Forum >> A jövő Alfái
Halesz30-10-2007 16:35:48 // 5592
ROTFL :DDDDDDDDDDDDDDDDDD
count M30-10-2007 16:21:35 // 5591
OFF
Ne is mondd, sikítófosást lehet kapni, amikor nyugodtan nézelődsz kifelé az ablakon, és egyszercsak jópárszáz km/h-s sebesség(különbség)gel elhúz egy másik gép szembe, alig pár méterre. :)
ON
Ne is mondd, sikítófosást lehet kapni, amikor nyugodtan nézelődsz kifelé az ablakon, és egyszercsak jópárszáz km/h-s sebesség(különbség)gel elhúz egy másik gép szembe, alig pár méterre. :)
ON
count M30-10-2007 16:19:01 // 5590
Értem én, csak a nagyvadakhoz inkább a négykerékhajtás passzol, szerintem. :)
zolee14530-10-2007 16:12:52 // 5589
Miért, a légifolyosónak mi értelme? Ott az a baromi nagy légtér, erre szűk folyosókon kell szüttyögni azokkal a marha nagy gépekkel...:D
zolee14530-10-2007 16:10:32 // 5588
Air Wheel Drive?:O
krisztian b30-10-2007 16:09:18 // 5587
Nem feltétlenül a driftelésre gondoltam. Abból a korból azért már én is kinőttem. ;) Jobban szeretek hátsókerekes kocsikat vezetni, mert a hajtott kerék nem kormányzott és ezért másképp kell vezetni. Nem húzza a kormányt kanyarban és nem alulkormányozott. Egyszer álltam csak keresztbe, de az a tiszta jeges útnak és az én felelőtlenségemnek volt köszönhető. Mindez több év alatt jött össze... Szóval nálam az élvezetes autózás fontos kelléke a hátsókerékhajtás. :)
Vikking 31130-10-2007 16:05:18 // 5586
Egen, tudom, hogy a műanyag az kevéssé rozsdásodik :DDD De TarP kolléga mondta, hogyha nem lesz még túl rozsdás, akkor vehetünk óccsóé lassan mi is egyet :D
count M30-10-2007 15:52:11 // 5585
A kettőnek együtt nem sok értelme van. :)
Halesz30-10-2007 15:50:38 // 5584
AWD? Légpárnás autók lesznek majd, kötött pályán!
GEORGE30-10-2007 15:49:04 // 5583
Hüüüü hova fog fejlődni a világ :-)))
zolee14530-10-2007 15:47:35 // 5582
Az öregek Alfa találkozójára valszeg úgy fogsz megérkezni, hogy az amúgy üzemanyagcellás AWD autód GPS-ébe beírod a tali címét, és szunyókálsz a bal1-ben. :DDD
GEORGE30-10-2007 15:45:52 // 5581
Na ezért mondom hogy Alfával lehessen indulni mert akkor már gyorsabbak lesznek a csigák :-)
Halesz30-10-2007 15:44:50 // 5580
Nem, hát tudod az öreg bácsi, aki vesztett azt mondja:
megláttam a csigát... és mire lehajoltam... husss...elszaladt!
:))))
megláttam a csigát... és mire lehajoltam... husss...elszaladt!
:))))
GEORGE30-10-2007 15:44:05 // 5579
Alfával kell majd kergetnünk a csigákat? :-D
Halesz30-10-2007 15:43:27 // 5578
Aham, és aztán a 70 plusz feletti tagoknak csigagyűjtő versenyt rendezünk!
Ismered az ide vonatkozó viccet, ugye? :D
Ismered az ide vonatkozó viccet, ugye? :D
GEORGE30-10-2007 15:40:06 // 5577
Vagy olyan 70 fele inkább :-)
Érdekes lesz ahogy majd elkezdtek "futni" azt kiábalva hogy vigyázat jön George és aki nem fut azokat eltalálhatja :-DDDDDD
Érdekes lesz ahogy majd elkezdtek "futni" azt kiábalva hogy vigyázat jön George és aki nem fut azokat eltalálhatja :-DDDDDD
GEORGE30-10-2007 15:38:04 // 5576
igen arra gondoltam, hogy majd akkor .-)))
Halesz30-10-2007 15:36:27 // 5575
Majd amikor már 60 évesen járunk az Alfa Amore 1-2000 autót megmozgató találkozóira? :)))))
GEORGE30-10-2007 15:33:10 // 5574
Aztán utána megkérem a nagyérdemű könzönséget hogy segitsen összeszedni a széthulott alkatrészeket... :-)
GEORGE30-10-2007 13:29:46 // 5573
Na persze egy 166-ot nem a fiatal korosztály hajt leninkább...
De ha lesz majd "hátulkaparós" nagy Alfa limo azért mikor lesz majd öregek Alfa találkozója, majd jó lesz ha úgy tudok megérkezni hogy egy picit dobathassak a hátulján, és a többi "troggy" sóhajtozzon, hogy hmmm ez igen, nem is olyan rossz látvány....
És könnyes szemekkel vissza gondolnak mit veszitettünk anno mikor ezt nem tudtuk megtenni a "hátulkaparás" hiánya miatt :-DDDD
De ha lesz majd "hátulkaparós" nagy Alfa limo azért mikor lesz majd öregek Alfa találkozója, majd jó lesz ha úgy tudok megérkezni hogy egy picit dobathassak a hátulján, és a többi "troggy" sóhajtozzon, hogy hmmm ez igen, nem is olyan rossz látvány....
És könnyes szemekkel vissza gondolnak mit veszitettünk anno mikor ezt nem tudtuk megtenni a "hátulkaparás" hiánya miatt :-DDDD
count M30-10-2007 13:02:47 // 5572
"A front drive ... semmiképp sem fér össze a nagykocsi jelleggel..."
Nem is tudom. Nekem a 166ról nem az jut eszembe hogy driftelni akarnék vele. :) Szerintem a nagyvadakkal inkább érdemes kényelmesen terpeszkedni bőrfotelokban, lazán cirkálni, stresszmentesen közlekedni... Ezekhez viszont nem kell az RWD.
Láttam már 7es bmw-t kilincsel előre kanyarodni, és nagyon bután festett. :) Ha ugyanezt egy 3assal csinálták volna, nem is jegyeztem volna meg, ahhoz "illik".
A többivel nagyjából :) egyetértek.
Nem is tudom. Nekem a 166ról nem az jut eszembe hogy driftelni akarnék vele. :) Szerintem a nagyvadakkal inkább érdemes kényelmesen terpeszkedni bőrfotelokban, lazán cirkálni, stresszmentesen közlekedni... Ezekhez viszont nem kell az RWD.
Láttam már 7es bmw-t kilincsel előre kanyarodni, és nagyon bután festett. :) Ha ugyanezt egy 3assal csinálták volna, nem is jegyeztem volna meg, ahhoz "illik".
A többivel nagyjából :) egyetértek.
mesa30-10-2007 11:55:10 // 5571
Tudtommal olyan anyagból készül, amire pont nem jellemző a rozsdásodás. ;)
Egyébként is, az ma már csak az Opelek és Hondák sajátossága :P :))
Egyébként is, az ma már csak az Opelek és Hondák sajátossága :P :))
krisztian b30-10-2007 01:06:08 // 5570
A hátul kaparunk című publikációhoz:
Végre! ! Na... Nem csak a mazsolákra gondolnak!
Jópár éve megjelent a tesóm egy új 166 3.0 v6-ttal: Van kedved menni egy kört vele?
Volt...
A gumicsikorgásnál hangosabb volt az örjöngésem, de nem az igazi... Akkor egy hasonló kaliberű, de gyengébb motorizáltságú Volvo-m volt, de hátsó kerekes. Az inkább élmény számba ment, mint a bivaly-erős Alfa a maga halytási befolyásai miatt. A front drive sokkal biztonságosabb (a kezdő vezetőnek), és sokkal olcsóbb megoldás, de semmiképp sem fér össze a nagykocsi jelleggel és a sportos autózással. Imádom a kocsim, de kicsi és én nem vagyok a fanatikus Alfa fertőzött, ezért szívesen visszaülnék egy NAGY hátsókerekes Alfába, de nem marad látótávolságon kívül a Saab és a Volvo sem.
Más nem jön szóba, ezért (nekem) üdvözítő lenne egy hátul kaparós Alfa mihamarabbi csatasorba állítása!!!
Végre! ! Na... Nem csak a mazsolákra gondolnak!
Jópár éve megjelent a tesóm egy új 166 3.0 v6-ttal: Van kedved menni egy kört vele?
Volt...
A gumicsikorgásnál hangosabb volt az örjöngésem, de nem az igazi... Akkor egy hasonló kaliberű, de gyengébb motorizáltságú Volvo-m volt, de hátsó kerekes. Az inkább élmény számba ment, mint a bivaly-erős Alfa a maga halytási befolyásai miatt. A front drive sokkal biztonságosabb (a kezdő vezetőnek), és sokkal olcsóbb megoldás, de semmiképp sem fér össze a nagykocsi jelleggel és a sportos autózással. Imádom a kocsim, de kicsi és én nem vagyok a fanatikus Alfa fertőzött, ezért szívesen visszaülnék egy NAGY hátsókerekes Alfába, de nem marad látótávolságon kívül a Saab és a Volvo sem.
Más nem jön szóba, ezért (nekem) üdvözítő lenne egy hátul kaparós Alfa mihamarabbi csatasorba állítása!!!
Vikking 31129-10-2007 11:22:59 // 5569
Ááá, rozsdás, nem rozsdás, kit érdekel? Alfások vagyunk, vagy mi:DDD
BeeGee : nagy kár, pedig szép álom lett vóna... :) De azért a remény hal meg utoljára :D
BeeGee : nagy kár, pedig szép álom lett vóna... :) De azért a remény hal meg utoljára :D
Zool29-10-2007 10:31:15 // 5568
Azért az értékvesztés is relatív. Használt quattroportét mát kapsz 3 évesen 60e euróért. Ahhoz képest kevés, hogy az új ára a duplája, de ahhoz képest sok, hogy ez behozva 15 milcsi fölött lesz. Ha nem növelik a darabszámot a 8cnél nem lesz ekkora értékevsztés, eleve egy csomó elmegy jól szituált bemutatótermekbe, főkeg az ígért amcsi kereskedői hlózat "dekorációs darabjaiként"...
zolee14529-10-2007 10:12:47 // 5567
A Ferrarikról is azt mondják okos emberek, hogy ahogy megvetted elkezd veszettül esni az értéke, és 10 éves korára meg is áll egy ponton. Ezután kb még 10 évig ott marad, majd elindul majdnem olyan ütemben felfelé.:)
Persze ez mondjuk nem igaz az F40-re és társaira, tehát az eleve limitált szériákra, mert azok kb a gyártás bejelentésekor elfogynak, és az átvétel napján már dupláját érik az eredeti áruknak.
Persze ez mondjuk nem igaz az F40-re és társaira, tehát az eleve limitált szériákra, mert azok kb a gyártás bejelentésekor elfogynak, és az átvétel napján már dupláját érik az eredeti áruknak.
BeeGee29-10-2007 09:52:37 // 5566
Szerintem ne :)
TarP29-10-2007 09:27:41 // 5565
Amilyen gyorsan veszíti az értékét hamarosan megvehetjük használtan, csak ne legyen még rozsdás nagyon :) :) :)
Vikking 31129-10-2007 08:46:42 // 5564
Ha már Nyóccé...
Olvastátok az Alfissimoban, hogy Csiki- Bege Lajos is vesz egyet? Legalábbis azt mondta, hogy nagyon szeretne. Szóval az Árpáé mellett lesz még egy.
Az egyik csak eljár majd talikra. Ahol a jónép csorgathatja a nyálát... Vagy ne ringassam magam álmokba? :D
Olvastátok az Alfissimoban, hogy Csiki- Bege Lajos is vesz egyet? Legalábbis azt mondta, hogy nagyon szeretne. Szóval az Árpáé mellett lesz még egy.
Az egyik csak eljár majd talikra. Ahol a jónép csorgathatja a nyálát... Vagy ne ringassam magam álmokba? :D
GEORGE29-10-2007 08:24:10 // 5563
Hát tényleg kihagyhatták volna a videoról :-)
GEORGE29-10-2007 08:23:40 // 5562
Na ez aztán tényleg nem lenne jó :-))
Zool29-10-2007 08:23:14 // 5561
Érthető a kifogásod, de szerintem az Alfa nem sportmtorokat gyárt, hanem sportos családi autókat. Ha megnézed, hogy többsdégében ki vesz új 147est, 159est, nem a forrófejű sportőrülteket fogod látni. Engem is meglep, hogy itt a 159esekkel többségében is idősek és családanyák nyomulnak. A top geares Clarkson jegyezte meg, hogy "Alfa males buy BMWs, Alfas are for nice people"...
Zool29-10-2007 08:16:35 // 5560
Autoblog.it, 159 my 08 tervek.
Szerintük szép csendben már 2007 végétől meglesz a módosítás, a nagy reklámkampány a 2008as új motorkkal (1.9 JTD twinturbo, 1.8 turbóbenya) együtt érkezik. A korábban leírt súlycsökkentés ezek szerint nem kamu, a q4 hajtás külön is fogy. Ígéretes...
http://www.autoblog.it/post/10958/alfa-romeo-159-my-2008-in-arrivo
Szerintük szép csendben már 2007 végétől meglesz a módosítás, a nagy reklámkampány a 2008as új motorkkal (1.9 JTD twinturbo, 1.8 turbóbenya) együtt érkezik. A korábban leírt súlycsökkentés ezek szerint nem kamu, a q4 hajtás külön is fogy. Ígéretes...
http://www.autoblog.it/post/10958/alfa-romeo-159-my-2008-in-arrivo
Tom1229-10-2007 06:52:39 // 5559
Hátborzongató? ...hogy megelőzte egy Asztra? :-)))) Na, jó ezt nem kell komolyan venni.;-)
Egyébként tényleg az.:-)
Egyébként tényleg az.:-)
admirális29-10-2007 02:35:50 // 5558
Láttátok már ez? Hát borzongató!
mesa28-10-2007 12:46:12 // 5556
-Minden AWD a hátsó kereket hajtja jobban, amiben igazi Torsen diffi van. (ált. 40-60 a hátsó tengely javára)
-Ami AWD és alapból az elsőket hajtja, az szar Haldex kuplungos, kamu 4wd.
(Sajnos az Audi is gyárt ilyet, és ráadásul Quattro nevet akasztanak rá)
-Ami AWD és alapból az elsőket hajtja, az szar Haldex kuplungos, kamu 4wd.
(Sajnos az Audi is gyárt ilyet, és ráadásul Quattro nevet akasztanak rá)
Tom1228-10-2007 12:11:22 // 5555
Sajnos csak telefon volt nálam....-)
Tom1228-10-2007 12:06:12 // 5552
Tommi28-10-2007 11:30:52 // 5549
Yeah, az előző volt a 11.000.-ik hozzászólásom :)
Tommi28-10-2007 11:29:53 // 5548
Ezért mondtam, hogy gyakorlatilag csak presztízskérdés, amúgy egyetértek Veled :)
zolee14528-10-2007 11:22:06 // 5547
"viszont az átlag planktonnak, aki erősebb autót vesz, nem annyira okozhatna meglepetést a hátsókerekes autó, mert erre találtál ki a sok barom hárombetűs kütyüt, amitől elvileg biztonságosabb és botlábúak is el tudják vezetni"
Na igen, csak akkor pont a dolog lényege vész el. Ez olyan, mintha vennék egy sportmotort, mert motorozni akarok... nagy sebesség, dönteni a gépet, érezni ahogy lekap a szél 300-nál... Aztán kb 30-nál beszarok rajta, és akkor elkezdem általam is emészthetővé tenni a dolgokat: erős oldalsó kitámasztó kerekek, mint a kisbringákon (nehogymár kanyarban pereceljek egyet), visszafolytani a motort, mert mégiscsak sok az a 180LE, egy nagy szélvédőt, amihez tető is jár, mert nem tudom olyan erősen szorítani a markolatot és az esőt is utálom, meg persze háttámlás ülés, biztonsági övvel, mert meghalni sem akarok...
Ekkor el is jutottam ettől:
eddig:
Inkább én vezessem az fwd autót, mint az elektronika helyettem az általam vezethetetlen rwd-t.:)
Na igen, csak akkor pont a dolog lényege vész el. Ez olyan, mintha vennék egy sportmotort, mert motorozni akarok... nagy sebesség, dönteni a gépet, érezni ahogy lekap a szél 300-nál... Aztán kb 30-nál beszarok rajta, és akkor elkezdem általam is emészthetővé tenni a dolgokat: erős oldalsó kitámasztó kerekek, mint a kisbringákon (nehogymár kanyarban pereceljek egyet), visszafolytani a motort, mert mégiscsak sok az a 180LE, egy nagy szélvédőt, amihez tető is jár, mert nem tudom olyan erősen szorítani a markolatot és az esőt is utálom, meg persze háttámlás ülés, biztonsági övvel, mert meghalni sem akarok...
Ekkor el is jutottam ettől:
eddig:
Inkább én vezessem az fwd autót, mint az elektronika helyettem az általam vezethetetlen rwd-t.:)
zolee14528-10-2007 11:12:39 // 5546
Hogy érted, hogy kisebb a hátsó hajtás? Az alap helyzet az első-hátsó tengely közt 47-53 %, de az adott viszonyoknak megfelelően ez folyamatosan változik. Pontosan nem tudom hogy a q4 hogyan működik, de az ilyesmi diffik általában 20-80 és 80-20%-os elosztást is tudnak, de asszem létezik olyan is, hogy a teljes hajtást valamelyik tengely kapja. A lényeg az, hogy szerintem mindkét tengely hajtása a teljes nyomatékra van méretezve, sőt inkább túlméretezve vannak, hiszen itt is vannak olyan tuningolt gépek amik vígan elszaladgálnak az eredeti hajtással, de majd jön Csaba és megcáfol.:)
A kulcs inkább tényleg a motor beépítése, de elnézve a 159-es hosszú orrát lazán keresztbe lehet(ne)...izé, hosszába lehetne fordítani. A baj az, hogy ezzel kapnánk egy Ladát. Nehéz orr, könnyű hajtott kerekek. A motort nem lehet a végtelenségig hátra tolni, tehát az első kerekeket kellene előrébb vinni, na ez a nagyobb macera.
Ha megnézünk egy BMW-t látszik a különbség, sokkal kisebb az első túlnyúlás, miközben a hátsó talán nagyobb mint egy Alfánál, de mondjuk ha egy igazán aránytalan elsőkerekessel akarok példálózni akkor segítségül hívom a Peugeot 407-est.:))
Az esetleg segíthetne a 159-esen, ha mondjuk a váltót hátra raknák, amit gondolom meg is fognak tenni, ha rwd-t csinálnak, de az megintcsak áttervezést jelentene, vagyis egyszerűbb új padlólemezt tervezni. Mégegyszerűbb egy meglévőt elcserélni, mondjuk 2,4 vagy 3,0 mjtd-kre.:))
Ettől függetlenül a legjobb a q4. A nyomaték elosztás miatt közel úgy viselkedik mint egy rwd, csak éppen nem esik ki a normál utcai autós alól sem. 200 ló fölött meg úgyis q4-et ad az Alfa, 200 ló alatt meg pár év múlva már úgysem nagyon lehet sportosnak szánt autót eladni. Pont úgy, mint ahogy mondjuk már 10 évvel ezelőtt ciki volt 100 ló alatti új Alfát eladni.
A kulcs inkább tényleg a motor beépítése, de elnézve a 159-es hosszú orrát lazán keresztbe lehet(ne)...izé, hosszába lehetne fordítani. A baj az, hogy ezzel kapnánk egy Ladát. Nehéz orr, könnyű hajtott kerekek. A motort nem lehet a végtelenségig hátra tolni, tehát az első kerekeket kellene előrébb vinni, na ez a nagyobb macera.
Ha megnézünk egy BMW-t látszik a különbség, sokkal kisebb az első túlnyúlás, miközben a hátsó talán nagyobb mint egy Alfánál, de mondjuk ha egy igazán aránytalan elsőkerekessel akarok példálózni akkor segítségül hívom a Peugeot 407-est.:))
Az esetleg segíthetne a 159-esen, ha mondjuk a váltót hátra raknák, amit gondolom meg is fognak tenni, ha rwd-t csinálnak, de az megintcsak áttervezést jelentene, vagyis egyszerűbb új padlólemezt tervezni. Mégegyszerűbb egy meglévőt elcserélni, mondjuk 2,4 vagy 3,0 mjtd-kre.:))
Ettől függetlenül a legjobb a q4. A nyomaték elosztás miatt közel úgy viselkedik mint egy rwd, csak éppen nem esik ki a normál utcai autós alól sem. 200 ló fölött meg úgyis q4-et ad az Alfa, 200 ló alatt meg pár év múlva már úgysem nagyon lehet sportosnak szánt autót eladni. Pont úgy, mint ahogy mondjuk már 10 évvel ezelőtt ciki volt 100 ló alatti új Alfát eladni.
Tommi28-10-2007 10:58:34 // 5545
Ennek részben igazat adok, de ahogy a druszám is írta, kb 250 LE felett már jobb a hátsó(vagy össz)kerék. Ha megnézzük az általad említett gyártókat, a Saabnál valahol itt van a határ, a Volvo erősebb modelljei is AWD-t kapnak, az Audinál az erősebbek (lásd S széria) pedig mind kizárólag quattro-k.
Én azt mondom, hogy ez tényleg "csak" presztízskérdés, viszont az átlag planktonnak, aki erősebb autót vesz, nem annyira okozhatna meglepetést a hátsókerekes autó, mert erre találtál ki a sok barom hárombetűs kütyüt, amitől elvileg biztonságosabb és botlábúak is el tudják vezetni :)
Én azt mondom, hogy ez tényleg "csak" presztízskérdés, viszont az átlag planktonnak, aki erősebb autót vesz, nem annyira okozhatna meglepetést a hátsókerekes autó, mert erre találtál ki a sok barom hárombetűs kütyüt, amitől elvileg biztonságosabb és botlábúak is el tudják vezetni :)
Tom1228-10-2007 10:55:08 // 5544
Szerintem a Q4 marad így is, nem fogják a szemétdombra vágni.:-)
A Q2 meg maradhatna széria az "elsőkerekes/ek/nél", az lenne az igazi.;-)
A Q2 meg maradhatna széria az "elsőkerekes/ek/nél", az lenne az igazi.;-)
Tom1228-10-2007 10:53:07 // 5543
Talán csak annyi az előnye a hátsókerék hajtásnak, hogy nagyobb erőt /mondjuk, 250 Le fölött/ hatékonyabban visz át az útra és könnyebb a 4x4-től.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
549
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?