Forum >> Milyen a jó olaj?

mreni29-06-2011 16:12:53 // 4304
oilcenter.hu-nál most 2600/l a selenia racing....
.....02-06-2011 15:39:01 // 4303
Köszi a választ, én is arra gondoltam, de azért megkérdeztem.
Piritu - 1.000.00002-06-2011 15:24:47 // 4302
Én úgy értelmeztem, hogy még jó. 87%-os az állapota.
Nálam 9e km után hetvenvalahány % volt
GTPeti02-06-2011 14:46:52 // 4301
Magamat idézném: "159 2.4-be én vszínüleg Pure-t használnék." (4296. hsz) B)
Erhard 242 (Pure Energy)02-06-2011 14:44:27 // 4300
egyébként szerintem egy fszság ez a turbós mizéria mert minden gyár szinte garrett túrót használ mellette az euro 4-es szabványtól 5w30-as olajat....nem igazán pattognak el a turbók :P ellenben a DPF-ek igen....
GTPeti02-06-2011 14:44:18 // 4299
És mennyi egy "szellős" DPF? ;)
Erhard 242 (Pure Energy)02-06-2011 14:42:18 // 4298
egy turbó 2 kiló egy DPF meg 4....lehet vakarózni meg gondolkodni :P
GTPeti02-06-2011 14:38:45 // 4297
Ez a két mondat érdekes:
"Fakt ist, dass von Garrett kein 5W30 (oder 0W30) Öl für Turbolader der GT Serie mit Gleitlagern freigegeben ist!

Die Fahrzeughersteller nehmen das auf die eigene Kappe ...und wenn der Wagen aus der Garantie raus ist ...dann ist es ihnen ohnehin egal!"


Vagyis állítólag a Garret egy 5W30-as olajat sem engedélyezett a GT széria turbóihoz.
Az autógyártók saját felelősségükre írják elő ezt (illetve a lent leírt okok miatt), a gar.idő után úgyis mindegy mi történik a csigával.
GTPeti02-06-2011 14:15:53 // 4296
Természetesen WRD-t. (De anno a Castrollal sem volt bajom. De jobb a biztonság...)

Az egyik hsz-ben odaát azt pedzegetik, hogy az 5W40 jobb kenés szempontjából, az 5W30 pedig fogyasztás és DPF kímélésben. Ezért csak olyan motorba érdemes használni, amit ilyen olajhoz terveztek. (Gondolom az ötvözetre és a felületi érdességre/keménységre gondolnak.) NEM tudom, hogy a 159 2.4-es motorján ilyen szempontból változtattak-e a régebbi motorokhoz képest.* És azt sem, hogy ennek az info-nak egyáltalán van-e alapja. (Ám nem tartom kizártnak.)
*: Az eredeti olajajánlás alapján lehet, hog nem változtattak. Egyszerűen megtették a standard EU5 lépéseket és bíztak benne, hogy nem okoz majd gondot a WRD. (Vagy tudták, hogy okoz és bizonyos okokból mégis ezt ajánlották.)

159 2.4-be én vszínüleg Pure-t használnék. (A 2T-vel kapcsoladban pedig lásd blogom.)
DrB02-06-2011 13:54:14 // 4295
Ezen a linken (németül) Understatement elég kompetensnek tűnik. Ő a 40-es olajat ajánlja a turbó végett. Kiváncsi lennék, neked mint mérnöknek, mi a véleményed arról, amit ír.
DrB02-06-2011 13:48:41 // 4294
Te milyen olajat használsz?
GTPeti02-06-2011 13:40:13 // 4293
Mennyi km van az olajban?
DrB02-06-2011 13:38:43 // 4292
Lehet... Mármint, hogy jobb árat kaptak a Totaltól...

Most csak a 5W30 vs. 5W40 témára koncentrálva. Olvasgatom az Alfisti.net fórumát, ott inkább a 40-et ajánlják, szigorúan C3 specifikációval...
.....02-06-2011 13:24:42 // 4291
Olaj elhasználódás foka: 87,00 % ez azt jelenti,hogy teljesen jó az olaj az autóban vagy, hogy ki kell cserélni?
Erhard 242 (Pure Energy)02-06-2011 13:18:52 // 4290
nem olyan rég még 7 rugó volt :) úgy látszik kezd rájuk rohadni :DDD
GTPeti02-06-2011 13:12:35 // 4288
Az 5W30 előtt hát nem épp a 40-es volt a gyári ajánlás a 2.4. mJTD 20V-hez?
Vagy felületességből, vagy szakmai hibák alapján ajánlották ezt az olajat. Azóta már megváltozott a gyári ajánlás. Más szavakkal a régi 40-es olaj nem volt az autóba való, akármennyire ez állt a füzetben. (Sajnos ezekszerint a gyári ajánlás csak 99%-ban jelenti, hogy optimális olaj. Viszont a 99% elég magas valószínűség. ;)

S közben megjött az új gyári ajánlás, az 5W30. Így az új, azaz a mostani szerviz már a Selenia Pure Energy 5W30-at rakta bele. Most meg bedobta a hivatkozott Total típust a képbe.
Járt náluk a Total képviselője mondott egy jobb árat az említett olajra. Pl. ez egy lehetőség. Csak tipp.
Erhard 242 (Pure Energy)02-06-2011 13:06:07 // 4287
jah ez az :) valamit elnéztem ár ügyileg :P
Erhard 242 (Pure Energy)02-06-2011 13:01:08 // 4286
pontosítsunk csak Alfáéknál megy a kavarc ezen a téren :P Persze 5w40-es volt a gyári ajánlás aminek meg is van az eredménye ...bár lehet erre gyúrtak :P
DrB02-06-2011 12:50:50 // 4285
Kösz a tippet. :)

Hogy DPF-es autóba soha nem is volt 5W40? Az 5W30 előtt hát nem épp a 40-es volt a gyári ajánlás a 2.4. mJTD 20V-hez?

Olvasgatom az Alfisti.net-et, ott sincs egyértelmű válasz egyébként. Az 5W40-es és 5W30-as olajokat kb. 50:50 százalékban "ajánlják" DPF-et is figyelembe véve. Van aki egyenesen azt írja, a turbó miatt a 40-es kell bele... (Semmilyen szinten nem értek a dologhoz, csak megosztom, amit ott olvastam.)

A mostani szervizem elég kompetensnek tűnt ezidáig. Mikor vettem a vasat 2009-ben, az előző, szintén márkaszerviz még Selenia 5W40-et rakott bele. Aztán szervizt váltottam 2010 elején, esedékes lett a következő olajcsere is. S közben megjött az új gyári ajánlás, az 5W30. Így az új, azaz a mostani szerviz már a Selenia Pure Energy 5W30-at rakta bele. Most meg bedobta a hivatkozott Total típust a képbe.

Csak én érzem úgy, hogy nincs egyértelmű válasz?
Erhard 242 (Pure Energy)02-06-2011 12:36:21 // 4283
ha Seleniaban gondolkodsz akkor ezt tedd bele SELENIA MULTIPOWER VW ez tud mindent amit tudnia kell ....csak húzós
Erhard 242 (Pure Energy)02-06-2011 12:18:31 // 4282
dpf-es autóba nincs 5w40-es olaj soha nem is volt meg nem is lesz.....
DrB02-06-2011 12:14:14 // 4281
Viszont a C3 miatt meg a Total jobb korommegkötésben ezek szerint...
Erhard 242 (Pure Energy)02-06-2011 12:01:31 // 4280
C3 a korom megkötés, azért jobb mert a selenia legalább 5w30-as
DrB02-06-2011 11:53:46 // 4279
A C3 mit takar? Kifejtenéd bővebben, miben jobb az említett Selenia a hivatkozott Totalnál?
Erhard 242 (Pure Energy)02-06-2011 11:16:05 // 4278
inkább a selenia de az meg nem tudja a C3-at meg a longlife-ot sem...
DrB02-06-2011 11:13:31 // 4277
A márkaszerviz által ajánlott Total Quarz INEO MC3 5W40 hogyan viszonyul az általuk korábban ajánlott, beletett Selenia WR Pure Energy 5W30-hoz motorélettartam, DPF élettartam szempontjából?

A spórolás nem elsődleges szempont, annál inkább az autó élettartama, műszaki megbízhatósága.
Erhard 242 (Pure Energy)02-06-2011 10:33:13 // 4275
nem tudja az 504-et, a 507-et és az 5w40 meg a DPF-et sem tudja szóval kapufa....
Liquid02-06-2011 10:28:23 // 4274
biztosan attól dobta le a láncot?
Erhard 242 (Pure Energy)02-06-2011 10:26:31 // 4273
én azt tettem bele és megdöglött a DPF-em :(((
Liquid02-06-2011 10:24:15 // 4272
véleményem szerint alapvetően tökmindegy mit töltesz bele, amennyiben megfelel a gyári előírásoknak (persze valami értelmes legyen), DE ha nem tudod lényegesen olcsóbban beszerezni a gyáritól eltérőt, vagy nem vág hátba az esetleges árkülönbség, akkor ne szórakozz vele, hanem tedd bele azt amit a gyár előír.

egy kis plusz a témához: haver munkajárműve egy Opel Corsa 1.3 multijet, 70-80e km van benne, ette az olajat korrektül, majd javasolták nekik, hogy Seléniát tegyenek be mert hiába mond az Opel mást, az való bele, és láss csodát, azóta nem eszi az olajat
DrB02-06-2011 10:15:44 // 4271
Na, de épp a márkaszerviz ajánlotta. Gondolom, ez az olaj is hozza a gyári előírásokat. Épp ezért kérdezem, jobb lehet-e, mint a hivatkozott Selenia?
Public Enemy02-06-2011 09:49:20 // 4270
Azt az olajat tedd bele, amit a gyár előír!
Akkor jársz a legjobban, szerintem...
DrB02-06-2011 09:28:02 // 4269
Kösz a linket. Igazából az érdekelne, a specifikációi alapján van-e olyan jó vagy jobb, mint a Selenia WR Pure Energy 5W30. Ezt a Total olajat az egyébként Fiat/Alfa márkaszervizem ajánlotta.

A Selenia 5W30, az említett Total pedig 5W40. A DPF szempontjából, nem a 30-as lenne jobb? Vagy a Total olaj egyéb specifikációi mégiscsak szerencsésebbek a 2.4. mJTD-hez?

Lövésem sincs az olajokhoz... :)
GEORGE02-06-2011 00:28:34 // 4268
itt találtam szerintem nem olcsó, de ettől még jó olaj ez is.
DrB02-06-2011 00:05:01 // 4267
Mit lehet tudni az alábbi olajról?

Total Quarz INEO MC3 5W40

159 2.4 mJTD (200 LE) a vas DPF-fel. Eddig SELENIA WR PURE ENERGY 5W30 került bele. Ahhoz hogy viszonyul a fenti Total?
GEORGE01-06-2011 23:59:48 // 4266
ha már kinyításnál gyanús volt, miért öntötted bele????
GEORGE01-06-2011 23:55:19 // 4265
Shell Helix Ultra 5W40 2.290 Ft /L
Castrol Edge 5W40 2.470 Ft/L
Castrol Edge Turbo Diesel 5W40 2.380 Ft/L
Bp Visco Special V 5W40 2.250 Ft/L


cirka 130-320 Ft/L eltérés van a WRD-hez képest.
5 liternél ez valóban olyan tétel, hogy ne lehessen kifizetni?
GEORGE01-06-2011 23:39:36 // 4264
Ami a WRD paramétereit tudja az sem olcsóbb.
Azért ingyen olajat ne várjunk már......

Mindenféle bántás nélkül írom, hogy a 2.600 Ft/L szintetikus 5W40-es olaj autós berkekben abszolút nem drága.
Cro16601-06-2011 23:19:08 // 4263
Az szép:( Hol vetted az olajat? publikus?
Németh Laci01-06-2011 23:08:44 // 4262
- hát mondjuk sorry ebben segíteni nem tudok ! De viszont érdeklődve várom a sztori végkimenetelét, mert mindenképpen tanulságos lenne... Köszi
Goodboy31-05-2011 16:46:46 // 4261
csao Titánok! Nos,ugy tünik ,h én biza bevásároltam a seléniábol, miután oljat cseréltem 130 km er után beadta a kulcsot a dizelem:-( Hajtokar ,fötengely ,turbo ,veztengely elfogyott. az olajnyomás hibát kizártuk,igy marad az olajminöség. Köv folyamat ,h bevizsgáltatom az olajat ,ha ebben tudtok segiteni ,h hol és mi pénz egy ilyen akkor irjatok az oldalamra! Ja a gyanum nem alaptalan ,amikor megvettem az olajat a zárofolia nem volt leragasztva a flakonra....
Rolcho27-04-2011 20:04:21 // 4260
Kétszer rendeltem már tőlük, eddig semmi hiba nem volt.
Imyx27-04-2011 19:39:22 // 4259
Kösz az infót. Már megrendeltem, sürgős a dolog :-).
zee27-04-2011 16:58:18 // 4258
Én rendeltem már tőlük,semmi gond nem volt.
GTPeti27-04-2011 16:55:09 // 4257
(Ja és az előbbi források picit megbízhatóbbak is.)
GTPeti27-04-2011 16:54:30 // 4256
Szerintem ennyiért - vagy még olcsóbban is - megkapod Ofitól v. Erhardtól. Csak szépen kell kérdezni, jóárasítanak. ;)
Imyx27-04-2011 14:20:17 // 4255
Picit gyanús, hogy ennyire olcsó a 10W60, de természetesen örülünk neki; Formula 3000
..reméljük, az van benne :DD.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.