Forum >> Alfa-HiFi

Zselé21-09-2011 21:31:44 // 13526
Mit raktál össze mivel, és mi ment tönkre?
Piritu - 1.000.00021-09-2011 21:30:53 // 13525
Így nehéz kárt csinálni, főleg hangosításnál :-)
Piritu - 1.000.00021-09-2011 21:28:40 // 13524
Nekem ez a filozófia eddig sokba került, tagadom. Nagy végfok (már csak a csillapítás miatt is), és még nagyobb mély és szépen szól halkan is :-))
Csosznorbert21-09-2011 21:27:22 // 13523
Ez még a színpadi hangosítás korából maradt meg bennem: " A hangszórók szinuszos teljesítménye nagyobb vagy egyenlő legyen mint a végfok szinuszos teljesítménye."

Valahogy talán így hangzott, és ez igaz az autó hifire is.
Zselé21-09-2011 21:22:46 // 13522
Szerintem viszont ez a jó! Egy erős autóval is lehet lassan menni, de ha oda kell lépni, már ugrik is.. ez a lényege az erősebb erősítőnek is, be lehet lőni úgy a vágásokat és a jelszintet, hogy ne okozzon kárt a hangszóróban, mégis a lehető legdinamikusabban rángassa, és -általában- a jobb csillapítási tényező is velük jár ;)
Zselé21-09-2011 21:19:38 // 13521
:DD Nem akartam reklámozni, mert nem egyeztettem a vezetőséggel, viszont egyelőre itt már megszellőztetem, hogy Amoréseknek kedvezmény! ;)
Piritu - 1.000.00021-09-2011 21:05:30 // 13520
Akkor pont a "hangszórónál nagyobb teljesítményű végfokot a hangszóróra" elvet követtem. Azóta nem vagyok híve :-)
GTVili21-09-2011 20:56:57 // 13519
Az mondjuk természetes,hogy a terhelhetőség figyelembevételével próbálkozzunk nagyobb teljesítménnyel......
Piritu - 1.000.00021-09-2011 20:56:28 // 13518
Mentettem a linket :-)
Piritu - 1.000.00021-09-2011 20:55:47 // 13517
"(A lenti drabális példánynál pl. ez a helyzet.)" - A belinkelt példány RMS 500 Wattot bír. A 88 dB érzékenységével 500 Wattal kb. ott van, mint a 100 dB-es zenekarim kb. 30 wattal. Előbbi a végét járja, utóbbi még elbír 370-et :-)))
Pont ezért filozofálok a 18'-os 99 dB érzékenységű RMS 1250 Wattoson, mondjuk egy szép tölcsérládában. :-)
Piritu - 1.000.00021-09-2011 20:50:13 // 13516
Itt lép be a terhelhetőség. Az előző zenekari hangszóróval megpróbáltam amit írsz (nagyobb teljesítményt bele) - egy tízesért tekerték újra :-))
GTVili21-09-2011 20:45:43 // 13515
....én tudtam....;-D
GTPeti21-09-2011 20:41:11 // 13514
Srácok, ti tudtátok, hogy Zselé cartársnak hifiboltja van ráadásul az Alba autó "fölött"?
GTPeti21-09-2011 19:59:30 // 13513
Ugyan arra a végfokra kötve az előbbinek gyakorlatilag nem hallani a hangját.

Ettől még, ha erősebb végfokkal hajtod, lehet, hogy a kisebb érzékenységű hangszóróval mégis nagyobb hangerőt tudsz elérni. (A lenti drabális példánynál pl. ez a helyzet.)
GTPeti21-09-2011 19:56:46 // 13512
A falbontási képesség = a lehetséges legnagyobb hangerővel. (Legalábbis számomra.) Az, hogy ehhez mekkora elektromos (erősítő)teljesítmény szükséges ez "mellékes". Maximum nagyobb teljesítményű erősítőt vesz a falbontást tervező user. Az ilyeneket márpedig nem szokta visszatartani a drabális hangszóró (tehetetlenségből adódó) alacsony érzékenysége.
GTVili21-09-2011 17:19:14 // 13511
;-D A boldogsághoz több út is vezet.....mindenki úgy élvez,ahogy tud....

Van aki a gyári rendszerekre izgul,van aki a LED-es minimum háromutas koaxra....

Van aki megveszi,beteszi és boldog....és van aki élete végéig cserélgeti,faragja...de valahogy sosem áll össze.
És ez így van rendjén....
Zselé21-09-2011 16:56:04 // 13510
... persze ha valakinek nincsenek extrém igényei, vesz egy jó minőségű nyomót a gyári ládájában, ami passzol az erősítőjéhez és a stílusához, aztán boldogan él.. :D
Zselé21-09-2011 16:54:04 // 13509
Csak azért mondtam, hogy érdemes, mert én többször jártam már úgy, hogy a TS alapján kiszámolt láda egy adott nyomóval nem tetszett annyira, mint amikor 1-2 literrel kisebb vagy nagyobb ládába hallottam... azért szerintem érdemes hallgatózni is és a TS-t is figyelembe venni vásárlásnál meg láda tervezésnél is, és akkor nem lehet nagyon mellé lőni
GTVili21-09-2011 16:44:55 // 13508
Az az igazság,hogy a kezdetektől fogva szem előtt kéne tartani a T-S paramétereket....Enélkül kb olyan mintha a sötétben tapogatóznánk.
Valóban lehet kisérletezni...de nem biztos hogy érdemes.
Megaztán miért is szenvedjen az ember,mikor egyből szinte biztosra mehet....legalábbis,ami a láda méretét ill. kialakítását (zárt,reflex,sávszűrő) illeti...
Zselé21-09-2011 16:14:28 // 13507
Ez az érzékenység/watt dolog csak két főbb irányadó adat, nem derül ki belőle egyértelműen, hogy mennyire lesz falbontó vagy inkább minőségi, pontos! Van még egy rakás adat, amit számításba kell venni, ezeket a TS paraméterek között találhatók. Én most így hasra meg nem mondom, hogy egyes paraméterek nagysága/alacsonysága falbontós vagy minőségi eredményt feltételez-e, de van ezekről egy-két nagyon jó cikk, ahol magyarázza, most ezt a wikipédiásat találtam hirtelen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Thiele/Small

Ezek azok az értékek, amik alapján a ládákat tervezik egy adott nyomóhoz, és az ugyebár elég komolyan meghatározza, hogy milyen lesz!

(Gondolom sokan ismerik ezeket a dolgokat közületek, nem okoskodásnak szántam a kommentet)

Egyébként az a magánvéleményem, hogy zenehallgatásra az a legjobb, ha egy adott nyomóval az ember több dobozban is kísérletezik, amíg nincs meg a király láda, amelyik passzol hozzá és a kocsi akusztikájához is! Persze ezeknek a cserélgetésénél jól jönnek a TS paraméterek, ha figyelembe veszik..
Piritu - 1.000.00020-09-2011 22:42:25 // 13506
A gyakorlatban a zenekari cuccban van egy 88 dB és egy 100 dB érzékenységű hangszóróm, mindkettő méretezett reflex ládában. Ugyan arra a végfokra kötve az előbbinek gyakorlatilag nem hallani a hangját.
Piritu - 1.000.00020-09-2011 22:37:39 // 13505
Az érzékenység nem azt adja meg, hogy 1 Wattra 1 méterről hány dB hangerővel szól?
A 87 és a 100 között van 13 dB különbség, ami számomra azt jelenti, hogy a 87 dB érzékenységű kb. 16 Wattal szól akkorát, mint a 100-as 1-el. Ugyan akkora teljesítményre ez utóbbi "nagyobbat" bont a falon.
GTPeti20-09-2011 20:55:52 // 13504
(Az ne tévesszen meg senkit, hogy az érzékenységnek és a hangerőnek is dB a mértékegysége, tekintve, hogy viszonyszámok. Ettől még nem sok kapcsolat van köztük. Egy érzéketlen "nehéz membrános" hangszóró is lehet hangos. És fordítva.)
GTPeti20-09-2011 20:54:30 // 13503
SZVSZ ezt nem az érzékenység dönti el, hanem a max. terhelhetőség. Mind elektromosan, mind mechanikusan.
Piritu - 1.000.00020-09-2011 20:49:00 // 13502
A 87 dB-es érzékenységével nem lesz egy falbontó típus. Van 100 dB-es hangszóróm is - igaz zenekari - no az már az az.
Most épp egy 1200W RMS terhelhetőségű, de 99 dB érzékenységűvel szemezek.
Kócosw20-09-2011 20:41:46 // 13501
nah nemäm asszondod nemnez ki jol a vasdarab :))
bär igaz ami igaz inkabb bontasi celokra ajanlanam enis :DD
GTPeti20-09-2011 20:31:32 // 13500
Komoly. Már ha fal- v. kasztnibontás a cél. Mert a minőségi hanghoz nem kell ennyi "vas".
GTVili19-09-2011 19:48:12 // 13499
Na jó....ahogy a képeket nézem....kb egy kategória....
GTVili19-09-2011 19:45:55 // 13498
Biztos hogy megéri lecserélni.....?
sty19-09-2011 19:29:00 // 13497
A mai szerzeményem,egy kicsit ütősebb lesz a Phoenix Goldnál
GTVili18-09-2011 11:50:22 // 13496
;-D

Tavaly,élőben a helyszinen csinálta a Carstyling Tuning Show nyereményautóját...
(persze gondos előkészületek után...)
Zsota18-09-2011 11:23:00 // 13495
Köszönöm a tippeket!
A Fanat-X-et ismerem, egy ismerős velük csináltatta az off-ját és elég jó lett, a Gulácsi meg elég profi hifisnek tűnik első blikkre is.
ystuc17-09-2011 19:26:05 // 13494
Fanat-X
Az enyém náluk készült, ismerem a srácokat. Jó gyerekek, más Alfába is szereltek már nem csak hifit. :-)
Zselé17-09-2011 13:34:30 // 13493
Tökéletesen egyet értek ezzel a "büfés" mentalitással, sajnos bele lehet szaladni.. viszont én nem merek ajánlani senkit neked, mert bár van olyan ismerősöm, aki jó áron dolgozik, és igényes a munkájára, ilyet szerintem nem csinált még, és így nincs is tapasztalata benne!

GTVili említette a Gulácsyt, velük személyes tapasztalatom nincs, de csak jókat hallottam eddig, és ami munkájukat láttam az nagyon igényes volt, érdemes megkeresni őket!
GTVili17-09-2011 07:57:44 // 13492
....gulacsigalery.hu........
Zsota17-09-2011 07:15:07 // 13491
elméletileg hivatalból értek az elektronikához és autoipari cégnél is melózom, szóval tisztában vagyok vele hogy mit lehet elrontani épp ezért nem nyúlok bele és csak olyannak adnám oda aki már megfizette a tanulópénzt és tudja mit kell csinálni :)
Persze a tudást meg kell fizetni és ezzel nincs is bajom csak az afféle Balcsis "egy idény alatt behozni a büfé árát" mentalitással nem tudok azonosulni...persze mindenkinek meg kell élnie valamiből de azért ne 1 melóból akarja finanszírozni a szaki az évet :)

egy szó mint száz, ha van olyan tag akinek van tapasztalata és vállal ilyet, azzal szívesen felvenném a kapcsolatot, vagy ha van olyan műhely ami már bizonyított és nem hiszi hogy én vagyok Rockefeller, akkor az is érdekel :)
Annó láttam pl egy 147-est egy tuning kiállításon (nameg Egomban) átalakítva egyedi fényezéssel.
Zselé17-09-2011 03:33:26 // 13490
Sajnos tényleg sok az éhes beszerelő, azok elképesztő árakat tudnak mondani, és általában ezeknek a szakértelmük sincs a toppon (ezért mondanak sokat, mert nincs munkájuk elég, mivel rossz a hírük) de azért nem csak lehúzós hifi cégek vannak.. most nem magamat fényezem, mert már nem vállalok beszereléseket, pontosan azért, mert ha mondok egy korrekt összeget, amivel kifizeti a kedves ügyfél a befektetett munkát, eszközöket, rezsit, és szakértelmet, ami kell a dologhoz, azt sokallja úgyis, és csak olyan árat hajlandóak kifizetni egy-egy munkáért, ami meg már nem éri meg..

Na mind1, ez csak egy kis gondolat volt az általánosítás ellen, de egyébként én azt tanácsolom, hogy ennek akkor állj neki otthon, ha valami alapszintű fogalmad azért van az autó elektronikáról, és van aki segít tanácsokkal, plusz vagy neki vagy neked van dokumentációd a dologhoz., illetve nem félsz szétborítani az autódat.. ezek igazából olyan "gyakorlat teszi a mestert" dolgok, de persze valamikor el kell kezdeni! :)

Biztatásként annyit, hogy szerintem legrosszabb esetben egy-két törött patenten és kivert biztosítékon, valamint egy két óra plusz munkán és k..anyázáson kívül nem hinném, hogy gond lenne! ;)
Azért egy multiméter legalább legyen a közelben, jó szolgálatot tesz, amikor először összerakod, és esetleg nem működik... egyszerűbb, mint tippelgetni, hogy hol a hiba!
Zsota16-09-2011 22:35:50 // 13489
annál jobban féltem a kicsimet minthogysem egyedül szétberheljem, nameg garázsom sincs ;)
Szabeee16-09-2011 20:54:40 // 13488
cég? nem kell hozzá csak egy kis akarat, ügyesség :) bár én a kocsi szempontjából legfigyelmesebb helyre bíztam az egészet: a saját garázsomban készült :)
sty16-09-2011 20:37:24 // 13487
Nem kell oda cég mert akkor ők nyulnak le,egy kis bátorság na megy egy pár jó tanács kell csak
Zsota16-09-2011 19:58:38 // 13486
eléggé elszomoritottatok :)
Nem kevés pénzem áll a projektben már eddig is és még nem élveztem az eredményét.
Viszont elgondolkodtat a dolog

Valamilyen hifis céget tudtok ajánlani?
GTVili15-09-2011 21:38:51 // 13485
A Bose egy nagy porhintés.....ill. egy habbal körített lehúzás....

Bizonyos esetekben jobb mint egy átlagos gyári rendszer,de azoknál nem nehéz jobbat csinálni....
Mindenesetre drága....az extraként elkért összegből,simán kijön egy jóminőségű rendszer......
Bgabor15-09-2011 21:21:29 // 13484
Átalakítottam a gyári mélyládát,hangszórót cseréltem benne , aztán kidobtam az egészet :-) Műanyag láda semmire nem jó (esetleg üvegszállal megerősítve).Jobban jársz ha egyből egy jobb minőségű cuccal kezdesz. Időt és pénzt spórolsz meg.
Kócosw15-09-2011 20:48:13 // 13483
Elkell keseritselek mintmär mäsok is emlitettek az ilyen muri az alapoknäl kezdödik ami pedig a fejegyseg cserejevel kezdödik.Innen indul minden. Emellett kellenek a jo käbelek,vmi rendes erölködö es hangszorok.
Ha jo minöseget akarsz erdemes az egy jo szettbe beruhäzni,amit erölködövel kene meghajtani lehetöleg.A hätso ajtokba nem erdekes magas hangokat sugarzo hangszorokat betenni,mertcsak a hangkepet rontja el.A magas es közep szekcionak elöröl kellene szolnia, a melyek helye hätul van.
Hätra egy kb 10"-os wooferrel szerelt zärt lädät tennek ha nem utcazenesz akarsz lenni (es vannak mär extralapos cuccok is pl kicker-nek csomagtrerkimeles miatt- tapasztalat hogy hamar fogy a hely - :)).
A meghajtasra jolehet egy valamire valo 4 utas erölködö (bär 2 lenne az igazi).Az elsö szekciot hajszolnä 2 csatorna a mäsik 2 hidalva tekerne a woofert.
Ezt tudom ajanlani.
Zselé15-09-2011 20:37:17 // 13482
Azt csak Te tudod, hogy neked mik az igényeid, és nyilván azt is tudod, hogy ha igazán jó zenét szeretnél, az kompromisszumokkal jár, például a fejegység cseréjével (mivel ha a forrás nem jó, az egész nem jó), vagy a mély szekció kialakításával, ami lehet, hogy helyet vesz el a csomagtartódból.. Az is kérdéses, hogy csak egy kellemes hangzást szeretnél-e az autóban, vagy egy letisztult, színpad szerű hangképet... utóbbinál veszel egy jó első szettet, beraksz egy jó kis ládát, az egészet megtámogatod egy (vagy több) erősítővel, rendes kábelezés mindenhonnan mindenhova, esetleg szigetelés itt ott... és lecseréled a fejegységet :D
Ha nem érdekel ennyire a dolog, jó a gyári neked, csak egy kellemesebb, jobb mély tartománnyal ellátott rendszert szeretnél, tegyél be egy kis ládát, nem kell rendszámtábla rezgető szörnyekre gondolni, egy kis méretű, 100-200W körüli láda már elegendő lehet kiegészítésnek -ezzel olcsóbban kijössz, mint a Bose szereléssel, és több mély is lesz!

Egyébként anyaggal együtt a munkadíja a Bose beépítésnek el is érheti a gyári kábele árát szerintem :)
ystuc15-09-2011 20:13:04 // 13481
Én úgy vágtam ki a BOSE-t az autóból, hogy csak úgy zörgött. Szerintem borzasztó szarul sikerült a gyári BOSE rendszer. És a BOSE-ról amúgy nincs rossz véleményem, Audikban volt hozzá szerencsém. Hát, ott sokkal jobban szól. Alfába nem sikerült jót alkotni.
Szóval én nem fecsérelném ilyenre az időmet.
Piritu - 1.000.00015-09-2011 20:00:46 // 13480
A Bose közepében is egy magas sugárzó van, a mérettől függetlenül nem közép.
Egy egyszerű (és nem is túl drága) hangszórószettet simán el lehet rejteni a gyári rácsok mögé és nagy valószínűséggel jobb eredményt lehet elérni.
Zsota15-09-2011 19:37:00 // 13479
nem vagyok meggyőzhetetlen :) Mondjuk a Bose hangszórókról elég jó véleményem van.
Laikusként úgy gondoltam hogy a gyári csipogó magasabb frekin ad mint a Bose közepe (a mérete is nagyobb). A Bose közép méretéből adódóan nem férne el a gyári csipogó helyén, márpedig esztétikai okok miatt az ajtón sem szeretnék változtatni. Tudom körülményesnek tűnök, de nagyon szeretem a gyári kinézetet csak a jelenlegi összeállítás zenei teljesítményével nem vagyok elégedett
Piritu - 1.000.00015-09-2011 19:21:51 // 13478
Hm, ez így egy kicsit hibrid lesz.
Ha a magas sugárzót benne hagyod a Bose közepében és még a gyári magasat is meghagyod kicsit keszekusza lesz a hangkép, a dupla magas miatt felborul az egyensúly. Ráadásul a térhatás is elmegy. Ha kikötöd a Bose közepében lévő hangszórót, akkor is gáz lesz, mert a gyári magas tuti nem illik a Bose mélyközéphez. Milyen hangváltót teszel közéjük?
Ha mindenképp a Bose hangszórókat akarod betenni, annak a magasát kellene átoperálni a gyári magas helyett és a Bose eredeti hangváltóját kellene használni.
Szerintem egy tizenvalahányezer Ft-os (pl. Ground Zero) szett jobb eredményt adna.
A Bose mélyláda nem rossz ötlet, de én abba is tennék egy tisztességes hangszórót és a hátsó ülés támlájára egy tisztességes végfokot...
Zsota15-09-2011 19:12:07 // 13477
kicsit pontosítva ezt a "megvan de nem jó" kábelt:
megvettem az alvázszámomhoz passzolót, de a Bose szett amit beszereztem egyel korábbi tipus és természetesen más a csatija :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.