Forum >> A jövő Alfái
Kazes☻10-09-2010 20:29:09 // 15692
De ha már itt tartunk, már rég kellett volna a Kamal és persze vele együtt egy jó kis Dakar! :)
mesa10-09-2010 20:28:09 // 15691
Ez az:semmibe nem fájna ilyen limitált modelleket kidobálni!
Sok gyártó irigykedve bámulná a rengeteg sport sikert meglovagoló kiadást. Jutna LE az évben minden hétre! :))
Sok gyártó irigykedve bámulná a rengeteg sport sikert meglovagoló kiadást. Jutna LE az évben minden hétre! :))
Kazes☻10-09-2010 20:27:25 // 15690
WTTC, DTM, vagy mindenhonnan? :) Audi, Merci?
Halesz10-09-2010 20:26:22 // 15689
Hát ez van :( Én nagyon szeretném látni az Alfát versenyezni, kevés jobb marketingeszköz van ennél az autóiparban. Viszont kevés drágább marketingeszköz van ennél az autóiparban.
És ha megnézem, milyen kevés az alfa-reklám európa-szerte, akkor tudom a választ arra, hogy lesz-e Juliska a WTCC-ben...
Max valami kisszériás márkakupát tudok elképzelni, mint a 147 cup volt.
És ha megnézem, milyen kevés az alfa-reklám európa-szerte, akkor tudom a választ arra, hogy lesz-e Juliska a WTCC-ben...
Max valami kisszériás márkakupát tudok elképzelni, mint a 147 cup volt.
Tom1210-09-2010 20:26:08 // 15688
Tőlem is, csak versenyben lássam már...;-)
Tom1210-09-2010 20:24:48 // 15687
Pár éve, mikor a Seatos srácok /szalon/ verték a mellüket, hogy a Seat WTCC futamot nyert, elég volt csak annyit kérdezni, hogy: "Ja és a többi futamot ki nyerte?" :-)
Tommi10-09-2010 20:24:12 // 15686
Persze, azt vágom, hogy nyilván nem benzintemető SUV-okat meg pick up-okat akartak Olaszországban gyártani, hanem az európai modellekkel lett volna "keveredés". Csak a pontosítás kedvéért írtam :)
Halesz10-09-2010 20:22:51 // 15685
Én abban is biztos vagyok, hogy a Juliska meg fog jelenni hamarosan valamelyik kupás szériában 1000% ;-)
Legyen igazad. Én meg biztos vagyok benne, hogy nem lesz gyári csapat Juliskával. Ha nyersz, kapsz egy üveg pezsgőt! :)
Legyen igazad. Én meg biztos vagyok benne, hogy nem lesz gyári csapat Juliskával. Ha nyersz, kapsz egy üveg pezsgőt! :)
mesa10-09-2010 20:22:44 // 15684
A Seat már idén visszalépett, jövőre pedig a BMW is eltakarodik ... Erről ennyit! :)
Kazes☻10-09-2010 20:22:22 // 15683
De kell majd még bele egy Q4 legalább! :)))
Tommi10-09-2010 20:22:18 // 15682
Halesz!
Emlékszel a Mille Migliáról írt cikkemre? A végén megemlítettem, hogy messze az Alfa volt a legsikeresebb márka annak idején a Millén, a többiek csak statisztáltak mellette. Mi az akkori 24 versenyből 11-et megnyertünk. Összehasonlításképp: a BMW mindössze EGYSZER nyert.
Pár évvel ezelőtt "csak úgy" csináltak egy Mille Miglia tanulmányautót, modern technika a korabeli külső alatt. Óriási hírverést csináltak neki, az autós világsajtó tele volt vele és mindenki méltatta, hogy hát igen, a BMW nyert Millét és milyen jó autó volt már akkor is. Ehhez képest az Alfa nem nagyon tartotta-tartja ezt a köztudatban, semmi "MM Limited Edition" vagy hasonlók, esetleg egy széria 60-80 évvel később az egykori sikerek emlékére, akár csak egy nyamvadt plaket a váltó mellett vagy bármi... Semmi ilyenről nem tudok (aki igen, az szóljon). Ezt a cikk végén taglaltam is.
Annak idején a cikk végső verzióját megmutattam egy bizonyos úriembernek a FAM-nál, akit mindannyian jól ismerünk. Nyomatékosan megkért, hogy ezt az utolsó részt hagyjam ki, vagy nagyon írjam át, mert hogy merem kritizálni az Alfa marketingjét és ilyet nem lehet leírni, hogy ők valamit nem jól csinálnak ott Olaszországban :) Át lett írva kicsit finomabbra, de a lényeg nem változott. Szerintem ő is pontosan tudta, hogy igazam van, csak nem lett volna jó ezt olvasni.
Emlékszel a Mille Migliáról írt cikkemre? A végén megemlítettem, hogy messze az Alfa volt a legsikeresebb márka annak idején a Millén, a többiek csak statisztáltak mellette. Mi az akkori 24 versenyből 11-et megnyertünk. Összehasonlításképp: a BMW mindössze EGYSZER nyert.
Pár évvel ezelőtt "csak úgy" csináltak egy Mille Miglia tanulmányautót, modern technika a korabeli külső alatt. Óriási hírverést csináltak neki, az autós világsajtó tele volt vele és mindenki méltatta, hogy hát igen, a BMW nyert Millét és milyen jó autó volt már akkor is. Ehhez képest az Alfa nem nagyon tartotta-tartja ezt a köztudatban, semmi "MM Limited Edition" vagy hasonlók, esetleg egy széria 60-80 évvel később az egykori sikerek emlékére, akár csak egy nyamvadt plaket a váltó mellett vagy bármi... Semmi ilyenről nem tudok (aki igen, az szóljon). Ezt a cikk végén taglaltam is.
Annak idején a cikk végső verzióját megmutattam egy bizonyos úriembernek a FAM-nál, akit mindannyian jól ismerünk. Nyomatékosan megkért, hogy ezt az utolsó részt hagyjam ki, vagy nagyon írjam át, mert hogy merem kritizálni az Alfa marketingjét és ilyet nem lehet leírni, hogy ők valamit nem jól csinálnak ott Olaszországban :) Át lett írva kicsit finomabbra, de a lényeg nem változott. Szerintem ő is pontosan tudta, hogy igazam van, csak nem lett volna jó ezt olvasni.
mesa10-09-2010 20:20:47 // 15681
Nos, mint írtam, Teddy 25 évről beszélt. Most kedvedért: 3 éve egyéni VB címért ment James Thompson, négy éve pedig olyan félgyári csapat volt, mint idén a Seat.
3-4 éve!
Én abban is biztos vagyok, hogy a Juliska meg fog jelenni hamarosan valamelyik kupás szériában 1000% ;-)
"használtan senki nem meri megvenni"
Semmivel sem tartanak tőle jobban,mint általában az automata váltóktól.
Ez pedig abból adódik, hogy azok javítása rendkívűl költséges,s a hozzá nem értők ezt is automata váltónak gondolják ... A hozzá nem értés szegényebbé tesz! :)))
3-4 éve!
Én abban is biztos vagyok, hogy a Juliska meg fog jelenni hamarosan valamelyik kupás szériában 1000% ;-)
"használtan senki nem meri megvenni"
Semmivel sem tartanak tőle jobban,mint általában az automata váltóktól.
Ez pedig abból adódik, hogy azok javítása rendkívűl költséges,s a hozzá nem értők ezt is automata váltónak gondolják ... A hozzá nem értés szegényebbé tesz! :)))
Kazes☻10-09-2010 20:19:49 // 15680
Igazad van. Rendkívül hiányolom is az Alfákat az autósportból. Rendkívül. A sok jürgen(es) talán azért is erősödött meg és lett kissé nagyképű, mert már nincs aki elpáholja őket és rendet tegyen. :(
Tedi10-09-2010 20:18:05 // 15679
Igen, a Giulietta egy jó autó. Csak nem nekem csinálták. De ez most lényegtelen.
Ami lényeges: nem a keresztapákkal van a baj, meg a marketingesekkel. Most nem. Más kérdés, hogy szerintem miattuk is tartunk ott, ahol. Ezt elbaszták. A világpiacon nem őket, hanem a terméket kell eladni. De az évekbe telik, mire kiderül, hogy mizu.
Ami lényeges: nem a keresztapákkal van a baj, meg a marketingesekkel. Most nem. Más kérdés, hogy szerintem miattuk is tartunk ott, ahol. Ezt elbaszták. A világpiacon nem őket, hanem a terméket kell eladni. De az évekbe telik, mire kiderül, hogy mizu.
Tom1210-09-2010 20:17:31 // 15678
Ebből nem egyszerű kitörni...
mesa10-09-2010 20:15:28 // 15677
Mindjárt gondoltam :)
Tom1210-09-2010 20:15:27 // 15676
Egyik cég sem működik tökéletesen, ahol 1 - 2 évente cserélik a "főnököket"...
Ott kéne kezdeni, hogy egy elkötelezett, józan, de nem "száraz" közgazdászt megbízni a "terelgetéssel".
Remélem, még nem késtek le róla...
Ott kéne kezdeni, hogy egy elkötelezett, józan, de nem "száraz" közgazdászt megbízni a "terelgetéssel".
Remélem, még nem késtek le róla...
Tedi10-09-2010 20:15:24 // 15675
Jó kérdés...nem tudom, hogy az amcsi ford, vagy az európai vásárolta volna fel az Alfát, de az tény, hogy ők a német uralomtól féltek. Nem az amcsi Ford modelleket akarták volna olaszban gyártani és nyomott áron adni, hanem a németet.
Kazes☻10-09-2010 20:15:18 // 15674
Jó kis szamarak azok is, de inkább ne legyen 'olyan'! :)))
mesa10-09-2010 20:14:22 // 15673
Kissé el vagy kenődve :)
Teddy, a Giulietta menetdinamikája kiugróan jó a kategóriájában, végre megint sportos modell, ami ráadásul még a legtöbb pontot is elérte a sokat emlegetett NCAP teszten, a hab a tortán, hogy jól is néz ki. Azt már meg sem említem, hogy olcsó!
A kocsival tehát semmi baj, nem rajta múlik a siker!
Egyszerűen a hájfej, bebetonozott keresztapákat kellene kirúgni a székházból, és fiatal, tettre kész marketing szakemberekkel letámadni a világpiacot!
A sportsikerek, ha valóban sikerek, soha nem pénzkidobások! Rengetegen csak azért vesznek meg egy-egy Suzukit, Citroent, Skodát, mert azt gondolják, olyan jó kis kocsijuk lesz, mint amivel a sztárok autókáznak :))
Teddy, a Giulietta menetdinamikája kiugróan jó a kategóriájában, végre megint sportos modell, ami ráadásul még a legtöbb pontot is elérte a sokat emlegetett NCAP teszten, a hab a tortán, hogy jól is néz ki. Azt már meg sem említem, hogy olcsó!
A kocsival tehát semmi baj, nem rajta múlik a siker!
Egyszerűen a hájfej, bebetonozott keresztapákat kellene kirúgni a székházból, és fiatal, tettre kész marketing szakemberekkel letámadni a világpiacot!
A sportsikerek, ha valóban sikerek, soha nem pénzkidobások! Rengetegen csak azért vesznek meg egy-egy Suzukit, Citroent, Skodát, mert azt gondolják, olyan jó kis kocsijuk lesz, mint amivel a sztárok autókáznak :))
Halesz10-09-2010 20:12:48 // 15672
Azt is biztosan elfelejtettétek, hogy az elmúlt 25 évben hatalmas sport sikereket ért el a márka: a DTM-ben Lariniék Fisichellával helyben verték a német technikát, Tarquini simán nyerte a spanyol, vagy angol bajnokságot, az ETCC-ben a sorozatos Alfa győzelmek miatt kellett súly büntetéseket bevezetni, vagy hogy amatőrként James Thompson egy öt éves Alfával az utolsó futamig esélyes volt a túrakocsi világbajnoki címre !!!
Mióta nincs egyetlen gyári csapat sehol? Miért nincs erről szóló hír sehol? Miért nem versenyeztetik sehol se a 8C-t, se a 159-et, semmit?
Szépek voltak ezek a sportsikerek, csak lassan azóta felnő egy újabb generáció, akik ebből semmit sem láttak :(
Selespeed?
Nagyon jó váltó, jó ötlet, siker. Mégis, használtan senki nem meri megvenni :(
Mióta nincs egyetlen gyári csapat sehol? Miért nincs erről szóló hír sehol? Miért nem versenyeztetik sehol se a 8C-t, se a 159-et, semmit?
Szépek voltak ezek a sportsikerek, csak lassan azóta felnő egy újabb generáció, akik ebből semmit sem láttak :(
Selespeed?
Nagyon jó váltó, jó ötlet, siker. Mégis, használtan senki nem meri megvenni :(
Tommi10-09-2010 20:12:47 // 15671
Egyébként ördögi körforgás az egész :)
Ha nincs pénzünk, sok autót kell eladni, hogy legyen. Akkor tudunk sok autót eladni, ha jó autókat csinálunk, ezek fejlesztéséhez azonban pénz kell, ami nincs. És kezdhetjük az egészet elölről...
Ha nincs pénzünk, sok autót kell eladni, hogy legyen. Akkor tudunk sok autót eladni, ha jó autókat csinálunk, ezek fejlesztéséhez azonban pénz kell, ami nincs. És kezdhetjük az egészet elölről...
Tom1210-09-2010 20:12:21 // 15670
Én megértem a pesszimizmusodat, meg ez az ősz is, meg az eső...:-/ :-)
Na, jó, viccen kívül, tényleg nincs a legjobb helyzetben az Alfa, de volt már rosszabb is én azért reménykedem, hogy majd, ha valahogy talpra áll, akkor megajándékozza a rajongókat a kommersz "pénzcsináló" típusok mellett igazi "jáccósautókkal" is, ahogy pl. azt más gyártók is teszik.
...ha meg "neadjisten" bekövetkezne a legrosszabb, lekonzerválom az utókornak a 156-ot és marad a Maserati, meg a Ferrari... /Ha ló nincs, a szamár is jó :-DDD/
Na, jó, viccen kívül, tényleg nincs a legjobb helyzetben az Alfa, de volt már rosszabb is én azért reménykedem, hogy majd, ha valahogy talpra áll, akkor megajándékozza a rajongókat a kommersz "pénzcsináló" típusok mellett igazi "jáccósautókkal" is, ahogy pl. azt más gyártók is teszik.
...ha meg "neadjisten" bekövetkezne a legrosszabb, lekonzerválom az utókornak a 156-ot és marad a Maserati, meg a Ferrari... /Ha ló nincs, a szamár is jó :-DDD/
Tommi10-09-2010 20:10:42 // 15669
"Három lehetőség volt, vagy bedőlnek, vagy a Fiat, vagy a Ford vásárolja fel a gyárat. Végül az olaszok tették ezt meg, részben azért, mert a nemzeti öntudatukat sértette volna, ha a márka a németek kezébe kerül, másrészt így megakadályozták, hogy egy német gyártó betörjön az olasz piacra."
Ööö... Lehet eddig rosszul tudtam, de a Ford nem amerikai? :))) Az egy dolog, hogy az európai részleg szinte "külön életet él", de gyanítom nem az itteni "leányvállalat" vette volna meg, hanem az amerikai anyacég.
Ööö... Lehet eddig rosszul tudtam, de a Ford nem amerikai? :))) Az egy dolog, hogy az európai részleg szinte "külön életet él", de gyanítom nem az itteni "leányvállalat" vette volna meg, hanem az amerikai anyacég.
Tedi10-09-2010 20:07:39 // 15668
Akarom mondani a JTS-t, hagyjuk...
Kazes☻10-09-2010 20:05:57 // 15667
Igazad van, teljesen igazad, csak ezt még a Fiatnál is beláthatnák és nem ki kéne venni az autókat a sportból, hanem meglovagolni az eredményeket. Talán. :)
Tedi10-09-2010 20:05:44 // 15666
A TS nem újdonság. A Selespeedet meg hagyjuik, csúfos véget ért. A Selespeedet elfogadom.
Az írás azért van mérhetetlen pesszimizmussal átitatva, mert pesszimista vagyok az Alfa jövőjét illetően. Rengetek mozzanat volt az elmúlt 25 évben, ami siker volt, csakhogy ezekből nem kovácsoltak olyan előnyt, ami miatt most egy fokkal könnyebb lenne a helyzet.
Nem felejtettem el a sportsikereket, de lesarkítva a folyamat ugyanaz, amit leírtam. Kényszeredett pénzkidobás.
Az írás azért van mérhetetlen pesszimizmussal átitatva, mert pesszimista vagyok az Alfa jövőjét illetően. Rengetek mozzanat volt az elmúlt 25 évben, ami siker volt, csakhogy ezekből nem kovácsoltak olyan előnyt, ami miatt most egy fokkal könnyebb lenne a helyzet.
Nem felejtettem el a sportsikereket, de lesarkítva a folyamat ugyanaz, amit leírtam. Kényszeredett pénzkidobás.
mesa10-09-2010 19:56:51 // 15665
Húha. Ebbe lehet kötni elég rendesen! :(
- petrolhead helyett írjunk már autóbuzit, elvégre ez a magyar megfelelője
- "az elmúlt 25 év alatt két igazán sikeres modellt raktak össze, a 155-öst és a 156-ost."
Szegény 147-es pedig kismiska, azért is húzta tíz évig ?!
- "Világújdonságnak a common rail rendszert leszámítva nyoma sincs"
Mivel az elmúlt 25 évről beszéltek, a Twin Spark, a Selespeed, a JTS mind-mind semmi ? Ugye nem gondoljátok komolyan?!
Az egész írás mérhetetlen pesszimizmussal van átitatva.
Azt is biztosan elfelejtettétek, hogy az elmúlt 25 évben hatalmas sport sikereket ért el a márka: a DTM-ben Lariniék Fisichellával helyben verték a német technikát, Tarquini simán nyerte a spanyol, vagy angol bajnokságot, az ETCC-ben a sorozatos Alfa győzelmek miatt kellett súly büntetéseket bevezetni, vagy hogy amatőrként James Thompson egy öt éves Alfával az utolsó futamig esélyes volt a túrakocsi világbajnoki címre !!!
Ez is mind az elmúlt 25 esztendőben történt!
Ez a győzelem, konkrétan még csak 3 éve !!!
Ha pedig a 25 előtti 25 esztendőt nézzük, ott sem volt sikeresebb az Alfa Romeo
Így kell megítélni a közelmúltat, s elemezni a jövőt! ;-)
- petrolhead helyett írjunk már autóbuzit, elvégre ez a magyar megfelelője
- "az elmúlt 25 év alatt két igazán sikeres modellt raktak össze, a 155-öst és a 156-ost."
Szegény 147-es pedig kismiska, azért is húzta tíz évig ?!
- "Világújdonságnak a common rail rendszert leszámítva nyoma sincs"
Mivel az elmúlt 25 évről beszéltek, a Twin Spark, a Selespeed, a JTS mind-mind semmi ? Ugye nem gondoljátok komolyan?!
Az egész írás mérhetetlen pesszimizmussal van átitatva.
Azt is biztosan elfelejtettétek, hogy az elmúlt 25 évben hatalmas sport sikereket ért el a márka: a DTM-ben Lariniék Fisichellával helyben verték a német technikát, Tarquini simán nyerte a spanyol, vagy angol bajnokságot, az ETCC-ben a sorozatos Alfa győzelmek miatt kellett súly büntetéseket bevezetni, vagy hogy amatőrként James Thompson egy öt éves Alfával az utolsó futamig esélyes volt a túrakocsi világbajnoki címre !!!
Ez is mind az elmúlt 25 esztendőben történt!
Ez a győzelem, konkrétan még csak 3 éve !!!
Ha pedig a 25 előtti 25 esztendőt nézzük, ott sem volt sikeresebb az Alfa Romeo
Így kell megítélni a közelmúltat, s elemezni a jövőt! ;-)
mesa10-09-2010 19:41:07 // 15664
"Ti kezdtétek a kötözködést. Egy szóval nem írtam, hogy jobb a 146"
Micsoda szerencse, hogy nem írtál ilyet! Mi lett volna, ha mondjuk azt írod, hogy
"A fék pedig nekem igen gyenge pontnak tűnik a 156 esetében, szerintem kevés, vagy puha, de nem harap úgy mint a 146-é"
??? :))
Micsoda szerencse, hogy nem írtál ilyet! Mi lett volna, ha mondjuk azt írod, hogy
"A fék pedig nekem igen gyenge pontnak tűnik a 156 esetében, szerintem kevés, vagy puha, de nem harap úgy mint a 146-é"
??? :))
Tedi10-09-2010 19:27:49 // 15663
WarbiRunner (Gyuri)10-09-2010 18:01:07 // 15662
Nem is akartam vitatkozi. Nem tudom mit nem lehet azon megérteni, hogy nem jön be a 156. Nem kell, és kész. Van akinek hatalmas ugrás, én meg tudom hogy a 146-ot akarnám vissza. Nincs akkor különbség, mint amekkorát én lépni akarok, meg amekkorára én egy fillért is áldoznék. Ennyi, Ti kezdtétek a kötözködést.
Egy szóval nem írtam, hogy jobb a 146. A 156 modernebb, műszakilag jobb, de számomraminden szempontból kicsi a különbség, és karakterében nagyon nem azt nyújtja amiért én rajongok. Ennyi. Ettől még Ti boldogan 156-ozhattok, én meg kihagynám ha megengeditek.
Kinek mi a kínszenvedés. Én mai napig örömmel ülök vissza a Wartburgomba, nem érzem kínszenvedésnek. A világból kimennék vele.
Egy szóval nem írtam, hogy jobb a 146. A 156 modernebb, műszakilag jobb, de számomraminden szempontból kicsi a különbség, és karakterében nagyon nem azt nyújtja amiért én rajongok. Ennyi. Ettől még Ti boldogan 156-ozhattok, én meg kihagynám ha megengeditek.
Kinek mi a kínszenvedés. Én mai napig örömmel ülök vissza a Wartburgomba, nem érzem kínszenvedésnek. A világból kimennék vele.
Béci Ɨ|ѯ10-09-2010 17:54:43 // 15661
Nekem volt szerencsém 156-hoz és 166-hoz néhány évig, most pedig 145-van. Tényleg nem érdemes őket összehasonlítani. Mindegyik más karakter, mindezt úgy, hogy megtartja az alfa érzést. Kényelemre a 166 verhetetlen, a kategóriatársak közt is. A 156 nagyon jó, mind a futóműve, motorjai és az egész autó borzasztóan egyben van. A 145 ezekhez képest egy dodgem. Kemény, ráz, viszont nagyon szűken kanyarodik, márcsak a rövid tengelytáv miatt is. Sokkal nyersebb, mint a 156. Cserébe viszont olcsóbb fenntartani és ad egy féle olyan érzést, ami egy kicsit már kiveszett a 156-ból. Ami nem baj, mert az idő telik és ez normális, az autók egyre semlegesebbek lesznek.
Summa summarum szerintem nem érdemes vitatkozni, hogy melyik jobb. Mindegyik jó valamiben. Kategóriájában általában a legjobb. És ez a lényeg. Nem szerencsés sem méretben, sem teljesítményben, sem korban nem egyforma autókat összehasonlítani...
Summa summarum szerintem nem érdemes vitatkozni, hogy melyik jobb. Mindegyik jó valamiben. Kategóriájában általában a legjobb. És ez a lényeg. Nem szerencsés sem méretben, sem teljesítményben, sem korban nem egyforma autókat összehasonlítani...
Cgo10-09-2010 17:07:39 // 15660
ilyen hozzaallassal nehez vitatkozni, en csak azt tudom ismetelni, hogy a 156-bol visszaulve a 146ba nagyon szenvedtem es minden zavart. A 156ban sokkal jobb az ulespozicio, a muszerek, a design, az egesz halkabb, jobban van osszerakva, igy 4szemkozt meg azt is megkockaztatom, hogy kinszenvedes volt visszaulni (156 1.9 16V --> 146 1.9 JTD). Nem ugrast jelent a 156, hanem HATALMAS ugrast.
Ami miatt megis reagalok a hozzaszolasodra, az a biztonsag. Honnan is szeded ezt a torik, mint a ropi dolgot? Mert "hivatalos" NCAP egyikrol sincs, a 156-rol van egy kobor facelift elotti video, a 146-rol csak roncstelepi videok vannak. Ha olyan 146-od van, amilyen nekem volt, 2 legzsakrol beszelunk egy 9-10 eves autoban, a 156 facelift szinte mind 6 (8) legzsakos 5-7 eves autoban. Nehogy mar egy kalap ala keruljenek.
Nehany modernebb dizelmotor :)) ez jo :))) a 105 LE lett 140-150 LE, 40-50% gyarilag pluszban. De tenyleg elhanyagolhato :))) A 130 LE-re csippelt 146om a gyari 140 LE-s 156 mellett egy kismiska - erzesre es meresre egyarant.
Extrem esetekrol nem akarok irni, mert ott sokszor a szerencse a foszereplo. De normalis kozlekedes eseten, a mindennapokban, es csak ugy atlagban is a ket auto nem merheto ossze.
Mindezt ugy irom, hogy a 146 orok kedvencem marad.
Ami miatt megis reagalok a hozzaszolasodra, az a biztonsag. Honnan is szeded ezt a torik, mint a ropi dolgot? Mert "hivatalos" NCAP egyikrol sincs, a 156-rol van egy kobor facelift elotti video, a 146-rol csak roncstelepi videok vannak. Ha olyan 146-od van, amilyen nekem volt, 2 legzsakrol beszelunk egy 9-10 eves autoban, a 156 facelift szinte mind 6 (8) legzsakos 5-7 eves autoban. Nehogy mar egy kalap ala keruljenek.
Nehany modernebb dizelmotor :)) ez jo :))) a 105 LE lett 140-150 LE, 40-50% gyarilag pluszban. De tenyleg elhanyagolhato :))) A 130 LE-re csippelt 146om a gyari 140 LE-s 156 mellett egy kismiska - erzesre es meresre egyarant.
Extrem esetekrol nem akarok irni, mert ott sokszor a szerencse a foszereplo. De normalis kozlekedes eseten, a mindennapokban, es csak ugy atlagban is a ket auto nem merheto ossze.
Mindezt ugy irom, hogy a 146 orok kedvencem marad.
WarbiRunner (Gyuri)10-09-2010 16:19:21 // 15659
Akkor a lényeglátásodon még csiszolj ;-) node ne indítsuk el itt az adok-kapok-ot, nem ez volt a cél.
mesa10-09-2010 16:13:29 // 15658
Legközelebb próbálj meg úgy fogalmazni, hogy mindenki értse, mire gondolsz
A lényeget így is leszűrtem: fogalmad sincs milyen a 156 futóműve, de abban azért biztos vagy, hogy a 146osé jobb :D
A lényeget így is leszűrtem: fogalmad sincs milyen a 156 futóműve, de abban azért biztos vagy, hogy a 146osé jobb :D
GTPeti09-09-2010 23:19:18 // 15657
A Mercedes csinált pár éve egy olyan autót, aminek alapból befelé dőlnek a kerekei. És speciális "ferde" gumik vannak rajta. Állítólag semmihez sem hasonlítható érzés vele kanyarodni. :)
WarbiRunner (Gyuri)09-09-2010 23:15:56 // 15656
Tudod törekszik az ember gyermeke, már megvolt a tervem az állítható futóműre :-))
Nagyon durva lett volna, szerencsére nem készült el...:-) Dőlés, terpesztés, minden állítható lett volna.
Nagyon durva lett volna, szerencsére nem készült el...:-) Dőlés, terpesztés, minden állítható lett volna.
Tom1209-09-2010 23:14:03 // 15655
"egy 3l-es dízel elgondolkodtatna, bár az meg orrnehézzé tenné"
Dobnánka farába egy zsák cementet, mint a Skodákba szokták /105, 120/:-))
"Sose volt semleges, de már majdnem."
:-)))
Dobnánka farába egy zsák cementet, mint a Skodákba szokták /105, 120/:-))
"Sose volt semleges, de már majdnem."
:-)))
GTPeti09-09-2010 23:07:38 // 15654
Én tennék az orrnehézségére. Kéne. Az én stílusom mellett igazi "schiffsdiesel" lenne. :)
WarbiRunner (Gyuri)09-09-2010 23:03:48 // 15653
Jaja..egy 3l-es dízel elgondolkodtatna, bár az meg orrnehézzé tenné. Motor tekintetében nem tudtam kipróbálni igazán, az 1.9 mJet nem muzsikált túl virgonc módon benne, és irtózatosan zavart, hogy nehéz elindulni vele. A 146 remap után dinamikusabb, ez biztos. Viszont az a futómű....ááá azt próbáld ki, ennyit mondok :-)
Amúgy a 146 alattam is indította már meg többször a farát, sokmindentől függ, hogy mennyire fogható. Nekem friss havon húzta el egyszer egy gödör kanyarban, vissza kellett villámgyorsan váltani és "kihúzni". És ez nem feltétlenül az én technikai tudásom érdeme, hogy megúsztuk, és nem is csak az autóé. Ott ha nem komoly téligumi van az autón, akkor árok. Ugyanígy nyáron irtózat sokat számít a guminyomás. A Wareszon azzal állítottam be mindíg, hogy szépen sodródjon. Sose volt semleges, de már majdnem :-) Kicsit eresztett titokban a hátsó, és akkorákat faroltam, amekkorákat nem akartam :-))
Amúgy a 146 alattam is indította már meg többször a farát, sokmindentől függ, hogy mennyire fogható. Nekem friss havon húzta el egyszer egy gödör kanyarban, vissza kellett villámgyorsan váltani és "kihúzni". És ez nem feltétlenül az én technikai tudásom érdeme, hogy megúsztuk, és nem is csak az autóé. Ott ha nem komoly téligumi van az autón, akkor árok. Ugyanígy nyáron irtózat sokat számít a guminyomás. A Wareszon azzal állítottam be mindíg, hogy szépen sodródjon. Sose volt semleges, de már majdnem :-) Kicsit eresztett titokban a hátsó, és akkorákat faroltam, amekkorákat nem akartam :-))
Tom1209-09-2010 23:03:05 // 15652
Szerintem is lenne, bőven.
Lehet, hogy nem is olyan sokat kell várni, ha már most leállították a rendeléseket ezekre a motorokra...
Lehet, hogy nem is olyan sokat kell várni, ha már most leállították a rendeléseket ezekre a motorokra...
GTPeti09-09-2010 22:42:35 // 15651
Jön az. De amilyen hülyék, csak két év múlva az utódban... Pedig a 159-ben még igenis lenne potenciál.
Tom1209-09-2010 22:41:44 // 15650
Erre én is kíváncsi lennék...
Lehet, hogy jön a 3.0 dízel, meg a 3.5 benzines. ;-)))
Illetve csak remélem...:-)
Lehet, hogy jön a 3.0 dízel, meg a 3.5 benzines. ;-)))
Illetve csak remélem...:-)
GTPeti09-09-2010 22:35:36 // 15649
"Szerintem a 159-esbe legalább egy 250 - 300 LE-s motor lenne a sportos"
Ennélfogva aug. 1-től már nem lehet sem 3.2-vel sem 2.4-gyel rendelni. Nem tudom mi a céljuk...
Ennélfogva aug. 1-től már nem lehet sem 3.2-vel sem 2.4-gyel rendelni. Nem tudom mi a céljuk...
Tom1209-09-2010 22:28:35 // 15648
Az extrém helyzetet csak azért hoztam fel, mert normális esetben ritkán adódik olyan egy autó pályafutása alatt, de ott azon múlik minden és nagyon nem mindegy, hogy olyankor hogy viselkedik, ebben a 156 5csillagosra vizsgázott nálam.:-)
Igen, "tompább" a futóműve, érezni, hogy nehezebb /nagyobb/ autó, mint a 146, de ott, ahol más autónak "vége", ott még mindig bőven irányítható /talán még egy fokkal a 146-tól is jobban/. Én pl. ugyanabban a kanyarban próbáltam a 146-ot is, meg a 156-ot is, nem nagy különbség volt, csak annyi, hogy a 146 hátulja hajlamosabb volt "megindulni".
Az egyébként nekem is nagyon tetszett benne /az első pillanattól/, hogy olyan nyers volt minden szempontból...:-))
"én egy igen rosszindulatú autón tanultam meg túlélni a necces szitukat"
Én is, de nem is bánom, most veszem csak hasznát.;-) /pl. Wartburggal is álltam fejre "annak idején".:-)
A 159 Ti-t még nem próbáltam, én valahogy még mindig "idegenkedem" az ilyen 1.4 - 1.8-as turbóktól...:-) Szerintem a 159-esbe legalább egy 250 - 300 LE-s motor lenne a sportos, mondjuk, egy 2.5 TBi...:-))
Persze, normál használatra biztos bőven megfelel az 1.8 TBi is, a kérdés már csak az, hogy milyen lesz az élettartamuk ezeknek a "kis turbóknak"...
Igen, "tompább" a futóműve, érezni, hogy nehezebb /nagyobb/ autó, mint a 146, de ott, ahol más autónak "vége", ott még mindig bőven irányítható /talán még egy fokkal a 146-tól is jobban/. Én pl. ugyanabban a kanyarban próbáltam a 146-ot is, meg a 156-ot is, nem nagy különbség volt, csak annyi, hogy a 146 hátulja hajlamosabb volt "megindulni".
Az egyébként nekem is nagyon tetszett benne /az első pillanattól/, hogy olyan nyers volt minden szempontból...:-))
"én egy igen rosszindulatú autón tanultam meg túlélni a necces szitukat"
Én is, de nem is bánom, most veszem csak hasznát.;-) /pl. Wartburggal is álltam fejre "annak idején".:-)
A 159 Ti-t még nem próbáltam, én valahogy még mindig "idegenkedem" az ilyen 1.4 - 1.8-as turbóktól...:-) Szerintem a 159-esbe legalább egy 250 - 300 LE-s motor lenne a sportos, mondjuk, egy 2.5 TBi...:-))
Persze, normál használatra biztos bőven megfelel az 1.8 TBi is, a kérdés már csak az, hogy milyen lesz az élettartamuk ezeknek a "kis turbóknak"...
WarbiRunner (Gyuri)09-09-2010 21:56:46 // 15647
khmm vicces félreértelmezni amit írok, és műszaki általánosításokat tenni :-)
WarbiRunner (Gyuri)09-09-2010 21:55:23 // 15646
Mivel mások autóját próbáltam, a 156-ról extrém helyzetben nem tudok nyilatkozni, másét nem gyilkoljuk..:-) A 146 számomra jóindulatú, én egy igen rosszindulatú autón tanultam meg túlélni a necces szitukat. Meg tud indulni, de nagyon precízen fogható. Én készséggel elhiszem, hogy a 156 ebben jobb, egyelőre nem volt olyan helyzet, hogy eldobtam volna a 46-ot, pedig lett volna rá alkalom. De nem ez a fő szempont egy autó cserénél. Ha ez lenne a szempontom, akkor épített 155 v6-tal járnék :-)
Az erő az kevés volt a 46-ban, ezért csippeltettem. Most szerintem korrekt, és olcsóbb volt, mint lecserélni az egész autót.
Én másféle előrelépésre vágyok. Ha meg kéne fogalmazni, nekem a 146 szekérsége és nyersessége kellene egy műszakilag fejlettebb, biztonságosabb bódéjú autóban. Az őszinte futómű mellesleg irónikus kifejezés lett volna, stabil mint a kő, meg olyan kemény is, amin átmész azt érzed.Lehet én vagyok a kretén, de én ezt élvezem :-). Az 56-nak pont a tompasága nem jött be, ahogy Te fogalmazod, az "öltönyössége".
Szóval valószínűleg nem lesz 156-om, mert nem fogott meg. A 146 meg igen. Amiben megtaláltam amit keresek, az a 159, TI futóművel. Ilyet volt alkalmam nyaggazni, az az amit keresek :-) Baromi feszes, és könyörtelenül precíz. Valami komolyabb motorral kéne megpróbálni már...:-) Alig várom, hogy kiakciózzák az utolsó darabokat a tbi-ből...:-)
Az erő az kevés volt a 46-ban, ezért csippeltettem. Most szerintem korrekt, és olcsóbb volt, mint lecserélni az egész autót.
Én másféle előrelépésre vágyok. Ha meg kéne fogalmazni, nekem a 146 szekérsége és nyersessége kellene egy műszakilag fejlettebb, biztonságosabb bódéjú autóban. Az őszinte futómű mellesleg irónikus kifejezés lett volna, stabil mint a kő, meg olyan kemény is, amin átmész azt érzed.Lehet én vagyok a kretén, de én ezt élvezem :-). Az 56-nak pont a tompasága nem jött be, ahogy Te fogalmazod, az "öltönyössége".
Szóval valószínűleg nem lesz 156-om, mert nem fogott meg. A 146 meg igen. Amiben megtaláltam amit keresek, az a 159, TI futóművel. Ilyet volt alkalmam nyaggazni, az az amit keresek :-) Baromi feszes, és könyörtelenül precíz. Valami komolyabb motorral kéne megpróbálni már...:-) Alig várom, hogy kiakciózzák az utolsó darabokat a tbi-ből...:-)
Tom1209-09-2010 11:22:58 // 15645
Érzettre = érzetre
Tom1209-09-2010 11:16:05 // 15644
Én éreztem.:-) Jártam egy jó darabig 146 Ti-vel is, mialatt a 156-ot is használtam, mindkettőben 2.0 TS volt /van/.
Ahogy írod, a 146 tényleg nyers volt a 156-hoz képest, a fékek tényleg úgy fogtak, hogy könnyen a szélvédőre lehetett tapasztani az utast, ha nem volt becsatolva a bizt. öve, olyan gokartos volt az egész. Hogy "jóindulatú" volt-e, abban már nem vagyok olyan biztos, mert tudott okozni meleg helyzeteket "extrém" kanyarokban, nagyon el kellett találni a kanyarsebességet, hogy a végén ne az árokban landolj. Persze egy offoshoz képest tökéletes, de a 156-os súlyelosztása sokkal jobbra sikerült /nem csak szerintem/, szinte lehetetlen kiprovokálni egy irányíthatatlan csúszást. /ép ésszel/ Persze mindebből semmit nem érzékel az, aki nem szokta kipróbálni a határokat, csak normális hétköznapi autónak használja bármelyiket. Érzettre is jobban gyorsult /talán még a hangja is "vadabb" volt/ a 146, de 160 után mintha részben elszállt volna az ereje /más áttételezés/. Szóval a 156 egy jobban kisportolt "öltönyös vagány" /nem szájhős/, akihez nem neked kell alkalmazkodni. Egy nagy lépés előre. /természetesen lehet, hogy ezzel csak én vagyok így :-)/
Ja, a fékek tényleg "puhábbak" a 156-ban, talán a 146 és 156 keveréke lenne az ideális.:-)
Ahogy írod, a 146 tényleg nyers volt a 156-hoz képest, a fékek tényleg úgy fogtak, hogy könnyen a szélvédőre lehetett tapasztani az utast, ha nem volt becsatolva a bizt. öve, olyan gokartos volt az egész. Hogy "jóindulatú" volt-e, abban már nem vagyok olyan biztos, mert tudott okozni meleg helyzeteket "extrém" kanyarokban, nagyon el kellett találni a kanyarsebességet, hogy a végén ne az árokban landolj. Persze egy offoshoz képest tökéletes, de a 156-os súlyelosztása sokkal jobbra sikerült /nem csak szerintem/, szinte lehetetlen kiprovokálni egy irányíthatatlan csúszást. /ép ésszel/ Persze mindebből semmit nem érzékel az, aki nem szokta kipróbálni a határokat, csak normális hétköznapi autónak használja bármelyiket. Érzettre is jobban gyorsult /talán még a hangja is "vadabb" volt/ a 146, de 160 után mintha részben elszállt volna az ereje /más áttételezés/. Szóval a 156 egy jobban kisportolt "öltönyös vagány" /nem szájhős/, akihez nem neked kell alkalmazkodni. Egy nagy lépés előre. /természetesen lehet, hogy ezzel csak én vagyok így :-)/
Ja, a fékek tényleg "puhábbak" a 156-ban, talán a 146 és 156 keveréke lenne az ideális.:-)
mesa09-09-2010 10:30:51 // 15643
"a 146 őszinte futóművét"
Khm. Vicces egy MacPhersonos tagot egy kettős lengőkarossal szemben előnyösebbnek gondolni! :))
A fék meg annyira harap, hogy csak lábújjheggyel lehet hozzá érni. Lehet amit próbáltál, az már egy leharcolt darab volt ?
Khm. Vicces egy MacPhersonos tagot egy kettős lengőkarossal szemben előnyösebbnek gondolni! :))
A fék meg annyira harap, hogy csak lábújjheggyel lehet hozzá érni. Lehet amit próbáltál, az már egy leharcolt darab volt ?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
572
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?