Forum >> Retrovízió - A '70-es, '80-as, '90-es évek életképei!
GTPeti01-05-2010 10:46:40 // 5200
Hát igen... Az biztos, hogy egy pol.tévével kevesebb gondja van Sz. T.-nak, mint a buszgyárral... :(( A finnek pedig jár a pont.
Poló01-05-2010 10:41:20 // 5199
Egy kis hírecske
És a Kravtex Kft. honlapja, Zsolt155 találhat itt sok érdekességet. Ahogy nézem, a buszok hátsó futóműve is magyar, vagy Rába, vagy Dana gyártmány. A Dana is Győrben van, igaz amerikai cég.
És a Kravtex Kft. honlapja, Zsolt155 találhat itt sok érdekességet. Ahogy nézem, a buszok hátsó futóműve is magyar, vagy Rába, vagy Dana gyártmány. A Dana is Győrben van, igaz amerikai cég.
Zsolt15501-05-2010 10:37:20 // 5198
2007.12.11.-én ott voltam Mátyásföldön, a gyár búcsúztatóján, amikor az Ikarus EAG az utolsó 3 darab buszt átadta a finn megrendelőnek. Ott azt mondta a külföldi megrendelő közlekedési vállalat képviselője, hogy nem érti, miért zárnak be egy olyan gyárat, amelyiknek a világban jó híre van. Elégedettek a márkával, és reményét fejezte ki – egy finn! - hogy lesz még Magyarországon autóbuszgyártás.

Egy német vélemény.


Egy német vélemény.


Zsolt15501-05-2010 10:22:46 // 5197
Erről szólt (volna) a Széchenyi terv is.
Zsolt15501-05-2010 10:19:41 // 5196
Abban igazad van, hogy a szocializmusban torzult a kereskedelem.
Az Ikarus viszont anno az egész világon adott el buszokat. (Reméljük nem azért mert annyira olcsó volt, mint most a King Long.) 1949-től egészen a rendszerváltásig elég nagy fejlődést tudott produkálni a gyár.
Az Ik250-s a bemutatásakor 1970-1971-ben több nívós nemzetközi díjat is kapott. Ez volt az első és nagyon sokáig az egyetlen alkalom, hogy egy kelet-európai gyártó maga mögé utasított nagy nyugat-európai cégeket. A sikerek következtében a Pártállam úgy döntött, hogy az exportra való termelést kell mindenáron növelni.
Sajnos a vezetés a típuscsalád nagy kereslete miatt, attól tarva hogy egy új modell esetleges sikertelensége miatt az visszaeshet, ezért inkább annak a gyártását erőltette, mint a már a hetvenes években már létező modernebb, alacsonypadlós buszokét. Sajnos nem tartották fontosnak a gyártmányfejlesztést.
Így mikor azok a piacra léptek, már egyáltalán nem számítottak a modern autóbusznak.
Az "occó" és jó mínőségű kínai buszok meg már most ...
Az Ikarus viszont anno az egész világon adott el buszokat. (Reméljük nem azért mert annyira olcsó volt, mint most a King Long.) 1949-től egészen a rendszerváltásig elég nagy fejlődést tudott produkálni a gyár.
Az Ik250-s a bemutatásakor 1970-1971-ben több nívós nemzetközi díjat is kapott. Ez volt az első és nagyon sokáig az egyetlen alkalom, hogy egy kelet-európai gyártó maga mögé utasított nagy nyugat-európai cégeket. A sikerek következtében a Pártállam úgy döntött, hogy az exportra való termelést kell mindenáron növelni.
Sajnos a vezetés a típuscsalád nagy kereslete miatt, attól tarva hogy egy új modell esetleges sikertelensége miatt az visszaeshet, ezért inkább annak a gyártását erőltette, mint a már a hetvenes években már létező modernebb, alacsonypadlós buszokét. Sajnos nem tartották fontosnak a gyártmányfejlesztést.
Így mikor azok a piacra léptek, már egyáltalán nem számítottak a modern autóbusznak.
Az "occó" és jó mínőségű kínai buszok meg már most ...
Kazes☻30-04-2010 21:26:57 // 5195
Van benne igazság az biztos főleg, hogy nyilván a félős konkurencia miatt kellett tönkretenni a hazaikat, egy kiváló teherautó és busz márkát. Különösen a busz gázos, mert a fél világon használták és még mindig használják és igencsak meg volt a felvevő piaca.
csocsi30-04-2010 21:16:07 // 5194
Nevezhetjük sokféle képen :((
Kazes☻30-04-2010 21:14:46 // 5193
Nokiás doboz?! :)
GTPeti30-04-2010 20:48:14 // 5192
Ez így van. Sajnos. :(
csocsi30-04-2010 20:47:11 // 5191
Az ilyesmit a földi halandó belátja, de a döntéshozók valamiért mindig másként határoznak.
GTPeti30-04-2010 20:43:09 // 5190
Nézd, én ezt máshogy látom. Van igazság abban amit írsz, de ha pl. a magyar városok minőségre hivatkozva Mercedes szemetesautót vesznek, azzal igenis ártanak az országnak, még ha azt is látja az egyszerű ember, hogy hűdeszép autó...
Igenis a Rábának és hasonlóknak kéne kedvezni és hagyni (értsd: lehetőséged adni), hogy kiforrjon a hazai ipar. Ugyanezt tette anno No. Mint írtam nem vagyok egy feketemellényes nacionalista, de ezt (pl. kinttartózkodásom alatt) már beláttam.
Igenis a Rábának és hasonlóknak kéne kedvezni és hagyni (értsd: lehetőséged adni), hogy kiforrjon a hazai ipar. Ugyanezt tette anno No. Mint írtam nem vagyok egy feketemellényes nacionalista, de ezt (pl. kinttartózkodásom alatt) már beláttam.
kando.30-04-2010 20:17:25 // 5189
Megjött a csomag, a "kis" B1000-es és a BA3 2101 :) :)
kando.29-04-2010 10:12:50 // 5188
Azért ez nem olyan használhatatlan hulladék, arról nem beszélve, hogy a kínai busz szerintem ennél szarabb (bár eddig csak azon utaztam a kettő közül).
Szóval még nem kéne halálra ítélni.
Az meg kicsit meseszerű, látva pár autóipari céget és a hazai viszonyokat, hogy azt veszik meg, ami minőség.
Azt veszik meg, amelyiket jobban megkenték, ennyi.
Szóval még nem kéne halálra ítélni.
Az meg kicsit meseszerű, látva pár autóipari céget és a hazai viszonyokat, hogy azt veszik meg, ami minőség.
Azt veszik meg, amelyiket jobban megkenték, ennyi.
Rumi29-04-2010 09:34:27 // 5187
ez mukodott egy zart rendszerben egy bizonyos fal mogott
a "szabad vilagban" az ar/minoseg dont (no meg a lobby :D )
vagyis egy hulladek busz hacsak nem annyira olcso - halara van itelve => igy nem lesz a cegnek bevetele es masodik lehetosege egy kovetkezo generacios modellre
mind anno az ikarusnak, es mint a kinaiaknak meg az indiaiaknak a hatalmas belso keresletuk reven
a "szabad vilagban" az ar/minoseg dont (no meg a lobby :D )
vagyis egy hulladek busz hacsak nem annyira olcso - halara van itelve => igy nem lesz a cegnek bevetele es masodik lehetosege egy kovetkezo generacios modellre
mind anno az ikarusnak, es mint a kinaiaknak meg az indiaiaknak a hatalmas belso keresletuk reven
kando.29-04-2010 09:18:04 // 5186
Nem tudom, majd holnap megyek haza.
Én mindig kettesével kapom a dolgokat, remélem a mostani csomagban benne lesz :)
Én mindig kettesével kapom a dolgokat, remélem a mostani csomagban benne lesz :)
Inter156 (il mascalzone)28-04-2010 20:28:20 // 5185
Megjött a Lada 0121-es fehérben:)))) Hurrá:))))
Kazes☻28-04-2010 10:45:35 // 5184
Helyes-helyes! Bár ezt már kitárgyaltuk itt nagyjából, de lehet mégis kevés volt! :)))
És nem utolsó sorban, mennyi hazai találmány, újítás kapcsolódik ezekhez is konkrétan, igaz?! :)
És nem utolsó sorban, mennyi hazai találmány, újítás kapcsolódik ezekhez is konkrétan, igaz?! :)
GTPeti27-04-2010 21:55:01 // 5183
Az utolsó mondatod egy hatalmas igazság és a magyar ipar egészére igaznak kéne lennie.
Rendben van, hogy eszméletlen lemaradásban vagyunk. Kína is abban volt. (És van is.) De akkoris ez a helyes út. Nekivágni, küzdeni és fejlődni. Abból, hogy csak kereskedünk nem lesz jólét.
Rendben van, hogy eszméletlen lemaradásban vagyunk. Kína is abban volt. (És van is.) De akkoris ez a helyes út. Nekivágni, küzdeni és fejlődni. Abból, hogy csak kereskedünk nem lesz jólét.
Zsolt15527-04-2010 21:36:04 // 5181
Anno az Ikarus első saját önhordó autóbusza, az Ikarus 30 sem a legsikerültebb modellje volt. Valahol a Győrieknek is el kell kezdeni a gyártást.
Inter156 (il mascalzone)27-04-2010 21:28:34 // 5180
Na...megjött már a Barkas neked is? :)
Inter156 (il mascalzone)27-04-2010 21:27:19 // 5179
Huuu...akkor ez nekem is kéne:-D
kando.23-04-2010 07:53:58 // 5178
Nem biztos, meg ha hulladék is, de van.
Elterjedhetne már végre az a nézet itthon, hogy a hazait vegyük, akkor is ha drágább, szarabb (ami nem is biztos, hogy igaz, főleg hosszútávon).
Egyébként anno a Rába is gyártott buszokat, a Kisalföld Volánnál van pár, szóló és csuklós is.
Elterjedhetne már végre az a nézet itthon, hogy a hazait vegyük, akkor is ha drágább, szarabb (ami nem is biztos, hogy igaz, főleg hosszútávon).
Egyébként anno a Rába is gyártott buszokat, a Kisalföld Volánnál van pár, szóló és csuklós is.
Poló22-04-2010 11:56:55 // 5177
Most is van magyar busz, Credo a neve, egy hulladék, állítólag egyedül a motorja jó, az Ivecotól van, ha jól tudom.


kando.22-04-2010 11:52:28 // 5176
Nekem most egy dácia jött meg a kispolák.
De remélem a következő számban akkor benne lesz a Barkas is (nem is tudom, ez melyikben van..)
De remélem a következő számban akkor benne lesz a Barkas is (nem is tudom, ez melyikben van..)
Edyboy22-04-2010 06:18:57 // 5175
És még 5.1-es is :))
Inter156 (il mascalzone)21-04-2010 19:25:33 // 5174
USB csatlakozó.....és az MP3-at tudja???? :-DDD
Inter156 (il mascalzone)21-04-2010 19:22:21 // 5173
Tudod az a biztos ami már a kezedben van:)))))))))
Bagee21-04-2010 19:15:48 // 5172
Edyboy21-04-2010 06:16:41 // 5170
Hát,azóta odalett a villamos :(((
Kazes☻20-04-2010 21:12:08 // 5168
Remélem is! :)))
De jó lenne ha tőlem vennék hozzá a csiszolót! :D
De jó lenne ha tőlem vennék hozzá a csiszolót! :D
ystuc20-04-2010 12:50:04 // 5167
Ugyanilyen volt nekünk is. Mikor költöztünk 1994-ben, akkor viszont úgy döntöttek őseim, hogy nem tartjuk meg. Pedig a mienk is működött, legalábbis úgy emléxem. Lényeg, hogy kidobni nem akarták, de jó helyet szántak neki. Így végül a gyárhoz került a múzeumba, nekik lett ajándékozva. Cserébe egy csomó repi anyagot kaptunk a kulcstarótól kezdve mindenféle cuccot... :-)
kando.20-04-2010 07:38:15 // 5165
Megvan az, csak még nem jutottam haza kibontani a dobozt :)
Edyboy20-04-2010 06:18:43 // 5164
Zsolt15520-04-2010 06:11:45 // 5163
Inter156 (il mascalzone)19-04-2010 22:17:32 // 5162
Igen szép méret..:)))))
Inter156 (il mascalzone)19-04-2010 22:16:00 // 5161
Nézz utána,mert én nem csodálkoznék ha a postás bácsi lenyúlná őket...:-DD
Inter156 (il mascalzone)19-04-2010 22:14:16 // 5160
Igen erre!!!
Jó pofa igy kicsibe:))))
Jó pofa igy kicsibe:))))
Kazes☻18-04-2010 11:44:05 // 5159
Akkor már két drukkerük biztosan van!!! :)))))
Tom1217-04-2010 08:16:38 // 5158
A 145-ös gumijaival...:-)
Zsolt15517-04-2010 08:04:28 // 5157
Nagyon remélem, hogy előnyben részesítik a magyar buszokat, és azokat látjuk ismét a hazai utakon, és nem kínai hulladékokat.
Kazes☻16-04-2010 16:00:40 // 5156
Nagyon f@sza, hajrá! :)
kando.16-04-2010 08:14:04 // 5155
Nekem elvileg jár, de régen voltam már otthon, remélem a postás bácsi nem dobta ki :)
kando.16-04-2010 08:12:09 // 5154
Ez egész pofásan néz ki :)
Zsolt15516-04-2010 06:12:46 // 5153
Zsolt15515-04-2010 22:24:50 // 5152
Inter156 (il mascalzone)15-04-2010 21:30:16 // 5151
Nekem a Robur kimaradt.
pont most jött ki a retró újsággal a kis Barkas:)))))
Veszed rendszeresen az újságot? :)
pont most jött ki a retró újsággal a kis Barkas:)))))
Veszed rendszeresen az újságot? :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
806
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?