OFF
Nos, akkor ezek szerint nincs. Vagy én látom rosszul ? :)))
A 2.0 CDTi az sima 2.0 JTD csak dupla túróval. Fiat cucc az
A Dajevúkho' meg nem értek :) De szerintem 1.7 szívódízelt már nem raknak egy Opelbe sem
Forum >> A jövő Alfái
mesa27-07-2010 11:21:50 // 15492
Selmak27-07-2010 10:54:20 // 15491
Van. A Daewoo féle, meg amit a VM Motori-val gyártat.
mesa27-07-2010 10:47:34 // 15490
Miért, már van az Opelnek saját dieselük ? Akkor én lemaradtam :D
Tedi27-07-2010 10:12:42 // 15489
Azért ehhez hozzátartozik az is, hogy az autógyártó részleg eladásai olyan csúnya, kétszámjegyű mínuszokban vannak, hogy öröm nézni. A tavalyi bázisszámok nagyon magasak, mert Berlusconiék roncsautóprémiuma valamelyest szinten tartotta az eladásokat a válság kellős közepén. Aztán januártól - részben Marchionne kérésére - megszüntették ezt, azóta nem tudnak annyi autót eladni. A Case New Holland és a Fiat Professionals tolta fel a bevételeket.
Kazes☻27-07-2010 09:43:33 // 15488
Talán nem kell annyira bexarni. :)))
Feléledt a Fiat csoport
"113 millió euró adózott eredményt jelentett be a Fiat csoport a második negyedévre, pedig egy évvel korábban még 179 milliós veszteséget könyveltek el. A konszern tehát újra nyereséges, annak ellenére, hogy az évet 21 milliós veszteséggel kezdte."
Feléledt a Fiat csoport
"113 millió euró adózott eredményt jelentett be a Fiat csoport a második negyedévre, pedig egy évvel korábban még 179 milliós veszteséget könyveltek el. A konszern tehát újra nyereséges, annak ellenére, hogy az évet 21 milliós veszteséggel kezdte."
Selmak27-07-2010 08:48:57 // 15487
Már csak azért is mert a JTD a FIAT tulajdona és aligha hihető hogy CR dieselekkel igen csak szenvedő jürgennek odaadnák. Opel/Daewoo is elég sokat koppintott a JTDkből a saját dieseleikhez.
zolee14527-07-2010 08:34:42 // 15486
Házon belül? Mármint a FIAT lenne a házon belül? Miért, mert olasz?
A FIAT pont ugyanúgy nem "házon belül" az Alfának mint bárki más, csak éppen az látszik, hogy ők most nagyon nem akarnak/tudnak költeni az Alfára. Így pedig ez elég siralmas.
A VW lehet, hogy akarna költeni. Persze lenne egyenmotor, de azért van pár motor ami nem lenne ám olyan szar az Alfában. Nem tudom hogy van, de ha igaz amit írtak itt korábban (miért ne lenne igaz), hogy a JTD nem Alfa, hanem FIAT tulajdon akkor azt eleve nem is vihetné a VW.
Persze a legjobb megoldás egy mindenféle autógyártótól független - netán Alfa-rajongó - befektető, aki újra önállósítaná az Alfát, és újra az lehetne aminek lennie kéne. Erre nem sok esély van.
Szóval alapvetően mindegy, hogy FIAT, VW, BMW vagy akárki a tulajdonos, ha van pénz fejleszteni és megőrzi az Alfát Alfának akkor jól járunk. Ha csak duma van akkor előbb-utóbb eltűnik a márka. Most nagyon ebbe az irányba mennek a dolgok.
A FIAT pont ugyanúgy nem "házon belül" az Alfának mint bárki más, csak éppen az látszik, hogy ők most nagyon nem akarnak/tudnak költeni az Alfára. Így pedig ez elég siralmas.
A VW lehet, hogy akarna költeni. Persze lenne egyenmotor, de azért van pár motor ami nem lenne ám olyan szar az Alfában. Nem tudom hogy van, de ha igaz amit írtak itt korábban (miért ne lenne igaz), hogy a JTD nem Alfa, hanem FIAT tulajdon akkor azt eleve nem is vihetné a VW.
Persze a legjobb megoldás egy mindenféle autógyártótól független - netán Alfa-rajongó - befektető, aki újra önállósítaná az Alfát, és újra az lehetne aminek lennie kéne. Erre nem sok esély van.
Szóval alapvetően mindegy, hogy FIAT, VW, BMW vagy akárki a tulajdonos, ha van pénz fejleszteni és megőrzi az Alfát Alfának akkor jól járunk. Ha csak duma van akkor előbb-utóbb eltűnik a márka. Most nagyon ebbe az irányba mennek a dolgok.
Benőke27-07-2010 08:18:21 // 15485
"mert nekem sehogy nem jön be a MiTo és a Giulietta orra sem az igazi"
Ez az egyen orrosítás szerintem sem szép de a legtöbb gyártó efelé halad sajnos :(
Ez az egyen orrosítás szerintem sem szép de a legtöbb gyártó efelé halad sajnos :(
Benőke27-07-2010 08:03:48 // 15484
Perszemindegyik autónak jó hangja van valamihez képest, de nem mindegy mihez képest. Hallotam pár ódit vényócast is de nem igazán jó, persze a csettegőhöz képest jók. Viszont az ódinak pont olyan hangja van mint a Seatnak a Fosvágennek, a skodának...ezek után meg ne adj isten az Alfának. Akkor már 100x inkább merci. :)
Ha eladják bárkinek az már nem alfa lesz :( Így is elfiatosodott alaposan. Még többet veszítsen az egyéniségből, és beolvad az egyen unalmas VW konszern autóiba :(
Ha eladják bárkinek az már nem alfa lesz :( Így is elfiatosodott alaposan. Még többet veszítsen az egyéniségből, és beolvad az egyen unalmas VW konszern autóiba :(
Tommi27-07-2010 01:00:06 // 15483
Úgy fogom fel, de akkor sem tetszik :)
KGBMAN27-07-2010 00:53:10 // 15482
Úgy fogd fel, hogy a világ egyik legerősebb sportkocsijábnak motorját kanalazták bele az ódi családi limójának orrába. :))
A többiben igazad van. Ezért félek hogy az Alfa eltűnik német kézben. Bízom benne hogy házon belül megoldják ezt és a fosvágen csak pattog mint kecskekaki a deszkán, hogy szerezzen egy újabb tehénkét, de nem fog összejönni.
A többiben igazad van. Ezért félek hogy az Alfa eltűnik német kézben. Bízom benne hogy házon belül megoldják ezt és a fosvágen csak pattog mint kecskekaki a deszkán, hogy szerezzen egy újabb tehénkét, de nem fog összejönni.
KGBMAN27-07-2010 00:45:44 // 15481
Érthető amit mondasz.. Egy dolgot leszámítva.. a BMW nem lesz kieső még jó ideig.. És a márkanév fenn fog maradni akkor is, ha eladják valaha. Miért?
Ha jobban megnézzük a prémiumkategória csúcsán 3 márka trónol: merci, audi, bmw.. Ha valakinek nem ugrik be: németek. És a világ minden táján amerikától zimbabweig ez a 3 márka az ami a csúcsok csúcsának számít. Én imádom az alfám, de azt kell mondjam ez a trió nem véletlen.
Szóval szerintem - és hozzáteszem hogy sajnos - az Alfa hamarabb fog eltűnni a drága fosvágen ötéves tervei miatt, mint a BMW. Ebben részben a fentiek is belejátszanak, mivel a név már önmagában csalogat. Ha merci, bmw vagy audi, akkor ugrik a vásárló. Node valahogy, valahol és valahogyan ezt el is kellett érni. Az ilyen presztizst nem lehet a sarki közértben előcsomagolva megvenni.
Másrészt igenis belejátszik az, hogy míg a fenti három gyártó gyártja azt ami eladható és lassan a taligától a biciklin át, a kertitraktoron keresztül egészen a terepjárónak kinevezett városjáró monstrumokig mindent gyárt, addig az alfa csökkenti a rendelhető modelleit (Brera, Spider, Gt kilőve, pedig több GT-t látok egy hét alatt mint MiTo-t fél év alatt) és nem tart lépést a piaci igényekkel.
Ott a Kamal. Addig vakarták a töküket míg a piaci szegmens telítődött és most már az X6 forma a nyerő, mert ez a stílus az ami eladható és PÉNZT HOZ A GYÁRTÓNAK. Márpedig ha jól tudom az Alfának 3 dolog kéne a fennmaradáshoz: PÉNZ, PÉNZ, PÉNZ... És ezt csak eladási növekedéssel lehet elérni. Ahhoz meg igenis gyártani kell olyan jellegű autókat mint az X5, X6, Cayenne, SportCoupe, A5, A6, mert ezt IGÉNYLI a piac.
Most hiába mondjuk hogy "persze, mert ezeknél ott van lé". De gondlojunk bele. A Porsche Cayenne anno a cég utolsó dobása volt. Mondhatni a fuldokló utolsó levegővétele... Aztán jött a vásárlókkal teli csónak és kihúzta a szarból. Pedig már ott is ment a matek hogy ki és mennyiért veszi meg. Szerintetek a Cayenne belepasszol egy olyan tradíciókkal, hagyományokkal rendelkező cég sportos történelmébe és filozófiájába mint a Porsche? NEM. Hiszen sosem fanyalodtak arra, hogy ilyen autót gyártsanak, nem az ő stílusuk. Főleg hogy aztán a fosvágen az alapokat lenyúlta a tuareghez. De nem volt más választásuk. És lám bejött... Most meg itt a szétkapkodott GT2, GT3 sorozat és ott a Carrera GT. Nomeg a Cayenne második generációja, amiből mindezek fejlesztését pénzelik.
Az alfa meg szépen erről is lemaradt és most kapkod a mentőövért. És ez az amit rettenetesen sajnálok. Mert olyan mintha most az új modelltől várnák a csodát.Bízom benne, hogy megtörténik és pár olyan modell is érkezik ami az "Alfa érzést" hozza vissza. mert nekem sehogy nem jön be a MiTo és a Giulietta orra sem az igazi. Igaz, nem én leszek az aki ezt újonnan megveszi.
És ahogy mondtad is.. DeSilva azért nem alkot olyan rosszat. Nem vagyok benne biztos hogy rossz irányba terelné a designt.
Ha jobban megnézzük a prémiumkategória csúcsán 3 márka trónol: merci, audi, bmw.. Ha valakinek nem ugrik be: németek. És a világ minden táján amerikától zimbabweig ez a 3 márka az ami a csúcsok csúcsának számít. Én imádom az alfám, de azt kell mondjam ez a trió nem véletlen.
Szóval szerintem - és hozzáteszem hogy sajnos - az Alfa hamarabb fog eltűnni a drága fosvágen ötéves tervei miatt, mint a BMW. Ebben részben a fentiek is belejátszanak, mivel a név már önmagában csalogat. Ha merci, bmw vagy audi, akkor ugrik a vásárló. Node valahogy, valahol és valahogyan ezt el is kellett érni. Az ilyen presztizst nem lehet a sarki közértben előcsomagolva megvenni.
Másrészt igenis belejátszik az, hogy míg a fenti három gyártó gyártja azt ami eladható és lassan a taligától a biciklin át, a kertitraktoron keresztül egészen a terepjárónak kinevezett városjáró monstrumokig mindent gyárt, addig az alfa csökkenti a rendelhető modelleit (Brera, Spider, Gt kilőve, pedig több GT-t látok egy hét alatt mint MiTo-t fél év alatt) és nem tart lépést a piaci igényekkel.
Ott a Kamal. Addig vakarták a töküket míg a piaci szegmens telítődött és most már az X6 forma a nyerő, mert ez a stílus az ami eladható és PÉNZT HOZ A GYÁRTÓNAK. Márpedig ha jól tudom az Alfának 3 dolog kéne a fennmaradáshoz: PÉNZ, PÉNZ, PÉNZ... És ezt csak eladási növekedéssel lehet elérni. Ahhoz meg igenis gyártani kell olyan jellegű autókat mint az X5, X6, Cayenne, SportCoupe, A5, A6, mert ezt IGÉNYLI a piac.
Most hiába mondjuk hogy "persze, mert ezeknél ott van lé". De gondlojunk bele. A Porsche Cayenne anno a cég utolsó dobása volt. Mondhatni a fuldokló utolsó levegővétele... Aztán jött a vásárlókkal teli csónak és kihúzta a szarból. Pedig már ott is ment a matek hogy ki és mennyiért veszi meg. Szerintetek a Cayenne belepasszol egy olyan tradíciókkal, hagyományokkal rendelkező cég sportos történelmébe és filozófiájába mint a Porsche? NEM. Hiszen sosem fanyalodtak arra, hogy ilyen autót gyártsanak, nem az ő stílusuk. Főleg hogy aztán a fosvágen az alapokat lenyúlta a tuareghez. De nem volt más választásuk. És lám bejött... Most meg itt a szétkapkodott GT2, GT3 sorozat és ott a Carrera GT. Nomeg a Cayenne második generációja, amiből mindezek fejlesztését pénzelik.
Az alfa meg szépen erről is lemaradt és most kapkod a mentőövért. És ez az amit rettenetesen sajnálok. Mert olyan mintha most az új modelltől várnák a csodát.Bízom benne, hogy megtörténik és pár olyan modell is érkezik ami az "Alfa érzést" hozza vissza. mert nekem sehogy nem jön be a MiTo és a Giulietta orra sem az igazi. Igaz, nem én leszek az aki ezt újonnan megveszi.
És ahogy mondtad is.. DeSilva azért nem alkot olyan rosszat. Nem vagyok benne biztos hogy rossz irányba terelné a designt.
Tommi27-07-2010 00:28:45 // 15480
Nem azt mondtam, hogy a Lambo szürkült. Sőt, virágzik. És azt sem mondtam, hogy az RS6 egy felpiszkált Lambo. Ne csúsztass :))) Csak számomra finoman szólva sem okés, hogy a világ egyik legexkluzívabb olasz sportkocsija ugyanazt a motort kapja, amit egy német családi szedán - és amit Magyarországon gyártanak. Ez utóbbival semmi bajom, csak furcsa szitu :) De hát ügye költséghatékonynak kell lenni :)))
DE már rég nem az, mint ami volt, függetlenül attól, hogy milyen helyzetben volt régen. Most, hogy kint voltunk a 100 éves Alfa szülinapon Milánóban, utána "afterpartyként" elmentünk Maranelloba, ismét meglátogattuk a Panini család birtokát és megnéztük a veterán Maserati gyűjteményüket ÉS természetesen a Lambo sem maradhatott ki most sem.
Voltunk Sant' Agata Bolognese-ben a gyárnál, ott van a gyári múzeum a főbejárat mellett. A parkoló tele ingolstadti rendszámú Audikkal, a múzeumban és a shopban is németül szólt hozzánk a pénztáros, bent pedig kb csak autók, de a Lambo múltjából más nem nagyon. Traktor nem volt, motorcsónakok (ebben is zseni a Lamborghini) se nagyon (a 2006-os látogatásunkkor kissé még más volt a helyzet), az ajándékbolt kb semmit nem ért, alig volt valami és persze az is drágán.
Néhány faluval arrébb, Dossoban van a család Lambo múzeuma, ami egészen más kategória... A család története, rengeteg régi fotó, tanulmányautók, traktorok, II. János Pál pápa Lamborghini (!) golfautója, amit kizárólag a Vatikán kertjében használt, a gyáralapító Ferruccio Lamborghini saját Miurája, stb... Szóval igazi kuriózumok. A gyári múzeumban meg pár régi Countach, Espada és hasonlók, azonkívül csak az új autók. Nem mintha ettől egy autómániásnak nem verne hevesebben a szíve, de a másikkal összehasonlíthatatlan...
Hogy mindennek mi köze az Alfához? :) Kicsit az volt az érzésem már 2006-ban is és ez most még jobban megerősödött, hogy a VW-nek a Lambo "csak" egy fejőstehén, ami hozza a profitot. Nagyon lesarkítva ez így is van és megértem őket. DE szerintem lehetne ezt "normálisabban" is csinálni, tiszteletben tartani a hagyományokat, a múltat és mindazt, amit a Lamborghini 50 éve képvisel a sportkocsik között. És attól tartok, hogy ha az Alfa a németek kezébe kerülne, nekik a profiton kívül más nem lenne fontos.
Itt volt például ez a milánói születésnap. A 3 éves 147-esemmel 70-80 éves veteránokkal nyomtuk a monzai F1-es pályán, 5.000 Alfa vonult fel Milánóban és 12.000 rajongó jött el. Nehéz helyzetben van az Alfa, de akkor is megcsinálták, egy éve készültek rá. Az Audi tavaly volt 100 éves. Semmi, de tényleg semmi nem volt. Nyílt egy múzeum Ingolstadtban, ahová összeszedtek mindent, amit száz év alatt gyártottak. Szép kiállítás meg minden, de ezen kívül senki nem tudott arról, hogy centenáriumot ünnepelnek. A németeknek valamiért ez nem volt fontos. És mint említettem, attól tartok, hogy ha valaki megveszi az Alfát, a nyereségen kívül mindenre szarni fog. Amit sosem értenék meg, ennyire nem kell(ene) mindent feláldozni a kapitalizmus oltárán.
Elnézést a hosszért és a kirohanásért, de ezt gondolom :))) Nem vagyok globalizáció- meg fejlődés ellenes, de lehetne ezt ésszel is csinálni...
DE már rég nem az, mint ami volt, függetlenül attól, hogy milyen helyzetben volt régen. Most, hogy kint voltunk a 100 éves Alfa szülinapon Milánóban, utána "afterpartyként" elmentünk Maranelloba, ismét meglátogattuk a Panini család birtokát és megnéztük a veterán Maserati gyűjteményüket ÉS természetesen a Lambo sem maradhatott ki most sem.
Voltunk Sant' Agata Bolognese-ben a gyárnál, ott van a gyári múzeum a főbejárat mellett. A parkoló tele ingolstadti rendszámú Audikkal, a múzeumban és a shopban is németül szólt hozzánk a pénztáros, bent pedig kb csak autók, de a Lambo múltjából más nem nagyon. Traktor nem volt, motorcsónakok (ebben is zseni a Lamborghini) se nagyon (a 2006-os látogatásunkkor kissé még más volt a helyzet), az ajándékbolt kb semmit nem ért, alig volt valami és persze az is drágán.
Néhány faluval arrébb, Dossoban van a család Lambo múzeuma, ami egészen más kategória... A család története, rengeteg régi fotó, tanulmányautók, traktorok, II. János Pál pápa Lamborghini (!) golfautója, amit kizárólag a Vatikán kertjében használt, a gyáralapító Ferruccio Lamborghini saját Miurája, stb... Szóval igazi kuriózumok. A gyári múzeumban meg pár régi Countach, Espada és hasonlók, azonkívül csak az új autók. Nem mintha ettől egy autómániásnak nem verne hevesebben a szíve, de a másikkal összehasonlíthatatlan...
Hogy mindennek mi köze az Alfához? :) Kicsit az volt az érzésem már 2006-ban is és ez most még jobban megerősödött, hogy a VW-nek a Lambo "csak" egy fejőstehén, ami hozza a profitot. Nagyon lesarkítva ez így is van és megértem őket. DE szerintem lehetne ezt "normálisabban" is csinálni, tiszteletben tartani a hagyományokat, a múltat és mindazt, amit a Lamborghini 50 éve képvisel a sportkocsik között. És attól tartok, hogy ha az Alfa a németek kezébe kerülne, nekik a profiton kívül más nem lenne fontos.
Itt volt például ez a milánói születésnap. A 3 éves 147-esemmel 70-80 éves veteránokkal nyomtuk a monzai F1-es pályán, 5.000 Alfa vonult fel Milánóban és 12.000 rajongó jött el. Nehéz helyzetben van az Alfa, de akkor is megcsinálták, egy éve készültek rá. Az Audi tavaly volt 100 éves. Semmi, de tényleg semmi nem volt. Nyílt egy múzeum Ingolstadtban, ahová összeszedtek mindent, amit száz év alatt gyártottak. Szép kiállítás meg minden, de ezen kívül senki nem tudott arról, hogy centenáriumot ünnepelnek. A németeknek valamiért ez nem volt fontos. És mint említettem, attól tartok, hogy ha valaki megveszi az Alfát, a nyereségen kívül mindenre szarni fog. Amit sosem értenék meg, ennyire nem kell(ene) mindent feláldozni a kapitalizmus oltárán.
Elnézést a hosszért és a kirohanásért, de ezt gondolom :))) Nem vagyok globalizáció- meg fejlődés ellenes, de lehetne ezt ésszel is csinálni...
KGBMAN27-07-2010 00:01:03 // 15479
A lambo egyáltalán nem szürkült... És nem a Galardo a felpiszkált RS6, hanem az RS6 kapott lambo motort. Erről is szólt a marketing.. Éslássuk be nem olyan erőtlen az a gallardo... Nemde? És mióta létezik (mert az audi idején kezdték gyártani) kilábalt a szarból a lambo. Másképp már rég bezárhatott volna mert folyamatosan adták kézről kézre..
Kazes☻26-07-2010 23:54:45 // 15478
Biztos arra gondol a cartárs, hogy már eddig gyártották a jelenlegi 15 kocsijukba, akkor már az lesz a 16.-ban is és csak meg kell emelni a termelést és nem egy külön gyárat fenntartani hozzá. :)
Kazes☻26-07-2010 23:52:05 // 15477
Inkább mondjuk 'Alfa Liebe'! :)))))))))))))
Broaf...
Broaf...
GEORGE26-07-2010 23:48:57 // 15476
Amúgy mitől olcsóbb a TDI? Honnan tudod, hogy azt olcsóbb előállítani????
satya26-07-2010 23:40:58 // 15475
érdekes, hogy a Fiat 1.6-os dizel meg a vw 1.6 cr tdi-je ürmérete, és furat-lökete egyezik. ja meg a teljesítménye. a nyomaték nem. fura.
GEORGE26-07-2010 23:31:22 // 15474
Az Alfa Amore meg átíródik "Dajcse" Amore :-)))
Igazából nem tudom mitévő lennék, ha nagyon "német"-es Alfák születnének.
Nagy valószínűséggel átülnék egy komolyabb mocis Fiat Bravoba, vagy EVO Puntoba...Marty meg járna Fiat terepjáróval.....vagy Ulysse utoddal...
Igazából nem tudom mitévő lennék, ha nagyon "német"-es Alfák születnének.
Nagy valószínűséggel átülnék egy komolyabb mocis Fiat Bravoba, vagy EVO Puntoba...Marty meg járna Fiat terepjáróval.....vagy Ulysse utoddal...
GEORGE26-07-2010 23:29:02 // 15473
Legalább lenne V6-os diesel :-)
WarbiRunner (Gyuri)26-07-2010 23:16:41 // 15472
Hol számít az már hogy jobb e? A cél csak annyi, hogy minnél kevesebb féle alkatrészből minnél nagyobb tömegben gyártani. Így lesz olcsó. Hidd el, TDI lenne az Alfákban...
BeeGee26-07-2010 22:51:04 // 15471
Agree.
Szerintem bő tíz év és nem marad több három-négy autókonszernnél (kínai szarokat most ne számoljuk ide :) )
Minden kontinensen egy, nálunk kis szerencsével a vw mellett a fiat túlélhet. Ezek felvásárolják az összes kicsi márkát, egy részüket kicserélik egymással, egy részüket kidobják.
A Fiatnak van 2 luxusmárkája és 2 prémium márkája jut egy tömeggyárra és sok sok érdekeltsége más tömeggyárban. Ha túlélésre játszik, akkor az Alfának és a Lanciának lesz a legkisebb esélye a maradásra (két ilyen márka sosem fog eltűnni, mindig lesz vevő rá, max lábbal tiporják a hagyományait, mint MG). A VW talán tervezi dobni a Seatot, helyette jöhet az Alfa. Így megvan mindenkinek a párja. Ferka ellen Lambó, BMW és Maser ellen az Alfa és az Audi, Bugatti a Pagani ellen.
Új kör van, egyel kevesebb a szék, valaki állva marad :)
Off-
Azt leszámítva, hogy nem is szimpik az új bmw-k és maga a modelloffenzíva nem hiszem, hogy hosszú távon talpon fognak ezzel maradni. Hamarosan kifut a modellciklus és főhet a fejük a folytatáson, de főleg a háttérszolgáltatásokon. Őket is a kiesősök közé sorolnám.
Szerintem bő tíz év és nem marad több három-négy autókonszernnél (kínai szarokat most ne számoljuk ide :) )
Minden kontinensen egy, nálunk kis szerencsével a vw mellett a fiat túlélhet. Ezek felvásárolják az összes kicsi márkát, egy részüket kicserélik egymással, egy részüket kidobják.
A Fiatnak van 2 luxusmárkája és 2 prémium márkája jut egy tömeggyárra és sok sok érdekeltsége más tömeggyárban. Ha túlélésre játszik, akkor az Alfának és a Lanciának lesz a legkisebb esélye a maradásra (két ilyen márka sosem fog eltűnni, mindig lesz vevő rá, max lábbal tiporják a hagyományait, mint MG). A VW talán tervezi dobni a Seatot, helyette jöhet az Alfa. Így megvan mindenkinek a párja. Ferka ellen Lambó, BMW és Maser ellen az Alfa és az Audi, Bugatti a Pagani ellen.
Új kör van, egyel kevesebb a szék, valaki állva marad :)
Off-
Azt leszámítva, hogy nem is szimpik az új bmw-k és maga a modelloffenzíva nem hiszem, hogy hosszú távon talpon fognak ezzel maradni. Hamarosan kifut a modellciklus és főhet a fejük a folytatáson, de főleg a háttérszolgáltatásokon. Őket is a kiesősök közé sorolnám.
Tommi26-07-2010 22:29:01 // 15470
Ahogy mondod, a tervekkel nincs gond, csak a megvalósításukkal :)
Satti írta, hogy a Seat pár évet kapott a "bizonyításra" és ha nem sikerül, megy a levesbe. Őket nem sajnálnám, mert nem egy olyan tradicionális márka, mint az Alfa. De ha a VW megvenne minket és nekünk sem sikerülne "bizonyítani", akkor az Alfát is megszüntetnék? :)
Persze, én sem értek egyet a mostani politikával, a MiTo, a Giulietta és a 159 alkotja a jelenlegi kínálatot. A Brerát június végéig lehetett rendelni, Spidert szintén és ugye a GT sincs már. Eredetileg az volt a tervem, hogy a jövő év második feléig gyártott Brerából megcsípek egy utolsó barabot (TBi motorral, TI csomaggal), de ezt már buktam :) És elég ciki, hogy jelenleg nincs egyetlen gran turismo sem pont az Alfánál. A Brera/Spider nem volt még öreg szerintem, 5 év után nem kellett volna leállni a gyártással. Vagy ha mégis, akkor kizárólag egyetlen okból: mert jön az utód. De erről egyenlőre mélyen hallgatnak.
Kicsit más példa, de hasonló: annak idején a Ford meg akarta venni az akkoriban nem túl nagy formában lévő Ferrarit. Még élt az Öreg és természetesen nem adta el. De nézzük meg most hol tart a Ferrari, nem győznek elég autót gyártani. Montezuzmó szépen gatyába rázta őket a Maseratival együtt - "házon belül" lenne a recept, ami már kétszer is működött.
Igazából nem értem miért tart itt most az Alfa, ahol. Nem felejtettek el autót építeni, de valahogy nem követik a trendet, nem figyelnek a piaci változásokra, mennek a saját fejük után és nem jól teszik. Pont ma olvastam egy cikket a TotalCar-on az új BMW Gran Coupé koncepcióról, érdekes cikk és teljesen egyetértek az első bekezdéssel:
"Régen egyszerű volt a világ: volt 3-as, 5-ös, 7-es meg egy-két deviáns, mint a 6-os vagy a 8-as. Ennyiből lehetett válogatni a BMW-nél, és a stuttgarti riválisok sem tértek el nagyon a normától. Aztán az Audi szép lassan a nyakukra nőtt, és egyszer csak valaki elkezdte betömködni a hézagokat. Jöttek a kombik, a kupék, az álterepjárók, mindenféle praktikus vagy annak mondott köztes modellek, és ma már ott tartunk, hogy gondolkodni kell: melyik is az a CLS? Ja, az a nagy, négyajtós banánformájú Merci. Naná, hogy a BMW sem maradhat le a versenyben, nekik is kellett egy négyajtós kupé, ami a klasszikus értelmezés szerint önmagában is ellentmondás."
És valahol ezt érzem az Alfánál is: maradtak a régi, "jól bevált" modellpalettánál, miközben megjelentek olyan autók, mint pl a Mercedes CLS, R-osztály vagy a BMW X6. Ha valaki mondjuk 10 évvel ezelőtt azt mondja, hogy ilyen autók fognak az utakon szaladgálni, valszeg mindenki kiröhögi őket :) És tessék, ez van... Elmosódtak a kategória határok, mindenki gyárt mindent, amit el lehet adni. Csak mi nem :)))
Satti írta, hogy a Seat pár évet kapott a "bizonyításra" és ha nem sikerül, megy a levesbe. Őket nem sajnálnám, mert nem egy olyan tradicionális márka, mint az Alfa. De ha a VW megvenne minket és nekünk sem sikerülne "bizonyítani", akkor az Alfát is megszüntetnék? :)
Persze, én sem értek egyet a mostani politikával, a MiTo, a Giulietta és a 159 alkotja a jelenlegi kínálatot. A Brerát június végéig lehetett rendelni, Spidert szintén és ugye a GT sincs már. Eredetileg az volt a tervem, hogy a jövő év második feléig gyártott Brerából megcsípek egy utolsó barabot (TBi motorral, TI csomaggal), de ezt már buktam :) És elég ciki, hogy jelenleg nincs egyetlen gran turismo sem pont az Alfánál. A Brera/Spider nem volt még öreg szerintem, 5 év után nem kellett volna leállni a gyártással. Vagy ha mégis, akkor kizárólag egyetlen okból: mert jön az utód. De erről egyenlőre mélyen hallgatnak.
Kicsit más példa, de hasonló: annak idején a Ford meg akarta venni az akkoriban nem túl nagy formában lévő Ferrarit. Még élt az Öreg és természetesen nem adta el. De nézzük meg most hol tart a Ferrari, nem győznek elég autót gyártani. Montezuzmó szépen gatyába rázta őket a Maseratival együtt - "házon belül" lenne a recept, ami már kétszer is működött.
Igazából nem értem miért tart itt most az Alfa, ahol. Nem felejtettek el autót építeni, de valahogy nem követik a trendet, nem figyelnek a piaci változásokra, mennek a saját fejük után és nem jól teszik. Pont ma olvastam egy cikket a TotalCar-on az új BMW Gran Coupé koncepcióról, érdekes cikk és teljesen egyetértek az első bekezdéssel:
"Régen egyszerű volt a világ: volt 3-as, 5-ös, 7-es meg egy-két deviáns, mint a 6-os vagy a 8-as. Ennyiből lehetett válogatni a BMW-nél, és a stuttgarti riválisok sem tértek el nagyon a normától. Aztán az Audi szép lassan a nyakukra nőtt, és egyszer csak valaki elkezdte betömködni a hézagokat. Jöttek a kombik, a kupék, az álterepjárók, mindenféle praktikus vagy annak mondott köztes modellek, és ma már ott tartunk, hogy gondolkodni kell: melyik is az a CLS? Ja, az a nagy, négyajtós banánformájú Merci. Naná, hogy a BMW sem maradhat le a versenyben, nekik is kellett egy négyajtós kupé, ami a klasszikus értelmezés szerint önmagában is ellentmondás."
És valahol ezt érzem az Alfánál is: maradtak a régi, "jól bevált" modellpalettánál, miközben megjelentek olyan autók, mint pl a Mercedes CLS, R-osztály vagy a BMW X6. Ha valaki mondjuk 10 évvel ezelőtt azt mondja, hogy ilyen autók fognak az utakon szaladgálni, valszeg mindenki kiröhögi őket :) És tessék, ez van... Elmosódtak a kategória határok, mindenki gyárt mindent, amit el lehet adni. Csak mi nem :)))
Tommi26-07-2010 22:19:22 // 15469
Te ki vagy, ismerlek? :)))
Viccet félretéve: oké, hogy vége, de nemrég volt ilyen korszak, amit én személy szerint nem kicsit a hagyomány és presztízs lábbal tiprásának tartok. Németországban a targoncás Jaguarral jár dolgozni :) Nem vicc, jópárszor láttam. Jópár évvel ezelőtt a Jaguar még egészen másról szólt. Kíváncsi vagyok ez az új vonal mennyire fog bejönni nekik...
Viccet félretéve: oké, hogy vége, de nemrég volt ilyen korszak, amit én személy szerint nem kicsit a hagyomány és presztízs lábbal tiprásának tartok. Németországban a targoncás Jaguarral jár dolgozni :) Nem vicc, jópárszor láttam. Jópár évvel ezelőtt a Jaguar még egészen másról szólt. Kíváncsi vagyok ez az új vonal mennyire fog bejönni nekik...
Tommi26-07-2010 22:17:37 // 15468
Poló!
Elnézést, rosszul tudtam, Te ezzel jobban képben vagy. De gondolom a lényeg lejött :)
Elnézést, rosszul tudtam, Te ezzel jobban képben vagy. De gondolom a lényeg lejött :)
Tommi26-07-2010 22:16:53 // 15467
Ez is igaz, az Alfa a superbike-on kívül kb sehol nincs... WTCC-ből kiszálltak, más sorozatban sem indulnak, hová lett a sportos szív? :)))
Poló26-07-2010 21:45:21 // 15466
Jó hangjuk van az audiknak, naponta hallom őket, ahogy a kollégák nyúzzák őket a tesztpályán.
BeeGee26-07-2010 21:41:36 // 15464
Sajna sehol sem.
GEORGE26-07-2010 21:29:40 // 15463
Nem adok, mert nincs, ha lenne akkor vennék én is :-)
Amúgy meg mintha már nem lehetne rendelni Brerát....
Amúgy meg mintha már nem lehetne rendelni Brerát....
pityke26-07-2010 21:29:26 // 15462
szerintem kinnt még biztos lehet csak itthon nem..
Vikking 31126-07-2010 21:28:13 // 15461
Hadd gratuláljak, nagyon jó lett a Giu cikk! :))))
BeeGee26-07-2010 21:26:51 // 15460
Hiába mennél, nem rendelhető már..
Benőke26-07-2010 21:15:01 // 15459
Az 1.4 Tjet is jó lett azért. :) Tudom nem 200 ló de a kisebb autókban, mint a Mito s a Gulietta elég használhatóra sikeredett :)
Az ódi motorjainál nagyobb a választék na de akkor mi szól majd a benzines melett? Se jó hangja se semmi még csak nem is olasz? :(
Az ódi motorjainál nagyobb a választék na de akkor mi szól majd a benzines melett? Se jó hangja se semmi még csak nem is olasz? :(
Selmak26-07-2010 21:11:38 // 15458
Zsetont adsz rá, mert akkor rögtön rohanok Brerat venni 1750 TBi-vel.
tipoatti26-07-2010 20:56:57 // 15456
Maximálisan osztom a nézeteidet.
Poló26-07-2010 20:50:21 // 15455
Az egy dolog, hogy jobb az mjet, de a VW nem arra van beállva, nincs vele tapasztalat, nem arra vannak beállítva a gépek és a gyártósorok.
13726-07-2010 20:49:49 // 15454
A jtd licensz nem az Alfaé, hanem a Fiaté. Az Opelekben pedig még ez van a korábbi együttműködés miatt, de hamarosan koreai Chevy fejlesztésű dízeleik lesznek. Az Alfa Romeonak saját műszaki fejlesztései nincsenek.
mesa26-07-2010 20:48:09 // 15453
Van két Jag tulaj ismerősöm. Nagyon ízesen tudják felemlegetni a gyártó kézmíves nőnemű ősét :)
BeeGee26-07-2010 20:47:26 // 15452
Hát a FIAT terve sem éppen szívet melengetőek. Vagy ha éppen azok, sose készülnek el :)
Jaguarhoz kommentálva, az fordos éra volt, amit említesz. A Ford pedig mindent elbakott, amihez nyúlt. A VW nem. Max a Seatot, de ott nem volt semmi tradíció amit meg lehetett volna tartani. A levedlett, secondhand modellpolitika amit csinálnak vele, az szvsz a végét jelenti.
A VW konszernnél, vagy hívjuk Porsche konszerrnek, az mégis jobban hangzik, DaSilva igen nagy úr lett, aki odatette magát minden márkájukhoz előnyükre. Van pénzük, van érzékük megtartani a jó embereket, és jól marketingelnek és tudják, hogy mit kell megtartani egy tradicionális gyártótól.
Én mostanában nagyon nem vagyok megelégedve a Fiat referenciáival. Eddig bizakodó voltam, de most, hogy minden coupé és spider eltűnt a kínálatból utód nélkül, már attól félek, hogy előbb lesz az Alfának 2 hengeres eco mocija, mint V6os... Ez jót tenne az alfának? :)
Jaguarhoz kommentálva, az fordos éra volt, amit említesz. A Ford pedig mindent elbakott, amihez nyúlt. A VW nem. Max a Seatot, de ott nem volt semmi tradíció amit meg lehetett volna tartani. A levedlett, secondhand modellpolitika amit csinálnak vele, az szvsz a végét jelenti.
A VW konszernnél, vagy hívjuk Porsche konszerrnek, az mégis jobban hangzik, DaSilva igen nagy úr lett, aki odatette magát minden márkájukhoz előnyükre. Van pénzük, van érzékük megtartani a jó embereket, és jól marketingelnek és tudják, hogy mit kell megtartani egy tradicionális gyártótól.
Én mostanában nagyon nem vagyok megelégedve a Fiat referenciáival. Eddig bizakodó voltam, de most, hogy minden coupé és spider eltűnt a kínálatból utód nélkül, már attól félek, hogy előbb lesz az Alfának 2 hengeres eco mocija, mint V6os... Ez jót tenne az alfának? :)
GEORGE26-07-2010 20:46:55 // 15451
Az mjet jobb a tdi-től, ergo szerintem azok élnének tovább, a benzin motorok meg jöhetnek, amúgy sincs az Alfának az 1,8 Tbi-n kívül rendes motorja
Poló26-07-2010 20:43:26 // 15449
A TDI-kkel együtt lennének TFSI-k is. Nem a VW-k kapnának mjet-et, hanem az Alfák kapnának Audi motort. Mondjuk az év motorját, a 2,5 TFSI-t 340 lóerővel, ami elsőre 400 lovasra sikerült.
tipoatti26-07-2010 20:40:46 // 15448
Ez igaz, a Jag SEM a megbízhatósága miatt lett legendás... ;)
GEORGE26-07-2010 20:37:38 // 15447
Szerinted ha németek megveszik az Alfát, akkor mindjárt TDI motorok lesznek benne?
Szerintem meg a német autóba lennének jtd-k!!
Mint ahogy már most is van szinte az összes opelbe 1,3 és 1,9 jtd.
Szerintem meg a német autóba lennének jtd-k!!
Mint ahogy már most is van szinte az összes opelbe 1,3 és 1,9 jtd.
mesa26-07-2010 20:27:16 // 15446
Mondjuk a Jag megbízhatatlanságán már nem oszt, nem szoroz, hogy indiai (áttételesen FIAT, ergo olasz) az új tulajdonos :)
Kazes☻26-07-2010 20:25:51 // 15445
Erre azért nem vennék mérget a helyedben. :)))
tipoatti26-07-2010 20:17:03 // 15444
A dízel-elsőkerekes-kombi autó-korszaknak VÉGE a Jaguarnál... Egy XF-ben nem sok kivetni valót találok pl., qrvára kéne! Az új XJ sem semmi... Ja, és asszem maláj,vagy indiai a tulajdon. Mégsem ártottak semmit,sőt! ;)
Satti26-07-2010 20:16:04 // 15443
Sosem dohogna TDi egy Alfában. :-)
Mint írtam is korábban, amennyiben lenne ebből az egészből vmi, a németek nagyon jól tudják, hogy a márka stílusát, jellegét meg kell tartani, nem erőltetnék rá az egyen VW stílust, ami egyébként nem is annyira jellemző, mert a konszern minden más márkájának is megvan a maga arculata, de az Alfa az természetsen teljesen más jelleget kapna, megtartanák sztem a déli, temperamentumos, latin vérvonalat.
Mint írtam is korábban, amennyiben lenne ebből az egészből vmi, a németek nagyon jól tudják, hogy a márka stílusát, jellegét meg kell tartani, nem erőltetnék rá az egyen VW stílust, ami egyébként nem is annyira jellemző, mert a konszern minden más márkájának is megvan a maga arculata, de az Alfa az természetsen teljesen más jelleget kapna, megtartanák sztem a déli, temperamentumos, latin vérvonalat.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
571
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?