Forum >> Off-os verdák, tapasztalatok...
Charlie 16607-04-2006 20:47:31 // 643
Nem nyert...még nem.
Rakok fel még fotókat..
Betonl@b-AlfaShop07-04-2006 20:47:25 // 642
Ez biza C2 Citroen:-) mármint a 2 felső
Poló07-04-2006 20:46:55 // 641
A klióban kicsit bizonytalan vagyok, mert nem hiszem, hogy az készült volna jobbkormányos verzióban. De a vonalai nagyon hasonlóak...
GEORGE07-04-2006 20:45:15 // 640
Cliora vagy yarisra tippelek.....
Poló07-04-2006 20:44:09 // 639
Talán rönyó klió?
Charlie 16607-04-2006 20:39:27 // 638
Seriff07-04-2006 19:01:31 // 637
W.07-04-2006 18:44:06 // 636
Gyerekkoromban az első "irányítós" autóm egy De Tomaso Mangusta volt. Nagyon király..
Charlie 16607-04-2006 18:37:44 // 635
Bazze, ez úgy néz ki belűről mint egy night-club....:)
martin-i07-04-2006 15:19:24 // 633
hát, azért ezt is kipróbálnám!
DeTomaso Pantera 1974-es 411LE
Marklar15527-03-2006 00:12:10 // 632
Szép menet.
Nekem 231000km van a 155ben;-)
Whiteskull27-03-2006 00:07:08 // 631
Észnél kell lenni alkatrészügyileg náluk az biztos. Ebben viszont, most 224.000 körül áll az óra, így bármi történik vele, mar megszolgálta a maga idejét a kis 1000-es motor. :)))
Marklar15527-03-2006 00:04:07 // 630
Nahh az is egy kis méregzsák;-)
Anno, nézegettem azokat is.
Csak mindíg is féltem a japó autóktól, alkatrész utánpótlás ügyileg.
Whiteskull26-03-2006 23:46:18 // 629
Én meg egy alatta lévő Daihatsut hajtok most. :)))
Marklar15526-03-2006 23:21:42 // 628
Van a totalcaron egy új teszt.
A történelmi áttekíntésben, már megint ott van az ex UNO-m is ;-)
http://totalcar.hu/tesztek/coltczt/
W.22-03-2006 16:13:34 // 627
Lámpák: Mercedes A osztály...
Tedi22-03-2006 16:09:16 // 626
A Seat nekem eszembe se jutott, az audi inkább. A Seriff által emlegett Civic pedig teljes mértékben :) De szerintem nyugodtan általánosíthatunk Hondára, vagy egyszerűen csak japánra :)
Seriff22-03-2006 13:55:46 // 625
Fújderonda ez a szivikk:P
Kau22-03-2006 11:36:17 // 624
Hogy ezekhez milyen könnyű lehet alkatrészt találni... :)
Poló22-03-2006 11:33:19 // 623
Én úgy látom, hogy a hűtőrács kicsit Audi (főleg ha az a krómkeret lemenne a földig), a lámpái pedig Seat.
Tedi22-03-2006 11:13:49 // 622
Poló10-03-2006 11:51:25 // 620
martin-i06-03-2006 18:17:33 // 619
martin-i01-03-2006 16:54:20 // 618
ez sem egy nép autó!
Lotus Europa 1.6 TC 1972évj.
martin-i01-03-2006 10:42:30 // 617
lehet hogy OFF de nagyon jó lehet!!! és nem szaladgál előle túl sok...
Triumph tr7 2,0 1981évj
pikado26-02-2006 13:22:27 // 616
Inkább beírom amott,hogy az első három rész itt található:)
Tom1226-02-2006 13:12:08 // 615
Töredelmesen bevallom, nekem meg majdnem egy V40 lett az Alfa helyett, "annak idején". Még jó, hogy a szívemre hallgattam...:-))
Halesz26-02-2006 13:02:01 // 614
Tedd be újra, áthelyezni nem tudok :)
pikado26-02-2006 12:30:09 // 613
Oké ,köszi..szólok halesznak,hogy helyezze át oda és ott folytatom:)
pikado26-02-2006 12:19:47 // 611
Azt nem láttam ,pedig átnéztem az összes topikot...
elkerülte a figyelmemet ezek szerint:)
pikado26-02-2006 12:17:47 // 610
Egy kis alfabemutató 3
A háború és az újrakezdés
Olaszország háborúba lépése után az Alfa Romeo is megpróbál talpon maradni, ezért átállnak háborús termelésre. A társaság háborús célponttá vált. Az üzemeket 1940-ben, 1943-ban és 1944-ben is bombatámadás éri. Az utolsó támadás hatalmas pusztítást végez és Portelloban leáll a termelés. A béke aláírása után lassan újraindul az élet. Az újjáépítéshez szükséges eszközöket gyártottak az Alfa Romeonál. Nyolcezer munkás tűzhelyeket, fémbútorokat és alkatrészeket készít. Először hajó- illetve repülőgépmotorok, majd 1946-ban az autók gyártása is elkezdődik. A 6C 2500-ast és a rozsdamentes acélból készült 158-ast gyártották, melyek még a háború előtti modellek voltak. Ennek ellenére a 158-as rengeteg Grand Prix-t nyer. Sikereinek megkoronázásaképpen 1950-ben az első Forma 1-es világbajnoki címet is elhódítja Farinával a volánnál. Farina társai a versenypályákon Fangio és Fagioli voltak. Ők voltak a legendás három F3
Az új modellekre sem kellett sokáig várni. A 6C 2500-as változatai a Villa d'Este és a Freccia d'oro (Arany nyíl) gyönyörű autók voltak. Utóbbi típusból volt Ranieri monacói hercegnek és az egyiptomi királynak is.
Az Alfa Romeo címere megint kisebb lett, 54 mm lett az új átmérője. A köztársaság kikiáltása után az emblémáról eltűntek a Savoyai-dinasztiára jellemző csomók, helyüket két hullámos vonal viszi át.
Folyt köv:)
A háború és az újrakezdés
Olaszország háborúba lépése után az Alfa Romeo is megpróbál talpon maradni, ezért átállnak háborús termelésre. A társaság háborús célponttá vált. Az üzemeket 1940-ben, 1943-ban és 1944-ben is bombatámadás éri. Az utolsó támadás hatalmas pusztítást végez és Portelloban leáll a termelés. A béke aláírása után lassan újraindul az élet. Az újjáépítéshez szükséges eszközöket gyártottak az Alfa Romeonál. Nyolcezer munkás tűzhelyeket, fémbútorokat és alkatrészeket készít. Először hajó- illetve repülőgépmotorok, majd 1946-ban az autók gyártása is elkezdődik. A 6C 2500-ast és a rozsdamentes acélból készült 158-ast gyártották, melyek még a háború előtti modellek voltak. Ennek ellenére a 158-as rengeteg Grand Prix-t nyer. Sikereinek megkoronázásaképpen 1950-ben az első Forma 1-es világbajnoki címet is elhódítja Farinával a volánnál. Farina társai a versenypályákon Fangio és Fagioli voltak. Ők voltak a legendás három F3
Az új modellekre sem kellett sokáig várni. A 6C 2500-as változatai a Villa d'Este és a Freccia d'oro (Arany nyíl) gyönyörű autók voltak. Utóbbi típusból volt Ranieri monacói hercegnek és az egyiptomi királynak is.
Az Alfa Romeo címere megint kisebb lett, 54 mm lett az új átmérője. A köztársaság kikiáltása után az emblémáról eltűntek a Savoyai-dinasztiára jellemző csomók, helyüket két hullámos vonal viszi át.
Folyt köv:)
ystuc26-02-2006 12:16:40 // 609
Elárulod, hogy ezt miért az offos autók topicba írtad? Szerintem az Alfa történelem topicban jobb helye lett volna... ;-)
pikado26-02-2006 12:13:18 // 608
Egy kis alfabemutató 2
Ferrari nem csak a versenypályákon segítette az Alfa Romeot. Közreműködésével 1923-ban sikerült elcsábítani a Fiattól Vittorio Jano tervezőt, aki három világhírű autót tervezett az Alfa Romeo számára. A hét éven keresztül verhetetlen P2-t, az 1929-ben és 1930-ban a Mille Miglia-n diadalmaskodó 1750-t és a P3-t, amely a pilóták kedvencévé vált.
1923-ban két legendás címer is születik. Ekkor jelenik meg először Sivocci autóján a Quadrofoglio, a fehér háromszögbe zárt zöld négylevelű lóhere, mely később az Alfa versenyistálló jelképévé válik. A másik esemény Enzo Ferrari június 17-én, a Savio körversenyen aratott győzelméhez fűződik. A versenyen jelen voltak Francesco Baracca világháborús hős szülei, akik egy pajzs alakú címerrel ajándékozták meg az Alfa Romeo pilótáját. Ferrari így emlékszik vissza: ?Amikor 1923-ban az első, Ravennában rendezett Savio körversenyt megnyertem, találkoztam Enrico Baracca gróffal, a háborús hős apjával, és édesanyjával, Paolina grófnéval. A grófné volt az, aki egyik napon így szólt hozzám: ?Ferrari, miért nem teszi fel fiam ágaskodó lovát az autójára? Szerencsét hozhat." Még mindig őrzöm Baracca fotóját a szülei aláírásával, akik átadták nekem az emblémát. A ló, miként most, akkor is fekete volt; én tettem hozzá a kanárisárga hátteret, ami Modena színe."
1926-ban Merosi, két évvel később Nicola Romeo is elhagyta a céget. A főtervező Jano lett. Ugyanebben az évben indul meg a tömegtermelés. Az Alfa Romeo egyre nagyobb népszerűségnek örvendett, évente ezer autót épített. Abban az időben az olasz össztermelés körülbelül 15 ezer volt.
Ferrari nem csak a versenypályákon segítette az Alfa Romeot. Közreműködésével 1923-ban sikerült elcsábítani a Fiattól Vittorio Jano tervezőt, aki három világhírű autót tervezett az Alfa Romeo számára. A hét éven keresztül verhetetlen P2-t, az 1929-ben és 1930-ban a Mille Miglia-n diadalmaskodó 1750-t és a P3-t, amely a pilóták kedvencévé vált.
1923-ban két legendás címer is születik. Ekkor jelenik meg először Sivocci autóján a Quadrofoglio, a fehér háromszögbe zárt zöld négylevelű lóhere, mely később az Alfa versenyistálló jelképévé válik. A másik esemény Enzo Ferrari június 17-én, a Savio körversenyen aratott győzelméhez fűződik. A versenyen jelen voltak Francesco Baracca világháborús hős szülei, akik egy pajzs alakú címerrel ajándékozták meg az Alfa Romeo pilótáját. Ferrari így emlékszik vissza: ?Amikor 1923-ban az első, Ravennában rendezett Savio körversenyt megnyertem, találkoztam Enrico Baracca gróffal, a háborús hős apjával, és édesanyjával, Paolina grófnéval. A grófné volt az, aki egyik napon így szólt hozzám: ?Ferrari, miért nem teszi fel fiam ágaskodó lovát az autójára? Szerencsét hozhat." Még mindig őrzöm Baracca fotóját a szülei aláírásával, akik átadták nekem az emblémát. A ló, miként most, akkor is fekete volt; én tettem hozzá a kanárisárga hátteret, ami Modena színe."
1926-ban Merosi, két évvel később Nicola Romeo is elhagyta a céget. A főtervező Jano lett. Ugyanebben az évben indul meg a tömegtermelés. Az Alfa Romeo egyre nagyobb népszerűségnek örvendett, évente ezer autót épített. Abban az időben az olasz össztermelés körülbelül 15 ezer volt.
pikado26-02-2006 12:06:45 // 607
Egy kis alfabemutató:)
A cégalapítás
Az Alfát 1910. június 24-én alapították a tönkrement Darracq autógyártó cég üzemében, mely Milánó Portello nevű negyedében állt. Ugo Stella irányításával épültek meg az első Alfák. A legelső modell a 24 HP volt. Kiváló vezethetősége és teljesítménye révén hamar hírnevet szerzett a cégnek. A 24 HP 1911-ben a versenypályákon is bemutatkozott. A Targa Florio versenyen a felverődő kövek miatt pilótája balesetet szenvedett, pedig közel állt a győzelemhez.
Az Alfa Romeo sorban adta ki modelljeit. 1912-ben a 15-20 HP-t, majd a következő évben a 40-60 HP-t. Giuseppe Merosi mérnök 1914-ben építette az első Grand Prix modellt.
A világháború kitörése visszavetette a céget. A gyár hadiipari termelésre állt át: lőszert, kompresszorokat és repülőgépmotorokat gyártott. A társaság 1915. december 2-án Nicola Romeo irányítása alá került. Romeo nápolyi mérnök és vállalkozó volt. A háború után szerszámokat és traktorokat gyártott az Alfa. A személyautók gyártása 1919-ig szünetelt.
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili
A cégalapításNagyszerű versenyzőkA fejlődésA háború és az újrakezdésNövekvő népszerűségA terjeszkedésGazdasági mélypont, sikerek a versenypályákonA Fiat konszernAz újjászületésA legenda folytatódik
1. oldal
A cégalapítás
Az Alfát 1910. június 24-én alapították a tönkrement Darracq autógyártó cég üzemében, mely Milánó Portello nevű negyedében állt. Ugo Stella irányításával épültek meg az első Alfák. A legelső modell a 24 HP volt. Kiváló vezethetősége és teljesítménye révén hamar hírnevet szerzett a cégnek. A 24 HP 1911-ben a versenypályákon is bemutatkozott. A Targa Florio versenyen a felverődő kövek miatt pilótája balesetet szenvedett, pedig közel állt a győzelemhez.
Az Alfa Romeo sorban adta ki modelljeit. 1912-ben a 15-20 HP-t, majd a következő évben a 40-60 HP-t. Giuseppe Merosi mérnök 1914-ben építette az első Grand Prix modellt.
A világháború kitörése visszavetette a céget. A gyár hadiipari termelésre állt át: lőszert, kompresszorokat és repülőgépmotorokat gyártott. A társaság 1915. december 2-án Nicola Romeo irányítása alá került. Romeo nápolyi mérnök és vállalkozó volt. A háború után szerszámokat és traktorokat gyártott az Alfa. A személyautók gyártása 1919-ig szünetelt.
A márka emblémáján a kezdetektől fogva a két jellegzetes milánói szimbólum, a kígyó és a kereszt volt a fő motívum. Ezeket fémes karima vette körül, melyen az ALFA és MILANO szavak voltak olvashatóak. Nicola Romeo érkezése után ez a felirat megváltozott: ALFA ROMEO – MILANO díszelgett az emblémán. 1920-ban készült el az első, Alfa Romeo emblémával díszített modell, a Torpedo 20-20 HP.
A cégalapítás
Az Alfát 1910. június 24-én alapították a tönkrement Darracq autógyártó cég üzemében, mely Milánó Portello nevű negyedében állt. Ugo Stella irányításával épültek meg az első Alfák. A legelső modell a 24 HP volt. Kiváló vezethetősége és teljesítménye révén hamar hírnevet szerzett a cégnek. A 24 HP 1911-ben a versenypályákon is bemutatkozott. A Targa Florio versenyen a felverődő kövek miatt pilótája balesetet szenvedett, pedig közel állt a győzelemhez.
Az Alfa Romeo sorban adta ki modelljeit. 1912-ben a 15-20 HP-t, majd a következő évben a 40-60 HP-t. Giuseppe Merosi mérnök 1914-ben építette az első Grand Prix modellt.
A világháború kitörése visszavetette a céget. A gyár hadiipari termelésre állt át: lőszert, kompresszorokat és repülőgépmotorokat gyártott. A társaság 1915. december 2-án Nicola Romeo irányítása alá került. Romeo nápolyi mérnök és vállalkozó volt. A háború után szerszámokat és traktorokat gyártott az Alfa. A személyautók gyártása 1919-ig szünetelt.
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili
A cégalapításNagyszerű versenyzőkA fejlődésA háború és az újrakezdésNövekvő népszerűségA terjeszkedésGazdasági mélypont, sikerek a versenypályákonA Fiat konszernAz újjászületésA legenda folytatódik
1. oldal
A cégalapítás
Az Alfát 1910. június 24-én alapították a tönkrement Darracq autógyártó cég üzemében, mely Milánó Portello nevű negyedében állt. Ugo Stella irányításával épültek meg az első Alfák. A legelső modell a 24 HP volt. Kiváló vezethetősége és teljesítménye révén hamar hírnevet szerzett a cégnek. A 24 HP 1911-ben a versenypályákon is bemutatkozott. A Targa Florio versenyen a felverődő kövek miatt pilótája balesetet szenvedett, pedig közel állt a győzelemhez.
Az Alfa Romeo sorban adta ki modelljeit. 1912-ben a 15-20 HP-t, majd a következő évben a 40-60 HP-t. Giuseppe Merosi mérnök 1914-ben építette az első Grand Prix modellt.
A világháború kitörése visszavetette a céget. A gyár hadiipari termelésre állt át: lőszert, kompresszorokat és repülőgépmotorokat gyártott. A társaság 1915. december 2-án Nicola Romeo irányítása alá került. Romeo nápolyi mérnök és vállalkozó volt. A háború után szerszámokat és traktorokat gyártott az Alfa. A személyautók gyártása 1919-ig szünetelt.
A márka emblémáján a kezdetektől fogva a két jellegzetes milánói szimbólum, a kígyó és a kereszt volt a fő motívum. Ezeket fémes karima vette körül, melyen az ALFA és MILANO szavak voltak olvashatóak. Nicola Romeo érkezése után ez a felirat megváltozott: ALFA ROMEO – MILANO díszelgett az emblémán. 1920-ban készült el az első, Alfa Romeo emblémával díszített modell, a Torpedo 20-20 HP.
pikado26-02-2006 12:01:03 // 606
Ami egyszer már bevált nem szabad megváltoztatni:))
Halesz26-02-2006 11:58:12 // 605
Szép! :)
És még mindig a 145-ös szellőzői vannak a műszerfalon :))
pikado26-02-2006 11:56:45 // 604
Igaz nem alfa,de szivesen tennék vele egy kört,le délre és vissza:)
Sok találgatás után kiderült, hogy mi is az a titokzatos Lamborghini modell, melyet Genfben mutatnak be. A Lamborghini átdolgozta a 2001 óta változatlan formában gyártott Murcielagot. Az új típusjelzés a motor elhelyezésére és a teljesítményre utal. Az LP (Longitudinal Posteriore) - hosszában beépített középmotor - után a 640 az új Murcielago teljesítményét jelöli.
A motor hengerűrtartalmát 6,2 literről 6,5 literre növelték, így gyorsulása 3,4 másodpercre csökkent. Az új fejlesztésű hatsebességes manuális váltóval vagy e-gear rendszerű automatával is rendelhető Lamborghini állandó összkerékhajtású.
A Murcielago fő vonásai megmaradtak, de az átdolgozott első és hátsó lökharító, valamint az új hátsó lámpatest teljesen egyedivé teszik az autót. Az ajtók kivételével az egész karosszéria karbonból készül. A teljesen átdolgozott belső térben a rendelhető karbonszálas betétek számítanak csak extrának
Sok találgatás után kiderült, hogy mi is az a titokzatos Lamborghini modell, melyet Genfben mutatnak be. A Lamborghini átdolgozta a 2001 óta változatlan formában gyártott Murcielagot. Az új típusjelzés a motor elhelyezésére és a teljesítményre utal. Az LP (Longitudinal Posteriore) - hosszában beépített középmotor - után a 640 az új Murcielago teljesítményét jelöli.
A motor hengerűrtartalmát 6,2 literről 6,5 literre növelték, így gyorsulása 3,4 másodpercre csökkent. Az új fejlesztésű hatsebességes manuális váltóval vagy e-gear rendszerű automatával is rendelhető Lamborghini állandó összkerékhajtású.
A Murcielago fő vonásai megmaradtak, de az átdolgozott első és hátsó lökharító, valamint az új hátsó lámpatest teljesen egyedivé teszik az autót. Az ajtók kivételével az egész karosszéria karbonból készül. A teljesen átdolgozott belső térben a rendelhető karbonszálas betétek számítanak csak extrának
Halesz26-02-2006 11:51:08 // 603
Pont erre kell nekik is :) remélem ez a 2,0-ás dízelmotor nagyon beválik majd nekik. Azt mondják, hogy ez új fejlesztés, a nagyobbik Volvoban ilyen még nincsen.
Halesz26-02-2006 11:50:23 // 602
Nagyon jók az anyagok, kellemesek! főleg az ülések és a kormány tetszenek :)))
Halesz26-02-2006 11:49:00 // 601
Ez vett rendszám, már az előző nagyon durván offos autójukon is ez volt :)))
Bálint3325-02-2006 11:50:45 // 600
Hát a belseje tényleg nagyon szép. Sokkal szebb mint az előző S40-esnek. A műanyagok minősége változott? A régiben némely anyag olyan volt, amit még egy Kalosba is szégyelltek volna berakni.
Ékszij25-02-2006 11:46:52 // 599
Én is hasonlóképpen jártam , eggyel régebbi S40 van otthon...-igaz hogy fullos de hát nem ALFA...-amúgy nem bír rajta semmi elromlani pedig napi használatban van :)
kando.25-02-2006 11:45:12 // 598
Úrias autót akartak ? :-))))
Marklar15525-02-2006 09:31:13 // 596
Még csak most kezdődött a K..-... rszám.
Nektek meg már L... van!?
A volvo szalonba kellett volna rendelni 2-3 ALFÁst s fikázni amikor épp sasolják... ;-)
Halesz24-02-2006 21:29:58 // 595
Szüleim ma átvették az új autójukat. Sajna nem sikerült őket rábeszélnem a 159-es Alfára, túl sportosnak találják, ők meg maradtak a kicsit konzervatívabb dizájnál. Pedig árban, nagyjából egy ugyanolyan jól felszerelt 159-est kaphattak volna e helyett az S40-es Volvo helyett...
A skandináv dizájn nekem is bejön, ennek az S40-esnek a belseje nagyon ott van, a műszerfal és az ülések gyönyörűek. Persze most a 159-essel hasonlítom össze, aminek a műszerfala sokkal közelebb áll a szívemhez, de ettől függetlenül Volvoék is tudnak tervezni szépeket :)
Amúgy 2,0 dízel, asszem 136 Le... Nagyon élvezetes vezetni, a futóművén azt éreztem, hogy nagyon masszívan lekezeli az úthibákat.
De persze nem Alfa, sajnálom, hogy nem tudtam őket meggyőzni a 159-ről, de hát ez van, ha nem akarják magukat fiatalos szülőknek láttatni... :))
De Nekik ez egy VW Bora és egy VW Poló után óriási ugrás volt :) Szerencsére arról a szar Jettáról le tudtam őket beszélni :)))))
A skandináv dizájn nekem is bejön, ennek az S40-esnek a belseje nagyon ott van, a műszerfal és az ülések gyönyörűek. Persze most a 159-essel hasonlítom össze, aminek a műszerfala sokkal közelebb áll a szívemhez, de ettől függetlenül Volvoék is tudnak tervezni szépeket :)
Amúgy 2,0 dízel, asszem 136 Le... Nagyon élvezetes vezetni, a futóművén azt éreztem, hogy nagyon masszívan lekezeli az úthibákat.
De persze nem Alfa, sajnálom, hogy nem tudtam őket meggyőzni a 159-ről, de hát ez van, ha nem akarják magukat fiatalos szülőknek láttatni... :))
De Nekik ez egy VW Bora és egy VW Poló után óriási ugrás volt :) Szerencsére arról a szar Jettáról le tudtam őket beszélni :)))))
Tom1223-02-2006 23:40:22 // 594
Nem lehet egyszerű vezetni...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
483
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?