Forum >> A jövő Alfái

Liquid01-02-2008 11:16:47 // 6292
nem is aszonta hogy megbízható
Georgee01-02-2008 11:14:33 // 6291
Megbízható Citroen?Ezt most hallom először.A Psa konszern nem erről híres,de lehet rosszul tudom.
Atesz198701-02-2008 11:06:59 // 6290
Egy kicsit Off, de valahol kapcsolódik a témához. :)

Manapság mi az, aminél nincs minőség csökkenés? Az autóknál maradva: az olasz ugye mindig is szar volt (bár, nekem nincs vele semmi bajom 150 e km-el, amiből 30 Én tettem bele). Manapság viszont, pont az Off topicban szokás boncolgatni a Passatok, Citroenek, stb... megbízhatóságát. De még az új Honda Civic sem az a Honda többé, ami volt. Sőt, még a Mercédesz sem az a Mercédesz. Én úgy gondolom, hogy ez egy teljesen világ szintű folyamat. Röhögni fogtok, de még a füstölt sonka sem olyan izű már mint régen. Szerintem az ehhez hasonlókat mindannyian tapasztaljátok nap mint nap. Az egész autógyártás áldoz a minőség oltárán a tömeggyártás érdekében, miért adna többet az alfa ugyanazért a pénzért? Nem jótékonysági éntézmény ők sem...
BeeGee01-02-2008 10:33:50 // 6289
Szerintem az új motorok nem bírnak ki 100K-t csak olajcserével, legyen az dizel, benzine, alfa, bmw vagy honda. Vagy ha kibírják, utána a tulajnak inkább megéri újat venni, mint generálozni :)
a GT 30.000 olajcseréjében is kételkedem, nem hiszem hogy be foom tartani. Inkább 15.000, ami nyugodtá tesz.

Egyébként levéve a szemellenzőt, aláírom, h gyalázatos az alfák összeszerelési minősége. Saját bőrömön érzem, a GT kevésbé jól összerakott autó, mint a 156os volt. És az ára miatt már nehezebben bocsátom meg neki.
Valamint a minap olvastam, hogy a most bezárt gyár, ahol a (159, 147, gt-k készülnek) messze a fiat csoport legrosszabb gyára. Egy autóra átlagosan 10 hiba jut.. És gondolom ez nem a menet közben kinyíló kesztyűtartóra vonatkozik. Vizont pont ezek miatt zárták be ideiglenesen, talán javulás lesz.
BeeGee01-02-2008 10:10:29 // 6288
Nem fikáztam az 1.7D-t, kb ezt vártam el tőle, amit írtál :)
Csak Zool ne várjon ilyen futásteljesítményt egy "sportosabb" motortól.
Ferko01-02-2008 09:41:53 // 6287
Erre én is gondoltam már. Utaltam is rá valamelyik hsz-emben.:-)
Zool01-02-2008 09:41:18 // 6286
Az Amore eddig mondjuk mindig bevált, de itt is szép listát adtak egy 80ezres 147 vásárálásnál javasolt cserékre. A motor-talk.de pl volvóból szerintem a leghasznosabb fórum világon, bármelyik nyelven is keresek. Az Alfa részuelg köze sem olyan fejlett, de azért érdemes körbeolvasni. Mellesleg onnan is terveztem a vásárlást...
Zool01-02-2008 09:37:58 // 6285
Én úgy tudom, hogy a 147nél levették a vezérműcsere intervallumát. Tehát nem ajánlás a dolog. Most már nincs kedvem újra utánaolvasni, de mintha a 146nál a vezérműszíj nem ugyanaz lenne mint a 147nél.
Ferko01-02-2008 09:33:47 // 6284
145 1.6 TS
146 1.6 TS
147 1.6 TS
156 1.6 TS

Ez mind ugyanaz a motor.:-))
Ferko01-02-2008 09:32:41 // 6283
Persze, léteznek a típushibák. De nem úgy, ahogyan leírtad. Ezt tapasztalatból mondjuk egy néhányen.:-)) Tudod fura volt azt olvasni, hogy nehéz alulmúlni a TS motorokat, meg hogy 60.000 felett már elszakad a vezműszíj.
Olvass körbe, persze. De szerintem nem árt az Amore-n is körbekérdezni. Mert az egy dolog, hogy olvasol valamit egy német fórumon. De szerintem többet érsz azzal, ha itt tájékozódsz.:-))
Zool01-02-2008 09:29:48 // 6282
De neked nem 147esed van. Ott picit más, ahogy utánaolvastam...
Zool01-02-2008 09:28:21 // 6281
Ferko: ahogy írtam, most pont ilyen van célkeresztben. És mivel még nincs meg, nem teszem fel a szemellenzőt, hanem picit körbeolvasok, hogy mire érdemes figyelni.
Pl nem sokat segít egy gazdasági totálkáros autón, hoyg a tönkretevő alkatrész mondjuk "német". De rendben, akkor most ondd azt, hogy ezek a típushibák nem léteznek, marginális dolgok, és statisztikailag nem relevánsak.
Ferko01-02-2008 09:22:12 // 6280
Nekem 94.000 km-nél volt a negygenerál. Ekkor lett cserélve vízpumpa, vezműszíj, görgők, LMM. A termosztátom decemberben lett cserélve, mert kifingott, majd 100.000 km-nél.
Liquid01-02-2008 09:17:18 // 6279
hát sztem a vízpumpa, vezszíj és egyebek kopóeszközök, nemértem mi a bajod azzal hogy cserélni kell. Most jobb lenne ha 60 helyett 100-nál kellene cserélni 3szoros áron?

Egyébként is szkeptikus vagyok az olyanokkal mint 35k-s olajcsere intervallum meg ilyenek, lehet hogy 1-2-3 periódust kibír, aztán összeomlik, inkább legyen tervszerűen sűrűbb csere, de bírjon sokat.

Azonkívül ki tudja miket cserélnek garban/csendben különbőző offos márkáknál, úgy hogy a tulaj nem is tud róla?
Ferko01-02-2008 09:15:36 // 6278
"És az sem mellékes hogyan használnak egy TS motort!!!"

Például Zool Kolléga sehogysem, mert nem volt neki!:-))))))) Ez olyan, mint amikor valaki úgy szarozza az Alfákat, hogy nem volt neki soha. Zool i súgy mond véleményt, hogy nem volt neki TS!
Georgee01-02-2008 08:57:04 // 6277
Engem is megkérdezhetsz.Eddig 345.000KM-t mentem összesen Ts ekkel.
155 30e km
156 45e km
146 120e km
147 150 e km
Ha tárgyilagos akarok lenni azt mondom nem a legeslegjobb motorok,de az átlagnál messze jobbak.Ha megkapják ami kell akkor jók,ha nem keményen megbosszulják.
Ja,meg arra kell használni amire valók,nem versenyezni állandóan.Láttam jópár szétborított Ts motort szervízben 20-30e km es futással,mondták hogy ez mindennapos náluk.Hát nem tudom,aki csak ennyire becsüli az autóját az megérdemli.Az átlagnál jobb motorok ezek.
Georgee01-02-2008 08:47:04 // 6276
Úgy legyen druszám!Akkor lesz újra "majlander" az udvarban.Persze turbós mocival kell csak.
Zool01-02-2008 08:41:44 // 6275
Óvatosan az opel dízelekkel, nem is annyira offosak... :)

Nem az a célom hgy mindenárom lehúzzam a márkát, de végül is egymás között vagyunk. Egy normális motornak általában ki kell bírnia 100e km-t anélkül, hogy bármit is hozzányúljanak olajcserén kívül (vannak sztorik olyan autókról amik még olajcsere nélkül is, de az megint orosz rulett). Nem hiszem hogy bárkinkek be kell mutatni a 147 jó tulajdonságait, nem csak az alfához képest nagy ugrás előre. De ehhez képest tűrhetetlen, hogy olyan alkatrészeket építettek be a konstrukcióba, ami TERVSZERŰENelromlik. Ráadásul az eladások legnagyobb részét adó változatnál. Most legyen szó vízpumpáról vagy vezérlésmósítóról, normális márkánl ilyet 1-2 év után (legkéíőbb a facelifnél) FELVÁLTANAK (és akkor a nem halálos izzókiégésről nem is beszéltünk). Ha ennyire sok hiba van egy konstrukcióval, akkor nem a lámpák ívének átszabása lenne a facelift fő célja.

Persze lehet azzol jönni, hogy egy igazi sportszívűnek ez meg sem kottyan, de ugyabár ott vannak a komoly újautóárak (legyen szó 3,5 vagy 8 milláról) másrészt a brutális értékvesztés, kevesen engedhetjük meg magunknak az újn Alfát. (Már pedig ebből él a márka) Ha viszont a márka szeretne kifelé terjeszkedni (amerikában pl jóval kevesebb balekot (izé, rajongót) találnak), nem árt felhozni a megbízhatóságot arra a szintre, amit bármelyik offostól alapszinten elvárhatnak (pl hogy ne kelljen a motorhoz nyúlni 100.000kmig). És abba nem fér bele, hogy egy rakás dolgot kötelezően vagy javasoltan cserélnek 60e kmnél. A vezérműszíj ok, az ezek szerint benne van a kiskönyvben, de a többinél már erre sem lehet hivatkozni.
Tom1231-01-2008 23:00:25 // 6274
"de ha körülnézel a hasonló teljesítményű/méretű offosok között, azok sem esznek kevesebbet."

Ja, meg a szíjszakadás, meg más "gutaütés" sem idegen tőlük. Volt már olyan esetem is offossal, hogy előírás szerint cseréltettem /márkaszerviz/ vezérszíjat, utána nem egész 30e km-t mentem vele és elszakadt. Megjavították, azóta megy /vele valaki azóta is...:-)/. Én is írogathattam volna fórumokba akkor, hogy ilyen, meg olyan ócska ez, meg az a motor, meg, hogy 60001 km-nél szétugrik a szíj, stb... Ilyen minden "szíjas" motornál előfordul és kész. Mondhatnám úgy is, hogy "benne van a pakliban"...
GEORGE31-01-2008 22:36:11 // 6273
piritut kérdezd meg mennyit ment a TS-el!
GEORGE31-01-2008 22:35:44 // 6272
Tehát ilyen szarok ezek az Alfák???
más márkánál semmi gond a motorokkal??????

pl rönyő 1,5 dci-k , opel diesel mocik.....
GEORGE31-01-2008 22:32:21 // 6271
3-4 ért most a Grande Puntok mennek és kelendőek is, tuti a Grande felső árától fog kezdödni a Junior, és szerintem nem lesz érte sok pénz.
GEORGE31-01-2008 22:30:46 // 6270
Azért tényleg nem kéne a földbe dögölni a TS mocikat!!
Az nem igaz, hogy 50ezrenként vagy 60ezrenkét szétszakadnak!!!
Az hogy olvastál róla az egy dolog.
És az sem mellékes hogyan használnak egy TS motort!!!
GEORGE31-01-2008 22:29:18 // 6269
azért hidd el 7 misi nem lesz a Junior!!!! Az már nagyon közel lenne a 159 árához.
Figyeld meg, hogy 4 millától fog indulni!
13731-01-2008 22:13:44 // 6268
off 820 ezret tettünk bele 15 év alatt családilag az 58 lóerős 1.7D-be, motorgenerál nem volt, szerviz is csak hébe-hóba, mert nem volt rá pénzünk. Az egész autó szétrohadt körülötte, de a motor ment. Minden autót lehet szeretni valamiért. on
GT Ɨ|ѯ31-01-2008 19:53:52 // 6267
Bizony,jöhetne már!!!:-)))
BeeGee31-01-2008 11:10:38 // 6266
Ez azért költői túlzás.
Azért mert van egy gyengébb pontja a motornak, - ami egyébként szervizkönyv szerint kötelező cserés 60nál, tehát felhívják rá a figyelmet - nem mondanám hogy szar motor.
Vagy mitől jó egy motor? 1.7D az asztmában jó? Gondolom azzal ki lehet menni a világból homokkal a tankjában is. Kéne?

Személyes tapasztalatom TS-el összesen 200.000 km. Szíjszakadás egyiknél sem volt. 146 ette az olajat, de annak más okai voltak, nem ermészetes elkopás. 156 nem szerette az olajat, nem ette a szíjakat, sőt, még a vezérlés is rendben volt 75.000nél, mikor megváltam tőle. Szerintem jó motor volt nagyon. Hozzáteszem, 0-75.000 ig én használtam és nem hanyagoltam a kötelezőket. Ha ezt elviccelik, akkor nem sajnálom őket, de ne is szarozzák le a motort.
Zool31-01-2008 10:56:53 // 6265
"TVjével" TD-jével
Zool31-01-2008 10:56:16 // 6264
Szerinten ennél többről van szó. A régi turbókat simán garancián belül meg lehetett ölni, akát egy EVÓban, akár egy turbódízelben. Utóbbiban nem feltétlenül természetes a tulajoknak a bemelegítés/levezetés, több ismerősöm is járt régi etchnológiájú (2002 előtti) TVjével úgy, hogy garisan cserélték (volt aki 600kmnél!) . A mostani dízeleknél már figyelnek rá, pl külön hűtőkör van, ami nem engedi a turbót besülni a gyújtás levételét követően sem (tipikus régi turbógyilkos helyzet, autópályás csapatás után kiállni tankolni, ez lp egy EVÓnál nagyon hirtelen el tud jönni, de a mit sem sejtő dízeltulajokat is fenyegeti veszély).

Feltételezem, hogy erre már figyeltek az új turbóbenyásoknál, mert sok pénzébe kerülhet a Fiatnak a sok garis turbócsere.
TarP31-01-2008 09:39:40 // 6263
Női tulajtól. 3. auókénzt használt :)
Tibe31-01-2008 09:27:06 // 6262
Már látom a használtautós hirdetéseket: sérülésmentes, megkímélt turbós autó jó áron eladó! :DDD
Liquid31-01-2008 09:20:15 // 6261
DEEEEEEEEEEEE :))
Grando31-01-2008 09:16:55 // 6260
Ez sajna benne van a pakliban, ahogy most is. Na de akkor ne legyen ilyen motor... ? ;))
Liquid31-01-2008 09:10:38 // 6259
nem is tőled féltjük :)

csak félő, hogy mire oda jut egy ilyen 1.8T, hogy megvehetjük használtan, a nem megfelelő használat miatt oda lesz nagyon.
TarP31-01-2008 09:08:19 // 6258
Ja,a Turbó motorral meg kell tanuni bánni, de nekem ez nem okozott gondot és én sem okoztam gondot a 2.0V6 turbó-nak pedig már kb 3.5éve hajtom.

Úgyhogy jöhet az 1.8Turbó. Nem félek! :)
Zool30-01-2008 21:22:25 // 6257
Nem is adtam fel. Egy helyes kis 1.6TS distinctive-et már elvittek az orrom elől. 77e km-rel minden cserélve számlával. De nem sietek, kivárom a követező hasonlót. Mondjuk az asszonynak lenne, de szerintem gyakran elvinném egy körre...
Grando30-01-2008 21:20:02 // 6256
Van aki meg azt írja, hogy 120.000-nél cserélt szíjas motornak semmi baja, olyat is látott már.
Egyébként pedig arra céloznak - ahogy futólag beleolvastam az egyik oldalba -, hogy az előírt csereintervallumot be kell tartani. Ezt 60.000 km-re vitték le 80.000-ről. Szóval ennyi. Pörgős erős motor, vigyázni kell rá. ;))
Zool30-01-2008 21:09:51 // 6255
Tényleg. Erre emlékeztem:
http://www.motor-talk.de/forum/alfa-147-bj-02-zahnriemen-kaputt-kosten-t1504805.html?highlight=zahnriemen#post13100283
Tedi30-01-2008 20:51:29 // 6254
Bocsika, de ha valaki tesz nagy ívből a vezérlés állapotára, az meg is érdemli a sorsát. By the way ezek a postok, ha jól értelmezem nem arról szólnak, hogy a motor meghalt 60K km után.
Továbbra sem azt mondom, hogy a TS motorok hibátlanok, sőt, a 2 literes elég érzékeny (ez tapasztalat), de azért koránt sem olyan vészes a helyzet, mint azt Te felvázoltad.
Zool30-01-2008 20:44:03 // 6253
Pár példa némettudással bíróknak:
http://www.motor-talk.de/forum/mein-147-hat-nen-motorschaden-t1564435.html?highlight=motorschaden#post13622243

Ajánlott:
http://www.motor-talk.de/forum/zahnriemen-t1524988.html?highlight=motorschaden#post13333494
Diesel:
http://www.motor-talk.de/forum/zahnriemenwechsel-bei-147-t1564626.html?highlight=motorschaden#post13721165
Ez mondjuk nem vezérmű, de nem is volt rá ideje:
http://www.motor-talk.de/forum/kurbelwellenschaden-alfa147-baujahr-03-t1681247.html?highlight=motorschaden#post14687616

156
http://www.motor-talk.de/forum/zahnriemenwechsel-bei-alfa-156-2-0-t1549811.html?highlight=motorschaden#post13810233

Mondjuk én többre emlékeztem, de hirtelen ennyi...

Mindenki azt írja, hogy 60e vagy 5 év vagy nagy baj lesz. Van aki csodálkozva írja, hogy már elment 80e-et, de neki azt javasolják, hogy inkább vontassa a szervízig...
perdix30-01-2008 20:16:49 // 6252
Hát a láncos TS ben 290000km van, eszegeti az olajat, de egészségére! És bármikor megfutom még ma is vele a 200-210 et ÓRA szerint. Juliusban 2000 km es Olaszo-i bevetésen volt, egy tankból 830 km t elment..........minden dícséret neki!
Nem hiába keresek bele egy zsiruj 2.0 8V mocit.........megérdemelné!
GT Ɨ|ѯ30-01-2008 20:10:49 // 6251
1etértek!:-)
Liquid30-01-2008 19:57:08 // 6250
ez azért nem egészen így van. A TS simán elmegy 70-100e Km-t egy vezérműszíjal, csak mivel előfordul a szakadás ezért ajánlott 60e-nél cserélni, 60e előtt csak nagyon ritkán van probláma, ha van az is más miatt, mint pl. beállt a vízpumpa, elszakadt a hosszbordás és annak egy darabja cseszte szét a vezérműszaíjat stb.
Az olajfogyás sem mindenkinél van, az enyém pl. abszolut nem eszi az olajat pedig 160e km van benne.
A fogyasztás lábméretfüggő, de ha körülnézel a hasonló teljesítményű/méretű offosok között, azok sem esznek kevesebbet.
GabCsi30-01-2008 19:42:05 // 6249
163ezren van túl az autó 0, azaz nulla olajfogyasztás melett, légtömegmérő, lambda csere nélkül. Odafigyelés dolga.
Ferko30-01-2008 19:40:25 // 6248
Ja bocs.....nekem volt már 6,5 liter a fogyasztásom is. Bemértem, úgyhogy tuti annyi. Igaz végig 110-zel mentem, kinszenvedés volt a vége, de meg akartam nézni.
Amikor meg nyomta neki 150-170-nel néhol, vagy visszahárompadlógáz, akkor sem volt több 10 liternél a fogyi. Ez egészen jónak mondható.:-)
Tedi30-01-2008 19:37:26 // 6247
Nem csak magas a benzin és olajfogyasztásuk, és sokan nem élik túl a 60e km-t .

Mutass nekem egy TS motort, ami nem élte túl a 60 ezredik kilóméterét, mert én olyat még nem láttam! Nem mondom, hogy hibátlanok, de sem az 1.6-os, sem a 2.0 nem hagyott cserben és mindegyikben 140.000+ km van/volt.
A fogyasztásról meg annyit, hogy az 1.6 8.5 litert, a QV meg 9-10 litert eszik, lábam aktuális állásától függően. A 2.2-es JTS 159 meg 13-at, no comment.
Ferko30-01-2008 19:28:39 // 6246
Nem egy TS tulaj van itt, akinek egy csepp olajat nem eszik az autó olajcserétől olajcseréig. Olajtól függ.
Fék: ki hogy vezet, attól függ. Ebben egyetértünk.:-))
Benzin: vezetéstől függ.
GT Ɨ|ѯ30-01-2008 19:22:34 // 6245
nemcsak dacia-nézz körül más típusok árainál:-)))))

3-4 milla közé belőve lehetne nagy sikersztorit csinálni.
Zool30-01-2008 19:21:13 // 6244
Nem csak magas a benzin és olajfogyasztásuk, és sokan nem élik túl a 60e km-t .
Arra figyelek a hirdetéseknél, hogy meg legyen a 60ezres nagycserék, inkább legyen benne picit több km.
De ezek után szerinten senki se szóljon be a 159re, csak azért, mert elkapta egy kis nosztolgia.
Persze lehet, hogy a fogyi relaítv, az állítólag kopó fékekről annyit, hogy az én motofékezős stílisommal újszerű fékekkel adtam el az Alfit 40e km-rel.
Ferko30-01-2008 19:15:16 // 6243
OKé, lehet, hogy a 147-esekre ez jellemző, mer tmondjuk nem ugyanolyan volt már a vezműszíj, vagy mittomén. De ez nem azt jelenti, hogy a TS motorok szarok!:-))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.