Forum >> A jövő Alfái
GTPeti12-04-2011 21:41:26 // 17992
Nehogy éjjel riadtan felébredj, mert álmodban egy dízel GTV-vel vezetsz. :))
BeeGee12-04-2011 21:39:10 // 17991
Nekem se kéne bmw, pláne 5ös, de tök meg tudom érteni azokat akiknek elég 8,1-es gyorsulás és a 225 végseb.
Tehát akkor mi a csíziód a kérdésedre? :)
Tehát akkor mi a csíziód a kérdésedre? :)
Erhard 242 (Pure Energy)12-04-2011 21:35:09 // 17990
no ha bmw bzi lennék előbb kéne 320d mint 520d :) de mivel Alfa bzi vagyok ha már nem csinál a gyár erősebb dejzelet akkor saját magunknak kell gondoskodni az erőről ...csak hogy tartsuk az egyensúlyt :P
GTPeti12-04-2011 21:34:59 // 17989
Én a 159-et, de rövid úton keresnék bele egy öthengeres motrot. :)
BeeGee12-04-2011 21:33:07 // 17988
Magyarul az olcsóbbat - járós autó.
BeeGee12-04-2011 21:32:19 // 17987
E két modell kapcsán tényleg nem.
A 147est választanám.
A 147est választanám.
Erhard 242 (Pure Energy)12-04-2011 21:29:51 // 17986
olyat nem akartam felhozni példának ami nincs de mondjuk 166 1.9jtd-vel is érdekes lett volna :P hasonló mint az 520d...
GTPeti12-04-2011 21:28:01 // 17985
A 159 8V az kicsit SM kategóriás gép. :)
Erhard 242 (Pure Energy)12-04-2011 21:27:18 // 17984
lehet bennem van a hiba de engem irritál ha előttem megy valaki késztetést érzek arra hogy lehagyjam vagy menjen ő gyorsabban :)
Erhard 242 (Pure Energy)12-04-2011 21:26:07 // 17983
látom még mindig nem érted a csíziót mondjuk Alfa nyelvre lefordítva Te melyiket választanád? 159 1.9JTDM 8V vagy 147 1.9JTDM 8V? persze új autókról beszélgetünk azonos felszereltséggel kb 2 millás árkülönbözettel...
BeeGee12-04-2011 21:22:28 // 17982
Aha. Sőt, oldalkeret szereltem rá, h ne boruljon fel :)
Grando12-04-2011 21:22:16 // 17981
Dinamizmus über alles! :DD
BeeGee12-04-2011 21:17:57 // 17980
Mondjuk tényleg az vagyok :) Illetve inkább lepattintom magamról mások hülyeségét, mint felvegyem, nyugodtabb úgy az élet. Meg hát többen vannak.. :) Dudálok és kuanyázok ha kell, de el is felejtem utána. De ez már nem erre a topikra tartozik :)
Visszakanyarodva kicsit, a kutya ott van elásva, hogy a legtöbben egy autótól várják el, hogy mindenben megfeleljen. Olyan pedig nincs. Még egy átlagos új Alfa árából is lehet annyit csalni, hogy kijöjjön kettő. Egy, ami alkalmas hétköznapokra (mondjuk egy 0 km-es), egy ami alkalmas a hobbira (akármi). Egy bömbi árából meg mégnagyobb a játszótér, ezért tartom elfogadhatónak az 520d-t is, mert az 535d hez képest (ha van ilyen egyátalán) az árkülönbözetből már elég vidám dolgokból lehet válogatni.
Visszakanyarodva kicsit, a kutya ott van elásva, hogy a legtöbben egy autótól várják el, hogy mindenben megfeleljen. Olyan pedig nincs. Még egy átlagos új Alfa árából is lehet annyit csalni, hogy kijöjjön kettő. Egy, ami alkalmas hétköznapokra (mondjuk egy 0 km-es), egy ami alkalmas a hobbira (akármi). Egy bömbi árából meg mégnagyobb a játszótér, ezért tartom elfogadhatónak az 520d-t is, mert az 535d hez képest (ha van ilyen egyátalán) az árkülönbözetből már elég vidám dolgokból lehet válogatni.
Erhard 242 (Pure Energy)12-04-2011 21:13:21 // 17979
én napiasan megyek ki a városból és hülyét kapnék ha a távolsági busz mögött kéne mennem 70-nel, inkább vissza háromba egy kövér gáz és már is megelőztem 4 autót meg a buszt :)
Andy12-04-2011 21:06:46 // 17978
Ki purcant a lengéscsillapító a GTV-ben, vagy miért nem lehet vele gyorsan kanyarodni? :)))
Grando12-04-2011 21:04:49 // 17977
Akkor te valóban egy türelmes ember vagy. ;)))
Én megőrülnék. Pedig nem vagyok egy nyomulóbajnok amúgy - városban legalábbis semmiképpen. Városon kívül... ott más a helyzet...
Amúgy általában mások töketlenkedésétől rántok hülyét. Olyankor viszont szakad a cérna. Na akkor jól jön egy dimenzióugrás. :))
Én megőrülnék. Pedig nem vagyok egy nyomulóbajnok amúgy - városban legalábbis semmiképpen. Városon kívül... ott más a helyzet...
Amúgy általában mások töketlenkedésétől rántok hülyét. Olyankor viszont szakad a cérna. Na akkor jól jön egy dimenzióugrás. :))
BeeGee12-04-2011 20:40:27 // 17976
Írtam is, hétköznapokon most egy Lybra 1.9 8V vel tolom amiből jó ha 90 LE megvan. Lehet, hogy az autónak van nyugtató hatása, vagy öregszem, és annak ellenére hogy 90% bpen közlekedem, tök nem érzem stresszesnek a vezetést a gyengesége miatt. De még Bécs-Bp-Bécs etap sem nyűg vele, és nem rég voltam vele vakáción, 4000 km-es olasz út sem volt szar vele. (Arról nem is beszélve, hogy Firenzétől lefelé a GTV-vel sem tudtam volna 130 felett menni, olyan kanyargósak az utak) Nem mondom, hogy elég a 100LE , de a közlekedéshez szerintem sem kell több, mint 150 Le és 300 Nm.
Ha hobby és élvezet az autó, akkor persze nincs felső határ :)
Ha hobby és élvezet az autó, akkor persze nincs felső határ :)
Grando12-04-2011 20:19:32 // 17975
Pedig tényleg nem mond hülyeséget Warbi. Ahogy írtam is, a kicsivel tapasztalom azt, amiről beszél. Ha nagyritkán megyek vele az autópályán teljesen megvan a vázolt szitu. Az 1.4-es ketyere tempója azt engedi meg, hogy ússzak az árral. A lámák pedig tuti, hogy ott úsznak a tömegben. Ellépni nem tudok tőlük, lassabban menni meg már tényleg felérne egy altatóval.
Általában persze a nagyvaddal közlekedek. Ha ilyenkor találkozok vmi szerencsétlenkedővel, egyszerűen lépek egyet, és már el is hagytam. Többet nem látom. Nem kell feszülten figyelnem, hogy milyen baromságot csinál, vagy mikor okoz vmi galibát előttem. Ezt egy 100 lovas autóval, ami "csupán" arra jogosít, hogy szépen elvegyülj a tömegben (sebességben, tempóban, dinamikában), nem nagyon lehet megtenni.
Komolyan mondom, hogy nyugisabb ugyanaz az út a 166-tal pörögve, mint a kicsivel normál tempóban. ;)))
Ezt nem értik sokan, akik a sok lóerő hallatán egyedül csak a végsebességre asszociálnak. Pedig marhára nem az a lényeg. Dehát ezt ne neked magyarázzam, igaz? :DD
Viszont egy gyenge kisautóba be kéne ülnöd egyszer, és végigszenvedni vele mondjuk egy 2-300 km-es utat, jól a sűrűjében, begyűjtve az összes szerencsétlent, aki ott cselleng. Mert ezek ragadnak is ám, ha tehetik - amolyan csordaszellemtől vezérelve. :DDD
Ha meg már volt szerencséd ilyenhez, akkor birkatürelmű ember vagy. Jó neked. ;)))
Általában persze a nagyvaddal közlekedek. Ha ilyenkor találkozok vmi szerencsétlenkedővel, egyszerűen lépek egyet, és már el is hagytam. Többet nem látom. Nem kell feszülten figyelnem, hogy milyen baromságot csinál, vagy mikor okoz vmi galibát előttem. Ezt egy 100 lovas autóval, ami "csupán" arra jogosít, hogy szépen elvegyülj a tömegben (sebességben, tempóban, dinamikában), nem nagyon lehet megtenni.
Komolyan mondom, hogy nyugisabb ugyanaz az út a 166-tal pörögve, mint a kicsivel normál tempóban. ;)))
Ezt nem értik sokan, akik a sok lóerő hallatán egyedül csak a végsebességre asszociálnak. Pedig marhára nem az a lényeg. Dehát ezt ne neked magyarázzam, igaz? :DD
Viszont egy gyenge kisautóba be kéne ülnöd egyszer, és végigszenvedni vele mondjuk egy 2-300 km-es utat, jól a sűrűjében, begyűjtve az összes szerencsétlent, aki ott cselleng. Mert ezek ragadnak is ám, ha tehetik - amolyan csordaszellemtől vezérelve. :DDD
Ha meg már volt szerencséd ilyenhez, akkor birkatürelmű ember vagy. Jó neked. ;)))
kbk12-04-2011 19:53:27 // 17974
én egy dolgot rühellek, ahol nagyon keveslem a 120 pacimat, minden más helyzetben ha nem is kényelmesen sok, de bőven elegendő szokott lenni. ez a helyzet pedig nem más, mint az "este, rossz és kanyargós úton konvojban haladó teherautók/kamionok/suzukis nagyapók esete". na ilyenkor van a halál f*szának kedve egyenként előzgetni őket (ha egyáltalán engedik, mert jobbára leszarják, hogy beférsz -e a konvoj közepébe valahol), ha 120 helyett 240 ló lenne a lábam alatt, hát valszeg az első jobban belátható egyenesnél otthagynám az egészet...
BeeGee12-04-2011 19:44:23 // 17973
Ez nekem 'most megmutatomosokról szólt': "Mert csak a BMW-sége miatt rápróbálnak lépten nyomon" azért írtam, amit.
Egyébként én vajmi keveset futok bele olyan esetekbe, amiket írsz. Ha lámázás van, azok olyanok, amit vagy meg tudok oldani kormánnyal, vagy fékezek, de az mindegy hogy 100 Le (a hétköznapi) vagy 240 van alattam éppen. Mondjuk engem utcai harcosok sem találnak meg, csak 3 évente egyszer :)
Egyébként én vajmi keveset futok bele olyan esetekbe, amiket írsz. Ha lámázás van, azok olyanok, amit vagy meg tudok oldani kormánnyal, vagy fékezek, de az mindegy hogy 100 Le (a hétköznapi) vagy 240 van alattam éppen. Mondjuk engem utcai harcosok sem találnak meg, csak 3 évente egyszer :)
Tom1212-04-2011 18:02:30 // 17972
Nyugi, értem, mire gondolsz, én is tapasztalatból írtam, mert naponta több ilyen "forgalomakadállyal" futok össze. Az "ötlet" onnan jött, hogy egyszer egy ismerősöm vitt egy 1.1-es Puntoval, aki nem igazán volt a helyzet magaslatán, aztán ahányszor megelőzték /normális tempóban, ahogy pl. én is szoktam :-)/, akkor lefagyott, hogy mekkora "parasztok" vannak, hogy mjd´le tolják az útról, mire jó ez az erőfitogtatás, stb, holott ő tartott fel mindenkit, de neki az volt a normális.:-)
WarbiRunner (Gyuri)12-04-2011 17:26:44 // 17971
Akkor nem érted mit írok. Nem másokról szól, a saját kényelmemről. Nem a kifele prémiumságról, hanem a célszerűségről és a nekem prémiumságról. Hol érdekel engem, hogy a másik mit gondol? Én igyekszem vigyázni rá, törekszem a türelmes reakciókra, innentől pont nem érdekel, hogy mit gondol. Hozzáteszem nem mindíg sikerül a türelem, ez ilyen móka, szerintem nem vagyok ezzel egyedül. Van mikor felhúznak, de biztos hogy kevesebbszer fordul elő, mint régebben. A Skodával mindíg sík ideg voltam, mert nem akart menni az a...mindíg beragadtam, nem tudtam előzni, stb. Erről van szó. Erősebb autó, kevesebb probléma. Ennyi.
Tom1212-04-2011 17:16:54 // 17970
Mikor meg pl. egy korosodó hölgy az 1.0-s kisautójával pöcsöl előtted hosszú percekig, mert nem igazán tudja, hogy mit akar és végre "állva hagyod", akkor azt gondolja magában, hogy : "Prémiumság - parasztság".
Minden csak nézőpont kérdése.;-)
Minden csak nézőpont kérdése.;-)
WarbiRunner (Gyuri)12-04-2011 16:45:02 // 17969
Vagy észre sem veszed hogy viccelődnek :-) Ez a nagy motor és a prémiumság lényege szerintem.
WarbiRunner (Gyuri)12-04-2011 16:42:35 // 17968
Nem a "most majd megmutatom"-ról beszélek. Aki napi szinten közlekedik, az tapasztalhatja milyen az, amikor elkezd előzni, és mindíg akad valami pöcsköszörű, aki elkezdi nyomni mikor melléérsz. Ha jönnek szemben, ha nem. Aki sosem előz, annak ez nyilván nem gond. Ugyanígy pályán rengetegszer találkozok a szituval, hogy a kettővel gyorsabban menő jön a belsőben, és amint meglátja hogy én besorolnék elé (előttem mondjuk kamion) elkezdi nyomni neki, hogy beszorítson. És írhatnék még szitukat, amikor nem arra kell az erő hogy megmutasd, hanem hogy az ilyen pöcsfejek közeléből pikk-pakk el tudj lépni. És ez nagy biztonságérzetet ad, legalábbis nekem sokkal kényelmesebb így vezetni. Pályán az is előfordul, hogy valaki rámakad, elkezd okoskodni. Elengedem, aztán visszalassul és akadályoz. Aztán nem akarja hagyni hogy visszaelőzd, mert azt hiszi versenyzel. Pedig a szokásos 148km/h tartásán kívül semmi más célom nincs. Ilyenkor morcos mód, elküldöm 190-ig, lekoptatom és visszaállok 148-ra. Nekem már ennyi plusz erő nagyságrendekkel kényelmesebbé tette a pesti útjaimat.
Grando12-04-2011 16:40:07 // 17967
Ezt a kisautóval (33) tapasztalom. Alfa, piros, szárnya van, ráadásul rá van írva, hogy Imola. Mindig kóstolgatják. Visszavágni nem lehet vele, mert 1.4-es. :DD
A 166-tal bezzeg nem viccelődnek. :)))
A 166-tal bezzeg nem viccelődnek. :)))
Erhard 242 (Pure Energy)12-04-2011 16:37:19 // 17966
gondolom sokan azért vesznek 3.2V6-ot 2.0TS helyett mert így segítik adózásban az államkasszát :P véletlenül sem azért mert röpke 110 lóval több :P
BeeGee12-04-2011 16:31:49 // 17965
De miért kéne foglalkozni egy normál bmw tulajnak azzal, hogy ki megy be elé, vagy lehagyták a lámpánál? Nem azokra gondolok, akik péniszprotézisnek veszik az autót, hanem akik reális fejjel, közlekedni akarnak nyugodtan, csendben, gazdaságosan és pont a bmw imidzs fogta meg őket. Pont leszarják, hogy lehagyta őket egy wagonr+, mert a pályán sem fognak 150nél többel menni. De itthon valamiért mindenki meg akarja mutatni, hogy ő a király az utakon.
WarbiRunner (Gyuri)12-04-2011 16:26:33 // 17964
A szívás ott van, ahogy alább írtam is, hogy ma már a 10.5 egy átlag gyorsulás. 20 éve pont adta azt a kis előnyt, amitől függetlennek érezhetted magad a forgalom többi résztvevőjétől. Adta a tudatot, hogy ha kell, gyorsan ellépsz és kész. Ma ez kevés. Ma ugyanezzel a gyorsulással egy BMW enyhén szólva is kellemetlen autó lehet. Mert kényszer szitukba fogsz vele kerülni. Mert csak a BMW-sége miatt rápróbálnak lépten nyomon. Sok önigazoló átlagautóst tehetsz egy ilyennel boldoggá, de egy olyan autóba, ami kicsit is prémium szagú ez kevés. Akkor is ha téged nem zavar, hogy egy Asztra legyorsul, kellemetlen az amikor állandóan pöcsölnek veled és nem tudsz mit kezdeni.
Gerion12-04-2011 16:18:49 // 17963
Késik a Giulia.... :(
Ha az egész arra megy ki, hogy krájzleresítsék az Alfa elkészült designját az amerikai piac kedvéért, plusz így az egész csúszik 2 évet, akkor mégsem Giulia lesz a Volvom utódja... :(
Ha az egész arra megy ki, hogy krájzleresítsék az Alfa elkészült designját az amerikai piac kedvéért, plusz így az egész csúszik 2 évet, akkor mégsem Giulia lesz a Volvom utódja... :(
Erhard 242 (Pure Energy)12-04-2011 16:17:03 // 17962
érdekes gondolatok, ezek szerint én életem első autójánál Alfisti voltam csak úgy látszik kinőttem mert ott megborzongtam a hangtól, a látványtól, a miliőtől és nagyon nyugodtan vezettem max 110-zel ment....ez egy Trabant 601-es volt :P
Jimmi T.12-04-2011 16:07:55 // 17961
Nem öregedtél meg. Nekik még sietniük kell. A z Aifista szerintem nem csupán egy Alfát birtokló személy.Több annál. Azt hiszem sokkal régebben lettem az, mint Alfa tulajdonos. Lehet hogy sokkal mélyebb kötődés kell mint megvenni egy használt vagy új Alfát. Az hogy lökitek a nagyobbnál nagyobb okosságokat nem biztos hogy igazi Alfistává tesznek.
Ha nem borzong meg az ember a látványtól ,a hangtól bele ülve a miliőtől ami fogadja akkor vehet bátran mást. Számára csak matek az egész.
Ha nem borzong meg az ember a látványtól ,a hangtól bele ülve a miliőtől ami fogadja akkor vehet bátran mást. Számára csak matek az egész.
WarbiRunner (Gyuri)12-04-2011 15:30:30 // 17960
Pont a minap olvastam a hajdú-bihar megyei aut márka statisztikát. Legkevesebb Daihatsukból van, ezeket követi az Alfa . Az alfák átlag életkora 11 és 12 év közt!
WarbiRunner (Gyuri)12-04-2011 15:22:01 // 17959
Ezzel simán egyetértek. Az átlagnál kicsit erősebb motor biztonsági felszerelésnek tekinthető. Az enyém 105 lóval pont olyan átlagos volt, volt aminél alig de jobban ment, volt ami épphogy, de lehagyta. A többségről beszélek. Hogy mennyivel kényelmesebb és biztonságosabb ez így most kicsit felpiszkálva, az leírhatatlan. Az okoskodók környékéről gyorsan el lehet tűnni, majd szépen visszaállni a kényelmes tempóra. Igaz ez városban, országúton, autópályán. Sokkal könnyebb előzni, sokkal nehezebben hoznak kényszer szituációkba (ami itthon divat sajnos). A különbség ég és föld a 10sec körül gyorsuló és a 9sec körül gyorsuló autó közt. Azt hogy a 9 és a 8 közt van e ekkora nyugalom és biztonságérzet faktor különbség, azt nem tudom, de ennyi kell az biztos.
Selmak12-04-2011 14:53:39 // 17958
Az a baj hogy a környezetvédelmi normák a környezetet is megölik. A labor körülmények között elvégzett méréseken kívül a valós életben, közük nincs azokhoz a paraméterekhez, főleg a fogyasztást illetőleg, de mint megszokhattuk a sötétzöldek mindig valamelyik gazdasági lobbi talpnyalói.
Erhard 242 (Pure Energy)12-04-2011 14:32:02 // 17957
"Az új benyákat a környezetvédelmi normák és a fogyasztás csökkentés öli meg.." mint ha dejzelek nem ez ölné meg :P
BeeGee12-04-2011 14:08:03 // 17956
Úgy értem, hogy meg kellett erőszakolni a technikát, hogy sportos tulajdonságokat mutasson fel. Benzinnél annyira nem kell varázsolni, ha a sportosság a kérdés. Az új benyákat a környezetvédelmi normák és a fogyasztás csökkentés öli meg..
Abban is biztos vagyok, hogy több libabőrt okozna Neked is (mint az offos fanoknak, vagy autóbuziknak) egy 1990es M-es, mint egy mai 330d. Ugyanúgy, ahogy nálunk nagyobb élvezet volt terelgetni egy QV 145öst, mint egy 1.4 Mitot, vagy 1.9 147est.
Abban is biztos vagyok, hogy több libabőrt okozna Neked is (mint az offos fanoknak, vagy autóbuziknak) egy 1990es M-es, mint egy mai 330d. Ugyanúgy, ahogy nálunk nagyobb élvezet volt terelgetni egy QV 145öst, mint egy 1.4 Mitot, vagy 1.9 147est.
GTPeti12-04-2011 13:59:26 // 17955
És most őszintén, ad 5x nagyobb vezetési élményt 25Mért, mint egy egyszerű 156os 2.0TS 5gangos váltóval, ami volt mondjuk 5M akkor?
És ha nem ad? Attól még lehet sportos. Ez volt az eredeti kérdés, nem az ár-érték arány. :PP
(De nehogy ezekből arra a következtetésre juss, hogy dízel Ferrari-ról álmodom! :)
És ha nem ad? Attól még lehet sportos. Ez volt az eredeti kérdés, nem az ár-érték arány. :PP
(De nehogy ezekből arra a következtetésre juss, hogy dízel Ferrari-ról álmodom! :)
BeeGee12-04-2011 13:49:56 // 17954
Nekem nem. 330d-ről egy kényelmes, gyors utazóautó jut az eszembe. Attól a dízel még lehet gyors. A gyors önmagában nem egyenlő sportossággal.
És biztos, hogy jól autózható, jól gyorsul, fekszi az utat, nem fogy el a kanyarban a 2es, de ezt mind azért teszi, mert tele tömték felesleges technikával, 7gangos szvekivel, elektromos szabályzókkal. És most őszintén, ad 5x nagyobb vezetési élményt 25Mért, mint egy egyszerű 156os 2.0TS 5gangos váltóval, ami volt mondjuk 5M akkor?
És biztos, hogy jól autózható, jól gyorsul, fekszi az utat, nem fogy el a kanyarban a 2es, de ezt mind azért teszi, mert tele tömték felesleges technikával, 7gangos szvekivel, elektromos szabályzókkal. És most őszintén, ad 5x nagyobb vezetési élményt 25Mért, mint egy egyszerű 156os 2.0TS 5gangos váltóval, ami volt mondjuk 5M akkor?
padocska12-04-2011 13:43:57 // 17953
megint megy a parttalan, ortodox vita :)
véleményem szerint, tök mindegy milyen motor van benne.
Az a lényeg, hogyha a gázpedálra lépek, akkor történjen valami. Meginduljon az autó. Hogy most ez egy turbódízel, vagy turbóbenzines, vagy szívó, vagy véhat, vagy soröt, vagy vényolc, egyhenger, kéthenger, 1 liter, 2 liter, 5 liter....tök mindegy. Legyen meg a menetteljesítmény a tömeghez arányítva...
Az a lényeg, hogy ha akarom 120 km/h-val is be tudjak venni egy húzósabb kanyart a szerpentinen. leszarom, hogy csatolt ezer lengőkar, vagy mekferszonos a felfüggesztés, vagy hidropneumatikus, vagy anyámkínnya...
Az a lényeg, hogy ne kelljen 30ezrenként kicserélnem a futóművet...
Az a lényeg, hogy ne kelljen kinyitnom a motorháztetőt, csak évente egyszer, olajcserénél...
Az a lényeg, hogy ami az autóban benne van, az működjön.
az a lényeg, hogy nekem ne is kelljen szerelnem az autót, csak használni, úgy ahogy szeretném...
A többi nem lényeg...
a fogyasztás pénztárcafüggő...kompromisszumképes dolog, kalkulálható, mindenkinek magának kell tudnia mit bír
a hang szubjektív... (bár a mai világban már nem mérvadó a jó zaj és hangszigetelések miatt), valakinek kell a "koppány", valakinek a csend kell
a forma-design megint szubjektív. kinek pap, kinek a papné...
az meg, hogy ki hogy szereti, hogy 2-5ezerig lehessen érdemben használni, vagy 4-8ezerig...ez megint szubjektív...
egy csomó sztereotípiát, megszokást leszarok. mint pl nagyautóba v6 meg v8 kell...stb.
nem érdekel. ha beleülök menjen úgy, ahogy nekem megfelelne. egy két hengeres motor, ha az hozza a számomra megfelelő menetteljesítményt, és nem rohad le, felőlem lehet egy 8 méteres limuzinban is
üdv
bilon voltam :)
véleményem szerint, tök mindegy milyen motor van benne.
Az a lényeg, hogyha a gázpedálra lépek, akkor történjen valami. Meginduljon az autó. Hogy most ez egy turbódízel, vagy turbóbenzines, vagy szívó, vagy véhat, vagy soröt, vagy vényolc, egyhenger, kéthenger, 1 liter, 2 liter, 5 liter....tök mindegy. Legyen meg a menetteljesítmény a tömeghez arányítva...
Az a lényeg, hogy ha akarom 120 km/h-val is be tudjak venni egy húzósabb kanyart a szerpentinen. leszarom, hogy csatolt ezer lengőkar, vagy mekferszonos a felfüggesztés, vagy hidropneumatikus, vagy anyámkínnya...
Az a lényeg, hogy ne kelljen 30ezrenként kicserélnem a futóművet...
Az a lényeg, hogy ne kelljen kinyitnom a motorháztetőt, csak évente egyszer, olajcserénél...
Az a lényeg, hogy ami az autóban benne van, az működjön.
az a lényeg, hogy nekem ne is kelljen szerelnem az autót, csak használni, úgy ahogy szeretném...
A többi nem lényeg...
a fogyasztás pénztárcafüggő...kompromisszumképes dolog, kalkulálható, mindenkinek magának kell tudnia mit bír
a hang szubjektív... (bár a mai világban már nem mérvadó a jó zaj és hangszigetelések miatt), valakinek kell a "koppány", valakinek a csend kell
a forma-design megint szubjektív. kinek pap, kinek a papné...
az meg, hogy ki hogy szereti, hogy 2-5ezerig lehessen érdemben használni, vagy 4-8ezerig...ez megint szubjektív...
egy csomó sztereotípiát, megszokást leszarok. mint pl nagyautóba v6 meg v8 kell...stb.
nem érdekel. ha beleülök menjen úgy, ahogy nekem megfelelne. egy két hengeres motor, ha az hozza a számomra megfelelő menetteljesítményt, és nem rohad le, felőlem lehet egy 8 méteres limuzinban is
üdv
bilon voltam :)
GTPeti12-04-2011 13:34:38 // 17952
Nálam sem a sportosság szinonímája. De ha azt hallom, hogy 330d, akkor egyből a sportosság ugrik be. Biztos nem hörög úgy, mint egy V6 benzin, de sokan vállaják ezt, cserébe fele olyan gyakran kell betérni a kútra... Attól, hogy dízel még lehet sportos.
BeeGee12-04-2011 13:31:37 // 17951
Nem tudom mi a sportmotor definíciója, én magamban sportos motorra fordítottam.
Tudom, hogy van dízel motor már "szupersportautóban" is, ala R8, de valahogy mégsem lett közkeletű, hogy a dízel sportos. Gyors, takarékos, az igen. De az nem a sportosság szinonimája nálam.
Tudom, hogy van dízel motor már "szupersportautóban" is, ala R8, de valahogy mégsem lett közkeletű, hogy a dízel sportos. Gyors, takarékos, az igen. De az nem a sportosság szinonimája nálam.
kbk12-04-2011 13:26:12 // 17950
pl ha lenne hirtelen 20-30 millám (használt) autóra, és maseratiban gondolkodnék, igen valószínű, hogy egy ghibli-t vennék, pedig kapnék annyiért már jóval újabbat is. mindezt úgy, hogy a maseratinál ráadásul nem történt akkora változás (nem tették fronthajtásúvá) mint az alfánál. szal igazából ez már, hogy kinek mi az alfa, a mostani vagy a régi, meg egyáltalán ki milyen korú kocsikhoz vonzódik, ez mind egyéni preferencia kérdése kb.
kbk12-04-2011 13:23:17 // 17949
erre meg mindig azt szoktam mondani, hogy lehet, de akkor a mai bmw-k se bmw-k már, és ugyanez igaz szinte minden hagyományokkal rendelkező autómárkára...
GTPeti12-04-2011 13:22:25 // 17948
A dízel mióta sportmotor?
Azért mostanában léteznek dízelmotoros versenyautók... Márpedig egy versenyautó általában sportos. :P
Amúgypedig: Olyat hol írtak, hogy egy dízelmotor SOHA nem lehet/lesz sportos? Fejlődik a világ. Szerintem is felül kéne vizsgálni a régi beidegződéseket.
Egyébként mi a sportomotor definíciója? Van vmi motortömeg/LE arányszám? Esetleg nyomaték/LE? Esetleg hangspektrum ami alapján el lehet dönteni, hogy mondjuk egy 3.0-ás BMW dízelmotor sportos-e vagy sem?
Azért mostanában léteznek dízelmotoros versenyautók... Márpedig egy versenyautó általában sportos. :P
Amúgypedig: Olyat hol írtak, hogy egy dízelmotor SOHA nem lehet/lesz sportos? Fejlődik a világ. Szerintem is felül kéne vizsgálni a régi beidegződéseket.
Egyébként mi a sportomotor definíciója? Van vmi motortömeg/LE arányszám? Esetleg nyomaték/LE? Esetleg hangspektrum ami alapján el lehet dönteni, hogy mondjuk egy 3.0-ás BMW dízelmotor sportos-e vagy sem?
Szabi(kispalinagyobbikfia)12-04-2011 13:20:44 // 17947
akkor csak percek kérdése és sportdiesel érkezik :P (George, ha olvasod nem megsértődni!!!)
Föckös12-04-2011 13:18:45 // 17946
jól van bocsi.
csak mert többet olvasni bíemmewu-ról:-)
(zároljelben megjegyzem, h ezek a mai darabok nem Alfák, és nagyon nehéz lenne újra Alfát gyártani...)
csak mert többet olvasni bíemmewu-ról:-)
(zároljelben megjegyzem, h ezek a mai darabok nem Alfák, és nagyon nehéz lenne újra Alfát gyártani...)
BeeGee12-04-2011 13:18:18 // 17945
Már biztos szóltak neki, hogy nézzen be ide, megy a kedvenc témája :)
Kompressz úr12-04-2011 13:13:58 // 17944
Azóta, mióta George-nak 2.4 mjtd-je van :-D
kbk12-04-2011 13:12:06 // 17943
hát nézd ha kifejezetten diesel kell, akkor passz, de különben meg a maserati mitől lenne "sport-autóbb" mint vmelyik m-es bömös? ugyanúgy 3-5 literes vényócak, hátsókerék hajtás, prémium felszereltség és luxus belső.
erre próbáltam utalni...
ha meg tényleg sportos élmény kell, de olcsóbban, és alfában, ott (lesz) a 4C. az 1750 tibi biztos durván megmozgatja majd.
erre próbáltam utalni...
ha meg tényleg sportos élmény kell, de olcsóbban, és alfában, ott (lesz) a 4C. az 1750 tibi biztos durván megmozgatja majd.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
462
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?