Forum >> Retrovízió - A '70-es, '80-as, '90-es évek életképei!

TDI7507-04-2010 06:21:53 // 5125
No itten van 1-2 újabb lámpás gyöngyszem


kando.05-04-2010 21:53:35 // 5124
Jó kis környék :) :)
csocsi05-04-2010 20:03:38 // 5123
A Kisdiófától mennyire laktok?
Inter156 (il mascalzone)05-04-2010 19:45:28 // 5122

Mostanában ezt a térképet tanulmányozgatom,mivel a közepére költöztünk.Érdekes környék:)
Inter156 (il mascalzone)04-04-2010 21:36:47 // 5121
Nagyon aranyos:)))))))
Inter156 (il mascalzone)04-04-2010 21:35:11 // 5120
Én meg sokáig azzal melóztam:)) csak az a nyavajás kormány váltó:))))) A trabié strapabíróbb volt.
Edyboy02-04-2010 18:24:36 // 5119
Műxik :)
Vettem bele új elemet :)
Kati&Solo02-04-2010 13:32:10 // 5118
Ez még működik? 7végén kipróbálom! :))))
pettinke02-04-2010 13:08:34 // 5117
hát ezen a képen nem az ICS az érdekes :) még csak nem is az UV.
hanem a kis piros gyösz, ami a kép közepén halad!!!
Edyboy02-04-2010 06:48:52 // 5116
Zsolt15502-04-2010 06:33:59 // 5115
Amikor az ICS még nem csatoltan közlekedett.

Zsolt15502-04-2010 06:29:10 // 5114
A felújítást végző Ganz-Hunslet is csődbe ment azóta.
kando.30-03-2010 12:27:11 // 5113
A Bosnyák téren van az egyetlen megmaradt MUV (darabokban), a tanuló Stuka és egy forgalmi kocsi is, meg talán egy régi 1000-es iker-fél (vagy pár ?)
kando.30-03-2010 12:22:05 // 5112
A Ganz csuklóst nem bántom* (ICS), csak a ,,korszerűsített'' típusa, az ami kissé vacakra sikeredett, főleg az olasz szaggatósak.. (már megint ezek a digók :D )
A Ganz-Transelektro-s elektronikások már jók, akárcsak a K-T5C5 Tátrák.

Fotózni sajna nem tudtam, de majd ha találok képeket, belinkelem őket ;-)


*én még ezt tanultam, a Tátra mellett :)
Zsolt15530-03-2010 09:24:10 // 5111
Remélhetőleg hamarosan lesz egy UZ kocsi is.

Zsolt15530-03-2010 09:11:17 // 5110
Képek???

Miért bántod a Ganz csuklóst?
kando.29-03-2010 07:46:59 // 5109
NEm volt valaki hétvégén Szépilonán vagy arrafelé?

Most volt (Vagyis februárban) 30 éves a T5C5, vagyis 30 éve indult az első, akkor még szóló szerelvény az 59-es vonalán. Egész érdekes volt hátrafelé a panorámakilátás belőle így :) Meg az A-B véggel csatolt villamos is (akár most is mehetne így, hiszen hurok van mindkét végén :))) )

Persze volt azért ,,igazi'' nosztalgia villamos is, meg UV is ;-)

Meg érdekes volt Budán látni hannoveri tuját, meg a szutyok KCSV-t :D
pettinke28-03-2010 16:51:19 // 5108
erényt kovácsoltak belőle :)
a Melkus az NDK 20. szülinapjára készült, ráadásul saját "belpiacos" versenyt alapítottak neki.
GTPeti28-03-2010 16:12:09 // 5107
Azt amúgy nem tudom, hogy miként publikálták anno az Ostblock Sportauto-t, hiszen ez valamelyest ellenkezett a cucialista elvekkel... :)
GTPeti28-03-2010 14:25:20 // 5105
Szerintem azért nem gyári tuning a Melkus, mert nem sima Wareszeket tuningolt, hanem külön autót épített Waresz alapon.
pettinke28-03-2010 14:21:43 // 5104
"1968 novemberében született a döntés a sportkocsi gyártásáról. A javaslat szerint a VEB Robur Zittau, a TU Dresden, a KTA Dresden és a VEB BTL munkatársai együttműködnek Heinz Melkusszal."

tényleg nem tartoztak Melkusék közvetlenül hozzájuk, de szerintem ez kimeríti a "gyári tuning" fogalmát :)))
GTPeti28-03-2010 13:51:35 // 5103
Úgy tudom a Melkus nem tartozott közvetlenül a Wartburghoz, de persze lehet, hogy mégis. Amúgy ma is dolgoznak vmi egyhármas sportkocsin!
GTPeti28-03-2010 13:30:37 // 5101
Asszem a Német Demokratikus Köztársaság népi tulajdonú gyárában (VEB) nem működött gyári tuningrészleg a'la AMG. B)
pb_22-03-2010 08:48:55 // 5100
Ezek, ahogy nézem, full gyáriak.D
pb_22-03-2010 08:48:06 // 5099
Azt, hogy vezeklés.DDD
pb_22-03-2010 08:47:20 // 5098
Ne keverjé össze magaddal.DDD
Kazes☻21-03-2010 23:14:47 // 5097
Érdekesek, de a mi jó kis '73-as 353-asunk, aaaz igen, '83-ban volt rajta egy kaszni csere, de az a jó kis tam-ta-ta-tammm, tramm-tramm-tratamm, tam-tam-tam! :)))))
GTPeti21-03-2010 22:39:22 // 5096
Ferke, az autók alatt - amiket példaként írtam - NINCS alváz. Ebből egyenesen következik, hogy önhordó a karosszériájuk. Az, hogy van-e plussz merevítés az ezen nem változtat. Egy merevített önhordó karosszéria is önhordó karosszéria.
Marklar15521-03-2010 22:33:07 // 5095
Warbink nekünk is volt. Én is azon tanúltam meg vezetni.
Ilyeneket ma is elfogadnék:)
Ferke19-03-2010 13:17:10 // 5094
Melyik szakkifejezést? Azt, hogy hallókitti??:DDD
Ferke19-03-2010 13:16:19 // 5093
Nah, ez a lényeg. (véletlenül hibáztál rá?:DDDD)
Kazes☻19-03-2010 10:47:15 // 5092
Oh, igen! :)
kando.19-03-2010 09:52:46 // 5091
Oké oké, professzőr :)
pb_19-03-2010 09:39:48 // 5090
Csak a motor és a futómá van az alvázon.
pb_19-03-2010 09:36:04 // 5089
Nem az Neked kell, hogy végre +jegyezd a szakkifejezéseket, természetesen az eszköz használata mellett.DDD
pb_19-03-2010 09:33:55 // 5088
Vagy önhordó, vagy alvázas.)
pb_19-03-2010 09:27:43 // 5087
A vebfabrik ezen terméke alvázas, soha nem volt önhotdó.
Ferke19-03-2010 08:56:58 // 5086
Szerintem azoknál, amiket említettél, csak az önhordó karosszériát vették alapul. Ahhoz, hogy ne legyen b-c oszlop, teljesen másképp kell merevíteni az alvázat.
Szóval lehet, hogy az önhordó alapjaiból indultak ki, de tuti nem önhordóak.
kando.18-03-2010 22:29:05 // 5085
Alvázra szerelték, ha így jobban tetszik, vagyis az alváz viselte az összes terhet és erre volt felpakolva minden (felfüggesztés, motor, ülések stb.). A kocsiszekrény meg simán leemelhető az egészről, de attól még az autó vezethető és nem esik szét.
Ennyi.

Találkozgatni meg ne most akarj velem, nem mellesleg kérdeztem jó párszor a 33 topikban, hogy mikor hívtok meg ivós összejövésre, de basztatok rám :)

Olvasd inkább el, mit írtam a falamon, egy részvétnyilvánítást azért kibírtam volna...
GTPeti18-03-2010 22:16:26 // 5084
Tudom. De attól még önhordó kasztni.
Kazes☻18-03-2010 20:41:44 // 5083
És ezért nehezebbek sokkal. Megerősített küszöb és közép rész pl. :)
GTPeti18-03-2010 20:35:13 // 5082
Lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de pl. az előző Spider kasztnija a GTV-vel rokon és annak köztudottan önhordó. És a Spiderenek nincs kereszttartója az ajtók vonala fölött.

De sorolhatnák még több példát is, mint MB SLK, CLK Cabrio.

Azt amúgy jól írtad, hogy önhordóból nehéz kabriót építeni. De nem lehetetlen (lásd az előző példákat), mert minden modern autó önhordó és ennek ellenére gyártanak kabriókat is.
Ferke18-03-2010 16:18:08 // 5081
Aztat Neked kéne írni, 10 perces szünetekkel, amikor is pihenhetnél a "zöld gyepen":))))))
pb_18-03-2010 16:06:10 // 5080
Inkkább írd + az esszét, a hossztartóról, vatte.DDD
Ferke18-03-2010 15:38:37 // 5079
Most viszont tényleg nem olvastam végig:)Hehe:)) De így is jól írtam a 145-ös példát, mert ha a wartáról leveszed...(ööö, levágod, mert ugye egyben van, mert önhordóóó) a "kocsiszekrényt", akkor az szétesik, pont mert önhordó!:))
Itt lehet többet olvasni ezekről...
Ferke18-03-2010 15:28:08 // 5078
Ja, és ugye az önhordónak az alváza = a karosszériával, ezért is hívja ki így, ki úgy...:))))
Ferke18-03-2010 15:26:51 // 5077
Baze, Kando, ha szmájlisan írok, akkor Te is így válaszolj, különben nagyon várni fogom, hogy személyesen találkozzunk:))))))
Hogy a afxba lehetne az alváza önhordó, ha az egész karosszéria önhordó?!
Ezt a kifejezést csak egy bizonyos felépítményre használjuk, másra nem szokás, ennyit akartam csak mondani:))
Egyébként pont ennek az alváza nem önhordó, ha levágod a 145-ösöd a-b-c oszlopait, szenaszétesik a maradék vas, tehát nem önhordó!:)))
Vigyorogjá, vazzz, de duzzogjá!:)))
kando.18-03-2010 14:41:38 // 5076
Ja megint beleokoskodtál, ahelyett, hogy végigolvastad volna.
Egy szóval nem írtam, hogy a karosszériája önhordó, azt írtam, az alváza önhordó vagyis egy keret, amiről ha a kocsiszekrényt leveszed, ugyanúgy megmarad és használható.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.