Forum >> Pályaautózás

Punisher15-08-2011 13:20:54 // 1010
Én csak azt nem értem, mi köze a sebességfokozatnak ahhoz, hogy hol fogy el a gép. :-)
Elvileg minden fokozatban elfogy neked, csak kevésbé érzed, mert a menetellenállások még nem olyan nagyok.

Amúgy a te régi légmennyiségmérőd a legnagyobb halála a rendszernek. Havassy Peti is azt mondta, hogy azt lehetőség szerint ki kell iktatni, mert nem lesz jó.
Mondjuk az lenne a legjobb, ha se légtömeg, se légmennyiségmérő nem lenne a szívóoldalon a rendszerben. Gázpedál állás és MAP (MAF) szenzor alapján lehetne felprogramozni.
Ollah15-08-2011 11:27:47 // 1009
Köszi!
"Megtaláltam" a belépésemet és írtam én is a fórumba, mert pm-et nem tud fogadni, azt írja az oldal.

Meg közben belenéztem Pablo 164 TB projektjébe, ami szerény 424 lovat tud. Keréken. :)))
Blade14-08-2011 22:32:53 // 1008
Ősz az:)
Csöri14-08-2011 22:19:08 // 1007
Vazz az már igen csak tél.:-)
Blade13-08-2011 20:31:33 // 1006
Én nyári semi slickel megyek:))
Public Enemy13-08-2011 17:13:40 // 1005
Várjál, veszek téligumit!! :-)))
Blade13-08-2011 17:05:47 // 1004
Kinek van kedve eljönni Monzába, november 16-án?:))
Szervezés alatt van a pályanap, később lesznek infók!:)))
EngineCoffeeTables13-08-2011 11:47:05 // 1003
A világhírű Matrica, amikor a skót alfás műhely főnöke megtudta hogy néha gyorsulok a GTV-vel a Matrica Ferrari és a Porke elleni győztes futamát mutogatta nekem ;-) Van hogy csak el kell tolni neki...
mreni13-08-2011 10:55:12 // 1002
E85el nyilván más....
LacUS13-08-2011 10:38:11 // 1001
Wow. :-) Hát ehhez nehéz bármit is hozzátenni, főleg,hogy láttam menni a kocsidat sokszor :-)
A projekt az amiről egyszer beszéltünk? (Gtv kasztni "hibrid" hajtáslánc V6)
KORYY13-08-2011 10:12:45 // 1000
én meg gyári csippel mentem vészprogramon, mechanikusan adtunk neki 6 fok előgyújtást, gyári tengelyekkel elfokolva e85tel 4 báros üzemanyag nyomáson, 370 es injektorokkal, ami azt jelentette hogy a gyárihoz képest 70 százalékkal több üzemanyaggal. e fölé már nem tudtunk menni mert kevés volt a gyújtás és a sok üzemanyagot nem tudta begyújtani. gyári hengerfejjel is 12.4 et mentem kunmadarason így. aztán végig csúszó kuplunggal sikerült 12.0 menni. aztán még csináltunk bele erősebb kuplungot de az sem volt jó. szívóban a becsült teljesítménye keréken 330ló volt. a 180as nitrót meg főleg nem szerette a kuplung. de mentem így is első keréken 1.7es 60 lábat ami hátul kaparósnak is jó idő lett volna. ha minden össze jött volna akkor tízessel kezdődött volna az időm, és lett volna az a nitró ami ha csak egy futamra is 9el kezdődött volna, még ha el is olvadt volna a motor. az e85 az első futamon fél másodpercet hozott. de akkor még csak 220 volt az ára literenként. persze a gyári pumpa az szart sem ér mert ennyi üzemanyagot nem tud szállítani így azt is cserélni kellett. érdekes hogy nyitott pillangóval ment mindig a legjobban az autó mindenféle szűrő meg tekervényes csövek nélkül, csak a géptetőt kellett kivágni hogy a szívósort hűtse a menetszél. a hideg meg a meleg szívósor között minimum 4-5 tized volt a különbség két futam között. ebben az évben már nem tervezem hogy versenyzem de jövőre valami el fog készülni ami kívülről gtv-nek fog kinézni, de ennek csak az ősszel fogunk neki állni. de garantálom hogy ez lesz a leggyorsabb alfa.... :-) a motorom azóta Amerikában figyel egy sárga lancia stratos replikában és az ember azóta nem tér magához amióta egy kövér gázadás után forgott a tengelye körül vagy négyet.
LacUS13-08-2011 09:38:53 // 999
Nem baj, most már előtted a a cél, ECU+nagyfék+futómű és a következő Magyar nagydíjon megkergeted a F1 brancsot a gtvvel :-D
Ollah13-08-2011 08:51:24 // 998
Ez igaz; benzinnel csak negyedikben akad ki az lmm. :P
Néha kicsit bizonytalan vagyok, vagy mégsem? :)
LacUS12-08-2011 13:16:42 // 997
Az E85 is más tészta ott tényleg jóval többet kell adni. Nálad meg amúgy se lehet kiigazodni, mert hol beújítasz egy DTA-t amit eladsz mert eladó a zsötövö, most meg megmarad racsingkárnak és most meg jól jönne... :-) A tesómhoz tudnálak hasonlítani ebben :-))
Ollah12-08-2011 11:54:13 // 996
Nálam elvileg az lmm miatt nem lehet jobban megírni, azt mondta Bauer Miki; már harmadik végén kiakad E85-tel...
LacUS12-08-2011 11:40:17 // 995
Itt jön ki, hogy mennyire jó a programozó. Sajnos itthon sokan hiszik, hogy belocsolják a benzint adnak neki nyomást és várják a csodát. Tegnap elôtt egy barátom lancsiáját csináltuk, és mondta,hogy 100%on mennek a csúcsok, 2kör és egy átírt gyújtástábla után 12,5ös lambdával 86on mentek a.csúcsok....
Ollah12-08-2011 11:18:53 // 994
Ami nem világos, hogy a TB lmm-jét vagy a 3.0 12V-ét használja -e, illetve tökmindegy: régi típusú, nagy alu doboz vagy az újabb hotwire?
A programozó aszonta, az enyémmel (régi szar) 260 ló fölé meg sem lehet írni. Na ezért is kíváncsiskodom. :)
A másik érdekesség, hogy nekem 0,9 baron is kiakadnak a 370-es befecsik (mondjuk E85-tel...), neki meg vígan szalad a 380-asokkal 370 lópaci. Ez sem teljesen világos.
Belga12-08-2011 10:24:01 // 993
nincs publikus emailje, de dobtam neki egy PM-t. Flavio-nak hivjak az uriembert es romai... ennyit arul el a profilja :)
Belga12-08-2011 10:23:06 // 992
naja... lehet, h neked kellene es hozzaerto(bb) szoftveres guru es rugton lenne egy tucat pacival tobb...
Ollah12-08-2011 09:27:17 // 991
Elfelejtettem a belépéshez szükséges adataimat az ao-n; néznél nekem kérlek egy e-mail címet a sráchoz?
Ollah12-08-2011 09:24:15 // 990
Tetszik, köszi. :)

És igazolást nyert jópár dolog a motorommal kapcsolatban, aminek nagyon örülök.

Amit irígylek, hogy a sokkal nagyobb befecsikkel is tök jól be tudta állítani a motort. Mindenki sulykolja a saját igazát (standalone meg "disznócskahát"), és tessék, szaros gyári TB ecu-val elért a srác 370 lovat, vicces gyári nyomáson. 1 bar baszki... Mondjuk mi is 0,9-en megyünk, de nincs is több 260 lónál. Ehh...

Viszont turbót rosszul választott; csak hogy belekössek. :) Az enyémen is 3071 méretű T3/T4 van, és amikor minden klappolt, 4200 rpm-en megvolt 1,5 bar. Nagyobb csigával nem két dízelnyi :) nyomatéka lenne, hanem még egy csomó káválli :) magasabb rpm-en. Ez egy qrva jó utcai konfig. Nagyon nagy királyság, az az igazság.

Sajnálom, hogy anno Béla lebeszélt a 3.0 TB-ről; majd' minden cuccom megvolt már hozzá...
Most vehetnénk kosárszámra a váltókat, féltengelyeket, difiket stb. :)
Blade11-08-2011 21:05:53 // 989
Akkor kabbe ;-))))))))
Belga11-08-2011 20:55:28 // 988
Tudom, en mar mentem rajta :D
Buksi11-08-2011 20:40:53 // 987
Jó kis videó, elnézegettem volna még egy darabig! :-)
Blade11-08-2011 20:20:17 // 986
Ja, viszont életre szóló élmény:))
Blade11-08-2011 20:15:50 // 985
Ugyan már, nem tart az semeddig, egy -két telefon:) Csak tudjuk mikor mehetünk és mi lesz a program:) De jó Zolder is:)
Persze hogy drága, egy Spa nem lehet olcsó:)
Belga11-08-2011 19:20:58 // 984
Lusta vagyok en ehhez. :) Nameg draga is.
Belga11-08-2011 19:19:18 // 983
Nem egyszeru. :) Ha en igy dobalnam a fokozatokat.... akkor talan egyet tudnek kapcsolni, mielott szetmenne az egesz. :)
Blade11-08-2011 18:46:52 // 982
Tetszik ez a videó, Spa pályát is nagyra tartom, egyszer leszervezhetnénk egy pályanapot:) Belga cartárs lehetne a főszervező, ha már úgyis ott van!:)))
Blade11-08-2011 18:45:25 // 981
Csak jó ez a kis kompresszoros:))
Wickey11-08-2011 16:48:43 // 980
a váltója rettentő mód érdekelne. :-))
Punisher11-08-2011 16:12:29 // 977
Pihenés képpen Alfetta GTV 2.0 Spa trackday

http://www.youtube.com/watch?v=kt6480lhCKo&feature=player_embedded#at=95
Punisher11-08-2011 15:37:05 // 976
Sokan Piggyznek. Azt mondják kiváló egy gyárit kiegészíteni. Nyilván korlátozottak a lehetőségei egy standalne ecu-hoz képest, de legalább azt a rohadt légtömeg, vagy légmennyiségmérőt el lehet hajítani jó messze, és a nagy befecskendezőket is lehet használni.

Kizzo is mondta, hogy szereti a Piggi backet.
Piszkor Ricsi (TR Performance) is használja a Piggyket. Ő elég durva gépeket gyárt. Főleg japánokat, driftre. A GReddy-t dícséri. Néhány tízezres beruházás.
Ollah11-08-2011 15:18:34 // 975
Biztosan vannak azok 350+ lóerősek? ;)
Ollah11-08-2011 15:15:46 // 974
És mint mondtam, Stephan Lenior is a szívó 24V computerével és lmm-jével küldi a 2.8 TB Spidert 1,1 bar nyomáson GT2871R-el. Nem tudom, szétesett -e már. :) Kuplungot és váltót gyorsan fogyasztott az elején, azt tudom. :)

Nyilván nem sokan értik és látják át egészében a gyári ecut, pedig - ahogy írod is - utcai tuningnál az (lenne) a legjobb. Ezért próbálkoztam én is azzal, csak hardware-esen kicsit(?) túllőttem a célon. És sajnos nem az új lmm van a gépben; biztos vagyok benne, hogy azzal sokkal jobb lenne

Kizzo-t anno kérdeztem, össze tudja -e hozni a computeremet a hotwire afm-mel, de idő- és alkatrész hiánnyal küzd(ött), úgyhogy valóban marad a standalone ösvény. Majd egyszer. Talán...
Punisher11-08-2011 14:57:21 // 973
Azért igazat adok neked, mert az angol Autodelta kompresszoros és turbós motorjait is a gyári ECU-val vezérlik. Valószínűleg vágják ezt a Motronic remapping-ot. :-) Az viszont biztos, (ahogy Lacus is írta) hogy az írhatóban több a lehetőség. Nyilván fontos szempont a költséghatékonyság is egy utcai tuninggal foglalkozó cégnél.

Anno a Novitec viszont a kompresszoros gépeket írható ECU-vel csinálta, amíg ment a projekt.
Punisher11-08-2011 14:43:49 // 972
Ja. Kizzo motorvezérlő fejlesztő a Delphinél, ha jól emlékszem... megcsinálja magának, szereti a Motronicot. De neki nincs is agyon lóerőzve a gépe, hiába a kompresszor rajta. Megbízható, nyomatékos autót csinált.
Sokat beszélgettem erről vele, de szerinte is a standalone ecu a tuti.
LacUS11-08-2011 14:34:20 // 971
Hát nem tudom, biztos jó, bár szerintem nem annyira pontos mint egy írható ecu, de pl. Kizzo is motronicozik, és neki jó.
Blade11-08-2011 14:15:41 // 970
Igazad van, ez is jó megoldás!:)
Punisher11-08-2011 13:47:20 // 969
Nem tudom, én nem vagyok chipper, de valami sántít. Szívó elektronikájával turbósat vezérelni? Na neeeee Vagy ott valaki nagyon érti a dolgát...
Megjegyzem, ha már 350 LE-s autót építek, valószínűleg futna egy versenyelektronikára.
Belga11-08-2011 13:37:36 // 968
igazabol csak bele vauvau, mert en nem ertek hozza...
de az alfaowner-en es mas oldalon is vannak 3.0V6 turbo projektek, boven 350 es + loerovel, gyari kompival es legtomegmerovel. megbizhatoan futva es a tulajok szerint nincs jobb a gyari elektronikanal, konnyen irhato es megbizhato. akkor a magyar csipperek ennyit tudnak? (koltoi kerdes csupan)
Punisher11-08-2011 13:31:40 // 967
Ja és a turbósok valamiért jobban összehangolhatóak a nagy befecsikhez, de a Miki azt mondja, hogy az Audiknál is végül a standalone a tökéletes megoldás.
Punisher11-08-2011 13:25:24 // 966
Igen az újabbakkal jobban játszani, de látod, ennyi a különbség motorvezérlő és motorvezérlő között. Az enyém használhatatlan a gyárival.

Amúgy a Motronicot is meg lehet fejteni. Nyilván a Squadra tudja hová kell nyúlni. A Miki programozgatja a Motronicot, de aki igazán tudja az bármit megcsinál vele. Na ilyen ember nem sok van. A Bosch nem tart arról oktatást, hogy hogyan lehet megfejteni a technikájukat. :-)
Ollah11-08-2011 13:15:24 // 965
Ja, sok lúzer.
Ollah11-08-2011 13:14:47 // 964
Nekem anno 370-eseket hoztál (piros bosch), és elmegy vele a gyári comp. Csöpögés-határon, azt mondta Miki, de elmegy. (Viszont E85-tel 4.-ben is elfogynak viszonylag korán...)
Az újabb 3.0-ák hotwire afm-jével (és computerével) pedig sokkal jobban és precízebben lehet programozni az autót; a Squadra 2.8 TB-je gyári computerrel megy, pedig 330 ló. Ergo spricni is kell hozzá, és mégis működik, ráadásul szépen.
Mert a miénk is működik, csak rondán. Ja, és bőven nincs 330 ló...
Punisher11-08-2011 13:13:26 // 963
Aha. Hát, mint te is tudod legtöbben csak a LE-t csinálják az autóba, kanyarodni meg nem lehet vele. :-)

Nemismerem azt a 145-öt. Nagyon nem is izgat.
Punisher11-08-2011 13:07:54 // 962
330-as spriccnik, de ha valakinek kell a moci, az plusz pénz.
Semmi. Ekkora befecskendező nem használható gyári elektronikával, mert részterhelésen becsöpög. Stand alone, vagy Piggy kell hozzá.
Ollah11-08-2011 13:06:16 // 961
Nekünk sem az erővel van gondunk; nem szénné reszelt japó 4*4-eket egyenesben rajzolgatjuk vele. Féktáv és kanyar...

Erről jut eszembe:
Van egy szlovén 145-ös gyorsulásra építve, valami 10-zel kezdődő időt megy. Koryy biztosan jobban ismeri/tudja, mi van benne/alatta.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.