Forum >> Retrovízió - A '70-es, '80-as, '90-es évek életképei!
GTPeti04-03-2011 22:40:23 // 5778
Emlékszem, még szigetis koromban volt egy olyan év, amikor a 61es villamos vonalán pályafelújítás miatt Volán csuklósbuszok jártak. Persze kéziváltósak. Érdekes volt, hogy állandóan kapcsolgatni kellett szegény vezetőnek. Mondjuk a 14-es vonalán is így van ez a Localo-kon.
kando.04-03-2011 22:11:56 // 5777
A korai 200-asokban is emlékeim szerint ezek a kör alakú zöld és piros ajtónyitó gombok voltak. Ahol ma a billenőkapcsolók vannak. De lehet, ilyet csak vidékre csináltak.
Pl nálunk nem volt sosem olyan gomb a buszokon, hogy összes ajtó nyit, zár.
Pl nálunk nem volt sosem olyan gomb a buszokon, hogy összes ajtó nyit, zár.
GTPeti04-03-2011 22:09:47 // 5776
A második képen egy eléggé letisztult műszerfalat láthatunk. :))
Valami brutális állat biztos beépítene egy 8,4"-os TFT-t. Szerencsére ez csak fikció. :)
Valami brutális állat biztos beépítene egy 8,4"-os TFT-t. Szerencsére ez csak fikció. :)
Zsolt15504-03-2011 22:09:00 // 5775
Zsolt15504-03-2011 22:05:32 // 5774
kando.04-03-2011 21:59:07 // 5773
Gyerekként biztos másként neveztem, de most.. :D
GTPeti04-03-2011 21:54:18 // 5772
",cicis'' gomb "
Ez jó. :))
És találó.
Ez jó. :))
És találó.
Zsolt15504-03-2011 21:54:00 // 5771
kando.04-03-2011 21:52:38 // 5770
Én elutazgatnék ma is ilyen trolin itt a belvárosban :)
Sőt, gyerekkoromból emlékszem, a régi Ikarus buszokon is a leszállásjelző az a ,,cicis'' gomb volt, mint a szovjet mérnökök trolibuszain :) Na ilyen buszt is lehetne néha nosztalgiamenetként forgalomba állítani, már ha van még..
Sőt, gyerekkoromból emlékszem, a régi Ikarus buszokon is a leszállásjelző az a ,,cicis'' gomb volt, mint a szovjet mérnökök trolibuszain :) Na ilyen buszt is lehetne néha nosztalgiamenetként forgalomba állítani, már ha van még..
Zsolt15504-03-2011 21:50:02 // 5769
kando.04-03-2011 20:56:11 // 5768
Hogy lehet favázas régi villamosokat felgyújtani, selejtezni, olyan trolikat, buszokat, amik most remek nosztalgiajárataok lehetnének.. Szerintem nincs már egy ép MTB troli vagy Ziu5. De még a nosztalgia Nohab mozdonyt is a méhtelepről hozták vissza, anno annyi volt a MÁVnál, most meg egyet tudtak összekaparni.. És nem egy most közlekedő nosztalgia villamost külföldről hoztak vissza szintén, mert ugye a ,,kedves'' BKV anno selejtezéskor szart rá.. ment tüzifának vagy az olvasztóba...
kando.04-03-2011 20:53:55 // 5767
Értelmetlen, néha pénzpocsékoló előírások. Felesleges egy járműnek a tejes vonalában alacsonypadlósnak lennie. ez sok teret elvesz az utasok és a berendezések elől is. Raádásul aligha van a buszon 6-8 babakocsi, tolószék.. Max ha 2, ha meg többen vannak, várnak még gy buszt, villamost.
GTPeti04-03-2011 19:24:46 // 5766
Hogy lehet egy 3 darabos "szériát" "elbontani"? Nem értem az embereket.
GTPeti04-03-2011 18:46:35 // 5765
Zsolt15504-03-2011 10:06:51 // 5764
ALFA75td03-03-2011 22:11:33 // 5763
Már mint az euro 5 úgy tartható általában
GTPeti03-03-2011 22:07:35 // 5762
A honlapjuk még nem tart ott. :(
ALFA75td03-03-2011 22:06:50 // 5761
már az ammonia befecskendezésnél tartanak ADBLUE
kando.03-03-2011 22:05:45 // 5760
Meg egy-két csiga bele, s akkor még könnyebben jár :) :)
GTPeti03-03-2011 22:04:07 // 5759
Most néztem a honlapjukat. Az szép dolog, hogy a legkörnyezettbarátabb mechanikus befecsk. motor. De miért nem tesznek rá már rendes injektorokat? Lehet, ideje lenne.
ALFA75td03-03-2011 21:58:44 // 5758
Az után jöttek a D 10 es rábák.
Erős recsegő kopogó hangjuk van.
Erős recsegő kopogó hangjuk van.
GTPeti03-03-2011 21:56:56 // 5757
Akkor turbós Rábát mindenbe! B)
ALFA75td03-03-2011 21:56:03 // 5756
Valószínű a turbós rába volt.
GTPeti03-03-2011 21:52:08 // 5755
Felszabadult hangja volt. Nem olyan szenvedős. Tulképpen olyasmi, mint amit írsz.
kando.03-03-2011 21:49:40 // 5754
Azt én is tapasztaltam már, hogy 260 és 260 közöt is van különbség, némelyik 21-es felrohan a Normafához, más meg alig ér fel.. :)
ALFA75td03-03-2011 21:46:06 // 5753
Mély dörgő hangja volt?
GTPeti03-03-2011 21:45:49 // 5752
Nagyon kapaszkodtam és nagyon élveztem. Emiatt maradt meg bennem ez az élmény. B)
ALFA75td03-03-2011 21:45:10 // 5751
Lehet ,hogy a turbós rába motor volt benne a rába d10 elődje
GTPeti03-03-2011 21:44:09 // 5750
Lehet, hogy műszak után "Monster Garage"-osat játszottak a szerelők? Feltettek egy másik "nyílt" kipufogórendszert? Megpiszkálták az adagolót?
GTPeti03-03-2011 21:38:12 // 5749
Ha már van itt egy szakértő is.
Egyszer régen (kb. 10éve) utaztam egy (asszem) 53-as buszon, amivel a Széchenyi hegyi végállomásig mentem. (Tehát meredeken hegynek fel.) Azóta sem értem, hogy mitől ment úgy az a busz... És a hangja is más volt, mint a többinek. Talán neked vannak tippjeid. :)
Egyszer régen (kb. 10éve) utaztam egy (asszem) 53-as buszon, amivel a Széchenyi hegyi végállomásig mentem. (Tehát meredeken hegynek fel.) Azóta sem értem, hogy mitől ment úgy az a busz... És a hangja is más volt, mint a többinek. Talán neked vannak tippjeid. :)
ALFA75td03-03-2011 21:34:18 // 5748
A VanHool is végig alacsonypadlós.
Az EU előírások pedig csak akadálymentesített busz beszerzését teszi lehetővé.
Az EU előírások pedig csak akadálymentesített busz beszerzését teszi lehetővé.
kando.03-03-2011 21:25:29 // 5747
Hát jah.. de nekem a teljes alacsonypadlósítás nem igazán jön be.. a 400-asok talán jók lennének, csak ha nincs karbantartás..
ALFA75td03-03-2011 21:23:03 // 5746
A 148 ason vagyok.
A VanHool nagyon szűk utastérrel bír.Az ajtónyitogatás a külön parkfék miatt nyűgös a megállózás.A bőr vezetőülésbe pedig belerohad az ember.
A VanHool nagyon szűk utastérrel bír.Az ajtónyitogatás a külön parkfék miatt nyűgös a megállózás.A bőr vezetőülésbe pedig belerohad az ember.
kando.03-03-2011 21:13:02 // 5745
Hát én utasként azt mondom, még a VanHool ami közelíti azt, ami városi busznak mondható, nem túl széles, befordul a csukló alatti tengely.. Vagy inkább mondom azt, hogy a Volvoktól nem vagyok elragadtatva. Még akkor sem, ha a karbantartásuk eléggé el van maradva, főleg a Keleföld üzemnél (ahol csúcsidőban a garázs szinte tele busszal, szóval nem is tudom, az most roncstemető vagy adnak is ki valamit??).
Majd írj egy menetrend-félét, hétvégén merre vagy :)
Majd írj egy menetrend-félét, hétvégén merre vagy :)
ALFA75td03-03-2011 21:09:36 // 5744
Igen csak én az IK435,VanHoolAG300,VOLVO 7700a,ban vagyok érdekelt.
Remélem lassan frissül a járműparkunk mert nagyon odavannak a vasak.
Remélem lassan frissül a járműparkunk mert nagyon odavannak a vasak.
kando.03-03-2011 20:59:12 // 5743
Biztos, mert látok jó párat, főleg a piros 7-es vonalán (érdekes...) meg a 20 vagy 30/30A vonalon.. De troliból talán már nincs is csuklós ránc, esetleg egy elfekvő a Pongrác úton, ami várja, hogy múzeumba kerüljön mielőtt szétrohad..
Vezetsz még egyébként? Egyszer eldumálnék végre veled :D
Vezetsz még egyébként? Egyszer eldumálnék végre veled :D
ALFA75td03-03-2011 20:54:58 // 5742
ALFA75td03-03-2011 20:49:21 // 5741
Csak bérelték a buszokat szerencsére.
ALFA75td03-03-2011 20:48:25 // 5740
A ráncajtós 260 asok már jó pár éve selejtezésre kerültek .Azok mind PRAGA váltós buszok voltak.
Csuklósból még van ráncajtós egy pár a Délpesti garázsban.
Csuklósból még van ráncajtós egy pár a Délpesti garázsban.
kando.03-03-2011 20:41:02 // 5739
Csuklósban elég sok ráncajtós van, a szólókat szétvágták vagy párat átalakítottak bolygóajtóssá.
Érdekes, hogy amíg a gyár létezett, az oroszok még '90 után is ráncajtósakat vettek, úgy látszik abban jobban bíztak :)
Érdekes, hogy amíg a gyár létezett, az oroszok még '90 után is ráncajtósakat vettek, úgy látszik abban jobban bíztak :)
Zsolt15503-03-2011 20:39:38 // 5738
A ráncajtós 200-soktól elvileg már elbúcsúzott a BKV. Csak aztán a jármű hiány miatt visszavásárolt egy pár már eladott buszát valamelyik vidéki Volán társaságtól.
Zsolt15503-03-2011 20:36:03 // 5737
kando.02-03-2011 20:40:11 // 5736
Van egy újabb, talán 180-as a BKV-nál nosztalgiabuszkánt. Bár sajna talán abból is csak ez az egy van, egyszer megnétem, igaz csak álló helyzetben, de belsőleg tetszett. Kicsit olyan mint a ZIU üléselrendezése, de én szívesen utaznék akár még ilyenen is :) :)
Ha majd jön a nagy buszcsere a BKV-nál, meg kellene menteni pár ráncajtós csuklóst meg szólót :)
Ha majd jön a nagy buszcsere a BKV-nál, meg kellene menteni pár ráncajtós csuklóst meg szólót :)
Inter156 (il mascalzone)02-03-2011 20:10:28 // 5735
Oh....köszönöm! És tényleg az enyém? :DDD
Szóval ezzel más élmény volt utazni,főleg a hátsó részen:))
Szóval ezzel más élmény volt utazni,főleg a hátsó részen:))
Zsolt15502-03-2011 20:01:59 // 5734
Inter156 (il mascalzone)02-03-2011 19:57:49 // 5733
Ugyan úgy tökéletes:))))) Én azért csuklós párti voltam,valahogy olyan nagy hatással volt rám,főleg kanyarodás közben:)
kando.27-02-2011 13:17:23 // 5731
Nem tudhatod, hogy nem volt-e már ott furat, vagy esetleg nem tömítették ki.
Persze lehet, itthon csak megmondták Józsibácsinak, hogy fúrja föl azt a táblát valahova.. :)
Persze lehet, itthon csak megmondták Józsibácsinak, hogy fúrja föl azt a táblát valahova.. :)
pb_27-02-2011 13:03:07 // 5730
Hívd fel és mondd L neki.))
Zsolt15526-02-2011 19:03:36 // 5729
A kora miatt is lehet muzeális egy autó. OT-s rendszámot kap, ha minden alkatrésze eredeti.
Például a műszerei közül van ami még német (IFA) gyártmány. Többek között még ezt is odakint szerelték be.
Például a műszerei közül van ami még német (IFA) gyártmány. Többek között még ezt is odakint szerelték be.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
581
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?