Forum >> 155
süsnye14-06-2010 09:08:37 // 101807
sztem, akkor egyáltalán nem menne az 1. fokozat
süsnye14-06-2010 09:01:34 // 101806
Sztem ez abból, a Marklar által is sokat emlegetett problémából adódik, hogy a külső/belső keringést szabályzó lapátot már nem tudja a motor normálisan pozicionálni, vagyis, nem tudja teljesen elzárni a külső levegő útját.
Innentől kezdve vmennyi menetszél bejut a rendszerbe, ami átmegy a radiátoron is. Ha ráadásul nincs min hőmérsékletre állítva (mikoris a belső terelő lapát úgy áll, hogy semmi levegő ne menjen át a radiátoron + elzárja a fűtéscsapot), akkor gondolom már érthető is, hogyan fordulhat ez elő.
Ha akkor is jön a meleg, mikor minimumon van a hőfok, akkor viszont lehet, h a belső terelő lapát nem megy el a végállásig.
Mindenesetre ha megnézed a manualt, van benne egy tesztleírás, amivel végig tudod ellenőrizni a hőmérséklet érzékelőket, aktuátorokat (mozgás, végállás) stb., mindezt a klíma vez panelról. Azzal elvileg gyorsan ki lehet dertíteni, hogy van-e vmelyik lapátmozgató motorral gond...
Innentől kezdve vmennyi menetszél bejut a rendszerbe, ami átmegy a radiátoron is. Ha ráadásul nincs min hőmérsékletre állítva (mikoris a belső terelő lapát úgy áll, hogy semmi levegő ne menjen át a radiátoron + elzárja a fűtéscsapot), akkor gondolom már érthető is, hogyan fordulhat ez elő.
Ha akkor is jön a meleg, mikor minimumon van a hőfok, akkor viszont lehet, h a belső terelő lapát nem megy el a végállásig.
Mindenesetre ha megnézed a manualt, van benne egy tesztleírás, amivel végig tudod ellenőrizni a hőmérséklet érzékelőket, aktuátorokat (mozgás, végállás) stb., mindezt a klíma vez panelról. Azzal elvileg gyorsan ki lehet dertíteni, hogy van-e vmelyik lapátmozgató motorral gond...
süsnye14-06-2010 08:54:12 // 101805
A kupakot levenni nem kell légtelenítéshez, nem véletlenül van rajta nyomásszelep ;)
A feltöltés ajánlott sebessége 1L/perc.
Ha a fűtéscsap jó, akkor sztem levegős a rendszer, lehet, megszorult valahol a radiátornál/ban.
Sztem menj vele, és kicsit engedd el magasabb fordulatszámra, akkor az erősebb áramlás talán elhajtja a hűtőraditárohoz (bár ha minden rendben, akkor egyébként is ott kellene a levegőnek kikötnie) és akkor már tudod légteleníteni a hűtőradiátoron a rendszert.
Kesztyűt vegyél fel a légtelenítéshez és csak óvatosan! ;)
A feltöltés ajánlott sebessége 1L/perc.
Ha a fűtéscsap jó, akkor sztem levegős a rendszer, lehet, megszorult valahol a radiátornál/ban.
Sztem menj vele, és kicsit engedd el magasabb fordulatszámra, akkor az erősebb áramlás talán elhajtja a hűtőraditárohoz (bár ha minden rendben, akkor egyébként is ott kellene a levegőnek kikötnie) és akkor már tudod légteleníteni a hűtőradiátoron a rendszert.
Kesztyűt vegyél fel a légtelenítéshez és csak óvatosan! ;)
Átok79146TD14-06-2010 04:16:41 // 101804
a végén még igazam lesz?:)P
Buksi14-06-2010 03:43:22 // 101803
Haladsz vele rendesen! :-)
SD13-06-2010 23:15:59 // 101802
Szépen alakul:))) !
sprint8313-06-2010 21:53:11 // 101801
Üdv!
Egy kis vasárnapi ténykedés volt ma a 155-ön:))
Levettem az első sárvédőket, küszöböket, első lökhárítót.
Felpróbáltam a széles első sárvédőket, jobban bejön rajta mint a keskenyek:)

Majd elkezdtem szét szedegetni a motort. Cserélve lesz: vezérlés, minden szíj, vízpumpa, szelepemelő tőkék,szelepfedél tömítések, gumi átvezető csövek a szívócsöveknél, minden tömítés a szívó oldalon, kipufogó tömítések, olaj, szűrők. Meg még lehet a szimmeringek a vez.tengelyeknél és a főtengelynél ha kívánja.

Lesz még egy alapos motortér takarítás is.
A szívócsonkot és a szelepfedeleket már le is fényeztem, rosso 130 lett ez is:)) A feliratokat majd kimarom rajtuk és a végén kap majd lakkozást.



A karosszéria elemeket sem teszem egyenlőre vissza, ha kész vagyok a motorral fogok a kasznihoz, majd jöhet a fényezés.
Remélem még a nyáron kész leszek vele:))
Egy kis vasárnapi ténykedés volt ma a 155-ön:))
Levettem az első sárvédőket, küszöböket, első lökhárítót.
Felpróbáltam a széles első sárvédőket, jobban bejön rajta mint a keskenyek:)

Majd elkezdtem szét szedegetni a motort. Cserélve lesz: vezérlés, minden szíj, vízpumpa, szelepemelő tőkék,szelepfedél tömítések, gumi átvezető csövek a szívócsöveknél, minden tömítés a szívó oldalon, kipufogó tömítések, olaj, szűrők. Meg még lehet a szimmeringek a vez.tengelyeknél és a főtengelynél ha kívánja.

Lesz még egy alapos motortér takarítás is.
A szívócsonkot és a szelepfedeleket már le is fényeztem, rosso 130 lett ez is:)) A feliratokat majd kimarom rajtuk és a végén kap majd lakkozást.



A karosszéria elemeket sem teszem egyenlőre vissza, ha kész vagyok a motorral fogok a kasznihoz, majd jöhet a fényezés.
Remélem még a nyáron kész leszek vele:))
Buksi13-06-2010 20:48:49 // 101800
Vak vezet világtalant? :-DD
atesssz13-06-2010 20:45:28 // 101799
segítesz? '96 2.5 TD :DDDD
Buksi13-06-2010 20:41:32 // 101798
Vazze, azt is meg kell keresni a manualban! ;-)
atesssz13-06-2010 20:40:35 // 101797
a Szent Manual-ban megtaláltam a hibajelentségemet, és ezt írja rá a teszt:
Restore wiring between pin 87 of Relay Q69 and pin 4 of Relay Q5.
Most már csak az a kérdés, hogy melyik a 69-es, és az 5-ös relé...
Restore wiring between pin 87 of Relay Q69 and pin 4 of Relay Q5.
Most már csak az a kérdés, hogy melyik a 69-es, és az 5-ös relé...
Buksi13-06-2010 20:37:07 // 101796
Kell szerezni Marklartól egy bontottat, biztos van neki!
Hogy mekkorát kell mérni rajta, azt nem tudom, de a Szent Manual az biztos tudja! ;-))
Hogy mekkorát kell mérni rajta, azt nem tudom, de a Szent Manual az biztos tudja! ;-))
atesssz13-06-2010 20:35:47 // 101795
és honnan tudom, hogy ami nekem van az rossz, vagy sem? Mekkora ellenállást kell rajta mérnem?
Buksi13-06-2010 20:31:36 // 101794
atesssz13-06-2010 11:51:42 // 101793
úgylátom sikerült befagyasztanom a topikot a kérdésemmel :)
atesssz12-06-2010 23:17:59 // 101792
Sziasztok, a következő a problémám:
Ha be van kapcsolva a klíma, akkor a ventilátorok csak 1. fokozaton forognak alap esetben. A 2. meg akkor, ha má elég meleg a víz.
Szóval ha bekapcsolom a klímát, nem kapcsol be az 1. fokozat, így ha az autó áll, (nincs menetszél) nem hűt a klíma. Ha van menetszél, akkor jól hűt.
Sikerült behatárolnom a problémát kb 2 nap alatt, hogy az 1. venti fokozatot hagytam el valahol...
A kérdésem az lenne, hogy hol keressem a hibát? Biztosítékok mindenhol rendben voltak. Hogy tudom életre kelteni az 1. fokozatot?
köszi!
Ha be van kapcsolva a klíma, akkor a ventilátorok csak 1. fokozaton forognak alap esetben. A 2. meg akkor, ha má elég meleg a víz.
Szóval ha bekapcsolom a klímát, nem kapcsol be az 1. fokozat, így ha az autó áll, (nincs menetszél) nem hűt a klíma. Ha van menetszél, akkor jól hűt.
Sikerült behatárolnom a problémát kb 2 nap alatt, hogy az 1. venti fokozatot hagytam el valahol...
A kérdésem az lenne, hogy hol keressem a hibát? Biztosítékok mindenhol rendben voltak. Hogy tudom életre kelteni az 1. fokozatot?
köszi!
Longman12-06-2010 23:11:00 // 101791
megnéztem mindkét végállásban a csapot..
TSiga ( I am the TSIG)12-06-2010 23:05:26 // 101790
Állítólag légteleníteni betekert hűtőkupakkal kell. A csapot meg gondolom megnézted, hogy melyik irányban van nyitva. Meg van egy dugó a hűtőn. Az is segít légtelenítésnél.
Lehet, hogy nem tudja keringetni a vízpumpa, mert levegős még ?
Lehet, hogy nem tudja keringetni a vízpumpa, mert levegős még ?
Longman12-06-2010 20:28:10 // 101789
Aztán kicseréltem a fűtéscsapot is, de lenne egy kérdésem:
miután végeztem feltöltöttem a rendszert, majd járattam a kocsit először levett kiegy.tartály kupakkal, miután ment lentebb a szint rátöltöttem, és rácsavartam a kupakot és tovább járattam egészen míg kapcsolt a venti.
Viszont észre vettem hogy bentre folyamatosan "hideget" fúj, akárhová állítom a fűtéscsapot manuálisan (a csúszkáját ami a motorhoz megy még mindig nem tettem vissza). A bemenő cső pedig meleg.. ez mitől lehet még levegős lenne, vagy kapásból küldhetem vissza a csapot mert szar? :S
miután végeztem feltöltöttem a rendszert, majd járattam a kocsit először levett kiegy.tartály kupakkal, miután ment lentebb a szint rátöltöttem, és rácsavartam a kupakot és tovább járattam egészen míg kapcsolt a venti.
Viszont észre vettem hogy bentre folyamatosan "hideget" fúj, akárhová állítom a fűtéscsapot manuálisan (a csúszkáját ami a motorhoz megy még mindig nem tettem vissza). A bemenő cső pedig meleg.. ez mitől lehet még levegős lenne, vagy kapásból küldhetem vissza a csapot mert szar? :S
Longman12-06-2010 20:18:52 // 101788
Olyat láttam..
Felmentem a Bükkbe csapatni mocival. Átmentem a bejáratott útvonalon (Miskolc-Eger Panoráma út) majd visszafele már a Borsodi oldalon gyorsítok ki egy kanyarból, egy hosszabb egyenes következet, látom ám hogy a szembe sávban áll 2 motoros először at hittem rendőrök, de nem na mondom itt már baj van, integetnek is álljak meg.
Megállok mutatnak abba az irányba amerre mennék, FARKAS.. Hát nem ott jön az úton egy? Hirtelen majd be sz*rtam.. Szegény sérült volt a lába, de ilyet akkor sem látni mindennap.
Felmentem a Bükkbe csapatni mocival. Átmentem a bejáratott útvonalon (Miskolc-Eger Panoráma út) majd visszafele már a Borsodi oldalon gyorsítok ki egy kanyarból, egy hosszabb egyenes következet, látom ám hogy a szembe sávban áll 2 motoros először at hittem rendőrök, de nem na mondom itt már baj van, integetnek is álljak meg.
Megállok mutatnak abba az irányba amerre mennék, FARKAS.. Hát nem ott jön az úton egy? Hirtelen majd be sz*rtam.. Szegény sérült volt a lába, de ilyet akkor sem látni mindennap.
Longman12-06-2010 20:13:28 // 101787
Már mire gondolsz? :)
afri12-06-2010 18:34:36 // 101786
elvagy te is .. :-O
afri12-06-2010 18:34:07 // 101785
akkor addig ne járjál vele, amíg nincs pénzed kicserélni mindakettőt eccerre!!! ;-)
Buksi12-06-2010 16:57:42 // 101784
Akkor mind a kettőt cseréld! ;-)
Johnson12-06-2010 14:44:21 // 101783
És ha törik a féltengely? Szerintem azért az is elég félelmetes lehet egy hosszú kanyarban.:D Eléggé ropog, kopog, recseg, stb.....:D
Otto12-06-2010 14:42:16 // 101782
Csillapítók a biztonságot szolgálják, így azt kéne.
Johnson12-06-2010 14:35:58 // 101781
Lóerőt egészséget Cartársak!
Egy kis szakmai segítségre lenne szükségem. Vásároltam egy OFF-os gépjárművet (nem mai darab) és hirtelen minden romlik el benne.
A kérdésem a következő lenne: lengéscsillapítókat vagy a féltengelyeket cseréljem először?:D
Egy kis szakmai segítségre lenne szükségem. Vásároltam egy OFF-os gépjárművet (nem mai darab) és hirtelen minden romlik el benne.
A kérdésem a következő lenne: lengéscsillapítókat vagy a féltengelyeket cseréljem először?:D
Buksi12-06-2010 13:45:28 // 101780
Szépen haladsz a járgánnyal! Hamarosan meg is veszem! ;-)))
Buksi12-06-2010 13:42:22 // 101779
Az enyém nem hangos! ;-))
Longman12-06-2010 11:03:18 // 101778
:) Szóval,
Reggelt:

Ahogy néztem nekem is vannak olajfolyások:

olajhűtő, mondjuk ezt tudtam és megvan már a másik csak cserélni kéne
ez a diffi ház hátulja, annyira nem vészes, valószínű onnan a belső féltengely kihajtás szimmeringje foshatta tán el magát

ez viszont érdekesebb, ez a jobb eleje, az első képen a generátor és kompresszor között látható az a kis kék folt, onnan jön lefele egy kis kevés olaj, szétterül a generátor alján. Ez most a megtisztított állapot.
De lefolyik a 2 képen látható főtengely jeladó irányába ill.,
hátrébb is, ami a 3.képen van az jobb oldalról felnézve a főtengely ékszíjtárcsa mögött is látható ahogy csordogál lefelé.

A vízcsöveket is kicseréltem, majd nemsokára hozzá látok a fűtéscsapnak is, csak még most dolgozom szépruhában..:)

Reggelt:

Ahogy néztem nekem is vannak olajfolyások:

olajhűtő, mondjuk ezt tudtam és megvan már a másik csak cserélni kéne
ez a diffi ház hátulja, annyira nem vészes, valószínű onnan a belső féltengely kihajtás szimmeringje foshatta tán el magát


ez viszont érdekesebb, ez a jobb eleje, az első képen a generátor és kompresszor között látható az a kis kék folt, onnan jön lefele egy kis kevés olaj, szétterül a generátor alján. Ez most a megtisztított állapot.
De lefolyik a 2 képen látható főtengely jeladó irányába ill.,
hátrébb is, ami a 3.képen van az jobb oldalról felnézve a főtengely ékszíjtárcsa mögött is látható ahogy csordogál lefelé.



A vízcsöveket is kicseréltem, majd nemsokára hozzá látok a fűtéscsapnak is, csak még most dolgozom szépruhában..:)

Longman12-06-2010 10:51:03 // 101777
Reggelt:
Nekem is vannak olajfolyások amúgy:
Nekem is vannak olajfolyások amúgy:
Longman12-06-2010 09:02:07 // 101776
az hangos nem?
akkor azt írná:
csak azért írok mert meleg ugyan már nincs, de most a qva ventillátortól nem tudok aludni..
:DD
akkor azt írná:
csak azért írok mert meleg ugyan már nincs, de most a qva ventillátortól nem tudok aludni..
:DD
Longman12-06-2010 09:00:42 // 101775
úú, összeteszem két kezem hogy nálunk jó hűvös a lakás, lehet aludni, jól esik hazaérni nem kell bele a klíma.. az hiányozna arra is gyűjtögetni..
Buksi12-06-2010 08:45:40 // 101774
Ventillátor vazze! :-D
TSiga ( I am the TSIG)12-06-2010 01:55:16 // 101773
Ezt csak azért írom, mert nem tudok aludni ebben a k..... melegben.
Imyx11-06-2010 21:45:14 // 101772
Kösz az ötleteket. Amit mondtatok, azokat megnézem :-).
Remélem, nem fog kiesni egy Logan alóla! :D.
Remélem, nem fog kiesni egy Logan alóla! :D.
Buksi11-06-2010 21:17:52 // 101770
Olyanok sztem nincsenek! :-)
Longman11-06-2010 21:16:33 // 101769
Jó-jó..
Én most a gyakorlati hátrányaira (ha van egyáltalán) gondolnék..
Én most a gyakorlati hátrányaira (ha van egyáltalán) gondolnék..
Buksi11-06-2010 21:12:34 // 101768
Én azért a helyedben sokkal nyugodtabb lennék, ha az odaillő méretű csövet tenném fel! ;-))
Longman11-06-2010 21:10:29 // 101767
Az annyira nem érdekel, meg nem is igazán látszik.. :)
Buksi11-06-2010 21:08:49 // 101766
Ha nem akarod, hogy mutogassanak arra a "zsákra" SD-ék valamelyik talin, akkor így ne rakd össze! :-DD
Longman11-06-2010 21:08:19 // 101765
lógasd meg és mozgasd meg a kereket. lehet a kormányösszekötőd mondta azt hogy elég..
Longman11-06-2010 21:06:42 // 101764
Kérdés:
elkezdtem kicserélni a vízcsöveimet, de az egyikből vastagabbat sikerült vennem mint a csonk.
A cső 35mm-es, a csonk meg 29..
szerintetek okozhat ez vmi negatívumot ha összerakom így? mert össze lehet húzni faxául, csak úgy néz ki mint egy összekötözött zsák.. :)
elkezdtem kicserélni a vízcsöveimet, de az egyikből vastagabbat sikerült vennem mint a csonk.
A cső 35mm-es, a csonk meg 29..
szerintetek okozhat ez vmi negatívumot ha összerakom így? mert össze lehet húzni faxául, csak úgy néz ki mint egy összekötözött zsák.. :)
Longman11-06-2010 21:02:55 // 101763
Ezt a TS-em, és a mostani is csinálja. Sztem ez "standard".. :)
TSiga ( I am the TSIG)11-06-2010 20:43:42 // 101762
Feszegesd meg a szilenteket. Szerintem az lehetett. Talán egy súly leesett a felniről, bár azt nehezen tudom elképzelni. Minden esetre centíroztasd meg, hátha valamelyik kerék a ludas. Vagy átmentél egy Off Loganon és beszorult a futóműbe :-PP
afri11-06-2010 20:40:08 // 101761
nekem is szokott hasonlót produkálni!
olyat, hogy ha már eléri az üzemi hőfokot, akkor néha érzem, mintha bekapcsolt volna magától a fűtés a lábtérnél és rendesen nyomja a lábamra a meleget!
ilyenkor bekapcsolom, leveszem csutkára, átkapcsolom hogy a szélvédőt fújja, megvárom, amíg átállnka a lapátok, és utána kikapcsolom! ... és akkor már nem fúj semmit!! :-))
de azt én sem értem, hogy kapcsol be, amikor közben meg nem világít a középkonzol ... csak ha bekapcsolom! na mind1, télleg elég ritkán csinálja!!
olyat, hogy ha már eléri az üzemi hőfokot, akkor néha érzem, mintha bekapcsolt volna magától a fűtés a lábtérnél és rendesen nyomja a lábamra a meleget!
ilyenkor bekapcsolom, leveszem csutkára, átkapcsolom hogy a szélvédőt fújja, megvárom, amíg átállnka a lapátok, és utána kikapcsolom! ... és akkor már nem fúj semmit!! :-))
de azt én sem értem, hogy kapcsol be, amikor közben meg nem világít a középkonzol ... csak ha bekapcsolom! na mind1, télleg elég ritkán csinálja!!
Imyx11-06-2010 20:33:36 // 101760
Szevasztok! Múlt héten megjártam Romániát, hazafele jövet 80-100 körül éreztetően elkezdett valami "ütni" az első futóműben, főként kanyarokban. Érezni is lehetett, illetve kopogó hangot adott ki. Itt, városban 60-nál nem érzek semmit. Mi lehetett???
TSiga ( I am the TSIG)11-06-2010 20:20:54 // 101759
Ez olyan Marklaros sorrend.
1. képen lent van az eleje, de még a cooler nincs kint.
2. képen már hiányzik a cooler
3. képen meg már kiszedte a motort
1. képen lent van az eleje, de még a cooler nincs kint.
2. képen már hiányzik a cooler
3. képen meg már kiszedte a motort
TSiga ( I am the TSIG)11-06-2010 19:05:12 // 101758
Ez a cső nekem is gondot jelentet, mikor cseréltem kormányművet. Nekem a 6. sz. alkatrész alatt folyt az olaj.
A lényeg viszont, hogy mivel már nem nagynyomású az olaj ott (asszem), ezért kell venni megfelelő átmérőjű olajálló csövet és kicserélni. Érdemes akkor már megnézni, hogy szivárog- e a kormányműnél az olaj. Akkor kell réztömítéseket cserélni. Az áruk nem vészes és sok csavarboltban lehet kapni.
A lényeg viszont, hogy mivel már nem nagynyomású az olaj ott (asszem), ezért kell venni megfelelő átmérőjű olajálló csövet és kicserélni. Érdemes akkor már megnézni, hogy szivárog- e a kormányműnél az olaj. Akkor kell réztömítéseket cserélni. Az áruk nem vészes és sok csavarboltban lehet kapni.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
456
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?