Forum >> 147

Somez04-02-2012 20:12:37 // 48882
Igen tudom, de nálam mégis baromi bizonytalan. Havon folyamatosan szitál az egész autó és olyan emelkedőn, amiken a 145-tel röhögve elindultam felfelé a 147 könnyen elakad és nagy szerencse kell, hogy az ne így legyen. Lehet hogy a 145 nagyon orrnehéz volt és a 147-nek ideálisabb a súlyelosztása? Tehát nincs akkor súly az első kerekeken, és ez eredményezi hogy hóban könnyebben elkapar?
mreni04-02-2012 19:45:32 // 48881
pedig jobb futóműve van a 47nek mint a 45 nek... minden szempontból( a költségeket kivéve)
Somez04-02-2012 19:21:41 // 48880
Hát nem tudom, de én a futóművét sosem éreztem túl biztonságosnak. Mondanám hogy a kopott nyárigumi volt az oka, de most voltam kinn a hóban a jó állapotú téligumikkal és úgy csúszkált amit a 145-ösöm sosem merészelt megtenni.
DrB04-02-2012 18:29:58 // 48879
Tiszta sor, magamnak én is erősebb vasat vennék, de ahogy Gerion és te is írtad, a feleségemnek és az adott célnak bőven megfelel a 120 lovas. Igazság szerint, ha 105 lovas lenne, az sem lenne baj. Időközben válaszolt a kereskedő. Azt írta, hogy VDC is van benne, így már ezen sem kell vacillálnunk, s téli gumit is ad hozzá, ha minden igaz. Ha ez a vas tényleg olyan állapotban van, mint a képeken, akkor sanszos, hogy lecsapunk rá. Bár a végén, lehet, egy jólárasítot Quattroportéval jövünk haza, ha tesz egy visszautasíthatatlan ajánlatot ez a kereskedő. :D

Az első generációs 147-es orra egyébként nekem is jobban tetszik, sportosabb, vagányabb. A faclifteseknek meg a hátulja jön be jobban. Azért mindkettővel együtt tudnék élni. :)
Csabo2204-02-2012 15:17:45 // 48878
"FL személy szerint nekem sose tetszett, és a 120 lovat is kinőttem."
magamat idéztem
lehet félre értelmezted
Feleségnek városba persze h elég a 120 ló. még a 105 is
Mindezek mellett nem képről kell a kocsikat megitélni. vagy személyesen átvizsgálni, vagy műhelyben, hozzáértőkkel.
Gerion04-02-2012 14:59:01 // 48877
Feleségnek városban szaladgálni, gyereket óvodából elhozni bőven tökéletes a 120 lovas gép....! Az autó a 7 éves korához képest a fotókon szinte gyári új állapotnak tűnik, nem egy lelakott romhalmaz. Városi kocsinak vásárolni ez a lényeg, nem a + 400 lóerő. A műszaki tartalom állapotát persze le kell ellenőrizni a lemezek alatt, de adják egy korrekt, alkuképes áron, és tökéletes vétel lehet.
DrB04-02-2012 13:48:19 // 48876
A 147-esekben széria az Isofix rögzítési pontok?
Csabo2204-02-2012 13:47:01 // 48875
Nagyon szép ez a macchina. szép a fényezés és a vajbőr benne. kár, h csak 120 ló, és faceliftes. FL személy szerint nekem sose tetszett, és a 120 lovat is kinőttem. száguldozni nem szoktam, inkább nagypapásan vezetek, de nagy ritkán elgurul a tabi, és akkor kéne még egy 100as a motortérbe :)
Egy ABS sztem elég egy autóba. ha ésszel vezetik, akkor nem fog az illető balesetet szenvedni. más sofőr hibáját meg semmilyen elektronikus menetstabilizátor nem fogja kiküszöbölni. A 147 futóműve pedig priima, ha a gagyi út még nem rázta szét.
mreni04-02-2012 09:30:43 // 48874
szerintem ne rettenj el tőle ha nincs benne,nagyon jó futóművük van nem okozhat gondot a VDC hiánya
DrB04-02-2012 09:29:08 // 48873
Srácok!

Gyanús, hogy az alább belinkelt vasban még nincs szériában VDC (ESP). Küldtem ezügyben egy emailt a kereskedőnek. ABS és ASR van benne. Ha nemleges lenne a válasz az ESP-re, mennyire "rettentsen" el ez minket? Mégiscsak a feleségem és a kisgyerekünk fogja érdemben használni az autót.

Az Alfisti.net 147-es vásárlási kiskátéja azt írja erről:

"Je nach Motorisierung und Modelljahr sind außerdem ASR (mit MSR und EDS) sowie ESP (hört bei Alfa auf den Namen VDC) vorhanden, wobei das VDC aufgrund des sauber abgestimmten Fahrwerks nicht wirklich notwendig ist (und sich „offiziell“ auch nicht abschalten lässt). "

Hevenyészett fordításban a lényeg:

"A biztos futómű miatt a VDC nem igazán szükséges."

Biztonságosabb egy korban evvel a 147-essel megegyező, de butább futóművű offos vas ESP-vel felszerelve?

Mi a tapasztalatotok?
Gegee04-02-2012 08:50:38 // 48872
Aham. :) Szerencsére nincs benne sok km. Szám szerint 50 ezer+. Ezt a munkahely közelsége és a céges kocsi elérhetősége tette lehetővé. 10 ezer km-erenként olaj és szűrők cseréje mindig volt. Most lesz 6 éves. Megtett km nem, viszont az eltelt idő indokolja a vezérlés cserét. Semmi gond nem volt vele. Baj lenne, ha lett volna ilyen kevés km után. :) Olajfogyás nem volt. Vezérlésmódosítót 90 ezernél ajánlott cserélni. Ezt a "nagyoktól" illetve az autó szerviz és kezelési leírásából tudom! :)
DrB03-02-2012 23:22:23 // 48871
Most látom, azt írják, a vezérműszíj új benne.
DrB03-02-2012 23:13:01 // 48870
Felkerült a listára! :) Márciusig azért várok, télvíz idején nem indulok neki autót nézni/venni.

Látom, a te 147-esed is 2005-ös, szóval az első facelift utáni. Ennyi km-nél gondolom, nem volt még semmi gondod. A vezérlésmódosítód is még bírja? Olajfogyás?

Igaz, csak 35 e km van benne, de 6 éves múlt. Jól tudom, 60 e km vagy 5 év után kell vezérlést cserélni? Mondjuk a vezérlés komplett cseréjét eleve belekalkuláltuk a költségekbe.
Gegee03-02-2012 22:56:34 // 48869
Nem írtam, hogy visszatekerhették az órát. :) Ez itt M.o.-gon szokás. Csak hihetetlen, hogy kapható ilyen. :) Én meglesném az tuti.
DrB03-02-2012 22:55:34 // 48868
A traktor mellé kell egy fűnyíró is a jing-jang elvén a családba. :)
DrB03-02-2012 22:54:16 // 48867
Ez a nyugatnémet hivatalos Alfa és Maserati márkakereskedés 35 éve árul Alfákat és 1992 óta Maseratikat. Csak nem óra visszatekergetésből akarnának meggazdagodni. :) Az autó a alfaromeo.de hivatalos oldalon is fent van. Ha már kereskedésből vásárolnék, talán egy Alfa márkakkereskedőben bíznék meg az autó műszaki állapotát illetőleg a legjobban. Azt tudom elképzelni, hogy egy jómódú nyuganémet családban volt második, harmadik autó. Megengedhették maguknak ezt a felszereltséget. Ez a 147-es ráadásul 5 ajtós is. Csak "kicsit" messze van, de lehet, megérné elmenni...
147jtd03-02-2012 22:52:57 // 48866
cép ótó, de benzinesből inkább csak fűnyírót, az autókat gázolaj hajtja:-PP
Gegee03-02-2012 22:47:28 // 48865
Szép, elegáns! 7 éves és 35 ezer km van benne. Nem lehetetlen, viszont eléggé hihetetlen, hogy van ilyen. Eddig azt hittem én megyek a legkevesebbet a saját kocsival. De ezek szerint nem, messze nem.
DrB03-02-2012 22:40:22 // 48864
DrB03-02-2012 15:45:07 // 48863
Neki nincs. ;)
DrB03-02-2012 15:34:48 // 48862
Jellemző egyébként ilyen mértékű olajfogyás valami szériahiba okán a 2.0-áknál?
DrB03-02-2012 15:32:32 // 48861
Az utolsó blogbejegyzésed a 2.0-nál kicsit ellene szól a "hibátlan" élménynek. :)
Gegee03-02-2012 11:13:33 // 48860
Nagyon nice! :))) Viszi a szél a havat is rendesen. Délutánra majd úgy kell kiásnod belőle. :)
Kareszka198403-02-2012 10:59:55 // 48859
kezdődik...
Hori03-02-2012 09:07:10 // 48858
Én a 2.0-t városban használom 98 %-ban, és hibátlan! Azt a kis fenntartási különbséget az élmény feledteti! Hidd el, van összehasonlítási alapom. A 120 és a 150 ló között is igencsak érezhető a különbség, nemhogy 105 és 150 között! Másfélszer annyi paripa. Egyszer kelljen valami miatt nagyobb gázadás, nem jobb ha ott a tartalék ami nem kérdez? Szeretem az 1.6-t is félre ne érts, de....az élmény felbecsülhetetlen. (Sajnos nagyobb vasra, 3.2, nincs pénzem, és nem bírnám fenntartani második autóként!)
A gyerekhez nem tudok hozzászólni, de 186 centi vagyok 110 kilóval, és takarításkor simán beférek az első és hátsó ülés közé. Nagy ajtó, nagyra nyílik, ülés előrecsúszik.
147jtd03-02-2012 08:33:02 // 48857
milyen egy 3 ajtósba betenni hátra a gyereket?

pain in the ass, hogy pontosan fogalmazzak. nekem az offtopicos autóm 3 ajtós, és minden alkalommal ha a feleségemnek kell menni vele, és a gyerekkel ezt hallgatom 2 éve.

sőt ha még nincs gyerekülésesetek akkor olyat vegyél ami kifordítható, nem jut eszembe a miénksek mi a márkája assis vagy axiss na megkerestem

http://www.brendon.hu/Products/ViewDetails/32148?storetype=webstore&store=-1

nagy könnyedséget jelent plána 10-13 kilósan, hogy nem félig kifordulva kell betenni.

és berakom a gyereket a 3 ajtósba is, igaz nekem havonta max 1-2 kell, de pl a feleségemnek naponta, és majdnem minden nap összekeni a kabátját stb...

persze, lehet ha neki is egy ilyen rosso blekk lájnba kéne betenni változna a hozzá állása :-PP
GTPeti02-02-2012 21:19:05 // 48856
A kérdés inkább az, hogy a feleségednek szükség van-e a 2.0-ra. (Egy picit több fogyasztás és több adó.)
mreni02-02-2012 21:11:41 // 48855
jó választás lehet :))
András bácsi02-02-2012 20:57:43 // 48854
Nálunk az első ülésen van már menetirányba fordítva a gyerekülés. Ott tökéletes, ha egy gyerek van.
DrB02-02-2012 20:55:15 // 48853
Alapvetően rövid távokon, városban való használatra butaság lenne a 2.0 TS motorral venni?
Gegee02-02-2012 20:47:53 // 48852
Szép ez. Ennyi km-rel nem lehet vele probléma, ha valóban ennyi. Ott kint nincs olyan sok rossz út, mint nálunk, szóval futóműileg semmi gáznak nem szabad lennie. :) 3-ajtósak nem igazán családiasak, de sokan mondják, hogy a 3 ajtósba sem gáz gyereket pakolni. :) Belső sportos, felni dögös, szerintem jó választás. :)
DrB02-02-2012 20:40:12 // 48851
Mit szóltok ehhez a vashoz? Idekint lesz használva, szóval nem kell othon regisztrálnom. Ennyi km-rel milyen cserélendő dolgokra, pl. futómű?, számíthatok?

Családosok! Nagy szenvedés háromajtós autóval kisbabát/gyereket vinni? Ebben a piros vasba van belebolondulva a párom. :)
Hori01-02-2012 13:42:16 // 48850
2.0 manuális váltó! Ez a tuti!
mreni01-02-2012 10:10:09 // 48849
az más tészta :)
Kareszka198401-02-2012 10:05:06 // 48848
:)
pár éve voltam szlovénban unokatestvéremmel kocsikat felhajtani (használtautó kereskedése van). Nála kb így nézett ki egy autóvásárlás attol a pillanattol, hogy megérkeztünk a helyszínre és kiszálltunk a kocsibol és mondjuk a tulaj kért 3000eurót:
- /köszönés nélkül/: be se gyujtom, 1500euró és viszem! :D
na ekkor jött a tulajtol egy kisebb ámulás és jöhetett a többi dolog :D sosem "b*szakodott" diagnosztikával...ok, 3 nap alatt ha 20 kocsit megakarsz venni nincs is rá idő :)
mreni01-02-2012 10:01:15 // 48847
szerintem 2.0 mindenképp jobb választás, a sele vagy manual témában csak Te tudsz dönteni :)
András bácsi01-02-2012 09:58:30 // 48846
Nagy általánosságban a 2.0 jobban felszerelt, elvileg a motor is többet bír, viszont némileg drágább üzemeltetni.
De inkább vegyél egy 2.0 manuálist. Az asszonyé is majdnem eladó lett a héten. ;)
Szunyi01-02-2012 09:54:46 // 48845
Az a kiba nagy gáz, hogy nagyon nem járok Győr fele, hogy megnézzem. Nincs valaki esetleg a közelben, hogy rápillantson, már csak az érdekesség kedvéért is?
Abban a nagy agyalásban vagyok, hogy 1.6Ts, vagy 2.0. Sel.???
mreni01-02-2012 09:29:30 // 48844
ha nem engedné,azzal a lendülettel el is köszönnék:)
Kareszka198401-02-2012 09:23:27 // 48843
de akár egy jó kiindulópont lehet...már ha engedi a tulaj, hogy beleless az agyba :) nade ha nincs rejtegetni való, akkor mért is ne engedné?!
mreni01-02-2012 09:14:30 // 48842
nem mindig
Kareszka198401-02-2012 09:13:43 // 48841
de amúgy a diagnosztikán lelehet rántani a leplet a valós km-ről, nem? :)
András bácsi01-02-2012 08:51:41 // 48840
Persze lehetnek kivételek, de nem ez a jellemző. Pl. saját apám is kb. kétszer indítja ba a dízel autóját, akkor is elmennek vele a városban bevásárolni. Viszont ezt sem fogja senki elhinni eladáskor. :)
mreni01-02-2012 08:48:29 // 48839
én is jobban szeretek,de azt is meg tudnám szokni :)))
Dekka01-02-2012 08:46:24 // 48838
elhiszem, én jobban szeretem a sima kézivaltot, igy összeveszni nemfogunk rajta :D
DrB31-01-2012 21:43:37 // 48837
No, de baleset mentesen, gondolom és remélem is egyben. :)
mreni31-01-2012 20:49:42 // 48836
nem egy nagy cucc a selespeed sem,csak ismerni kell,én simán bevállalnám bármikor.
147jtd31-01-2012 20:45:40 // 48835
kereskedésből, élből soha semmilyen körülmények között nem vennék autót, max márkakereskedésből újat, de az nem most lesz.

én kintről hoznék be magamnak.
lehet drágább picit, vagy ugyanannyi, de tudom mit veszek.
Tommaso 15931-01-2012 18:03:26 // 48834
Akkor a mi autóink hónapra pontos kortársak és km is ennyi van az enyémben:-)
Csabo2231-01-2012 17:26:10 // 48833
Ez a 73 ezer ez számomra is furcsa. én is alig megyek vele, de 137 van benne asszem, és 2001 áprilisi. Kizártnak tartom, h vki vegyen 4+ milláért egy autót, ami csak a garázsban áll, majd 10 év múlva a negyedéért eladja. Persze nem lehetetlen.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.