Forum >> A jövő Alfái

GT Ɨ|ѯ02-02-2008 19:18:19 // 6342
Ahogy mondod!
Ettől CSAK jobban lehet!
Vikking 31102-02-2008 19:16:06 // 6341
A fene vigye el, emberek, mit gondol az Alfa a saját jövőjéről? 10 hiba 1 autóra? Álljunk már meg, hol van ilyen arány? Mi a pöcsnek erőltetik a presztízs árat, ha egy nagy kalap hulladékot adnak 8-10 milláért? Nem tudom, hogy hol a pofátlanság határa, de ha ez tényleg igaz, akkor én is komolyan elgondolkoznék rajta, hogy vegyek-e új alfát... Főleg ennyiért. Jóhogy garis, de addig is mivel járnak a tulajok? Utána meg csodálkozás, hogy nem meg y a biznic... A használtautó.hu se véletlenül van telis-tele 2 év körüli 159esekkel... Romhalmazokat gyártanak az Alfa gyárban? Szégyen... :((((


ui. : lehet, hogy néhol erősen fogalmaztam, de ez a 10 hiba dolog igencsak felidegesített ... :(
mesa02-02-2008 18:40:14 // 6340
Talán a kis kínaiak mégis megbízhatóbban dolgoznának ...
GT Ɨ|ѯ02-02-2008 18:05:55 // 6339
termelni lehet,de minek?

így nem lehet versenyképes eladásokat produkálni...
Kib@...nám az összeset ( munkást ) és teljesen új garnítúrával kezdeném L a termelést:-)
Tom1202-02-2008 13:23:06 // 6338
"Ez rá is fér a gyárra, mert a Pomigliano a csoport legrosszabb egysége – a gyakori lógás a munkások részéről hanyag munkavégzéssel párosul."
Talán innen + más vírusfertőzöttek közül kéne embereket toborozni, mert ilyen hozzáállással nem is lehet termelni... Gondolom, a fizetés azért felülúlja a "kelet európaiakat".
GT Ɨ|ѯ02-02-2008 08:53:54 // 6337
Nem túl rózsás:-(((((
BeeGee01-02-2008 17:21:20 // 6336
Zool01-02-2008 15:41:38 // 6335
Egyszer bedobtam a megbízhatósági kérdést a 159 fórumon, azért voltak válaszok. Gyakran angoztatom nem alfás körökben, hogy a külömbség a legjobb és a legrosszabb megbízhatóságú autók között statisztikai mértékű, és hétfő reggeli autót minden márkánál ki lehet fogni, de azért nem kérheti a gyár a vevőktől, hogy most hunyjanak szemet, meg úgyis lehet szeretni a kocsit...

Nem mintha más márka megbízhatóbb lenne, a volvónk pl eddig 2 szer volt nem menetrendszerűen szervízben 1.5év 40e km alatt. És amit a népítéletben írtak többen Lexus ISről simán hiteles.

A baj azonban az, hogy a statisztikák a toyót erősítik, és ez nem jön jól, ha a drágágn megvett új Alfánkat el szeretnénk adni. Persze most lehet azzal jönni, hogy akkor az ember vegye meg használtan de egyrészt ha nem veszi meg senki újonnan, nem lesz használt (lásd Jeremy Carkcson 166os csapdája ), másrészt a gyár meg szépen tönkremegy.
Blade01-02-2008 15:41:07 // 6334
A mostani szar AutoBildben van egy kép a149rol. Pontosabban két képet kozolnek,az egyiken a 149van hátulrol(ez helyesnek tunik),van egy kép elorol is amire azt irják hogy a 149 de valojában a junior..:) Kommentként pedig : A "149 amit alfás berkekben juniornak hivnak, 2009-ben fog megjelenni a bravo padlolemezén. Lesz GTA változat is 3.2 V6 motorral..."

Szerintem fingjuk sincs semmirol...:))
Blade01-02-2008 15:34:45 // 6333
Sorry:((

Nekem most 22ezer van a GT-ben. Legeloszor 2300km-nél cseréltettem olajat,igazábol 3k-nál kellett volna,de mentunk Gorogbe és nem tudtam már megvárni a 3k-t. Aztán 10nél volt olajcsere szurovel,meg a bal féltengely belso gumiharangot kellett meghuzni mert laza volt.Most pedig vagy 2 hete volt a 20k szerviz, Selénia,pollenszuro,levegoszuro,olajszuro csere,komputer nyugtázás.Aztan 30k-nál viszem majd megint. Egyébként legeloszor 20k-nál volt levegoszuro csere és nagyon is ráfért már(!),ugyhogy ugy dontottem azt is cseeréltetem 10ezrenként. Szerintem érdemes lenne Menyus tapasztalatait is kikérni
Tedi01-02-2008 15:33:31 // 6332
ROTFL :D

Én nem tanácsot kérek tőle, csak azt, hogy mondja el a Junior irányú tapasztalatait :)
zolee14501-02-2008 15:31:31 // 6331
Ha tőle vársz tanácsot nemsoká egy Toyota Yaris dízel boldog és elégedett tulajdonosa leszel.:DDD
zolee14501-02-2008 15:28:53 // 6330
Nehogy kiderüljön, hogy a benzines műszerfal nem gyári elkúrás volt...

Amúgy tényleg fura, hogy elvileg ugyanaz a típus, kb ugyanaz a gyártási idő és minőségileg kis túlzással ég és föld.
Tedi01-02-2008 15:27:59 // 6329
neked már a Juniorról is vannak hosszú távú szervíztapasztalataid...:DDD

Azt viszont közölhetné, mert akkor úgy kalkulálok a Junior vétellel :D
zolee14501-02-2008 15:24:57 // 6328
Egyrészt statisztikákra, másrészt japán autós ismerőseim elmondására támaszkodva írtam amit írtam. Persze biztosan neked van igazad, hiszen te már vezetted a világ összes autóját éveken, sőt évtizedeken keresztül...
Nagy összegben mernék fogadni, hogy neked már a Juniorról is vannak hosszú távú szervíztapasztalataid...:DDD
BeeGee01-02-2008 15:16:51 // 6327
Hát nem tudom. Ez sztem hétfői autó.. :(
Ütve nem volt, festékréteget átvétel előtt lemértem mindenhol.
Jelenleg nincs időm és energiám a szakszerviz nyakára járni ilyenekkel..

Szerviznek utánanézek azért. Érdekes lenne ha eltérne a két autó :) Terv szerint 15K szerint mennék, tehát felezném az előírtat. 5Knál volt első olaj és szűrőcsere. Most esedékes az első 15ezres csere - ami 10.000 km-t jelent olajcsere óta.
Blade01-02-2008 15:06:06 // 6326
Az a mérés - legalábbis ha az adatlapodon lévő fotóra gondolsz - 288,3 Nm-t és 166,2 kW-ot (=226 LE) mutat...

Igen,arra gondolok és igen ezeket az értékeket mutatja a diagramm...:)
DE,ezek az értékek padon mért értékek amiket fel kell szorozni 26%-al (17% erőátviteli veszteség,9% kerékcsuszási veszteség -amik szintén mért értékek) és igy jon ki keréken 246loero -kuplungon 288Loero. Az csak a véletlen egybeesés hogy a diagrammon 288Nm van és ugyanennyi a számitott teljesitmény is a kuplungon. Sokan bedoltetek már ennek ;-))
Blade01-02-2008 14:53:40 // 6325
Elképeszto. Én ezekrola hibákrol még hirbol sem hallottam.De komolyan.
-Kesztyutarto kinyilik megent kozben és nem lehet becsukni??? Nekem akkkor nyilik ki,ha kinyitom meg bezárom...
- Beázik az ablak??? Nekem sosem egy mliter viz sem jott be,pedig átlag hetente egyszer-kétszer mosva van...
- Tökéletesen kis erore zárodik mindkét ajto...
- Nem nyikorog, nem ropog semmi, max csak nagy uthibánál ha gyorsan megyek át rajta. Régebben hallottam én is valamit a csomagtérbol,de kiderult hogy apotkerék-szerszámos kombo nem volt leszoritva..:)
- Motortérben meg pláne semmi gondom.

Én csak csodálkozok ezeken amiket irtál(értem az elkeseredettségedet), az én autom TOKÉLETES és mindenki azt mondja ,hogy mennyire egyben van. Na nem azért mert nem zorog semmi,hanem mert merevnek,erosnek és kiválonak tunik az egész auto. És az is:) Szerintem a tieddel valami tortént még amirol nem tudsz.Nem akarom az ordogot a falra festeni,de ha jol emlékszem elég sokat vártál rá,pedig készleten volt.

A szerivzperiodussal sem stimmel valami mert nekem komputer meg konyv szerint is 20.000km.És szerintem a gyártási idopont kb u.a mint a tiednél max az enyém egy-két honappal fiatalabb. Én 10ezrenként cseréltetek Seléniát,20ezrenként meg megtartom a kotelezo szervizt. De akkor Te MIKOR? fogsz pl uzemanyagszurot cseréltetni? Mert hogy az hivatalosan 40ezerre van beiktatva
TarP01-02-2008 14:21:26 // 6324
Hát tudod, én azt mondom, bárcsk lenne Swiss Made, teccikérteni?

Azok a genyák drágán ugyan, de tudnak pontosan dogozni.
mesa01-02-2008 14:09:13 // 6323
Az első mondat csak zrika, nem kell rá válaszolni! ;-)
mesa01-02-2008 14:08:28 // 6322
Zool:
Ne haragudj, de mióta itt vagy, sosem értettem még meg, hogy neked miért is van Alád ??? :o :DDD

Twin Spark:
Nekem csak TS motorjaim voltak. Egyikkel sem volt semmi probléma. Nem eszi az olajat, nem issza a vízet. Massziív (relatív) kis fogyasztású, nagy teljesítményű, kevésbé szennyező motorok - a korabeli konkurenciához képest.

Pont most néztem, egy éve kapott friss Seleniat, még mindig átlátszó világosbarna a nívópálcán az olaj.

Nem véletlen vette meg a Honda licencét a TS működésnek.

Megbízhatóság:
Én is azt mondom, hogy sajnos nem tudta lekűzdeni az Alfa a sok negatív előítéletet, és ezeknek alapjuk is van, sajnos.

A FIATokról már nem annyira mondják, mióta a Stilo/Panda/Grande tulajok közül senki sem panszkodik ...
Természetesen hozzájön az ár arány is. Nyílván egy olcsóbb autóból kevésbé reklamál a tulaj, mert azzal meg van elégedve, amit kapott.
Tom1201-02-2008 13:42:41 // 6321
ilyen = ilyet
Tom1201-02-2008 13:40:02 // 6320
+ ehhez 1 2 érdekesség:
"Próbáltam a vásárlás előtt a Q7 től az új a6ig mindent.(Passatot is)"
...és ezzel a kör be is zárult...:-)

"Véletlenül keveredtem a Reálszisztémába ahol beleültem a Is 250 sportba.egy valamit éreztem,de azonnal:AKAROM!"


Érdekes, én a 8C-ben éreztem ilyen, na jó, meg a 156-ban, de én "elfogult" vagyok...:-)
GabCsi01-02-2008 13:34:58 // 6319
Elektronikába bárcsak lenne made in japan...
Tom1201-02-2008 13:34:26 // 6318
Van ott egy IS 250, ami maga a tökély, 10000 km alatt nem volt vele gond!!! :-)) Van, ahol ez is nagy szám...:-))
TarP01-02-2008 13:31:07 // 6317
Én az értelmesebb emberekre gondoltam, de igazad van, arra semmi esély :) ... :(
TarP01-02-2008 13:29:53 // 6316
Bár egyelőre úgy tűnik, az EU nem fexik le olyan könnyen, mint USA tette.

És ilyenkor örülök, hogy sok a német autó fun, mert ha ez sem lenne, már autógyártása sem lenne az EU-nak, úgy, ahogy nincs már fényképezőgép, erősítő, CD játszó... gyárás sem, mert mind becsődölt itt és minden Made In China/Taiwan/Japán lett.
Tom1201-02-2008 13:27:02 // 6315
Nekünk is "jó reklámokat" kell kitalálni.:-)
TarP01-02-2008 13:20:37 // 6314
Meg a sok buta ember sztereotíp képalkotása...

És ezekkel a sugallatokkal éri el lassan Japán, hogy az EU gyártók ugyanúgy becsődöljenek, mint az USA autógyártása :(
Tom1201-02-2008 13:12:08 // 6313
Pedig a reklámok azt sugallják, hogy Lexus = 100% megbízhatóság...:-)
Peti16V01-02-2008 12:58:11 // 6312
OFF Avensis rossz példa! A 2,0 D4D pont "szíjszakadós" motor!
Ez ugyanúgy nem azt jelenti, hogy minden egyes példányé elszakad, hanem azt, hogy sajnos néha előfordul.
Pont ugyanúgy, ahogy egy csomó más szíjas motornál, más márkáknál is. Például nem egy esetről tudok Mazda 6 2,0D-nél, ami a köztudatban nem éppen a megbízhatalanságáról híres, ennek ellenére egy ilyennel is meg lehet szívni rendesen. Csak ezt nem verik nagy dobra a tulajok, érthető okokból.

Más: ha még nem tettétek, olvassatok bele néhány Lexus IS népítéletbe! Vannak azért ott is csúnya dolgok.
Zool01-02-2008 12:54:20 // 6311
Félreértés. Én csupán ezt mondtam, hogy vannak olyan micok amik túlélték a 100e-et anélkül hogy a kötelező dolgokat elvégezték volna. Ez nem jelenti azt hogy aztán még sokáig élnek...

Az olajcserével egyet értek, de ha a szervíz minden alkalommal 2-300 ajról lenyúl érte, nem mindegy hogy 15 vagy 30-ezrenként csináltatod. Amúgy én még a bejáratás után is cseréltettem olajat, pedgi az Alfánál le is akartak beszélni...
Tom1201-02-2008 12:48:24 // 6310
...hááát, egy hajóban biztos nem egyszerszerű a motorcsere.:-))
BeeGee01-02-2008 12:43:30 // 6309
Á, az szétpörgi magát :)
Valami hajódízel talán megüti ezt :)
Tom1201-02-2008 12:41:09 // 6308
Abban, mondjuk én is, talán a Wankel? :-)
Grando01-02-2008 12:40:47 // 6307
Az a mérés - legalábbis ha az adatlapodon lévő fotóra gondolsz - 288,3 Nm-t és 166,2 kW-ot (=226 LE) mutat...
BeeGee01-02-2008 12:33:34 // 6306
Na tisztázzuk :)
Én azokban a motorokban kételkedem, amiket Zool említett, hogy szinte gondozás nélkül elmennek 100K-t. Nem tudom melyik gyár igér ilyet, offos szervizfejlődést nem követem, de kételkedem azok élettatralmában :)
Tom1201-02-2008 12:29:29 // 6305
Nem biztos, hogy kell, de meg van rá az esély, de esély meg van 20 km-nél is...:-)
Vagy a szíjakra gondoltál, mert azt meg /legalább is a 156-nál/ 80e-ig ajánlott.
BeeGee01-02-2008 12:24:24 // 6304
Ja, és félreértettél.
100K-t persze hogy kibirnak, de akkor már kell ezt azt cserélni az olajon és szűrőkön kívül.
Tom1201-02-2008 12:24:23 // 6303
Természetesen, remélem a "jó hagyományt" majd az "új gazdi" is folytatja, nem hajtja szét szárazon, aztán jön a reklamáció...
BeeGee01-02-2008 12:23:18 // 6302
Arról beszélek, amit tapasztalok.
Papír és kompi szerint 30K a dizelnek a szervizciklusa. De nem azt mondom hogy ezt fogom betartani :)
Technikailag nem okozott még gondot a kocsi (15K-nál túlzás is lenne) de engem idegesít, hogy
- kesztyűtartó kinyílik, ha nem jól csukom be. És hideg utastérben nem lehet jól becsukni, csak 5ödjére.
- bal ablak beázik gőzborotvánál
- jobb ajtót izomból kell becsukni
- vezető ülés nyikorog
- műszerfal ablak felőli része recseg ropog gyorsításnál, lassításnál, úthibánál
- motortérben egy hőterelő lemez 2 havonta meglazul és csörög

Ezekről ne akarj meggyőzni, hogy egy 9Mes autóhoz méltó jelenségek.
Nem szereti a telet, ok (bár vicces, de elfogadom). Megvárom a tavaszt, és jobbhíján a márkakereskedés asztalát fogom addig csapkodni, amig be nem lövik az összes zsanért, szigetelést, kisfaszomat úgy, amilyennek elvárom. Mer ez vicc..
csocsi01-02-2008 12:19:57 // 6301
nem is gyilkolom feleslegesen, meg gondolom amit kell időben cserélsz.

Így sokáig lehet hajtani agépet.
Tom1201-02-2008 12:15:52 // 6300
Nekem most érett meg cserére /szerintem/, az utód éppen nagyító alatt, 193000 km körül járok, de semmi gondom nem volt a motorral. 1x LMM csere, 1x alapjárati motor, ennyi. /kopp kopp :-)/ Pedig akik jobban ismernek, tudják, hogy nem 60-al közlekedem /nálam inkább a gumik kopnak.../, DE nem is gyilkolom feleslegesen, ha kell, menjen, egyébként meg 2500 3000 fordulat körül "lazán". Én legkésőbb 200000 körül szoktam autót cserélni, de szerintem van még benne bőven tartalék, hogy az új tulaj is élvezhesse, persze, ha kicsit odafigyel majd rá...
csocsi01-02-2008 12:14:44 // 6299
A szándékkal még nem is lenne probléma, csak a hátterem hiányzik nekem.
Blade01-02-2008 11:56:43 // 6298
Kissé pesszimistán látod a dolgokat mint mindig.Be is ba**na ha az új GT-m 100ezret bírna csak ki.150ezerig kisebb dolgokra számítok csak,és 400k alatt eszembe sem fog jutni a nagyobb javítás.Neked 30ezer a szervizciklusod?Nekem 20ezer,és 10ezrenként cserélek olajat+szűrőt meg levegőszűrőt ha kell. A 2.0TS GTV-nél sem volt semmi gondom a motorral,180ezerrel adtam el.A 156GTA-t 30al vettem 80nál volt szijcsere,120ezernél mertünk 288lóerőt és majdnem 130ezerrel adtam el.Soha semmi gondom nem volt vele(kivéve a váltót,de az típushiba)10ezrenként olajcsere.A GT összeszerelési minőségével is meg vagyok elégedve,szerintem van olyan jó mint pl akármelyik másik off márka,sőt...Egyedül az ajtó nyitáskori ablak program felejtodik el néha...Úgyhogy nem tudom miről beszélsz
Zool01-02-2008 11:54:46 // 6297
Amúgy megbízhatóságban az öreg 146osnak semmi szégyenkezni valója nem volt a japánokkal szemben, ahogy a 147 JTD-mnek sem. Igaz sokakl kevesebb hibaforrás van bennük, mint a mai fullos kocsikban (tonna elektronika, 2zónaás klíma, ESP).
Zool01-02-2008 11:49:37 // 6296
Ezt a baromsággal csak a kretén német újságírók próblkoztak, amikor nem tudtak mást kitalálni a 90es évek elején bekövetezett minőségi ugrásra. A 90 körül kijött új japánok fényévekkel megbízhatóbbak voltak, mint a korábbi japók, vagy a konkurems németek. 1 évesen, 3 évese, vagy 10 évesen. Ez tény. Persze mondjuk ez statisztikailag úgy nézett ki hogy mondjuk 96ban Carina 3 évesen jó volt, 6 évesen meg nem, de egyszerűen nem ugyanarról az autóról van szó. A Carina E minden korába lenyomta a többieket. Mondjuk az Avensisnek vannak achilléssarkai, de nincs olyan típushiábája ami 100e kmnél gazdasági totálkárossá teszi, és ez a külömbség.

Igazából a márkák stabil vevőköre az aki legalább 3 évente cserél. A 6 évesnél már gyakran a 2. tulaj adja el...
zolee14501-02-2008 11:38:28 // 6295
Az elégedett, de 15 évente autót cserélő vevőkből nem lehet megélni.:) Inkább mondja azt 5-6 év után, hogy legalább míg ment fasza volt, és vegyen egy újat.

Mellesleg a japánok ezt tudták/tudják nagyon. A 6 év alatti autók közt mindig vezető helyen voltak... utána meg elkezd szétesni.
Liquid01-02-2008 11:18:42 // 6294
azaz, vegyél pár évente újat. az élet minden területén ez van.
csocsi01-02-2008 11:17:41 // 6293
Azt hiszem nevezhetjük a dolgot a fogyasztó társadalom csapdájának.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.