Forum >> A jövő Alfái

mesa11-05-2010 11:13:40 // 15142
Az hogy a hajtás alatt hányad részét adja át előre és hátra, abszolút nem oszt, nem szoroz annak figyelembe vételekor, hogy melyiket könnyebb lekötni ;-)

Ami döntött az FWD javára:

- súlycsökkenés - nincs kardán,
- súlycsökkenés - nincs hátul differenciálmű
- kevesebb súrlódás - az olyan utólagos 4WD rendszereknél, mint ami a Brera alatt is van, csak egy segéd fogaskerékkel van átadva a meghajtás a kardánnak, ennek elhagyása csökkenti a hajtási veszteséget
- eleve FWD-nek lett tervezve a konstrukció, keresztben van a motor is

(a 11-es számtól balra fenn az áttét ami hátra küldi a kardánnak a kraftot)

Annak a klasszikus Q4-nek, amit a Delta Integraletól örökölt a 155, semmi köze ahhoz a 4wd Q4-hez, ami a mai Alfákban megtalálható!
TarP11-05-2010 08:50:53 // 15140
Ha lenne benne egy elektromos motor, könnyedén tölthetné az akksikat a villamos felsővezetékről :)
Buksi10-05-2010 18:40:11 // 15139
Elég magas garázst kellene neki építeni! :-))))

Vikking 31107-05-2010 22:12:52 // 15138
Ez lehet! :)))
GTPeti07-05-2010 22:03:41 // 15137
Nem vagyok gépészmérnök, de a magam részéről pont az előbb említett 60% miatt nem vagyok benne biztos, hogy RWD-re alakítani nem lett volna egyszerűbb... Ha faragni (kamu diffit gyártani), szükséges akkor annyi... Meggyőződésem, hogy elég sok Q4 tulajnak csillant volna fel a szeme egy ilyen átalakítószett hallatán.
Vikking 31107-05-2010 22:03:08 // 15136
4WD suxxx :P :DDD
Rumi07-05-2010 21:57:15 // 15134
eleg ferraris
kiraly :))
Vikking 31107-05-2010 21:55:30 // 15133
NE kötekedjél :)

A lényeg, hogy FWD-re kb tízszer egyszerűbb kihozni mint RWD-re... :)
pb_07-05-2010 21:54:13 // 15132
Akkor érdekesen írtad.))
Vikking 31107-05-2010 21:49:53 // 15131
No igen... :) Csak arra akartam utalni, hogy nem könnyű kivitelezni, másik kardán, stb... :)
pb_07-05-2010 21:35:08 // 15130
Mármint bírja a folyamatos igénybevételt.
pb_07-05-2010 21:33:05 // 15129
Persze, hogy 1/2munka.
GTPeti07-05-2010 21:31:06 // 15128
Úgy tudom a Q4 alapból 60%-ot küld hátra.
Kazes☻07-05-2010 21:29:11 // 15127
+ egyszerűen faxság! :)
Vikking 31107-05-2010 21:29:07 // 15126
Mármint? Az elküld hátra 100%-ot? Tudtommal némelyik Quattro is (RS4 pl...) .
GTPeti07-05-2010 21:24:54 // 15125
Amúgy, lef....nám a bokám, ha 350LE-s autóm lenne, még akkor is, ha elsőkerekes. :)
GTPeti07-05-2010 21:24:07 // 15124
Valóban. És mindamellett félmunka. Pedig megmutatthatták volna az angolok.
pb_07-05-2010 21:17:37 // 15123
HF Integrale.)))
pb_07-05-2010 21:16:02 // 15122
1xűbb kivitelezni, mert így nem kell kiváltani a középső difit/osztóművet, nem kell új kardán, stb.
Vikking 31107-05-2010 20:57:02 // 15121
Hát.. Gondolom ,mert a Q4 hajtás nem bírná a folyamatos igénybevételt, valszleg a középső difi 100%-ot nem is tesz hátra... Tippem szerint. De ha nem így van, akkor hülye vagyok :D
GTPeti07-05-2010 20:49:21 // 15120
Azt egyszer elmagyarázhatná nekem vki, hogy Q4 esetén miért nem az első hajtást "kötötték le"...
mesa07-05-2010 18:54:04 // 15119
Igen,de a hátsó hajtást csak 4WD-ből köthették le!!!

FWD-ről lekötni nem lehet, hogy FWD legyen
RWD-ről sem mert, akkor nem lenne meghajtás, de egyébként sem létezett soha RWD Brera, csak FWD és 4WD ;-)

A történet arról szól, hogy a Q4 verzióhoz rendelhették csak a csúcs V6 motort. De hogy nyerjenek 100 kilot, az Autodeltások -mások után- lekötötték a 4WD-s Brera hátsó tengelyét, majd betették az FWD hátsó futóművét, kukázva a kardánt és a felesleges osztóművet. Ezt a motort pedig felhúzták 350 lóra egy kompresszorral

Brera S 3.2 V6
NaTo07-05-2010 18:24:52 // 15118
mesa! én úgy tudom, hogy a hátsó hajtást kötötték le ...
mesa07-05-2010 16:49:53 // 15117
A Breránál márévekkel ezelőtt megcsinálták, lekötötték a 4WD-t
Tibe07-05-2010 15:46:52 // 15116
:)))
NaTo07-05-2010 15:44:29 // 15115
"állítólag zajlanak az egyeztetések az Autodeltával, akik egy elsőkerekes, sperrdiffis verziót is készítenének 350 lóerővel"

350 ló elsőkeréken... derék, mitöbb okos :)
"Konyorgom", hátsóhajtás? RWD? Transaxle? Mikor gyártanak már végre újra ALFÁT?

Tudom tudom... a piaci trendek, meg a válság, és eladást is produkálni kell, na de ilyen első lámpákkal? :))) pff...
GTPeti06-05-2010 19:21:40 // 15114
Infó a Pentastar motorcsaládról

És egy videó a gyártásukról

A 4.7-es változatot megnézném, hogyan mozgat mondjuk egy 159-et. :)
(...persze, ha bele tudnák passzírozni...
...otthonra nem kéne, ilyen benzinárak mellett...)
Buksi06-05-2010 18:47:57 // 15113
Nekem mindkettő nagyon tetszik! :-)
mesa06-05-2010 16:57:25 // 15111
A saját V6-ost nem a "downsizing" miatt kukázták - hiszen pont ugyanakkora 3.2 lökettérfogatúra cserélték hanem a károsanyag-kibocsájtás mérséklése miatt kellett váltani újabb konstrukcióra

Pentastar V6 a pillanatnyilag legkorszerűbb V6-os benzines motor a világon. Mégis mit kellene tenniük, elszaladni előle ? :D
Kazes☻06-05-2010 12:43:26 // 15110
Ez jobban tetszik! :)))
GTPeti06-05-2010 12:40:34 // 15109
Szeretnélek emlékeztetni egy bizonyos felmérésre, amely szerint az autóhoz értők 80 százaléka gondolja úgy, hogy egy sportos autóhoz hátsókerékhajtás illik.
Tom1206-05-2010 11:51:12 // 15108
Raktam pár képet az új X4-es "bajorról" az offos verdákba...:-)
Mondjuk, ha valamelyik Alfa ilyenre sikeredett volna, már rég lehúzhatták volna a digók a rolót...:-))
Junior06-05-2010 11:45:49 // 15107
én egy kolléganőmnek télen elmagyaráztam miért csúszkál a 120d-jének a segge a havon. Nem igazán értette...
Ő átlag 1-es béemvé tulaj...
Somez06-05-2010 11:08:54 // 15106
Az én egyik 320d tulaj ismerősöm sem tudja mi az a vezmód, ellenben megismerkedett a turbo fogalmával, amikor a Hungárián egyszercsak eldobott pár lovacskát az autója egy komolyabb előzésnél. Nem volt olcsó mulatság beszerezni egy jóárasított Touareg turbót végül...
Tom1206-05-2010 00:16:53 // 15105
Miért ne lennél?:-) Úgyis általában elég "lekezelően" írsz itt az Alfákról, de biztos BMW-kből élsz ezért elnézzük Neked.;-)
Egyébként nem csak azt nem tudják, hogy lengőkar, meg LMM /ami egyébként Bosch - ez nem a legjobb példa volt/ van az autójukban, hanem azt sem, hogy pl. olaj is van benne - tisztelet a kivételnek. Kb. ezért áll meg alattuk, ha cserélni kell....;-)
13706-05-2010 00:05:46 // 15104
Ha rosszindulatú lennék, akkor lehet úgy is értelmezni, hogy a BMW tulajdonosoknak nem kell tudniuk, hogy mi az a vezmod, meg lmm, meg felsőlengőkar. Mondjuk ez utóbbit a jövőben nekünk se kell már...
Junior05-05-2010 23:49:16 // 15103
ez jelzi az átlag 1-es béemvé tulajok műszaki rátermettségét
Tedi05-05-2010 23:07:29 // 15102
Igen, akkor tömegesen mennek a BMW-sek szervizbe, hogy mi a baja az autónak, mert nagyon ingoványos a hátulja :D
Tom1205-05-2010 23:04:32 // 15101
...amíg nem jön a tél...:-DD
Tedi05-05-2010 22:48:03 // 15100
Szeretnélek emlékeztetni egy bizonyos felmérésre, amely szerint az 1-es BMW tulajok 80 százaléka gondolja azt, hogy elsőkerekes autója van.
Tom1205-05-2010 21:48:46 // 15099
Benne vagyok! ;-)))
Kazes☻05-05-2010 21:27:01 // 15098
Vegyük!!! :DDD
Kazes☻05-05-2010 21:14:38 // 15097
Alfacityyy után biztosan! :D
GTPeti05-05-2010 20:44:54 // 15096
Amúgy azt szentül hiszem, hogy az elölkaparó újonccal elszalasztottak egy jó lehetőséget a BMW konkurensévé avanzsálás rögös (hosszú) útjára lépni...
(T'om ezt már megtárgyaltuk.)
GTPeti05-05-2010 20:31:28 // 15095
Csak figyelek és bólogatok... :)
Tom1205-05-2010 19:06:48 // 15094
Látom, teljesen meghatódott az ötlettől...;-DD
Tom1205-05-2010 18:59:26 // 15093
Akkor nincs mese, át kell vennünk az irányítást...;-DD

Egyébként az a kapkodás az utóbbi pár évben nem vált hasznukra, de bízzunk benne, hogy megtalálták a járható utat - mást úygsem tehetünk.;-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.