Forum >> A jövő Alfái
mesa21-02-2008 11:52:58 // 6841
A 155 mikor kijött, már mindenki a szétforgatott szappan formájú unalmas, legömbölyített egyen autókat gyártotta. Az a kocsi szembe ment az árral, és mekkorát ütött a forma!
Ha ma jönne ki, szintén modern lenne, mert azóta eldobták a szappantartójukat a formatervezők, és elkezdtek éleket rajzolni a kocsikra!
Élek, amik a 156 oldalán megint zseniálisan vannak bele-, illetve kivezetve az oldal egysíkúságából. Ha megnézel egy 156-ost, abban az a zseniális, hogy amit mások vállként kihúztak a kerékdoboknál, annak ellenkezőjeként egy gomba kalapként ráhúzott daSilva a sárvédők tetejére. Ez olyan megoldás, amit addig soha senki nem mert volna bevállani, mert benne volt a bukás. De neki ez mégis szépen összejött.
A 159 szerintem jól tükrözi a „korszellemet”, érettebb, komolyabb, letisztultabb
Tudod mire mondják, hogy letisztult? Az unalmas megoldásokra! :))
A kilincs és az oldal index szép, harmonikus.
A 159 hátsó részét senki OFFos nem tudja megkülönböztetni egy 156--osétól, szerintem elfogyott a fantázia :(
Oldal nézetben egyáltalán nem harmonikus, inkább csúnya! Túl nagy az első túlnyúlás, és túl rövid hozzá a hátsó. Nekem az sem tetszik, hogy elől kihúzott sima kerékív van, hátul meg kidomborított, kerek...
Előlről nagyon szép a 159! Múltkor is láttam egy nerot a tükörben és elmosolyodtam, hogy "Istenem, ilyen durva kiszélesített sárvédőket utoljára 92-ben az EVOII-es Integralékon láttam..." Nagyon szép.
De.Előlről semmi több, mint egy Brera orr. Egy az egyben. És ez az orr sehol sem harmonizál a kocsi többi részével. Klasszisokkal szebb megoldás!!! Látszik, hogy az orr adott volt a Brera tanulmányról, és ehhez kellet faragni, alfásítani egy A4-es kocsiszekrényt ...
Ha ma jönne ki, szintén modern lenne, mert azóta eldobták a szappantartójukat a formatervezők, és elkezdtek éleket rajzolni a kocsikra!
Élek, amik a 156 oldalán megint zseniálisan vannak bele-, illetve kivezetve az oldal egysíkúságából. Ha megnézel egy 156-ost, abban az a zseniális, hogy amit mások vállként kihúztak a kerékdoboknál, annak ellenkezőjeként egy gomba kalapként ráhúzott daSilva a sárvédők tetejére. Ez olyan megoldás, amit addig soha senki nem mert volna bevállani, mert benne volt a bukás. De neki ez mégis szépen összejött.
A 159 szerintem jól tükrözi a „korszellemet”, érettebb, komolyabb, letisztultabb
Tudod mire mondják, hogy letisztult? Az unalmas megoldásokra! :))
A kilincs és az oldal index szép, harmonikus.
A 159 hátsó részét senki OFFos nem tudja megkülönböztetni egy 156--osétól, szerintem elfogyott a fantázia :(
Oldal nézetben egyáltalán nem harmonikus, inkább csúnya! Túl nagy az első túlnyúlás, és túl rövid hozzá a hátsó. Nekem az sem tetszik, hogy elől kihúzott sima kerékív van, hátul meg kidomborított, kerek...
Előlről nagyon szép a 159! Múltkor is láttam egy nerot a tükörben és elmosolyodtam, hogy "Istenem, ilyen durva kiszélesített sárvédőket utoljára 92-ben az EVOII-es Integralékon láttam..." Nagyon szép.
De.Előlről semmi több, mint egy Brera orr. Egy az egyben. És ez az orr sehol sem harmonizál a kocsi többi részével. Klasszisokkal szebb megoldás!!! Látszik, hogy az orr adott volt a Brera tanulmányról, és ehhez kellet faragni, alfásítani egy A4-es kocsiszekrényt ...
Kazes☻21-02-2008 11:31:51 // 6840
Szerintem klassz! Volt már itt a 6421.hszben. Valahol azt olvastam, hogy csak hagyományos hajtáslánccal jön ki. :-)
Ez.
Ez.
Zool21-02-2008 11:16:04 // 6838
Azért javaslom, ne essünk a túlzott nosztalgiázás hibájába. Van azért egy bizonyos korszellem is a formatervezésben. Nyugdíjas ismerőseim is nosztalgiáznak a háború utáni ínséges időkre, mert akkor fiatalok voltak. Ha ma jönne ki a 155, mindenki röhögne rajta, akkor viszont ütős volt. A 156 is jókor jött ki. Most már szerintem „túl retro” lenne, mint az X type, ami szerintem azért is bukott, mert a 90es évek közepén divatos formanyelvvel jött ki 2000 után (pedig amúgy semmi baj nem volt vele, eltekintve attól hogy egy 95ös XJ replika kicsiben (ami meg a 70es évek XJ-jének utánérzése)).
A 166 oldalán valóban van egy homorú rész, de ez csak naplementében, lemosva látható metálfényes autón. Most hogy Mesa említette, magamtól nem tűnt volna fel. Még futnak itt is a 166osok az utcán, és nekem csak az tűnt fel normál forgalomban, hogy „simább” oldalról (bár őszintén szólva nekem továbbra is a fura hátsó lámpák és a facelift előtti első lámpák vonják el a szememet az oldaláról, úgy hogy egyik sem végez jó munkát a forma megszerettetésében).
A 159 szerintem jól tükrözi a „korszellemet”, érettebb, komolyabb, letisztultabb és pl a hátsója nekem is jobban bejön, mint a 156é. Nem olyan karakteres, de cserébe sokkal harmonikusabb. Az orr és az azt követő kiszélesített sárvédők összetéveszthetetlenné teszik az autót. A sima oldal ellen pedig jó szolgálatot tesz az indexbúra és a két kilincs triásza. A totalcaros tesztet látva kezem megértemi, hogy mire gondolt Mesa, de szerintem még így snincs semmi köze a kt autó formavilágának egymáshoz, annak ellenér, hogy a Mazda mindig is tudatosan másolta az Alfákat.
A 166 oldalán valóban van egy homorú rész, de ez csak naplementében, lemosva látható metálfényes autón. Most hogy Mesa említette, magamtól nem tűnt volna fel. Még futnak itt is a 166osok az utcán, és nekem csak az tűnt fel normál forgalomban, hogy „simább” oldalról (bár őszintén szólva nekem továbbra is a fura hátsó lámpák és a facelift előtti első lámpák vonják el a szememet az oldaláról, úgy hogy egyik sem végez jó munkát a forma megszerettetésében).
A 159 szerintem jól tükrözi a „korszellemet”, érettebb, komolyabb, letisztultabb és pl a hátsója nekem is jobban bejön, mint a 156é. Nem olyan karakteres, de cserébe sokkal harmonikusabb. Az orr és az azt követő kiszélesített sárvédők összetéveszthetetlenné teszik az autót. A sima oldal ellen pedig jó szolgálatot tesz az indexbúra és a két kilincs triásza. A totalcaros tesztet látva kezem megértemi, hogy mire gondolt Mesa, de szerintem még így snincs semmi köze a kt autó formavilágának egymáshoz, annak ellenér, hogy a Mazda mindig is tudatosan másolta az Alfákat.
Kuzma20-02-2008 22:01:38 // 6836
Neked nagyon tetszik, kár, hogy csak PS.
Viszont úgy olvastam az Autó2-ben, hogy idén csak a Juniort mutatja be az Alfa, remélem jövőre is lesz majd valami új.
Viszont úgy olvastam az Autó2-ben, hogy idén csak a Juniort mutatja be az Alfa, remélem jövőre is lesz majd valami új.
Kuzma20-02-2008 21:54:02 // 6835
Jaja, a 156-nak is nagyon szép az oldala. A 159 sem rossz, sőt, a hátulja pl. jobban tetszik, mint a 156-nak és a 166-nak,.
Putyesz20-02-2008 21:25:42 // 6834
ebben egyetértünk!a 159 oldala elég unalmas lett,csak 1 vagy kettő árnyékvonal benne oszt kész..........csak a szép kilincsek dobják fel!
mesa20-02-2008 21:15:17 // 6833
Azt elsimerem viszont, hogy az oldal többi része elég sallangmentes, de mondjuk a 166 miben volt más?
Pl. abban amiben a 159 unalmas. Az oldalában tök egyedi volt. Ott ugyanis ha megnézed egy zseniális homorú oldallal operált a tervező.
De ha mást nem mondok, az új Imprezán ugyanez jelent meg, de azon éppen csúnya, amitől a 166 szép :)
Pl. abban amiben a 159 unalmas. Az oldalában tök egyedi volt. Ott ugyanis ha megnézed egy zseniális homorú oldallal operált a tervező.
De ha mást nem mondok, az új Imprezán ugyanez jelent meg, de azon éppen csúnya, amitől a 166 szép :)
zolee14520-02-2008 20:25:05 // 6832
Okés, majd fussunk össze egy Tecsó parkolóban, és körberajzolod az ottani autókon, hogy mire gondolsz...aztán futás.:D
count M20-02-2008 19:59:23 // 6831
Oké, ezek szerint nem ment át amit akartam. :D Na, majd egyszer élőben megpróbálom elmutogatni, úgy talán egyszerűbb lesz. :)
zolee14520-02-2008 19:56:36 // 6830
Egy jó segg (csak egy jó segg) ott is max egy próbakörre elég.:))
zolee14520-02-2008 19:55:43 // 6829
Kompaktban két verzió van: vagy hasonlít a Golfra vagy attól eröltetetten el akar térni. Előbbinél vastag C-oszlop, utóbbinál meg kis (használhatatlan) ablak a C-oszlopba. Az arányok viszont a fronthajtás és a csapott hát miatt ugyanazok: hosszú első túlnyúlás, rövid hátsó, meredek hát. Ezután még lett egy harmadik verzió is, az Alfa, átmenet a lépcsőshátú, és a csapott közt: 33, 146. Ezt próbálta a Seat Cordoba is, csak idiótán, köszönhetően az eltérni akarásnak. A kis ablak még csak-csak, de a 4 ajtós kivitel (szemben az 5 ajtóssal) már vicc volt. Ráadásul mindezt úgy, hogy abban az időben a Toledo ötajtós volt, holott ott nyílhatott volna rendesen a csomagtér ajtó.
BeeGee20-02-2008 19:47:07 // 6828
Egy jó segg csak a nőkön segít :)
zolee14520-02-2008 19:46:28 // 6827
A Rover 75, főleg a hátulja nagyon angol lett, fura, hogy mégsem húzta ki a sz..kátyúból a gyárat.
count M20-02-2008 19:35:47 // 6826
Az új Calibra-ról beszéltünk. :) De mondjuk a maga korában nekem a régi is tetszett.
A Brerára meg annyit mondanék, hogy amikor megjelentek az első fotók, és azt mondtam rá hogy ford focus, meg hogy szar. Aztán megláttam élőben. Azóta tetszik, jó, nem annyira mint a GTV, de azért tetszik. Viszont jó fotót azóta se láttam róla. Ezt el kell fogadni, hogy egyszerűen nem lehet 2D-ben megjeleníteni a Brerát. Még szerencse, hogy ha már veszel egyet, nem azért veszed hogy fotózd. :)
A Brerára meg annyit mondanék, hogy amikor megjelentek az első fotók, és azt mondtam rá hogy ford focus, meg hogy szar. Aztán megláttam élőben. Azóta tetszik, jó, nem annyira mint a GTV, de azért tetszik. Viszont jó fotót azóta se láttam róla. Ezt el kell fogadni, hogy egyszerűen nem lehet 2D-ben megjeleníteni a Brerát. Még szerencse, hogy ha már veszel egyet, nem azért veszed hogy fotózd. :)
Zool20-02-2008 19:31:31 // 6825
Szerintem a Calibrában nem volt semmim különös, csak egyszerűen eltalálták az arányokat. Ez érzék kérdése. Akármeddig cizellálnám, lehet hogy randa aránytalan dolog születne a kezeim közül. Aztán jönne Da silva vagy Giuggaro mester, húzna 8 vonalat, és minden a helyén lenne. Nekem a calibra jogutódja ezért az A5, ami szintén egyszerű, kispolgári elemekből (v.ö. A4) építkezik, mégis kivételesen jól sikerült.Élőben és fotón egyaránt.
Ellenpélda pedig továbbra is a Brera. Szorri. Pedig a szolonban múlt vasárnap már egészen tetszett. Aztán rámentem az autoscoutra, hogy milyen árban mozog, és meglepett, hogy egyik tulaj sem tudott olyan szögből fotózni, hogy maradéktalanul tetszen a kocsi. Volt egy ilyen barátném, velem együtt mindenki elismeréssel szólt a külsejéről, mégsem tudtam olyan fotót csinálni ami igazán visszadta volna (nem is szerette ha fotózták).
Ellenpélda pedig továbbra is a Brera. Szorri. Pedig a szolonban múlt vasárnap már egészen tetszett. Aztán rámentem az autoscoutra, hogy milyen árban mozog, és meglepett, hogy egyik tulaj sem tudott olyan szögből fotózni, hogy maradéktalanul tetszen a kocsi. Volt egy ilyen barátném, velem együtt mindenki elismeréssel szólt a külsejéről, mégsem tudtam olyan fotót csinálni ami igazán visszadta volna (nem is szerette ha fotózták).
BeeGee20-02-2008 19:29:25 // 6824
Lassan hagyomány, hogy nem értünk egyet semmiben :) Keressünk már egy közös pontot valamiben. Jager vagy viszki? Nokia vagy SonyE.? Úszás vagy squash? :)
Na..
Jaguár designra szerintem nem illik az igénytelen jelző, még ha nem is lehet megkülönböztetni egymástól. Szériaautókban pl a saab nagyobb visszafejlődésen ment keresztül, mint a jag. Azok már tényleg csúnyák és erőltetett - facelift 9/3 borzalom, még akkor is ha az ősre hajaz.
Na..
Jaguár designra szerintem nem illik az igénytelen jelző, még ha nem is lehet megkülönböztetni egymástól. Szériaautókban pl a saab nagyobb visszafejlődésen ment keresztül, mint a jag. Azok már tényleg csúnyák és erőltetett - facelift 9/3 borzalom, még akkor is ha az ősre hajaz.
count M20-02-2008 19:23:13 // 6823
Nem tudom ezt jól megfogalmazni, de a kompakt kategóriában vannak olyan stílusjegyek, amik szinte minden autón megtalálhatók (nem a négy kerékre gondolok :) ). Mittomén, a kerékjárati íveknél az a kis perem. Az ötajtósok arányai, a felfelé tartó övvonallal, amikkel sportosságot akarnak belecsempészni, de bunkereket kapnak helyette. Ilyenek.
Lehet hogy az opelnek van egy egységes arculata, de ezek az általános stílusjegyek azokon az autókon is megtalálhatók, és nekem "elnyomják" az opel arculatot... oké, más az első lámpa. És? Más a tükör. És?
Bocsi, nem tudom jobban megfogalmazni. De pl. a Calibra az nekem is nagyon tetszett!
Lehet hogy az opelnek van egy egységes arculata, de ezek az általános stílusjegyek azokon az autókon is megtalálhatók, és nekem "elnyomják" az opel arculatot... oké, más az első lámpa. És? Más a tükör. És?
Bocsi, nem tudom jobban megfogalmazni. De pl. a Calibra az nekem is nagyon tetszett!
Zool20-02-2008 19:20:41 // 6822
Lehet, hogy az XF elég lexus, de végre igényes is. Az X type egy vicc volt, a nagyobb XJre hajazsra épült az egész koncepció, a vásárló réteg is (vagyis nyugdíjas korukra egy "jaguárt" megengedő öregek). Az S type egy lincoln LS átirat, az elején olyan belsővel amin csak röhögni lehetett. Az XJ-t meg nem lehet megkülömböztetni amióta leszoktak a kockalámpáról.
De az XF más, Élőben ütött elsőre is, nem kell hozzá egy facelift. Nagyon tetszett, belül is kívül is. Kár hogy a gyárat hamarosan bezárják...
De az XF más, Élőben ütött elsőre is, nem kell hozzá egy facelift. Nagyon tetszett, belül is kívül is. Kár hogy a gyárat hamarosan bezárják...
BeeGee20-02-2008 19:14:15 // 6821
Vagy ide tartozik még az angol limuzin és gt forma - lejtős csomagtérrel. Tipikus angol. Csak hogy értetőbb legyen az előbbi :)
Bár az új Jag tiszta lexus lett sajnos.
Bár az új Jag tiszta lexus lett sajnos.
zolee14520-02-2008 19:13:23 // 6820
Mondjuk a japánok, de úgy általában a távolkeleti márkák eléggé jellegtelenek. Persze van pár kitörési kísérlet, de azok általában úgy jellegzetesek, hogy jellegzetesen rondák. :)
Az Opel viszont nem túl jó példa, ott van egy egységes márka arculat. Az más kérdés, hogy kinek tetszik és kinek nem, de egységes, és rá lehet ismerni. Nekem pl tetszenek is az Opelek, pláne az a kép amit nemrég láttam az új Calibráról... ha megvalósul.:)
Az Opel viszont nem túl jó példa, ott van egy egységes márka arculat. Az más kérdés, hogy kinek tetszik és kinek nem, de egységes, és rá lehet ismerni. Nekem pl tetszenek is az Opelek, pláne az a kép amit nemrég láttam az új Calibráról... ha megvalósul.:)
BeeGee20-02-2008 19:10:07 // 6819
Volt akkor egy próbálkozás. Bár akkor még inkább szárnypróbálgatás volt, hogy mit szerethetnek európában. Bejött valamennyire, de nem alkottak maradandót, és nem lehetett elmondani egy toyotáról, hogy ugyanazt a nyelvet beszéli, mint egy akkori mazda.
Tegyél egymás mellé egy corvettet és egy mustangot vagy egy eldorádot. Más gyár, más kategória, mégi smind3 amerikaiul beszél. No ilyet akarnak most a japánok. Dizájnaban mindig későn ébrednek, ugye.. :)
Mivel a dizájn eléggé szubjektív és megmagyarázni egy doktor tudná talán, én csak úgy szoktam megkülönböztetni az olasz design-t, hogy érzéki. A 159esen túl sok a szabályos és az agresszív vonal ahoz hogy érzéki legyen. Az már inkább pornó.
A németek lavíroznak az ismeretterjesztő felvilgosító film (pasat) és a pornó (6os bmw) között, de érzéki autókat (A5 autdi) nem igazán tudnak. Ezért germán nekem a 159.
Tegyél egymás mellé egy corvettet és egy mustangot vagy egy eldorádot. Más gyár, más kategória, mégi smind3 amerikaiul beszél. No ilyet akarnak most a japánok. Dizájnaban mindig későn ébrednek, ugye.. :)
Mivel a dizájn eléggé szubjektív és megmagyarázni egy doktor tudná talán, én csak úgy szoktam megkülönböztetni az olasz design-t, hogy érzéki. A 159esen túl sok a szabályos és az agresszív vonal ahoz hogy érzéki legyen. Az már inkább pornó.
A németek lavíroznak az ismeretterjesztő felvilgosító film (pasat) és a pornó (6os bmw) között, de érzéki autókat (A5 autdi) nem igazán tudnak. Ezért germán nekem a 159.
zolee14520-02-2008 19:08:11 // 6818
"Én annak azért örülök, hogy a jelek szerint az Alfának jók a meglátásai a márka hiányosságai tekintetében. A 159 szerintem nagyon is jó autó, pár hiányossága volt, amit a lehetőségek szerint most igyekeztek korrigálni."
Szerintem itt a lényeg, a lehetőségek. Tudjuk, hogy nem úszkálnak a pénzben, és valszeg az alapján van egy fontossági sorrend. Nem hiszem, hogy meghülyültek volna, és ne látnák azt amit esetleg mi látunk, csak ők látják a dolgok megvalósíthatóságát is.
"Ami szerintem nagy hiányosság az továbbra is a 156 utóda (ami nem igazán a 159), és egy új 149 (akár egy platformra, mint a 147 és a 156 vagy a Volvo S40/C30 esetében)."
Mondjuk a 149 biztosan nő egy kicsit a 147-hez képest, és akkor annak a lépcsőshátú változata pótolhatná a 156-ost. Ha a padlólemez ugyanaz mint a Bravónál akkor ebben reménykedhetünk, hiszen van már Linea is. Ez mellesleg igencsak jól sikerült, nem követték el azt a hibát amit nagyon sok kompaktból kialakított lépcsőshátúnál, hogy a hátára raktak egy hátizsákot és kész (Renault Thalia...érdekes, ezt a típust mindig fel lehet hozni ha autóipari elrettentő példára van szükség:D). Ez olyan mintha lépcsőshátúnak készült volna eredetileg is.
Szerintem itt a lényeg, a lehetőségek. Tudjuk, hogy nem úszkálnak a pénzben, és valszeg az alapján van egy fontossági sorrend. Nem hiszem, hogy meghülyültek volna, és ne látnák azt amit esetleg mi látunk, csak ők látják a dolgok megvalósíthatóságát is.
"Ami szerintem nagy hiányosság az továbbra is a 156 utóda (ami nem igazán a 159), és egy új 149 (akár egy platformra, mint a 147 és a 156 vagy a Volvo S40/C30 esetében)."
Mondjuk a 149 biztosan nő egy kicsit a 147-hez képest, és akkor annak a lépcsőshátú változata pótolhatná a 156-ost. Ha a padlólemez ugyanaz mint a Bravónál akkor ebben reménykedhetünk, hiszen van már Linea is. Ez mellesleg igencsak jól sikerült, nem követték el azt a hibát amit nagyon sok kompaktból kialakított lépcsőshátúnál, hogy a hátára raktak egy hátizsákot és kész (Renault Thalia...érdekes, ezt a típust mindig fel lehet hozni ha autóipari elrettentő példára van szükség:D). Ez olyan mintha lépcsőshátúnak készült volna eredetileg is.
Zool20-02-2008 18:51:17 // 6817
A bizonytalankodás győzelme. Szerezzünk valami elismert tervezőt, csinűáljon valami olyat, mint a Bangle, aztán majd mi is olyam májerek eszünk, mint a bömö. Tcö tcö...
Egy ilyen kis cég még a toyóval a háta mögött is jobban oadfigyelhetne. Az az érzésem, hogy elment a subinál a vezetés józan esze. Tribeca első terv tribeca 2. terv, új Forester, most az imprezák. Lassan emészthetetlen az egész paletta. Ráadásul dízel 5 sebes váltóval.
Én annak azért örülök, hogy a jelek szerint az Alfának jók a meglátásai a márka hiányosságai tekintetében. A 159 szerintem nagyon is jó autó, pár hiányossága volt, amit a lehetőségek szerint most igyekeztek korrigálni.
Ami szerintem nagy hiányosság az továbbra is a 156 utóda (ami nem igazán a 159), és egy új 149 (akár egy platformra, mint a 147 és a 156 vagy a Volvo S40/C30 esetében).
Egy ilyen kis cég még a toyóval a háta mögött is jobban oadfigyelhetne. Az az érzésem, hogy elment a subinál a vezetés józan esze. Tribeca első terv tribeca 2. terv, új Forester, most az imprezák. Lassan emészthetetlen az egész paletta. Ráadásul dízel 5 sebes váltóval.
Én annak azért örülök, hogy a jelek szerint az Alfának jók a meglátásai a márka hiányosságai tekintetében. A 159 szerintem nagyon is jó autó, pár hiányossága volt, amit a lehetőségek szerint most igyekeztek korrigálni.
Ami szerintem nagy hiányosság az továbbra is a 156 utóda (ami nem igazán a 159), és egy új 149 (akár egy platformra, mint a 147 és a 156 vagy a Volvo S40/C30 esetében).
ystuc20-02-2008 18:42:44 // 6816
És most itt vannak az új ocsmány Subaruk is, élükön a semmilyen Imprezával...
Zool20-02-2008 18:38:46 // 6815
Szerintem a japán formanyelv a 90es évek elején alakult ki (sok lekeríkett, felfújt forma, lásd utsó előtti 626, utsó előtti 323F (ami tényleg eredeti volt), MX5, utsó RX7, Supra, Utsó előtti európában árult Galant ). Aztán a recesszió picit fejbe nyomta a 90es évek végére a márkákat, és a gazd. válsággal a formavilág is bedőlt (Nisan-Mazda átvétel), a kereklámpűás Corolla 98as Civic ékes példája. Most midnenki vérmérséklete (és pénztárcája) szerint kezeli a formanyael szabadságát.
Az Alfa sok hibát követett el, de a formavilág elég konzekvens maradt, szerintem a 159es első/oldalsó része annyira karakteres, hogy semmivel nem lehet összetéveszeteni, ha az orrot letakarod.
Azt elsimerem viszont, hogy az oldal többi része elég sallangmentes, de mondjuk a 166 miben volt más?
Az Alfa sok hibát követett el, de a formavilág elég konzekvens maradt, szerintem a 159es első/oldalsó része annyira karakteres, hogy semmivel nem lehet összetéveszeteni, ha az orrot letakarod.
Azt elsimerem viszont, hogy az oldal többi része elég sallangmentes, de mondjuk a 166 miben volt más?
count M20-02-2008 18:38:20 // 6814
Ha előtte nem láttam és nem néztem meg jó alaposan képen, nyilván nem. :) Viszont én akkor még fiatal voltam :), de mondjuk el tudom képzelni, egy akkori Alfa rajongó, aki ismerte ugyanezt az egyedi oldalrajzolatot, rátippelhett volna hogy Alfa... vagy pözsó, ahogy mesa is írta. :D Na mindegy. Ma egy kia ceedet a büdös életbe nem fogsz megkülönböztetni egy sevi mittudoménmitől vagy egy toyota auristól vagy egy opel astrától. Nem elsőre, másodikra se. Letarkart orral meg még annyira se. :D
Amúgy jah, ez tényleg nagyon ritka dolog, hogy megnézel egy autót mondjuk oldalról, és annyira karakteres, hogy rögtön tudod mi az.
Amúgy jah, ez tényleg nagyon ritka dolog, hogy megnézel egy autót mondjuk oldalról, és annyira karakteres, hogy rögtön tudod mi az.
zolee14520-02-2008 18:29:54 // 6813
Rendben, de ezek nem Alfás stíilusjegyekkel ellátott autó-oldalak, hanem Alfán megjelent oldaldizányok (ez még úgy is hülye szó lett volna, ha rendesen írom le a design-t:D), amik azóta váltak stílusjeggyé.
Már megszokta a szemed, és száz közül is megismernéd bármelyiket.
Most gondolj bele abba, hogyha nem látod a 155-ös, de akár az oldalról is tényleg jellegzetes GTV orrát a megjelenésükkor akkor egyből tudtad volna, hogy egy új Alfát látsz?
Már megszokta a szemed, és száz közül is megismernéd bármelyiket.
Most gondolj bele abba, hogyha nem látod a 155-ös, de akár az oldalról is tényleg jellegzetes GTV orrát a megjelenésükkor akkor egyből tudtad volna, hogy egy új Alfát látsz?
zolee14520-02-2008 18:23:49 // 6812
Na ezt nem tudtam. csak azt láttam, hogy márkajelzés-cserével lazán berakhatnák a Lexus szalonba...hozzá teszem, hogy tetszik (talán pont a hasonlóság miatt?).
BeeGee20-02-2008 18:16:31 // 6811
Ez azért van, mert japánban most találták meg a keleti formanyelvet. Valami hüje nevet is adtak neki és megmagyarázták az ősi alapelvekkel, japán kultúrával és a pauszpapírral.
Most örülnek neki, hogy végre van egy japános stílusuk, az amcsi, francia vagy olasz stílus mellett.
Maguk módján még szépek is, szerintem.
Most örülnek neki, hogy végre van egy japános stílusuk, az amcsi, francia vagy olasz stílus mellett.
Maguk módján még szépek is, szerintem.
count M20-02-2008 18:09:48 // 6810
"Ha meg letakarjuk valaminek az orrát akkor az tényleg bármi lehet, de ez igaz szinte bármelyik típusra."
Pontosítanék. Mostanában igaz. Takard le egy GTV orrát. Vagy egy 145-ösét. 155. 33. 75. Hogy messzebbre menjek: mazda 323F, békalámpás toyota corolla, porsche 911... jó, ez kicsit demagóg, de az NCAP meg a biztonság meg a mütyörök nem kéne hogy automatikusan a design és az egyediség halálát jelentsék. Pláne egy olyan márkánál, aminek a történelmén kívül szinte már csak ez maradt.
Pontosítanék. Mostanában igaz. Takard le egy GTV orrát. Vagy egy 145-ösét. 155. 33. 75. Hogy messzebbre menjek: mazda 323F, békalámpás toyota corolla, porsche 911... jó, ez kicsit demagóg, de az NCAP meg a biztonság meg a mütyörök nem kéne hogy automatikusan a design és az egyediség halálát jelentsék. Pláne egy olyan márkánál, aminek a történelmén kívül szinte már csak ez maradt.
zolee14520-02-2008 17:58:32 // 6809
Az új Mazda 6 tulajdonképpen egy Lexus...
Ha meg letakarjuk valaminek az orrát akkor az tényleg bármi lehet, de ez igaz szinte bármelyik típusra. A karaktert az orra és a hátulja adja, és a jó összképhez nem árt ha sikerül eltalálni az arányokat. Persze az arányokba nem kicsit dumál bele a hajtás, az határozza meg pl a túlnyúlásokat, a kerekek helyét az autó alatt. A fronthajtáshoz pl be kell rakni az első kereket nagyon az autó alá, hogy a motor azon legyen rajta. Ugyanez fordítva a hátsókerék hajtásnál, vagyis az első kerék megy nagyon előre, és a hátsó megy jóval bentebb a hátsó ülés alá.
Ha meg letakarjuk valaminek az orrát akkor az tényleg bármi lehet, de ez igaz szinte bármelyik típusra. A karaktert az orra és a hátulja adja, és a jó összképhez nem árt ha sikerül eltalálni az arányokat. Persze az arányokba nem kicsit dumál bele a hajtás, az határozza meg pl a túlnyúlásokat, a kerekek helyét az autó alatt. A fronthajtáshoz pl be kell rakni az első kereket nagyon az autó alá, hogy a motor azon legyen rajta. Ugyanez fordítva a hátsókerék hajtásnál, vagyis az első kerék megy nagyon előre, és a hátsó megy jóval bentebb a hátsó ülés alá.
Zool20-02-2008 17:41:13 // 6808
Még a nyíltan az alfára hajazó accordnál sem tudok egyet érteni. Az valahogy úgy "alfás", hogy nem hasonlít bármelyik alfára sem (talán a csúk hátsó lámpa meg a v formák?). Az új meg egy kommersz manga rajz. De laglább az igénytelen belső kezelőszerveeket lecserélik benne...
Az új mazda 6 meg miben hasonlít? Ha már sértegetünk alfát vázold nekünk egy két linkkel. Nekem nem jön be a dolog, akárhogy nézem...
Az új mazda 6 meg miben hasonlít? Ha már sértegetünk alfát vázold nekünk egy két linkkel. Nekem nem jön be a dolog, akárhogy nézem...
Zool20-02-2008 17:37:54 // 6807
Keresem a szmájlit de nem találom a 159es modnat végén. Ugye ezt nem modnod komolyan. ..
Ha igen, keresek egy jó szemészt neked...
Ha igen, keresek egy jó szemészt neked...
mesa20-02-2008 17:35:26 // 6806
... de csak az orra! :) Anélkül ... Khm. Főleg az SportWagon akár Passat is lehetene ...
count M20-02-2008 17:32:20 // 6805
A juniorban egyetértek (amióta tudom hogy a g.punto alvázára épül, semmit nem vártam tőle)... a 159 szvsz egy hangyányit karakteresebb azé'. :)
mesa20-02-2008 17:22:52 // 6804
Még inkább igaz az állításod a Juniorra vagy 159-esre! A 159 az orra nélkül simán lehetett volna következő generációs Mazda6 vagy Honda Accord is.
De ugyanezt átéltük már a Peugeot 605 / AR 164 esetében is :))
De ugyanezt átéltük már a Peugeot 605 / AR 164 esetében is :))
Tom1220-02-2008 17:22:42 // 6803
BeeGee20-02-2008 17:20:27 // 6802
Amúgy a Junior után ez még tetszik is :)
Bár köze sincs a siccekhez.
Bár köze sincs a siccekhez.
count M20-02-2008 17:15:28 // 6799
Aha... takard le az orrát. Bármi lehetne: kis audi vagy opel kabrió, vmi japónindzsááá... bármi. Nekem nem tecc.
BeeGee20-02-2008 17:14:55 // 6798
Nyakad rá, hogy lesz? :)
Tom1220-02-2008 17:11:30 // 6797
Inkább hajazzon arra, mint a Loganra...:-)
Tedi20-02-2008 17:04:31 // 6796
A hír maga nem újdonság, de a kép igen. Nem rossz photoshop, bár nekem az orra kicsit aránytalannak tűnik. A többi részével nincs gond :)
mesa20-02-2008 17:01:30 // 6795
Nekem jobban tetszik, mint a Junioré...
Egyébként inkább a Ferrari Scagliettire hasonlít, szerintem ...
Egyébként inkább a Ferrari Scagliettire hasonlít, szerintem ...
Tom1220-02-2008 17:01:24 // 6794
Mondtam én, hogy nem kell még temetni a "céget"... A világvége hangulat után ma csupa jó hír. /és ez még csak a kezdet - REMÉLEM ! / ;-)
Putyesz20-02-2008 16:55:38 // 6793
csak ne ilyen legyen az eleje.......a lámpák a Thesisre hajaznak!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
497
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?