Forum >> Retrovízió - A '70-es, '80-as, '90-es évek életképei!

Taxi33™04-01-2009 15:23:50 // 3600
Zsolt15504-01-2009 15:16:19 // 3599
Szépen talpra állították. :-)))
ystuc04-01-2009 15:15:12 // 3598
Na, ez szép lett. Bár a hátsó lámpái szerintem nem ilyenek voltak gyárilag.
Taxi33™04-01-2009 15:09:22 // 3597
GT Ɨ|ѯ04-01-2009 14:02:49 // 3596


Merevlemez 1956-ból 5Mb kapacitással... ilyenből 500 gigásat! :)
Zsolt15504-01-2009 07:46:31 // 3595
A Fosbinók is szoktak 60 felett menni a körúton.
Zsolt15504-01-2009 07:45:11 // 3594
Jó könyvet választottál. :-))) Kerestem tegnap, de hiánycik. :-(((
kando.03-01-2009 01:38:48 // 3593
Apropó, 14-es: a hármas-Tátra is egy csoda jármű, akkora ereje van, hogy egy normális pályán simán kigyorsítható 90 fölé is :)))
(Mértek már be emberkét az Árpád hídon a yardok valami 80 körüli tempóval az 1-es vonalán :D :P )
kando.03-01-2009 01:36:29 // 3592
Eredetileg a metró is talán csak idáig jött volna..
Én valami metróépítésről szóló könyvben olvastam ezt :) Meg a korabeli terveket, hogy nézzenek ki az állomások. Hát, szerencse, hogy nem az 50's években épült meg, mert akkor kb. olyan lenne minden, mint a győri állomás meg annak a folyosója (azt is ugyanaz az állami építőipari vállalat csinálta, akik az akkori metrót kezdték :) ).
Azt már nem tudom, hogy pénzhiány vagy más okból nem ment el a HÉV, de több értelme volna, főleg, hogy évtizedekig megvolt a rámpa is, csak betemetve, na meg még ma is ki lehetne építeni a hévet arra, akár csak azon az egy nyomorult vágányon is :))
Mennyivel kisebb tömeg lenne az Örs téren is az aluljáróban...

Sőt, eredetileg az Astoria se lett volna, csak mivel akkoriban adták át az Erzsébet hidat és megépült alá az aluljáró, tettek oda is egy állomást végül.

Bár egyszer körbejárnám, mert lehetnek ott még érdekes dolgok :))) Mármint az alagútrendszerben...

(Igaz, a 3-as vonalán Káposztásmegyeren még megvan az új járműtelep területe is, szokásos beton ,,metrókerítéssel'', sőt még a megálló neve is Járműtelep, ahol most a 14-es vili jár -- metróvágányokon...)
Zsolt15503-01-2009 01:17:54 // 3591
A Népstadion úti metró megálló úgy lett tervezve, és kialakítva, hogy a Gödöllői HÉV az Örstől a földalatt közlekedve ér be ebbe a megállóba, és az utasoknak csak át kell sétálniuk a peronon az egyik kocsiból a másikba.
Aztán a pénzhiány miatt a Metró ment el az Örsig.
kando.03-01-2009 01:08:23 // 3590
A kupolás épületek voltak eredetileg a Népstadion állomás (metró) épületei, de aztán valami miatt nem tetszett valakiknek és lebontották, amikor újra nekiálltak befejezni a metrót.

A hév nyomvonala ma is kivehető, a ,,százlábú'' híd ugyanis két félből van (mikor a Kerepesin áthaladunk a keleti vágányai felett), az egyik háromsávos út (ami befelé megy) ugyanis kicsit magasabban van, ez a töltés, amin a végényok haladtak és a híd másik felén mentek anno az autók mindkét irányba.

Azért anno nem szűkölködtek a híd méretével, mert ma simán elfér rajta egy 2x3 forgalmi sávos út járdával, világítással.. (bezzeg a lágymányosi híd, egy 2x4-5 sávos belvárosi autópályá(nak építet)t szűkit le két nyomorult sávra...)
Zsolt15503-01-2009 01:08:12 // 3589
BKV végállomás van a helyén. :-)))
Zsolt15503-01-2009 01:03:05 // 3588
Szintén azon a vonalon, a Kerepesi úton készült a kép.



A Kerepesiről a Dózsa György út felé vasúti átjárón kellett áthaladni. A kupolás épületek helyén ma egy ÖMV kút van.
Zsolt15503-01-2009 00:59:55 // 3587
Anno:



és napjainkban:

kando.02-01-2009 22:46:59 // 3586
Jah.. aztán arra is ráaszfaltozott a kedves és jóságos Gábor bácsi :)

Egyébként a másik sínpár a mostani bokrok helyén ment kb, vagyis amit most látsz vágány, az a külső volt, a belsőt (amin a képen a szerelvény áll) bontották el.

Én is azért ennyire öreg még nem vagyok, hogy láttam volna :P , csak olvasgattam utána na meg van 1-2 lelkes nosztalgikus BKV-s ismerősöm ;-)

(Anno járt hév a Rákosi út egy szakaszán is, mikor még Szentmihályra járt ilyen zöld szerelvény, ráadásul az jobboldali szabályok szerint járt, nem úgy, mint ez :) )
Vikking 31102-01-2009 22:36:55 // 3585
Tök jó :))) Én már fiatal vagyok ehhez :D Csak a sínt látom, meg azt, hogy néha ott jár a metrópótló :D
kando.02-01-2009 22:28:01 // 3584
A Keletiig, jobban mondva a Keletihez kd addig, ahol most a kínai étterem van (ott a 13-as vágány környékén).
Megált a Fehér útnál, Törökőrnél (ahol most a sínek lemennek az autószalon felé), a Ruggyantagyárnál (ma Michelin-Taurus).
(Lehet, hogy akkor is megállt már a Pillangó utcánál is, meg a Főtaxinál is, nem tudom. Vágánykapcsolata volt a gumigyárhoz is, meg a taxivállalathoz is)
Vikking 31102-01-2009 22:20:29 // 3583
MEddig ment a hév akkor? :)))
kando.02-01-2009 22:19:55 // 3582
Igazából max tippelni tudok, hogy talán a házak segítettek :)
(ha csak nem Bagaméri fagyiskocsija :P :)) )
TSiga ( I am the TSIG)02-01-2009 22:08:24 // 3581
Tudod-e, hogy honnan ismertem fel?? Találd ki!
TSiga ( I am the TSIG)02-01-2009 22:06:52 // 3580
yesssss !!!!!
Nyertem hangszórót???
kando.02-01-2009 22:05:17 // 3579
Igen, igen, amikor még csak megállóhely volt és nem (vég)állomás (akkor még lehet, hogy Eörs-nek is írták :))) vagy csak simán Fehér út-nak)
TSiga ( I am the TSIG)02-01-2009 21:52:28 // 3578
Örs Vezér tere. A kép a belváros felénéz.

Legalább is asszem...
Zsolt15502-01-2009 21:50:08 // 3577
A Marótinál minőségi könyvek vannak, de nem olcsók! Ezt a könyvet a Libriben láttam.
kando.02-01-2009 21:04:46 // 3576
Marótinál ez a könyv ?
Eddig nem találom..
Zsolt15502-01-2009 19:50:34 // 3575
Nézz körül a Maróti kiadónál, és máris nem lesz annyira drága. Nem is tudtam erről a könyvről, de holnap megnézem a Libriben. :-)))
GTPeti02-01-2009 10:53:38 // 3574
Nekem, pl.
Köszi a képeket! Biztosítás, biztonság. :)

ladatrabantdaciaskoda kék-fehér csao felirattal, megvan? :)
Kazes☻02-01-2009 10:23:48 // 3573
Az sincs kizárva. :)))
kando.02-01-2009 10:16:57 // 3572
A Kerepsei stimmel, de a keresztező utcát inkább a Nagy Lajosra tippelném :)

Ráadásul ez a HÉV jön (vagyis kifelé halad)
Kazes☻02-01-2009 10:12:44 // 3571
Bp. , Kerepesi út? :) Kb. Pillangó út környéke.
kando.02-01-2009 10:03:16 // 3570
Karira meg akartam venni a Közlekedik a főváros c. könyvet, de még nem is nagyon tudtam belenézni, egyáltalán mi van benne, meg nem is olcsó.. Talán ha januárban leárazzák :))
kando.02-01-2009 10:01:40 // 3569
Pedig a háttér (a jobbra látható házak) kb. ma is így néznek ki :)
Zsolt15502-01-2009 03:27:29 // 3568
Sejtem. :-)))
Tommi02-01-2009 01:55:28 // 3567
Hát... nekem ennyiből nem szűkült le a kör :)))
kando.02-01-2009 00:55:09 // 3566
Nem tudom, ezt betettem-e már ide.. Tudja valaki, hol készült ez a kép? :)) :P

kesa01-01-2009 23:25:44 // 3565
Én igen :D! Csak nem engedtek fényképezni :P. Melóügyben jártam ott, és szűk egy óra alatt végigrohantunk a gyár jó részén. Egyébként én nem ebben az egységben voltam, van egy teljesen új telephely, néhány kilométerrel távolabb, külterületen, nem benn a városban.
Tom1201-01-2009 23:14:56 // 3564
Ááá, nem saját volt...:-))
GT Ɨ|ѯ01-01-2009 15:58:05 // 3563
kando.01-01-2009 15:17:20 // 3562
Jaa, főleg a legelső.. :)

De egy időben a Délinél a metró mozgólépcsőnél a hírdetőtáblák mögött is voltak ilyen ,,retró'' szivárványrajz, meg mindenféle fiúk-lányok rajzai.. Ezeket nem tudom hova tenni, amolyan önreklám a rendszernek vagy mi ? :) (volt)
Tommi01-01-2009 15:08:02 // 3561
Ezt én is láttam már többször és le akartam fotózni, de mindig elfelejtettem... :) Nagyon komoly :)))

(amúgy hello, Tommi vagyok :PPP)
kando.01-01-2009 15:01:16 // 3560
Fura, hogy mi is gyártottunk kamiont anno... :) (igaz, Steyr vagy ,,stájer'' vagy mi a szösz gépeket se nagyon látni már, bár nem tudom, azokat ki gyártotta, osztrákok vagy valami ba(ti)káni állam...)

Erről jutott eszembe, látta valaki a Kenguru c. filmet ? :))
tipoatti01-01-2009 14:58:54 // 3559
Valakinek ígértem a múltkor ( nem mostanában volt... :) ) képeket az Üllői úti oszlopokról:
kando.01-01-2009 14:57:40 // 3558
Na jó, azért kapunk mi is jó cuccokat, pl. Ausztriából. Beszélő nyomógomb, ami mondja a parasztnak, ha ,,ződ'' van, átkelhet az úttesten.
Aki egri, meg is nézheti, pár helyre tettünk ki. Persze ezek promóciós céllal jöttek nekünk is, mert árban annyira drága szinte, mint egy komplett forgalomirányító szekrény :)) De legalább szép, világít, bazinagy méretű is :)
Tommi01-01-2009 14:47:40 // 3557
Egyből gondoltam :)))))))))))
Tommi01-01-2009 14:45:38 // 3556
Ennél tovább még én sem :) :(

SKrisz01-01-2009 14:15:31 // 3555
Én sajnos ennél tovább nem jutottam még...

SKrisz01-01-2009 14:12:21 // 3554
Azt hiszem a 10-20 fős keresési listából egy nevet nyugodtan beírhatsz!!!! :)
Tommi01-01-2009 14:06:22 // 3553
Maranello egy szent hely :) Én 3x voltam már, Apám 4x és egyszer ő is volt bent a gyárban kamionnal, valami alkatrészeket vitt. Kellemes fuvar :))) Teljesen kész volt :) Mesélte, hogy még a takarítónő ruhája is piros meg a biciklik is, amivel mászkálnak a munkások a gyárban :) Nekem is tervbe van véve, a Váci úti szalonban az egyik értékesítő nagyon jó barátom (persze neki is Alfája van és tag itt :) ), régóta rágom a fülét és aszonta összehozzuk a gyárlátogatást :) Csak az a gond, hogy csapatot kell szerezni, mert 1-2 emberrel nem lehet "csoportban" menni, legalább 10-20 fő kéne. Meg mondjuk nem is olcsó... Van olyan, hogy 3 napos csomag: gyár és tesztpálya látogatás, szállás a gyárral szemben lévő sokcsillagos hotelben és egyéb programok, de a hétvége ára valami 400 euro. Ez azért durva :( De egyszer úúúúúgyis :)))
GT Ɨ|ѯ01-01-2009 13:44:04 // 3552
kesa31-12-2008 17:23:32 // 3551
Mi nem voltunk ilyen szerencsések, nem voltunk benne a programban.
Klassz lehetett :D!

Viszont egyszer, ha csak kutyafuttában is, de végig vittek a Ferrari gyáron. Szerintem a felét nem fogtam fel annak, amit láttam.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.