Amiről Te írsz az hobbi kategória. De mindegy, megint vitába torkollik feleslegesen...
A biztonságról meg kérdezd meg a kasznisomat, aki nagy Alfás, viszont ismeri az autók szerkezeti felépítését. Egy Megane-nal jár, és elmondta hogy miért. A felét értettem, hogy hol mennyi plusz merevítés van benne. A lényeg, hogy egy régi Alfa papírcsákó ahhoz képest. Hogy ez kinek mennyit számít, más kérdés.
Az előrelépésről nem folytatom a vitát, más véleményen vagyunk erősen. Értem amit mondassz, részben tartom igaznak.
Elég fatális világnézetben közelíted egy autó biztonságát, de mindegy, én nem. A 159-cel gyorsan kell menni, hogy érezzem a sebességet. De nem kötelező vele gyorsan menni! Az a tapasztalat, hogy pont annyi idő alatt érek bárhova, mint a 146-tal. Csak ebben lényegesen nagyobb biztonságban (aktív/passzív). Ami ma ment az M3-mason, az legalja kategória volt. És nem vágytam közben a 146 sebességérzete után. Hanem örültem, hogy ekkora fék van a 159-cen, és ilyen futómű. És baromira nem sopánkodtam azon, hogy húú eccer hengerfejes lesz. Erről megvan a magán véleményem, amit nem írok le, mert csak újabb vitát generálna.
A fogysztói társaalom pedig nem most kezdődött, nem is 15 éve...
Forum >> 145-146
WarbiRunner (Gyuri)09-08-2018 18:25:35 // 141105
Kazes☻09-08-2018 18:18:17 // 141104
VKG231!!! (156+75)09-08-2018 17:38:58 // 141103
Karotta ma leírta az abszolút poklot. Miszerint: Ha vezetsz listát élményekről, amelyek nélkül nem szívesen kíséred el a kaszást a pokolba, ahol downsizolt turbódízel krosszóverekkel kell ottfelejtett 40-es táblák mellett autózni egy végtelen magyar autópályán, kikapcsolhatatlan Despacitóval a rádióban, az idők végezetéig, ezt írd fel valahova az elejére.
VKG231!!! (156+75)09-08-2018 17:10:37 // 141102
Nyugaton irtózat pénzekért mennek a c3asok, az, hogy a vadkeleten mindet leélték munkásautónak, még nem bizonyíték semmire.
Az az igazság, hogy pont ott lett a legnagyobb üzlet és a legrelevánsabb hobbi az öregautózás, ahol van is pénz 3 évente az új 5-ös bmwre... itt, ahol mindenki napról-napra ügyeskedik, eldobósak a régi szarok, hiszen azzal nem mutatsz a szomszédnak semmit.
Ezzel ellentétben nyugaton, ahol megtehetik, hogy a napi 200 km ingázásra megvegyék a szar új autót, iszonyat pénzeket fektetnek a régi rozsdás romokba, mert értik mi a jó abban. Meg emlékeznek rá.
Itt csak zsigulira meg wartburgra lehet emlékezni, na de arra meg minek? És még így is van ot zsiguli 5 millióért... meg új is ugyanannyiért, de azt a fajta néplelket én már ki nem fogom kutatni, hogy ki akar ebben az országban szándékosan olyan orosz autót, amiben a francia technika a jó...
Ahol van valódi autós múlt, ott bizony a c3 sem eldobós autó lett, a 75 sem, meg még sorolhatnám. Persze nem is a bontóból tették vissza őket forgalomba a vadkapitalizmus kezdetén, töröttből áthegesztett alvázszámmal, mint itt csinálták szinte bármivel ami lábon kijött a bontóból...
A mókás az, hogy míg telefonban valóban komoly az előrelépés (lásd akár egyik évről a másikra), autóban már egyáltalán nincs ez így. Se nem tartósabbak (500K 8V TS, 1 mill+ dízelek vs 200 k után csapágyas 16vts vagy hengerfejes 2.4), se nem jobbak semmilyen tekintetben. Talán egy kivétellel. Amire rájöttek a gyártók, élen a renaultval a 90es években: euro ncap töréstesztekre optimalizált autókat gyártani, és ráhazudni a biztonságot, hadd vakuljanak a népek. Az, hogy 64 km/h-val egy átfedéses félfrontált levezényel 3gy autó, nem sokat fog számítani, amikor a román kisbuszban faszbúkkozik a szőröstalpú és te mész mondjuk 90-nel meg ő is 90-nel. Az már a 3x-osa... és ez csak egy részlet, a környezetvédelmi baromságok ugyanúgy csak az annak való megfelelés, amit kiadnak utasításba. A többi rohadtul nem számít, a pillanatnyi érdekek mindig előrébb vannak, ezért lesz dpf-es dízel, nem számítanak a nanorészecskék.... ha azt írná elő az eu, hogy holnaptól 5 kmenként wu2 sampont eresszen ki bálnafiókákra minden dízel, mert csak, akkor azt tenné minden gyár. Minden mindegy. Lobbik vannak meg érdekcsoportok. Jóra való igény nincsen.
Szerintem nevetséges az autóipar elmúlt 10-15 éve, semmiféle fejlődés nincs, költségoptimalizálás van.
Ezzel szemben ugye itt a Te példád: rendszeresen mondod, hogy a 159-cel mennyivel kell menni, hogy érezd a sebességet... amivel semmi gond nincsen, csak az a kérdés, hogy biztosan ez kell-e az embernek... és bennem komolyan felmerül a kérdés a fagyival járkálva, hogy meg akar-e ölni az éppen hátulról 160-nal érkező xenonos 2 tonnás batár vagy sem. Pedig 100-110-et én is jövök. Továbbá az is kérdéses, hogy számít-e a 160-nal közlekedés a 71-esen bármit is (ha kiveszem a jampiskodást az egyenletből), hiszen a következő lámpánál ugyanúgy megáll az x5 mint én... tehát haszna nem sok van racionális értelemben az izolált 300 lovas tankoknak.
Ha abból indulunk ki, hogy egy új autót mennyi erőforrás előállítani, aztán megnézzük, hogy a régi egységidő alatt mennyit árt a környezetnek, csak az jön ki a végén, hogy csak a profit számít. Semmi más.
(Kurvanagy zárójel: Ha azt vesszük, egy c3 konkrétan megoldás az autózás kérdésére (annyi kitétellel, hogy én csak az 5hengeres dízelt ismerem, ami millió km+-os motor), hiszen nem fogy el, iszonyatosan csöndes és kényelmes autó (ülj be egybe, meg fogsz lepődni nem kicsit), nem rohad stb. Ja és ugyanannyit fogyaszt, mint egy modern autó, hiszen könnyű... baromi minőségi belsővel (a kor szintjén és pl egy passzáthoz képest).
Ha a 75 nem rohadna, az lenne az összes embernek szánt autótippem, így marad a c3 100. Az azutániak már semmire nem valók. Alfából legalább van érdekes utána is... :))
Boce h hosszú lett :) De ne az itteni viszonyokból indulj ki. Aki tudja milyen az öreg autó, az megbecsüli ott, ahol van rá lehetőség.
Az az igazság, hogy pont ott lett a legnagyobb üzlet és a legrelevánsabb hobbi az öregautózás, ahol van is pénz 3 évente az új 5-ös bmwre... itt, ahol mindenki napról-napra ügyeskedik, eldobósak a régi szarok, hiszen azzal nem mutatsz a szomszédnak semmit.
Ezzel ellentétben nyugaton, ahol megtehetik, hogy a napi 200 km ingázásra megvegyék a szar új autót, iszonyat pénzeket fektetnek a régi rozsdás romokba, mert értik mi a jó abban. Meg emlékeznek rá.
Itt csak zsigulira meg wartburgra lehet emlékezni, na de arra meg minek? És még így is van ot zsiguli 5 millióért... meg új is ugyanannyiért, de azt a fajta néplelket én már ki nem fogom kutatni, hogy ki akar ebben az országban szándékosan olyan orosz autót, amiben a francia technika a jó...
Ahol van valódi autós múlt, ott bizony a c3 sem eldobós autó lett, a 75 sem, meg még sorolhatnám. Persze nem is a bontóból tették vissza őket forgalomba a vadkapitalizmus kezdetén, töröttből áthegesztett alvázszámmal, mint itt csinálták szinte bármivel ami lábon kijött a bontóból...
A mókás az, hogy míg telefonban valóban komoly az előrelépés (lásd akár egyik évről a másikra), autóban már egyáltalán nincs ez így. Se nem tartósabbak (500K 8V TS, 1 mill+ dízelek vs 200 k után csapágyas 16vts vagy hengerfejes 2.4), se nem jobbak semmilyen tekintetben. Talán egy kivétellel. Amire rájöttek a gyártók, élen a renaultval a 90es években: euro ncap töréstesztekre optimalizált autókat gyártani, és ráhazudni a biztonságot, hadd vakuljanak a népek. Az, hogy 64 km/h-val egy átfedéses félfrontált levezényel 3gy autó, nem sokat fog számítani, amikor a román kisbuszban faszbúkkozik a szőröstalpú és te mész mondjuk 90-nel meg ő is 90-nel. Az már a 3x-osa... és ez csak egy részlet, a környezetvédelmi baromságok ugyanúgy csak az annak való megfelelés, amit kiadnak utasításba. A többi rohadtul nem számít, a pillanatnyi érdekek mindig előrébb vannak, ezért lesz dpf-es dízel, nem számítanak a nanorészecskék.... ha azt írná elő az eu, hogy holnaptól 5 kmenként wu2 sampont eresszen ki bálnafiókákra minden dízel, mert csak, akkor azt tenné minden gyár. Minden mindegy. Lobbik vannak meg érdekcsoportok. Jóra való igény nincsen.
Szerintem nevetséges az autóipar elmúlt 10-15 éve, semmiféle fejlődés nincs, költségoptimalizálás van.
Ezzel szemben ugye itt a Te példád: rendszeresen mondod, hogy a 159-cel mennyivel kell menni, hogy érezd a sebességet... amivel semmi gond nincsen, csak az a kérdés, hogy biztosan ez kell-e az embernek... és bennem komolyan felmerül a kérdés a fagyival járkálva, hogy meg akar-e ölni az éppen hátulról 160-nal érkező xenonos 2 tonnás batár vagy sem. Pedig 100-110-et én is jövök. Továbbá az is kérdéses, hogy számít-e a 160-nal közlekedés a 71-esen bármit is (ha kiveszem a jampiskodást az egyenletből), hiszen a következő lámpánál ugyanúgy megáll az x5 mint én... tehát haszna nem sok van racionális értelemben az izolált 300 lovas tankoknak.
Ha abból indulunk ki, hogy egy új autót mennyi erőforrás előállítani, aztán megnézzük, hogy a régi egységidő alatt mennyit árt a környezetnek, csak az jön ki a végén, hogy csak a profit számít. Semmi más.
(Kurvanagy zárójel: Ha azt vesszük, egy c3 konkrétan megoldás az autózás kérdésére (annyi kitétellel, hogy én csak az 5hengeres dízelt ismerem, ami millió km+-os motor), hiszen nem fogy el, iszonyatosan csöndes és kényelmes autó (ülj be egybe, meg fogsz lepődni nem kicsit), nem rohad stb. Ja és ugyanannyit fogyaszt, mint egy modern autó, hiszen könnyű... baromi minőségi belsővel (a kor szintjén és pl egy passzáthoz képest).
Ha a 75 nem rohadna, az lenne az összes embernek szánt autótippem, így marad a c3 100. Az azutániak már semmire nem valók. Alfából legalább van érdekes utána is... :))
Boce h hosszú lett :) De ne az itteni viszonyokból indulj ki. Aki tudja milyen az öreg autó, az megbecsüli ott, ahol van rá lehetőség.
WarbiRunner (Gyuri)09-08-2018 15:32:42 // 141101
Őszintén.. minek :-) Hány szivar Audi van még forgalomban? Azért a néhány darabért pár százezer autót úgymond tartósabbra ám drágábban előállítani senkinek nem az érdeke, jól írod. Az autót vásárlónak sem. Az új autót vásárlók többsége nem 30+ évre vesz autót, hanem 3-5-10 évre. Önmagát igazolja a tézis :-) Ott a szuper tartós Audi, és.. évek óta egyet sem láttam. Hülye itt mindenki, azzal kéne járni a népnek. Hisz tartós, fenntartható és még a régi "van benne anyag" kor szülötte. :-DD
Egyértelmű, hogy a fogyasztói társadalom nem fog leszokni arról, hogy vásároljon. Akkor pedig nem hülyeség kioptimalizálni a dolgot. Lebomló olcsó műanyagokból, újrahasznosítható anyagokból, bőr helyett műbőrből, nagy öblös motorok helyett kevés anyagból összerakható kicsi, de jól használható motorokal kell autót gyártani.
Olyan, mint a mobiltelefon. A Nokia 6310i best evör, de egy ilyen használata ma inkább tüntetés a rendszer ellen mint értelmes döntés :-)
Egyértelmű, hogy a fogyasztói társadalom nem fog leszokni arról, hogy vásároljon. Akkor pedig nem hülyeség kioptimalizálni a dolgot. Lebomló olcsó műanyagokból, újrahasznosítható anyagokból, bőr helyett műbőrből, nagy öblös motorok helyett kevés anyagból összerakható kicsi, de jól használható motorokal kell autót gyártani.
Olyan, mint a mobiltelefon. A Nokia 6310i best evör, de egy ilyen használata ma inkább tüntetés a rendszer ellen mint értelmes döntés :-)
VKG231!!! (156+75)09-08-2018 14:48:00 // 141100
A szivar audi 100-ak (C3) sem rohadnak még mindig ha nem voltak törve. Pedig az már jócskán 30+-os...
Épp az audi mutatta meg, hogy meg lehetne ezt csinálni normálisan. Csak éppen senkinek sem érdeke.
Épp az audi mutatta meg, hogy meg lehetne ezt csinálni normálisan. Csak éppen senkinek sem érdeke.
marci9109-08-2018 13:57:13 // 141099
Na igen, ez már az apróbetűs kategória. Megígérik a 30 évet szakszervizes látogatás mellett. Csak nagyon jól ismerik már az átlag magyar embert, hogy a nagy részük nem költ erre :) Persze van egy más kategória is, aki igen, de azoknál úgysem marad sokáig.
Amúgy pedig hogy mi rohad szét, mi nem, senki se tudja behatárolni. Egy biztos, a közúti só lórúgás akármilyen bevonatnak. A bontókban meg lehet nézni néhány 10-15 éves osztrák kisbusz padlólemezét, brutálisak tudnak lenni. Szóval aki sokat jár télen, annak előbb utóbb rohadni fog, ha új, ha régi. De aki inkább nyáron kocsikázik, annak sokáig kitarthat. Vannak azért tuti tippek (téli szezon után alapos KÉZI alvázmosás, nyáron hűvösben parkolás, durva mosószerek mellőzése, viaszok stb), csak ezekre sokan nem figyelnek.
A galvanizálás egy jó technológia, de a prémiumabb kategóriában használják csak. Pl az apósom Peugeot 607-ese 15 éves és alul-felül nyoma nincs a rozsdának, cserébe minden része összetettebb és bonyolultabb, mint a 146-nak.
Amúgy pedig hogy mi rohad szét, mi nem, senki se tudja behatárolni. Egy biztos, a közúti só lórúgás akármilyen bevonatnak. A bontókban meg lehet nézni néhány 10-15 éves osztrák kisbusz padlólemezét, brutálisak tudnak lenni. Szóval aki sokat jár télen, annak előbb utóbb rohadni fog, ha új, ha régi. De aki inkább nyáron kocsikázik, annak sokáig kitarthat. Vannak azért tuti tippek (téli szezon után alapos KÉZI alvázmosás, nyáron hűvösben parkolás, durva mosószerek mellőzése, viaszok stb), csak ezekre sokan nem figyelnek.
A galvanizálás egy jó technológia, de a prémiumabb kategóriában használják csak. Pl az apósom Peugeot 607-ese 15 éves és alul-felül nyoma nincs a rozsdának, cserébe minden része összetettebb és bonyolultabb, mint a 146-nak.
VKG231!!! (156+75)09-08-2018 09:20:29 // 141098
Dehogy bír 30 évet. Ha elviszed evente átvizsgáltatni és kijavítják a kezdődő gondot márkaszervizben, akkor 30 ev a gari.
Szerintem ezekkel a feltételekkel egy bicikli is kibírna ennyit + a tulajdonosok kb 0.1%-a fogja megcsináltatni.
Marketing. Slussz.
Asszem anno az Alfa 5 évet adott átrozsdásodásra. És 1 év garanciát úgy amúgy :))
Szerintem ezekkel a feltételekkel egy bicikli is kibírna ennyit + a tulajdonosok kb 0.1%-a fogja megcsináltatni.
Marketing. Slussz.
Asszem anno az Alfa 5 évet adott átrozsdásodásra. És 1 év garanciát úgy amúgy :))
Laciferi09-08-2018 09:17:30 // 141097
Sracok! Ezen kar vitatkozni azt gondolom. Nezzuk meg a sajat 145-146 peldanyainkat, ha jol tudom akkor max 10-15 ev atrozsdasodas garancia volt gyarilag, na most mar boven eltelt az az ido es most kezdenek 20-22 ev utan rozsdasodni latvanyosan, szoval az akkori kovetelmenyeket az Alfa duplan teljesitette is, nyilvan mas autoknal ez eltero lehet. Meg az autok karosszeriajanak elemei sem keszultek ekkora szazalekban aluminiumbol, mint manapsag, nyilvan ezek az uj autok mar nem annyira hajlamosak rozsdasodni. De ha abbol indulunk ki, hogy az Alfa is tulteljesitette a gyari elvarhato ertekeket es idot a rozsda ellen, igy azert ha a Merci is ezt igeri, hogy 30 evet kibir, elkepzelheto, hogy igy lesz, de nyilvan majd 30 ev mulva kell meglesni. :) Szerintem ezen ne vitazzunk, mas marka is lehet jo nem csak az Alfa (csak mi elfogultak vagyunk ugye... :P )
VKG231!!! (156+75)09-08-2018 08:44:00 // 141096
Akkor a logikád alapján összehasonlíthatjuk a 96-os merciket a 96-os alfákkal is ugye?
Keress nekem nem porrá rohadt C osztályt vagy pápaszemes E-t, azután nézd meg, hányszor volt kilakatolva. Idén.
Keress nekem nem porrá rohadt C osztályt vagy pápaszemes E-t, azután nézd meg, hányszor volt kilakatolva. Idén.
WarbiRunner (Gyuri)08-08-2018 21:34:30 // 141095
És akkor ugye erősen általánosítunk, mert 96-ban is volt rossz és jó rozsdavédelmű, fényezésű autó. Ma is ugyanez van. Egy Toyota, Mazda, simán porrá rohad, a régen rossz hírű olaszok most épp egesz jók.
WarbiRunner (Gyuri)08-08-2018 21:32:09 // 141094
Ez érthető is, egy terméket az első eredeti tulajdonosnak gyárt a gyár. Ha egy első tulaj bevisz egy huszonéves autót végig szervizelve, az azért nem mindennapos, jó kis hírt lehet kerekíteni belőle. Egy x-edik tulaj ki tudja meddig merre tört és gányolt autója más sztori. Ettől függetlenül nem tartanék attól, hogy az új autók rosszabbak lennének rozsda és fényezés szempontból mint egy 97-2000 körül gyártott.
Piritu - 1.000.00008-08-2018 20:53:19 // 141093
Pontosan ez a cél a 30 évvel is. Mondjuk érdemes lenne elolvasni az apró betűt is, lehet hogy csak az első tulajra vonatkozik...
WarbiRunner (Gyuri)08-08-2018 20:42:33 // 141092
Az ifjabbikba bepecsételtetem. Nyilván van elhárítási lehetőség, de ha van eszük, egy ilyen esetnek reklám értéke van. :-)
Piritu - 1.000.00008-08-2018 20:39:54 // 141091
"Az az igazság, hogy elképzelhető hogy visszaviszi valaki. És ha a gari írásba van foglalva, akár érvényesítheti is." - aztán majd jön még az összes elhárítási lehetőség. pl mutasd be az évenkénti szakszervizben történt rozsdásodás elleni átvizsgálást. Nektek be van pecsételve az Alfi szervizkönyvébe?
WarbiRunner (Gyuri)08-08-2018 17:51:30 // 141090
Az az igazság, hogy elképzelhető hogy visszaviszi valaki. És ha a gari írásba van foglalva, akár érvényesítheti is. Nyilván kevés ilyen eset lesz, tehát a gyárnak nem nagy rizikó bevállalni. De ebben nem hiszek, hogy az új technika=vacak és nem bírja majd 20 évig. Persze, ebben a topicban huszonéves autóink vannak, de ha az utakon szétnézel, kb ez a határ. A többség 10-15 éves autót használ, ez a reális.
A mai autók is bírni fogják. Nem mind, majd kiszelektálódnak, de 15 év múlva is szaladnak 15-20 éves autók az utakon. Azok, amik bevált típusok lettek. Ezt előre senki nem tudja megmondani. Max tippelni lehet. Pl tippre az 1.4 T-jet motoros autók motorikusan biztosan jól fogják bírni, és olyan komoly kaszni problémákról sem hallani.
A 159-et 2005 óta gyártják. 13 év! Elszaladt ám nagyon. A ha.hu-n 48db 2005-2006-os darabot kínálnak, amibe még most ül bele majd valaki 1-2M Ft közötti összegért. Ezek esélyesen megérik a 20 évet a sokadik tulajnál, sok kilométerről kicsit kevesebbre visszatekerve.
Változtak az autó használati szokások is. Hamar beleszalad manapság egy autóba párszázezer. Ugyanúgy megfutják ezek is a 4-500e km-t, és meg fogják futni az újabbak is. Muszáj nekik, mert egy céges flottában akár pikkpakk beletekerik az első 2-3 százast.
Pláne, hogy ezek a "nyűgös" modern motorok furgonokba is kerülnek, ahol évente simán belekerül 100e.
A kaszni meg típus függő. Van ahol ezen spórolnak, van ahol máson.
A mai autók is bírni fogják. Nem mind, majd kiszelektálódnak, de 15 év múlva is szaladnak 15-20 éves autók az utakon. Azok, amik bevált típusok lettek. Ezt előre senki nem tudja megmondani. Max tippelni lehet. Pl tippre az 1.4 T-jet motoros autók motorikusan biztosan jól fogják bírni, és olyan komoly kaszni problémákról sem hallani.
A 159-et 2005 óta gyártják. 13 év! Elszaladt ám nagyon. A ha.hu-n 48db 2005-2006-os darabot kínálnak, amibe még most ül bele majd valaki 1-2M Ft közötti összegért. Ezek esélyesen megérik a 20 évet a sokadik tulajnál, sok kilométerről kicsit kevesebbre visszatekerve.
Változtak az autó használati szokások is. Hamar beleszalad manapság egy autóba párszázezer. Ugyanúgy megfutják ezek is a 4-500e km-t, és meg fogják futni az újabbak is. Muszáj nekik, mert egy céges flottában akár pikkpakk beletekerik az első 2-3 százast.
Pláne, hogy ezek a "nyűgös" modern motorok furgonokba is kerülnek, ahol évente simán belekerül 100e.
A kaszni meg típus függő. Van ahol ezen spórolnak, van ahol máson.
Coyote08-08-2018 14:51:30 // 141089
Ne ájuljunk már el ettől a 30 éves garanciától. Ez csak egy szimpla reklám fogás, ezek az autók sosem fogják elérni a 30 éves kort.
Kiváncsi leszek hogy lesz e valaki aki 20-25-30 év után vissza viszi a fos mergát higy nézzék már meg mert kicsit rozsdásodik itt meg ott. Nem kell bedőlni minden ilyen hülyeségnek.
Kiváncsi leszek hogy lesz e valaki aki 20-25-30 év után vissza viszi a fos mergát higy nézzék már meg mert kicsit rozsdásodik itt meg ott. Nem kell bedőlni minden ilyen hülyeségnek.
Béci Ɨ|ѯ08-08-2018 14:24:10 // 141088
Érdemes megnézni egy mediterrán országban használt MB-t, pont ugyanilyen szépen válik le a lakk a fényezésükről, mint a te autódon...
Jani5508-08-2018 14:07:02 // 141087
Olvasd el még egyszer, mit írtam. Természetesen nem vehetjük egy kalap alá a 20-22 éves kocsikat a maiakkal és az Alfát sem a MB-el
De igen is, a hasonló kategóriákat szabad, sőt kell! (tehát, ebből következően, a 20-22 éves, azonos kategóriájú, technológiai szintű, felszereltségű kocsikat egymás mellé téve látható a különbség... a mostani Giulia MB megfelelőjét is bátran egymás mellé kell tenni, nem csak most, 20-22 év múlva is... mi várható az AR és mi a MB példányaival kapcsolatban, amire eleve 30 év karosszéria garit is adnak?)
Természetesen én sem vitázni szeretnék, az élet maga a bizonyíték, látjuk a kocsikat, 20-30 év után. Meg azt is, melyik gyártó vállal 30 évet a kasznira.
De igen is, a hasonló kategóriákat szabad, sőt kell! (tehát, ebből következően, a 20-22 éves, azonos kategóriájú, technológiai szintű, felszereltségű kocsikat egymás mellé téve látható a különbség... a mostani Giulia MB megfelelőjét is bátran egymás mellé kell tenni, nem csak most, 20-22 év múlva is... mi várható az AR és mi a MB példányaival kapcsolatban, amire eleve 30 év karosszéria garit is adnak?)
Természetesen én sem vitázni szeretnék, az élet maga a bizonyíték, látjuk a kocsikat, 20-30 év után. Meg azt is, melyik gyártó vállal 30 évet a kasznira.
Coyote08-08-2018 12:23:09 // 141086
No azért ne vegyük már egy kalap alá a mercit az Alfával. A 145-146 egy 20-25 éves konstrukció. Az akkori technologiát a maival nem hiszem hogy össze lehetne hasonlítani. Persze hogy vállal rá 30 év garanciát mert tudja jol, hogy addigra már sehol nem lesznek azok az autók. Azok kb 10-15 évet birnak ki aztán mennek az olvasztóba. Nem akarom vitázni ezen veled mert ugy gondolom teljesen értelmetlen.
Jani5508-08-2018 12:13:54 // 141085
A gémkapocs tetszik...
Kecskeméten is az első pillanattól kezdve vízbázisú festékekkel és lakkokkal dolgoznak. A passzivált, galvanizált, akármizivált karosszériát 4-5-akárhány rétegben vonják be. El kell menni, megnézni. A harminc év garanciát a karosszériára büszkén vállalják. és nincs külön használati utasítás, hogy vigyázni, nem állhat a napon, jaj, esőben, hóban mi lesz, meg a sózott utakon a felverődő trutyi idő előtt tönkreteszi...
Egyébként meg, alfáéknál a 96-bani 3millás kocsika a mai 9-10milla -körülinek felel meg, az is bosszantó, de a jellemzően 16-38 millás (Kecskeméten gyártott) MB kurvára bosszantó lenne, ha 20 év múlva így nézne ki. Egy MB166 esetében (ami ugyanavval a technológiával készül) meg méginkább... Ezt a MB egyszerűen nem engedheti meg magának! (szerintem az Alfa sem)
Kecskeméten is az első pillanattól kezdve vízbázisú festékekkel és lakkokkal dolgoznak. A passzivált, galvanizált, akármizivált karosszériát 4-5-akárhány rétegben vonják be. El kell menni, megnézni. A harminc év garanciát a karosszériára büszkén vállalják. és nincs külön használati utasítás, hogy vigyázni, nem állhat a napon, jaj, esőben, hóban mi lesz, meg a sózott utakon a felverődő trutyi idő előtt tönkreteszi...
Egyébként meg, alfáéknál a 96-bani 3millás kocsika a mai 9-10milla -körülinek felel meg, az is bosszantó, de a jellemzően 16-38 millás (Kecskeméten gyártott) MB kurvára bosszantó lenne, ha 20 év múlva így nézne ki. Egy MB166 esetében (ami ugyanavval a technológiával készül) meg méginkább... Ezt a MB egyszerűen nem engedheti meg magának! (szerintem az Alfa sem)
Coyote08-08-2018 11:25:25 // 141084
Én ugy tudom azért ilyen a lakk mert ez már akkor is vizbázisu környezet barát lakk volt. A többi márka meg ugya akkor még vegyszeres lakkoz használt.
Amit ma fényeznek azok sehol se lesznek 20 év mulva. Max valami gémkapocs lesz belőlük.
Amit ma fényeznek azok sehol se lesznek 20 év mulva. Max valami gémkapocs lesz belőlük.
Kazes☻08-08-2018 11:22:54 // 141083
Hehe... ígérni bármit lehet... 30 év... vicces... csak meg kell nézni néhány Mercit... :D
Viszont a felnid id rozsdás...! ;)
Viszont a felnid id rozsdás...! ;)
Jani5508-08-2018 11:19:06 // 141082
Harminc év garanciát vállalnak a karosszériára. (így pontos)
Jani5508-08-2018 11:16:58 // 141081
Azért nem értem ezt a lakkozás dolgot, mert mintha visszafejlődést látnék...
Tudom, manapság 10-12 évre és 80-100-120 ekm-re tervezik a kocsikat, a 22 éve megvan, tehát reklamációnak még elvi szinten sincs helye. De(!), nagyon sok márka, nagyon sok típusa öregebb, ugyanúgy a csillaggarázsban áll és, hát mit is mondhatnék, szebb a (láthatóan gyári) fényezése is.
Hagy el ne felejtsem: a MB Kecskeméti gyárában büszkén hangoztatják: 30 év garanciát vállalnak minden legyártott kocsira!!! (Aki nem hiszi, látogasson el a gyárba, nézze meg.)
Tudom, manapság 10-12 évre és 80-100-120 ekm-re tervezik a kocsikat, a 22 éve megvan, tehát reklamációnak még elvi szinten sincs helye. De(!), nagyon sok márka, nagyon sok típusa öregebb, ugyanúgy a csillaggarázsban áll és, hát mit is mondhatnék, szebb a (láthatóan gyári) fényezése is.
Hagy el ne felejtsem: a MB Kecskeméti gyárában büszkén hangoztatják: 30 év garanciát vállalnak minden legyártott kocsira!!! (Aki nem hiszi, látogasson el a gyárba, nézze meg.)
Kazes☻07-08-2018 22:10:53 // 141080
Rolee4607-08-2018 20:55:08 // 141079
Hát az oldalkocsis a szebb😁,amúgy egyik se szép látvány🙁
Jani5507-08-2018 14:08:07 // 141078
Jani5507-08-2018 14:05:41 // 141077
Két hete nem volt ennyire feltűnő, észre vettem volna. Mondhatjuk, két-három hét alatt.
Hozzányúlok, egyszerűen tenyérrel tudom lesöpörni, mintha homok lenne. Katasztrófa.
Hozzányúlok, egyszerűen tenyérrel tudom lesöpörni, mintha homok lenne. Katasztrófa.
Jani5507-08-2018 14:02:23 // 141076
Teljes egészében gyári fényezés...
Rolee4607-08-2018 13:50:44 // 141075
Kau07-08-2018 13:27:01 // 141074
Azt hittem máshonnan van ilyen infód :)
Coyote07-08-2018 13:19:50 // 141073
Nekem az írásból ez jött le. 😛
Kau07-08-2018 13:17:40 // 141072
Ő nem írta, hogy egyik napról a másikra történt.
Kau07-08-2018 13:15:54 // 141071
Coyote07-08-2018 13:13:36 // 141070
Szerintem akkor is fura, hogy egyik naprol a másikra igy lepergett a lakk réteg. Még akkoris ha ujra volt fényezve valamikor is.
Kau07-08-2018 12:59:36 // 141069
És ez gyári fényezés vagy volt már fújva?
(Szerintem utóbbi).
(Szerintem utóbbi).
Jani5507-08-2018 12:41:46 // 141068
Ma kaptam az eredményt a laborból: semmiféle oldószer, sav-lúg, bármiféle agresszív, vagy kevésbé maró agyag, vagy bármilyen kis mennyiségű idegen anyag maradéka sem nem mutatható ki. (nem azért, mert alkalmatlanok, tehetetlenek és bénák, hanem azért, mert nincs) A lakk, festék összetételét is megmondták, az viszont engem nem érdekelt... Tehát nagy biztonsággal kijelenthető, nem spriccelte le senki aksisavval, fékfolyadékkal, sem semmivel...
Kazes☻06-08-2018 23:41:45 // 141067
Jó kis túra! :)
V.Tomi.145-146 🍀06-08-2018 23:16:38 // 141066
VKG231!!! (156+75)06-08-2018 21:53:36 // 141065
Korántsem az AR hibája, ha leöntik az autódat kromofággal...
Jani5506-08-2018 21:05:45 // 141064
Köszönöm, beszámolok a fejleményekről.
Kau06-08-2018 12:37:46 // 141063
Ja, és az enyém is ezüst.
Csak az összehasonlítás kedvéért. A többi elem már volt fújva.
Csak az összehasonlítás kedvéért. A többi elem már volt fújva.
Kau06-08-2018 12:36:49 // 141062
Gyárilag ez biztos nem ilyen. Majd lefotózom az enyémet. A tetőn és a szárnyon még gyári fényezés van. Minimális lakk kopási hiba van a tetején. A szárnyon már jobban látni, de az se ilyen, mint ez. Pedig nekem 18 éve a napon áll.
marci9106-08-2018 12:24:35 // 141061
Szerintem ez kaphatott valami kromofágot vagy egyéb vegyszert :( Véleményem szerint elég jó minőségben fújták ezeket az autókat még. A mostani vizes bázisú modern anyagok ugyan környezetbarátabbak, de nem fognak 20 évet kibírni, ez biztos. Érdemes lehet visszacsiszolni és újralakkozni.
WarbiRunner (Gyuri)06-08-2018 12:16:57 // 141060
Főleg a tető szokott kifoltosodni, de ennyire egyik napról a másikra... ilyet nem láttam még. Nem volt újrafújva pl? Ennyire nem jellemző, hogy feljön a lakk. Vagy tényleg valamit ráöntöttek a tetejére. A mintázata is olyan, mintha a tetőre öntötték volna, az elejére pedig fröccsent volna.
Itt egy tipikus lakk foltosodás:
Itt egy tipikus lakk foltosodás:
Kazes☻06-08-2018 11:42:55 // 141059
És ezt eddig nem láttad? Ha egyik napról a másikra, akkor lehet, hogy van egy jóakaród és kicsit megkezelte...
Kazes☻06-08-2018 11:42:00 // 141058
Érdekes. Talán lehet, hogy valami burkolat ér bele valamibe, ami a melegtől kicsit meglágyul és ahogy deformálódik, hozzáér valamihez az alacsony frekvencián... vagy légkondinál... szabadonfutó... találgatni lehet... ;)
Coyote06-08-2018 10:23:54 // 141057
Sajna ebbe mindenki bele fut. Ilyen a lakk réteg. Idővel felpereg. Bár az hogy egyik napról a másikra ilyen mértékben az kicsit fura. Le kell csiszolni a lakk réteget és újra kell lakkozni. Mást nem igazán lehet tenni sajnos 🙁
Jani5506-08-2018 09:15:56 // 141056
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
483
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?