Forum >> 147

Kareszka198424-02-2012 09:05:47 // 48982
betolni? én úgytudom újabb kocsit betolni nem a leg egészségesebb dolog...
147jtd24-02-2012 08:55:00 // 48981
nekem volt hycomat váltós omegám.

kocsit annyit meg nem trélereztem mint azt :-PP nem lehet vontatni, betolni kurva drága a javítása.

ujonnan vennék használtan nem.
Bálesz23-02-2012 22:28:00 // 48980
Ez nagyban előre lendített! ;-) Köszönöm az informatív válaszokat!

Amennyiben meglesz, tudósítani fogok róla!
Xixo23-02-2012 16:35:24 // 48979
Az örök kérdés! :)

Akiknek nem volt, azok szerint javarészt nehogyvegyé, akiknek volt, azok meg szerették...

De abba mindenkinek igaza van, hogy ha nincs akkor nem tud elromlani. :))
Hori23-02-2012 09:15:35 // 48978
Ja, és manuális váltó!!!! Kisebb hibalehetőség!
Hori23-02-2012 09:14:08 // 48977
Egyetértek! 2.0 élvezhetőbb!!! Az asszony 1.6 120 lóval jár, én a 2.0 150 lóval. A fogyi közti különbség 1 liter maximum! Persze a vezetési stílusom az asszonyénál dinamikusabb!
Kareszka198421-02-2012 07:40:08 // 48976
szerintem nagy %-ban a kézi váltóra fognak szavazni a kolegák :)
Bálesz20-02-2012 22:14:51 // 48975
Sziasztok!

Tudtok némi segítséget adni 147-esről, ami Selespeed! Lebeg a távoli horizonton, mint szomszéd néni bugyija a ruha szárítón, de az Alfa most sokkal jobban érdekel!

Jól működnek a Selespeed váltok? 10 éves krukban és azt követően is? Sajátos nyűgje a típusnak van-e? Mire érdemes figyelni, ha netán mellé állok és körbe járom?

Válaszok jöhetnek a ide a fórumra is vagy a mailomra: kpbalint81@gmail.com .


Előre is köszönöm a válaszokat, segítségeket!
Üdvözlettel:
Bálesz
Gegee20-02-2012 14:43:18 // 48974
Értem a lényeget és nekem tetszik.! :)
Kareszka198420-02-2012 14:31:30 // 48973
na ezt faszányosan beírtam :D
Kareszka198420-02-2012 07:37:07 // 48971
s létezik valami folyamatábra a szivargyujtó eltávolítására? :) csakmert nálam mióta megvan még nem világított és szívesen megbütykölném, de sehogyse tudom eltávolítani :)
van egy komplett másik középső boxom, azon is sokat gyakoroltam és nem ment :(
Csöri19-02-2012 22:53:33 // 48970
A biztosíték biztos rossz, azt érdemes megnézni. Akkor működni fog a telefontöltőd. Ha rágyújtani is onnan szeretnél csak egy "ellendarabot" kell szerezned.
Mozes8719-02-2012 22:25:11 // 48969
Semmi nem működik benne.Se a szivargyújtó mikor belenyomom meg kellene akadni de nem akad meg, a gps töltőnek meg világítani kellene az sem jó. Viszont ahogy néztem a szivargyújtó belsejét elég rozsdásnak vagy koszosnak tűnik...
Csöri19-02-2012 21:40:12 // 48968
Mi halt meg benne? Ha bizti baja van az miatt nem kell cserélni. :-)
147jtd19-02-2012 21:30:30 // 48967
mi halt meg benne? nem csak a telefon gps töltöjével szétnyomtad? és nem érintkezik rendesen?
Piritu - 1.000.00019-02-2012 18:38:34 // 48966
Ahogy Cartárs fogalmazott: "Akinek tellik majomra telljen banánra is" :-)
Mozes8719-02-2012 18:29:14 // 48965
Sziasztok!

Olyan gondom lenne, hogy meghalt a szivargyújtóm. Mennyire macerás kicserélni?
Csabo2218-02-2012 12:03:31 // 48964
" hogy 8 v 10 lityót fogyaszt, annak már nem kéne számottevő tényezőnek lennie egy 2millás autónál"

Mikor ezt leirtam, kb pont erre gondoltam, csak kicsit finomabban fogalmaztam meg, de nem baj, h vki igy leirta :)
Kareszka198418-02-2012 09:52:53 // 48963
"Nekem az a véleményem, hogy aki CSAK azért nem vesz meg egy erősebb, nagyobb köbcentis autót mert mondjuk drágább az átírás vagy a biztosítás, az szerintem eleve ne vegyen autót mert nincs pénze!!! ." - ez egy csöppet erős megfogalmazás volt, nem? végülis....havi 47 ezerből kilehet pengetni egy kocsi fentartását is, nemis értem mért panaszkodnak az emberek :))
Vegyen mindenki nagyköbcentis autót, mert az jó!
:Szájmon:QV:147:GT:18-02-2012 00:12:49 // 48962
Én 2.0-ra szavazok!!!!!
Nekem az eddigi 4 Alfáim közül kettő volt 2.0 TS és kettő volt 1.6 TS( 105LE és 120LE)
Szóval van összehasonlítási alapom.

Ha a két 1.6-os közt kellene dönteni akkor egyértelműen a 105Lóóóvas verzió mivel nincs benne vezérlésmódosító, viszont ugyan úgy megy mint a 120Lóerős...A különbség szerintem csak papíron van a teljesítményben, de azt hétköznapi használatban nem érezni....

Ha viszont 2.0 TS és 1.6 TS közt kellene dönteni akkor CSAK ÉS KIZÁRÓLAG 2.0TS!!!!!
Érezhetően jobban megy, dinamikusabb és nagyobb élmény vezetni!
Szerintem eleve a 2.0TS-nek kellett volna lennie a legkisebb motornak amit 147-esbe raktak!

Sajnos Magyarországon sokan félnek a "nagy" motoros autóktól mert,
"jajj az sokat fogyaszt"
" jajjj azt sokba kerül fenntartani"
" jajj sokba kerül az átírás"
stb
(kérdés hogy egy 2literes motor nagynak számít e??)

Nekem az a véleményem, hogy aki CSAK azért nem vesz meg egy erősebb, nagyobb köbcentis autót mert mondjuk drágább az átírás vagy a biztosítás, az szerintem eleve ne vegyen autót mert nincs pénze!!! .
Az átírást 1x kell kifizetni azaz 1x kell X ezer forinttal többet fizetni, a biztosítás pedig a legtöbb esetben éves szinten, szintén nem került annyival többe, hogy az indok legyen arra miért nem vesszük meg. Szóval ha valakit zavar, hogy 1x kicsivel többet kell, hogy kifizessen az szerintem ne autózzon..

És végül ott az örök kérdés a FOGYASZTÁÁÁÁÁÁÁÁSS.....
Én NEM vettem észre semmilyen lényeges fogyasztásbeli különbséget az 1.6 TS és a 2.0 TS közt!!!!!! Na jóó néha a 2.0 TS kicsivel többet evett mint az 1.6 TS 105lóó de normális 7köznapi használat mellett semmilyen különbség sincs!!! Ha különbségekről is beszélünk akkor azt is decikben mérhetjük és nem literekben....
Én legalábbis ezt tapasztaltam!!!

Ha már fogyasztásról beszélünk akkor egy érdekes adat:
Miután Alfátlan vagyok, már jó ideje egy 3literes 231lóerős OFF gépjárművem van...legutóbb a vegyes fogyasztása, amiben a városi dugótól a tempósabb autópályás haladásig minden volt, az 8.6liter volt!!

Szóval a lényeg, hogy szerintem a 2.0 TS-t válaszd!
Nem kerül annyival többe a fenntartása mint amennyivel nagyobb élményt kapsz, és ne felejtsd, egy 2.0 TS-el lehet lassan és gazdaságosan is autózni viszont egy 1.6-os sosem fog olyan mosolyt csalni az arcodra, mint a 2.0 TS....
DrB17-02-2012 21:50:19 // 48961
Kösz srácok az infót, remélem, Alfatext lesz, mert baromi szép az autó bézs belsővel. Nekem már csak ez a 105 lovacska bántja kicsit a szemem, de ha eltekintünk a 150 lovas verziótól, akkor a netet bújva nagy különbséget nem éreznénk egy 120 lovas 1.6-os TS ben a 105 lovashoz képest. Holnap, ha az időjárá is úgy akarja, megnézzük a kocsit.
A.R.Peti17-02-2012 20:59:47 // 48960
Ilyen egy bézs rongybelső.



Feleségem félt ettől a belsőtől amikor megvettük, de még annyira sem kényes, mint az előző autónkban a sötét vászonkárpit.
Könnyen meg fogod tudni különböztetni, mert az alfatex inkább bőrhatású.
Piritu - 1.000.00017-02-2012 20:29:36 // 48959
Velúrnak írják. Nagy valószínűséggel Alfatex lesz, mert az arra hasonlít.
DrB17-02-2012 19:54:08 // 48958
Lehet, hülye kérdés, de hogy tudom megkülönböztetni a plüss kárpitot az Alfatexttôl? A belinkelt bézs belsôs 1.6-osban szerintetek melyik van?
Csabo2217-02-2012 17:56:21 // 48957
Az enyém bézs, de plüss az ülés és ajtók.. nem is annak a koszolódásával van a gond, hanem inkább az ugyanolyan szinű padlókárpittal. az könnyen csúnya lesz.
Tavasszal majd ha jó idő lesz úgyis kicserélem a belsőt bőrre és kitisztitom a padlókárpitot 1úttal...
Piritu - 1.000.00017-02-2012 07:13:13 // 48956
Nekem a 147-ben és a 156SW-ben bézs Alfatex volt. Sose kellett tisztítani! Porszívó és törölgetés mindig elég volt. Feltűnően kosztűrő kárpit.
DrB16-02-2012 23:31:28 // 48955
Van a cartársak között bézs szövetbelsős autótulajdonos? Az érdekelne, mennyire koszolódik és hogyan tisztítható?
Hédi16-02-2012 20:57:53 // 48954
Fogalmam sincs, az enyém nem "rongybelsős" :))))
Véleményem szerint macerás a dolog, az eredmény meg kétes, többszöri sikálások után...tényleg nem tudom, majd a többiek mesélnek róla:)

(Nem besérülni a rongybelsőn, akinek az van,csak poén volt, tudjátok!)
DrB16-02-2012 20:49:40 // 48953
Hát ja, erre mi is gondoltunk. Mennyire jól tisztítható a 147-esekben lévő textil kárpit? Pl. csokifolt, sárfolt könnyen kijön?
Hédi16-02-2012 20:44:56 // 48952
Ó, pontosan tudom, miről beszélsz, nőből vagyok :)))
Én meg a piros bőr belsőért vagyok odáig, ezért választottam ezt a színt a bébibe :)
A bézs belső valóban csodaszép, DE...milyen lesz majd saras időben, pici gyerekekkel, többszöri ki/beszállással, naponta?
Állandóan takarítani kell, úgy fogja szidni, h még:)))
DrB16-02-2012 20:40:54 // 48951
Ezt fogom érvéként felhozni a 2 lityós mellett, mikor hazaér a párom, s neki kezdek a meggyőzésének. S hogy ezt ráadásul egy nő mondja! :D
DrB16-02-2012 20:39:09 // 48950
Csak, mivel a kicsi feleségemnek lesz a 147-es, a vizuális élmény éppoly fontos, mint a vezetési. A bézs belsejével az 1.6-os pedig veri esztétikumban, legalábbis nálunk, a 2.0 TS-t...

A még korábban linkelt világoskék, belül bézs bőr 120 lovas vasat sajnos elvitték, emiatt "kicsit" szomorúak vagyunk...
Hédi16-02-2012 20:38:15 // 48949
Meg aztán, hozzá vagy szokva egy tényleg erős motorhoz, ha a gyengébbet veszitek és néha-néha (?) Te is hajtod majd, egyszer csak azon kapod magad, h kezded összehasonlítani a kettőt, ebből adódik, h a kicsit szidni fogod és nem is fogod szeretni.
A másik (és most ez a szempont), attól h a nejed lesz a gazdája és szted neki elég a 105 ló, mert ő vezessen csak anyukásan, nem a leglényegesebb szempont.
Gondolj arra, h pl egy kényes helyzetben (előzés) jobban ugrik a 150 ló.

Nos, mit gondolsz? :)
Hédi16-02-2012 20:28:49 // 48948
Igen és az élmény, ami vele jár :))

(Nem volt vészes :D)
DrB16-02-2012 20:13:52 // 48947
Szóval, a méret számít. :)

(Bocs, ez magas labda volt...)
Hédi16-02-2012 19:48:17 // 48946
Okés, de én akkor is a nagyobb motort választanám :))
DrB16-02-2012 19:46:07 // 48945
Mindkettő Distinctive, csak a feketéhez nincs külön odaírva, de a leírásból meg a képekből látszik.
Hédi16-02-2012 19:43:06 // 48944
Egyszerűen csak azért, mert a distinctive felszereltség szimpatikusabb (nekem is ilyen az autóm), meg akkor legyen inkább 2 literes a motor, meg az élmény,ami ezzel jár :)))
...ha már lehet választani:))

A többit Csabo leírta :))
DrB16-02-2012 19:41:31 // 48943
Ez második kocsi lesz a családban, igazán erős autónak most ott a 159-es, majd pedig az utódja.

Vezérlést nem 60-ezrenként vagy 4 évente kell cserélni?
Csabo2216-02-2012 19:34:05 // 48942
Fogyasztásban nem is lényeges a különbség, viszont vezérlés cserénél (2.0) nagyobb a számla, viszont az csak 3 évenként esedékes. ellenben ha meg is lesztek a 105 lóval elégedve, sztem előbb-utóbb eljön a pont, h kéne egy erősebb. és akkor a 150 lovas benzinesnél már csak a GTA az erősebb, tehát könnyebben lemond az ember a váltásról. nem úgy a 105 ló esetén. ott tudni, h van elérhető, 25 pacival nagyobb is. azt mondanám, h hosszabb távon a 150 lovas jobb, hajlamosabb az ember megtartani, elkerülve egy új autó vásárlásánál előforduló kockázatokat és terheket.
Gyanitom amúgy, h a 2.0ból született az 1.6, de nem vagyok szakértője ezeknek a motoroknak, csupán egy indittatás nálam a 2.0 jobb megbecsülése. az 1.6 megjelenését sztem a piac diktálta, amely kor már lecsengett. most a kis ccm-es turbós motorok mennek, a régi nagy ccm-es teljesitményével. ki tudja mi lesz a következő trend...
DrB16-02-2012 19:19:34 // 48941
A feleséemnek valószínűleg az esetek 95%-ban elég is lenne a 105 ló, de ha nincs lényegi különbség a fenttartásban és a szervízelésben, akkor miért ne legyen a nagyobb motor, több tartalékkal. S azért én is fogom vezetni. :)

A régebbi konstrukciót azért tartod jobbnak, mert kiforrotabb?
Csabo2216-02-2012 19:13:41 // 48940
És még a múltkor én lettem leszólva, h én ugyan kinőttem az 1.6 TS-t, de egy feleségnek elég a 105 ló városi használatra :D
igaz, nem általad.
A 2.0-ra voksolok. asszem annyiban különbözik, h ott van a vezérlésnél még1 szij (balansszij talán). viszont a 2.0 TS régebbi konstrukció az 1.6-nál, én tuti azt választanám ha most keresgélnék Alfát. hogy 8 v 10 lityót fogyaszt, annak már nem kéne számottevő tényezőnek lennie egy 2millás autónál
DrB16-02-2012 19:12:28 // 48939
No, de miért? :)
Hédi16-02-2012 19:08:53 // 48938
1 szavi tőlem a 2.0 TS distinctive-re :)
DrB16-02-2012 19:02:23 // 48937
Bármennyire is a feleségemnek tervezzük 2. autónak a 147-est, főleg városi rohangálósnak, azért csak-csak piszkálja a fantáziámat az 1.6-os benzinesekkel szemben a 2 literes TS. Nyugis, városi használat mellett lényegi különbség van az 1.6 és 2.0 TS motorok fogyasztása között? Drágább a 2 literes TS javíttatása, ha arra kerül a sor? Van bennük olyan alkatrész szemben az 1.6-osokkal ami jellemzően tönkre megy?

Most az alábbi két autó között vacilálok. Ti melyiket választanátok?

1.6 TS Eco

2.0 TS
Lewes16-02-2012 17:26:48 // 48936
2 Din-est is be tudsz építeni, csak ki kell venni az italtartót is. Nekem 7 collos multimédia volt benne, amíg át nem került az 59-be :)
Kareszka198416-02-2012 16:04:05 // 48935
beépitőkeret alapbol kelleni fog :) többi pedig a te izléseden múlik :)
Mozes8716-02-2012 15:49:51 // 48934
Sziasztok!!

Olyan kérdésem lenne, hogy kiszeretném cserélni a gyári rádiómat, viszont azt nem tudom melyik lenne jó és melyik mutatna jól esztétikailag a kocsimba. Tudnátok javasolni valamit?
fisch16-02-2012 10:39:24 // 48933
Az enyém is 2001-es és azt, hogy gyenge a spricni, azt meg tudom erősíteni. Próbáltam állítani rajta, de az én esetemben 80-90-es tempó felett már elég halott ötlet az ablakmosás :) Érdekes baki, hiszen pár típus már legördült a szalagokról a 147 előtt. Az a mérnök már tuti nem dolgozik ott, aki tervezte :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.