Ja, igen, erre kellett vna, a válaszomat kapcsolnom :
"Nekem nem volt jobb 5W-40-nel, kicsit jobbban csipegete az olajat.A sógoromnak van egy 156 JTS 2.0-e, és ő használ 5W-40.Evel csak azt akarom mondani, hogy annyival nem jobb, a vékonyabb olaj.Inkáb jobb minőségű olajat veszek 10W-40-ből."
Én inkább 5W-40 et használnék, ha csak nem egy "öreg" motorról van szó.
Olvasnivaló 1
Olvasnivaló 2
Forum >> Milyen a jó olaj?
raga30-10-2008 17:05:43 // 1604
Azzurro30-10-2008 06:00:06 // 1603
Mindezek miatt kell maradni a gyári megadott, olajnál, vagyis nekem 10W-40.
GTPeti29-10-2008 17:44:56 // 1602
Tegnap a melegoldali viszkozitás volt a téma. Tehát nem a hidegindítás (mivel a kérdésben mindannyian egyetértünk).
Selmak29-10-2008 17:41:36 // 1601
Eléggé nagy általánosságban beszél csak.
satya29-10-2008 16:54:55 // 1600
http://hgyteo.freeweb.hu/bogar/olaj.html
bár már 1x belinkeltem, szvsz minden benne van.
akit érdekel
bár már 1x belinkeltem, szvsz minden benne van.
akit érdekel
raga29-10-2008 16:21:51 // 1599
Sűrűbbet nem szabad mert hidegen nem lesz kenés, "vékonyabbat" lehet, kevésbé kopik a motor hidegindításkor, mert ugye a kopás 80%-a akkor történik.
dundun28-10-2008 21:16:50 // 1598
Ez igaz melegértékben a gyárit kell, ajánlatos használni, de, "un" sürűbbet nem érdemes, pláne nem segít az olaj fogyasztás csökkentésében.
GTPeti28-10-2008 21:10:14 // 1597
Az hogy az üzemi hőmérséklet hidegben is ugyanarra a szintre áll be, mint melegben. Nos ezért nem érdemes a melegértékben eltérni a gyári ajánlástól. (Csak extrém esetekben.)
Azzurro28-10-2008 21:08:58 // 1596
Nekem nem volt jobb 5W-40-nel, kicsit jobbban csipegete az olajat.A sógoromnak van egy 156 JTS 2.0-e, és ő használ 5W-40.Evel csak azt akarom mondani, hogy annyival nem jobb, a vékonyabb olaj.Inkáb jobb minőségű olajat veszek 10W-40-ből.
Poló28-10-2008 21:05:06 // 1595
És mi baj a 35-tel a gyári 40-nel szemben?
GTPeti28-10-2008 21:04:40 // 1594
Igen, kitér. Az írás amúgy tényleg jó.
GTPeti28-10-2008 21:03:01 // 1593
Nem volt még TS motoros autóm, de én a sokat látott Fiatomnál használok 10W40-eset. (Gyári: 15W40) Csak arra akarok célozni, hogy egy TS lehet, azért elbírná az 5W-t...
Azzurro28-10-2008 21:00:24 // 1592
Maradok a 10W-40-nél.
dundun28-10-2008 20:55:35 // 1591
Ez így van! De ne felejtsük el hogy a versenykörülményeket semmiféleképpen nem szabad összekeverni a normál használattal!!!
Erre is kitér az írás.
Persze nem mondom hogy szentírás de még is csak nállunk lényegesen hozzáértőbb gyártófügetlen!! olajmérnök véleménye.
Erre is kitér az írás.
Persze nem mondom hogy szentírás de még is csak nállunk lényegesen hozzáértőbb gyártófügetlen!! olajmérnök véleménye.
Poló28-10-2008 20:55:10 // 1590
Már majdnem teljesen végig olvastam, kezdem érteni a dolgot.
Azt írja, hogy minden vízhűtéses autó úgy van tervezve, hogy kb. 100C fokon üzemeljen, kb 100 fokos az olaj is. A versenysportban viszont 125-150 fokos is lehet. A "verseny olajak" úgy vannak tervezve, hogy 125-150 fok környékén kenjenek tökéletesen, így azok 100 fokon még túl sűrűek.
Azt írja, hogy minden vízhűtéses autó úgy van tervezve, hogy kb. 100C fokon üzemeljen, kb 100 fokos az olaj is. A versenysportban viszont 125-150 fokos is lehet. A "verseny olajak" úgy vannak tervezve, hogy 125-150 fok környékén kenjenek tökéletesen, így azok 100 fokon még túl sűrűek.
GTPeti28-10-2008 20:50:16 // 1589
Mondjuk pont a meleg viszkozitásnál nem illik eltérni a gyári ajánlástól. Ezt azért ne felejtsük el.
(És az sem véletlen, hogy a versenyolajok melegoldali értéke magasabb. Akármit is ír a link.)
(És az sem véletlen, hogy a versenyolajok melegoldali értéke magasabb. Akármit is ír a link.)
Poló28-10-2008 20:47:51 // 1588
Dundun linkje írja:
"A tendencia mégis az, hogy az emberek inkább xx-50-es olajat töltenek a motorba, mint xx-30-ast, ha xx-40-es van a gyári előírásban. Sokkal jobban tennénk ha inkább xx-30-as olajat használnánk, ha már eltérünk a gyári xx-40-es előírástól."
"A tendencia mégis az, hogy az emberek inkább xx-50-es olajat töltenek a motorba, mint xx-30-ast, ha xx-40-es van a gyári előírásban. Sokkal jobban tennénk ha inkább xx-30-as olajat használnánk, ha már eltérünk a gyári xx-40-es előírástól."
Dévid28-10-2008 20:40:10 // 1586
Akkor adalék azt hiszem kilőve, fene sem akar sütni a motorban... :)
Dévid28-10-2008 20:37:37 // 1585
Látnád milyen olaj jött akkor ki belőle... úgy kellett kipiszkálni a lyukon, olyan darabos volt.
GTPeti28-10-2008 20:36:45 // 1584
A teknőt kitakarítani nem rossz gondolat. Legalább meglátod mennyire "sáros".
Elrettentő példa: A barátom L300-asában olyan állapotú volt megvételkor az olaj, hogy nem csöppent le a pálcáról. Inkább vmi fekete gélre hasonlított. :))
Nála pl. az első kell, hogy legyen a teknő kitakarítása. Ui. ha az öblítő-adalék csak részben oldja a lerakódásokat, az az olajjáratok eltömődését is okozhatja. Elégtelen kenés, besülés... (Volt már rá példa.)
Elrettentő példa: A barátom L300-asában olyan állapotú volt megvételkor az olaj, hogy nem csöppent le a pálcáról. Inkább vmi fekete gélre hasonlított. :))
Nála pl. az első kell, hogy legyen a teknő kitakarítása. Ui. ha az öblítő-adalék csak részben oldja a lerakódásokat, az az olajjáratok eltömődését is okozhatja. Elégtelen kenés, besülés... (Volt már rá példa.)
Dévid28-10-2008 20:33:35 // 1583
Majd dobok bele valami takarító adalékot olajcsere előtt... Lehetséges, hogy lekapom az olajteknőt is, mivel jó lenne normálisan kitömíteni, mert olajos az alja, valahol szivárog is. :S
GTPeti28-10-2008 20:33:32 // 1582
A hozzákeveredett benzin nem okozott lerakódásokat. Motort öblíteni pedig akkor szokás. Tudtommal csak akkor.
GTPeti28-10-2008 20:31:36 // 1580
Egy normális olajcsere gyak megoldotta a dolgot. Egy kis százalékban lehet benne még benzin (mivel nem ürül ki minden cserekor), de úgyis tervezed a köv. olajcserét, úgyhogy ez a része le lesz tudva.
GTPeti28-10-2008 20:30:40 // 1579
Te meg olvasgasd a hsz-emet. :)) A 30-at állítottam szembe a 40-nel.
Dévid28-10-2008 20:30:34 // 1578
4 halott gyertya volt benne, néha adtak szikrát is...
Azóta már cseréltem olajat természetesen, de gondolom azért azzal még nem oldottam meg mindent... :)
Azóta már cseréltem olajat természetesen, de gondolom azért azzal még nem oldottam meg mindent... :)
Azzurro28-10-2008 20:30:16 // 1577
Akkor mi hamarabb csináld meg, mert olyankor az égés miatt, elégé rakodi le a gané.
Poló28-10-2008 20:29:29 // 1576
Olvasgasd dundun cartárs linkjét. Egyre inkább hajlok rá, hogy kipróbáljam az 5W30-at. Azt írják, hogy a 0W30 nem hígabb a 10W30-nál üzem meleg motor esetén. Hidegen hígabb, de ez jobb hidegindítást eredményez.
GTPeti28-10-2008 20:28:48 // 1575
?? És attól milyen lerakódás keletkezett?
(2 hengeres üzemmód: Vagy 2 henger nem kapott benzint, ekkor nem történt olaj szempontból semmi. Vagy 2 henger nem kapott szikrát, ekkor viszont benzinnel hígult az olaj, ami nem egészséges. Azonnali olajcsere szüks.)
(2 hengeres üzemmód: Vagy 2 henger nem kapott benzint, ekkor nem történt olaj szempontból semmi. Vagy 2 henger nem kapott szikrát, ekkor viszont benzinnel hígult az olaj, ami nem egészséges. Azonnali olajcsere szüks.)
Dévid28-10-2008 20:25:51 // 1574
Nekem a motort is át kellene mosatnom valamivel, mivel ugye 2 hengeres volt egy jó ideig...
Azzurro28-10-2008 20:24:19 // 1573
Ezt csak jelképesen irta!Ha már benne van.De abban nagyon igazad van, hogy nem lehet tekinteni motor mosásnak semiféle másik olajat, mert ahoz vanak kimondot adalékok.
GTPeti28-10-2008 20:21:08 // 1570
Nagy tévedés... Az átmosás az valami egészen más. Attól, hogy vékonyabb olajat teszel bele, még nem feltétlenül lesz bármi tisztább. Főleg, hogy ha eddig is jó olajat használtál, akkor nem is lehet a motorban sok lerakódás.
Poló28-10-2008 20:16:38 // 1569
Ha nagyon enné, akkor leengedném és tennék bele valami mást. Így legalább át lenne "mosva" a motorom.
dundun28-10-2008 20:15:59 // 1568
http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-viszkozitas-0w-5w-10w-kenes-lubrikacio-suruseg.html
Azzurro28-10-2008 20:15:53 // 1567
Rowe Formula GTS 10W-40 HC.Nekem be vált.
Azzurro28-10-2008 20:13:29 // 1566
Ha sok pénzed van akkor vegyél bele Seléniát 10W-60 Racing-et, azzal biztosan jobb lesz.De megprobálhatod a Rowe-t is Formula GTS 10W-40 Hc tipusut.Én azt használom, és kimondottan jó!Kellemesen csalódtam bene!Jó áron lehet kapni és kimondotan jó olaj.Csak az Alfások körében nem elterjet.De ha biztosra akarsz menni akkor Valvoline Maxlife.
GTPeti28-10-2008 20:12:50 // 1565
A második egy ütős érv. Én akkor sem tenném. Többet veszíthetsz. Jóval.
dundun28-10-2008 20:12:40 // 1564
Tényleg mindenkinek ajánlom a lentabbi linket! Amég nem olvastam én is tartottam a vékony olajtól!! Pedig jobb mint a sürűbb! Nagyban változott az olajválasztásom és a véleményem az olajokról!
Poló28-10-2008 20:10:28 // 1563
Te milyet használsz?
Poló28-10-2008 20:09:45 // 1562
Egyrészt azért tennék bele ilyet, mert váltani szeretnék a Seléniáról. Másrészt pedig azért, mert ezt tudnám beszerezni a legolcsóbban.
dundun28-10-2008 20:09:39 // 1561
Én most is Seleniát használok nekem bevált! Egyszer kipróbáltam egy 5-30 olajat nem vettem észre semmi külömbséget, ezért maradtam a gyári javaslatnál!
Azzurro28-10-2008 20:07:22 // 1560
Én probáltam 5w-40 Mobil-ba, de nem nagyon szerette.A sima TS motorokba én nem raknák ilyen vékony olajat.Az inkább már az újabb motorokba jó, Pl: JTS-be.
GTPeti28-10-2008 20:07:20 // 1559
Miért tennél bele 5W30-asat? Az melegen még folyékonyabb, mint a normál (10W40). Akkor már inkább 10W60, abból elvileg kevesebbet kéne ennie.
Tehát 30-ast szerintem semmi esetre sem!
Tehát 30-ast szerintem semmi esetre sem!
Dévid28-10-2008 20:07:09 // 1558
Mi ebből a tanulság? Kell egy V6... de még nem fér bele a keretbe. :)
Így marad az olajcsere, meg az utántöltés.
Igazándiból rosszabb lenne, ha egyre több "olaj" lenne benne, mert az tényleg nem természetes...
Így marad az olajcsere, meg az utántöltés.
Igazándiból rosszabb lenne, ha egyre több "olaj" lenne benne, mert az tényleg nem természetes...
dundun28-10-2008 20:03:22 // 1557
Hát ha ez az olaj van benne akkor még keveset is eszik:)
Mondjuk a TS-ek szeretnek csipegetni bár amit írtál tényleg sok!
Itt egy link nagyon sokat segít olaj választásban érdemes végigolvasni!
http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-viszkozitas-0w-5w-10w-kenes-lubrikacio-suruseg.html
ui: a v6 nem eszi:):):)
Mondjuk a TS-ek szeretnek csipegetni bár amit írtál tényleg sok!
Itt egy link nagyon sokat segít olaj választásban érdemes végigolvasni!
http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-viszkozitas-0w-5w-10w-kenes-lubrikacio-suruseg.html
ui: a v6 nem eszi:):):)
Poló28-10-2008 20:01:09 // 1556
Az enyémben Selénia van és eszegeti. Volt benne 20K (10W40) is és Racing (10W60) is. Mindkettőt csipegeti.
Ha tennék bele 5W30-as olajat? Nem tudom mi a márkája stb, a vw és az audi használja ezt az olajat, full szintetikus. Meg lehet próbálni?
Ha tennék bele 5W30-as olajat? Nem tudom mi a márkája stb, a vw és az audi használja ezt az olajat, full szintetikus. Meg lehet próbálni?
Azzurro28-10-2008 19:56:24 // 1555
Sok jó olaj van amit szerintem nyugottan belerakhatsz, de ez attol is függ, hogy mennyire pörgeted a vasat.De igazából az Alfák egy kicsit eszik az olajat, mivel pörgösek alapjáva véve is.Visszont ez nem asz jelenti hogy zabálnia kéne.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
505
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?