Ezt így utólag nem tudhatom:)))
Forum >> Retrovízió - A '70-es, '80-as, '90-es évek életképei!
Marklar15520-02-2011 14:37:00 // 5717
GTPeti20-02-2011 14:31:37 // 5716
Akkor nem lehettél volna ott pl. az Uno-találkozókon, mert éppen úton lettél volna. :)
Marklar15520-02-2011 14:30:05 // 5715
Anno én is kamionos akartam lenni. Épp ezért mentem a KGSZI be anno. Még az általánosba jártunk. S kibicajoztunk a Hotel Wien-hez. Sörös, üdítős dobozokat...kunyizni. Nagy kincs volt ámm az. Anno 15-20 sörös dobozra cseréltem az első és utolsó gördeszkámat is. (óriási pofára esés vette el a kedvem... egy kis kavicsban) A gördeszkát meg távcsőre.... aztán 155:)))
A középsuliban meg volt egy osztálytársam. Annak a faterja volt kamionos. Minden burzsúly cuccuk megvolt akkor. Épp egy hónapja krepált be az a számológépem amit kb 86-ban hozott a faterja, akkor 1000ft-ért!
De most már nem nagyon bánom, hogy nem lettem kamionos.
A középsuliban meg volt egy osztálytársam. Annak a faterja volt kamionos. Minden burzsúly cuccuk megvolt akkor. Épp egy hónapja krepált be az a számológépem amit kb 86-ban hozott a faterja, akkor 1000ft-ért!
De most már nem nagyon bánom, hogy nem lettem kamionos.
Zsolt15517-02-2011 22:06:41 // 5714
A Rábában készítették például a világ legelső mechanikus összkerékhajtással szerelt teherkocsiját 1904(!)-ben.
A Botondnál a hátsó, hajtott kerekek független, kettős lengőkaros felfüggesztést kaptak, és ezzel a megoldással nagyon jó terepkövetést tudtak biztosítani a hajtott kerekeknek, amelyet ráadásul már önzáró differenciálművel szereltek fel (1938-ban).
A Botondnál a hátsó, hajtott kerekek független, kettős lengőkaros felfüggesztést kaptak, és ezzel a megoldással nagyon jó terepkövetést tudtak biztosítani a hajtott kerekeknek, amelyet ráadásul már önzáró differenciálművel szereltek fel (1938-ban).
Kazes☻16-02-2011 12:24:31 // 5713
A világ legjobb futóművével. :)
Zsolt15516-02-2011 07:42:13 // 5712
pb_15-02-2011 23:56:51 // 5711
Szívesen, máskor is.)
Gerion15-02-2011 23:53:34 // 5710
GTPeti15-02-2011 23:49:09 // 5709
Index, Rába topic
A 1999-ben még gyártott nyerges (is) elég szépen néz ki. Nagy kár, hogy nem volt utódja. :(
A 1999-ben még gyártott nyerges (is) elég szépen néz ki. Nagy kár, hogy nem volt utódja. :(
GTPeti15-02-2011 23:48:02 // 5708
Igazad van. Tényleg nincs mit.
GTPeti15-02-2011 23:30:13 // 5706
"Namost a könyv megjelenésekor még volt kb 2 jó évük..."
Persze ők (és mi) ezt akkor még nem tudtuk... B)
Persze ők (és mi) ezt akkor még nem tudtuk... B)
GTPeti15-02-2011 23:28:06 // 5705
Köszönöm az informatív válaszodat.
Gerion15-02-2011 23:24:51 // 5704
Az az érdekes az egészben, hogy kb 87-es a könyv, és az akkori kamionosokat a "vasfüggöny" tette annyira nagy császárokká. Namost a könyv megjelenésekor még volt kb 2 jó évük...?
Taxi33™15-02-2011 23:22:05 // 5703
Igen. Rémlik valami. El kell olvasni újra!
Gerion15-02-2011 23:19:54 // 5702
Az előredöntött fülke fotójáról jutott eszembe a könyv, abból pedig az a sztori, hogy a vámnál várakozás közben alvó kamionost megviccelték a haverjai. Előredöntötték a fülkét, faszi repült a szélvédőre, rá meg minden cucc a fülkében. A nyakába az asszony által bekészített paradicsomleves is. Kamionos ordít, hogy segítsetek, vérzek, elvérzek, jajajaj.....
Taxi33™15-02-2011 23:09:10 // 5701
Moldova könyvében volt egy történet. Miszerint egy Rába meghibásodott éppen Győr határában. A kamionos kitett egy papírt, hogy EDE beteg szállodába mentem. 1 óra múlva már a rendőrök kopogtattak a szállodai szobája ajtaján. Nem tartották poénosnak az illetékes elvtársak.
Taxi33™15-02-2011 23:05:40 // 5700
Horváth Ede a Rába vezérigazgatója volt. Róla nevezték Edének a Rábákat.
GTPeti15-02-2011 22:57:20 // 5698
Kik, mik azok az "Edék"?
Taxi33™15-02-2011 22:31:50 // 5697
Igen olvastam is anno amikor kamionos szerettem volna lenni. Pont most néztem a vaterán, hogy meg kellene venni.
Gerion15-02-2011 22:29:33 // 5696
Moldova írt egy riportkönyvet 87 körül a kamionosokról, sokat utazott Rábákon is. A "Pénz szaga", azt hiszem, ez volt a címe. Elég alaposan leszedte a keresztvizet az "Edékről"...
Inter156 (il mascalzone)15-02-2011 21:08:11 // 5695
ez az előre billenő fülke,még mindig lenyűgöz:))))
Inter156 (il mascalzone)15-02-2011 21:06:37 // 5694
Nem tehetek róla..a vöröst színt mindig szerettem....mindegy hogy autó...vagy egy rendszer! :DDD
kando.13-02-2011 18:05:30 // 5693
Telefonvonalon átküldöt szöveg. Csak karaktereket adtak át, mintha gépeltél volna. 5 biten volt kódolva, így kicsit trükkösen lehetett átvinni a nem csak angol abc szavaiból álló szöveget.
De tény, hogy '90 óta már nem divat :D
De tény, hogy '90 óta már nem divat :D
ystuc13-02-2011 17:36:24 // 5692
Biztosan, különben nem használták volna.
Taxi33™13-02-2011 17:35:45 // 5691
Teljesen az! Akkor biztos jó volt valamire.
ystuc13-02-2011 17:32:49 // 5690
Aha... Szóval elavult technika. Köszi! :-)
Taxi33™13-02-2011 17:18:02 // 5689
Olyasmi lehetett.
(TX Teleprinter Exchange Service). Nyilvános, előfizetői távíróhálózat. Előfizetői számtárcsával (egyes országokban a telexállomás távgépírójának billentyűzetével) a telefonhálózathoz hasonló módon képesek a kívánt előfizetők egymást felhívni és egymással távgépíró útján távközlést folytatni. Minden egyes telexelőfizetői állomásnak külön hívószáma van, ezen kívül az állomási távgépíró el van látva - névadóval is, az összekapcsolódó felek kölcsönös azonosításának megkönnyítésére. A telexhálózatban valamennyi állomás szabványos sebességet (50 - baud), szabványos kódot (nemzetközi 2. számú távíróábécé) és szabványos karakterjelet alkalmaz (5-elemes - start-stop jel). A magyar telexhálózat teljesen automatizált és nemzetközi forgalmának nagy része is távhívással felépített kapcsolatokon folyik le. A világ valamennyi telexhálózata összekapcsolódó, kivéve néhány belső nemzeti hálózatot (SZU), de kapcsolódik más szabvány szerinti előfizetői távíróhálózatokhoz is, így például az USA-beli TWX hálózathoz (Teletypewriter Exchange Service), amelyben 110 baudot és az USASCII-kódot és ennek megfelelő start-stop jelet alkalmaznak.
(TX Teleprinter Exchange Service). Nyilvános, előfizetői távíróhálózat. Előfizetői számtárcsával (egyes országokban a telexállomás távgépírójának billentyűzetével) a telefonhálózathoz hasonló módon képesek a kívánt előfizetők egymást felhívni és egymással távgépíró útján távközlést folytatni. Minden egyes telexelőfizetői állomásnak külön hívószáma van, ezen kívül az állomási távgépíró el van látva - névadóval is, az összekapcsolódó felek kölcsönös azonosításának megkönnyítésére. A telexhálózatban valamennyi állomás szabványos sebességet (50 - baud), szabványos kódot (nemzetközi 2. számú távíróábécé) és szabványos karakterjelet alkalmaz (5-elemes - start-stop jel). A magyar telexhálózat teljesen automatizált és nemzetközi forgalmának nagy része is távhívással felépített kapcsolatokon folyik le. A világ valamennyi telexhálózata összekapcsolódó, kivéve néhány belső nemzeti hálózatot (SZU), de kapcsolódik más szabvány szerinti előfizetői távíróhálózatokhoz is, így például az USA-beli TWX hálózathoz (Teletypewriter Exchange Service), amelyben 110 baudot és az USASCII-kódot és ennek megfelelő start-stop jelet alkalmaznak.
ystuc13-02-2011 17:14:27 // 5688
Telex... Basszus, az tulajdonképpen mi volt? Olyan, mint a fax, vagy mi? Mert minden Hungarocamionon lehetett olvasni, de a mai napig nem vágom, hogy mi is volt az...? :-)
Taxi33™13-02-2011 17:13:05 // 5687
csocsi13-02-2011 08:48:25 // 5686
Nem kell szégyellni a múltat :))
Inter156 (il mascalzone)12-02-2011 23:44:53 // 5685
Átlapoztam,nincs benne rejtett üveg:))) De tényleg sűrűn volt forgatva:))
Inter156 (il mascalzone)12-02-2011 23:43:20 // 5684
Lebuktam! Bevallom én voltam:DDD
Inter156 (il mascalzone)12-02-2011 23:42:36 // 5683
Okés...dolgozom az ügyön! :D
Gerion12-02-2011 23:24:06 // 5682
Az is lehet, hogy belül üres, és laposüveget rejtettek benne az iroda polcán.... :) Ettől ilyen leharcolt példány, sűrűn forgatták útmutatásért. :)
Edyboy12-02-2011 22:28:48 // 5681
No,ezt rongyosra olvasták :))
GTPeti12-02-2011 12:10:14 // 5680
Tudnál dobni egy linket? Hátha vki rá akarja tölteni az Ájfónjára íbúkként. :)))
Inter156 (il mascalzone)07-02-2011 21:27:19 // 5679
GT Ɨ|ѯ07-02-2011 05:41:38 // 5678
azok a kütyük...azok nagyon!!..:-)
Inter156 (il mascalzone)01-02-2011 18:28:35 // 5677
...na akkor nézzük,amit viszont még keresnek! :D
A kultúrterem felelős ,gondolom épp nem volt a helyiségben,mikor te a mentő akciót végig csináltad! :DDD Az Alfás felirat még megturbózza ezt a gyüjteményt:))) Jók:)))
A kultúrterem felelős ,gondolom épp nem volt a helyiségben,mikor te a mentő akciót végig csináltad! :DDD Az Alfás felirat még megturbózza ezt a gyüjteményt:))) Jók:)))
Inter156 (il mascalzone)01-02-2011 18:23:31 // 5676
Ezeket már nem...ők már ki haltak ...:)))
Marklar15501-02-2011 16:39:26 // 5675
Marklar15501-02-2011 16:33:06 // 5674
Hmmm.
A lakók utána meg keresik a cumóikat!? :)))
A lakók utána meg keresik a cumóikat!? :)))
Inter156 (il mascalzone)30-01-2011 19:20:21 // 5673
Az nem derült ki,mert egy belvárosi pincében találtuk a földön.Ha pincébe dolgozunk,szoktunk molyolgatni a cuccok között:))
Edyboy30-01-2011 18:13:03 // 5672
Amúgy mit készítettek a jó öreg Szentgyörgyiék?
Inter156 (il mascalzone)29-01-2011 19:47:53 // 5671
Kazes☻25-01-2011 15:16:02 // 5668
Jó-jó, na de amiről szól?! Az a nem piskóta! :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
461
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?