Akkor rád is rád fér egy kis Zen...! ;)
:D
Forum >> A jövő Alfái
Kazes☻09-11-2019 21:36:00 // 22942
RomeoOne09-11-2019 21:21:20 // 22941
Szerintem kár ebből ekkora feszültséget csinálni. Eleve nem tisztázottak a definíciók, így eleve meddő a vita, mivel valószínűleg nem is ugyanazt értitek ugyanazon kifejezés alatt. Én értem azt is, amikor a öregebb autókról van szó, közelebb érzed magad a géphez. Bár nálam ez nem feltétele a nagyot autózásnak. Van akinek meg igen. Meg aztán 159-esek között is van ég és föld. Valószínűleg Robié sok mindenben ellentéte Gyuri kocsijának. Gyuri sztem mindig is a saját 159-eséről nyilatkozott, abban lehet, hogy tényleg Zen van. Aztán csak meg lehet tiporni azt is. Mégis ő azt mondja, hogy ez nem olyan volt. Nekem valószínűleg olyan lett volna. Erre mondtam, hogy nem ugyanazt értjük a fogalmak alatt.
Liquid09-11-2019 21:15:37 // 22940
értemén, meg bírom is az arcát, de néha kiakaszt :)
Kazes☻09-11-2019 21:14:07 // 22938
Mer' Ő így műkszik... ;)
Liquid09-11-2019 21:09:17 // 22937
de akkor mért tolja folyamatosan, olyan lassan mint a vegánok :)
Kazes☻09-11-2019 21:07:57 // 22936
Ezt én sem értem, hogy miért akarjátok... neki nem az és kész. Nem muszáj rá válaszolni, ha nem tecc. :)
Liquid09-11-2019 21:05:17 // 22935
"De ha nekem az, miért akarjátok bebizonyítani az ellenkezőjét? " azért mert csak neked nem az :)
Liquid09-11-2019 21:03:16 // 22934
Dedó mi? Gyuri, te tolod ezt ezerrel, bakker olvasd már vissza. Igen orrtolós a 2.4 159, ezt nem vitatta sose senki, de a Q4 nem az. Nem tudom mért nem bírod ezt felfogni.
Robi kanyarját meg addig ne kritizáld légyszíves, amíg nem ültél mellette.
Rajtad kívül senki nem agonizál ezen. Biztos az én hibám ez is.
Neked egy bajod van: nem tudod mit akarsz. A 146-ot akarod új köntösben, hogy menjen 200-zal 0 decibellel, kanyarodjon 5G-vel, megizzasszon, de el is lazítson, közben jól nézzen ki, meg főzzön is ha lehet. Szóval add el gyorsan:)
Robi kanyarját meg addig ne kritizáld légyszíves, amíg nem ültél mellette.
Rajtad kívül senki nem agonizál ezen. Biztos az én hibám ez is.
Neked egy bajod van: nem tudod mit akarsz. A 146-ot akarod új köntösben, hogy menjen 200-zal 0 decibellel, kanyarodjon 5G-vel, megizzasszon, de el is lazítson, közben jól nézzen ki, meg főzzön is ha lehet. Szóval add el gyorsan:)
Kazes☻09-11-2019 20:59:20 // 22933
Nekem a csakis a vékony... azt imádom! :)
Giuntini09-11-2019 20:55:31 // 22932
Nálam az alfázás a 2000-el kezdődött. Ez volt az elsö említhető találkozás. Aztán jött a Sud. Imádtam vele Rómában autózni. De nálam az Alfázás kiteljesedése a 164 V6 Turbo-nál volt, Trentino kanyargós útjain. Turbólyuk mint állat, mégis 3500 alá ha nem ereszted folyamatos teljesítmény. Az autó röfög, csattog, nem csak menetteljesítményekkel, hanem hangban kápráztat el. Én a mai napig imádom a 164-est. Nagy autó, mégsem steril, minden rezdülését érezni lehetett. A klasszikus V6 turbo meg a legnagyobb vezetési élményt adta. Pedig alacsony fordulaton semmi, aztán turbólyuk. Viszont 7 ezerig húzott mint állat.
Most meg itt a 159! Egy bombabiztos tank, én azt mondom a 2,4-el gyorsabban lehet menni mint a 164-el. Biztosabb, jobb. Mégis nem, fanyalgunk.
A 164 az eredeti vékony olasz pizza. Mindent adott ami az autózás non plusz ultrája. Ez kevés volt. Olyan pizza kellett amit a sörhasú németek is elfogadnak. Minden szempontból laktatóbb, hiszen vastagabb a tésztája. Gyorsabb, jobban fekszi az utat. Csak nehezebb észrevenni. Biztonságosabb. Döntsük már el hogy a könnyed vékony nápolyi pizza kell, vagy a laktatóbb (biztonságosabb) kontinentálisabb....
Most meg itt a 159! Egy bombabiztos tank, én azt mondom a 2,4-el gyorsabban lehet menni mint a 164-el. Biztosabb, jobb. Mégis nem, fanyalgunk.
A 164 az eredeti vékony olasz pizza. Mindent adott ami az autózás non plusz ultrája. Ez kevés volt. Olyan pizza kellett amit a sörhasú németek is elfogadnak. Minden szempontból laktatóbb, hiszen vastagabb a tésztája. Gyorsabb, jobban fekszi az utat. Csak nehezebb észrevenni. Biztonságosabb. Döntsük már el hogy a könnyed vékony nápolyi pizza kell, vagy a laktatóbb (biztonságosabb) kontinentálisabb....
WarbiRunner (Gyuri)09-11-2019 20:52:09 // 22931
De ha nekem az, miért akarjátok bebizonyítani az ellenkezőjét? Ketten mondjuk hogy orrtolós, de én érezzem magam hülyén, mert ti azt mondjátok hogy nem. Robi kanyarját olvasom 3 éve.. Baszki ez dedó. Ennyi erővel irogathatjuk, hogy de-nem - de-nem. Hogy a tökbe nem lehet elfogadni, hogy nekem ez ennyi? Le sem írtam a zent most, ti kavartátok ide. Kis faszom már az egészbe.. 2.7m, vigye valaki, unom már a témát is basszus, de rohadtul..
Erhard 242 (Pure Energy)09-11-2019 20:44:39 // 22930
Zen mi? Shadin vagy Kunyhó nem tudom mit érzett a próba út skanyarjában de hogy zent nem az tuti :)))
Liquid09-11-2019 20:39:38 // 22929
Vicces, nem vicces, rajtad kívül soha senki nem mondott/írt ilyeneket. Felőlem mondhatod marhaságnak is, ahogy érzed. Mondjuk megbeszéltük már párszor a dolgot.
WarbiRunner (Gyuri)09-11-2019 20:32:53 // 22928
És mindez azért, mert Te megmondtad? Kezd vicces lenni. Marhaság, ugye érzed?
Liquid09-11-2019 20:05:39 // 22927
de, még a Q4 is, Robi megcsinálta :)
Ezt a fene nagy zen, meg nyugalom ,meg nem arra való, ezt csak te beszéled bele, és ha nem értesz egyet akkor is így van :)
Minden autó, minden motorral arra jó és azt tudja, amit te ki akarsz és tudsz hozni belőle. Az 1.2-es 60 lovas Panda, ami nem erőgép, és nem igényli a pörgetést meg a sportot, én bármikor olyat zúzok vele, hogy nal, de még egy Samarával is lehet nagyot autózni, csak akarni kell. Nem levegőbe beszélek most sem...
Ezt a fene nagy zen, meg nyugalom ,meg nem arra való, ezt csak te beszéled bele, és ha nem értesz egyet akkor is így van :)
Minden autó, minden motorral arra jó és azt tudja, amit te ki akarsz és tudsz hozni belőle. Az 1.2-es 60 lovas Panda, ami nem erőgép, és nem igényli a pörgetést meg a sportot, én bármikor olyat zúzok vele, hogy nal, de még egy Samarával is lehet nagyot autózni, csak akarni kell. Nem levegőbe beszélek most sem...
Liquid09-11-2019 20:01:30 // 22926
röviden összefoglalva még mindig Q4 a válasz :)
RomeoOne09-11-2019 19:58:16 // 22925
Ez szerintem inkább egy általános régi autó vs. modern autó dolog.
Ezt hallgasd meg 28:50-től 29:50-ig. Elhangzik a lényeg: video
Ezt hallgasd meg 28:50-től 29:50-ig. Elhangzik a lényeg: video
Liquid09-11-2019 19:56:31 // 22924
A 159 TBI 1450kg semmivel nem több mint a társai.
WarbiRunner (Gyuri)09-11-2019 19:48:05 // 22923
Egyetértünk :-) A nyugis hosszútávú gyorsanmenés fekszik a 159-nek, nagyon kényelmes vele bárhova menni.
Zolibácsi09-11-2019 19:45:14 // 22922
ahogy mondod, 159 2,4 orrnehéz és tolja az orrát szűk kanyarokban. Korábban már mondtam, a gt 1,9 jtd Q2 vel szűk kanyarból sokkal jobban jön ki, sokkal.
de nincs értelme a 2 autót egy lapra tenni, a gt sokkal sportosabb reszponzívabb érzetű mint a 159. Viszont gyorsan utazni 159 nyugtatóbb. Engem a fenntartása tántorított el a 2,4 től és az alkatrész ára és utánpótlása. az ami a 159-en 600 ezer az a GT-n 200 ezer.
2.0-s dizel SW 159-et simán vennék hogy legyen egy szép lift-em :-) de egynlőre még egy gyerekhez elég a Giulietta és a GT(+puntio cabrio) De több gyerekhez egy olcsó fenntartható igáslónak inkább egy 1,6 disel Tipót sw vennék autómatával.
de nincs értelme a 2 autót egy lapra tenni, a gt sokkal sportosabb reszponzívabb érzetű mint a 159. Viszont gyorsan utazni 159 nyugtatóbb. Engem a fenntartása tántorított el a 2,4 től és az alkatrész ára és utánpótlása. az ami a 159-en 600 ezer az a GT-n 200 ezer.
2.0-s dizel SW 159-et simán vennék hogy legyen egy szép lift-em :-) de egynlőre még egy gyerekhez elég a Giulietta és a GT(+puntio cabrio) De több gyerekhez egy olcsó fenntartható igáslónak inkább egy 1,6 disel Tipót sw vennék autómatával.
WarbiRunner (Gyuri)09-11-2019 19:16:10 // 22921
Szerintem pontosan erről van szó. Az első 159 amit szerpentinen is próbáltam, 1.9 SW Ti volt. Azt az első kanyarban megcsúsztattam, emlékszem, és nem is szólt bele a vdc. Sok év van a két autó vezetése között, de arról kifejezetten pozitív emlékem volt, kivéve hogy iszonyat gyenge az a motor bele. Akkor nem tűnt fel, hogy ennyire húzta volna az elejét. A 2.4-nél nekem nagyon folyamatos az érzés, ez zavar legjobban.
RomeoOne09-11-2019 19:00:07 // 22920
*Mármint az SW
Kazes☻09-11-2019 18:57:14 // 22919
Azaz... látod már Gyuri lelke is háborog! :D
RomeoOne09-11-2019 18:55:44 // 22918
Szerintem az 1.9 JTDm annyival előnyösebb súlyelosztás szempontjából, hogy a hasa alatt van a részecskeszűrő, kisebb a motor elöl, és hátra tolja el a súlypontot a puttony. Simán lehet, hogy emiatt jobban oszlik el a teher a tengelyek között.
WarbiRunner (Gyuri)09-11-2019 18:37:19 // 22916
A fenét. A gázelvételre far befordítást nem csinálja. Napi szintű az összehasonlítás, a 159 móka faktora nekem kevés, nagyon tompán reagál, semmit nem közvetít a határairól. Tanulható autó, ad élményt, de század annyit, mit egy olyan amit érzel. Nyilván külön világban élünk, neked ez bejön, nekem kell a direkt visszajelzés. Már a villanypedál is idegesít a fos reakciójával, de a mai világban ezzel már nincs mit harcolni, mind az. Az öregedésről annyit, hogy érdekes módon a 90 lovas 146 a mai napig kihozza belőlem a hülyegyerek vihogást. A lábremegéshez kevés a kraft benne, de még így is lényegesen jobb móka vele menni :-) Ez nem demagóg butaság, ne haragudj, ez az én véleményem. Senkit nem akarok meggyőzni, de kérlek fogadjátok már el egyszer és mindenkorra, hogy nekem a 159 nagyon távol áll a játszós autótól.
Neked zseniális, nekem nem. Nem gumi problémám van, az autó egyensúlya nem jó. A 2.4 teszi biztosan, az egy sokkal nehezebb motor. Az automatával semmi gond, elég gyors, és konkrétan nincs turbólyuk. A megindulással azóta nincs gond, hogy átprogramoztam.
Bocs, ez van, én minden méteren érzem, hogy egy baszott nagy szekrény van elöl. Érzem kanyarban, döccenőkön, és a kis utcánkba való bekanyarodáskor. Nem csak úgy bekanyarodok, hanem szép lassan, gombóccal a gyomromban engedem. Közben a főúton dudálnak le, hogy mit szarakodok. Nagyon nehéz az eleje, mindenbe nyekken bele.
Biztos fosul vezetek, nem is értek hozzá, engem ez nem is érdekel. Nincs meg az élmény. Ennyi. Ettől gyors, biztonságos, jó autó, elleszek vele, sőt, meglepő, de szeretem is. A határait megtanulni lehet, nem pedig az első pillanattól érezhető. Iszonyú nagy különbség. Ettől Ti szeressétek, bizonyítsátok be, hogy über futóműve van, élvezzétek, mert láthatóan élvezitek, de ne akarjátok nekem bebizonyítani az ellenkezőjét annak amit konkrétan érzékelek az autómban. A google mapos képtől képzeljem el az izgalmas kanyart, vagy a valóságban kipróbálva?
Most komolyan. Neked az a tapasztalatod, nekem más. Pont. Nem kell megfejteni, más az igényünk, mást nevezünk élménynek.
Neked zseniális, nekem nem. Nem gumi problémám van, az autó egyensúlya nem jó. A 2.4 teszi biztosan, az egy sokkal nehezebb motor. Az automatával semmi gond, elég gyors, és konkrétan nincs turbólyuk. A megindulással azóta nincs gond, hogy átprogramoztam.
Bocs, ez van, én minden méteren érzem, hogy egy baszott nagy szekrény van elöl. Érzem kanyarban, döccenőkön, és a kis utcánkba való bekanyarodáskor. Nem csak úgy bekanyarodok, hanem szép lassan, gombóccal a gyomromban engedem. Közben a főúton dudálnak le, hogy mit szarakodok. Nagyon nehéz az eleje, mindenbe nyekken bele.
Biztos fosul vezetek, nem is értek hozzá, engem ez nem is érdekel. Nincs meg az élmény. Ennyi. Ettől gyors, biztonságos, jó autó, elleszek vele, sőt, meglepő, de szeretem is. A határait megtanulni lehet, nem pedig az első pillanattól érezhető. Iszonyú nagy különbség. Ettől Ti szeressétek, bizonyítsátok be, hogy über futóműve van, élvezzétek, mert láthatóan élvezitek, de ne akarjátok nekem bebizonyítani az ellenkezőjét annak amit konkrétan érzékelek az autómban. A google mapos képtől képzeljem el az izgalmas kanyart, vagy a valóságban kipróbálva?
Most komolyan. Neked az a tapasztalatod, nekem más. Pont. Nem kell megfejteni, más az igényünk, mást nevezünk élménynek.
Kazes☻09-11-2019 18:20:25 // 22915
Zendülést szított...! :D
Kazes☻09-11-2019 18:19:25 // 22914
Majd veszel bele ülésvédőt! ;)
Zolibácsi09-11-2019 18:14:02 // 22913
linkeld már be, hogy hol röhögtem rajtad, mert szeretnék még egyszer :-)
WarbiRunner (Gyuri)09-11-2019 18:10:29 // 22912
Pont azt írtam, hogy semmi adrenalin nem volt. Egyre gyorsabb tudok a 159-cel lenni, de izgalmasabb ettől nem lesz. Jó érzés, aminek simán esés lesz egyszer a vége, mert nem lehet érezni a határokat. De látom, hogy még ezt nem érted :-D Ülj már be valami régi rom Alfába és azzal tolj egy Dobogókőt. Hátha átmegy amiről itt beszélünk :-)
RomeoOne09-11-2019 17:29:46 // 22911
Na mi van, hova lett a zen? :DDD
Egy hete ugyanezt írtam le, aztán még majdnem kiröhögtetek Zolibácsival, hogy így 2.4 meg úgy 2.4.... :D
Lehet, hogy kell még neked egy pár év azzal a kocsival, mert lapos a tanulási görbe :P :DDD
Egy hete ugyanezt írtam le, aztán még majdnem kiröhögtetek Zolibácsival, hogy így 2.4 meg úgy 2.4.... :D
Lehet, hogy kell még neked egy pár év azzal a kocsival, mert lapos a tanulási görbe :P :DDD
droberto09-11-2019 17:29:22 // 22910
Bocsi, hogy félkövér lett.
droberto09-11-2019 17:25:08 // 22909
Ha szabad, akkor én is helyesbítek. :)
A 159 pont ugyanúgy viselkedik, ugyanúgy lehet vele játszani, mint a korábbiakkal. Csak sokkal stabilabb, halkabb, nem dől és billeg annyira.
Felejtsük már ezt a steril demagóg butaságot.
A 159-el pont úgy lehet élvezkedni, mint pl. Rolee 155-ével vagy Zoli 145-ösével.
Csütörtökön pl. ebben a kanyarban (felüljáró felhajtóban) táncoltam parádésan tapadáshatáron.
Beérkezéskor sok volt a tempó, tolta az elejét, aztán egy kis gázelvétel után olyan szépen befordult a feneke (~30-40°-ot), mintha tudta volna az ívet. A felüljáróig ezt (gáz, majd kis elvétel) 3 x játszottam el vele ebben a kanyarban. Zse-ni-ális. Úgyanúgy viselkedik ahogy a többi Alfa. Igaz 10-15-el gyorsabban kell vele menni, hogy adja.
Pont úgyanúgy történt ahogy leírtad:
"ehetett érezni azt a pontot, ahol megcsúsztatod, ahol eltolja az orrát, majd visszavett gázzal elfordítja a farát. Mindent közöltek, finom mozdulatokra finoman reagáltak."
Soha nem éreztem orrnehéznek és alulkormányozottnak. Pontosabban bárminél alulkormányzottabbnak. (Persze extra sima aszfalon gyors deréksögő fordulóban ez is tud az lenni, de mi nem tud?) Annak idején pont ez lett kiemelve, hogy mennyire semleges és jobban fordul mint az akkori hátsókerekes hármasnál. Ezt ugye még a VOX-osok is elismerték.
Ne építsünk már köré ilyen elméleteket.
Nem lehet, hogy gumi problémád van esetleg?
A tiedben (egész biztos vagyok,) hogy az automata veszi ki azt az agilitást/teszi bele a ZEN-t amit mindig a kocsira kensz. :)
A lábremegés meg tök érdekes, az tényleg elmúlt nálam is. De azt a cégesekben se tapasztaltam. Úgyhogy szerintem csak simán megörögedtünk, vagy egyszerűen magabiztosabbak/kevésbé bevállalósabbak vagyunk.
A 159 pont ugyanúgy viselkedik, ugyanúgy lehet vele játszani, mint a korábbiakkal. Csak sokkal stabilabb, halkabb, nem dől és billeg annyira.
Felejtsük már ezt a steril demagóg butaságot.
A 159-el pont úgy lehet élvezkedni, mint pl. Rolee 155-ével vagy Zoli 145-ösével.
Csütörtökön pl. ebben a kanyarban (felüljáró felhajtóban) táncoltam parádésan tapadáshatáron.
Beérkezéskor sok volt a tempó, tolta az elejét, aztán egy kis gázelvétel után olyan szépen befordult a feneke (~30-40°-ot), mintha tudta volna az ívet. A felüljáróig ezt (gáz, majd kis elvétel) 3 x játszottam el vele ebben a kanyarban. Zse-ni-ális. Úgyanúgy viselkedik ahogy a többi Alfa. Igaz 10-15-el gyorsabban kell vele menni, hogy adja.
Pont úgyanúgy történt ahogy leírtad:
"ehetett érezni azt a pontot, ahol megcsúsztatod, ahol eltolja az orrát, majd visszavett gázzal elfordítja a farát. Mindent közöltek, finom mozdulatokra finoman reagáltak."
Soha nem éreztem orrnehéznek és alulkormányozottnak. Pontosabban bárminél alulkormányzottabbnak. (Persze extra sima aszfalon gyors deréksögő fordulóban ez is tud az lenni, de mi nem tud?) Annak idején pont ez lett kiemelve, hogy mennyire semleges és jobban fordul mint az akkori hátsókerekes hármasnál. Ezt ugye még a VOX-osok is elismerték.
Ne építsünk már köré ilyen elméleteket.
Nem lehet, hogy gumi problémád van esetleg?
A tiedben (egész biztos vagyok,) hogy az automata veszi ki azt az agilitást/teszi bele a ZEN-t amit mindig a kocsira kensz. :)
A lábremegés meg tök érdekes, az tényleg elmúlt nálam is. De azt a cégesekben se tapasztaltam. Úgyhogy szerintem csak simán megörögedtünk, vagy egyszerűen magabiztosabbak/kevésbé bevállalósabbak vagyunk.
WarbiRunner (Gyuri)09-11-2019 17:18:17 // 22908
Simán, rájöttem, hogy ennek is van előnye :-)
Arslan09-11-2019 17:01:29 // 22907
Tökéletesen leírtad, köszönöm:)
gradvolttomi09-11-2019 16:58:47 // 22906
:)
De ha már jövő Alfái, nálunk abszolút opció a Stelvio x év múlva, jelenleg anyagilag sem érjük fel, ill. ovis / kisiskolás gyerekekhez sajnálnánk is, de ez gondolom nem kell részletezni...
De ha már jövő Alfái, nálunk abszolút opció a Stelvio x év múlva, jelenleg anyagilag sem érjük fel, ill. ovis / kisiskolás gyerekekhez sajnálnánk is, de ez gondolom nem kell részletezni...
Kazes☻09-11-2019 16:55:45 // 22905
Zsír! Pont a minap nézegettem őket... :)
gradvolttomi09-11-2019 16:48:13 // 22904
Fiat 500? Ovi / sulijáratnak?
Kazes☻09-11-2019 16:46:47 // 22903
Te kis ínyenc... tavaszig azért még elszenvedsz a kis tankodban?! ;)
:D
:D
Kazes☻09-11-2019 16:45:42 // 22902
Igen, teljesen jól írod le... én személy szerint inkább kötök egyéb kompromisszumot, minthogy offfosba gondolkodjak rögtön... az brutál nagy kompromisszum... sőt, már annál is több! :)
WarbiRunner (Gyuri)09-11-2019 16:35:08 // 22901
Én asszem értelek :-) 3 év 159-ezés után helyesbítem picit Emilt. Nagyon nehéz megérezni a határait. Az előd Alfák "beszélgettek" a sofőrrel, lehetett érezni azt a pontot, ahol megcsúsztatod, ahol eltolja az orrát, majd visszavett gázzal elfordítja a farát. Mindent közöltek, finom mozdulatokra finoman reagáltak. Amibe ismeretlenül beülsz, és két kanyar múlva otthon vagy, már tolod határon. A 159 nagyon nem ilyen. Baromi lassan lehet megérezni, pláne ennyire éles elődök után. A 2.4-ről tudok nyilatkozni. Nagyon durvát lehet vele menni, de soha nem tud annyi adrenalint termelni, mint egy régebbi. Mert a réginél érezted, hogy neccesen mész, mégis kérte a gép, csináltad, toltad, fokozódott a feeling, míg a végén mire megálltál, kész voltál. Nekem volt olyan a 146 jtd-vel, hogy a Csobánka szerpentin után meg kellett állnom, mert nem tudtam kuplungolni, úgy remegett a lábam.
Ugyanitt pár napja úgy gondolom, hogy három év után elértem a 159 határát olyan értelemben, hogy kibillentett az önkontrolból talán eddig először. Csobánka után két furgon és egy autó mentek előttem, 50-nel. Már épp elhatároztam, hogy akkor végiggurulunk így, megint nem lesz móka, amikor az első rövid egyenesben mire felszméltem már padlón toltam el a három autó mellett. Egyet még oké megelőzni, de hármat... Nem tudom mennyivel mehettem ott, de jobb is. Nyilván felbukkant szemben egy autó. Amennyire állatság volt az egész, annyira nagy biztonsággal belerúgtam a fékbe és berántottam a sávomba. Mintha egy sima normális előzés lett volna. Meg sem ijedtem, nem jött az az adrenalinos izgalom. Pedig a VDC rohadtul dolgozott, ahogy berántottam a sávba, eleve keresztbe ment, és így fordultunk a kanyarra. Vizes volt az út, hisz vizes úton kell ilyet játszani. Elképesztő érzés, nagyon jó is, csak teljesen más. Nincs extázis. Totál nem emlékszem, hogy mikor löktem ki M-be a váltót. Az tuti, hogy az előzést D-ben kezdtem, pár kanyarral odébb pedig már M-ben pöcköltem vissza,4000-ren énekelt az 5 henger, úgy érkeztem be a kanyarba. Aztán már nem necceltem ki ennyire, de azért lendületesen végigmentem. Igazából azt az előzést nagyon nem kellett volna elkezdeni sem, de néha van ilyen.
Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem volt jó. Csak másképp. Inkább lenyűgöző volt, ahogy megoldja a kanyarokat.
Mindenközben pontosan tudom, hogy mi a baj a 159-cel, pláne a 2.4-gyel. Állati orrnehéz. Nem az 1600kg a baj, nincs hozzá balansza. Egy ilyen kanyargós menet után kicsit kontrasztos, amikor a vizes úton pirostól balra nagy ívben indulnál egy rendeset, és a melletted lévő sávban a 20+ éves pár lóerős 318i vigyorogva elfordul, kicsit kereszben is megy, míg a 2.4 küzd a tapadásért, megy el az orra. És gázelvételre nem fordul, ilyenkor egy nagy buta vasdarab ahogy mozog. Szűkebb szerpentinen is teljesen meghal. Rossz úton ugyanez az orrnehézség ad neki egy kellemetlen karaktert. Nagyon érezni, hogy tehénkedik rá az elejére.
Ugyanitt pár napja úgy gondolom, hogy három év után elértem a 159 határát olyan értelemben, hogy kibillentett az önkontrolból talán eddig először. Csobánka után két furgon és egy autó mentek előttem, 50-nel. Már épp elhatároztam, hogy akkor végiggurulunk így, megint nem lesz móka, amikor az első rövid egyenesben mire felszméltem már padlón toltam el a három autó mellett. Egyet még oké megelőzni, de hármat... Nem tudom mennyivel mehettem ott, de jobb is. Nyilván felbukkant szemben egy autó. Amennyire állatság volt az egész, annyira nagy biztonsággal belerúgtam a fékbe és berántottam a sávomba. Mintha egy sima normális előzés lett volna. Meg sem ijedtem, nem jött az az adrenalinos izgalom. Pedig a VDC rohadtul dolgozott, ahogy berántottam a sávba, eleve keresztbe ment, és így fordultunk a kanyarra. Vizes volt az út, hisz vizes úton kell ilyet játszani. Elképesztő érzés, nagyon jó is, csak teljesen más. Nincs extázis. Totál nem emlékszem, hogy mikor löktem ki M-be a váltót. Az tuti, hogy az előzést D-ben kezdtem, pár kanyarral odébb pedig már M-ben pöcköltem vissza,4000-ren énekelt az 5 henger, úgy érkeztem be a kanyarba. Aztán már nem necceltem ki ennyire, de azért lendületesen végigmentem. Igazából azt az előzést nagyon nem kellett volna elkezdeni sem, de néha van ilyen.
Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem volt jó. Csak másképp. Inkább lenyűgöző volt, ahogy megoldja a kanyarokat.
Mindenközben pontosan tudom, hogy mi a baj a 159-cel, pláne a 2.4-gyel. Állati orrnehéz. Nem az 1600kg a baj, nincs hozzá balansza. Egy ilyen kanyargós menet után kicsit kontrasztos, amikor a vizes úton pirostól balra nagy ívben indulnál egy rendeset, és a melletted lévő sávban a 20+ éves pár lóerős 318i vigyorogva elfordul, kicsit kereszben is megy, míg a 2.4 küzd a tapadásért, megy el az orra. És gázelvételre nem fordul, ilyenkor egy nagy buta vasdarab ahogy mozog. Szűkebb szerpentinen is teljesen meghal. Rossz úton ugyanez az orrnehézség ad neki egy kellemetlen karaktert. Nagyon érezni, hogy tehénkedik rá az elejére.
Arslan09-11-2019 16:28:27 // 22900
Ez az. Nagy. És nem, nem tud nyers lenni egy euro6-os motor, bármilyen erős is, nem tud úgy szólni. Tudom sok mindent kell teljesíteni. Kormányváltó. Használtam, gyors meg minden, de nem számitogépes játékot akarok játszani. Értem én, mondom hogy kurva jó, de teljesen máshogy jó mint egy régebbi. 5-6 évesen ha kapnék egy kupét ami max 1400 kg még meg is emészteném mindezt és kifizetnék érte 5 milliót egy alap motorral. Így nem mert túl sok minden nem stimmel a hülye fejemben. Nem nem akarok váltani de idővel valamire kényszerítve leszek. Vagy olyan Alfába ülök ami kompromisszumos nekem (igen már a Gt is az, de nem ilyen sokrétűen, vagy beülök offosba ami több mindenben ok de kompromisszum mert nem Alfa. Három év eltelt, csináltak egy jó alapot és nincs rá paletta építve. Ezért vagyok szomorú.
Erhard 242 (Pure Energy)09-11-2019 16:07:51 // 22899
nyers gép? pont hogy az Alfa megmaradt a maga sportos nyers stílusában... sokan lefitymálják pl a Stelviot is, hogy csak egy SUV na de milyen SUV... nekem rengeteg Alfám volt van összehasonlítási alap, szinte ugyan azt a vezetési élményt adja, mint a 86-os Spiderem igaz ott a földön csücsülök itt magasabban de még sem olyan magasan, mint a kakasülő (múltkor megmértem a TI 59 ülésmagasságát a földtől és 6-7cm-re van csak alacsonyabban, mint a Stelvio), szóval ez is pont ugyan olyan közvetlen a kanyarokban, nincs túl szervozva a legkisebb mozdultra is azonnal reagál, a váltó nagyon jól hangolt, enged némi játékot a hátsókerék hajtás, szög szilárd a kaszni stb, stb ... élmény vele kanyargós utakon menni pedig csak egy SUV, na akkor milyen lehet a Giulia! Szerintem a legjobb családi sport szedán a mostani autópiacon... nagyobb, mint a 66 bőven elég helykínálattal.
BMW? hol van ehhez képest ár/érték, minőség arányban, a fasorban sem.. 3, 4, 5 nem tudom őket megkülönböztetni ugyan úgy néz ki az összes... az X3 sincs sehol a Stelviohoz képest talán a Porsche Macan közelít hozzá ...
Sajnos szerintem is nagyon kevés ez a pár modell inkább vicces nem is értem így mit akarnak a piacon...
BMW? hol van ehhez képest ár/érték, minőség arányban, a fasorban sem.. 3, 4, 5 nem tudom őket megkülönböztetni ugyan úgy néz ki az összes... az X3 sincs sehol a Stelviohoz képest talán a Porsche Macan közelít hozzá ...
Sajnos szerintem is nagyon kevés ez a pár modell inkább vicces nem is értem így mit akarnak a piacon...
Kazes☻09-11-2019 16:07:34 // 22898
Én értem, hogy mire gondolsz... kb., de az már a Gt-ben sem volt meg. Főleg fronthajtással! Ezért is hoztam olyan példákat... :)
Kazes☻09-11-2019 16:05:53 // 22897
Megint jót szóltál... látod, tudsz te, ha akarsz! ;)
:D
:D
Arslan09-11-2019 15:52:17 // 22896
Ez mind igaz amit leírtál, igazad is van. És nekem mégse. Túl finomak ezek az új gépek, mégha tudnak is mindent. Eltűnt a nyers gép, nem tudom jobban leírni.
Giuntini09-11-2019 15:36:42 // 22895
Ebben totál igazad van!
RomeoOne09-11-2019 15:32:01 // 22894
Hát érdekes, erre mondják, hogy ízlések és pofonok.
A Giulia QV-t sportautónak tervezték, Ferrari származású motor, karbon a fél kocsi, egy hátsókerekes sportszedán, amilyet 25 éve nem gyártott az Alfa. Holott azelőtt ő volt a királya ennek a kategóriának. És most megmutatták, hogy tudják még ők, hogy kell ezt csinálni. Hiába a német dominancia és az utóbbi 25 év gyakorlata ebben a szegmensben, a Giulia QV jött, és lemosott mindenkit a pályáról. A semmiből teremtve. Ez a kocsi nem legenda lesz. Ez már most egy legenda.
Ezért annyira jók a sima Giuliák is. Mert egy sportautóból lettek kialakítva. Itt először a csúcsmodell lett kész, azt csinálták meg kompromisszumok nélkül, abból származtatták a kicsiket. Máshol ez fordítva megy. Csinálnak egy személyautót, aztán később beleraknak egy nagyobb motort, meg sportfutóművet és az lesz a csúcsváltozat.
A QV egy sportautó, a 156 GTA meg egy felokosított személyautó. Tényleg nem akarok ilyen vitát indítani, de szerintem egy lapon sem említhetők.
A Giulia QV vitathatatlanul az elmúlt évtizedek csúcsteljesítménye az Alfánál. De még azon sem lepődnék meg ha all-time dobogós lenne.
A Giulia QV-t sportautónak tervezték, Ferrari származású motor, karbon a fél kocsi, egy hátsókerekes sportszedán, amilyet 25 éve nem gyártott az Alfa. Holott azelőtt ő volt a királya ennek a kategóriának. És most megmutatták, hogy tudják még ők, hogy kell ezt csinálni. Hiába a német dominancia és az utóbbi 25 év gyakorlata ebben a szegmensben, a Giulia QV jött, és lemosott mindenkit a pályáról. A semmiből teremtve. Ez a kocsi nem legenda lesz. Ez már most egy legenda.
Ezért annyira jók a sima Giuliák is. Mert egy sportautóból lettek kialakítva. Itt először a csúcsmodell lett kész, azt csinálták meg kompromisszumok nélkül, abból származtatták a kicsiket. Máshol ez fordítva megy. Csinálnak egy személyautót, aztán később beleraknak egy nagyobb motort, meg sportfutóművet és az lesz a csúcsváltozat.
A QV egy sportautó, a 156 GTA meg egy felokosított személyautó. Tényleg nem akarok ilyen vitát indítani, de szerintem egy lapon sem említhetők.
A Giulia QV vitathatatlanul az elmúlt évtizedek csúcsteljesítménye az Alfánál. De még azon sem lepődnék meg ha all-time dobogós lenne.
Kazes☻09-11-2019 15:16:35 // 22893
Laciferi autója jó is lenne neked! ;)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
480
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?