Forum >> A jövő Alfái

msd07-03-2013 08:59:35 // 20292
Senki nem mesélt nekem Alfákról itthon. Egy Fiatunk volt a korból, az valóban rozsdásodott, de ebből soha nem vontam le különösebb következtetést, tudom, hogy a legtöbb kortársa sem volt jobb.

Viszont nem gondolom, hogy csak arról lehet tudásom, amit személyesen átéltem. Ha így lenne, az előző századforduló történelméről már szinte senki nem beszélhetne, mivel nem éltünk akkor. Marhaság. Semmi köze a koromnak hozzá, hogy mennyire vagyok képben. És igyekszem képben lenni, érdekel, hogy honnan ered a máig sokak fejében élő "rozsdás alfa" mítosz. És bizony azt találtam, hogy volt, amikor volt alapja.

Valószínűleg a legendásan rozsdásodó korai Alfasudok lehetnek az ősbűnösök. Még a korabeli autók sem néztek ki így 6 éves korukban. Állítólag rosszul tárolták a karosszéria elemeket, így azok már a fényezés előtt rozsdásodni kezdtek. Ezt a mérnökök azzal próbálták ellensúlyozni, hogy egy szivacs-szerű anyaggal töltötték ki az üregeket, de ezzel csak rontottak a helyzeten, mert ez megtartotta a nedvességet, amitől csak gyorsabban rozsdásodott. Egy ilyen baklövést nehéz lemosni a márkáról, pláne, hogy a későbbi modellek, mint pl. a 33-as sem voltak tökéletesek ebből a szempontból. Az 1987-ben megjelent 164 volt az első, amiben galvanizált acélt használtak, ezzel hatékonyan megakadályozva a rozsdásodást.

Ha rosszul tudok valamit javítsatok ki. De pusztán azért támadni, mert fiatal vagyok, csak egy éve van Alfám és egyébként is biztos a Golfot jobban szeretem, annak semmi értelme.

(És elnézést az Alfa történelem off-ért a jövő Alfái topicban.. a karbonszálas 4C biztosan nem rozsdásodik :D)
Jimmi T.07-03-2013 08:17:58 // 20291
Ja , meg néha a nem " fundamentalisták" is.:-)
Andy07-03-2013 08:07:19 // 20290
Olvasva a hsz-eket amiket írsz, gondoltam hogy jelentősen fiatal vagy. És láss csodát tényleg. '86-ban születtél ami nem gond, nem szégyen, ám nem is erény. De azt azért erősen furcsállom hogy ebből az időszakból mennyire képben vagy Alfa ügyileg. Pedig korod okán, ez minimum nehezen hihető. Gondolom a csattogószárnyú falepke tologatása közben mérted fel az aktuális piaci helyzetet rozsda ügyben. Esetleg mesélhettek neked erről az időszakról. Na én ezt tartom hihetőbbnek. Ezek a mesék kóros magyar szokás szerint mindig a jó és vágyott német esetleg japán technika fényezésére, és az olasz , francia szapulására épültek. Jól berögzültek, mai napig tartják magukat. (Sajnos családi vonalon többször szembesülök vele magam is.)
Talán nem bánod ha rámutatok. A '80-as évek a feldübörgő gazdaságról a (nyugati) világban elérhető jólétről és a mindenki (nyugat) számára kézzel fogható javakról szóltak.
Érthetően az ipar nem tudta lekövetni a robbanásszerű igénynövekedést, így kevésbé jó minőségű remekek is kikerültek a gyárakból. Nem csak az olasz gyárakból!
Láttál Te '80-as évek beli Audit, Fordot, Opelt?? Na azok pont úgy rohadtak mint az Alfák. Csak ugye a német az jó, az Alfa meg "szarolasz"...
És pont az egyesült államokban nem illene fikázni, mivel ők sem a precíz autóikról lettek híresek. Akkora illesztési hézagaik voltak mint a nagylábujjam! :)
Szóval ha elfogadod tőlem, legalább itt nem illik itt az Alfát fikkantani semmilyen megközelítésben. Örüljünk hogy van mozgás, látszik némi fény.
A " fundamentalisták" mindig ugranak majd arra aki meggondolatlan dolgokat ír ide.
Javaslom ezt is tartsd észbe!

Béke! :)
msd07-03-2013 07:31:00 // 20289
Te miről beszélsz? Elolvastál két hozzászólást amit írtam, és ebből levontad a következtetést, hogy valójában Golf-ot akarok, de csak 147-re futotta? Pont ebben a topikban többször kifejtettem, hogy mennyire tetszik a 4C, és nyilván azért vagyok itt, mert a 147-esemet is imádom. Ez nem változtat azon, hogy Harald Wester beszéde unalmas volt, vagy hogy a 80as években születtek olyan Alfák, amikre nem igazán lehet büszke senki. Nem hiszem, hogy az Alfásnak levés egyenlő kellene hogy legyen azzal, hogy minden vele kapcsolatos dolgot szentként imádunk, amiről vagy jót, vagy semmit.
msd07-03-2013 07:18:23 // 20288
A GT86 talán egy kicsit erős összehasonlítás (bár továbbra is tartom, hogy nem alaptalan), de ha nem látod, hogy a 4C és a Lotus Elise egy kategória, arról már igazán nem én tehetek. És azért beszélek erről, mert az Alfa nem elszigetelten lebeg a világban, a jövője szempontjából igenis fontos, hogy hova kerül a konkurenciához képest a 4C, árban és teljesítményben is. Pont azért foglalkozom vele, mert én is szorítok a sikeréért...

Egyébként ha nem csak kötöszködni akarsz és elolvasod amit válaszoltam, azt mondtam, hogy remélem, hogy 50e euró alatt marad, és mivel a limitált széria 60e, az alapmodell jó eséllyel e körül lesz.
Tedi07-03-2013 00:17:30 // 20287
NAGYON OFF

ROTFL :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Ezen fél órája sírok :DDD Ha lehetne lájolni, ezt most nagyon-nagyon lájkolnám :D

ON
Kazes☻06-03-2013 22:21:24 // 20286
Nagyon jó! ...a szöveg is. :)))
droberto06-03-2013 22:10:57 // 20285
GTPeti06-03-2013 20:58:02 // 20284
Az nem kevés pénz, ügyesek voltak az olaszok. Már csak a sebességen és a marketingen kéne egy kicsit javítani. B)
mesa06-03-2013 20:23:13 // 20283
3,5 Mrd USD-t hozott a konyhára az a kis barátkozás a GM-mel. ;) Persze 'mi' jártunk jól. Utána majdnem egyszerre vásárolta fel a FIAT a Chryslert és az Opelt, csak utóbbiba bele ugrott végül a német kormány a szakszervezetek fenyegetőzései miatt
Jimmi T.06-03-2013 20:10:27 // 20282
így van, ezt vártam már nagyon ! a sör meg alap :-)
tipoatti06-03-2013 20:04:42 // 20281
A Giulia-val még várjunk, szerintem más eresztés lesz, mint a Giu. A 159 egy fura korszak gyermeke - a minap beszéltem egy ismerősömmel, aki "bennfentes" helyről hallotta, hogyan szívatta bucira a FIAT-konszern a GM-et, de ehhez előbb azért valamit gyártani is kellett... :)))
ToniT06-03-2013 19:43:10 // 20280
Én azért azt gondolom, hogy a Fiat által beharangozott nagy "feltámadás", "prémiumosítás" remek módja egy ilyen, reméljük nem csak paramétereiben, minőségében, élményében is jó választásnak tűnő 4C, de nekem mégis hiányzik a palettáról egy olyan autó, mint a Gloria koncepciója. Így bár roppant nagy erősödés a 4C kis családunknak, a Gulietta-Gulia(?) vonal a fő kategóriában számomra jóval gyengébb, mint a korábban bukásnak nevezett 159-es korszak.
GT Ɨ|ѯ06-03-2013 19:22:27 // 20279
igyál 1 sört, dőlj hátra mert itt a 4C végre:-)


tökéletes:-)
GTPeti06-03-2013 18:29:44 // 20278
"Manapság már csak a jappán vasak rohadnak 4-5 évesen!"
...ha a Merciket nem nem nézzük. :(
mesa06-03-2013 18:07:34 // 20277
Manapság már csak a jappán vasak rohadnak 4-5 évesen! :) Még ha kereken 10-zel is lenne olcsóbb egy Subaru motoros Totoya, akkor se kéne! És pont lesz arnám a plusz 2 hátsó vackot a fele áráért, ha karbonos Alfában ülhetnék. Meg ahogy olvastam(!) alul nyomatékszegény, befulladós cucc az, még a hátsó kerekeit se nagyon lehet megforgatni vele. Nehéz és gyenge. nem egy kategória
A 4C a legkönyebb a kategóriájában a világon. Olyan monocock kabinja van, mint amibe a Forma 1-es pilóták ülnek. Ki akarna négyesével ilyenbe

Hogy felhígultunk...
:Szájmon:QV:147:GT:06-03-2013 17:24:57 // 20276
Nem csak az USA az egyetlen ahol szükségük van a jó marketingre. Európában is vannak országok ahol megkopott a márka nimbusza. Ebben magasan az élen jár Anglia ahol bár elismerik az Alfa Romeo történetét de a márka megítélése évről évre rosszabb. Kérdés, hogy a 4C-nek sikerül e ezen változtatni...
Grando06-03-2013 16:52:22 // 20275
Én már csak azt nem értem, hogy hogy kerültél ide, és mi tart itt. Azon kívül, hogy van egy vasdarabod Alfa emblémával.
Jimmi T.06-03-2013 16:17:16 // 20274
a kérdésem már akkor is költői volt és finom. el is olvastam a választ. nem érteni meg nem a csökkent képességeim miatt nem értem .
csak azt nem tudom mi afaszért kell totojáról meg lótusz izéről értekezni a jövő alfái topicban, mikor évek után végre itt van karnyújtásnyira egy dögös vonzó középmotoros,hátulkaparós alfa, karbonból meg aluból. az ára mindenkinek a saját szoc. problémája. nekem tuti nem lesz, de a nyálelválasztásom beindult mikor megláttam. és szorítok a sikeréért !
tipoatti06-03-2013 16:11:38 // 20273
Hát, pedig izé... Nem gondolnám ( utánanézés nélkül írok!!! :) ), hogy hatalmas bestseller lehetett mondjuk a 164 az értékesítés utolsó időszakában az USA-ban. Na, de majd most! ;)

Uraim, ne tessék terrorizálni a szomszédomat!!! (msd) :))))
msd06-03-2013 16:02:42 // 20272
Válaszoltam még akkor.
Jimmi T.06-03-2013 16:01:44 // 20271
"Nem lesz az úgy jó, ha kerek 10 millió Ft-al olcsóbban lehet majd kapni a 70 LE-vel gyengébb Toyota GT86-ot, amihez még valamennyi hátsó ülés is jár. Ennyit nem fog érni, hogy hunyorítva úgy néz ki, mint egy Ferrari."

én ekkor , ( február ötödikén ) már elvesztettem a fonalat.

most se tudom hogy mi vaaan ?

--- >>
más. nekem változatlanul tetszik.
az árképzése is. ne legyen tucatautó.
ami nem tetszik, az a magyar valóság, a nihil. ami miatt nem az a gondom hogy hol és kitől rendelhetem meg, hanem már lassan a sima hétköznapok is ....
msd06-03-2013 15:58:36 // 20270
Abban a félreértésben vagy, hogy meg akarlak győzni bármiről. Nem akarlak. Én ezt tapasztaltam, lehet cáfolni, lehet leszarni, de ezt a személyeskedést abszolút nem értem.

Annak pedig semmi köze a témához, hogy ki mióta alfás, meg mennyire elkötelezett, bármit is jelentsen ez. Bármilyen állításom igazságtartalmát nem befolyásolja, hogy mióta van Alfám, vagy hogy mennyi találkozón voltam eddig, erre hivatkozni pedig kifejezetten ellenszenves, és az adott témával kapcsolatban kissé gyerekes is.
Grando06-03-2013 15:47:33 // 20269
Vhogy nem lep meg, hogy nem mutatsz semmit. De azért persze így is hiszek neked. Látom, hogy régi és tapasztalt, sőt mi több elkötelezett Alfás vagy. :D
Kazes☻06-03-2013 15:27:18 // 20268
Igyekezzé', igyekezzé'...! :)))
Föckös06-03-2013 15:18:34 // 20267
várjaatoook, még nincs kész a popcorn :-))))))))))))))))))))))))))
msd06-03-2013 15:14:49 // 20266
Remélem nem haragszol meg, ha nem állok neki kutatni helyetted. Sajnálom, ha összetörtém az illúzióidat. Amúgy mi is a problémád?
Grando06-03-2013 15:12:04 // 20265
Ahhoz érteni is kéne rendesen. :/
Grando06-03-2013 15:09:49 // 20264
Ugyan mutass már néhányat!
Amúgy a díj ettől függetlenül is a tiéd.
msd06-03-2013 14:58:06 // 20263
Valahányszor egy nem autóbuzi, nemzetközi fórumon szóba kerül az Alfa, az amerikaiak egyből felhoznak valami rozsdásodós poént. Nem egyszer találkoztam már a jelenséggel, nem a levegőbe beszélek. Megjegyzem nem teljesen alaptalan, a 80-as évek Alfái (és általában olasz autói) katasztrófálisak voltak rozsásodási szempontból, és leginkább ezekről vannak emlékeik az amerikaiaknak.
mesa06-03-2013 14:48:17 // 20262
Ha végig hallgatnák az emberek a főmuftit és nem unalmasoznák le, tudnák, hogy ez (L.E.) nem Amerikának szól, mivel ott csak év végén jelenik meg a 4C egy LA autó show-n. Addig Európában és Ázsiában viszont már kapható lesz

Felhígultunk, nem kicsit...
mesa06-03-2013 14:45:41 // 20261
Ember!

Minek sírni annyit?
Launch Edition 1000 darabos limitált széria karbon tükörházzal, plusz szárnnyal, karbon lámpa borítással, matt fehér fényezéssel. Gyűjtőknek lesz, ami még emeli a nívóját! Nem hogy azt sugallná, hogy ilyen trükkökre lenen szükség az eladásához, te jó ég?!

Olasz zene? NEM VÉLETLEN COUNTRY a zene és nem olasz, mivel épp ezzel a modellel térnek vissza az USA-ba, de hát erről is szó volt a bemutatón :P
Kazes☻06-03-2013 14:14:34 // 20260
Gondolom az átlag suttyó amerikaira gondolsz... de ez szerintem is némileg túlzás. Viszont meg kell őket is szólítani ahhoz, hogy legyen eladás és ölöm és bódottá! :)
Grando06-03-2013 13:34:33 // 20259
Micsodaaa? Te miről beszélsz? Amerikában hatalmas ázsiója van az Alfának. Akárcsak Japánban.
Amit te mondasz, az az itteni (magyar/német) fócvágenes/opeles fikalegenda. Hagyjuk már ezt a marhaságot!

Eszem megáll! Milyen hülyeségeket irkálnak itt össze egyesek? Komolyan mondom, kéne egy "Golf inside" vagy "Cuore népautó" díj - ahogy az egyes topicokat olvasom. Ehhh!
msd06-03-2013 13:20:03 // 20258
Meglepődnék, ha a későbbiekben nem lenne európai reklám is, ez most kifejezetten a Launch Edition-nek készült. És a prioritások a helyükön vannak, mert amerikában sokkal nagyobb szükségük van a marketingre, mint itt. Ott aki még emlékszik az Alfára, annak sajnos az él a fejében, hogy mire a szalonból hazaérsz vele szétrohad.
Jimmi T.06-03-2013 12:00:41 // 20257
gondolom az anyóst te sem vinnéd vele :-)
Jimmi T.06-03-2013 11:59:38 // 20256
Sajnos a forrásoldal nem adott :-) ezért is érdekelt volna a gratis ott tartózkodás :-)
BeeGee06-03-2013 10:58:43 // 20255
Az a kecó egyébként eladó :) Autók nélkül :(
.......................06-03-2013 10:00:51 // 20254
ja és fele annyit fogyaszt benzinböl
.......................06-03-2013 09:56:57 // 20253
kb azt a teljesítményt tudja mint az M3 as bömbölö,
de féláron
(igaz ,hogy csak fele annyi ember fér bele)
Jimmi T.06-03-2013 09:46:38 // 20252
A zene az valóban gáz. Egy motoros cimbim szokott így hangolni órákon át, és a vége mindig az hogy ki akarjuk nyírni :-) a reklám egyébként jó. Ha az a család örökbe fogadna ahova a 4C a végén befut, na az még jobb lenne :-) Nekünk európaiaknak talán azért nem szól annyira mert mi már úgy vártuk mint a messiást. Az amik meg lassan már azt sem tudják mi az alfa.
Grando06-03-2013 09:44:37 // 20251
Azért ez is megér egy misét. Nagyon a helyén van. :)
JCsabi06-03-2013 09:36:54 // 20250
BeeGee06-03-2013 09:03:37 // 20249
Egyet értek.
Szerintem a Launch Editionnal azt lovagolják meg, hogy menő egy új típust elsők között birtokolni. Ha van egy ilyened, akkor erről ordít, hogy az első ezer között vagy. Lehet, hogy értéktartásnak is jót tesz.
A reklám zenéje nagyon irritáló, majdnem nem néztem végig miatta, fos liftzene. Amerikaiak is tudnak jó zenét csinálni, kivéve a country zenészek :) Az Abarth reklámok sokkal-sokkal jobbak. Talán mert az amcsik készítették, és ilyennek tűnnek nekik az olaszok - akcentussal beszélő dögös csaj. Ezt meg az olaszok készíthették, és szerintük ilyen amerika - koszos cowboyok.. :)
Az mondjuk kicsit fáj, hogy az európaiak ilyen látványosan le vannak szarva.
Jimmi T.06-03-2013 08:52:23 // 20248
Szerintem nincs gond a löncs edisönnel. Nem neked szól meg nem is nekem. Valszeg annak a 300-400 tagnak aki látatlanban megrendelte és az a heppje hogy sorszámozott tábla legyen rajta. Az ára meg nem csak ezért több, a műszaki tartalom is komolyabb. Nem kell hozzá Novitec lámpát keresgélni majd, mert a karbonos eléggé süti + a karbon tükörház és hátsó légterelő a sötétre fényezett alu diffuzor vagy a légbeömlő ami az első fékek hűtésére szolgál. Na ezeket nem látom csak a Carrara White 4C-n. Ahogy a Double Shot kipuffantóvéget sem. Ami a leírás szerint a versenyrendszer része a BMC szűrővel együtt. Szépen fog mutatni a sok 8C mellett,mert nincs kétségem hogy sok a nagytesó mellé kerül egy-egy olyan jól berendezett garázsba mint amilyen az általatok kritizált reklám végén látható .
Jimmi T.06-03-2013 08:33:08 // 20247
Tömören ennyi szerintem is ! :-)
Somez05-03-2013 22:50:39 // 20246
Én úgy gondolom, hogy ha az olasz tradíciót meg a dizájnt van képük elsütni akkor ne legyenek már puhapöcsök egy amerikai videóval. Könyörgök, még olasz acélt is emlegetett az emberünk, de a reklám zenéje és a helyszíne már nem olasz. Béna a egész, na!
Somez05-03-2013 22:47:21 // 20245
Elhiszem, hogy drágább lesz, de én az ártól függetlenül érzem ezt bazárinak,
Itt egy autó, A 4C. Minek belőle rögtön limited, special, akármi edition? Nekem ez azt sugallja, hogy a 4C rossz lehet, hiszen ilyen trükkhöz kell folyamodni már a megjelenés napján.

Mennyivel másabb, ha mondjuk egy kifutó modellből csinálnak special editiont? Ott elmondhatják, hogy itt az ideje az utódnak, de annyian szeretik a típust, hogy a rajongók kedvéért leszt egy limitált széria.

Ettől a 4C lehet még isteni, csak a bemutatóval van gondom.
TSiga ( I am the TSIG)05-03-2013 22:40:55 // 20244
Mondjuk ez azért igaz. Begördült a kettő 4C és jónapot.
Kezdhettek volna egy "inspirációként szolgáló" 33 Stradale-val is.
A reklám meg azért volt, mert amerikai piacra be akarnak törni.
Ha valami olasz zene menne, a sok hambizabáló azt sem tudná, hogy milyen nyelven van.
msd05-03-2013 22:40:18 // 20243
Ez a hasonlat ott bukik el, hogy a Launch Edition drágább, mint normál verzió lesz.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.