Forum >> Vezetéstechnika

Liquid22-11-2018 13:32:48 // 525
az M1 gyakorlatilag BP-től Bécsig állandóan túlterhelt, még éjszaka is sokszor.
VV622-11-2018 13:15:37 // 524
Gyöngyöstől keletre az M3 is olyan zsúfolt, mint a sarkvidék ...Siófoktól nyugatra meg az M7.
Jani5522-11-2018 13:09:19 // 523
Nem mindegy, melyik autópályán megyünk, forgalom szempontjából hatalmas különbségek vannak. Az M6 gyakorlatilag 10%-ára sem terhelt, az M7 meg néha 120%-ra túlterhelt. (jöttem a nyáron egy szép pénteki délután haza Bp-ről, hogy azt a 40km-t másfél óra alatt tudtuk teljesíteni, sokszor egyesben, alapjáraton, km-eken keresztül)
Zolibácsi22-11-2018 12:54:34 // 522
Esküvőre siettünk M6-on, Soroksár-Dusnok 1 óra volt vagy még pár perc.
RomeoOne22-11-2018 10:58:07 // 521
Ja, most utánaszámoltam, az egy átlag 160-as tempó. Le lehet azt szorítani 1 órára is. Herner Tomit meg kell kérni, hogy nézze meg :D
RomeoOne22-11-2018 10:54:23 // 520
Szerintem azon az időn még faragni is lehetne :DDD
szelod922-11-2018 10:34:19 // 519
Egy ismerősöm hallotta, hogy volt valaki, aki 1 óra 20 perc alatt leért Pécsre Érdről ... 😂😂😂
RomeoOne22-11-2018 09:46:17 // 518
Rossz helyen laktok. Az M6-oson 200 felett is lehet tartósan menni. Legjobb autópálya :DDD
Liquid22-11-2018 09:32:28 // 517
Normál esetben nem nagyon lehet gyorsan menni sajnos, mondjuk 150 körül még lehet, afelett már nem nagyon.
Viszont ebben nagyon benne van az, hogy egy csomóan 100-110-zel zúznak, és a belső sávban is, mikor éppen trélert, vagy kamion előznek.
Sose érte meg gyorsan menni ez nem kérdés :)
Főleg mióta ennyire erős a tranzitforgalom.
szelod922-11-2018 09:28:23 // 516
Heti rendszerességgel járok BP-Győr M1 vonalán. Végig 130as tempomattal. Nagyon sokszor jobb menetidőt érek így el, mint ha nyomnám neki. Egyébként ha megfigyelitek a forgalmat látszik is, hogy hiába nyomják sokan akár 160-nal is, feltorlódik a belső sáv és ott van előtted 2-3 autóval az, aki 5 perce letolt még 160-nal. Szóval szerintem nem éri meg. Én inkább az a fajta vagyok, aki időben indul és kényelmesen odaèr ahová kell, nem kamikaze módra. Láttam már nagyon sok mindent a pályán. Eddig a legdurvább az volt, hogy a hátulról jövő (román) trailer utánfutóval 150 körül a leállósávban elment 3 kamion mellett...
VV622-11-2018 09:17:51 // 515
Na ez jó volt! :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)09-05-2018 09:51:12 // 513
nem olvasom el de látatlanba is elmondom sokat... itt 10 perc, ott 5 perc, másutt 8 perc stb, az egy év alatt több nap, több év alatt hónapok, az idő pénz... csak ennyit :DDDD
Liquid08-05-2018 22:15:42 // 512
kb. ugyanez a tapasztalatom nekem is az M1-en, igaz javarészt csak Győr és a határ között, de BP fele se tapasztalok nagyon mást.
WarbiRunner (Gyuri)08-05-2018 21:31:00 // 511
Szerencse és tapasztalat :-) Az M3-mason nagyon szépen működik a 150 körüli tempó. A 160 már sok, túl sokat kell fékezni, újra gyorsítani. Budapestről kifelé előfordul, hogy tul nagy a forgalom, olyankor sok opció nincs. Külső 100-zal, vagy kicsit tologatod ahol lehet.
Nekem nem túl életszerű ez a cikk...
Liquid08-05-2018 20:49:26 // 510
azért ahhoz szerencse is kell, hogy jó menetidőd legyen, felőlem mehet mindenki amennyivel akar, csak ne tartson fel a szükségesnél jobban, és akkor én is toleráns leszek.
Nagyjól ennyi, lakott területen nem állatkodok, persze mentem már én is gyorsan,de inkább azon kívül teszem.
Liquid08-05-2018 20:47:15 // 509
ha kommentet kell gyűjteni, akkor tán igen, de azonkívül nálam egy dologra volt jó: megerősíteni, hogy ez a kiszámolós csávó egy igazi BP-i gyökér.. :)
A biciklis témában nem vágom mi volt pontosan, de hagyjuk :)
Gyengusz08-05-2018 19:29:25 // 508
Van valóság alapja a cikknek. Szerintem aki menni akar az menjen annyival amennyivel akar ha azzal nem veszelyeztet másokat például éjszaka vagy az M6-oson mikor senki nincs az úton. Ha csak saját magát veszélyezteti azaz ő dolga csak a többi autóst ne sodorja balesetbe. Én is szoktam kicsit gyorsabban kicsit veszélyesebben vezetni ha egyedül vagyok az úton,de ha már valaki ül mellettem vagy ha már csak távolról látom is akkor már visszaveszek és biztonságosra váltok.
VV608-05-2018 18:26:01 // 506
Szerintem teljesen jó a cikk. A múltkor ki is próbáltam: 120-szal jöttttem Zalaizéből végig az M7-en és teljesen jó menetidőm lett.
Azóta nem is megyek gyorsan az autópályán.
Lakott területen 210 a rekordom...vagy 220; erre most nem emlékszem pontosan :)
Kazes☻08-05-2018 17:20:28 // 505
Akkor nálad máris elérte a célját, mert már kettőt is írtál vele kapcsolatban. De én inkább nem is írok többet, mert ahogy látom, ugyanúgy tévútra terelődne, akárcsak a kerékpáros témában.
Liquid08-05-2018 17:14:21 // 504
Ha az a lényeg, hogy többet fogyaszt az autó (máramlyeik) és kevesebb idő kell az út megtételéhez, akkor valóban benne van :)
Ez is csak egy szokásos indexes kommentvadász cikk.
Kazes☻07-05-2018 23:54:09 // 503
Lehet, ám a lényeg benne van...
Liquid07-05-2018 23:32:03 // 502
régi és még mindig, tele van ferdítésekkel...
Kazes☻07-05-2018 22:57:30 // 501
Mennyit nyersz vele?







Tudom, hogy nem mai... ;)
Haddel05-01-2018 23:03:05 // 500
Ezt én sem értem😃 Engem még sose zavart ,ha valaki ködlámpával jött szemben.Az indokolatlan ködzárófény már annál inkább.
pettinke05-01-2018 21:24:14 // 499
Pl. kicsit is nedves úton pont az autó elől tükröz be a szembejövő szemébe.
GT Ɨ|ѯ05-01-2018 20:23:10 // 498
/fel/fogadó készség erős hiányában lehetetlen küldetés...:-(
Xixo23-12-2016 00:27:45 // 497
Egy lefelé világító első ködlámpa hogyan vakítja el a szembejvőt vagy aki előttünk van??
Kazes☻17-10-2016 23:03:37 // 495
Talán ez idevaló... leginkább. :)
Kazes☻12-06-2016 00:15:18 // 494
Ma de. a XXII. kerületi Művháznál a parkolóban helyet keresve megláttam ezt a szépséget.

Akkor még üres volt mellette a hely, gondoltam odaállok, de a cartárs nemigen talált be a vonalak közé, így tovább mentem és odébb parkoltam. Biztos x faktorozni jött, mert a zertéelnél nagy banzáj volt... mire mentünk vissza a parkolóban, akkor láttam, hogy valaki befért mellé... lehet cserélniük kéne! ;)
Poló02-03-2016 22:07:32 // 493
Szerintem ugyanaz, mint tavaly a Continental által szervezetten. Vészfékezés szárazon, szlalom szárazon. Lejtmenet és kanyarodás csúszóson. Kanyarodás és felugró akadályok kikerülése csúszóson. Vészfékezés csúszóson. Rántópad.
Xixo29-02-2016 02:35:37 // 492
Köszi, regeltem!

Jó volna mondjuk tudni a konkrét programot, de csak nem lesz rossz. :)
emGéza17-02-2016 12:15:20 // 490
Így kell pakolni !:-D
Xixo01-01-2016 02:15:44 // 489
Hozzáteszem, hogy nem szoktam indokolatlanul lassan menni. Ha meg pl keresek valamit, akkor lehúzódok és meg tud előzni. De ahol a megengedett sebességnél nem megyek lassabban, ott ne toljon le. Előzzön meg, segíteni fogom benne. De ne jöjjön hazáig a seggembe...
(Ha meg nem érzem biztonságosnak a nagyobb sebességet, akkor senki kedvéért nem megyek gyorsabban.)
Liquid31-12-2015 15:04:57 // 488
kevesen vannak ilyenek mint te.
A legtöbb véletlenül megy valamennyivel, nem tudatosan. Most nem feltétlenül a ködről beszélek. Sokszor előfordul, hogy tötttyüg a városban 40-nel, elkezdem "tolni" m,ajd érdekes módon tud 50-nel is menni. Ugyanez igaz az autópályára is.
Xixo30-12-2015 23:32:27 // 487
Én is mindig belassítok, ha beleállnak a seggembe és nem akarok gyorsabban menni. Nem satuzok, csak lassítok. Akkor vagy lemarad vagy megelőz. Attól hogy tol én nem fogok gyorsabban menni, mint szeretnék...
Liquid30-12-2015 23:25:25 // 486
így van :) Amúgy szerintem a ködlámpa és a refi pont ugyanaz a kategória, tehát ugyanúgy vagy legalábbis hasonlóan illene használni is
berobbantam30-12-2015 22:38:20 // 485
Ez egy jól bejáratott kérdés.Én ott kezdeném,hogy be kéne állítani a lámpákat normálisan.Egy jól belőtt ködfényszóró nem vakíthatja a szembe jövőt.A hátsó az más kérdés.Ellenben én azt tapasztalom,ha rendes követési távolságot tartok akkor engem nem zavar.Ha rámászok az előttem levőre akkor zavar.De felénk az átlag sofőr belemászik az előtte levőbe.Ködbe még inkább.Mintha hátrébb lenne 10 méterrel akkor mást látna.Na az ilyeneknek én direkt fel szoktam kapcsolni a hátsót.Ha nem segít akkor még a fékre is képes vagyok átlépni ballal.Csak annyira hogy az is világítson.Köcsögség?Az.De általában használ.Vagy lemarad vagy megelőz.Útálom ha a tükör kisüti a szemem.
Poló30-12-2015 22:13:44 // 484
Ja, akkor a refit se kapcsoljuk le, ha jönnek szemből, mert mi van ha elfelejtjük visszakapcsolni? :D
Kazes☻30-12-2015 22:09:35 // 483
A Látni és Látszani! nagyon fontos alapelv.
A másik szintén ilyen fontos az Élni és Élni Hagyni! is, de ez utóbbi sajnos sokaknak nem megy még annyira sem, mint az első...
Kazes☻30-12-2015 22:05:40 // 482
Teljesen egyetértek veled... főleg a lemaradásban/leelőzésben... Mert mi van, ha pont visszakapcsolni felejti el és egy következő delikvens meg épp ezért száll bele... Persze így már kezd sok lenni a ha... ezért, amennyiben indokolt, inkább égjen (elől-hátul) az a lámpa... azt hiszem az a legjobb.


Én is sokat vezettem már... :)
Piritu - 1.000.00030-12-2015 09:09:05 // 481
Az elsőt azért szoktam nagy ködben felkapcsolni nappal is, mert a szembe jövő esetleg előbb veszi észre a fényt és mondjuk nem áll neki kamikaze módra előzni. Nekem nem segít, de a látszani elvet támogatom.
.......................30-12-2015 08:57:31 // 480
Elfelejti
Nem is tudja hogy hátul téged vakít
Ennyire tudnak vezetni
erno156sw30-12-2015 08:51:56 // 479
Sokat vezetek, ködben, hóban, éjjel... Én általában lekapcsolom a hátsó ködlámpát, ha utolérnek, de van amikor elfelejtem... Elsőt csak akkor használom, ha 70-es tempóban sem látok előre :)
Engem csak az bosszant, ha utolérek vkit, villantok rá, hogy 'baszkikapcsoldmáleaködlámpátmertkiégaretinám' és persze nem teszi meg. Akkor jön az előzés, vagy a lemaradás :S
Nem igazán értem ezt a nagy hipe-ot a ködlápa körül most, gondolom sokan előkapták a szekrényből az autót karácsonyra, és meglepődtek, hogy hogy világít a sok másik autó o.O
Xixo30-12-2015 01:41:21 // 478
A legjobb az, amikor a legnagyobb ködben jövök haza a megszokott utamon, persze a normális sebességemnél lassabban, utolér a menőmanó, mert ugye az én lámpámig biztonságosan el tud jutni -> megelőz és persze egyből belassít előttem mert rájön, hogy kurvanagy köd van és nem látni semmit...
Kazes☻30-12-2015 00:36:02 // 477
Van pár paraszt, az biztos... én azokat nem bírom, akik ha kell, ha nem bekapcsolják a ködlámpát, mer' az jól néz ki... csak aztán nem túl gondos üzemeltetők és/vagy parkolózsenik... így aztán a padkák által elállított lámpákkal világítanak szanaszét és az elég rossz, mikor a szembejövő szemeközepibe!
:)
Liquid29-12-2015 23:26:21 // 476
ez egy buzi, csak erősíti a hülyeséget :(
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.