Forum >> Félig Off-os autók (egyéb olasz autók)

Tommi04-03-2011 00:14:05 // 448
Lehet nem voltam érthető :)

Ha az Alfával ugyanaz történne, ami a Lamboval, hogy más a tulaj, de ezenkívül más (látható dolog) nem változik, akkor akár még jó is lehet. A Lambon milyen "németesedés" vagy "VW stílus" fedezhető fel? Semmi... Más lenne a tulaj, de a gyártás maradna, a formatervezők maradnának, stb... Csak mástól kapnák a fizetésüket :)

Ez olyan, mintha én jogászként megvennék egy mittomén, például informatikai céget, nem szakmai, hanem pénzügyi befektetőként. Nyilván nem szólnék bele a programozásba, weblapszerkesztésbe és hasonlókba. Hagynám, hogy dolgozzanak a srácok ugyanúgy, ahogy eddig is, engem csak a profit érdekelne és biztosítanám a működéshez szükséges hátteret. Teljesen más, ha csak tulajdonos valaki és más, ha aktívan bele is szól.

És a jelek szerint a Lambonak azért elég nagy szabadsága van. Nézzétek meg ezt az új autót... A legnemesebb hagyományokat követi, nagy és erős V12, szögletes forma, stb... Mi az, ami alapján azt mondjátok, ez "német" autó? Például VW motor? Nem, teljesen saját motor került bele, nem a polcról kaptak le valamit, pedig megtehették volna. Vagy mi alapján?
Piritu - 1.000.00003-03-2011 23:05:33 // 447
Hmmm, mondasz valamit...
Mindössze egy a baj: Az Alfa rajongóknak nem lesz mit venniük.
Egy vw stílusú tucatautót nem fognak megvenni, csak az embléma miatt.
Magunkra maradunk, árván, Alfátlanul :-((
GTPeti03-03-2011 22:40:33 // 446
Ha német autó lenne az Alfa, nagyon sokan vennék. Ezért.
Olyanok, akik az olaszt - az erős ellenpropaganda miatt - eddig nem vették. Olyanok, akik nem nagyon érzik, mit tudhat (jobban) egy valódi olasz autó. Például feltünősködni akaró német ifjak, akiket mélyen nem érdekel az Alfa tradíciója, vagy az olasz életstílus.
LacUS03-03-2011 22:38:07 // 445
Azért Alfát a mai napig a többség a igenis érzelmi alapon vásárol, így szerintem ha nem is fanatikusok,de igenis egy adott réteg az aki veszi, és ezt egy népautósítással el lehet veszíteni, és ez nem pár ezer akárhogy nézem.
GTPeti03-03-2011 22:37:46 // 444
Ez így van. B)
Tommi03-03-2011 22:33:35 // 443
Ez örök dilemma :)

Ha csak a rajongók vesznek Alfát és nem akarjuk, hogy tömegmárka legyen, akkor éhen fognak halni és lehúzhatják a rolót, mert nem lesz elég bevétel. Ha viszont sokan vesznek, sok pénz lesz ugyan belőle, de tömegcikk lesz :)
Tommi03-03-2011 22:32:42 // 442
Persze, hogy tudom :)))
GTPeti03-03-2011 22:31:52 // 441
Azt hiszem abban sem értünk egyet, hogy kiknek szánná a VW az Alfát. SZVSZ nem a párszázezer fanatikusnak, tekintve 400e autót szeretnének eladni évente...
GTVili03-03-2011 22:31:50 // 440
Tudod,hogy mire gondoltam......;-D
Tommi03-03-2011 22:28:24 // 438
Sőőőőőőőt, találtam egy érdekességet is, amit én sem tudtam :)))

"A SEAT (Sociedad Española de Automóviles de Turismo, magyarul: „Spanyol Személygépkocsi Társaság”) egy spanyol gépkocsimárka, amelyet 1950-ben alapítottak a Fiat segítségével."

illetve ez is érdekes:

"1981. A Fiat eladja a Spanyol Ipari Minisztériumnak a részvényeit. A vállalat új stratégiát követ, saját maga tervezi autóit, neveiket spanyol városok - Ronda, Ibiza, Malaga és Marbella- adják."

Ezt én úgy értelmezem, hogy előtte nem ők tervezték a saját autóikat :)

Forrás: Wikipédia
LacUS03-03-2011 22:26:05 // 437
Ha megvenné a VW, akkor ez az amit nem kockáztathatna, ugyanis az addigi piacot teljesen vagy nagy részben elveszithetné, bár a fiat hatalomátvételekor is volt hasonló,hogy fiatot alfa jellel nem vesznek a hárdkór alfások.
Egy dolog miatt érdekes lehetne a VW, ha tényleg a múltra alapozna, kénytelen lenne feltámasztani a sportrészleget, valamint nem kéne álmodozni mondjuk egy AWD sport szedánról mint anno a Q4-ek...

Nem mellesleg, zuffenhausen is behódolt, ha jól tudom, mégis fasza autók jönnek onnan.
GTPeti03-03-2011 22:25:55 // 436
Nem a Seat múltja számít, hanem, hogy az Alfa ellenfelet akartak csinálni belőle. És, hogy ennek eredményeképpen milyenné alakították. Pedig pénzzel és technikával eléggé megszorongathattak volna minket. Na ezért nem hiszek a jóságos VW-általi Alfa felvirágoztatásban.
GTVili03-03-2011 22:25:21 // 435
Az Autounion történelmével mi a helyzet....? ;-D
Tommi03-03-2011 22:23:02 // 434
Azért tegyük egymás mellé a Seat autógyár VW előtti korszakának történelmét és az Alfáét... :) A Seatnak szinte alig volt saját, komolya fejlesztésű autója, egy csomó átvett licenszük volt (többek között a Fiattól is), sportban sehol, hagyományokban sehol. Kb azt csináltak vele, amit akartak, mert nem volt olyan hagyomány, történelem és "legenda", amit tiszteletben kellett tartaniuk.
GTPeti03-03-2011 22:20:20 // 433
Egyre jár az agyunk. :)
GTPeti03-03-2011 22:19:56 // 432
Anno a Seat-ot az Alfa ellenfelének szánták. És mi a Seat? Teljesen VW technika, kizárólag VW-kből átvett alkatrészekkel.
GTVili03-03-2011 22:19:01 // 431
Köszi....;-DDD
GTVili03-03-2011 22:18:36 // 430
Valami hasonlót gondolok én is.....A Seat mindig is gyatra volt.Szerintem a VW-érában sem lett prémiummárka....meg sportkocsi....pedig annak szánták...
tipoatti03-03-2011 22:18:07 // 429
Nem kövezek én senkit, muszlim szokás. Konkrétan nem ( csak ) rád gondoltam! :)
Tommi03-03-2011 22:17:31 // 428
Szerintem hasonlóan kezelnék, mint a Lambot. De remélem erre sosem kerül sor :)
GTPeti03-03-2011 22:15:29 // 427
A számos eddigi felvásárlásra... Nem látom a jövőt. Viszont van egy képem a VW-ról és a mentalitásukról. Ennek eredménye, a nézetem, amit leírtam.
Úgy is mondhatom, hogy aki abban hisz, hogy a VW kiváltságosként kezelné az Alfát, RWD, kevés VW alkatrész, olasz tervezés és hangolás, az SZVSZ hisz a mesékben.
Ennyi.
GTVili03-03-2011 22:14:14 // 426
Az lehet.....DE ÉN NEM EZT MONDTAM......csak,hogy NEKEM NEM TETSZIK.Pont.
Ez kb olyan,mintha azt mondanám hogy nem szeretem a kelkáposztát.....ezért nem kell senkit sem megkövezni.....;-)
Tommi03-03-2011 22:12:18 // 425
És ezt mire alapozod? :)
GTPeti03-03-2011 22:10:48 // 424
Én csak azt mondom, hogy a VW máshogy állna az Alfához, mint a Lambo-hoz. Ennyi.
tipoatti03-03-2011 22:10:35 // 423
Nem értett félre semmit, valóban volt már itt olvasható ilyen vélemény más cartársaktól.
Tommi03-03-2011 22:09:51 // 422
Nem konkrétan a mostani beszélgetésre gondolok, de a Lamboval kapcsolatos diskurzusok döntő többségében előkerül ez a téma (Facebook-on is pl) és sokszor ezek a reakciók.
tipoatti03-03-2011 22:09:34 // 421
Ennyi. Maxima respect. :)
GTPeti03-03-2011 22:06:33 // 420
Olaszautó-rajongóként csípőből azt mondjátok, hogy szar meg német lett meg hasonlók.

Tommi, te vmit nagyon félreértettél. ;)
tipoatti03-03-2011 22:06:19 // 419
Hát, én nem vagyok ebben még mindig biztos. Nekem az újabb német autók közül jó pár tetszik. ( ERETNEK!!!! MODERÁTORT!!!! ) Az utóbbi években látom rajtuk a design-fejlődést, persze lehet, hogy csak önmagukhoz képest feltűnő a dolog. Most van Fiat-Chrysler. Van egy érzésem, hogy a 166 utódja pl. nem lesz más, mint egy 300C egy harmadik fajta hűtőráccsal...
Tommi03-03-2011 22:04:59 // 418
Gyerekek, fordítsuk meg... Hány autót adott el a Lambo a VW-korszak előtt és hányat ad el most?

2006-ban és tavaly nyáron is jártam Sant' Agata Bolognese-ben a Lambo gyárnál és a múzeumnál. Az egy dolog, hogy a VW-Gruppe lett a tulaj, de a gyár maradt a digóknál, ugyanazok az emberek dolgoznak ott, mint előtte, ugyanolyan lelkesedéssel. Ez most kb olyan, hogy a Ferrari tulajdonosa a Fiat, mégsem jut eszébe senkinek, hogy akkor most a Fiatra jellemző "olcsó népautó" lenne a Ferrariból. Más, ha valaki csak a pénzt teszi bele egy cégbe és tulajdonos lesz és más, ha "bele is mászik" - a Lambonál pedig az előbbi történt. Mitől "jürgenesek" a mostani Lambok? Más lett a megítélés? Kevesebbet vesznek? Rondábbak lettek? Német technika került bele? (na jó, a Gallardo motorja feltűnik pár Audiban is, de kb ennyi)

Tavaly nyáron voltunk a Lambo család privát múzeumában és beszélgettünk Fabio Lamborghinivel, aki az alapító Ferruccio unokaöccse. Természetesen megkérdeztük, hogy mit gondol a VW "hatalomátvételéről" és azt mondta, hogy jót tett a cégnek, jobb lett a minőség, felfutottak az eladások és a németek nem szólnak bele mindenbe, hanem hagyják érvényesülni az olaszokat. Persze, pár megkötés van, de sokkal-sokkal nagyobb a szabadságuk, mint más hasonló esetben.

Hm? Olaszautó-rajongóként csípőből azt mondjátok, hogy szar meg német lett meg hasonlók. A Lambo él és virul és köszöni jól van... :)
GTVili03-03-2011 21:55:27 // 417
Randa és kész! ;-D Amikor ezt tervezték...biztos beesett a körző a tervezőasztal mögé....
GTPeti03-03-2011 21:54:22 // 416
Szerintem a legrosszabb, ami az Alfával történhet, az a VW-fennhatósága lenne... Ha megnézed az eddigi megtörtént eseteket azok inkább ezt a tézist valószínűsítik.
GTVili03-03-2011 21:53:13 // 415
Soha! Ez istenkáromlás! Te pedig magad vagy az ördög.....;-D
tipoatti03-03-2011 21:52:31 // 414
Szerintem a VW a helyén tudná kezelni az Alfa Romeo ( igaz mára megkopott ) presztízsét és tiszteletre méltó múltját. Nem hinném, hogy "leszejátosítaná". De mindegy, ez tényleg csak science fiction a dolgok jelenlegi állása szerint! :)
GTPeti03-03-2011 21:47:51 // 413
A VW elvégre nem arról híres, hogy ugyanazt adja el más hűtőmaszkkal. :))

A legújabb Ferrariknál nekem is jobban tetszett az előző generáció.
tipoatti03-03-2011 21:45:31 // 412
Köszi Mester. Én sem a tényleges előállításról beszélek, hanem a skatulyázásról... Melynek ellenére ilyen gyönyörűségek hagynak el "dojcsésított" gyártósorokat. A Nagy Olasz Ferrari új kombi modellje pl. számomra egyértelműen kiábrándító lett. :( Kötve a dolgot: abban sem vagyok biztos, hogy egy esetleges VW részéről történő Alfa-felvásárlást követően átcímkézett Octaviák lennének a jövő Alfái.
GTPeti03-03-2011 21:39:18 // 411
Azért nem egészen... Nincs túl sok átfedés (közös alkatrész) egy vauwé és egy Lambo között...
tipoatti03-03-2011 21:37:08 // 410
:) Márpedig ez itt egy sokak által lenézett "fauvé termék". :)))
Tommi03-03-2011 21:20:52 // 409
George!

Esetleg egy ilyen Mártinak? :)

Fiat 500 Gucci
GEORGE03-03-2011 21:18:27 // 408
Nagyon ott vannak a "szeren" ezek az 500-ok!!!
nehogy a Marty ilyennel járjon :-)
vm03-03-2011 21:17:51 // 407
Ajj...az a tükör!
Több benne a lendület, meg a formatervezés, mint egy egész évi fauvé dizájnban...
GTPeti03-03-2011 21:17:34 // 406
(Attól, hogy a Lambo német fennhatóság alatt ilyen, attól még az Alfa nem vszínű, hogy hasonlóan kiváltságos lenne.)
Tommi03-03-2011 21:16:52 // 405
Kicsit olyan, mintha a Gallardot, a Murcit és a Reventónt mixelték volna össze egy öszvérré :) De ütős nagyon, nekem bejön :)))
Tommi03-03-2011 21:16:03 // 404
És ezt mire alapozod? :)
tipoatti03-03-2011 21:10:02 // 403
Az elődje ( Murciélago ) pedig még pont ízig-vérig digó volt...
tipoatti03-03-2011 21:09:09 // 402
Az én véleményem radikálisan más a tiéddel szemben: ha a németek ilyeneket alkotnak, az egész branch-et eladni a fauvének! ;)))
GTVili03-03-2011 20:25:24 // 401
Ami azt illeti,nekem sem ez,sem az elődje nem tetszik....Valahogy nem érződik rajta,hogy Olasz gyökerei vannak.
tipoatti03-03-2011 19:31:33 // 400
Az új Ferrarikkal ellentétben EBBEN semmilyen megosztó dolog nem fedezhető fel szvsz, Eszeveszett gyönyörű!!!
Marklar15503-03-2011 14:23:30 // 399
Én meg nem is 1-et...:)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.