Forum >> Retrovízió - A '70-es, '80-as, '90-es évek életképei!

pb_22-03-2010 08:48:55 // 5100
Ezek, ahogy nézem, full gyáriak.D
pb_22-03-2010 08:48:06 // 5099
Azt, hogy vezeklés.DDD
pb_22-03-2010 08:47:20 // 5098
Ne keverjé össze magaddal.DDD
Kazes☻21-03-2010 23:14:47 // 5097
Érdekesek, de a mi jó kis '73-as 353-asunk, aaaz igen, '83-ban volt rajta egy kaszni csere, de az a jó kis tam-ta-ta-tammm, tramm-tramm-tratamm, tam-tam-tam! :)))))
GTPeti21-03-2010 22:39:22 // 5096
Ferke, az autók alatt - amiket példaként írtam - NINCS alváz. Ebből egyenesen következik, hogy önhordó a karosszériájuk. Az, hogy van-e plussz merevítés az ezen nem változtat. Egy merevített önhordó karosszéria is önhordó karosszéria.
Marklar15521-03-2010 22:33:07 // 5095
Warbink nekünk is volt. Én is azon tanúltam meg vezetni.
Ilyeneket ma is elfogadnék:)
Ferke19-03-2010 13:17:10 // 5094
Melyik szakkifejezést? Azt, hogy hallókitti??:DDD
Ferke19-03-2010 13:16:19 // 5093
Nah, ez a lényeg. (véletlenül hibáztál rá?:DDDD)
Kazes☻19-03-2010 10:47:15 // 5092
Oh, igen! :)
kando.19-03-2010 09:52:46 // 5091
Oké oké, professzőr :)
pb_19-03-2010 09:39:48 // 5090
Csak a motor és a futómá van az alvázon.
pb_19-03-2010 09:36:04 // 5089
Nem az Neked kell, hogy végre +jegyezd a szakkifejezéseket, természetesen az eszköz használata mellett.DDD
pb_19-03-2010 09:33:55 // 5088
Vagy önhordó, vagy alvázas.)
pb_19-03-2010 09:27:43 // 5087
A vebfabrik ezen terméke alvázas, soha nem volt önhotdó.
Ferke19-03-2010 08:56:58 // 5086
Szerintem azoknál, amiket említettél, csak az önhordó karosszériát vették alapul. Ahhoz, hogy ne legyen b-c oszlop, teljesen másképp kell merevíteni az alvázat.
Szóval lehet, hogy az önhordó alapjaiból indultak ki, de tuti nem önhordóak.
kando.18-03-2010 22:29:05 // 5085
Alvázra szerelték, ha így jobban tetszik, vagyis az alváz viselte az összes terhet és erre volt felpakolva minden (felfüggesztés, motor, ülések stb.). A kocsiszekrény meg simán leemelhető az egészről, de attól még az autó vezethető és nem esik szét.
Ennyi.

Találkozgatni meg ne most akarj velem, nem mellesleg kérdeztem jó párszor a 33 topikban, hogy mikor hívtok meg ivós összejövésre, de basztatok rám :)

Olvasd inkább el, mit írtam a falamon, egy részvétnyilvánítást azért kibírtam volna...
GTPeti18-03-2010 22:16:26 // 5084
Tudom. De attól még önhordó kasztni.
Kazes☻18-03-2010 20:41:44 // 5083
És ezért nehezebbek sokkal. Megerősített küszöb és közép rész pl. :)
GTPeti18-03-2010 20:35:13 // 5082
Lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de pl. az előző Spider kasztnija a GTV-vel rokon és annak köztudottan önhordó. És a Spiderenek nincs kereszttartója az ajtók vonala fölött.

De sorolhatnák még több példát is, mint MB SLK, CLK Cabrio.

Azt amúgy jól írtad, hogy önhordóból nehéz kabriót építeni. De nem lehetetlen (lásd az előző példákat), mert minden modern autó önhordó és ennek ellenére gyártanak kabriókat is.
Ferke18-03-2010 16:18:08 // 5081
Aztat Neked kéne írni, 10 perces szünetekkel, amikor is pihenhetnél a "zöld gyepen":))))))
pb_18-03-2010 16:06:10 // 5080
Inkkább írd + az esszét, a hossztartóról, vatte.DDD
Ferke18-03-2010 15:38:37 // 5079
Most viszont tényleg nem olvastam végig:)Hehe:)) De így is jól írtam a 145-ös példát, mert ha a wartáról leveszed...(ööö, levágod, mert ugye egyben van, mert önhordóóó) a "kocsiszekrényt", akkor az szétesik, pont mert önhordó!:))
Itt lehet többet olvasni ezekről...
Ferke18-03-2010 15:28:08 // 5078
Ja, és ugye az önhordónak az alváza = a karosszériával, ezért is hívja ki így, ki úgy...:))))
Ferke18-03-2010 15:26:51 // 5077
Baze, Kando, ha szmájlisan írok, akkor Te is így válaszolj, különben nagyon várni fogom, hogy személyesen találkozzunk:))))))
Hogy a afxba lehetne az alváza önhordó, ha az egész karosszéria önhordó?!
Ezt a kifejezést csak egy bizonyos felépítményre használjuk, másra nem szokás, ennyit akartam csak mondani:))
Egyébként pont ennek az alváza nem önhordó, ha levágod a 145-ösöd a-b-c oszlopait, szenaszétesik a maradék vas, tehát nem önhordó!:)))
Vigyorogjá, vazzz, de duzzogjá!:)))
kando.18-03-2010 14:41:38 // 5076
Ja megint beleokoskodtál, ahelyett, hogy végigolvastad volna.
Egy szóval nem írtam, hogy a karosszériája önhordó, azt írtam, az alváza önhordó vagyis egy keret, amiről ha a kocsiszekrényt leveszed, ugyanúgy megmarad és használható.
Ferke18-03-2010 12:34:59 // 5075
Jaja, elvileg targa-nak számít, mert a B oszlop szerkezettartó.
Xixo18-03-2010 11:59:15 // 5074
A Ritymóból volt targa?
Ferke18-03-2010 11:54:36 // 5073
Ja, ha már retro, szóval Ő az első önhordó karosszéria: Lancia Lambda
Ferke18-03-2010 11:52:48 // 5072
Engem egyébként az lepett volna meg, ha a warbinak nem önhordó, hanem Body on frame alváza lenne:))))
Ferke18-03-2010 11:49:38 // 5071
Hehe:))) Tévedés, pont ellenkezőleg, az önhordó karosszéria pont az, amiből nem lehet simán kabriót építeni, csak komoly megerősítéssel!:))
Idézve: "minden eleme (a külsők is) hozzájárulnak a kocsitest szilárdságához, masszivitásához, szemben például az alvázas megoldással, amikor egy valóban terhet viselő elemre építik fel magát a kocsiszekrényt."
Na, ez utóbbiból van eredetileg a kabriolet.
Az egyetlen gyári cabrio, ami fél-önhordó, az a bogár volt. Itt az alváz, és a küszöbök adják a szilárdságot, és arra épül a többi elem.
Önhordóból max targatetős volt gyárilag, pl Ritmo kabrio....
Érdekesség: egyébként az első önhordó az 1923-ban megjelent Lancia Lambda volt...
Kazes☻18-03-2010 11:30:48 // 5070
A púposból amúgy is volt csodaszép kabrió. :)
kesa17-03-2010 23:30:13 // 5069
Jászberényben 1 púpos 4 ajtósból csináltak vágott tetejű kupét. Élőben még nem láttam, csak képeken, de nagyon állat!
És nem mellékesen V6-os motorral, hátsókaparósra építették meg :D!
Jó, tudom, kevés warta maradt benne, de attól még nagyon állat.
Kazes☻17-03-2010 22:08:50 // 5068
A Warbi, hát persze?! Nekünk úgy 16 évig volt és utána még egy kicsit nyúzta a bátyám. Kabriót is tudsz. Hátsó ajtó bevarr, és kész!:)))
csocsi17-03-2010 20:37:14 // 5067
Igen, akkor nekem nagy szám volt így emlékszem rá.
Most gyári vagy nem ezeket nem tudom.
kando.17-03-2010 13:07:48 // 5066
Nekem akkor is tetszik :D :P

De amin meglepődtem, a Warbi alváza önhordó, szóval akár cabriot is lehetne belőle építeni (főleg ha nem 4 ajtós lenne) :D
kando.17-03-2010 13:06:33 // 5065
Mi ott vettünk iskolaköpenyt, mert a méretemben sehol nem lehetett kapni a városban :) :)

Meg vmi szerszámos készletet is, ilyesmiket is néha, amig el nem zavarták őket..
Zsolt15516-03-2010 22:44:36 // 5064
Mi csak a egyszer voltunk a gyáli picon, és egy fűrészgéppel gazdagabban tértünk haza. :-)))
GTPeti16-03-2010 22:36:13 // 5063
Mi ott lakunk 3 percre gyalog.


Eszembe jutott egyik legnagyobb örömforrásom: Mikor sikerült vennem egy km-órát a Tacskó biciklimre. Olyan szép fekete, analóg mutatós. 440Ft-ba került. (Remélem ez még nem kóros, hogy 18 évre visszamenőleg emlékszem az árára. :))
Kazes☻16-03-2010 22:34:07 // 5062
Avagy a Jézuskától a géppuskáig.:)))
Kazes☻16-03-2010 22:32:50 // 5061
Oda én is jártam sokszor, meg a kelenföldire is, meg erre-arra, de főként az érdire. :)))
Zsolt15516-03-2010 22:32:31 // 5060
A szartól a rakétáig mindent árultak. :-)))
GTPeti16-03-2010 22:28:46 // 5059
Valahogy úgy. És mégis. Nagy fílingje volt a dolognak , pl. a XI. Kondorosi úton is. (A kosztól és egyebektől eltekintve...)

Vettünk ott Atari-klón tévéjátékot + GunShot jostickokat, kétkazettás magnót 1600Ft-ért (mono fejekkel, de a konyhába megtette :), 2 Unlimited és Blue System kazettát (szigorúan hamisat :), Maci csokit (mogyorósat), órásrádiót (tökéletes, azóta is).
Kazes☻16-03-2010 22:22:24 // 5058
Szinte mindent. Egy komplett kispolszkit, fél dácsiát, fél ladát és az összes kgst cuccot meg néhány nyugati xart, ill. azok hamisítványait. :)))
Zsolt15516-03-2010 22:12:24 // 5057
Mennyi mindent lehetett vásárolni anno a "lengyel piacon".
Kazes☻16-03-2010 22:07:27 // 5056
A Polonéz még rusnyább volt. Nyáron lehetett itt látni, mikor jöttek a lengyelek nyaralni, ill. a lengyel piacok környékén mindig volt pár.:)
Zsolt15516-03-2010 22:04:32 // 5055
Az biztos, hogy szerettek porladni.
Kazes☻16-03-2010 21:58:46 // 5054
A nagy Polszki? Szerintem meg vacakabb volt. Én a haveromét vezettem. Ő is utálta, el is adta, amilyen hamar csak tudta. Utána meg megkergült és vett egy Skodát (105?) asszem. :)
csocsi16-03-2010 21:53:48 // 5053
Az 1200 zsigáéhoz képest sokkal jobb volt.
Egyszer vezethettem a nagynénémék gépét, hát egyből feltünt, hogy nem szabad beletaposni csak úgy.
GTPeti16-03-2010 21:52:51 // 5052
...a cicis néni azóta nagymama, a szép piros autó pedig már rég szétporladt. :((
Zsolt15516-03-2010 21:51:24 // 5051
Sajnos keveset lehetett belőle látni hazánkban. Viszont a "Nagy Polski" nagyon jó autó volt a maga idejében.



Az első olyan keleti autó volt, ahol a hátúl is tárcsafékek voltak. A hátsó hídját ezért előszeretettel szerelték be a rally autókba.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.