Forum >> A jövő Alfái
Tedi05-05-2010 17:10:58 // 15092
Ez így van, de szerinted van nekem erre időm mellékállásban? :D
WarbiRunner (Gyuri)05-05-2010 16:44:05 // 15091
"Szerintem tudják, hogy mit csinálnak"
Szerintem meg nem...a gazdasági lavírozással végképp megsemmisítik egy nagy múltú márka hírnevét. Hol megmenteni akarják, hol felszámolni. Hol kisautókat álmodnak, hol Maserati-val és Abarth-alakarják egy kupacba vonni. Hol elsőkerék, hol hátsó, közte gyengus összkerék. Saját V6 kuka mert downsizing van, de Pentastar V6 az kell..persze Multiair hengerfejjel. Aztán vagy beépítik, vagy nem. Szerintem halvány fogalmuk nincs, hogy mit kezdjenek az Alfával, legalábbis nem látok semmi olyan következetes vonulatot, ami erre utalna. A béna békaszem az egyetlen vezérfonal most sajnos...
Szerintem meg nem...a gazdasági lavírozással végképp megsemmisítik egy nagy múltú márka hírnevét. Hol megmenteni akarják, hol felszámolni. Hol kisautókat álmodnak, hol Maserati-val és Abarth-alakarják egy kupacba vonni. Hol elsőkerék, hol hátsó, közte gyengus összkerék. Saját V6 kuka mert downsizing van, de Pentastar V6 az kell..persze Multiair hengerfejjel. Aztán vagy beépítik, vagy nem. Szerintem halvány fogalmuk nincs, hogy mit kezdjenek az Alfával, legalábbis nem látok semmi olyan következetes vonulatot, ami erre utalna. A béna békaszem az egyetlen vezérfonal most sajnos...
Kazes☻05-05-2010 16:34:01 // 15090
És ez neked akadály? Ez aztán az igazi kutató munka, könyvek, újságok, archivumok, stb! Egy jó szaki nem ismer akadályokat! :)))
Tedi05-05-2010 16:21:55 // 15089
Hááát eléggé meredeket kértek :) Akkoriban még nem volt olyan elterjedtségű az internet, mint most, a pletykákat, kiszivárogtatott infókat nem volt hol megírni, a print archívumokat meg elérni...tudjátok :))
Kazes☻05-05-2010 15:23:40 // 15088
Teddy cartársnak ajánljuk fel a lehetőséget! :)
Tom1205-05-2010 14:12:27 // 15087
Érdekes lehet, utána kéne keresni, de lehet, hogy csak egyszerűen akkor az volt az újdonság, a biztonságosabb, a "menőbb"...:-)
Kazes☻05-05-2010 12:36:06 // 15086
E tekintetben érdekelne, ha található róla infó, hogy hogyan alakult a történet a '80-as, ill. '90-es években, 75-155, hátsó-első kerék váltás, db számok, stb. :)
Tom1205-05-2010 12:21:23 // 15085
...reméljük...:-)
Kazes☻05-05-2010 12:10:54 // 15084
"Az FPT tervbe vette továbbá egy olyan 6 sebességes, automata TCT váltó kifejlesztését is, amely az összkerekes modellek erőátviteléről gondoskodhat."
De nem csak ez lesz remélem?! :)
De nem csak ez lesz remélem?! :)
Tom1205-05-2010 12:10:13 // 15083
Kellett volna,de már mindegy... :-/
"reméljük a legjobbakat", ahogy írtad...:-)
"reméljük a legjobbakat", ahogy írtad...:-)
Kazes☻05-05-2010 11:55:29 // 15082
Persze! A baj csak az, hogy arról kell beszélnünk, hogy lenne vagy lesz. Talán már valamelyiknek eddig is kellett volna lennie, vagy nem? Talán kevesebb Navarra meg Kia, meg tudom is én mik kevésbé fogytak volna, esetleg páran a pl. bömös helyett is Kamal-t választottak volna. Mit lehet tudni?! Ugye? Sajna erről már csak így tudunk beszélni. :)
De azért bizakodva nézzünk inkább a jövőbe és reméljük a legjobbakat! :)))
De azért bizakodva nézzünk inkább a jövőbe és reméljük a legjobbakat! :)))
Tom1205-05-2010 11:46:00 // 15081
...hááát, ha a Vola helyett lesz valami Duettottanta szerű /beígért/ "pók", a Kamal helyett valami jóképű /ugyancsak beígért/ "SUV" /ez mondjuk, nem mindenkinek létkérdés, de Amerikában talán nyerő lehet/, meg esetleg valami ugyancsak Duettottanta szerű merev tetős "játékautó" /ami már rég kellett volna/, akkor nem lesz nagy baj - csak közben meg ne gondolják magukat! ;-)
Kazes☻05-05-2010 11:20:11 // 15080
Tom1205-05-2010 09:14:41 // 15079
Nem csak dícsérni lehet, inkább az valószínű, hogy rossz irányból közelíted meg a dolgokat. Szerintem pl. már az is tök jó, hogy már csak 3 - 4 igazi "ellenfél" van, akikhez hasonlítgatni lehet. Sok gyártó ennek is örülne. A BMW-nek pl. nem kellett annyiszor /sőt talán egyszer sem/ a fennmaradásáért küzdeni, mint az Alfának, addig is "gyűjtögetett" fejlesztésre, stb. ezért engedheti meg magának a hosszú extra listát, amiből lehet, hogy csak minden huszadik vásárló választ valamit, de "papíron létezik".
Biztos vagyok benne, hogy pontosan tudják a "bennfentesek", hogy a konkurrencia milyen áron, mit kínál, de jelenleg ennyit lehet kihozni a "kiszabott pénzből", ami még így sem lebecsülendő. Az, meg, hogy van hová fejlődni meg csak hajtóerő lehet a továbbiakban...;-)
Biztos vagyok benne, hogy pontosan tudják a "bennfentesek", hogy a konkurrencia milyen áron, mit kínál, de jelenleg ennyit lehet kihozni a "kiszabott pénzből", ami még így sem lebecsülendő. Az, meg, hogy van hová fejlődni meg csak hajtóerő lehet a továbbiakban...;-)
Tom1205-05-2010 09:01:41 // 15078
Így van, pontosabban a "nagy átlag", akinek felsorolják, hogy miket tartalmaz az autó ára és csak bólogat, meg motyogja, hogy "ahaaaa, az jó, hogy az is van benne", közben fogalma nincs, hogy melyik "varázsszó" mit takar...:-))
Tom1205-05-2010 08:57:58 // 15077
Gondolom, ők sem estek fejre, meg van annyi tapasztalatuk, szakértőjük, közgazdászuk, stb., akik a "nagy risk"-et leszavazták első körben. Szerintem tudják, hogy mit csinálnak, de ez nem megy egyik napról a másikra. Mondjuk, ha a Giuliettához fűzött remények bejönnek /ami eddig nagyon valószínű/, akkor kicsit tovább lehet majd nyújtózkodni, de addig nem lehet "szuperluxus" ´kategóriában gondolkodni, Logan, meg Thalia kell a népnek - "kis" túlzással...:-DD
Kompressz úr04-05-2010 23:45:23 // 15076
Az angoltudásommal nincs annyi problémám, hogy ezt a két szót ne tudjam értelmezni ;-), de a két év pauza a mostani viharos időkben kicsit sok ahhoz, hogy el is higgyem, komolyan gondolják fiatéknál egy új spider piacra dobását.
Csak példaként hoznám fel, hogy hányszor halasztották el az amerikai piacra való visszatérést. Kb. ennyire lehet komolyan venni minden roadmap-et amit mostanság előadnak...
Szerény véleményem szerint az alfának nem suv meg X5/X3 vetélytárs hiányzik a palettáról, hanem egy normális kupé, ami belül nem egy az egyben olyan, mint az alapját képező 4 vagy 5 ajtós, meg ugyanez kabrióban.
Csak példaként hoznám fel, hogy hányszor halasztották el az amerikai piacra való visszatérést. Kb. ennyire lehet komolyan venni minden roadmap-et amit mostanság előadnak...
Szerény véleményem szerint az alfának nem suv meg X5/X3 vetélytárs hiányzik a palettáról, hanem egy normális kupé, ami belül nem egy az egyben olyan, mint az alapját képező 4 vagy 5 ajtós, meg ugyanez kabrióban.
Tedi04-05-2010 23:31:16 // 15075
A paraszt le se szarja, hogy MacPherson, vagy kettős keresztlengőkar van az autó alatt, a lényeg, hogy fekszi az utat, mint állat.
BeeGee04-05-2010 23:13:53 // 15074
Mostani tervekből inkább egy CC-t néznék ki, mint coupe / spider párost.
13704-05-2010 23:01:48 // 15073
Ja ez itt egy Alfa fórum, itt csak jót lehet írni a mi focicsapatunkról! Háérted, Alfa király, mindenki más meg köcsög. Ja.
WarbiRunner (Gyuri)04-05-2010 23:00:49 // 15072
mesa04-05-2010 22:55:12 // 15071
"New Spider" nem mond semmit? :)
Lesz kupé is! de nem a Brera nevet viszik tovább, az új neve pedig még titok, azért nincs a táblázatot SZVSZ
Lesz kupé is! de nem a Brera nevet viszik tovább, az új neve pedig még titok, azért nincs a táblázatot SZVSZ
WarbiRunner (Gyuri)04-05-2010 22:51:15 // 15070
Ja, a mostani trend meg a leértékelődéssel. A MiTo pl? Mire volt jó? Yaris ellenfélnek? Ha már muszáj öngyilkolni, ne az arzénes lassú halált. Egy nagy risk, hátha bejön :-)
mesa04-05-2010 22:50:07 // 15069
Tyűha! Egy igazi Béjemvé fanatikot hallottunk ;)
13704-05-2010 22:46:50 // 15068
Nem is ugyanaz a prémium szegmens a célterület már. Az Alfa eladhatatlan mondjuk a BMW-vel szemben. A motorpaletta szegényes. Benzinből van 1.4 és 1.8, a többi kifutó. A régen jó dízelmotorok is fényévekre vannak nem csak liter/teljesítmény, hanem rugalmasság, kultúráltság tekintetében is a BMW-től. A rendelhető kényelmi extrák is messze vannak. Az ilyen-olyan airride, meg magnetic ride-os állítható meg aktív kormányzós futóműről, meg a többi hangzatos herkentyűről nem is beszélve. Nekem nemhiányoznak, de a parasztok 2010-ben már nem nagyon vakulnak egy Macpherson-Multilinktől. A sort lehetne folytatni. Ez van, ezt kell szokni. A prémiumságon, meg az eladható presztízsen több 10 évet kell folyamatos erőbedobással dolgozni, ilyen az Alfánál nem nagyon volt. Ha most elkezdik, 20 év múlva talán lesz valami. Nekem meg jó lesz a Maserati is 169 helyett:)
Tom1204-05-2010 22:40:08 // 15067
Biztos lesz, mert anélkül tényleg elég komolytalan lenne a dolog...
Tom1204-05-2010 22:38:01 // 15066
Majd, ha az Alfa is annyi /saját !/ pénzből fog gazdálkodni, mint a BMW, akkor lesz Alfa X6, meg 66 is, de addig még kemény "testedzés" vár rá.
"Kezdetnek" a MiTo és Giulietta nem is rossz, de először a lemaradást kell behozni, gondolom, nem lehet mindjárt a "cirkálóknál" kezdeni a frissítést, mert az egyenlő lenne az öngyilkossággal...
"Kezdetnek" a MiTo és Giulietta nem is rossz, de először a lemaradást kell behozni, gondolom, nem lehet mindjárt a "cirkálóknál" kezdeni a frissítést, mert az egyenlő lenne az öngyilkossággal...
Kompressz úr04-05-2010 22:28:03 // 15065
Kupé és kabrió nélkül vicc az egész modellkínálat.
WarbiRunner (Gyuri)04-05-2010 22:26:44 // 15064
Szerintem is...a BMW-vel már nagyon nincs versenyben az Alfa sajnos. Egyre másra jön mindenféle meglepő modell, nemrég jött az X6, most X1, mindenféle Z kabrió stb..össze se tudom számolni hányféle kivitel, motor van már náluk mindenféle sportos és villantós igényre. Nem mondom, hogy mind tetszik, de egy 330xd-t simán bevállalnék. Van ennek alternatívája az Alfánál? A szokásos kérdésekre sincs az Alfának válasza, legalábbis ebben a kategóriában. A 159 egy jó modell, kéne bele nagyobb motor is, több elérhető extra (no nem nekem :-)), és a Brera megszüntetése marhaság volna. Ezeket mellé lehetne mondjuk tenni a 3-mas Bömös különböző változatainak. A Giulietta jó lehet az 1-es "ellen", abban van erre potenciál. De hol a többi? Hol vannak a nagy elegáns cirkálók 3 literes dízellel, V6, V8 (?) motorok. Az X6-ra miért nem érkezett valami ütős válasz? A BMW egyik legkelendőbb vaskupaca. Belső felszereltségben már a Fordok, Opelek hozzák a 159 szintjét. Egy dolog a dizájn, meg egy másik, hogy kevesen érzékenyek rá....szóval kevés...
Kompressz úr04-05-2010 17:31:27 // 15063
Szerintem ezzel a tervvel a FIAT nem feltámasztja, hanem leépíti az Alfa Romeo modellpalettáját. Nekem ez inkább a korábbi modelpalettához képest a márka nem is olyan lassú elsorvasztását jelenti.
Kazes☻04-05-2010 15:10:52 // 15062
A válasz egyszerű, mert éppen ott olvasgattam és épp ezt is.
count M04-05-2010 15:02:43 // 15061
Nem értem miért a TCre hivatkozol, ha nálunk is megvan, de ahogy érzed.
mesa04-05-2010 14:58:44 // 15060
Kazes☻04-05-2010 14:50:22 // 15059
És már arra is utaltam, sőt! De még egyszer köszi! :)
Kazes☻04-05-2010 14:49:22 // 15058
Köszi, láttam! Nem neked tettem be, hanem azoknak akik még ezen rágódnak, mikor egyszer már megírták TC-n. De rendes vagy! :) Vagy inkább nyelvet kell nyújtogatni?
count M04-05-2010 14:28:43 // 15057
Kazes☻04-05-2010 13:53:21 // 15056
"Az Alfa Romeónál is nagy változások lesznek. A GT még az idén, a Brera és a Spider jövőre tűnik el a palettáról, és egy darabig nem is lesz sportkocsi a kínálatban: a következő, hátsókerék-hajtású Spider, amelyet részben már amerikai alapokra építenek, csak 2013-ban érkezik. A 159-es 2012-ig marad a kínálat része, ezt a Giulia munkanevű modellek váltják, egy szedán és egy kombi, amelyeket a kezdetektől árusítanak majd Észak-Amerikában is. A kínálat két terepjáróval is bővül, egy kompakttal és egy nagyobb méretűvel, de mindkettőt a Chrysler fejleszti az olaszok számára. Ezenfelül 2013-ra a MiTo-ból is elkészül egy ötajtós változat – ezzel lesz teljes az Alfa palettája."- TC
GTPeti03-05-2010 23:50:24 // 15055
Ma 20:03-kor * a Lidl-ben átlapoztam az új AutoBild-et, különös tekintettel az Alfa jövőbeli modelljeit bemutató cikkre. Kezdem a lényeggel. Van egy vélt v. valós kép (értsd: vélt) a Giuliáról. Képaláírás: Az elődjétől (- itt a régi Giu-ra gondoltak) eltérően ez elsőkerékhajtású lesz. Elszalasztott lehetőség? A Duettóra pedig egészen egyszerűen Végre újra egy igazi Alfa szöveggel köszöntik. (RWD-s lesz,, szerintük a Chrysler Crossfire lesz átplasztikázva.) A Kamal-ról is van egy fotosoppolt kép (vhogy ezt persze mindig elfelejtik odaírni) egész emészthető. Még a Lancia Flamináról tesznek említést és a Quattroporte árának felébe kerülő új Biturbó-ról.
"Véletlenül" beleolvastam az új 4a Coupé BMW-ről szóló cikkbe is. Kommentárjuk: "Lehet, hogy megfosztják a Quattroportét a Világ legszebb autója címtől?" Asszem bemartinizott a szerkesztőség. :)
(*: Bajorországban ugye este nyolc után semmi nincs nyitva. A benzinkutakról pedig valahogy megfeledkeztek a tiszteletes urak.)
"Véletlenül" beleolvastam az új 4a Coupé BMW-ről szóló cikkbe is. Kommentárjuk: "Lehet, hogy megfosztják a Quattroportét a Világ legszebb autója címtől?" Asszem bemartinizott a szerkesztőség. :)
(*: Bajorországban ugye este nyolc után semmi nincs nyitva. A benzinkutakról pedig valahogy megfeledkeztek a tiszteletes urak.)
GTPeti02-05-2010 20:52:00 // 15054
Egy tégla diszkrét bája. :)
ystuc02-05-2010 20:02:08 // 15053
És milyen randa!
TarP30-04-2010 09:29:13 // 15051
Sziasztok,
Ezt az Alfa-Maserati felosztást én is úgy csinálnám, hogy a NAGYkategória legyen Maseratié.
Az Alfának a MiTo, Giulietta és Giulia elég jó palettát ad. Kell még mellé egy Spider, meg jó lenne egy GTV utódcoupé azonos tech alapokon és kész.
A Maserati név pedig szerintem a Mercedes, BMW, JAG, Audi ellen könnyedén indulhat, sőt... Ezzel a tervezési és életstílussal lazán bepozícionálhatja magát.
A mai világ megköveteli, hogy legyen egy diesel és lehetőleg egy V6 benzines biturbó.
Az "alap" Maseratinak nem kötelező a V8. Sőt, náluk a Biturbó szép tradíció, nem divatkövetés lenne.
Ezt az Alfa-Maserati felosztást én is úgy csinálnám, hogy a NAGYkategória legyen Maseratié.
Az Alfának a MiTo, Giulietta és Giulia elég jó palettát ad. Kell még mellé egy Spider, meg jó lenne egy GTV utódcoupé azonos tech alapokon és kész.
A Maserati név pedig szerintem a Mercedes, BMW, JAG, Audi ellen könnyedén indulhat, sőt... Ezzel a tervezési és életstílussal lazán bepozícionálhatja magát.
A mai világ megköveteli, hogy legyen egy diesel és lehetőleg egy V6 benzines biturbó.
Az "alap" Maseratinak nem kötelező a V8. Sőt, náluk a Biturbó szép tradíció, nem divatkövetés lenne.
Tom1229-04-2010 23:13:05 // 15050
Egy terepjáró nem IGAZI Porsche, a Jaguarnak meg már csak a neve Jaguar, semmi köze a Whiskysekhez, már rég nem Maserati kategória, szépen lecsúszott... :-/
GTPeti29-04-2010 23:05:02 // 15049
Múltkor láttam egy dízel Porschét. (Cayenne). Dízel Jag is létezik, ezt sem gondolták volna a whiskyt kortyolgató britek 20 évvel ezelőtt. :)
Tom1229-04-2010 23:02:03 // 15048
Én is csak megemlítettem, mert a Ferrarinál és a Porshe-nél is vannak ilyen hangok, de az is lehet, hogy csak a leendő vásárlók "lelki üdvösségéért" emlegetik és tényleg csak kivárnak...:-)
Ez a hibrid dolog egyébként szerintem is csak egy zsákutca, biztos lesz ettől sokkal"talpraesettebb" megoldás.;-))
Ez a hibrid dolog egyébként szerintem is csak egy zsákutca, biztos lesz ettől sokkal"talpraesettebb" megoldás.;-))
GTPeti29-04-2010 22:54:15 // 15047
A Ferrarit megértem, hogy hibridezni fog, ez a Fiat-nál is be fog következni. Csak a hibiridezéshez megintcsak zsíros milliók (ha nem milliárdok) kellenek, szóval az még odébb van SZVSZ. És erre azt mondták nemrég, hogy még kivárnak, mert attól, hogy vmi új, még nem biztos, hogy tényleg annyira jó is. Csak spekulálok (és reménykedek), persze.
Tom1229-04-2010 22:50:58 // 15046
Egy hibridet jobban el tudnék képzelni, mint dízelt, ha már...
Pl., mint a Porshe...
Ja és a Ferrari, ők is inkább ilyen irányba tájolódnak...
Pl., mint a Porshe...
Ja és a Ferrari, ők is inkább ilyen irányba tájolódnak...
GTPeti29-04-2010 22:50:33 // 15045
"Gondolom, annyira azért nem akarják "elnépautósítani""
Ha 55k€-tól indul majd, akkor de. Nem hülyék ők sem, nem azért kezdik fél áron adni a szigonyosokat, mert azt szeretnék hallgatni a szalonokban, hogy "szép, szép, csak kár, hogy nincs belőle dízel". Szerintem nincs most olyan helyzetben a Fiat, hogy milliókat dobjon el azzal, hogy szép tradíciókat folytat. (Bízom benne, hogy ezt ők is tudják.)
Ha 55k€-tól indul majd, akkor de. Nem hülyék ők sem, nem azért kezdik fél áron adni a szigonyosokat, mert azt szeretnék hallgatni a szalonokban, hogy "szép, szép, csak kár, hogy nincs belőle dízel". Szerintem nincs most olyan helyzetben a Fiat, hogy milliókat dobjon el azzal, hogy szép tradíciókat folytat. (Bízom benne, hogy ezt ők is tudják.)
Tom1229-04-2010 22:46:49 // 15044
GTPeti29-04-2010 22:35:01 // 15043
Több dízelt adnak el 5ös BMW-ből, mint benzinest. És a tendencia egyre csak erősödik. No-ban meg pláne. Attól, hogy vki 5öst vesz még nem akar egy jó kis autobahnozás alatt 20 literes fogyasztást.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
5
Guests5
457
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?