Forum >> Retrovízió - A '70-es, '80-as, '90-es évek életképei!

kando.04-03-2011 20:53:55 // 5767
Értelmetlen, néha pénzpocsékoló előírások. Felesleges egy járműnek a tejes vonalában alacsonypadlósnak lennie. ez sok teret elvesz az utasok és a berendezések elől is. Raádásul aligha van a buszon 6-8 babakocsi, tolószék.. Max ha 2, ha meg többen vannak, várnak még gy buszt, villamost.
GTPeti04-03-2011 19:24:46 // 5766
Hogy lehet egy 3 darabos "szériát" "elbontani"? Nem értem az embereket.
GTPeti04-03-2011 18:46:35 // 5765
Ezt a buszt 2003-ban lőttem:

Zsolt15504-03-2011 10:06:51 // 5764
Ezt a buszt is Németországból hozták "vissza". Erdetileg egy sima 620-s volt, csak az eredeti képek, illetve műszaki leírások alapján építették át.

Eredetileg összesen 3 darabot gyártottak,



de nálunk sajnos mindegyiket elbontották. Az utolsót talán a Mező üzemegységben.
ALFA75td03-03-2011 22:11:33 // 5763
Már mint az euro 5 úgy tartható általában
GTPeti03-03-2011 22:07:35 // 5762
A honlapjuk még nem tart ott. :(
ALFA75td03-03-2011 22:06:50 // 5761
már az ammonia befecskendezésnél tartanak ADBLUE
kando.03-03-2011 22:05:45 // 5760
Meg egy-két csiga bele, s akkor még könnyebben jár :) :)
GTPeti03-03-2011 22:04:07 // 5759
Most néztem a honlapjukat. Az szép dolog, hogy a legkörnyezettbarátabb mechanikus befecsk. motor. De miért nem tesznek rá már rendes injektorokat? Lehet, ideje lenne.
ALFA75td03-03-2011 21:58:44 // 5758
Az után jöttek a D 10 es rábák.
Erős recsegő kopogó hangjuk van.
GTPeti03-03-2011 21:56:56 // 5757
Akkor turbós Rábát mindenbe! B)
ALFA75td03-03-2011 21:56:03 // 5756
Valószínű a turbós rába volt.
GTPeti03-03-2011 21:52:08 // 5755
Felszabadult hangja volt. Nem olyan szenvedős. Tulképpen olyasmi, mint amit írsz.
kando.03-03-2011 21:49:40 // 5754
Azt én is tapasztaltam már, hogy 260 és 260 közöt is van különbség, némelyik 21-es felrohan a Normafához, más meg alig ér fel.. :)
ALFA75td03-03-2011 21:46:06 // 5753
Mély dörgő hangja volt?
GTPeti03-03-2011 21:45:49 // 5752
Nagyon kapaszkodtam és nagyon élveztem. Emiatt maradt meg bennem ez az élmény. B)
ALFA75td03-03-2011 21:45:10 // 5751
Lehet ,hogy a turbós rába motor volt benne a rába d10 elődje
GTPeti03-03-2011 21:44:09 // 5750
Lehet, hogy műszak után "Monster Garage"-osat játszottak a szerelők? Feltettek egy másik "nyílt" kipufogórendszert? Megpiszkálták az adagolót?
GTPeti03-03-2011 21:38:12 // 5749
Ha már van itt egy szakértő is.

Egyszer régen (kb. 10éve) utaztam egy (asszem) 53-as buszon, amivel a Széchenyi hegyi végállomásig mentem. (Tehát meredeken hegynek fel.) Azóta sem értem, hogy mitől ment úgy az a busz... És a hangja is más volt, mint a többinek. Talán neked vannak tippjeid. :)
ALFA75td03-03-2011 21:34:18 // 5748
A VanHool is végig alacsonypadlós.
Az EU előírások pedig csak akadálymentesített busz beszerzését teszi lehetővé.
kando.03-03-2011 21:25:29 // 5747
Hát jah.. de nekem a teljes alacsonypadlósítás nem igazán jön be.. a 400-asok talán jók lennének, csak ha nincs karbantartás..
ALFA75td03-03-2011 21:23:03 // 5746
A 148 ason vagyok.
A VanHool nagyon szűk utastérrel bír.Az ajtónyitogatás a külön parkfék miatt nyűgös a megállózás.A bőr vezetőülésbe pedig belerohad az ember.
kando.03-03-2011 21:13:02 // 5745
Hát én utasként azt mondom, még a VanHool ami közelíti azt, ami városi busznak mondható, nem túl széles, befordul a csukló alatti tengely.. Vagy inkább mondom azt, hogy a Volvoktól nem vagyok elragadtatva. Még akkor sem, ha a karbantartásuk eléggé el van maradva, főleg a Keleföld üzemnél (ahol csúcsidőban a garázs szinte tele busszal, szóval nem is tudom, az most roncstemető vagy adnak is ki valamit??).

Majd írj egy menetrend-félét, hétvégén merre vagy :)
ALFA75td03-03-2011 21:09:36 // 5744
Igen csak én az IK435,VanHoolAG300,VOLVO 7700a,ban vagyok érdekelt.
Remélem lassan frissül a járműparkunk mert nagyon odavannak a vasak.
kando.03-03-2011 20:59:12 // 5743
Biztos, mert látok jó párat, főleg a piros 7-es vonalán (érdekes...) meg a 20 vagy 30/30A vonalon.. De troliból talán már nincs is csuklós ránc, esetleg egy elfekvő a Pongrác úton, ami várja, hogy múzeumba kerüljön mielőtt szétrohad..

Vezetsz még egyébként? Egyszer eldumálnék végre veled :D
ALFA75td03-03-2011 20:54:58 // 5742
ALFA75td03-03-2011 20:49:21 // 5741
Csak bérelték a buszokat szerencsére.
ALFA75td03-03-2011 20:48:25 // 5740
A ráncajtós 260 asok már jó pár éve selejtezésre kerültek .Azok mind PRAGA váltós buszok voltak.
Csuklósból még van ráncajtós egy pár a Délpesti garázsban.
kando.03-03-2011 20:41:02 // 5739
Csuklósban elég sok ráncajtós van, a szólókat szétvágták vagy párat átalakítottak bolygóajtóssá.
Érdekes, hogy amíg a gyár létezett, az oroszok még '90 után is ráncajtósakat vettek, úgy látszik abban jobban bíztak :)
Zsolt15503-03-2011 20:39:38 // 5738
A ráncajtós 200-soktól elvileg már elbúcsúzott a BKV. Csak aztán a jármű hiány miatt visszavásárolt egy pár már eladott buszát valamelyik vidéki Volán társaságtól.
Zsolt15503-03-2011 20:36:03 // 5737
Kapsz még 1 képet.




Mondjuk kiprobálnék egy autóbusz pótkocsin való utazást.

kando.02-03-2011 20:40:11 // 5736
Van egy újabb, talán 180-as a BKV-nál nosztalgiabuszkánt. Bár sajna talán abból is csak ez az egy van, egyszer megnétem, igaz csak álló helyzetben, de belsőleg tetszett. Kicsit olyan mint a ZIU üléselrendezése, de én szívesen utaznék akár még ilyenen is :) :)

Ha majd jön a nagy buszcsere a BKV-nál, meg kellene menteni pár ráncajtós csuklóst meg szólót :)
Inter156 (il mascalzone)02-03-2011 20:10:28 // 5735
Oh....köszönöm! És tényleg az enyém? :DDD

Szóval ezzel más élmény volt utazni,főleg a hátsó részen:))
Zsolt15502-03-2011 20:01:59 // 5734
Akkor tessék egy csuklós "hathuszas".

Inter156 (il mascalzone)02-03-2011 19:57:49 // 5733
Ugyan úgy tökéletes:))))) Én azért csuklós párti voltam,valahogy olyan nagy hatással volt rám,főleg kanyarodás közben:)
Edyboy27-02-2011 23:03:22 // 5732
Azért a 620-as is szép :))
kando.27-02-2011 13:17:23 // 5731
Nem tudhatod, hogy nem volt-e már ott furat, vagy esetleg nem tömítették ki.
Persze lehet, itthon csak megmondták Józsibácsinak, hogy fúrja föl azt a táblát valahova.. :)
pb_27-02-2011 13:03:07 // 5730
Hívd fel és mondd L neki.))
Zsolt15526-02-2011 19:03:36 // 5729
A kora miatt is lehet muzeális egy autó. OT-s rendszámot kap, ha minden alkatrésze eredeti.
Például a műszerei közül van ami még német (IFA) gyártmány. Többek között még ezt is odakint szerelték be.
GTPeti26-02-2011 18:36:20 // 5728
Mert a (rozsdásodó) csavarokkal sikeresen megrongálta a kasznit...
A táblát ragasztani kellett volna. Pl. két csík szélvédőragasztóval... Az teljesen reverzibilis, mégis tart.
pettinke26-02-2011 18:35:02 // 5727
régebben a muzeális minősítés nem kötődött OT-xx-xx rendszámhoz, szóval ettől még lehet veterán státuszban.
hogy valójában miben van, azt nem tudom :-)
Inter156 (il mascalzone)26-02-2011 18:34:48 // 5726
De jó:))) Szóval van egy ilyen nosztalgia buszunk.Valahogy mindig tűzbe hoz,mikor őt látom,mert emlékszem gyerek koromban mikor utaztunk vele...és az az olaj szag!
Ha milliomos lennék,tuti lenne egy ilyenem:))
Egyébként itt ahányszor már szóba került a farmotoros...meg se lehetne számolni. Látni hogy nagy kedvenc:)))
GEORGE26-02-2011 13:50:50 // 5725
miért is?
GTPeti26-02-2011 13:17:59 // 5724
Baromi okos volt, aki azt a táblát rárakta...
ystuc26-02-2011 12:43:45 // 5723
Ha muzeális, akkor miért nem OT-s rendszáma van?
ystuc26-02-2011 12:41:33 // 5722
Ami tulajdonképpen MAN. Ráadásul volt hozzá szerencsém, olyan mókolások vannak rajta, amitől az ember sírógörcsöt kap. Inkább nem is minősíteném...
Zsolt15526-02-2011 12:36:49 // 5721
Tegnap Győrben a Pápai úti McDonald's parkolójában ezt a Magyarországon egyetlen Ikarus 66 altípust sikerült lefényképeznem.



Igaz ezt sem mi őriztük meg, hanem Németországból hozták vissza 1997-ben.

Inter156 (il mascalzone)24-02-2011 19:11:44 // 5720
Ez egy részletes össze foglaló...mindig jó látni a régi buszokat:))
Edyboy24-02-2011 18:19:17 // 5719
GTPeti20-02-2011 15:00:16 // 5718
A régi szép idők. :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.