Forum >> Milyen a jó olaj?
PistaFR23-05-2013 19:01:53 // 5004
Motul 8100 X-cess Ez elvileg megfelel a FIAT ajánlásnak. Seleniát kb 80 €-ért tudnék hirtelen szerezni (5 liter), a Motul 35 €. Nem mindegy. Valahogy nem hiszem hogy ekkora lenne a különbség.
Erhard 242 (Pure Energy)23-05-2013 18:58:16 // 5003
nyugodtan rakhatsz bele Selena-t, Agip-ot, Shell-t, Castrol Edge-t, Total-t, Meguin-t, Q8-at, Xado-t ,stb semmi baja sem lesz....
PistaFR23-05-2013 18:44:46 // 5002
A Shell az API CF-nek megfelel, az ACEA B4-nek is, a FIAT 9.55535-M2-t nem említik, csak a Ferrarira hivatkoznak :D. Nem kifejezetten dízelhez ajánlják, nem tudom hogy ez baj-e. Tennék én bele Selenia-t is, csak nem egyszerű megtalálni hol kapható. A márkaszerviznek a közelébe se szeretnék menni.
Andy23-05-2013 17:31:42 // 5001
Nehéz kérdés. :)) Pláne ebben a topicban. Itt mindig lesz valaki aki megmondja a tutit. Aztán vagy igaz vagy nem.
A gyári ajánlás betartásából nagy baj nem lehet szerintem. De annak a garanciáját sem hordozza, hogy tuti nem hal be pl a TS. Szóval nagyjából ahogy érzed, vagy amit a pénztárcád megenged.
Most hallgattam végig egy Seléniás előadást. Na ott azt tudtam meg, hogy ez aztán a hűha! :) Gondolom ha mondjuk a Valvolin előadását hallanám akkor meg az lenne a non plus ultra. ;)))))
A gyári ajánlás betartásából nagy baj nem lehet szerintem. De annak a garanciáját sem hordozza, hogy tuti nem hal be pl a TS. Szóval nagyjából ahogy érzed, vagy amit a pénztárcád megenged.
Most hallgattam végig egy Seléniás előadást. Na ott azt tudtam meg, hogy ez aztán a hűha! :) Gondolom ha mondjuk a Valvolin előadását hallanám akkor meg az lenne a non plus ultra. ;)))))
PistaFR23-05-2013 17:18:26 // 5000
Próbálom kitalálni hogy mennyi az irónia, de kezdem elveszteni a fonalat. :)
Erhard 242 (Pure Energy)23-05-2013 16:45:02 // 4999
itt minden szar :DDD
Sok Fiat szalonban Shell a "gyári" olaj és csak úgy jönnek tömkelegével a motorgenerálos autók....
Sok Fiat szalonban Shell a "gyári" olaj és csak úgy jönnek tömkelegével a motorgenerálos autók....
PistaFR23-05-2013 15:12:03 // 4998
Annyira csak nem vacak olaj... :)
atesssz23-05-2013 14:51:59 // 4997
mi az a selenia? :P
Tuningman23-05-2013 14:44:17 // 4996
Szeretnél motorgenerált? DD
PistaFR22-05-2013 21:24:29 // 4995
Üdv! Shell Helix Ultra 5W40-ről van valakinek tapasztalata 8 szelepes JTD-vel? Szereti? Köszi.
Ferke22-05-2013 13:16:09 // 4993
Ez valami hamisítvány. matrinnya..selenia nélkül már beállt volna a motor, mint a gerely:)
B.László22-05-2013 12:42:09 // 4992
Én is így vagyok vele :DDD
Tuningman22-05-2013 02:39:16 // 4990
Nincs azzal gond. De ha nekem kéne választanom, hogy milyen olajat rakjak a TS-be, Magnatec volna az utolsó előtti ami eszembe jutna. :D
B.László20-05-2013 19:17:02 // 4988
ismerősömnek 56 1.6 ts van 2001 es semmi extra 4 éve van meg neki Castrol magnatec et használ 4 éve ... -.-" de érdekes módon már 20 e km után semmi meghibásodás nem történ az autóval ami a rossz olajból kifolyólag következett volna be még ! hideg indításnál érdekesen kezd mintha szelep hangja lenne az autónak ... és volt vele 200 as tempó is nem is 1x :D
GTPeti20-05-2013 19:09:58 // 4987
"SE" osztály. Komoly. :))
mreni20-05-2013 18:55:37 // 4986
Azt elhiszem,viszont, már csináltam egy pár autót ami ilyen löttyel ment :)
Zé.20-05-2013 18:26:46 // 4985
frusciante16-05-2013 22:13:05 // 4984
Köszi az infóT! Igazából azt hittem, h a xado-n belül is van vmi neve a 10w 40esnek, mint pl. a selénia 20k alfa meg van sima 20k. A druszámnak()Kareszka1984) meg köszönöm a linket!! Mindjárt beleolvasok ott úgyis levan írva az "(al)neve", ha van...!:D
Tuningman16-05-2013 15:41:04 // 4983
Bocsi de nem néztem a dátumokat.:)
Alapvető fontosságú minden motor számára a jó olajminőség. Az már más kérdés, hogy ki, milyen olajban találja meg a minőséget, milyen tapasztalatok alapján.
Természetesen nem várható el mindenkitől, hogy legyen kellő tapasztalata, felkészültsége ezen a téren. Ezért ha tudok, próbálok segíteni, tanácsokat adni.
A Xado az Xado, ez a pontos neve ennek a kenőanyag családnak.:)
Ezen belül nagyon sok termékük van pl: revitalizálók, fémkondicionálók, motorolajok, hajtómű és hidraulika olajok.
Kareszka1984 cartárs belinkelte alább a Xado oldalát. Ajánlom, hogy nézz ott körbe mert így fogsz tudni tájékozódni és a lehető legtöbbet megtudni a Xadoról.
Alapvető fontosságú minden motor számára a jó olajminőség. Az már más kérdés, hogy ki, milyen olajban találja meg a minőséget, milyen tapasztalatok alapján.
Természetesen nem várható el mindenkitől, hogy legyen kellő tapasztalata, felkészültsége ezen a téren. Ezért ha tudok, próbálok segíteni, tanácsokat adni.
A Xado az Xado, ez a pontos neve ennek a kenőanyag családnak.:)
Ezen belül nagyon sok termékük van pl: revitalizálók, fémkondicionálók, motorolajok, hajtómű és hidraulika olajok.
Kareszka1984 cartárs belinkelte alább a Xado oldalát. Ajánlom, hogy nézz ott körbe mert így fogsz tudni tájékozódni és a lehető legtöbbet megtudni a Xadoról.
Kareszka198416-05-2013 10:45:27 // 4982
Xado :)
frusciante15-05-2013 23:15:31 // 4981
Szia!
2t robiba(derbi gp1 50 revo) használtam és 2t crossba (kx 250) is castrol-t használtam és nekem bevált!
2t robiba(derbi gp1 50 revo) használtam és 2t crossba (kx 250) is castrol-t használtam és nekem bevált!
frusciante15-05-2013 23:10:39 // 4980
Szia! Ezt még jóval az érdeklődésem (szerelőműhelyes beszélgetésünk) elött írtam...(még szervízkönyves csőlátással... ebben a topikban eddig senki nem fejtette ezt így ki mint te... azt is írtam benne, h ha vki elment már egy ts blokkos alfával 2-300.ezret és nem a selén-t használta annak elhinném, h lehet van más is ami jó... na lehet te leszel az a valaki...:D )Utána kérdeztelek meg a szerelőműhely topikban Téged és Ferke kartársat....:D Mert még nem beszéltem olyan illetővel, aki már hajtott jópár alfát és nem gyári olajjal használta!!! Nem vagyok selénia buzi, de tény, h eddig csak ezt töltöttem bele, mert gondoltam az a legjobb olaj neki. Hétvégén, vagy jövö hét közepén találkozok szerelőmmel, megkérdem, h ő mit szól hozzá! AXado-t megírnád, h mi a pontos neve? Köszi előre is!
mreni11-05-2013 06:58:32 // 4979
magnatecet nem nevezném olajnak.
Tuningman11-05-2013 02:18:20 // 4978
Nézd meg az oldalamat így talán rájössz, hogy van némi közöm az autókhoz, Alfákhoz és talán képes leszel elhinni, hogy nem a használati utasítás és a selénia találta fel a spanyol viaszt. Csak röpke 3millió levezetett km van már a vén seggemben, volt pár év amit hivatásos versenyzőként éltem meg, több mint 20éve űzöm a szakmát. Ajánlottam neked, mit érdemes a libakergetődbe rakni:) Nekem a V6-ban is Xado van és van még 4 autóm és persze azokban is. Gondolhatod nem azért mert nem jó. Viszont volt mindkét Alfámban selénia anno de nagyon gyorsan a fáradt olajos hordóban kötött ki, talán azért mert olyan jó volt.
Xadoval eddig összesen 100ezer km-t tettem meg és hibátlanul működnek vele az autók.
Eddig akikek betöltöttem az autójába csak jókat mondanak, sőt arra is volt példa, hogy megköszönték amiért ajánlottam nekik.
Igaz én nem vagyok akkora ember, hogy " maga fejlesztette ezeket a ts blokkokat, vagy a dízeleket" de én javítom őket.
Azért azt nem értem ha ennyire gyári olajat akarsz, akkor miért érdeklődsz, hogy mit kéne bele rakni.
Xadoval eddig összesen 100ezer km-t tettem meg és hibátlanul működnek vele az autók.
Eddig akikek betöltöttem az autójába csak jókat mondanak, sőt arra is volt példa, hogy megköszönték amiért ajánlottam nekik.
Igaz én nem vagyok akkora ember, hogy " maga fejlesztette ezeket a ts blokkokat, vagy a dízeleket" de én javítom őket.
Azért azt nem értem ha ennyire gyári olajat akarsz, akkor miért érdeklődsz, hogy mit kéne bele rakni.
GTPeti08-05-2013 22:13:32 // 4976
Dehogynem károsodhatott! A rongytól valószínűleg el kell búcsúznod.
hering*dani08-05-2013 14:04:00 // 4975
Sziasztok ma megtörtént az olajcsere a gépen. Meg midnen szűrő. 5 km megtétele után égett olajszagot éreztem amit a kocsi befújt a szellőzön. Megálltam és láttam hogy az olajkupak nem volt rendesen visszatekerve és olajos lett a motorvédő meg egy kevés ráfojt a mototrra is. Ezt gyorsan letöröltem és meghuztam rendesen az olajbeöntő sapkát. Utána már minden rendben volt és nem fujt büdösét. Kérdezem én hogy így nem-e károsodhatott semmi sem? Most midnen ok! oil fullon a pálcán is ma xjelzésnél! MAX fél deci ha kifojhatott! Várom a válaszokat:)
frusciante07-05-2013 11:08:38 // 4974
Én nem vagyok nagy autószerelő, de autóbuzi annál inkább sokat olvasok róla illettve sokat is bütykölök olyan dolgokat amit meg is tudok csinálni,(ha már ebbe a topikba írok, egy olajcseréért se mennék szerelőhöz) csak azt nem értem, h miért hiszi mindenki, h jobban tudja, h milyen olaj kell a kocsijához, mint a gyár aki összerakta a masinát ami a segge alatt van???(ugyan persze az autógyárok sem kis pénzt kapnak az olajgyártó cégektől, h az ő olajukat használja és az sem kis üzleti fogás) Én már túl vagyok az első közös 100.000 kmen egy alfával(olyannal amibe már volt 120e) és mindig csak a gyári olajjal használtam, mert ez van a kézikönyvben ezt ajánlja a szerelőm illettve Alfásoktól is csak ezt hallottam, és akkor még nem is beszéltem arrol, h láttam már kikönyökölni ts blokkot (bizonyítani nem tudom, h azért mert nem selénia volt benne, de az tény, h csajszi ismerősöm vett egy 56-ost elmentem vele, 2. kérdésem az volt, h milyen olajjal használta! azt mondta, h castrol magneteccel, (tudom, h a castrol nem egy tróger olaj, csak abból kiindulva, h 14 éve motorozok, crossokon nagytestű robogókon és használtam én is castrol power 1 terméket) mondtam is csajszinak ne ezt vegyük meg.. de ő megvette, olajcsere nélkül meg is hajtotta a 0-son egészen 210-ig, a többit meg már leírtam a szerelőműhely topikban... 2013-05-06 09:49:03 // 44447 ebben a hozzászólásban a lényeg, h vagy mindenki autószerelőnek képzeli magát(ráadásul olyannak aki maga fejlesztette ezeket a ts blokkokat, vagy a dízeleket), vagy még mindig azt hisszük, hogy ladákban ülünk... ha van itt olyan cartárs, aki a saját kocsijába túl van már a 300ezren(benzin) és sosem seléniával használta, talán neki elhinném, h nem kell bele a gyári olaj amivel(amihez) kifejlesztették a motort... mindenki más meg azt mond amit akar... mert tippet adni a legkönnyebb, szerelni úgyis te fogod a kocsid, nem az akitől az ötletet kaptad...
Piritu - 1.000.00006-05-2013 20:54:06 // 4973
Akkor már megérte leírnom :-)
biqci06-05-2013 20:47:29 // 4972
Na ez most pont jól jött! :)
Tocsa31-03-2013 20:17:50 // 4971
Ha adalék akkor én a Lubetech et ajánlom. Nagyon meggyőző kopáscsökkentő anyag és nem olajadalék. De ez a jó motor lassabb kopásáért kell használni.
6UR2024-03-2013 11:24:49 // 4970
Azt nézem szorgalmasan. De ezt a xado-t mindenképp meg akarom nézni mivel nem is annyira adaléknak hanem karbantartásnak ajánlják. Az AR20K-t irja a gyár hozzá a racinget csak kipróbálnám mivel most ki akarok próbálni 1-2 olajat. És ha ezt is ugyanúgy eszi illetve az adalék se használ semmit akkor buktam kb egy tizest a drágább olajjal meg az adalékkal. Ez ugy gondolom nem nagy ár egy próbáért (főleg hogy egy felújítás véleményem szerint 300k alatt nem nagyon van, mondjuk ezt műhelye válogatja)+a következő olajcsere nekem bőven jövőre lessz mert 7-8 ezer km-t megyek egy évben :)
[k i z z o]24-03-2013 10:04:31 // 4969
De amint látom, 3dl / 1000km -en vagy. Majd ha ez duplája lesz, akkor foglalkozz vele. A generál utáni TS sem fog kevesebbet enni. Figyeld az olajszintet és nem lesz vele baj!
[k i z z o]24-03-2013 10:01:59 // 4968
Ha már jó olajat veszel, főleg olyat, ami belevaló, akkor ne adalékozd. Egyébként a te motorodba bőven elég az AR20K, ha fogy belőle, akkor inkább rakd el az adalék árát alkatrészekre, munkadíjra:)
6UR2023-03-2013 22:26:47 // 4967
Köszönöm a hozzászólásokat :) (GTPeti, mreni)
GTPeti23-03-2013 22:16:42 // 4966
Szerintem mindenképpen jobb választás lenne.
6UR2023-03-2013 22:12:12 // 4965
Ez volt az eredteti elképzelésem sőt megfordult a fejemben h racinghoz teszek xado one stage-t.....egy biztos most nem az árakat szeretném nézni hanem tapasztalatot szerezni, majd kiforr mire hazamegyek van időm :D
GTPeti23-03-2013 21:38:13 // 4964
Én inkább valami frankó olajat vennék (Selénia, Mobil1, Liqui Moly, stb.) és ahhoz tennék Rimetet v. Xado-t. Persze a felelősség a tied. JTD-kkel jó tapasztalatok vannak, de ugye elvileg a TS sokkal kényesebb. (No flame please! ;)
6UR2023-03-2013 21:02:25 // 4963
asszem kipróbálom akkor én is :)
mreni23-03-2013 20:59:24 // 4962
most ilyet raktam a marea-ba,csak 5w-40et,szépen jár és a szelephang is teljesen megszűnt.
Jónak tűnik
Jónak tűnik
Bambinoo23-03-2013 12:59:06 // 4961
Update: Kb. 1200 kmt mentem olajcsere óta, amikor is 10W60 Racinget (Selenia) raktam az autóba. Sajnos megint a nívópálca felénél jár az olajszint, úgyhogy nem tudtam megállítani az olajcsipegetést. Marad a B terv, hogy legközelebbi vezérlésnél szimeringcsere..
Wickey24-02-2013 09:17:35 // 4959
csak el ne hidd, hogy a Selenia árának minden ezer forintjából 700 az anyagköltség, 100 a logisztika, 100 a gyár haszna és 100 a kis és nagykereskedőé... :) Szóval simán elképzelhető. A Selenia hagyományosan nem tartozik az olcsó olajok közé eleve.
Wickey24-02-2013 09:08:33 // 4958
"Nézzétek meg bármelyik 10w-60as olaj viszkozitását 40°C-on, majd nézzétek meg egy "hagyományos" 10w-40es olajét. A 10w-40esé nagyságrendekkel jobb,"
Te, ez akkora marhaság, hogy ezt légy szives ne is hangoztasd. Ha olyan szar lenne a hidegoldali viszkozitása a 10W60-nak (a 10W40-hez képest), akkor nem 10-es hidegoldali viszkozitási indexe lenne, hanem 15-ös, vagy 20-as.
Amúgy meg, mivel ilyen szépen kérted, megnéztem, Seleniara 40 fokos viszkozitási adatokat nem találtam, csak 100 fokost, az meg annyira nem érdekes:
20W50 HPX 20,1 cSt, szivattyúzható -27 foknál.
10W40 20k 14,9 cSt, szivattyúzható -27 foknál.
10W60 Racing 23cSt, szivattyúzható -36 foknál
5W40 Sport 14,6 cSt, szivattyúzható -33 foknál
Szóval ezt hagyjuk, megnéztem neked Eni olajak némileg informatívabb adatlapján szintetikus motorolajok pár viszkozitási adatát 100, 40 és -20 fokon:
15W40 (félszintetikus) 14,2 101 6700 (!!)
10W40 14,1 92 6400 (!!)
5W40 14,9 90 6300 (!!!!)
szóval egyrészt nagyságrendekről itt se nagyon beszélhetünk, másrészt a helyedben én inkább a jéghidegben beindított motor miatt aggódnék, a 40 fokos motor az már majdnem üzemmeleg. (Mellesleg: kár, hogy a sima 20K hiányzott a sorból...)
Saját szempontomból a 10W60-as olajat jobbnak tartom, mert én a TS-t (= spider) tipikusan +15 foknál melegebb időben használom csak, és erősen elrugdalom, tehát nekem a 100 fokos olajnál 23cSt viszkozitás többet ér, mint az, hogy mínusz 15 fokban esetleg pár másodperccel hamarabb ér körbe az olaj az olajkörben először.
Amúgy meg természetesen használhatsz 5W40-es olajat, sőt, 0W20-ast is ha nagyon akarsz, engem nem zavar... Bontott motort általában rövid határidővel kedvező áron tudunk szerezni :)
Én tartanám magam ahhoz, ami a garancia feltétele is: nézd meg a kezelési útmutatóban milyen paraméterek vannak előírva. API SL? ACEA A3/B3? Netán a viszkozitás is? Annak feleljen meg oszt'csá'. :)
Te, ez akkora marhaság, hogy ezt légy szives ne is hangoztasd. Ha olyan szar lenne a hidegoldali viszkozitása a 10W60-nak (a 10W40-hez képest), akkor nem 10-es hidegoldali viszkozitási indexe lenne, hanem 15-ös, vagy 20-as.
Amúgy meg, mivel ilyen szépen kérted, megnéztem, Seleniara 40 fokos viszkozitási adatokat nem találtam, csak 100 fokost, az meg annyira nem érdekes:
20W50 HPX 20,1 cSt, szivattyúzható -27 foknál.
10W40 20k 14,9 cSt, szivattyúzható -27 foknál.
10W60 Racing 23cSt, szivattyúzható -36 foknál
5W40 Sport 14,6 cSt, szivattyúzható -33 foknál
Szóval ezt hagyjuk, megnéztem neked Eni olajak némileg informatívabb adatlapján szintetikus motorolajok pár viszkozitási adatát 100, 40 és -20 fokon:
15W40 (félszintetikus) 14,2 101 6700 (!!)
10W40 14,1 92 6400 (!!)
5W40 14,9 90 6300 (!!!!)
szóval egyrészt nagyságrendekről itt se nagyon beszélhetünk, másrészt a helyedben én inkább a jéghidegben beindított motor miatt aggódnék, a 40 fokos motor az már majdnem üzemmeleg. (Mellesleg: kár, hogy a sima 20K hiányzott a sorból...)
Saját szempontomból a 10W60-as olajat jobbnak tartom, mert én a TS-t (= spider) tipikusan +15 foknál melegebb időben használom csak, és erősen elrugdalom, tehát nekem a 100 fokos olajnál 23cSt viszkozitás többet ér, mint az, hogy mínusz 15 fokban esetleg pár másodperccel hamarabb ér körbe az olaj az olajkörben először.
Amúgy meg természetesen használhatsz 5W40-es olajat, sőt, 0W20-ast is ha nagyon akarsz, engem nem zavar... Bontott motort általában rövid határidővel kedvező áron tudunk szerezni :)
Én tartanám magam ahhoz, ami a garancia feltétele is: nézd meg a kezelési útmutatóban milyen paraméterek vannak előírva. API SL? ACEA A3/B3? Netán a viszkozitás is? Annak feleljen meg oszt'csá'. :)
pb_22-02-2013 21:06:59 // 4957
Csak xar lehet a selénia az isten.)))
mreni22-02-2013 20:10:19 // 4956
én kifejezetten szeretem az eneos-t,és offosokban sokszor használom is,igaz alfában még nem lett tesztelve.
GTPeti22-02-2013 20:04:15 // 4955
OFF Inkább megválaszolom magam: Kizárt, hogy nem értetted. B) ON
Szóval olaj téma. Tényleg foglalkoztat, hogy lehet-e egy gyári olaj 60%-ába kerülő olaj, az elsővel egyenértékű.
Szóval olaj téma. Tényleg foglalkoztat, hogy lehet-e egy gyári olaj 60%-ába kerülő olaj, az elsővel egyenértékű.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
500
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?