Forum >> A jövő Alfái

Don Gombóc09-02-2008 09:58:59 // 6392
Szerintem sem. Én már negyedik hónapja nyúzok egy 1,4 alapmotoros Bravot, de nem vagyok elájulva tőlle. A futómű az szerintem kifejezetten gagyi. A kormányzása meg annyira nem közvetít vissza semmit az útról hogy az szinte nulla. Viszonylag jól van összerakva, az anyagai nem rosszak sőt egy hasonló kategóriás más modellhez viszonyítva jobbak, de az Alfás belsőt meg sem közelíti. Inkább úgy mondanám hogy abszolúte nem izgalmas. Viszont egy ilyen alap modell meg túl drága a 3,5 millás árához. Ja és ebben is zörög itt ott valami. Bár még mindig jobban tetszik mint egy pözsó307 vagy góf. :)
GT Ɨ|ѯ09-02-2008 09:44:45 // 6391
Az igaziakat soha!:-)
Georgee09-02-2008 09:14:27 // 6390
"Nem tudom mennyire nyúltak a Stilóhoz a Bravónál, de nekem minden idők egyik legjobban sikerült Fiatjának tűnik. A 147 formai dinamikája 5csillagos teszttel és a 147tel konkuráló elszereltséggel. Ha valamire lehet kenni a csökkenő eladásokat, az inkább a Bravo és a gyárbezárás, min a 159."

Nekem is annak tűnik,immár 3 hónapja.Nagyon jó lett volna ez a gép Alfa jelvénnyel.Olyan érzésem van sokszor mintha egy nagyra nőtt 147est vezetnék..A 147-Dist. felszereltsége nem éri el a Bravo Sport felsz.szintjét.A motor pedig...,imádom.
Sok Alfást elcsábít ez a Bravo.
Zool09-02-2008 08:54:21 // 6389
Amiről te írtál az inkább így nézhetne ki (de ezen is látszik, hogy fotósopp):

http://www.autoblog.it/post/12282/alfa-romeo-149-cresce-lattesa

Az ígéretek szerint egy év múlva mutatják be...
Zool09-02-2008 08:52:20 // 6388
NA ne humorizáljunk már.
Ez 2007es cikk
http://www.autoblog.it/post/9024/dettagli-sulle-alfa-romeo-149-e-junior

Ajánlom figyelmedbe a negyedik képet...
Zool09-02-2008 08:34:17 // 6387
Mi az hogy „állítólag” hivatalos? Egy szalonon be sem mutatott autó „hivatalos anyaga”? Honnan szedted ezt, ki írta hogy hivatalos? Szerintem egy 147 átépítésnek semmi értelme a pozdorja törésteszt miatt. Nem tudom mennyire nyúltak a Stilóhoz a Bravónál, de nekem minden idők egyik legjobban sikerült Fiatjának tűnik. A 147 formai dinamikája 5csillagos teszttel és a 147tel konkuráló elszereltséggel. Ha valamire lehet kenni a csökkenő eladásokat, az inkább a Bravo és a gyárbezárás, min a 159.

Kicsit fura ez az egész hír, de azzal egyet értek, hogy a piac nagyon igényli 149est. Igaz szerintem nem azért, mert megunták a formát, hanem mert látták a 147 NCAP videóját, tehát egy sima átrajzolás aligha elég.
Satti09-02-2008 08:27:18 // 6386
A Z4-esnek hasonló stílusu a hátsó lámpája, és a megjelenése, nekem egyből az ugrott be, de mindegy is mihez hasonlítjuk, sztem nem szép, de úgye, ízlések és pofonok.....
Zool09-02-2008 08:18:37 // 6385
Mégis mi a fenére számítottatok egy facelift előtti modellfrissítésnél? Alukarosszériára? Ébredjetek már fel! Itt alig vannak akik már vettek új alfát, és szerintem ők sem lennének hajlandók többet adni érte, mint egy azonos bömöért (tisztelet a kivételnek). Ezért az árért semmi szégyenkezni valója sincs a 159nek.

A konkurenciából padig alig találtok olyat, amelyik 1500 kiló alatti 2 literes dízelt kínál (főleg az 5csilalgosok között), mindamellett a 159 nagyobb mindegyiknél (kivéve új A4), és mindössze 6 centivel kisebb, mint a 166 (és ugyebár annak sem ismerjük a töréstesztjét). Most kezdjem el sorolni a konkurencia adatait? Semmi szégyenkezni valója nincs a legtöbbel szemben. Amelyik könnyebb, az kisebb is. Így is szép, hogy hozzányúltak a kocsihoz a facelift előtt, és egy két módosítás kimondottan jól jön.
zolee14508-02-2008 23:31:26 // 6384
Nem nagyon látok ebben BMW-t.
Satti08-02-2008 20:29:52 // 6383
Kicsit BMW-és ez a hátsó, amúgy meg tényleg tiszta Bravo, csak détlen lámpákkal. Valóban a korábbi Alfáknak van egy egyedi stílusa, megjelenése, ez már kissé izzadságszagú.
mesa08-02-2008 20:24:56 // 6382
Állítólag ez már hivatalos anyagból lett kiszivárogtatva...
2009 elején lesz 149. És ahogy kivettem, nem egy új autó, hanem csak egy 147 átépítés. Mint az új Bravo lemezei a Stilo vázán... :o

Ennyire futja. Nincs idő megtervezni egy új kocsit, de a piac igényli, és már egy szimpla 147 facelift nem elegendő.

Tényleg a lejtőn vagyunk. A tetején, és a közvetlenűl szélén! :(
BeeGee08-02-2008 11:20:14 // 6381
Igen, én csak boltból, tudod :))
BeeGee08-02-2008 11:19:30 // 6380
Szánalom.. :-(
45 kg egy teli tank súlya, szomorú, hogy csak ennyire futotta..
Bezzeg új színek, felnik vannak, mert az a lefontosabb most.
Lejtőn vagyunk, be kell látni.
ystuc08-02-2008 11:17:28 // 6379
Nem vagy gyakorlott letöltögető, az lehet a baj. :-))
BeeGee08-02-2008 11:13:34 // 6378
Á, megvan. Figyelmetlen voltam, érdekesen működik az oldal :)
ystuc08-02-2008 11:07:50 // 6377
Innen próbáld.
BeeGee08-02-2008 10:55:27 // 6376
Nekem nem jön le semmi..
Zool08-02-2008 09:55:20 // 6375
Viszont se JTTD se 1.8T a listán. Erről valami fejlemény?
Zool08-02-2008 09:19:00 // 6374
Sportkormány az apciós listán? Erre két hete kérdeztem rá a brüsszeli szalonon, aszonták olyan nincs. Mire ez a nagy titkolódzás? Itt midnenki Karácsony- Februári között rendeli az autóját, utána már kár a pénz a reklámra decemberig...
Zool08-02-2008 09:11:50 // 6373
Hhhhm, 140 kiló minusz a q4 ejtésével. Na igen. És ha kivennék az üléseket? Minusz 100 kiló legalább... Nem bántam volna, ha alapáras végre a limóban a dönthető támla. Alapáras VDC, ezen inkább nevetnék, szerencsére egyes piacokon már egy ideje alapáras. Ezen kívül vicces, hogy a MY2008ról még csak fű alatt hallunk 2008 februárjában. A most megrendelt autók szerintem ösz előtt nem jönnek meg, ha gyár tényleg márciusban nyit. Viszont még a központi kereskedők a belga szalonon sem tudtak anyagot adni (hátmég új árlistát) a my 2008ról. VIpex, nem semmi kapcsolataid lehetnek :)

Viszont kb ennyi tűnt fel negatívumként. A Sportiva érdekesen hangzik. Eddig pont egy olyan változatra fájt a fogam, amiben van sportkormány a sok felesleges spojler nélkül. Úgy tűnik, mint egy ócsósított TI, ha igen , nekem telibe találta az igényem. Talán mégsem kell leírni a márkát, igaz egy kis árcsökkentés nagyon ráférne, a 150LE dinamikájával bíró faceliftes 318d eléggé megnehezíti a dolgát. Vajon kihat valamennyit a menetdinamikára a 45 kilós súlycsöökentés? Valahogy nem említik meg a dolgot a prezentációban...
GT Ɨ|ѯ06-02-2008 19:15:42 // 6371
ez durrrva:-(((
zolee14505-02-2008 16:09:19 // 6370
Nem tudom.:)))

Azt el is felejtettem, hogyha hitelre veszi az ember valszeg casco is kell rá, bár sokat nem dob a törlesztő részleten.:D
zolee14505-02-2008 16:03:59 // 6369
Kötelező bizt.
Alap paraméterek
Tulajdonos (szerződő) irányítószáma: ____
Tulajdonos (szerződő) személye: férfi
Tulajdonos (szerződő) születési dátuma: ___________
Tulajdonos (szerződő) jogosítvány-szerzés éve: _______
Gépjármű kategória: személygépkocsi
Gépjármű gyártmánya: FERRARI (I)
Hengerűrtartalom: 2400 cm³
Teljesítmény: 552 KW
Saját tömeg: 605 kg
Kilométeróra állás: 100 km felett
Használati mód: általános
Első mo.-i nyilvántartásba vétel dátuma: 2008.02.05.
2007-es bonus: A00
Fizetési mód: postai csekk
Fizetési ütem: negyedéves
Áki05-02-2008 16:03:30 // 6368
Hol kell aláírni?:-)))))

Súlyos számok,nem a minimálbérhez van igazítva!:-)
zolee14505-02-2008 15:59:45 // 6367
Már van ilyen. Ferrari F2008. Az ára hozzávetőlegesen 135 M HUF.

10% kezdő = 13 500 E HUF

60hónap = 2 025 E HUF/hó

Kötelező biztosítás: 41 310 HUF/ negyed év (közepes áron, 18-95 E HUF-ig van rá ajánlat)

Olajcsere: 300 km-enként
Gumicsere: 100 km-enként (gumi: 130 E HUF/db, felnivel: 390 E HUF/db)

Széthajtani nem érdemes, mert pl egy új moci 42 860 E HUF, de mondjuk törni sem kell, mert pl egy tükör 130 E HUF, egy első szárny meg 4 300 E HUF.:)))
Persze az autót nem törni veszi az ember.

Nem olcsó, viszont hátulhajtós, alacsony, széles, brutálisan néz ki és odaveri a konkurenciát.:DDD
Benőke05-02-2008 15:53:38 // 6366
Neked van egy :o)
koz05-02-2008 15:42:36 // 6365
8C 120 hónapra 0% önerővel? Hm? :)
NaTo05-02-2008 15:23:15 // 6364
Csinálni kellene már egy hátulhajtós, alacsony, széles, könnyű kocsit, ami brutálisan néz ki, és odaveri a konkurenciát :)) Na arra vennék fel hitelt! :)
mesa04-02-2008 20:52:38 // 6363
Általában a vevői megelégedettségen is csúfosan szerepel szeretett márkánk.
Pár napja emlegettem, hogy a FIATokról már nem beszélnek ennyire negatívan az emberek...

Most találtam meg, hogy a (hírhedt) J.D. Power felmérése alapján Dél-Afrikában a kisautó kategóriában a Panda ügyfelei a legmegelégedettebbek! :o

Addig, amíg hasonlót nem tapasztalnak a tulajok bármelyik Alfával, meg vannak számláva a napjaink ...
iAntenna04-02-2008 12:19:02 // 6362
fene tudja... inkább egy Brera mint egy GT ha magamnak akarok autót venni, és nem nézem azt hogy család. Nekem külsőre nagyon nem tűnik csúnyának, vagy furcsának.
Zool04-02-2008 11:29:00 // 6361
Mlg egy adalék. Az ADAC hibastatisztika azt jelenti, hogy hányszor jönnek ki hibaelhárítani. Ezt úgy is ki lehet javítani, hogy saját hálózatot tartanak fenn, és egy-egy rosszabb modellt (pl luxuslimuzinok) kivesznek és saját kocsikkal szervízeltetnek. (Kivéve persze ha a vevő klubtag, és őket hívja előbb) Máris feljavul a statisztika. Ezen felül a helyieknek méretgazadaásgi okoból is jobban megéri saját szervízkocsi-parkot fenntartani, az Alfának tuti nem (még a Fiatnak is kétesélyes).

Egyébbként pont a német tesztek miatt volt egy kozmetikázott impression is a 159ből, de nem hiszem hogy sokan vették. A haszáltautók között nem sok impressiont láttam eddig...

A német újságírói lehúzásra (is) válasz volt a Kalbfell. (Ahogy a Kia Ceednél is egy magyar nevet emlegettek) A Brera tényleg rossz húzás volt, de nem a "germaniodsága" miatt. Hülyeség volt minden szempontból (optikai, praktikum) a 159 alváz megkurtítása.
zolee14504-02-2008 11:03:47 // 6360
Azon töröm a fejemet, hogyha lehet egyáltalán akkor mit lehet tenni a sajtós lehúzás ellen?
Nézegettem a statisztikákat, és nagyon tanulságos. Okés, erről már volt itt szó, de sokan nem tudják, hogy az első és utolsó közt annyi a különbség, hogy az utolsó helyezettnél dupla annyi hibát regisztrálnak mint az elsőnél, de ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy az elsőnél 1000 autóra jut 4-5 hiba, míg az utolsónál 8-10.
A másik ami még érdekes, és a statisztikában erről sem szólnak, hogy német autót tudsz fapadosan venni míg pl egy Alfában már szinte az alap verzió is tele van elektronikával. Tudjuk, "ami elromolhat az el is romlik". Ami viszont nincs, az nem tud elromlani.:)

Amúgy nézelődtem a neten, és a legújabb (német) adatok szerint már nem a japánok vezetnek, hanem a németek (BMW, Audi). Ez mondjuk pont az a két úgymond presztizs márka ahol vannak belépő fullfapad modellek, amit előszeretettel vesznek is, hiszen mégiscsak egy BMW/Audi, és ha ügyesen csinálja az ember nem látszik a másik autóból, hogy letekeri az ablakot a sofőr, nemcsak egy gombot nyom.:)
BeeGee04-02-2008 10:14:30 // 6359
A szememben Kabfel nem alkotott tú maradandót. Csinált egy germanoid limuzint és egy felejthető kupét, ami sehol sem állja meg igazán a helyét - ellenben a minőséget nem helyezte magasabbra, mint elődei.
De az is lehet, hogy a 159es elérte a 3as bömbi minőségét, csak azt felejtette ki a számításból, hogy az Alfát a sajtó húzza le, a márkakeeskedők pedig nem kezelik megfelelően a hibákat.
mesa04-02-2008 09:57:25 // 6358
Kalbfell volt az a nagyon-okos német, aki miatt nincs most Alfa a túrakocsi VB-n. Mert szerinte nem kell a sportos imázs az Alfának ...

Tradíciókról meg sosem halllott ? Még akkor sem, amikor a BMW-nél dolgozott ?

Ezek után repült, mint a huzat.:) Germanoid Idióta.
Zool04-02-2008 08:36:10 // 6357
Én pedig egyet értettem veled (igaz kissé szarkasztikus sítlusban). Igazából amit hiányoltál az volt a Kalbfell. Egy kockafej mérnök akinek benzin csörög az ereiben, és korábban minőségi márkák minőségbiztosításáért volt felelős (ugyanakkor rém rossz prezentátor, amint egy 159 bemutatón láttam a youtube-on). A nagy kérdés az volt, hogy ki jön Kalbfell után, illetve milyen ember. Egy hasonló rutinos autómenedzser, vagy kerítenek valami olaszt, aki mindeféle hülyeséget csinált már, csak autós munkát nem (lásd Íaz új Cerberus tulajdonú Chrysler, egy office-depot-től felfelé butalott úhj csúcsmenedzserrel, adok nekik 3-5 évet, mielőtt csődbe mennek). Baravalee nem autómérnök, a Fiat elptt nem is dolgozott ilyesmiben (ott is marketing-ágon). Lehet hogy zseniálisan kezelte a 8C-t (koncepció, bevzetés, médiahype), de elhanyagolta a MÁRKA fejlesztését. Az Alfa nem egy manufaktúra, a 8C-nek gazdasági jelentősége nem volt, ugyanakkor a modellfejlesztés nagyon lemaradt, igaz a korábban említett gyár átszervezése nem ki dolog.
GT Ɨ|ѯ03-02-2008 14:08:45 // 6356
Jólbeszélsz:-))

legfeljebb a kanálban a mélyedést lehet már csak feltalálni,nekünk laikus alfa szerelmesekne....
zolee14503-02-2008 11:36:56 // 6355
Nem is volt célom feltalálni. Csak a véleményemet mondtam el. Asszem erre van ez a topik.
Zool03-02-2008 11:03:04 // 6354
Ha eddig nem szemellenzővel néztük a dolgokat, most nem kéne meglepődnönk. Annak ellenére, hogy sok lehúzó cikken érzem az alap nélküli „szakis” sztereotípiákat, azért érdekes, hogy minden forrásból az jön le (JD UK, TÜV. Autobild, magyar automor 159 2.4 teszt), hogy az Alfa a legmegbízhatatlanabb autók között van. A 10/1 hiba lehet bármi, egy részét a kereskedéseknél javítják (vagy kellene javítaniuk), de az meg tőlünk nyugatabbra néha elég sivár, tehát egyelőre zsákutca.

Szerintem az is belefér, hogy az új megközelítés (a „haditudósítások” mellőzése, problémák elismerése) már az új vezetés módszere. Egy jó rendszerhez sem lehet úgy hozzányúlni (ami emberek elbocsátásával és sok egyéb költséggel), hogy minden rendben van. Hát még egy olaszosan kaotikus „rendszerhez”, odát kevés dogot szerveznek meg módseresen, ezek között van a buli és az evés, a bűnözés és munkásmozgalom. Vagy megindokolják, hogy miért rúgnak ki embereket, és elismerik hogy baj van, vagy szépen konfliktusmentesen elsüllyednek, mint a Rover annak idején.
Zool03-02-2008 10:51:35 // 6353
Speciel a Wolfgang Bernhardt volt ilyen, ki is rúgták a VWtől, mert nem passzolt a régi VW-s feudális viszonyokba, hogy a részlegvezetőket átugorva egyenesen a munkásokkal kommunikált. Meg a Porsche főnökről is ilyet olvastam, igaz az egy kis cég, de a csődtől mentette meg, most meg megveszik a VW-t kilóra...
Zool03-02-2008 10:48:38 // 6352
Volt egy ilyen csapat, még a GM hozta össze, a FIattól az Afláig lecserélték a vezetőket külföldiekre. AMikor visszajöttek az olaszok én picit féltem attól, hogy bekövetkezik a Rover féle minősgzuhanás, amikor a szerencselovag befektetők mindent beáldoznak a tőlélésért. Az egyelőre nem állt be a Fiatnál, de a beigért növekedés sem követlezett be az Alfánál. És a minőségi kampány is elhalt, ellenben az ellenkampány gőzerővel beindult pl a német "szakújságírói" médiában (lásd a korábbi megjegyzéseim az autobild cikkeiről).
Zool03-02-2008 10:45:41 // 6351
Nem te találtad fel a spanyil viaszt. Az illetőt úgy hívták hogy Karheinz Kalbfell. (igaz, nem toyota, "csak" Rols Royce). Csak gye őt lecserélték egy digó matematikusra pár éve...
Tom1202-02-2008 23:28:50 // 6350
Pontosan, példa: Jean Todt, a menet közben széteső /F1/ Ferrarikat "eléggé" rendbe kapta, tudta kiket kellett maga köré toborozni, utána már ment minden. Természetesen nem ő ellenőrizte még azt is, hogy a takarítónő rendesen felmosta-e az öltözőket is.:-)
zolee14502-02-2008 23:17:35 // 6349
Okés, ilyen alapon minden a vezető felelőssége, ebben igazad van. Akkor úgy mondom, hogy a vezetőnek mindössze ahhoz kell értenie, hogy megszerezze a posztokra a megfelelő embereket. Onnantól kezdve szinte magától működnie kell a dolognak.
A melósokat nem ő ellenőrzi. Mondjuk szerintem ilyen munkamorállal csoda, hogy egyáltalán gyártanak valamit...
Tom1202-02-2008 23:09:44 // 6348
Azért a "nagyfőnöktől" is függ a minőség, az ő dolga kiválogatni a nem oda valókat... Persze, ha van miből válogatni, meg, ha ő is rendesen végzi a dolgát..-)


Ja, ami nincs, az nem romlik el, ez is jó stratégia.:-))
zolee14502-02-2008 23:03:23 // 6347
Azt jelenti, hogy a minőség nem a nagyfőnök személyétől függ, legyen az olasz német stb.

Egyszerű: a Toyotától kell leigazolni (kerül amibe kerül) azt az embert aki a minőségbiztosítás feje, és szabad kezet kell neki adni. A minőség nem a gyártás helyétől függ, hanem a vezetés hozzáállásától. Ha a lusta digónak nem tűrik el, hogy hanyag legyen akkor összeszedi magát. Szerintem.

Amúgy a japán minőség is csak azért olyan, mert pl a beszállítóknál nincs árérzékenység. Legalábbis több helyen is olvastam, hogy ha nem oké a minőség akkor új beszállító jön, legyen az akár drágább is. Pl a németeknél az ár az első.
Nem tudom mostanában hogy áll a helyzet, de pár éve még ez bőven látszott is az alkatrész árakon.
Épp ezért nem hiszek a Suzuki minőségében, ami köztudottan egy árérzékeny gyártó, hiszen a célközönsége is ilyen.
Csak azért nem romlik el a Suzuki, mert egyszerű mint a fakocka, ráadásul tömegével az alap modellt veszik, amiben semmilyen elektronika nincs. A statisztikák erről nem beszélnek. Ha egy mergában beszarik az elektronikus izébizé az 1 hiba a típusnak. A Suzukiban nincs is olyan, sőt, nagy része nem is rendelhető, nem csoda ha nem romlik el.:)
Tom1202-02-2008 22:07:28 // 6346
Nagyjából így gondoltam én is.:-))

Remélem ez a De Meo gatyába rázza a népet + kiszórja a nem oda valókat!
Lehet, hogy nem lesz meg a tervezett eladás 2010-re, de legalább az esély nagyobb lesz rá.
Vikking 31102-02-2008 19:59:24 // 6345
Értem én, de a cikkben is le van írva, hogy sajnos az Alfa gyár a legrosszabb minőségű a fiat konszernen belül... Az meg azért jelent valamit!
zolee14502-02-2008 19:37:18 // 6344
Nem biztos ám, hogy itt az a 10 hiba azt jelenti, hogy kiesik a futómű, a motor, leszekad az ajtó stb.

Ha van* minőségellenőrzés akkor az általában csinál egy hibalistát, és ezt utólagosan javítják. Ilyen pl a kilógó cérna, hanyagul meghúzott csavar az izébizgentyűn stb.
(*Ha van: az ISO elvben úgy működik, hogy a folyamatot ellenőrzi, nem a végterméket, de meglepne, ha nem lenne utólagos minőség ellenőrzés.)

A baj azzal van, hogy ezek utólagos (még gyárban történő) javítása is qrva sokba kerül, ami a cég hasznából jön le.

Ne tudd meg, hogy egy nagyobb építkezés után milyen hibalistát kaptunk a megrendelőtől. Az anyacégünknek volt olyan átadása, hogy több oldalas hibalista volt. Persze nem omlik össze az épület, de mondjuk egy hibásan záródó ablak már 1 tétel a listán.

Szóval ennyire azért nem kell elkeseredni.;)
GT Ɨ|ѯ02-02-2008 19:18:57 // 6343
Csatlakozom.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.