Forum >> Retrovízió - A '70-es, '80-as, '90-es évek életképei!

Péter14528-03-2011 21:15:17 // 5817
Máshol is lesz a nyáron találkozó:

2. Ikarus-Bustreffen in Deuschland - LÖBAU (Bautzen alatt a cseh határ felé)
Dátum: 27.05.2011 Zeit: 08:00 - 29.05.2011
Net:
http://www.freundeskreis-ikarus.info/

http://www.iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=4638:iden-is-lesz-nemetorszagi-ikarus-talalkozo&catid=7:gumikereken&Itemid=10

Ezt még Naumburgban fotóztam, 260.02 a típusa, tehát kábé a 2. sorozatból való a 70-es évek elejéről.
kando.28-03-2011 21:13:06 // 5816
Igen, igen, mondjuk a Kraftwerk 1 és 2 album még eléggé futurisztikus volt, de később voltak valóban olyan számaik, amik ma is hallgathatóak :) :D (na sajna KW vinilt még nem sikerült szereznem, pedig egy piros nyomatú Mensch Maschine egyik vágyam)

De persze ide sorolhatnánk a Philips laboratóriumban 1957-ben készült számot, ami a Delta műsor főcímzenéje volt (The Song Of The Second Moon).
Inter156 (il mascalzone)28-03-2011 19:21:55 // 5815
Kölyök koromban az egyik kedvencem a KRAFTWERK volt és ez a szám volt a kedvenc. De szép idők voltak...:)))))) Műfaj teremtők én is úgy tudom:)
GT Ɨ|ѯ28-03-2011 14:47:33 // 5814
rejtvényekben még mindig örökzöld:-)
Tom1228-03-2011 08:57:00 // 5813
Valahol igen /techno - disco/, de egyébként az elektronikus zene magvait már a 70-es évek elején kezdte elvetni a Kraftwerk, pl.: 1973, 1975. Vannak régebbi számaik is, de ezek már kezdtek "zenére hasonlítani".:-)
kando.28-03-2011 00:14:42 // 5812
Ezt a számot is tartalmazó lemezt nemrég szereztem meg. Az I fell love-t pedig már azóta kerestem ,,eredeti'' formában, mióta hallottam sok-sok éve a Sláger rádióban :)
I feel love..

Valahol ezt tekintik az elektronikus / techo zene egyik úttörőjének, alapjának. Mondjuk Girogio Moroder hangszerelését tekintve valóban az lehet :) :)
Inter156 (il mascalzone)26-03-2011 21:03:37 // 5811
Bizony! Én még fizettem örével anno,mikor jártam svédbe...ma már csak SEK van:)))
Inter156 (il mascalzone)24-03-2011 19:09:45 // 5809

Egy svéd nem mai jegy:)
kando.23-03-2011 20:50:26 // 5808
Azért kár, hogy még a régi IK-ért is Németországba kell menni, ha az ember látni akarja őket.. De ezek szerint tényleg voltak annyira jók, hogy ha ennyien gyűjtik őket :)
Zsolt15523-03-2011 16:33:16 // 5807
Németországban tavaly egy veterán autóbusz találkozót tartottak a 100 éve megindult menetrendszerinti járatok emlékére.

Két német típus mellett,

IFA H3B


és H6-n kivül


szinte csak tökéltesen restaurált Ikarus buszok vettek részt.


(Az utolsó képen klímás faros látható!)

Inter156 (il mascalzone)21-03-2011 19:22:11 // 5806
Szép gyűjtemény...fiókban a helye:)))))
Zsolt15518-03-2011 20:18:16 // 5805
A Rákosi bunker is megvédte volna őket a robbanástól. Csak azt a 2-s metró alagútja felől lehet megközelíteni.

GTPeti18-03-2011 19:22:20 // 5804
Heti retró a joystickokról.

A cikkíró elég temperamentumos (vagy kitartó) játékos volt, nekem nem sikerült tönkretennem az ilyen piros joy-omat. Igaz nagyon féltettem, mert remek darab.

(Majd teszek be képeket az Atari 2600 (klón) "tv-játékomról" és tartozékairól. (Lassan 15 éve lesz, hogy nem kapcsoltam be... de ami késik ugye.)
GTPeti11-03-2011 19:40:27 // 5803
GTPeti07-03-2011 21:36:42 // 5802
Nagyon komoly. Ilyeneket tudtunk építeni és ma hol tartunk...

(Egyszerűen olyan néha, mintha a célegyenesben lefékeznénk és inkább nekimennénk a korlátnak, mert az közelebb van.)
ystuc07-03-2011 21:18:19 // 5801
Pakolásztam szüleimnél a régi cuccaim között, és ezeket találtam:
LoneWolf3306-03-2011 12:35:29 // 5800
A Roburba úgy tűnik, igen tekintélyes mennyiségű munkát fektettek. Még korhű Videoton rádiót is szereztek valahonnan. A busz kerékkivágása még lekerekített, ami nem az utolsó szériára utal (?)
Zsolt15506-03-2011 12:06:12 // 5799
újkorában = új korában
Zsolt15506-03-2011 12:04:00 // 5798
Két kisérleti Ikarus busz melyeket kifejezetten a repülőtéri használatra építettek,

Ikarus 692



Ikarus 695 újkorában,



és napjainkban.

Zsolt15506-03-2011 11:55:03 // 5797
Ha már retro, ha már Malév, ha már Ikarus, akkor egy pár kép a reptéri buszokról.

Peta7406-03-2011 11:20:15 // 5796
Ez se mai gyártás szépen fel van újítva. http://www.hasznaltauto.hu/autobusz/robur/robur_lo_3001-4565247
Zsolt15506-03-2011 10:30:30 // 5795
Ha érdekelnek a veterán autóbuszok és egyéb ilyen járművek, akkor augusztus 13-15 között a csehországi Kolinban 3 napos nemzetközi veterán találkozó lesz. Elvileg szinte az összes veterán magyar Ikarus is ott lesz. :-)))
kando.06-03-2011 00:10:00 // 5794
Hát gyerekkoromban volt, hogy fordítva voltunk, óvodából hazafelé mi meg vártuk, hogy az új busz jöjjön, a régi ráncajtós helyett a bolygóajtós típus az újfajta leszállásjelzővel :)
Most meg inkább utaznék ráncajtós 260-ason vagy ezen a régin.
Mikor csak kiállításon szálltam fel rá, akkor is tetszett, egyszer utaznék rajta :)
Inter156 (il mascalzone)05-03-2011 23:34:00 // 5793
:)))) Nekem nem rémlik ez a könyv...de most hogy boncolgatjuk ezt a típust,beugrott,hogy volt időszak,mikor egy járaton két féle busz is járt és volt hogy inkább még vártam,hogy ezzel a régebbivel utazhassak:)))))))
kando.05-03-2011 23:27:57 // 5792
Lehet, talán még nekem is volt hozzájuk szerencsém, bár annyira régre nem emlékszem vissza :)
De valami régi gyerekkönyvben volt talán erről egy kép-rajz, mikor valami kövér nőszemély furakszik fel a hátsó ajtón.. :D
Inter156 (il mascalzone)05-03-2011 23:24:45 // 5791
Na ezzel sokat utaztam és a nyolcvanas évek elején váltották le őket,ha jól emlékszem:)
Zsolt15505-03-2011 05:48:24 // 5790
Akkor egy pár kép a 65. szülinapját ünneplő Malév legújabb és ennek alkalmából "retro" fényezéssel Q400-s repülőgépéről.




Ha pedig egy 737-st is hasonlóan régi fényezéssel látnának el, akkor talán európai viszonylatban is legszebb festésű repülő lenne a miénk.

Zsolt15505-03-2011 05:33:00 // 5789
Tessék egy eredeti műszerfal. A kapaszkodótól nehezen láthatóak az általad említett gombok.

Edyboy05-03-2011 00:28:08 // 5788
Nem vágom,hogy melyik ez a film,viszont kívülről így fest a busz:))
kando.05-03-2011 00:19:41 // 5787
Nem valami ilyesmit vezetett egy régebbi magyar filmben Márkus László, mint buszsofőr? Legalábbis az rémlik, hogy a vezetőfülkébe még balról kellett beszállni, nem az utastérből.. (de nem ugrik be a film címe...)
Edyboy05-03-2011 00:12:12 // 5786
Egy kis Ikarus enteriőr :))))
kando.04-03-2011 23:05:17 // 5785
hát jah.. biztos nem volt egyszerű a gazdaság helyzete sem meg a piac sem, de vhogy nem láttam azt sem, hogy törte volna magát, hogy a céget megmentse.. pedig mesélték nekem Mátyásföldön, hogy a gyárral szembeni focipályán volt olyan nyár, hogy nem tudtak a srácok focizni, mert tele volt busszal.. várták a szovjet exportot..
kando.04-03-2011 23:03:53 // 5784
Ha már retró topic, egy kis magyar repüléstörténet
A MASZOVLET-től a MALÉV-ig.. és a különböző géptípusok és képeik :)
GTPeti04-03-2011 23:01:58 // 5783
Elhiszem. :)
kando.04-03-2011 22:58:22 // 5782
Ja ja, bár néha amiatt volt idegesítő vagy álmosító az utazás.. főleg 3-4 órán át :D
GTPeti04-03-2011 22:54:01 // 5781
A 14-es (vagy ma már 114-es?) vonala amúgy ott kapcsolódik a buszos témához, hogy széles úr vállalkozása a VT Transmann Kft... Az egykori buszgyáros fapados Volvo buszokkal fuvaroztat... Szép...
GTPeti04-03-2011 22:47:47 // 5780
És milyen jellegzetes vuvuvuvuúúú hangjuk volt, mikor pályán gurultak 100zal. :)
kando.04-03-2011 22:46:37 // 5779
Igen, meg a régi távolsági buszokon, ott is volt jó pár botváltós :) :)

Ezekkel a Volán buszokkal még utaztam én is szerintem, amikor a Bartókot csinálták és azzal pótolták a vilingereket :D
GTPeti04-03-2011 22:40:23 // 5778
Emlékszem, még szigetis koromban volt egy olyan év, amikor a 61es villamos vonalán pályafelújítás miatt Volán csuklósbuszok jártak. Persze kéziváltósak. Érdekes volt, hogy állandóan kapcsolgatni kellett szegény vezetőnek. Mondjuk a 14-es vonalán is így van ez a Localo-kon.
kando.04-03-2011 22:11:56 // 5777
A korai 200-asokban is emlékeim szerint ezek a kör alakú zöld és piros ajtónyitó gombok voltak. Ahol ma a billenőkapcsolók vannak. De lehet, ilyet csak vidékre csináltak.
Pl nálunk nem volt sosem olyan gomb a buszokon, hogy összes ajtó nyit, zár.
GTPeti04-03-2011 22:09:47 // 5776
A második képen egy eléggé letisztult műszerfalat láthatunk. :))

Valami brutális állat biztos beépítene egy 8,4"-os TFT-t. Szerencsére ez csak fikció. :)
Zsolt15504-03-2011 22:09:00 // 5775
A 200-s család - méltán világhírű - prototípusát kellene újjáépíteni.



Amig van miből.
Zsolt15504-03-2011 22:05:32 // 5774
Tudomásom szerint ezt a típust azért vonták idő előtt a forgalomból, mert nem igazán váltak be.

Az Ikarus vezető fülkéje,


(a "cicis" gombokkal)

és a ZIU-é.

kando.04-03-2011 21:59:07 // 5773
Gyerekként biztos másként neveztem, de most.. :D
GTPeti04-03-2011 21:54:18 // 5772
",cicis'' gomb "

Ez jó. :))
És találó.
Zsolt15504-03-2011 21:54:00 // 5771
és egy Ikarus 180-s, szintén onnan.

kando.04-03-2011 21:52:38 // 5770
Én elutazgatnék ma is ilyen trolin itt a belvárosban :)

Sőt, gyerekkoromból emlékszem, a régi Ikarus buszokon is a leszállásjelző az a ,,cicis'' gomb volt, mint a szovjet mérnökök trolibuszain :) Na ilyen buszt is lehetne néha nosztalgiamenetként forgalomba állítani, már ha van még..
Zsolt15504-03-2011 21:50:02 // 5769
Tessék egy ZIU-5-s Szentendréről, a BKV Múzeumából.

kando.04-03-2011 20:56:11 // 5768
Hogy lehet favázas régi villamosokat felgyújtani, selejtezni, olyan trolikat, buszokat, amik most remek nosztalgiajárataok lehetnének.. Szerintem nincs már egy ép MTB troli vagy Ziu5. De még a nosztalgia Nohab mozdonyt is a méhtelepről hozták vissza, anno annyi volt a MÁVnál, most meg egyet tudtak összekaparni.. És nem egy most közlekedő nosztalgia villamost külföldről hoztak vissza szintén, mert ugye a ,,kedves'' BKV anno selejtezéskor szart rá.. ment tüzifának vagy az olvasztóba...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.