Forum >> A jövő Alfái

Satti16-02-2008 18:47:32 // 6742
Arról nem is beszélve, hogy Thompson szerezte a legtöbb pontot a szezon 2. felében, és az utolsó futamon még volt esélye a VB címre is, ez nagyon nagy dolog, egy régi géppel, tekjes gyári támogatás nélkül, sztem éppenhogy megvédte a mundér becsületét!
Satti16-02-2008 18:40:08 // 6741
Ez teljesen így van, de sztem sajnos egy jó darabig semmi esély arra, hogy bármilyen sorozatban lássunk Alfát versenyezni, legalábbis olyanban, amit néznek is, kőzvetítenek is.
Vikking 31116-02-2008 18:24:48 // 6740
Azért általában akkor voltak cserések a GTA váltók, mikor még gariidőn belül jártak az autók, szóval mindet kicserélték sztem. Hogy erősebbre-e arról fogalmam nincs, de azóta pl sztem nem volt Csörié se cserés...
Tom1216-02-2008 18:11:05 // 6739
Akkor be kell biztosítani legalább +1 váltót is tartalékba - ha úgy adódik... :-/
Vikking 31116-02-2008 18:08:43 // 6738
Pl Csöri blogjában is van egy váltócseréről bejegyzés... Sajnos :(
Tom1216-02-2008 18:02:08 // 6737
Akkor jól hallottam...:-) Gyakran kell cserélni, vagy más ? ...hogy tudjam, mire számítsak, ha... :-)
Tom1216-02-2008 18:00:11 // 6736
Szégyen biztos nem volt, sőt!!
Tom1216-02-2008 17:50:41 // 6734
Ezek szerint a BMW-nek kell belehúzni, hogy piacra dobja a 4-es sorozatot, hogy legyen mihez hasonlítani a 159-et.:-)
Tom1216-02-2008 17:48:32 // 6733
:-DDDD
A számból vetted ki a szót.:-))
Egyébként mi a GTA típushibája? Váltó?
Vikking 31116-02-2008 17:32:00 // 6732
Ezt ne mondd! 3. helyezett lett Thompson, úgy, hogy egyes pályákon szarrá verte a BMW-ket, pedig a 156os elvileg a 2004es Makaói futamig fejlesztett alkatrészekkel futott idén. Tehát egy 3 éves versenyautóval verték meg a friss ropogós béjemvéket meg sajátokat, meg sevrolékat(pff :DDDD).... Sokszor jelentős különbségekkel! Ez nem volt szégyen. Ha tovább dolgozott volna az NTecnology a 156oson 05-06-07-ben, szerintem köze nem lett volna a bmwnek a bajnoksághoz. Ahogy addig nem is volt, jegyezzük meg!!!
ystuc16-02-2008 17:30:52 // 6731
Az a baj, hogy mi hiába tudjuk, hogy jó pár éves volt a 156-os. Volt kolegámnak soxor elmagyaráztam ezt, hiába. :-/
zolee14516-02-2008 17:29:07 // 6730
Nem volt ez olyan nagy szégyen még így sem. Sőt, itt is nem egyszer írtuk, hogy még ezzel az öregecske géppel is ott tud lenni egy jó pilóta. Mondjuk egy kis gyári támogatás jó lett volna...

"Na csak ez is érdekes, hogy ha nem az élen vannak, akkor mi már sírunk. Ahogy a Ferrarinál is. :DDD"

Én nem sírok.:DDD

Viccet félretéve, ha mondjuk komoy csatában alul marad az Alfa az nem szégyen. Nem lehet mindig nyerni. A baj az, hogy ott sincs...:(
Vikking 31116-02-2008 17:29:04 // 6729
Ferko Komám, ha ráadod a gyújtást, és nyomsz egy padlót, akkor legfeljebb brümmöghetsz mellé, meg csúsztatgathatod a kezed a kormányon :DDDD Nem mondom, az is nagy fíling, de ha még egy kicsit elfordítja az ember a slusszkulcsot, mindjárt más lesz a leányzó fekvése :DDDD
Grando16-02-2008 17:25:38 // 6728
Lehet, hogy azért is vonták ki onnan, hogy ne hozzon tovább "szégyent" a márkára az immáron elgyengült szereplés.
Pedig télleg nagy fegyvertény (lehetne) ez a marketingben. Lásd: a Ferrari egyetlen reklámja az F1. (Lehet, hogy oda készül az Alfa is megint? :DDD ;)) )

Amúgy egyetértünk. Én is szívesen látnám az Alfákat újra az élen. Na csak ez is érdekes, hogy ha nem az élen vannak, akkor mi már sírunk. Ahogy a Ferrarinál is. :DDD
zolee14516-02-2008 17:17:24 // 6727
Persze, hogy nemcsak a DTM, de nagyon sokat dob egy autó hírnevén az autósport, már ha eredményes ott. Még akkor is, ha tudjuk, hogy egy DTM autón és egy utcain kb az embléma azonos.:)

Ellenfelek:

BMW - WTCC
Honda - WTCC
Audi - DTM
Mercedes - DTM

Seat, meg Chevrolet, elvileg nem is ellenfél, vagy nem kéne hogy az legyen, mégis ott van a versenypályán.
Olyan lesz ebben a tekintetben lassan az Alfa mint a válogatottunk: valaha megvertük a világot, de ki emlékszik már arra...

Alfákat a versenypályára! Most!:)
GEORGE16-02-2008 17:03:15 // 6726
anno ilyen okok miatt vettem kizárólag Fiat Scudot :-)
Csöri16-02-2008 16:54:38 // 6725
Ha jó techika van a ruha alatt akkor engem nem zavar ha a Fiatba vagy a Lándzsába is bennt van.
Grando16-02-2008 16:51:48 // 6724
George leírta a különbségeket. Motorok, utastér, meghatározó karosszériaelemek. Ez valóban pont elég ahhoz, hogy különb legyen. Markáns dolgok ám ezek, és az átlag usernek a padlólemez meg a futómű nem sokat jelent. Persze az igen jó DTM szereplés is hozzájárul a dologhoz, ahogy te is említed. De ez csak adalék. Legalábbis gondolom, hogy neked sem kizárólag azért tetszik a 155, mert a DTM-ben villantott?

Fiat-Alfa hasonlóságról jut eszembe. Még a 164 TD-vel nyomultam. A postásunknak egy dízel Fiat Cromája volt. Egyszer beszélgettünk, és említette, hogy az ugyanolyan. Aztán megkukkantotta a motort, meg az utasteret. ;))) Persze van hasonlóság egyebekben, de azért ne vegyük egy kalap alá a kettőt. ;)))
GEORGE16-02-2008 16:51:01 // 6723
Szerintem sincs vele semmi baj, főleg úgy, hogy teljesen elütnek az autók megjelenésükben......nincs a sablon érzet mint vévéknél...
Csöri16-02-2008 16:44:46 // 6722
És így mennyit sporolt a gyár.
Anyám Lancia Ypsilonja a ruha alatt 1/1-ben a Punto II, az előző Y meg Punto I. Nincs is velük sok baj.

Azt pedig, hogy azonos konszernen belül egy padlólemezt ,futóművet, motort, váltót használnak teljesen logikus. Így tudnak költséghatékonyan fejleszteni.
zolee14516-02-2008 16:39:08 // 6721
Nem mondtam, hogy nem néz ki jól, sőt. Daciánk volt még amikor állandóan az ablakból néztem ahogy a szomszéd mosogatja a Tempráját...minden másnap.:)

Pont azt mondom, hogy majdnem olyan jól néz ki mint a 155, de mégsem akkora rajongás tárgya. A műszaki alapok is azonosak. Valami mégis van. Annyi lenne csak, hogy a 155 Alfa a Tempra meg nem? Szerintem nem. Az van, hogy az egyik rommá verte a versenypályán a riválisokat, a másik meg nem.
BeeGee16-02-2008 16:34:33 // 6720
Amúgy nem értem, hogy miért kell Zoolnak beszólni csak azért mert nem szemellenzővel néz az Alfákra. Perdixel párhuzamot vonni meg több mint sértő :)
BeeGee16-02-2008 16:31:34 // 6719
Szerintem a Tempra is jól néz ki, kiskoromban irígyelt autója volt az egyik rokonnak.

155 vs 159 között számomra olyan a különbség, mint egy Masrati Ghibli és egy kocka Lada között (nem rossz értelemben). A Ghibli formája távolról kb tök olyan, mint a ladáé, szemből, hátulról, kocka kockán. De az arányai úgy el vannak találva, hogy szíven üt. Egy átlag embernek - pl a csajodnak - napokig magyarázhatod, hogy miért kurva szép ez az autó, de úgyse fogja érteni. :)
És ez a forma akkor is tetszene, ha monduk angol vagy német logo lenne rajta, nem a trident szépíti meg.
GEORGE16-02-2008 16:26:53 // 6718
Azt kihagytam, hogy első nyúlványok a motort kiszolgáló tartályok egyébb kütyük 100% ugyan azok.....meg még lehetne sorolni az egyezőségeket..
zolee14516-02-2008 16:24:54 // 6717
Nem azt mondtam, hogy ugyanolyan. Nem az, de azért a hasonlóságot nem nehéz észrevenni, pláne ha megnézed a képeket (arányok, feépítés). A Tempra mégsem vált ki olyan rajongást, mint a 155. Szerintem ennek az oka az autósportban keresendő, elsősorban. Ez az (az autósportban való részvétel) amivel kevesebb a 159. Sajnos.:(

A DTM-be lazán be lehetne szállni (ha van rá pénz), ott mindegy az eredeti autó súlya. A versenyautónak úgysem sok köze van az utcaihoz. Sokat dobna a történeten. A 149 meg mehetne a WTCC-ben. Nem is értem, hogy hogyan gondolhatta azt bárki is komolyan, hogy az Alfa létezhet versenyzés nélkül...
GEORGE16-02-2008 16:24:09 // 6716
Akár milyen szomorú, bizony a 155 és a Tempra szinte teljesen ugyan az....ide sorolnám még a Dedrát is.
Ami eltérés az a sárvédök ajtók formája a két autó szinte 80%ban egyezik. Az első szélvédő, és szerintem a hátsó is megegyezik...belül a kapcsolók űlés mozgatókarok űlésváz, elektronika stb stb mind mind egyezik.....
A műszerfalal és a belső kárpitozással adták meg a különbséget, hogy markánsan elüssenek egymástól, de ha egy Dedrát nézel meg belülről, ott már a műszerfal is egyzik 50%-ban a 155-el.
Kivül is csak a külső elemek formálya az eltérő, és a motorok, Fiat -Lancia motorok megegyeznek, az Alfa más benzines motorokat használ mint az elöző kettő.
Diesel téren viszont mindbe ugyan az a 1,9 TD került csak Alfa-k és Lancia-k 2,0 TD írtak rá.

Mindezek figyelembe vételével a 155 egy izgalmas sportos "vadállat" megjelenésű mig a másik kettő egy átlagos megjelenésű autó......
Szerintem ötöst adhatunk az azonos alapokra való épitkezés tökéletességére ami teljesen különböző megjelenésű autókká lettek.


Ezt pl a seját -ajudi nem mondhatja el az Leon - A3 esetében szánalmas látvány az, hogy az A3-ban a egy az egyben ugyan az a seját műszerfal, vagy legyen forditva nem bánom. A kocsiban ülva CSAK a kormány közepén lévő embléma tudatja velünk miben ülünk....
a 2000-2004 es leonokról és ilyen évjáratú A3-ról beszélek.....1 évet volt szerncsém használni egy 2001 sejátot, és mikor megláttam az A3-at...nem is értem a németeket...

Seját:

Grando16-02-2008 15:56:09 // 6715
Hát így a leírás alapján télleg ugyanolyan a 155 és a Tempra.
Azt mégse így van. Ez azért sántít. Nem kicsit - nagyon! :DDD
tipoatti16-02-2008 15:52:32 // 6714
Értem... :)))
Blade16-02-2008 15:48:35 // 6713
Bocs, csak na szal érted..:))
zolee14516-02-2008 15:31:11 // 6712
Lényegtelen, hogy rakás, vagy nem rakás, az elven van a hangsúly. El lehet adni nagyon kevés nagyon egyedi autót, vagy meg lehet próbálni kicsit emészthetőbb, de még mindig jellegzetes autót gyártani, hátha nemcsak egy szűk réteg dönt mellette.
Az utóbbira való törekvést érzem az Alfánál.

Nálam az igazi Alfának nem feltétlenül tartozéka a hátsókerék hajtás, de mondjuk a megbízhatatlanság sem. Egyikhez sem ragaszkodom.:) Azt sem hiszem, hogy az igazi alfást onnan lehet megismerni, hogy a nap 24 órájában nyakig olajos.

A másik korábban felmerült típus, a 155-ös.
Az elején leszögezném, hogy az egyik kedvencem. Sőt, egy 1,8 TS 155-öst nézegettem, csak aztán jött a kicsit fiatalabb 145. Tehát a kérdés, hogy miért akkora nagy szám a 155-ös, és ehhez képest miért fikázzák ennyien a 159-est? Mi az amit tudott akkor a többiekhez képest a 155, és most nem tudja a 159?
Írta valaki korábban, hogy a 155-ről álmodozott. Oké, de ahhoz képest most a 159-essel mi a baj?
Alfa 155: sima szögletes lámpa, igaz a belső rész pont ellentétes szögben dől (befelé) mint az akkoriban általános lámpák. Sima 4 ajtós karosszéria, magas hátsó, kockalámpák hátul. FWD. (Najó, van q4 is...)
Nézzünk egy Fiat Temprát: sima szögletes lámpa, 4 ajtó, magas hátsó, kockalámpák hátul. Na? Miért nem álmodunk Fiat Tempráról? (a műszaki alapokat ne is feszegessük:D)

Egyszerű a történet, legalábbis számomra egyszerűnek tűnik a válasz: a 155 mögött ott volt egy nagyon komoly sport múlt/jelen (mármint akkoriban jelen). Ugyanúgy, mint kicsit később a 156-nál, vagy éppen korábban a 75-nél.
Nem biztos, hogy pont a 155-ről álmodozott az ember, hanem arról amit jelent az az autó.
Meggyőződésem, hogyha a 159-es benne lenne a DTM-ben és gyakran pofán verné a Mercit meg az Audit akkor senki sem fanyalogna. Szóval rohadjon meg az a hulyekocsog Jürgen (azt se tudom hogy hívják...) amelyik lefújta az autósportban való részvételt...
tipoatti16-02-2008 15:22:50 // 6711
Köszi a kellemes hangvételű kommentet... :) Félreértések elkerülése végett jómagam is leszarom a Citroeneket, csak viszonyításként említem a márkát. Az igazság az, amit Ystuc írt az előbbiekben...
A Brerával mi a bajom? Aránytalan, nem igazán szép akárhányszor nézem, a belseje sem jön át... Ez van. A GT viszont szép nagyon, csak hogy barátkozzunk is egy kicsit...
Satti16-02-2008 15:16:30 // 6710
Azért a clio az nagyobb mint egy seicento:-)) A V6 Clionak a síma mezeihez nem sok köze van, teljesen más mindene, szinte csak az eleje-hátulja azonos, nem is a Renault gyárban készűlt, hanem máshol, egy tuningcégnél gyártották a megrendelt darabokat, egyszer próbáltam annak idején, nem egyszerű élmény volt, attól durvábbat csak a Turbo Porsche 911-ben éreztem:-)
Grando16-02-2008 15:11:23 // 6709
Bele kéne pakolni a felszabaduló V6-omat egy seicentóba! :))))
Satti16-02-2008 15:08:06 // 6708
Sztem nem rossz, hiszen a 147-ből is van GTA. Egyedi, külőnleges, és megy mint állat!:-)
Grando16-02-2008 15:04:48 // 6707
Viszont jó nagy marhaság az egész. Csoda, hogy sorozatgyártásba ment.
Békára patkó - minek? :DDD
Satti16-02-2008 14:58:46 // 6706
Azzal a középmotorral nagyon ki lett találva a V6 Clio, brutálisan néz ki, és brutálisan is megy!:-)
Blade16-02-2008 14:54:53 // 6705
Egyetértunk:)

A clioban is

ystuc16-02-2008 14:50:42 // 6704
Tényleg nem a legszebbek, agyon vannak design-ozva. Bár éppen emiatt lehet, hogy előrébb járnak a többi tervezőnél. Még azt is megkockáztatom, hogy a Citroen ugyan olyan stílusos autó, mint az Alfa, csak más értelemben. :-)
Satti16-02-2008 14:48:54 // 6703
Az összes Citroen egy rakás......, nincs stílusa, nincs egyedisége, ill. egyedien rondák, a régi DS, az igen, az egy csodálatos autó, mind a mai napig!
Francia autókból ami tetszett az a Clio V6, az egy durva kis méregzsák!:-)
Blade16-02-2008 14:38:28 // 6702
Sok cartársat nem értek,annyit nyávog némelyik itt hogy ez se jo az se jo, mneg ez is szarul néz ki meg igy a béka segge alatt meg ugy. Szerintem design tekintetében egyik modellel sincs gond, a juniorral sem lesz ,nem kell itt rinyálni... Talán szélesiteni kellene a palettát uj motorokkal meg javitani a hiba statisztikákon,bár hozzáteszem nekem a BlackLine GT szinte hibátlan osszeszerelésu,és eddig egyik Alfámmal sem volt gond(a GTA tipushibájátol eltekintve) ,csak a jo karbantartás kérdése az egész. Szerintem pár év és ezeket a hiányosságokat kikuszobolik . DE kurva szar olvasni ezt a pesszimista hozzáállást mindenhez meg ezt a rengeteg rinyálást mint valami alkoholisták akikben már van egy légkor a világvége hangulatukkal. Brrr..
Blade16-02-2008 14:27:43 // 6701
Az uj laguna tényleg kurva jol néz ki, osszelopkodtáka designt innen is onnan is s foleg a citroentol,bennem nem is vált ki mést csak hányingert. Mi bajotok a brerával?? Szerintem állat foleg hogy a világ legszebb autoja is volt. Talán egyetlen egy baja van ,elmehettek volna inkább a sportauto irányába, de szerintem majd a GTA csucsmodellel az is megvalosul
tipoatti16-02-2008 12:13:53 // 6700
Azért a 8C meg a C6 nem egy kávéház, de mindegy. Az új C5 a régihez képest sokkolóan újszerű és innovatív.
tipoatti16-02-2008 12:12:08 // 6699
Mennyire meg voltam őrülve tizenX évesként a csíklámpás 33-ért... A nyálam folyattam az akkori autós magazinok fölött...:) A 155 pedig álomkategória volt csak, akkoriban nem is volt egy sűrű darab. Persze tetszett nagyon a Calibra is, hála az akkori DTM-nek...
zolee14516-02-2008 12:11:27 // 6698
Az új C5-re mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy egyedi.

A C6 rendben van, bár alapból nem arra építik a márka jövőjét. Ott meg merték lépni az egyediséget, majd a többin behozzák az anyagi lemaradást, és a márkarajongók száját is befogták vele.
Persze amikor nagy egyediségről beszélünk akkor az valahogy mindig egy retro autót jelöl. A C6 elődeit (CX) sem lenne nehéz visszakeresni.

Van ilyen az Alfánál is 8C/TZ2. Itt sem a 8C-ből fog a gyár talpra állni.
Don Gombóc16-02-2008 12:06:14 // 6697
Hát igen, sajna elfelejtik a 33,75,155 megjelenésének korszakát az emberek mert akkor nagyon disznó kis verdák voltak. Szerintem minden típusra kellett volna egy turbós változatot alkotni, akkor több eladást produkálhattak volna, persze mindezt fejlesztve folyamatosan. Ha ezt elkezdik a kilencvenes évek elején akkor nem igen rúghatott volna labdába sok gyártó a sportos szegmensben. Azt hírnevet amit a Subaru és a Micu csinált itt európában az Alfa is símán produkálhatta volna. Torsen Q4 et is Alfa Micu Audi csinált először, a mai napig nem igen használja más csak a különböző viszkós mókolós szarokat. Nem is érnek kalap szart sem.
tipoatti16-02-2008 12:04:08 // 6696
Persze át lehet esni a ló túloldalára is, lásd Renault. Totális visszakozás lesz az új modellpaletta design-ja. Nem is árt nekik... Talán a Laguna az, amit nem sikerült igazán elbaszniuk sosem, nekem az új is nagyon bejön. A kijövő coupe pedig... beszarás gyönyörű a képek alapján, csúcstechnikával. A Brerához képest is. :(
zolee14516-02-2008 12:03:58 // 6695
Nekem sincs bajom az fwd-vel, és az az elv is tetszik, hogy 200 ló fölött q4.
Egy Saab mérnököt kérdeztek, hogy miért fwd, amire azt válaszolta, hogy az rwd rossz körülmények közt az átlag autósnak használhatatlan és veszélyes, a 4wd meg drága.

Az sem véletlen, hogy az új BMW-ben szinte minden szar feláras, de az absebdsklefaghekaij fasztudja milyen autót az útontartó elektronikai arzenál meg alapáron jár a 800 köbcentis 27 LE-s 3-asba is.

Még az Astrám volt meg, keresztapáméknak meg a 325 E36. Elugrottunk télen a boltba az én kocsimmal. Úgy mentem ahogy szoktam. Nem állatul, nem bevállalósan, csak ahogyan megszoktam és mindig is biztonságosnak éreztem a hóban. Keresztapám meg a jobb egyben rá volt görcsölődve a majrévasra, és siránkozott, hogy az a kiló kenyér nem ér annyit, hogy meghaljunk érte, és majd tavasszal elmegyünk a boltba.
tipoatti16-02-2008 12:00:00 // 6694
Az sem véletlen, hogy az eddig egyedi autókat és megoldásokat készítő Citroen is szürkült egy kicsit...

A Citroen éppenhogy manapság kezdett visszakanyarodni a gyökereihez... Meg meri tenni, kérdés, bejön-e, bár annyira nem érdekel. Az abszolút mainstream Xsara-hoz képest ( ami például használtan iszonyatosan keresett, és jól eladható - tapasztalatból mondom ) a C4 űrjármű, valóban igazán Citroenes. A szörnyű és semmilyen C5 utódja már látható, és kifogás nem lehet a C6 feelingje ellen sem. Hasonlíthatod egymáshoz az AX/C2-őt is.
Tehát szvsz. nagyon nem jó a példa...

Valami hasonlót várnánk itt el sokan az Alfától is, úgy gondolom. Bárki bármit mond, engem, mint simply usert sosem vágott mellbe annyira egy 159/Brera látványa, mint nem is oly' régen egy 155, vagy egy 156-é akár.
Don Gombóc16-02-2008 11:52:31 // 6693
Azért érzelmileg és külalakilag most is rendben van a típus. :) Az első hajtás és sok más dolog is az egységes autóipari arculatot tükrözi. Nincs is baj az első hajtással, pláne télen. És mivel nem vesz az átlag vásárló téli és nyári autót, mindenképpen ez a legmegfelelőbb, és költséghatékonyab hajtáslánc. Mondjuk az összkerekes kiviteleket nem nagyon forszirozták Alfáéknál, nem úgy mint az Audik esetében, pedig ez is a jobb eladhatóságot tenné lehetővé egy idő után. Bár hétköznapi átlag használatnál egy külön hibaforrásként és plusz súlyként kezelem a q4 hajtást. Azért az újabb q2 hajtást adhatnák széria tartozékként, legalább ezzel is több vevőt csalogathatnának be. Ha megvalósítják konszernen belül azt a tervüket hogy a Fiat lesz a tömegautó, a Lancia a luxus. az Alfa meg a sportos,akkor olyan árak jönnek elő hogy az egyik igencsak megfizethetetlen típus lesz belőle. Bár az még odébb lesz mert addig nagyon sok kasznicserét és új motor palettát kell behozniuk. Ha egyáltalán tudnak ilyen méretű fejlesztést csinálni.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.