Forum >> Retrovízió - A '70-es, '80-as, '90-es évek életképei!

Kazes☻04-05-2010 10:41:03 // 5212
Vagy maradhatott volna a Tétényig kimenő ág, sőt még inkább hosszabbítani kellett volna és ott szépen muzsikálna. A sok ingázó csak Nagytétény széléig kellene bejöjjön és onnan egy kombinoféle gyors vilinger bedobná az embereket, de lehet ehhez is több diploma kell + meg még több, minthogy BKV vezér lehessen az ember. :)
kando.04-05-2010 07:53:20 // 5211
Mondjuk a Hungárián, a Salgótarjánitól a Bécsi útig levő pályát nem ártana megcsinálni.
Most néztem egy 1983-as térképet, akkor a Kacsóh Pongrác útig járt, 12 perc (!) volt a menetideje.. ez a táv kb a fele a mostaninak, most meg jó, ha 40 perc alatt végigér.
Ha az a pálya jó lenne, lehetne menni ott 70-el is akár, csak a nagypanelek alatt nincs normális aljzat, a tömítések is szarok stb.
De a Combino is inkább tipikus elővárosi és nagy távolságú villamos, járhatna a Csepeli hév helyett mondjuk, a Borárosig vagy tovább a 2-es vonalán befelé a belvárosba, de a Nagykörút sűrű megállóhálózatára és nagy utasforgalmára egyáltalán nem alkalmas. Oda pont a csuklós Ganz volt a jó, ahol egy kocsin volt oldalanként 5 ajtó, a kombinén meg jó, ha 8 van 10 helyett..
Kazes☻03-05-2010 21:36:07 // 5210
Jó elképzelés! Hehe, de hát még az is egy rejtély, hogy az 1s mikor fog már átérni a Lágymányosin?! Óóóóóóóó........!!!!
Zsolt15503-05-2010 21:02:58 // 5209
A VEKÉ-nek volt egy olyan elgondolása, hogy a "6"-s villamos hétvégenként a Móricz Zsigmond körtér, és a Moszkva tér között is a - Villányi út - Alkotás út útvonalat beiktatva járna, teljes körmenetben.
Ennek megfelelően készült is egy kiágazás a tér átépítésekor, de a megvalósítás elmaradt, mert a többi pályaszakasz állapota miatt a Siemens rögtön megvonta volna a garanciát a Combinokra. Ugyanezért nem járnak a Hungária körgyűrűn sem.
pb_03-05-2010 08:13:00 // 5208
L kellett baxni a pénzt valamire, olyanra, ami fizet is bizonyos köröknek.)
kando.03-05-2010 08:08:39 // 5207
NA az is mekkora egy fostalicska villamos.. :D :S
Sehova nem jó, csak a körútra, de oda se igazán. Nem is értem, hogy lehetett olyan típust venni, ami semmivel nem kompatibilis, nem csatolható és karbantartásigényes.
Vettek volna inkább 2 v 3 kocsiból csatolható, részlegesen alacsonypadlós villamost, amit ha kell, más vonalakra is tudnak küldeni.
A Combino így egyébként meg inkább lenne jobb az 1-es vonalán, mert ott messze vannak a megállók is, szélesek és hosszúak a peronok.
Persze nyár végére lejár a garancia is róla, na onnantól lesz ezeken is majd UV oldalindex, indulásjelző, meg IK buszból nyomógomb :) :P

De azt sem értem, hogy a vasúthatóság hogyan engedhetett mp3 hangú pályacsengőt, holott az biztonsági berendezés, akárcsak a homokszóró vagy az ajtó.
Kazes☻01-05-2010 17:59:45 // 5206
Nagyon klassz! :)
Kazes☻01-05-2010 17:45:59 // 5205
Na, hát ez az! Szvsz biztos benne volt a kezük a "nagyoknak", mint a combino ügyben a siemensnek pl.
GTPeti01-05-2010 13:03:46 // 5204
csocsi01-05-2010 12:15:34 // 5203
"nagyjaink" másként látták a dolgot.
Xixo01-05-2010 12:14:25 // 5202
:)) Legalábbis a hivatalos sajtóanyagban...
Zsolt15501-05-2010 12:12:36 // 5201
Köszönöm. :-)))
GTPeti01-05-2010 10:46:40 // 5200
Hát igen... Az biztos, hogy egy pol.tévével kevesebb gondja van Sz. T.-nak, mint a buszgyárral... :(( A finnek pedig jár a pont.
Poló01-05-2010 10:41:20 // 5199
Egy kis hírecske

És a Kravtex Kft. honlapja, Zsolt155 találhat itt sok érdekességet. Ahogy nézem, a buszok hátsó futóműve is magyar, vagy Rába, vagy Dana gyártmány. A Dana is Győrben van, igaz amerikai cég.
Zsolt15501-05-2010 10:37:20 // 5198
2007.12.11.-én ott voltam Mátyásföldön, a gyár búcsúztatóján, amikor az Ikarus EAG az utolsó 3 darab buszt átadta a finn megrendelőnek. Ott azt mondta a külföldi megrendelő közlekedési vállalat képviselője, hogy nem érti, miért zárnak be egy olyan gyárat, amelyiknek a világban jó híre van. Elégedettek a márkával, és reményét fejezte ki – egy finn! - hogy lesz még Magyarországon autóbuszgyártás.



Egy német vélemény.

Zsolt15501-05-2010 10:22:46 // 5197
Erről szólt (volna) a Széchenyi terv is.
Zsolt15501-05-2010 10:19:41 // 5196
Abban igazad van, hogy a szocializmusban torzult a kereskedelem.
Az Ikarus viszont anno az egész világon adott el buszokat. (Reméljük nem azért mert annyira olcsó volt, mint most a King Long.) 1949-től egészen a rendszerváltásig elég nagy fejlődést tudott produkálni a gyár.

Az Ik250-s a bemutatásakor 1970-1971-ben több nívós nemzetközi díjat is kapott. Ez volt az első és nagyon sokáig az egyetlen alkalom, hogy egy kelet-európai gyártó maga mögé utasított nagy nyugat-európai cégeket. A sikerek következtében a Pártállam úgy döntött, hogy az exportra való termelést kell mindenáron növelni.

Sajnos a vezetés a típuscsalád nagy kereslete miatt, attól tarva hogy egy új modell esetleges sikertelensége miatt az visszaeshet, ezért inkább annak a gyártását erőltette, mint a már a hetvenes években már létező modernebb, alacsonypadlós buszokét. Sajnos nem tartották fontosnak a gyártmányfejlesztést.
Így mikor azok a piacra léptek, már egyáltalán nem számítottak a modern autóbusznak.



Az "occó" és jó mínőségű kínai buszok meg már most ...
Kazes☻30-04-2010 21:26:57 // 5195
Van benne igazság az biztos főleg, hogy nyilván a félős konkurencia miatt kellett tönkretenni a hazaikat, egy kiváló teherautó és busz márkát. Különösen a busz gázos, mert a fél világon használták és még mindig használják és igencsak meg volt a felvevő piaca.
csocsi30-04-2010 21:16:07 // 5194
Nevezhetjük sokféle képen :((
Kazes☻30-04-2010 21:14:46 // 5193
Nokiás doboz?! :)
GTPeti30-04-2010 20:48:14 // 5192
Ez így van. Sajnos. :(
csocsi30-04-2010 20:47:11 // 5191
Az ilyesmit a földi halandó belátja, de a döntéshozók valamiért mindig másként határoznak.
GTPeti30-04-2010 20:43:09 // 5190
Nézd, én ezt máshogy látom. Van igazság abban amit írsz, de ha pl. a magyar városok minőségre hivatkozva Mercedes szemetesautót vesznek, azzal igenis ártanak az országnak, még ha azt is látja az egyszerű ember, hogy hűdeszép autó...
Igenis a Rábának és hasonlóknak kéne kedvezni és hagyni (értsd: lehetőséged adni), hogy kiforrjon a hazai ipar. Ugyanezt tette anno No. Mint írtam nem vagyok egy feketemellényes nacionalista, de ezt (pl. kinttartózkodásom alatt) már beláttam.
kando.30-04-2010 20:17:25 // 5189
Megjött a csomag, a "kis" B1000-es és a BA3 2101 :) :)
kando.29-04-2010 10:12:50 // 5188
Azért ez nem olyan használhatatlan hulladék, arról nem beszélve, hogy a kínai busz szerintem ennél szarabb (bár eddig csak azon utaztam a kettő közül).
Szóval még nem kéne halálra ítélni.
Az meg kicsit meseszerű, látva pár autóipari céget és a hazai viszonyokat, hogy azt veszik meg, ami minőség.

Azt veszik meg, amelyiket jobban megkenték, ennyi.
Rumi29-04-2010 09:34:27 // 5187
ez mukodott egy zart rendszerben egy bizonyos fal mogott
a "szabad vilagban" az ar/minoseg dont (no meg a lobby :D )
vagyis egy hulladek busz hacsak nem annyira olcso - halara van itelve => igy nem lesz a cegnek bevetele es masodik lehetosege egy kovetkezo generacios modellre

mind anno az ikarusnak, es mint a kinaiaknak meg az indiaiaknak a hatalmas belso keresletuk reven
kando.29-04-2010 09:18:04 // 5186
Nem tudom, majd holnap megyek haza.
Én mindig kettesével kapom a dolgokat, remélem a mostani csomagban benne lesz :)
Inter156 (il mascalzone)28-04-2010 20:28:20 // 5185
Megjött a Lada 0121-es fehérben:)))) Hurrá:))))
Kazes☻28-04-2010 10:45:35 // 5184
Helyes-helyes! Bár ezt már kitárgyaltuk itt nagyjából, de lehet mégis kevés volt! :)))

És nem utolsó sorban, mennyi hazai találmány, újítás kapcsolódik ezekhez is konkrétan, igaz?! :)
GTPeti27-04-2010 21:55:01 // 5183
Az utolsó mondatod egy hatalmas igazság és a magyar ipar egészére igaznak kéne lennie.

Rendben van, hogy eszméletlen lemaradásban vagyunk. Kína is abban volt. (És van is.) De akkoris ez a helyes út. Nekivágni, küzdeni és fejlődni. Abból, hogy csak kereskedünk nem lesz jólét.
Zsolt15527-04-2010 21:36:04 // 5181
Anno az Ikarus első saját önhordó autóbusza, az Ikarus 30 sem a legsikerültebb modellje volt. Valahol a Győrieknek is el kell kezdeni a gyártást.
Inter156 (il mascalzone)27-04-2010 21:28:34 // 5180
Na...megjött már a Barkas neked is? :)
Inter156 (il mascalzone)27-04-2010 21:27:19 // 5179
Huuu...akkor ez nekem is kéne:-D
kando.23-04-2010 07:53:58 // 5178
Nem biztos, meg ha hulladék is, de van.
Elterjedhetne már végre az a nézet itthon, hogy a hazait vegyük, akkor is ha drágább, szarabb (ami nem is biztos, hogy igaz, főleg hosszútávon).

Egyébként anno a Rába is gyártott buszokat, a Kisalföld Volánnál van pár, szóló és csuklós is.
Poló22-04-2010 11:56:55 // 5177
Most is van magyar busz, Credo a neve, egy hulladék, állítólag egyedül a motorja jó, az Ivecotól van, ha jól tudom.

kando.22-04-2010 11:52:28 // 5176
Nekem most egy dácia jött meg a kispolák.
De remélem a következő számban akkor benne lesz a Barkas is (nem is tudom, ez melyikben van..)
Edyboy22-04-2010 06:18:57 // 5175
És még 5.1-es is :))
Inter156 (il mascalzone)21-04-2010 19:25:33 // 5174
USB csatlakozó.....és az MP3-at tudja???? :-DDD
Inter156 (il mascalzone)21-04-2010 19:22:21 // 5173
Tudod az a biztos ami már a kezedben van:)))))))))
Edyboy21-04-2010 06:16:41 // 5170
Hát,azóta odalett a villamos :(((
Zsolt15520-04-2010 21:19:00 // 5169
És Pécsre???

Kazes☻20-04-2010 21:12:08 // 5168
Remélem is! :)))

De jó lenne ha tőlem vennék hozzá a csiszolót! :D
ystuc20-04-2010 12:50:04 // 5167
Ugyanilyen volt nekünk is. Mikor költöztünk 1994-ben, akkor viszont úgy döntöttek őseim, hogy nem tartjuk meg. Pedig a mienk is működött, legalábbis úgy emléxem. Lényeg, hogy kidobni nem akarták, de jó helyet szántak neki. Így végül a gyárhoz került a múzeumba, nekik lett ajándékozva. Cserébe egy csomó repi anyagot kaptunk a kulcstarótól kezdve mindenféle cuccot... :-)
kando.20-04-2010 07:39:21 // 5166
Szép darab :)
kando.20-04-2010 07:38:15 // 5165
Megvan az, csak még nem jutottam haza kibontani a dobozt :)
Edyboy20-04-2010 06:18:43 // 5164
Hi-Fi torony 1956-ból :)
Amúgy működik :)
Zsolt15520-04-2010 06:11:45 // 5163
Szerintem sokkal többen drukkolunk a hazai gyártásnak. :-)))

A beszállítók is magyarok.

Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.