Forum >> 2 keréken is szép az élet

WarbiRunner (Gyuri)26-08-2014 17:41:32 // 9056
Igazából semmi bajom a simanyóval, én sram-on szocializálódtam, megszoktam, ennyi :-) Anno pult alól eszméletlenül durván olcsón szereztük a kifutó/kifutott cuccokat. A bicikli boltos Janónak volt egy csodakosara :-) na abban volt mindenféle SRAM cucc ömlesztve. Az első agy pl. már akkor 2001 körül is egy bőven kifutott darab volt, de a többi is 1-2 éves (de nem használt). És olyan apró szépséghibák ugye, hogy a váltórendszerben nincs két egyforma szintű darab...kit érdekelt akkor :-) 1500Ft volt a két GripShift kapcsoló. Az egyik 9.0SL ami párban akkor még egy vagyon volt...csak a másik sajna 5.0 :-) Mindehhez túrtam egy még Sachs 7.0 hátsó átdobót és egy Centera elsőt. Egy alap Acera szett se jött volna ki annyiból. Aztán a 9.0 fékek is valami mesebeli áron kerültek, és hát akkor még nagyon komoly cuccnak számított.
És jó befektetésnek tűnik így hosszú távon.

Egyébként amiért keresek ilyet, egyrészt ahol lehet korhűen upgradelni a sajátomat :-) Plusz a nagyobbik gyerkőcnek készülök építeni egy 18 vagy 20-as gépet. A boltok tele vannak ormótlanul nehéz vackokkal, szóval valami rendes egyedi és könnyű gépet összedobok neki :-)

A múltkor már túrtam a régiség vásárban egy GT karbon nyeregcsövet, szóval az már van :-) Majd csak figyelnek az oviban :-D
VKG231!!! (156+75)26-08-2014 17:33:20 // 9055
Egyébként ezek a Bianchik nagyon szépek, a hülye olaszok ehhez is értenek... :( De ez a rat kategóriától messze van, és szerintem harmincöt másodpercig lenne meg ha az utcán hagynám :D



Ja ráadásul a singlespeed projektre nagyjából a használt áruk tizedét szánnám :D
VKG231!!! (156+75)26-08-2014 17:26:15 // 9054
Nagyon király amúgy :))) Igazi oldschool verda...

Nálam egyelőre Rat SingleSpeed keresés, egy gyilkolós BMX felkutatás illetve full XT-sítés van projektben, és akkor még a nyugdíjas korú fekete felújításáról nem is beszéltem... Sok lenne még egynek :(

Facebook bringás adok - veszek? Ott tuti lenne rá vevő!
VKG231!!! (156+75)26-08-2014 17:24:08 // 9053
Nem nyilatkozom, nem tudom miről van szó :))) De ezek a fordított villák... Hátt... Elgondolkodtatóak :D
VKG231!!! (156+75)26-08-2014 17:23:02 // 9052
Pedig a fékjeiken kívül egész jó dolgokat hoznak létre... :) ( Bár az új XT-XTR vonal már kicsit jobb, de a régiknek olyan hülye volt a nyomáspont, hogy hihetetlen.. Szerencsére kölcsönkértek a Sramtól egy Avid Juicy 7-et vagy Ultimate-et. )

A karbont se egyszerű, de azért nem lehetetlen :(
Az agyak nekem is jól bírják, pedig ugye itt három mázsát kell megfogniuk nálam :D Főleg, hogy tárcsás agyak, eddig nem volt egy szavuk sem.
WarbiRunner (Gyuri)26-08-2014 17:07:44 // 9051
Egyébként emlékeztek anno a Hungary:A Center X magyar gyártású telóra? Sokáig nézegettük hogy hűűű meg hááá milyen jól néz ki, aztán persze pénzünk nem volt ilyenre...szerencsére. Mert később kiderült hogy jópár bringás alatt ropira tört.

Szóval vajon EZ csak véletlen? :-)
WarbiRunner (Gyuri)26-08-2014 16:53:01 // 9050
Simanó? Neem. Ha már eddig nem volt ilyen a biciklimen, ezután se lesz :-)
Egyébként nem olyan könnyű eltörni ezeket a műanyag cuccokat. Kapott azért az élettől rendesen nálam is és semmi bajuk.

Pont azért keresek ilyen régi Sachs/Sram cuccokat, mert extrém jól bírják a terhelést.
Az eső agy pl valami Sachs országúti cucc, kb vintage kategóriába való. Ellenben bazi könnyű, és azért 14 éve kapja az ívet, de kb olyan mint új korában.
A hátsó az Quarz és detto. Én még hozzá nem nyúltam eddig :-)
TSiga ( I am the TSIG)26-08-2014 16:05:40 // 9049
Üdvöz T. Cartársak!

Haverom eladja a régi össztelós bringáját. Megkért, hogy szóljak itt is. Szerintem van, akit érdekel.

Cannondale Super V3000
A szériaszám alapján 1993 októberi gyártású. Szériaszáma EJ BE 63, 10214? G12?

"L"-es méretű a váz. XT első illetve hátsó váltók vannak rajta a fékváltókarok XTR. A fékpillangók Piranha márkájúak és magnéziumból készültek. A bicó összsúlya 11,9kg. Az agyak LX és XT a felni elöl hátul Mavic. A kerekek sajnos már nem az eredetiek szerintem de nincs semmi bajuk ezt leszámítva. A kormány "Profile" a stucni és a fékbetét Coda márkájúak. Cantilever rendszerűek a fékek melyek a Cannondale által kiötlött himbarendszeren keresztül dolgoznak. Elég jó a hatásfokuk egyébként.

A headshock csillapítása a kormányról állítható. A headshock tartja a levegőt. A hátsó tag Fox Alps. A nyeregcső Ritchey Logic a nyereg pedig a jóféle Selle Italy.
A bringa marha merev, nem lóg sehol semmi. Nyilván nem bike parkba való inkább túrázáshoz javasolnám. A hátsó lengőkar is aluminiumból készült. Minden működik rajta teljesen hibátlanul.

A lényeg az ára: 400€ környékén szeretne tőle megválni.

Akit érdekel,adok telefonszámot, vagy írjon nékem.

VKG231!!! (156+75)26-08-2014 00:05:59 // 9048
Ha szerencséd van, kapsz hozzá pumpát is, hogy valamivel feltold 12 barra a keréknyomást.. :P Na oda kell a szivacsos nadrág :D
VKG231!!! (156+75)26-08-2014 00:04:58 // 9047
Mit akarsz, most hogy nézem, használtban nem vészesek EZEK... már csak egy rendes SRAM Red kell alá és kész :P 2.5-ből simán kijön új cuccokkal :D
VKG231!!! (156+75)26-08-2014 00:01:36 // 9046
MTB-ben azért 3-400.000 körül már lehet kapni egy jó Specializedot RS Boxxer telóval, full XT-sen, kis szerencsével XTR-rel... :D
Használtban... :)

Országútihoz viszont nem tudom mit kellene eladni, szerintem vesét... :D Illetve ugye ha az ingatlan a Rózsadombon van, akkor esélyes, hogy kijön egy szép Bianchi vagy Cannondale... :D
VKG231!!! (156+75)25-08-2014 23:55:49 // 9045
Na azt szorozd meg öttel ha karbonvázad van, ami mondjuk merev... :D

Szerintem megérik a Decathlonos bringás cuccok, nekem olyan a softshell dzsekim is, az is nagyon jól bevált, a nadrágjaim is meg az egyik mezem is, nagyon jó minőségűek.

Az én kulacsom is egylityós, de amúgy ilyen vész esetére feldobsz egy másik kulacstartót, akkor már tuti elég lesz a vasszer :)))
Az én taktikám az, hogy egy literrel kibírom valahogy, ilyen izotóniás nyálat teszek bele (99 ft volt akcióban a Bioteches citrom ízű darabja, ami egy literhez teljesen jó), és az azért segít a szomjúságérzet csillapításán... Jobban, mint a víz. Ez is ízlés függő, a narancsostól nekem összeragad a szám, de a citromos teljesen jó.
Ez e...

Ha tényleg sport a cél, akkor lehet, hogy érdemes bedobni egyet a vízbe... És akkor tovább bírja az egy literes is!
Amúgy hátizsák? Egyrészt kevésbé melegszik fel benne a cucc, másrészt két másfél literes üveg simán befér, akár törölközővel körbetekerve, hogy tényleg hideg maradjon... A súlyponton ugyan emelni fog (egy jó mély kulacstartóhoz képest mindenképpen), de ha úgyse a másodpercek hajkurászása a cél...
Xixo25-08-2014 23:48:15 // 9044
Akkor az autó helyett a kecót kéne eladni egy rendes vasért? :D
Xixo25-08-2014 23:45:06 // 9043
Én is igyekeztem azért elég keményre tekerni, de a 6 órás út utolsó órájában már nem nagyon esett jól az üldögélés. Viszont a sziklás-kavicsos lejtőn kb 20-al lejőve is elviselhető a rázkódás. Meg az első se olyan SnoopDoggos billegős. :)

Na akkor a dechlatonos gatyát majd meglesem. A szőr nem gáz, a boltig úgyse abba megyek majd.

És inni mekkora kulacsot viszel (visztek) magaddal? Mert nekem az 1 literes ásványvizes is kicsi szokott lenni, a legtöbb kulacs meg ennél is kisebb. Vagy marad a kút és bolt keresgélés, ha kifogy?
VKG231!!! (156+75)25-08-2014 23:12:05 // 9042
A határ felfelé a csillagos ég... :) Mondjuk o.útira venni egy SRAM RED váltót... :))) És akkor az még nincsen ám egy egész bicaj... :D

Vagy vegyél egy komplett szettet, a 2012-es volt 1739 gramm (hajtómű, váltók, fékváltókarok, fékek, fogaskoszorú, lánc..) Mindösszesen 2227 euroért..... :DDD
VKG231!!! (156+75)25-08-2014 23:06:52 // 9041
Ja, hát ez tényleg nem az az überbrutál verda :) Járkálni viszont bővenjó... :)

Nem tudom, nekem a lakatok mindig táskában pihennek, nálam ami plusz súly (mert a karbon kulacstartó a maga 45 grammjával nem az :D) az a kis pumpa meg a tartója... A többit ledobálom amint nincs rá szükség :)

Egyébként jó az össztelós dolog, csak akkor áldozni kell a cuccokra, hogy egyrészt a súly ne szálljon el, másrészt lehessen elég keményre állítani ahhoz, hogy ne folyamatos pogózás legyen a biciklizés :) (A lockos első teló is erre jó... Dombon felfelé azonnal zárom én is, akármilyen a talaj)

Gatya:
Nekem pl decathlonos a hosszú is meg a rövid is, a hosszú azért cinkes, ha szőrösebb a lábad, mert még aláöltözővel is (én csak télen használok hosszút) ki-kikandikál némi csubakkapótlék :DD
Szóval vagy borotválás, vagy marad az, hogy akkor aztán végképp hülyének néznek a boltban ha bemész egy csokiért :DDD Esetleg még egy kopogós SPD-s cipő és teljes a siker egy vidéki kocsmában :DD

A zselés ülésvédő szerintem rosszabb hatásfokú egy rendes nadrágnál, nekem a legolcsóbb Decathlonos (3000 volt) a rövid és teljesen kényelmes, 2-3 óra után vagyok vele úgy, hogy fel kell állni, mert zsibbadok. Bár én megszoktam már a kemény nyerget mielőtt megvettem a nacit...

Ja és egyébként ha picivel többet szánsz rá, akkor érdemes kantárosat venni, de tényleg. Akármennyire is méreted a kantár nélküli, le fog csúszni menet közben és akkor lehet azzal cseszekedni, hogy miért nincs alattad a szivacs...
Xixo25-08-2014 22:37:25 // 9040
No ez se az a kategória, amit én pl most rászánnék erre a témakörre. :)
Xixo25-08-2014 22:35:17 // 9039
Majdnem milliós! :) Egy Hauser leopard , ez volt akciós (25ért a szomszédtól majdnem újonnan). :)

Mondjuk a súlyba nekem benne van az U-lakat, a kistáska, sárvédő, meg minden.
A merev vázasról meg kb 20éves emlékeim vannak csak. :) Persze logikus, amit írsz, de féltem a nyamvadt derekamat. :) Meg legalább még keményebb leszek! :)

Nadrágon gondolkozok még, de az erdőbe tényleg jó lenne hosszú ujjúba (lábúba) menni, mert szétkaristolt-csípett ma is minden.
Abból az olcsó dechlatonos-lidlis is jó lehet? Vagy az pont semmit nem ér?
Mert ilyen zselés ülésvédő van a spinningen, de azzal is nehéz végigülni a másfél órát.
VKG231!!! (156+75)25-08-2014 21:58:39 // 9038
Ez a H-T például tökéletes lenne méretben is, de ha megszívom, váz nélkül maradok...
VKG231!!! (156+75)25-08-2014 21:54:51 // 9037
Háát, azért lássuk be, egy merev vázas bringát sokkal könnyebb hajtani... Nem csak a súlya miatt, alapvetően azzal van a gond, hogy elvész egy csomó energia az izgő mozgó tagban... Persze DH-ra az kell, de gondolom nem millás Specialized cangád van :)))

Az enyém ilyen 11.5 körül van, a régi váltóval legalábbis kb ennyi volt, és azért nem fogunk grammokat számolgatni, de ennél kevesebb az XTR hátsó váltóval... :)

Egyébként én nézegetem a karbonvázakat (ugye ott a váz ilyen 1.2-1.5 kg), de használtba nem merek belemenni, mert teljesen lutri... Gari meg csak az újra van.

Másrészt kényelmes szivacsos nadrág és teljesen rendben van akármilyen bringa :) Aztán nézzenek csak, én tudom, hogy mennyire kényelmes benne tekerni :P
Persze hozzászokni is hozzá kell egy kemény nyereghez... :)
Xixo25-08-2014 21:42:57 // 9036
Ez is össztelós, de én csak az előnyére gondolok, hogy nem rázza szét a sérvemet és másnap is fel tudok még kelni! :)
A súly meg adott: 17,5kg mindenestül, hiába az aluváz.
Mondjuk amennyit mostanában használom, meg amennyire óvatosan megyek bőven jó ez. Csak a kíváncsiság motoszkál bennem. De azt meg egy próbakörrel úgyse tudnám eldönteni, mert az elején ezt is nagyon könnyű hajtani, csak a végefelé kezd egyre nehezebb lenni. :) Főleg, hogy a hegyen lakunk és pont az uccsó 1km egy masszív emelkedő...
VKG231!!! (156+75)25-08-2014 20:55:39 // 9035
VW emblémával tökéletes lenne erre: :))) Bár egyébként is gondolkozom egy 6-8-10.000 ft-os bmx beszerzésén ebből a célból :D Mekkora poén már...
falcokc25-08-2014 20:52:37 // 9034
Esetleg egy vw-t meg le se zárnék :-))))
VKG231!!! (156+75)25-08-2014 20:42:17 // 9033
Igen, ez már tényleg az a kategória, amit nem érdemes koptatni :)))

bezzeg egy hondás biciklit... ütnék-vágnék :D
falcokc25-08-2014 20:34:44 // 9032
Hat bizony tul szépre sikeredett, es sajnálom használni :-))
Majd csinaltatok egy másikat,aminek az alapja nem az Alfa Romeo :-)))
falcokc25-08-2014 20:31:50 // 9031
Most egy kis sört iszok, whisky-vel kísérve :-)
Jo lesz?
VKG231!!! (156+75)25-08-2014 18:58:53 // 9030
( Amúgy csak szólj valamilyen találkozó előtt, és szívesen elviszem a sárgaságot... :) )
VKG231!!! (156+75)25-08-2014 18:56:33 // 9029
Ha összteleszkópos, akkor semmivel :)))

Egyébként a súly elég sokat számít, én se gondoltam volna, hogy ennyire, de a teleszkóp cserétől kifejezetten megváltozott a bringa mozgása határhelyzetekben. Olyannyira, hogy -részint a vázam mérete meg a hosszú telóút miatt, de a súly is számít- komoly emelkedőn az eleje állandóan elkönnyül...

A fék témát meg már említettem, hihetetlen önbizalmat ad a 180-as tárcsa is komoly nyereggel... :)

(200+-as meg úgyis csak átütőszeggel megy el, különben szétcsavarja a telót és ha cumi van, akár a kerék is kieshet...)
Xixo25-08-2014 18:44:47 // 9028
Egyszer kipróbálnék egy ilyen pimpelt drága bringát! :)
De tényleg kíváncsi lennék, hogy mennyivel könnyebb egy ilyennel letekerni pl a mai 45 km-es erdei távot!?
VKG231!!! (156+75)25-08-2014 17:24:22 // 9027
Akarom mondani a Dual Airt 125-tel... :) Pedig súly alapján bőven elég lenne kevesebb nyomás is nekem (105 Psi körül), de valahogy olyankor olyan takonynak érzem lefelé fékezéskor... Eltűnik alólam a bringa és nem bízom benne, mert már nincsen tartalék...
VKG231!!! (156+75)25-08-2014 17:17:55 // 9026
Tudok olcsón karbon XTR váltót :P Illetve pár hónapja tudtam volna.. :) Magamnak biztonságosabbnak gondoltam a titán kivitelt a karbonnál... :D Azt azért csak nem töröm el még én se...

Egyébként a faszbókon lehet találni az ilyen csoportokban mindenféle okosságot, persze néha jó drágán, de hátha szerencséd lesz.
VKG231!!! (156+75)25-08-2014 17:15:18 // 9025
Na nekem ezért figyel bent a REBA, alattam úgy eltekerte a teleszkópot még a Shimano BRM-525 is (vagymi volt a neve), hogy öröm volt nézni... :D Mikor bekerült a Juicy Ultimate, akkor döntöttem úgy, hogy viszlát Suntour... :D

Akinek viszont elpasszoltam, tök megelégedve használja a mai napig is. V fékkel... :)

Milyen nyomás kell akkor abba? A REBA-t azért meg kell küldeni rendesen ilyen 160 Psi-vel asszem...

Fogaskoszorút nekem is, pedig az alsó kerekek már cserélve lettek egyszer... De akkor már láncot is :)
WarbiRunner (Gyuri)25-08-2014 17:08:19 // 9024
Sőt, már a karbon cucc az SRAM néven fut asszem, 9.0 ESP. Nem mintha nagy esély lenne hogy valakinek ilyen lapul a fészer alján :-)
WarbiRunner (Gyuri)25-08-2014 17:06:53 // 9023
ja és egyébként ha valaki régi Sachs MTB alkatrészekre bukkan a kompozi műanyagos korszakból, szóljon (1999-2000) :-)
Sachs Plasma (zöld jelölés) grip shift váltókar, váltó, méginkább Sachs 9.0 SL full szett (carbon composite), mindíg is azt szerettem volna a gépre, de csak egy bazirégi 7.0 jutott :-)
WarbiRunner (Gyuri)25-08-2014 16:49:29 // 9022
13 kiló az egész, de ha lekaparom róla aranda sárga színt (ja bocs :-)) akkor csak 12 :-)
Mondjuk az a teló nálam sokkal erősebb alkatúaknak tök alkalmatlan, ámde szerintem iszonyat jó. Nem véletlenül festettem f0s barnára tartottam meg a mai napig.

Lock nincs rajta, de nagyon finoman mozog és baromi könnyű! Asszem magnézium ötvözet, legalábbis furán öregszik az anyaga. 1400g talán. SID pumpám nincs, úgyhogy egy Lada gyáritartozék pumpával szoktam megküldeni. Kell vele jógázni, de beállítható :-)
Ja mondjuk tárcsaféket se tennék fel hozzá (oldschool 9.0 rulez), mert az első satuzásnál C-be hajtaná. Egyébként hihetetlenül bírja, nem tudom meddig még :-)

Fogaskoszorút..azt megint cserélnem kell viszont. :-)
VKG231!!! (156+75)25-08-2014 16:34:43 // 9021
Baromi szép, de ahogy olvasom, Te is inkább óvatosan használod, nem csodálom, nálam is szobadísz lenne :)
VKG231!!! (156+75)25-08-2014 16:27:28 // 9020
Ez milyen teló? Marzocchi Bomber? Nem kicsi neked a váz?
VKG231!!! (156+75)25-08-2014 16:25:00 // 9019
Teljesen rendben van városi közlekedésre! Minek több? Az enyémet se csinálom meg, ha nem találok valami még ergyábbat (ugyanitt rat singlespeed kerestetik), mert csak azt érem el, hogy el akarják majd lopni mindenhonnan, így is két lakattal járok...(Illetve hárommal, de a spirállakat pont arra a négy másodpercre jó, míg a nem fixált első kereket kiszedik, ott nagyobb biztonság az, hogy nem gyorszáras a cucc és kéne hozzá két különböző méretű kulcs az első keréken :D)

A rendes bringámat meg a széltől is óvom, mióta barátom kölcsönkérte a háromszázezres Meridát (vagy nem tudom mit) valakitől, hogy majd milyen jót strandolnak Pesten, a biciklit meg elvitték a zárt tárolóból. Szoba-erdő-szoba, időközben ha sár van mosdás, ezeket a helyeket váltogatja... Alólam már csak nem viszik el a hegyen.
VKG231!!! (156+75)25-08-2014 16:18:42 // 9018
Még mindig menő, elsősorban a színazonosság miatt az enyémmel :DD
Inter156 (il mascalzone)24-08-2014 13:35:54 // 9017
Viszont így a gumik nem fognak elkopni! :-D Egyébként én többet bringáznék,de majrézok itt a belvárosban. Én is alig bírom őket kerülgetni mikor autózok.
Inter156 (il mascalzone)24-08-2014 13:31:40 // 9016
Erre inni kell valamit! :-)
falcokc21-08-2014 23:51:31 // 9015
Ez igaz, hipp hipp hurraaaa :-))
Kazes☻21-08-2014 22:44:38 // 9014
De hisz te voltál a kilenc-ezredik hozzászóló! :)
falcokc21-08-2014 22:24:54 // 9013
Koszi, de a dicséret nem engem illet :-)
falcokc21-08-2014 22:22:22 // 9012
Mar van benne kb 60-70 km 2 év alatt :-))
WarbiRunner (Gyuri)21-08-2014 17:27:42 // 9011
Fészbúk és Budapest..mindkettő kiesik a mindennapjaimból, de egyszer azért hátha :-)
Marklar15521-08-2014 16:33:11 // 9010
Ezt a mákot...
Inter156 (il mascalzone)20-08-2014 20:22:55 // 9009
Jól néz ki! Gratula hozzá. Használod is? :-)
Inter156 (il mascalzone)20-08-2014 20:20:01 // 9008
Majdnem :-D A panzióban béreltem .
Willy18-08-2014 19:56:55 // 9007
Már volt egy pár, bár inkább facebookon van a kapcsolattartás. Meg ugye inkább budapest központú.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.