk 120 km/óra lesz az átlagsebességed.
Ha szabályosan közlekedsz és a forgalom is engedi, Győr felé 55 perc alatt teszed meg az autópályaszakaszt, ha őrült módon vezetsz inkább, akkor 44 perc lesz a menetidő. Vagyis nem több, mint 11 perc a különbség. Ha nagy a forgalom, még ennyit sem nyersz.
Ugyanígy Budapest-Szeged távon combos negyed óra lesz a maximális nyereséged. (Le sem merem írni: ha nagypapa módra váltasz és beállsz az első kamion mögé és végig 90-nel mész, akkor is megteszed a távot egy óra negyven perc alatt, vagyis alig negyven perccel kell több, mint a 180-as tempónál. S kipihenten érkezel és nem szétesve, mint egy feszült 180-as vezetés után.)
Engedd meg, hogy megkérdezzem: megéri?
Megéri ennyi időért potenciális gyilkosnak és öngyilkosnak lenned minden egyes alkalommal? Megéri, hogy jobb esetben életed végéig pelenkázzanak és mossák a nyálat a szád széléről, vagy azzal a tudattal élj, hogy másik néhány embert megöltél, vagy miattad örökre megnyomorodtak?
Azért a 10 percért furakodsz, villogsz és mész mint a bolond az M7-esen? Mi van akkor, ha 10 perccel később érsz oda a strandra? (Már ha nem állsz a balesetek miatti dugóban két órát, vagy nem te vagy, esetleg a gyereked az, akit éppen koporsóba tesznek, vagy légágyra.)
Azt gondolod, vagány vagy, amikor mész, mint egy bolond? Nem, pont úgy nézel ki, mintha egy gondolkodni képtelen bolond vezetné az autót.
Hogy hány literrel eszik többet az autód és hány évvel fog hamarabb elromlani, az most lényegtelen, mert az legyen a te bajod. De mások életével ne játssz légy szíves! Ha veszélyt keresel, menj el hegyet mászni biztosítókötél nélkül, vagy ugrálj a hotel negyedik emeletéről a medencébe, mint a többi elmeroggyant. Ha pedig a frusztrációdat és a kisebbrendűségi érzésedet akarod az utakon levezetni, inkább járj pszichológushoz, az egész világ jobban jár.
Köszönöm, hogy ezt elmondhattam. Ha csak páran elgondolkodnak rajta, máris kicsit jobb hely lett az ország. Ha ez most betalált, légy szíves ne rám haragudj. Inkább gondolkodj el rajta, nem szégyen beismerni, ha eddig valamit rosszul csináltál.
Ne feledd : MINDENKIT HAZA VÁRNAK!
A neten találtam kép és videó nélkül.
Messziről felismerem ezeket az autósokat. 140-150-nel mennek a másik mögött 4-5 méterre, néha heten-nyolcan is. Ha valaki eléjük kerül 130-cal, még rá is tapadnak, hogy mutassák, mennyire sietnek. Mindig elgondolkodom, az ilyen ostobák vajon mit csináltak az általános iskolai fizika órákon? Hogy nem figyeltek, az biztos.
Két apróság: vajon egy váratlan helyzetben, amikor hirtelen kell reagálni, mire elég 5 méter követési távolság 130, 150 vagy 180 kilométer per órás sebességnél, illetve vajon mennyi időt nyer az ilyen félkegyelmű egy Budapest-Győr, vagy Budapest-Szeged távon?
Ha valaki 180-nal megy az autópályán, az azt jelenti a gyengébbek kedvéért, hogy 180 kilométert tesz meg óránként, vagyis 3 kilométert percenként, tehát 50 métert másodpercenként. (Ugyanez 130 km/órás sebességnél is 36,1 méter.) Ha maga Superman vezeti az autót, aki soha nem lankadó figyelemmel mereven az utat figyeli, és a szuper képességei miatt 0,5 másodperc alatt reagál egy eseményre, még akkor is közben 25 métert tesz meg, mielőtt cselekszik. Ha Superman előtt fékez egy autó, annak a féklámpája 0,3 másodperc alatt izzik fel. (Ha szerencséje van, ledes a féklámpa és elég 0,1 másodperc.)
Máris odavan a fél másodperc hatvan százaléka
Innentől jön hősünk, akinek reagálnia kell a történésre. Reakcióideje összetevődik az észlelési időből, a beazonosítási időből, illetve a döntési időből és a láb-áthelyezési időből. Ezután kezd el fékezni. (De még itt is számolni kell azzal, hogy a fékpedál lenyomása után is eltelik egy kis idő, mielőtt az autó valóban lassulni kezd.)
Tehát még Supermannek is 25 méterre van szüksége ilyen sebességnél, hogy elkezdjen fékezni. Nem megállni fog 25 méter alatt, nem lelassulni, csak megkezdi a fékezést, még továbbra is 180-nal megy 25 méter múlva is. Innentől kell számolni a fékutat, ami ugye drasztikusan nő a sebesség növekedésével. Egy átlagembernek a fékezés megkezdéséhez ilyen sebességnél 40-50 méter kellene. Szeretném még egyszer hangsúlyozni: ennyi idő a fékezés megkezdéséhez kell, nem a lelassuláshoz.
Most mélázz el azon, mit tudnál csinálni ilyen sebességnél, ha az előtted menő kamion pótkereke leesik eléd, vagy egy őz befut a pályára, mert lyukat talált a kerítésen. Szerinted mi marad az autódból és belőled, ha 190 km/órás sebességgel belerongyolsz bármibe?
Megmutatom neked, mert ha el tudnád képzelni, biztos nem mennél soha ennyivel.
Még eltemetni is csak a fényképedet fogják maximum.
S mi történik, ha csak százzal ütközöl és nem fallal, hanem egy gyűrődő anyaggal, amilyen egy előtted haladó autó?
Itt sincs sok esélyed, akármilyen autód is van.
A gond az, hogy a törésteszteket 64 km/órás sebességnél végzik el, és ott nem is rohan még 3-4 autó bele a roncsba, mint gyakran az autópályán. Ezért aztán sokan úgy gondolják, hogy baj nem lehet, az ő autója ötcsillagos, tehát az autópályán is biztonságban van. Nézd meg a fenti videót, hogy szerepel egy ötcsillagos autó egy kicsit nagyobb sebességnél. Spoiler-veszély: egycsillagossá válik már 100 km/óránál is.
Akkor ezek után számoljunk egy kicsit.
Mennyit is nyersz az egész ostobaságon? Magyar viszonylatban egy Budapest-Győr vagy egy Budapest-Szeged táv már soknak számít. Az egyik esetben durván 110 kilométert mész autópályán, miután elhagytad a Budapest melletti sebességkorlátozást, Szeged felé úgy 150 kilométert mész ugyanilyen feltételek mellett.
Ha te nyomod, mint az eszetlen 180-nal, akkor rá kell hamar jönnöd, hogy az állandó fékezgetések és a sávodban 130-cal tötymörgők miatt maximum 150 kilométer per óra lesz az átlagsebességed, de ez is erős felfelé kerekítés, csak akkor igaz, ha nincs számottevő forgalom.
Ha betartod a 130-as korlátozást, ugyanilyen feltételek mellett mondjuk 120 km/óra lesz az átlagsebességed.
Ha szabályosan közlekedsz és a forgalom is engedi, Győr felé 55 perc alatt teszed meg az autópályaszakaszt, ha őrült módon vezetsz inkább, akkor 44 perc lesz a menetidő. Vagyis nem több, mint 11 perc a különbség. Ha nagy a forgalom, még ennyit sem nyersz.
Ugyanígy Budapest-Szeged távon combos negyed óra lesz a maximális nyereséged. (Le sem merem írni: ha nagypapa módra váltasz és beállsz az első kamion mögé és végig 90-nel mész, akkor is megteszed a távot egy óra negyven perc alatt, vagyis alig negyven perccel kell több, mint a 180-as tempónál. S kipihenten érkezel és nem szétesve, mint egy feszült 180-as vezetés után.)
Engedd meg, hogy megkérdezzem: megéri?
Megéri ennyi időért potenciális gyilkosnak és öngyilkosnak lenned minden egyes alkalommal? Megéri, hogy jobb esetben életed végéig pelenkázzanak és mossák a nyálat a szád széléről, vagy azzal a tudattal élj, hogy másik néhány embert megöltél, vagy miattad örökre megnyomorodtak?
Azért a 10 percért furakodsz, villogsz és mész mint a bolond az M7-esen? Mi van akkor, ha 10 perccel később érsz oda a strandra? (Már ha nem állsz a balesetek miatti dugóban két órát, vagy nem te vagy, esetleg a gyereked az, akit éppen koporsóba tesznek, vagy légágyra.)
Azt gondolod, vagány vagy, amikor mész, mint egy bolond? Nem, pont úgy nézel ki, mintha egy gondolkodni képtelen bolond vezetné az autót.
Hogy hány literrel eszik többet az autód és hány évvel fog hamarabb elromlani, az most lényegtelen, mert az legyen a te bajod. De mások életével ne játssz légy szíves! Ha veszélyt keresel, menj el hegyet mászni biztosítókötél nélkül, vagy ugrálj a hotel negyedik emeletéről a medencébe, mint a többi elmeroggyant. Ha pedig a frusztrációdat és a kisebbrendűségi érzésedet akarod az utakon levezetni, inkább járj pszichológushoz, az egész világ jobban jár.
Köszönöm, hogy ezt elmondhattam. Ha csak páran elgondolkodnak rajta, máris kicsit jobb hely lett az ország. Ha ez most betalált, légy szíves ne rám haragudj. Inkább gondolkodj el rajta, nem szégyen beismerni, ha eddig valamit rosszul csináltál.
Ne feledd : MINDENKIT HAZA VÁRNAK!
A neten találtam kép és videó nélkül.
Zsolt15502-07-2019 20:46:46 // 1522
"... Főleg azokról akik szándékosan, viccből szívatják a kerékpárost, mert úgy gondolják agyhalott bringás. ..."
A 2000-es évek második felében elég sok kerékpárosfutárral kerültünk kapcsolatba a munkahelyen. Ők a jövedelmük egy jó részét az autósoktól szedték be. Erre játszottak rá.
"... Az az autós milyen jelzőt érdemel aki lakott területen kívül, úgy előz meg (amikor senki nem jön szemből), hogy nehogy a felező vonalhoz érjen a bal kerék (biztos defektet kap) és elcsapja a kezemet a tükörrel és ezek után simán tovább megy? ..."
Az az igazi idióta. Minimum egy hónapra legalább elvenném a jogosítványát, aki így nekimegy másiknak, aztán meg sem áll.
"... Ő ment bringával az út szélén szabályosan és a szemközti sávból az autós úgy vette a kanyart, hogy elcsapta. A szemközti sávban! Jelenleg most előzetesben van az autós ..."
Egy szimpla közúti balesetért nem tesznek senki előzetbe. Ott lehett más is, például drog, ital, stb.
"... Azért én felültetnék minden autóst bringára egy kis ismerkedésre és tekertetném őket lakott területen és azon kívül is. Persze a KRESZ alapvető megismerését is elvárnám a bringásoktól. ..."
Ebben teljesen egyetértünk. :-)))
A 2000-es évek második felében elég sok kerékpárosfutárral kerültünk kapcsolatba a munkahelyen. Ők a jövedelmük egy jó részét az autósoktól szedték be. Erre játszottak rá.
"... Az az autós milyen jelzőt érdemel aki lakott területen kívül, úgy előz meg (amikor senki nem jön szemből), hogy nehogy a felező vonalhoz érjen a bal kerék (biztos defektet kap) és elcsapja a kezemet a tükörrel és ezek után simán tovább megy? ..."
Az az igazi idióta. Minimum egy hónapra legalább elvenném a jogosítványát, aki így nekimegy másiknak, aztán meg sem áll.
"... Ő ment bringával az út szélén szabályosan és a szemközti sávból az autós úgy vette a kanyart, hogy elcsapta. A szemközti sávban! Jelenleg most előzetesben van az autós ..."
Egy szimpla közúti balesetért nem tesznek senki előzetbe. Ott lehett más is, például drog, ital, stb.
"... Azért én felültetnék minden autóst bringára egy kis ismerkedésre és tekertetném őket lakott területen és azon kívül is. Persze a KRESZ alapvető megismerését is elvárnám a bringásoktól. ..."
Ebben teljesen egyetértünk. :-)))
Kazes☻26-06-2019 14:00:19 // 1521
Zsolt15515-06-2019 11:00:47 // 1520
Sajnos mostanában nem találkoztam olyannal, aki normálisan tekert volna a városban.
Hozzáteszem az autósok között is vannak gondok gazdagon.
Hozzáteszem az autósok között is vannak gondok gazdagon.
Erhard 242 (Pure Energy)14-06-2019 12:03:19 // 1519
ángliábú gyütt, mennyi balfax van áhhh :DDD
Kazes☻14-06-2019 11:38:14 // 1518
VersionX14-06-2019 08:49:19 // 1517
Hát!? Itthon nem így megy.
Én motorral jöttem haza és egy másik motoros elé kijött egy autó. A motoron a két utas repült és landoltak a kocsi túloldalán. Mindenki aki ott volt egyből megállt, segített. Utólag kiderült, hogy az eszméletlen utasnak leszakadt a lépe és sok egyéb belső sérülése lett. A motort vezetőnek is voltak sérülései, de őt az adrenalin még egyben tartotta egy darabig. Alig bírtuk leültetni. A balesetet követően az első kiérkező jármű a BKK forgalom irányítok voltak 50 percre. Mint kiderül a kereszteződés pont 2 kerület határa így dobálták a dolgot ki menjen vagy ne. Az egyik telefonálásnál a 112 kérdezett vissza, hogy még senki nincs ott??? Majd azért 1 órán belül megérkeztek a rendőrök (motorosok) és onnan szerencsére felperegtek az események. A mentő a baleset után 2 órával vitte el a 2 sérültet. Mi meg segítettünk a roncs elvitelébe a helyszínelés vége után. Nem a gyors segítségnek köszönhetően de mindketten rendben felépültek.
A sztori non plusz ultrája a motoros fiatal srácot a nagyszülők nevelték, mert a szülők autó-balesetben haltak meg. Nem volt semmi mikor este beállítottunk egy furgonossal és vittük a roncs motort és próbáltuk megnyugtatni a két kis öreget. Senki nem segített. Se egy rendőr, se senki. És akkor kezdődött az öregek kálváriája, hova vitték a kis-unokát.
Ez ma Magyarország ezen a téren.
Az emberek, pár kivételével, mind-mind segítettek és nagyon jó volt látni a türelmet sok-sok embertől.
Én motorral jöttem haza és egy másik motoros elé kijött egy autó. A motoron a két utas repült és landoltak a kocsi túloldalán. Mindenki aki ott volt egyből megállt, segített. Utólag kiderült, hogy az eszméletlen utasnak leszakadt a lépe és sok egyéb belső sérülése lett. A motort vezetőnek is voltak sérülései, de őt az adrenalin még egyben tartotta egy darabig. Alig bírtuk leültetni. A balesetet követően az első kiérkező jármű a BKK forgalom irányítok voltak 50 percre. Mint kiderül a kereszteződés pont 2 kerület határa így dobálták a dolgot ki menjen vagy ne. Az egyik telefonálásnál a 112 kérdezett vissza, hogy még senki nincs ott??? Majd azért 1 órán belül megérkeztek a rendőrök (motorosok) és onnan szerencsére felperegtek az események. A mentő a baleset után 2 órával vitte el a 2 sérültet. Mi meg segítettünk a roncs elvitelébe a helyszínelés vége után. Nem a gyors segítségnek köszönhetően de mindketten rendben felépültek.
A sztori non plusz ultrája a motoros fiatal srácot a nagyszülők nevelték, mert a szülők autó-balesetben haltak meg. Nem volt semmi mikor este beállítottunk egy furgonossal és vittük a roncs motort és próbáltuk megnyugtatni a két kis öreget. Senki nem segített. Se egy rendőr, se senki. És akkor kezdődött az öregek kálváriája, hova vitték a kis-unokát.
Ez ma Magyarország ezen a téren.
Az emberek, pár kivételével, mind-mind segítettek és nagyon jó volt látni a türelmet sok-sok embertől.
Jimmi T.14-06-2019 08:05:00 // 1516
2010-es sztorim . Elestem a Bajor erdőben. A motor rajtam ,a cimbim nem bírta egyedül levenni.
Német kamionos megállt, levették (2 perc) közben telefonált. 5 perc a közeli falu orvosa a helyszínen ( komplett szereléssel, defibrillátor,lélegeztetőgép,ekg ) újabb 10 perc , a német mentőszolgálat a helyszínen és levisz a falu focipályájára ahol a helikopter vár.
Passau klinika a következő állomás. Ugye ezt csak hallomásból tudom mert még nem nagyon voltam képben.
Ahogy azt is mesélték hogy ha motoros szenved balesetet ,maximum azt kérdezik meg hogy eszméleténél van e, természetesen a helyszín mellett. Mindenképp a legnagyobb felszereltséggel mennek ki.
Ha ez Magyarországon van , ezt most nem írom le :_(
Német kamionos megállt, levették (2 perc) közben telefonált. 5 perc a közeli falu orvosa a helyszínen ( komplett szereléssel, defibrillátor,lélegeztetőgép,ekg ) újabb 10 perc , a német mentőszolgálat a helyszínen és levisz a falu focipályájára ahol a helikopter vár.
Passau klinika a következő állomás. Ugye ezt csak hallomásból tudom mert még nem nagyon voltam képben.
Ahogy azt is mesélték hogy ha motoros szenved balesetet ,maximum azt kérdezik meg hogy eszméleténél van e, természetesen a helyszín mellett. Mindenképp a legnagyobb felszereltséggel mennek ki.
Ha ez Magyarországon van , ezt most nem írom le :_(
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
554
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?