once more:
Régi favoritomat használja még valaki?:-))
AGIP SINT2000
Forum >> Milyen a jó olaj?
GT Ɨ|ѯ14-09-2008 09:31:52 // 1504
satya11-09-2008 09:21:45 // 1503
ez sem rossz:
http://www.cepsa.hu/kenestechnika/kenestechnikai-kisokos-i-amit-motorolajokrol-tudni-erdemes
http://www.cepsa.hu/kenestechnika/kenestechnikai-kisokos-i-amit-motorolajokrol-tudni-erdemes
satya11-09-2008 09:07:14 // 1502
vagy itt:
http://hgyteo.freeweb.hu/bogar/olaj.html
http://hgyteo.freeweb.hu/bogar/olaj.html
satya11-09-2008 09:02:33 // 1501
a motorolajok viszkozitásáról bővebben itt:
www.fogyasztok.hu/cikk/20080306/motorolaj_ar_es_korkep/
www.fogyasztok.hu/cikk/20080306/motorolaj_ar_es_korkep/
Don Gombóc10-09-2008 21:04:01 // 1499
Szerintem nem, mert a viszkozitása a 10, az környezeti hőmérséklete meg a 60. Ami annyit tesz, hogy a külső hőmérséklet miatt a 60 as jobb nyáron a 40 es meg elég ősszel télen. A verseny körülmények miatt használják inkább versenygépekben, persze, ott jobb a hőtűrő képessége. Neked meg különösen ajánlott ha sokat jársz gyorsulásira, de annak mindjárt vége, így télen elég lesz a 40-es. Már az ára miatt, de az sem baj ha egész évben az van benne, ártani nem árt csak drágább. Bár ha nem sok az éves kilométerfutásod akkor megéri. Én kéthavonta megyek egy tizest, akkor olajcsere van, plusz utánna töltök nyolcat, képzelheted milyen tiszta az olajam amikor leeresztem. :) Abból még egy 1200-es Lada elmenne egy évig. :)
Don Gombóc10-09-2008 20:53:17 // 1498
Én egy Valvloline katalógusban olvastam hogy a max life és a durablend is full szintetikus. Most néztem a honlapukat, ott meg az 5W-30 ast írja full szintetikusnak, az 5W-40 esre meg nem írja. Biztos titkos. Bár én is vitáztam rajta, mert úgy tudtam az összes 10W-40 félszintetikus, minden gyártónál. Mindegy végül is, én ezt használom mivel olcsóbban jutok hozzá jelentősen, és a lustaságom miatt mivel a turbom eszi az olajat, egy lityit töltök utánna kb 1200 kilométerenként. Ja a 10W40-et használom, mert az előző összes autómmal próbálkoztam 5W40, és0W40-el de azokat mindegyik ette, a 10W40 et nem. NEm is értem miért erölködik a WV csopot az 5W30 as olajjal, a cimborám passat pdtdi szarába amiben 12 ezer kilométer volt, egy Horvát nyaralás alatt 4 litert töltöttünk hazáig, ami összesen 2000 kilométert takart be.
Hunor10-09-2008 19:24:46 // 1496
Szerintem jó olaj nekem bevált de a köv. olajcserélnél kiprobálom a Max Lifeot.
Hunor10-09-2008 19:22:52 // 1495
De beteszem,4 éve használom és semmi gondom nem volt vele!
Kau10-09-2008 19:22:29 // 1494
Elvileg a 10W-60-ast jobban eszi a motor vagy inkább kevésbé?
Kau10-09-2008 19:22:08 // 1493
Ezt nem tudtam. Most úgyis Max Lifeot kapott, utána tavasszal lehet, hogy kap egy kis Racsingos olajat :) (10W-60-ast)
GT Ɨ|ѯ10-09-2008 18:58:02 // 1492
de nem ( is ) teszed be a vasba ,ugye?:-))
Hunor10-09-2008 18:50:29 // 1491
Amit az Auchan árul akciósan az is Durablend csak Topgard néven futt mert a cég így forgalmazza azt amit áruházláncoknak szállít!
GT Ɨ|ѯ10-09-2008 13:35:42 // 1490
Régi favoritomat használja még valaki?:-))
AGIP SINT2000
AGIP SINT2000
szasza(SW)08-09-2008 21:32:29 // 1489
Én ITT szoktam venni.Nekem a Max life-al szinte semmit nem eszik:)
GT Ɨ|ѯ05-09-2008 18:33:23 // 1488
nincs az 500 méter:-)))
Ofi05-09-2008 16:40:59 // 1487
Szia!
Bocsi de melyik Max Life olajat használod, mert az általános ott is félszintetikus ( 10W-40, 5W-30 ) és csak az 5W-40 teljesen szintetikus.
Bocsi de melyik Max Life olajat használod, mert az általános ott is félszintetikus ( 10W-40, 5W-30 ) és csak az 5W-40 teljesen szintetikus.
Kau03-09-2008 12:36:06 // 1486
Néztem az egyik boltban Balassagyarmaton a Max Lifeot 4l - 8800Ft, 1l - 2400Ft.
Uána átmentem egy másik autósboltba 500 méterre. A tulaj a Szlovákoktól hord be egy csomó mindent. A 4l - 6990Ft, az 1l - 1700Ft. Nem mindegy.
Uána átmentem egy másik autósboltba 500 méterre. A tulaj a Szlovákoktól hord be egy csomó mindent. A 4l - 6990Ft, az 1l - 1700Ft. Nem mindegy.
Kau03-09-2008 12:30:42 // 1485
A rész szintetikus az mit jelent? Hogy teljesen? Mert a valvoline.hu úgy írja.
Don Gombóc03-09-2008 12:23:17 // 1484
Ja és a Durablend és a Max Life is nem fél hanem teljesen szintetikus olaj, az átlagos 10W40-ekkel ellentétben.
Don Gombóc03-09-2008 12:21:59 // 1483
A Max Lifét használom én is, nagyon jó kis olaj, pláne ha olcsón meg tudod venni. Azonos időtartam alatt olyan a színe és a fogyása mint a 20K Seleniáé. Remélem nem váltottam ki vitát. :)
Kau03-09-2008 08:31:46 // 1482
Az újabb olajait én használom. Pillanatnyilag Durablend van benne, de most készülök olajcserére és most Max Life-ot vettem. A régit, amit az Auchan is árul akciósan, még sosem tettem bele. Nem tudom mekkora köztük a különbség minőségre, de árban 3000 Ft az 5 literesnél. Pedig Mindhárom 10W-40-es Valvoline.
Cs.Alfa03-09-2008 08:17:14 // 1481
Valvolin 10-40-ről mi a vélemény?
Használja valaki?
Avagy a Mobil 10-40-est?
Használja valaki?
Avagy a Mobil 10-40-est?
Zsocy15503-09-2008 07:58:31 // 1480
GTPeti07-05-2008 18:14:01 // 1479
Köszönöm a véleményeket. Elég egyöntetű lett az eredmény. :)
Szóval olaj marad, viszont rátöltök max-ig.
Szóval olaj marad, viszont rátöltök max-ig.
Selmak07-05-2008 17:37:33 // 1478
Ha rugod neki rendesen akkor nem árt a gyakoribb csere, normál használatban meg lehet 20K.
GEORGE07-05-2008 16:37:11 // 1477
Pótold a hiányzó szintet és nyugodtan mehetsz evvel az olajjal 15ezret! akár 20-at is.
Ferke07-05-2008 16:32:08 // 1476
Persze én is 10ezrenként cserélem, de a 15 is simán belefér.:)
Wickey07-05-2008 16:27:29 // 1475
20k a csereperiódus Selenia WRD, vagy annak megfelelő olajjal a JTD-re. Én 15ezrenként cserélgetem.
GTPeti07-05-2008 13:07:37 // 1474
Jó-jó, de azért a gyár azért is adhat meg akkora intervallumot, mert nem akarják, hogy a motor "örökéletű legyen". Ezért szoktam sűrűbben cserélni.
De lehet, hogy tévedek nézetemmel.
De lehet, hogy tévedek nézetemmel.
Ferke07-05-2008 13:02:01 // 1473
Szerintem nem kell csinálnod semmit. A gyári előírás is 20k km-t határoz meg, semmiféle káros hatás nem érheti a mocidat, ha most 15k-t mész vele.
GTPeti07-05-2008 12:50:32 // 1472
Sziasztok!
A köv. kérdésem lenne:
Nagy baj, ha kivételesen kb. 15000-nél lesz lecserélve az olaj a JTD-mben?
Amúgy 10e-nként szoktam cserélni (Castrol Magnatec GTD 5W-40).
Most viszont úgy jön ki a lépés, hogy legkorábban Seléniára tudok hazamenni, egy normál olajcserét meg nem vszínű, hogy be tudok iktatni. (A motortér nyest miatt be van rácsozva alul.)
Egy köztes megoldásnak lenne értelme? Mondjuk annak, hogy megpróbálnék leszívni 1-2 liter olajat és újjal pótolni? Vagy csak egyszerűen rátölteni MAX-ig (most a felénél áll a szint.)
Még egy jó ideig tervezem használni az autót, tehát szeretném a motort lehetőleg kímélni.
Számítok a segítségetekre!
(Másik topicban talán már kérdeztem, de választ nem igazán kaptam a kérdésre.)
A köv. kérdésem lenne:
Nagy baj, ha kivételesen kb. 15000-nél lesz lecserélve az olaj a JTD-mben?
Amúgy 10e-nként szoktam cserélni (Castrol Magnatec GTD 5W-40).
Most viszont úgy jön ki a lépés, hogy legkorábban Seléniára tudok hazamenni, egy normál olajcserét meg nem vszínű, hogy be tudok iktatni. (A motortér nyest miatt be van rácsozva alul.)
Egy köztes megoldásnak lenne értelme? Mondjuk annak, hogy megpróbálnék leszívni 1-2 liter olajat és újjal pótolni? Vagy csak egyszerűen rátölteni MAX-ig (most a felénél áll a szint.)
Még egy jó ideig tervezem használni az autót, tehát szeretném a motort lehetőleg kímélni.
Számítok a segítségetekre!
(Másik topicban talán már kérdeztem, de választ nem igazán kaptam a kérdésre.)
Tom1207-05-2008 08:57:05 // 1471
Nem mondom, hogy nem fontos, de, ha minden tényezőt figyelembe akarsz venni, akkor rövidesen bele lehetne zavarodni, vagy a külső hőmérséklet, pillanatnyi hangulat /sportos , nyugodt vezetés/ függvényében állandóan cserélgethetnéd az olajat. 2 fontos dolog azért nem elhanyagolható, hogy ne legyen "fekete kávé" színe és legyen mindig a "max" környékén, akkor nagy baj nem lehet...
Üvegtigris05-05-2008 22:33:32 // 1470
Sztem nem, csak sok végigolvasni, de fontos nagyon amit leírnak benne.
Tom1204-05-2008 19:28:59 // 1469
...végül is a sok tény között elveszik a lényeg...:-)
Üvegtigris04-05-2008 19:04:15 // 1468
Sziasztok!
Régen nem volt már komment, ezért itt 2 link, ha valakinek van 1 lyukas órája ezt érdemes elolvasni:
Mazda Auto 1-4
Mazda Auto 5-10
Régen nem volt már komment, ezért itt 2 link, ha valakinek van 1 lyukas órája ezt érdemes elolvasni:
Mazda Auto 1-4
Mazda Auto 5-10
Dévid30-03-2008 16:26:16 // 1467
A csodákban már rég nem hiszek. :)
Dévid30-03-2008 16:25:32 // 1466
A következő olajcserénél ki akarom deríteni hol ereszti az olajat, mert a motor alja egy olaj, de ahhoz valahol alá kellene másznom, aknám meg nincs egyik garázsomban sem. Lehetséges, hogy az olajszűrőt vagy az olajteknőt is tönkretettem az utolsó balesetemnél, és ott ereszt. Emlékeim szerint mikor hozzám került akkor nem eresztett.
Grando30-03-2008 12:53:56 // 1465
Akkor a 10w-40-esből nagy eséllyel még egy kicsivel többet fog csócsálni. Nem ártana szétnézni a motorban. ;))
Dévid30-03-2008 12:50:34 // 1464
És hozzáteszem ez egy rohadt sűrű olaj, ami most van benn, 15W-40-es.
Grando29-03-2008 21:29:50 // 1463
0,5 liter 1000 km-enként. Ott már nem lesz varia az olajtípus miatt sztem se. ;))
ystuc29-03-2008 20:49:41 // 1462
A Seléniát is szeretni fogja, most mondom...
Grando29-03-2008 20:43:09 // 1461
Sztem ne csalódj nagyot, ha mégsem történik csoda. ;))
Dévid29-03-2008 20:27:02 // 1460
Lehetséges én is kipróbálom a Seleniát. A mostani olajamat szinte zabálja a gép, ca. 5000 km alatt benyalt ca. 2-2.5 litert.
tomcsi14622-03-2008 09:21:40 // 1459
Lassan mindenki hozzáteszi a magáét az olajtémához, most rászánom az időt a saját tapasztalatom közreadásába:
A 146 1.6 TS-be a Fiat szervíz 85000-nél fullszintetikus Mobil 1-et rakott (szervízkönyv szerint).
Mikor megvettem az autót kb. 92000-el, nagyjából 1000-2000 km-ként picit (1-2 decit) rá-rá kellett tölteni, hogy folyamatosan a felső nívón maradjon az olaj.
Motoröblítő folyadékkal cserélek olajat (minden autómmal így cserélek már 16 éve, nekem nincs negatív tapasztalatom evvel kapcsolatban), 95000-nél meg is tettem.
20K for AR-re váltottam és azóta a nívópálcán észlelehető olajfogyasztásom nincs (pontosan 4,4 litert töltök bele olajcserekor), illetve indítás közben kialszik a nyomásvisszajelző lámpa. Akkor épül fel picit nehezebben az olajnyomás, ha legalább egy hetet állt az autó, de ennyi idő alatt van ideje az olajnak visszaszivárogni a karterbe. A vezérlésmódosítóm picit csörög, de már így vettem, tehát nem az általam beleöntött olaj miatt szólalt meg.
A 146 1.6 TS-be a Fiat szervíz 85000-nél fullszintetikus Mobil 1-et rakott (szervízkönyv szerint).
Mikor megvettem az autót kb. 92000-el, nagyjából 1000-2000 km-ként picit (1-2 decit) rá-rá kellett tölteni, hogy folyamatosan a felső nívón maradjon az olaj.
Motoröblítő folyadékkal cserélek olajat (minden autómmal így cserélek már 16 éve, nekem nincs negatív tapasztalatom evvel kapcsolatban), 95000-nél meg is tettem.
20K for AR-re váltottam és azóta a nívópálcán észlelehető olajfogyasztásom nincs (pontosan 4,4 litert töltök bele olajcserekor), illetve indítás közben kialszik a nyomásvisszajelző lámpa. Akkor épül fel picit nehezebben az olajnyomás, ha legalább egy hetet állt az autó, de ennyi idő alatt van ideje az olajnak visszaszivárogni a karterbe. A vezérlésmódosítóm picit csörög, de már így vettem, tehát nem az általam beleöntött olaj miatt szólalt meg.
vgyurci (powered by boxer)22-03-2008 08:52:52 // 1458
Hi skacok! Liquid kolegával tökéletesen egyetértek! Nemrég töltöttem a vasamba először ezt a tipust, el vagyok tőle halva! Már az indítózás alatt megjön az olajnyomás. Sok olajat kipróbáltam már, ez mindenképp csúcs a többihez képest, pedig mindíg márkás olajat használtam.
Liquid21-03-2008 20:33:23 // 1457
Sztem ha nincs okod váltani (nem eszi az olajat) , akkor maradj a Selénia 20K AR-nél.
AL21-03-2008 18:32:54 // 1456
156 1.6 benizines, 2001-es, 140e km.
Milyen olajat ajánlotok?
Nyilván lehet "alap" gyári Selénia, vagy kb kétszer annyiért Racing (állítólag megéri), nem Alfa de 100e feletti még pl. a Valvoline MaxLife, arról is jókat hallottam.
Tipp, vélemény, tapasztalat?
Köszi!
Milyen olajat ajánlotok?
Nyilván lehet "alap" gyári Selénia, vagy kb kétszer annyiért Racing (állítólag megéri), nem Alfa de 100e feletti még pl. a Valvoline MaxLife, arról is jókat hallottam.
Tipp, vélemény, tapasztalat?
Köszi!
fobakter20-03-2008 15:57:50 // 1455
A Selenia Gold régebbi fejlesztés, maximálan 15e km a csereperiódusa javasolják. Viszkozitási besorolása és teljesítményszinte gyakorlatilag ugyanaz, mint a 20K /AR/ esetében, a 20K AR pedig még tartalmaz további, az Alfa motorok számára fejlesztett adalékokat is. Valamivel kevesebb szabványra van hitelesítve.
8V TS motor esetében különben úgyis 10e a periódus, ha nem hajtod túlzottan, ez is jó lehet bele.
8V TS motor esetében különben úgyis 10e a periódus, ha nem hajtod túlzottan, ez is jó lehet bele.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
511
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?