Forum >> A jövő Alfái
Ferko14-08-2008 11:28:57 // 8342
Én kérek elnézést!:-))
Tedi14-08-2008 11:26:53 // 8341
Hogy az Alfa veszített a Fiat uralommal, az azért erős csúsztatás. Amit meg indokként leírsz, az szerintem butaság. Nem azért nem jönnek az új modellek, mert szegény GM lelépett. Köze nincs ehhez a GM-nek, ők motorokat adtak-vettek, hoztak némi technológiát, de anyagi hátteret nem biztosítottak. Márpedig hiába van meg a technológia, ha nincs pénzed, amiből legyártsd. A GM egy fillért nem rakott bele az Alfa büdzséjébe, a Fiatnak kellett fizetnie mindent. Hogy késnek a modellek az a Fiat pénztelenségén múlott meg azon, hogy amint levegőt kaptak érthető módon nem az Alfába, hanem a Fiatba kezdték pumpálni a pénzt; fasza kisautókat gyártottak, amivel jóval nagyobbat tudnak kaszálni. És valljuk be: a Lanciának sokkal nagyobb szüksége volt a pénzre. Ha akkor nem kapja meg és nem csinálják meg a Deltát, akkor 1-2 év és szifon látásra. Nem mondom, hogy az Alfánál nincs gáz. Gáz van, de nem akkora, hogy a márka léte kerüljön veszélybe. Idővel az Alfa is megkapja, ami kell neki, vagy legalábbis annak egy részét. Nem hülyék az olaszok, de szarból ők sem tudnak várat építeni.
13714-08-2008 11:26:31 // 8340
Én azt mondanám, hogy a konkurencia a hagyományos Alfás értékek terén most előbbre van Alfánál. Azt kell mondjam, hogy az új A4 belseje pl. legalább megüti a 159 szintjét, ha nem feljebb van annál, és sem a BMW, sem a Mercedes, sem az Audi nem azok a baltával faragott autók már, mint régen voltak.
A motorok terén meg egyértelműen le van maradva az Alfa. A benzines motorkínálat szűk, ráadásul a fogyasztási adatok a konkurenciához képest aggasztóak. Ki a faxom vesz 3.2-es V6-ot úgy, hogy 20 literes a városi fogyasztása? A dízelmotorok teljesítményértékei is lemaradásban vannak már, 150 LE és 200 LE. A konkurencia ennél sokkal szélesebb választási lehetőségeket kínál.
Na most akkor a sportosság, meg a szépség, mint a konkurenciához képest előnyt jelentő értékek hol vannak? A presztízsérték (nekem nem számít, de sok gazdagnak meg nagyon) a német gyártókéhoz, de még egy Lexushoz képest is elég mélyen van. Mi az, amiért érdemes Alfát venni? Csak mert más?Őszintén kérdem, ha lenne 10-12 milliótok autóra, ti biztosan Alfát vennétek?
A motorok terén meg egyértelműen le van maradva az Alfa. A benzines motorkínálat szűk, ráadásul a fogyasztási adatok a konkurenciához képest aggasztóak. Ki a faxom vesz 3.2-es V6-ot úgy, hogy 20 literes a városi fogyasztása? A dízelmotorok teljesítményértékei is lemaradásban vannak már, 150 LE és 200 LE. A konkurencia ennél sokkal szélesebb választási lehetőségeket kínál.
Na most akkor a sportosság, meg a szépség, mint a konkurenciához képest előnyt jelentő értékek hol vannak? A presztízsérték (nekem nem számít, de sok gazdagnak meg nagyon) a német gyártókéhoz, de még egy Lexushoz képest is elég mélyen van. Mi az, amiért érdemes Alfát venni? Csak mert más?Őszintén kérdem, ha lenne 10-12 milliótok autóra, ti biztosan Alfát vennétek?
GTPeti14-08-2008 11:15:17 // 8339
"az Alfa eddig SEMMIT nem nyert a Fiat uralommal."
Azért azt ne felejtsük el, hogy van mögötte egy nagytestvér, aki bár olykor rossz irányba terel, még mindig egy anyagi hátteret jelent! És ez sem utolsó szempont manapság.
Azért azt ne felejtsük el, hogy van mögötte egy nagytestvér, aki bár olykor rossz irányba terel, még mindig egy anyagi hátteret jelent! És ez sem utolsó szempont manapság.
Zool14-08-2008 11:09:36 // 8338
Érdekes, valahogy nem láttam, még beslást pl Mesa 159 fikázásiara. Na mindegy...
Lehet itt játszani a ki a nagyobb fant, de nem változtat a tényegen, a GM kiszálásával az Alfa eddig SEMMIT nem nyert a Fiat uralommal. A GM beleadta a legjavát a 159be, Saab biztonsági és környezetvédelmi techológia (törésbiztonság, aktív fejtámla, részevcskeszűrő, ezek sosem voltak olasz erények), GMFIAT dízelek, és igazából nem értem mi a baj a benyásokkal, menetdinamikai adatokban sem rosszak, legfeljebb a fogyi. De a fejlesztések leálltak, a 159-hez érdemben nem nyúltak a súlycsökkentésen kívül (csak összehasonlításul, a 3-asba beraktak egy rakás cuccot a múlt évben (beleértve új dízel mocikat), sőt mindssze 3! év után már lefészliftelték). 2006ban még nagy lendülete volt a márkának, aztán mi lett belőle? Sehol a Crosswagon, sehol az ígért vad sportváltozat (a V6 fölé) vagy a V6 dízel. A 166 utóda sehol, a 147est special editionökel tartják lélegeztetőn. Egy Puntóból tuningolt Mito kevés lesz a túléléshez, és számomra jelzésértékű, hogy a Fiat inkább a tetszhalott Lanciában mutatja be az új dízeleket, pedig az Alfára nagyonráférne a vérfrissítés.
És még egy kis adalék a 159 eladásainak csökkenéséhez (mert a hozzászólásoddal ellentétben a 159 (valamint a 147 és 156) eléggé a kedvencem, tehát őket szoktam is védeni, ha nem elvakult elenvéleménnyel van dolgom)):
A középkategóriában nagyon bedurvult a harc. Kijött a C merci és az A4, amelyek az Alfa szűk kategóriájában a fő játékosok, csak a német paicon annyi fogy eblőlük, mint Alfából összesen a világon. A régi A4 szerintem nem volt ellenfél a 159nek (eleget vezettem mindekettőt), az új most elég komoly. A C klasse nekem nagyon nem tetszik, de ha erre járnál, meglepődnél, a 159 sofőrök nagy része 40 feletti (láttam már 60 feletti sofőrt is), és ennek a generációnak más imponál, mint nekünk, ők azért megnézik a Merci árlistáját is (egyik olasz! isemősöm pl a sokakdik alfa után most E klasséra és Mondeóra váltott). Nemrég láttam egy statisztikát a 3as bömö eladásainak beomlásáról. A 2006 óta listavezeteő 3as eladásai hirtelen megfeleleződtek, most hogy a 2 nagy konkurens is lépett (nem véletlen az a korai fészlift, csak vhogy nálunk nem kezdenek el a német újságírók cikkezni, hogy mekkora bukta). Aztán itt van az új Accord meg az egyre inkább komolyan veendő Mazda6. Ezek a 156 idején még kispályások oltak (főleg a 626, grrrr) Az Alfának sürgősen lénie kell, mert nyugaton az emberek hajlamosak azért kiadni 30-50e ajrót, amiról látszik is hogy új, és meg lehet külömböztetni egy "csóri" 2-3 éves autótól...
Lehet itt játszani a ki a nagyobb fant, de nem változtat a tényegen, a GM kiszálásával az Alfa eddig SEMMIT nem nyert a Fiat uralommal. A GM beleadta a legjavát a 159be, Saab biztonsági és környezetvédelmi techológia (törésbiztonság, aktív fejtámla, részevcskeszűrő, ezek sosem voltak olasz erények), GMFIAT dízelek, és igazából nem értem mi a baj a benyásokkal, menetdinamikai adatokban sem rosszak, legfeljebb a fogyi. De a fejlesztések leálltak, a 159-hez érdemben nem nyúltak a súlycsökkentésen kívül (csak összehasonlításul, a 3-asba beraktak egy rakás cuccot a múlt évben (beleértve új dízel mocikat), sőt mindssze 3! év után már lefészliftelték). 2006ban még nagy lendülete volt a márkának, aztán mi lett belőle? Sehol a Crosswagon, sehol az ígért vad sportváltozat (a V6 fölé) vagy a V6 dízel. A 166 utóda sehol, a 147est special editionökel tartják lélegeztetőn. Egy Puntóból tuningolt Mito kevés lesz a túléléshez, és számomra jelzésértékű, hogy a Fiat inkább a tetszhalott Lanciában mutatja be az új dízeleket, pedig az Alfára nagyonráférne a vérfrissítés.
És még egy kis adalék a 159 eladásainak csökkenéséhez (mert a hozzászólásoddal ellentétben a 159 (valamint a 147 és 156) eléggé a kedvencem, tehát őket szoktam is védeni, ha nem elvakult elenvéleménnyel van dolgom)):
A középkategóriában nagyon bedurvult a harc. Kijött a C merci és az A4, amelyek az Alfa szűk kategóriájában a fő játékosok, csak a német paicon annyi fogy eblőlük, mint Alfából összesen a világon. A régi A4 szerintem nem volt ellenfél a 159nek (eleget vezettem mindekettőt), az új most elég komoly. A C klasse nekem nagyon nem tetszik, de ha erre járnál, meglepődnél, a 159 sofőrök nagy része 40 feletti (láttam már 60 feletti sofőrt is), és ennek a generációnak más imponál, mint nekünk, ők azért megnézik a Merci árlistáját is (egyik olasz! isemősöm pl a sokakdik alfa után most E klasséra és Mondeóra váltott). Nemrég láttam egy statisztikát a 3as bömö eladásainak beomlásáról. A 2006 óta listavezeteő 3as eladásai hirtelen megfeleleződtek, most hogy a 2 nagy konkurens is lépett (nem véletlen az a korai fészlift, csak vhogy nálunk nem kezdenek el a német újságírók cikkezni, hogy mekkora bukta). Aztán itt van az új Accord meg az egyre inkább komolyan veendő Mazda6. Ezek a 156 idején még kispályások oltak (főleg a 626, grrrr) Az Alfának sürgősen lénie kell, mert nyugaton az emberek hajlamosak azért kiadni 30-50e ajrót, amiról látszik is hogy új, és meg lehet külömböztetni egy "csóri" 2-3 éves autótól...
GTPeti14-08-2008 11:09:29 // 8337
Hát ja. Most meg beleeshetnek abba a hibába, hogy elbízzák magukat a kereklámpákat illetően... (Feltételes mód. Remélem észnél lesznek...)
Tedi14-08-2008 11:06:44 // 8336
Ugyan ugyan. Hát a 147 az teccet neki :D
Ferko14-08-2008 10:30:01 // 8335
Bazzeg. Te aztán mindig derülátó vagy.
Mit keresel ezen az oldalon, ha állandóan csak fikázni tudsz??????
Még nem nagyon olvastam Tőled olyat, hogy dicsértél volna egy Alfát is.
Mit keresel ezen az oldalon, ha állandóan csak fikázni tudsz??????
Még nem nagyon olvastam Tőled olyat, hogy dicsértél volna egy Alfát is.
Tedi14-08-2008 10:27:47 // 8334
Számomra a mai napig felfoghatatlan, ha egy céget úgy hivnak hogy Fiat Powertrain, akkor miért egy Saab-ba teszik bele az új fejlesztésű biturbó dízelt???
Azért, mert a GM-mel közös a cég.
Azért, mert a GM-mel közös a cég.
Tedi14-08-2008 10:24:46 // 8333
Aztán beültettem az asszonyt a múltkor a szalonban, és neki tetszett (elivel ő lenne a fő piac :) ).
Meg ne haragudj, de ez egy f@szság, hogy ő a fő piac. Megint jövünk a nőiautó dologgal? Nézd meg hány eltartott ribanc furikázik X3-5-6 bimbivel és egyéb férfiasnak kikiáltott autóval...
Meg ne haragudj, de ez egy f@szság, hogy ő a fő piac. Megint jövünk a nőiautó dologgal? Nézd meg hány eltartott ribanc furikázik X3-5-6 bimbivel és egyéb férfiasnak kikiáltott autóval...
Tedi14-08-2008 10:19:10 // 8332
Nyilván ez egy összephotoshoppolt akármi, nem kell kp-nak venni. Az viszont tény, vagy legalábbis sokan akként kezelik, hogy a Giulia is a 8C formatervét követi majd.
Attie14-08-2008 08:43:45 // 8330
Na.. a 75-öd dédunokája ismét kap 1.8 turbo motort? :)
Belga14-08-2008 08:38:18 // 8329
Számomra a mai napig felfoghatatlan, ha egy céget úgy hivnak hogy Fiat Powertrain, akkor miért egy Saab-ba teszik bele az új fejlesztésű biturbó dízelt??? Annyira adná magát a 159, és nem. Tervben sincs. Viszont, ha jó tudom az 1.8T-jettel fogják árulni, kérdés, hogy mikor. Hiába szarból nem lehet várat építeni.
Youri14-08-2008 08:06:39 // 8328
Hááááát,ez szvsz is okádás...
A 159 ormány klasszisokkal szebb.Főleg h az zseniális:-DDD
A 159 ormány klasszisokkal szebb.Főleg h az zseniális:-DDD
Cgo14-08-2008 07:59:17 // 8327
az utolso kep egyszeruen fantasztikus!
Cgo14-08-2008 07:58:41 // 8326
istenem, de ronda :(
hatulrol teljesen mitsubishi, vege a csiklampas korszaknak (=halal :)))
utalom, ha a lampabol masik lampa bujik ki - teljesen passatos
az elejet nem merem nagyban kinyitni, meg igy is ronda kis kepen at
hatulrol teljesen mitsubishi, vege a csiklampas korszaknak (=halal :)))
utalom, ha a lampabol masik lampa bujik ki - teljesen passatos
az elejet nem merem nagyban kinyitni, meg igy is ronda kis kepen at
Attie13-08-2008 23:26:08 // 8325
Nekem ez nem tecc...
Elöl kerek hátul szögletes, ez nagyon rosszul összelegózott skiccnek tűnik.
Elöl kerek hátul szögletes, ez nagyon rosszul összelegózott skiccnek tűnik.
13713-08-2008 23:08:58 // 8324
Hát, az itt megjelenő újabb és újabb képek alapján azt mondom, hogy az Alfa egyetlen reménye az USA piac marad. Ízléstelen nyugdíjasoknak jó lesz.
Zool13-08-2008 22:48:52 // 8323
Ízlések és pofonok. A Mito nekem sem tetszett. Aztán beültettem az asszonyt a múltkor a szalonban, és neki tetszett (elivel ő lenne a fő piac :) ). Igaz mindekettőnknek jobban bejött a 147. Szerintem főleg a belső nem üti meg az Alfás szintet. Jobb, mint a GPunto ragikus anyagválasztása, de sirelams egy 2004es 156 vagy egy 147 mellett. Kiváncsi leszek a paici fogadtatására, de szerintem még annyira sem fog kitörni az Alfistik szűk köréből, mint a 159nek sikerült...
Zool13-08-2008 22:43:52 // 8322
Azt én is meg tudom erősíteni, hogy a 159 igenis jól szerepel a Benelux piacon.
Alapjában véve árki bármit mond, meg lehet nézni, ekkrora autót nem fognak könnyebbre csinálni. amik könnyebbek azok vagy kisebbek (pl 3as), vagy belül lényegesen igénytelenebbek (pl mazda6os, picit tapogassátok körbe). Szerintem az egyetlen értelmes módja a súlycsökkentésnek, a ksiebb motorok (pl 1.4 155LE benya és a Deltában bemutatkozó JTD-k bepottyantása lenne).
Arra senki sem gondolt, hogy amiről irnak, az a 159 faceliftje lenne? Ha valaki Mléxik, a 156 is elég markáns faceliftet kapott annak idején, pedig alig egy évvel előtte csináltak egy alapos frisstíést (pl új középkonzol), aztán jött a vágott szem.
Megjegyzem, a képen lévő fotósop szörnyű, ennél sokkal többet érdemel a márka, és a 159 is....
Alapjában véve árki bármit mond, meg lehet nézni, ekkrora autót nem fognak könnyebbre csinálni. amik könnyebbek azok vagy kisebbek (pl 3as), vagy belül lényegesen igénytelenebbek (pl mazda6os, picit tapogassátok körbe). Szerintem az egyetlen értelmes módja a súlycsökkentésnek, a ksiebb motorok (pl 1.4 155LE benya és a Deltában bemutatkozó JTD-k bepottyantása lenne).
Arra senki sem gondolt, hogy amiről irnak, az a 159 faceliftje lenne? Ha valaki Mléxik, a 156 is elég markáns faceliftet kapott annak idején, pedig alig egy évvel előtte csináltak egy alapos frisstíést (pl új középkonzol), aztán jött a vágott szem.
Megjegyzem, a képen lévő fotósop szörnyű, ennél sokkal többet érdemel a márka, és a 159 is....
tipoatti13-08-2008 21:50:24 // 8321
Minél többet nézegetem a képet, egyre jobban tetszenek az arányok. Nem lenne gnóm az orra, mint a MiTo-nak. Bocs... :)
tipoatti13-08-2008 21:47:15 // 8320
Szerintem pedig nagyon sanszos, hogy ilyesmi lesz a vége... Így lenne meg az egységes márkaarculat.
Egyébként szerintem nem gáz, sőt a hátsó lámpáért már megérte ezt a rajzot megcsinálnia valakinek. Nálam a jelenlegi 159 leggyengébb pontja, gyak. semmiben nem különbözik egy Seat Ibizáétól...
Érdekes, hogy a nálam ( és gondolom sokunknál )10 pontos 159 orr-design mennyire zsákutcának bizonyult.
És ha még a Megane/Thalia műszerfalat ( Üdv, mesa!!! :) ) is átrajzolják, könnyen meglehet, hogy jómagam jóval könnyebben/gyorsabban fogom emészteni az új modell megjelenését, mint anno a 159-ét.
Egyébként szerintem nem gáz, sőt a hátsó lámpáért már megérte ezt a rajzot megcsinálnia valakinek. Nálam a jelenlegi 159 leggyengébb pontja, gyak. semmiben nem különbözik egy Seat Ibizáétól...
Érdekes, hogy a nálam ( és gondolom sokunknál )10 pontos 159 orr-design mennyire zsákutcának bizonyult.
És ha még a Megane/Thalia műszerfalat ( Üdv, mesa!!! :) ) is átrajzolják, könnyen meglehet, hogy jómagam jóval könnyebben/gyorsabban fogom emészteni az új modell megjelenését, mint anno a 159-ét.
13713-08-2008 21:36:21 // 8319
Ocsmány. Mint ahogy az összes 8C alapú dizján. Az csak a 8C-nek állt jól. A 169 concept is egy okádék, a Mito is az. Ez az én személyes véleményem persze. Remélem soha nem lesz ilyen.
☻SKULL☻13-08-2008 21:30:03 // 8318
mesa13-08-2008 21:04:58 // 8317
Hehehe.
Sosem mondtam mást, mint hogy a 159 beltere nem tetszik, meg hogy egy jóképű Passat az egész.
A MiToról is ismered a véleményem, mert azt itt is, meg a MiTos topikban is elmondtam.
De ha szereted a számokat, statisztikákat, keresd vissza mennyit adtak el 156-osból 1998-99-ben, és mennyit 2005-06-ban 159-esből. Ez mindennél többet elárul. Sajnos.
Sosem mondtam mást, mint hogy a 159 beltere nem tetszik, meg hogy egy jóképű Passat az egész.
A MiToról is ismered a véleményem, mert azt itt is, meg a MiTos topikban is elmondtam.
De ha szereted a számokat, statisztikákat, keresd vissza mennyit adtak el 156-osból 1998-99-ben, és mennyit 2005-06-ban 159-esből. Ez mindennél többet elárul. Sajnos.
zolee14513-08-2008 20:53:18 // 8315
A hülyék, pedig ha megkérdeztek volna az autó bemutatásakor, vagy előbb akkor egy csúnya buktát megúszhattak volna.:D
A Mitoról mi a véleményed? Csak hogy ne kezdjenek el potyára gyártani, mert ugye ha szar és senki nem veszi majd meg akkor nincs értelme. Esetleg átfuthatnád az elkövetkezendő évek terveit, tudod, az Alfa jövőjét illetően hasznos lenne.:)
A Mitoról mi a véleményed? Csak hogy ne kezdjenek el potyára gyártani, mert ugye ha szar és senki nem veszi majd meg akkor nincs értelme. Esetleg átfuthatnád az elkövetkezendő évek terveit, tudod, az Alfa jövőjét illetően hasznos lenne.:)
Ferko13-08-2008 20:32:15 // 8314
De még miylen rendesen!:-DDD
mesa13-08-2008 20:30:42 // 8313
Az új Bravo 11 hónap alatt készült el. Igaz, az csak egy rendesen átdolgozott Stilo.
Ilyen alapon a159-est is átformálhatják pillanatok alatt 8C-s formavilágra, új beltérrel.
Ilyen alapon a159-est is átformálhatják pillanatok alatt 8C-s formavilágra, új beltérrel.
Belga13-08-2008 17:32:59 // 8312
Lesz ez meg igyse :o)
Cgo13-08-2008 17:31:32 // 8311
azon torom a fejem, hogy a 2010 ki csuszassal mar 2011, ami 6 eves ciklust jelent, ami viszont teljesen hiheto :)
Belga13-08-2008 17:29:16 // 8310
Ez a "konnyu" kerdes eleg relativ, mert ha lenne normalis motor a 159-hez, akkor senki sem rinyalna emiatt. Egyebkent itt nalunk feltunoen sok szalad az utakon, ha ebbol indulnek ki, akkor nem kellene ido elott lecserelni.
Cgo13-08-2008 17:27:22 // 8309
szerintem 2010 max osszedobnak valamit, nem kifejlesztenek. A 147-et milyen sokaig fejlesztettek es megis kesett fel evet vagy mennyit. hacsak nincs valami felig kesz dolog a talonban.
GTPeti13-08-2008 15:41:39 // 8308
Köszönöm, nem vettem észre.
A 2010 meglep. Kicsit örömtelinek is tartom. Egy biztonságos ÉS könnyű utód érdekes lenne...
(Ettől eltekintve tetszik a 159, minden hibájával együt...)
A 2010 meglep. Kicsit örömtelinek is tartom. Egy biztonságos ÉS könnyű utód érdekes lenne...
(Ettől eltekintve tetszik a 159, minden hibájával együt...)
mesa13-08-2008 15:30:11 // 8305
Mondtam hogy a 159 kudarc ... Úgy látszik a vezetésben is észrevették!
Belga11-08-2008 16:59:25 // 8303
Azt majd tartja a komornyik. :)
Putyesz11-08-2008 16:25:24 // 8302
"autobild győztes már nem lehet"
ez jó...:D
ez jó...:D
BeeGee11-08-2008 16:11:20 // 8301
És hova akasztom a tanksapkát?
autobild győztes már nem lehet :D
autobild győztes már nem lehet :D
Belga11-08-2008 16:01:31 // 8300
de csak azert, hogy a szoke cicababak hosszu mukorme le ne torjon :))
mesa11-08-2008 15:47:27 // 8299
Méretes a kézifék "kar" :))))
Belga11-08-2008 14:48:51 // 8298
Attie10-08-2008 18:06:43 // 8297
Az Amores híreket már észre sem veszed? :)
http://alfaamore.hu/hirek/meghalt_pininfarina
http://alfaamore.hu/hirek/meghalt_pininfarina
GTPeti10-08-2008 18:00:43 // 8296
Robogóval (is) járt. A jelek szerint nem volt "elszállva" a hírnév ellenére sem. Kár érte. :((
GT Ɨ|ѯ09-08-2008 19:55:18 // 8295
R.I.P.
pininfarina
pininfarina
bigi08-08-2008 22:27:08 // 8294
Cscscsodaszép!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
5
Guests5
379
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?