Forum >> Vezetéstechnika
Poló29-12-2015 23:20:45 // 475
Múltkor ködben jöttem Pápáról Győrbe, Szentpál után utolérek egy autót, világít a ködlámpája hátul. Rávillantok, hogy le kellene kapcsolni. Akkor látom, hogy egy 147-es cartárs. A csanaki elkerülő előtt megelőztem, akkor meg feldobta a refit. Köszi kedves HOH-165!
Kazes☻29-12-2015 22:45:01 // 474
Igen... hát elég suta, de biztos ezért írta, hogy ha úgy lenne, akkor nem is kell használni... Különben meg ha te utolérsz egy ilyet a szép új Giuliettaddal, akkor ugyanúgy egy szempillantás alatt kikerülöd, mint én az öreg 146-ommal. :)
Piritu - 1.000.00029-12-2015 22:14:58 // 473
"A közösség ereje hatalmas, futótűzként terjedt a napokban, hogy ha utolérnek bennünket, akkor kapcsoljuk le a ködzárófényt. Nos, ezt tessék elfelejteni! Ha zavarná a mögöttünk jövőt, akkor nem is kell használni. " - ezért a pár mondatért kicsit megrugdosnám az írót. Szóval, ha utolérek egy 70-es tötymörgő régiswiftest, aki ráadásul csillagos égbolt mellett is égeti a hátsó ködlámpáját, az nehogy lekapcsolja. Azt el kell felejteni! Kapcsolja csak le, a többi közlekedő meg majd reménykedik, hogy elfelejti visszakapcsolni.
Kazes☻29-12-2015 21:59:16 // 472
Kazes☻18-09-2015 17:25:53 // 471
Kazes☻31-08-2015 22:28:18 // 470
:)
Kazes☻31-08-2015 22:18:25 // 469
GT Ɨ|ѯ17-01-2015 12:14:32 // 468
nem 1 kapkodó idegbeteg:-)
nem semmi.....
nem semmi.....
Kazes☻18-07-2014 22:31:36 // 467
ystuc01-06-2014 15:43:35 // 466
Videó Willy-ről, ami a tréningen készült. Most jutottam el odáig, hogy összevágjam. :-)
Klatty!
Klatty!
ystuc30-12-2013 23:32:00 // 465
Ha van lehetőséged, akkor a Driving Camp-be menj Zsámbékra. Az összes közül szerintem az a legjobb. Saját tapasztalat!
Grando30-12-2013 23:24:46 // 464
A jövő évben tervben van egy ilyesmi. Még képlékeny, de valami lesz... ;)
Willy30-12-2013 22:50:00 // 463
Sikerült nekem is eljutni a Magyar Autóklub vezetéstechnikai tréningjére, mint az itteni Michelin-játék egyik nyertese.
Elég sok km-t megyek, de ilyen tréningen eddig még nem vettem részt. Sajnos nem tudtam a céges verdával menni, de így is hasznos dolgokat tapasztaltam. Volt meglepetés is bőven.
Aki teheti szerintem mindenképpen próbálja ki, mert sokat lehet megtudni a saját és autónk határairól, képességeiről.
Elég sok km-t megyek, de ilyen tréningen eddig még nem vettem részt. Sajnos nem tudtam a céges verdával menni, de így is hasznos dolgokat tapasztaltam. Volt meglepetés is bőven.
Aki teheti szerintem mindenképpen próbálja ki, mert sokat lehet megtudni a saját és autónk határairól, képességeiről.
Kazes☻26-12-2013 12:31:19 // 462
GTPeti07-06-2013 23:42:25 // 461
Kétkerekezés 156-tal, avagy okáig éljen az SW futómű!
ystuc26-02-2013 17:45:36 // 460
Voltam ma a Driving Camp-ben. Egész napos képzésen vettem részt. Nagyon közvetlenek az instruktorok, az egész nap jól telt. Én már voltam korábban ilyen képzésen a Hungaroringen, ahhoz tudom hasonlítani. A pályák nagyjából ugyanazok, negatívumként a rántópad készenléti idejét tudnám felhozni, mert egy működés után viszonylag nehezen áll ismét készen. Viszont a vendéglátás hibátlan, reggel üdítő, kávé, aprósütemény, ebédre szendvics, stb... Na és a végén oklevél, hogy ott voltam. Összességében a színvonal talán még üti is kicsit a Ringet, de nem tudnám megmondani, hogy melyik jobb. Az instruktorok mindkét helyen felkészültek, barátságosak. Itt most frissebb az élmény, a Ringen 2008-ban voltam utoljára. Ha valaki szeretne részt venni rajta, merem ajánlani!
ystuc15-02-2013 10:36:32 // 459
26-án megyek Zsámbékra a Driving Camp-be. Majd beszámolok róla. Itt még nem voltam, kíváncsian várom. :-)
Lustee14-02-2013 20:41:09 // 458
Én nem hittem el először, sose szoktam nyerni! Köszönöm a lehetőséget!
gringo14-02-2013 17:29:31 // 457
ÜDV, Nagyon köszi, hogy részt vehetek a tréningen,
Timpiri14-02-2013 06:32:34 // 456
Nagyon örülök a lehetőségnek :-) Biztosan hasznos lesz!!
Willy12-02-2013 12:55:27 // 455
Köszi, nagyon örülök ennek a lehetőségnek, biztos, hogy hasznos lesz. :)
Alfa Amore12-02-2013 12:38:32 // 454
Sziasztok!
Egy kis statisztika és a nyertesek:
Összesen 62-en vettetek részt a játékunkban. A levelek alapján nem sokan jártatok még vezetéstechnikai tréningen (mindössze öten), így örülünk, hogy tíz játékost most hozzásegíthetünk a tapasztatszerzéshez. Reméljük, hogy a nyerteseink a fórumon vagy akár egy blogbejegyzésben is elmesélik majd tapasztalataikat.
Lusthaus Anett, Lustee
Doma László, Paszi
Daboczy Ilona, Elike
Kovács Péter Krisztián, Kapeka
Márton Norbert, Gringo
Kretskó Vilmos, Willy
Máté Tímea, Timpiri
Somlyai Tamás, Somez
Tóth Adrienn, Adriadriadri
Horváth Zsolt, Zsoltyr
Gratulálunk mindenkinek. A nyeremény-bónt postán küldjük el!
Egy kis statisztika és a nyertesek:
Összesen 62-en vettetek részt a játékunkban. A levelek alapján nem sokan jártatok még vezetéstechnikai tréningen (mindössze öten), így örülünk, hogy tíz játékost most hozzásegíthetünk a tapasztatszerzéshez. Reméljük, hogy a nyerteseink a fórumon vagy akár egy blogbejegyzésben is elmesélik majd tapasztalataikat.
Lusthaus Anett, Lustee
Doma László, Paszi
Daboczy Ilona, Elike
Kovács Péter Krisztián, Kapeka
Márton Norbert, Gringo
Kretskó Vilmos, Willy
Máté Tímea, Timpiri
Somlyai Tamás, Somez
Tóth Adrienn, Adriadriadri
Horváth Zsolt, Zsoltyr
Gratulálunk mindenkinek. A nyeremény-bónt postán küldjük el!
Hardy01-02-2013 19:58:24 // 453
Én se azt mondom hogy mindig igaza van, sőt! Főleg hogy ez a bírság és teljesítmény kényszer van főleg nem!
Jó az Angol jogszabály ráadásul 88-as a miénk meg 90-es. Tanulhattak volna a jogalkotók.
Nem biztos hogy alacsony légnyomásra hanem inkább a pénztelenségre vezethető vissza. Mivel egyszer rosszul állították be, vagy futómű gond miatt nem figyeltek elkopott, és nincsen pénz másikra.
Ajánlom beszélgess gumisokkal, biztos tudnak érdekeseket mesélni. Mikor megveszi részletre az autót amit alig tud fizetni, és egy komolyabb garnitúra 160-200 ezer forint akkor teljesen kétségbe esik, és jön a kérdés, "használt nincsen".
Legutóbb mondtam egy BMW tulajnak / általában ezek meg a Mercik szállnak el / miután egy épp elem nem maradt az autóján, hogy kopott volt a gumi.
Erre," nem, mert még 2mm, 1,6mm lehet, nem jól tudja" volt a válasz.
Igen mondom neki de ez magát vigasztalja, hogy jogszabályilag megfelelt.
"de tudja mennyibe kerül egy új gumi?" -kérdezte
Miért, ez mennyibe fog? -kérdeztem.
A baj hogy annyi eszük sincsen hogy ilyen időben legalább lassítson, mert akkor talán még megúszhatta volna, ha már egyszer alacsony a profil mélysége, mert hát 130 a megengedett., és tudnád mennyi ilyen van!
Ezek alapján mondom, hogy nem szerencsés ezt így kijelenteni, hogy ott mérjük ahol ...
Külföldön hiába megengedett az 1,6 mm, 2-3-4 mm esetén már leveszik főleg a nagy méreteket, mi meg hordjuk be, és törjük magunkat rommá.
Jó az Angol jogszabály ráadásul 88-as a miénk meg 90-es. Tanulhattak volna a jogalkotók.
Nem biztos hogy alacsony légnyomásra hanem inkább a pénztelenségre vezethető vissza. Mivel egyszer rosszul állították be, vagy futómű gond miatt nem figyeltek elkopott, és nincsen pénz másikra.
Ajánlom beszélgess gumisokkal, biztos tudnak érdekeseket mesélni. Mikor megveszi részletre az autót amit alig tud fizetni, és egy komolyabb garnitúra 160-200 ezer forint akkor teljesen kétségbe esik, és jön a kérdés, "használt nincsen".
Legutóbb mondtam egy BMW tulajnak / általában ezek meg a Mercik szállnak el / miután egy épp elem nem maradt az autóján, hogy kopott volt a gumi.
Erre," nem, mert még 2mm, 1,6mm lehet, nem jól tudja" volt a válasz.
Igen mondom neki de ez magát vigasztalja, hogy jogszabályilag megfelelt.
"de tudja mennyibe kerül egy új gumi?" -kérdezte
Miért, ez mennyibe fog? -kérdeztem.
A baj hogy annyi eszük sincsen hogy ilyen időben legalább lassítson, mert akkor talán még megúszhatta volna, ha már egyszer alacsony a profil mélysége, mert hát 130 a megengedett., és tudnád mennyi ilyen van!
Ezek alapján mondom, hogy nem szerencsés ezt így kijelenteni, hogy ott mérjük ahol ...
Külföldön hiába megengedett az 1,6 mm, 2-3-4 mm esetén már leveszik főleg a nagy méreteket, mi meg hordjuk be, és törjük magunkat rommá.
BeeGee01-02-2013 19:21:33 // 452
Félreértés elkerülése végett, nem az mellett vagyok, hogy jó és biztonságos a kopott gumi. De a rendőrnek sem adok feltétlen igazat, minden esetben :)
Egy olyan gumi, aminek a szélei kopottak, az valamilyen rendellenességre vezethető vissza, leginkább az alacsony légnyomásra. Fogadni mernék hogy az említett balesetek nagy százaléka alacsony guminyomás miatt következik be. (Azt szokták egyébként mérni a helyszínen?) Egyébként, ha úgy lenne, hogy az elégtelen vízelvezetés miatt történnek a balesetek, nem ott helyeznék el a gyárak a kopásjelzőt?
Rossz légnyomással új gumival is veszélyesebb, mint helyes légnyomással kopottabb gumival.
De találtam egy idevágó angol rendelkezést:
The Road Traffic Act 1988 states that:
"Cars, light vans and light trailers MUST have a tread depth of at least 1.6mm across the central three-quarters of the breadth of the tread and around the entire circumference."
Az 1,6 stimmel, de ők legalább meg tudták fogalmazni a mérendő területet. És nyilván nem értenek kevésbé hozzá, mint a hazai hatóságok :)
Egy olyan gumi, aminek a szélei kopottak, az valamilyen rendellenességre vezethető vissza, leginkább az alacsony légnyomásra. Fogadni mernék hogy az említett balesetek nagy százaléka alacsony guminyomás miatt következik be. (Azt szokták egyébként mérni a helyszínen?) Egyébként, ha úgy lenne, hogy az elégtelen vízelvezetés miatt történnek a balesetek, nem ott helyeznék el a gyárak a kopásjelzőt?
Rossz légnyomással új gumival is veszélyesebb, mint helyes légnyomással kopottabb gumival.
De találtam egy idevágó angol rendelkezést:
The Road Traffic Act 1988 states that:
"Cars, light vans and light trailers MUST have a tread depth of at least 1.6mm across the central three-quarters of the breadth of the tread and around the entire circumference."
Az 1,6 stimmel, de ők legalább meg tudták fogalmazni a mérendő területet. És nyilván nem értenek kevésbé hozzá, mint a hazai hatóságok :)
Hardy01-02-2013 18:41:52 // 451
Igazad van abban a csatornában ahol a kopásjelző található.
4 mm-nél csak az egyik kopásjelző van ha jól megnézel egy téli gumit, találsz egyet 1,6 mm-nél is. A nagyobbakba még egy hópihét is raknak, mivel hóban addig ajánlják, de a téli gumi nem csak a hóban való közlekedés miatt téli.
A kopásjelzők csak a hosszirányú csatornákba vannak, és onnan a széle mint írtam neked igen messze van, és az írás szerint ott nem lehetne mérni. Tehát egy hibás futómű, vagy egy rossz beállítás miatt elkopott gumi aminek a széle teljesen sima vagy a határérték alatt van, még jó.
Viszont nagyon szívesen meghívlak egy napra hozzánk mikor felhőszakadás van és balesetről balesetre rohanunk, mert sorra szállnak el az ilyen autók, mivel nem tudja kipréselni a vizet a széles gumi éppen ez miatt, és felfut a vízre. Igaz ez inkább szélesebb gumikra érvényes, és hála ég inkább csak az árokban landolnak. De mondjuk egy olyan ember autójába épülne bele egy ilyen autó aki ezt mondta, lehet mindjárt megváltozna a véleménye.
Nekünk a Bridgestone emberei tartottak oktatást a napokban, és ott szó se volt ilyenről, mert ők is a teljes futófelületet mondták.
4 mm-nél csak az egyik kopásjelző van ha jól megnézel egy téli gumit, találsz egyet 1,6 mm-nél is. A nagyobbakba még egy hópihét is raknak, mivel hóban addig ajánlják, de a téli gumi nem csak a hóban való közlekedés miatt téli.
A kopásjelzők csak a hosszirányú csatornákba vannak, és onnan a széle mint írtam neked igen messze van, és az írás szerint ott nem lehetne mérni. Tehát egy hibás futómű, vagy egy rossz beállítás miatt elkopott gumi aminek a széle teljesen sima vagy a határérték alatt van, még jó.
Viszont nagyon szívesen meghívlak egy napra hozzánk mikor felhőszakadás van és balesetről balesetre rohanunk, mert sorra szállnak el az ilyen autók, mivel nem tudja kipréselni a vizet a széles gumi éppen ez miatt, és felfut a vízre. Igaz ez inkább szélesebb gumikra érvényes, és hála ég inkább csak az árokban landolnak. De mondjuk egy olyan ember autójába épülne bele egy ilyen autó aki ezt mondta, lehet mindjárt megváltozna a véleménye.
Nekünk a Bridgestone emberei tartottak oktatást a napokban, és ott szó se volt ilyenről, mert ők is a teljes futófelületet mondták.
BeeGee01-02-2013 17:49:47 // 450
Az azért túlzás, hogy teljesen mást mond a rendelet. A rendeletben nincs pontosan definiálva hogy hol kell a mérést elvégezni. De még a futófelületet sem definiálja, hogy mettől meddig tart. A rendelet alapján egy zsír új gumin találhat a rendőr olyan részt, ami nem éri el az 1,6 mm-t.
Szerintem megéri kicsit vitába szállni a rendőrrel (bár nem hiszem h szgk esetén ezen lovagolnak) ha olyan szabály szerint jár el, ami pongyola, és ami szerint az 1,6 mm-s téligumi még megfelelő. Pedig a gyártók ezt 4 mm-ben húzzák meg és helyezik el a kopásjelzőt.
Végül had pontosítsalak, nem a kopásjelzőnél, hanem abban a csatornában kell mérni, ahol amelyikben kopásjelző található.
Szerintem megéri kicsit vitába szállni a rendőrrel (bár nem hiszem h szgk esetén ezen lovagolnak) ha olyan szabály szerint jár el, ami pongyola, és ami szerint az 1,6 mm-s téligumi még megfelelő. Pedig a gyártók ezt 4 mm-ben húzzák meg és helyezik el a kopásjelzőt.
Végül had pontosítsalak, nem a kopásjelzőnél, hanem abban a csatornában kell mérni, ahol amelyikben kopásjelző található.
Hardy01-02-2013 09:05:41 // 449
Jó cikk, csak azért azt az 1,6 mm-t ott mérjük ahol a kopásjelző van nem kellett volna erőltetni nagyon. Mivel a jogszabály teljesen mást mond, illetve más gumigyár mérnökei szintén. Ebből meg majd születnek az ellentétek ha nekiállsz kioktatni a rendőrt, mert olvastam egy cikkben, hogy nem is úgy van.
Xixo31-01-2013 20:34:30 // 447
És a tégla a házam falában...? :)
Akkor maj'nem mindent.
Akkor maj'nem mindent.
ystuc31-01-2013 20:26:18 // 446
Hány éves is az autód...? :-)
Xixo31-01-2013 18:04:05 // 445
Annál eléggé! :) Biztos az a mai általános tendencia, hogy 5 évnél hosszabb időre gyártanak bármit is... Persze a misleny biztos kivétel! :)
mesa31-01-2013 12:53:05 // 444
Jó volt olvasni ezt a cikket! Köszi BeeGee!
Kazes☻30-01-2013 18:13:23 // 443
Me' elakadtál az elsőnél, mi?! :)))
Xixo30-01-2013 17:39:36 // 442
Kár, hogy ilyen nehéz kérdéseket tettetek fel, mert az utolsóra nem találom sehol a választ! :)
Halesz30-01-2013 17:22:14 // 441
Igen, az Autóklub pályáján lesz majd!
ystuc30-01-2013 14:46:13 // 440
Mivel az Autóklub vezetéstechnikai tréningjére lehet nyerni, így gondolom, hogy a Berda József utcában lesz az Autóklub pályáján.
Smith30-01-2013 13:52:53 // 439
Csak kiváncsiságból kérdezem, melyik tanpályán lesz? Az Allianzoson?
Halesz30-01-2013 13:05:27 // 438
:)))))))))))))))))))))))))))
tomek_30-01-2013 09:38:03 // 437
Tessék mondani a képen látható Alfasud megvan még, mert érdekelne?! :)
Poló22-10-2012 11:16:43 // 436
Driving Camp Hungary
Tanpálya motorosoknak, személyautósoknak, terepjárósoknak, buszosoknak, teherautósoknak. Elég komoly lett szerintem.
Tanpálya motorosoknak, személyautósoknak, terepjárósoknak, buszosoknak, teherautósoknak. Elég komoly lett szerintem.
Kazes☻19-09-2012 23:39:37 // 435
Kazes☻18-05-2012 17:22:56 // 434
Kazes☻07-05-2012 22:00:50 // 433
A vezetés még a példamutató szülőkből is a legrosszabbat hozza ki
Nagyon jó pofa! Lehet a pihentbe kellene...? :)
Nagyon jó pofa! Lehet a pihentbe kellene...? :)
Kazes☻10-04-2012 21:14:51 // 432
Liquid30-01-2012 13:49:46 // 431
ebben csak az a gáz, hogy kamionsebességgel haladnak, márpedig 1000km-nél már nagyon nem mindegy hogy 80-90 vagy 130, persze valszeg gyorsulni fog a tempó hosszútávon
GTPeti30-01-2012 13:27:32 // 430
A magam részéről biztos vagyok benne, hogy ez a jövő.
Kazes☻30-01-2012 11:58:00 // 429
Kazes☻26-09-2011 00:26:07 // 428
W.22-01-2011 07:07:41 // 427
Talán ide illik, de szerintem az összes topikba beférne. Máris jobb kedvvel nézek a nap elé..:))
F 40!
F 40!
SD31-12-2010 18:02:30 // 426
Ha gép csinálná és atom biztos tőlem:D
Viszont amikor meglátom hogy pályán összeállnak a népek és úgy mennek mint a méhkas közben nincs nagy forgalom, na olyankor adok kövér gázt, és otthagyom őket...
Én azt szeretem ha tiszta előttem az út:) Így kb 100km-eket lehet megtenni fék nélkül, míg az ilyen csürhébe verődöttek meg folyamatosan egymást tartják fel, közben folyamatosan veszélyben vannak...
Viszont amikor meglátom hogy pályán összeállnak a népek és úgy mennek mint a méhkas közben nincs nagy forgalom, na olyankor adok kövér gázt, és otthagyom őket...
Én azt szeretem ha tiszta előttem az út:) Így kb 100km-eket lehet megtenni fék nélkül, míg az ilyen csürhébe verődöttek meg folyamatosan egymást tartják fel, közben folyamatosan veszélyben vannak...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
520
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?