Forum >> 155

süsnye14-06-2010 12:21:04 // 101831
akkor egyre gyanúsabb az az ellenállás, amit Buksit mutatott...
Én következő lépésként vagy megnézném nem szakadt-e az ellenállás (ellenállás mérővel, lehúzott csatikkal) vagy rövidre zárt 1. fokozat mellett megnézni, mekkora a fesz az ellenállás lábain... ha 12V akkor nem gut.
Marklar15514-06-2010 12:08:18 // 101830
áhh.
4 napig nem vagyok s csak 120hsz:)
Remélem péntektől 9 napíg is így lesz:)
atesssz14-06-2010 12:08:13 // 101829
Hali!
Kiszedtem a csatit, rövidre zártam mind a kettő fokozatot.
Az 1. fokozatnál nem mennek a ventilátorok, viszont relé kattan!
A 2. fokozat szépen megy.

következő lépés?
Krisz15514-06-2010 12:00:01 // 101828
rosszul lett úszó, elsodródott 3 éves kislány, eltűnt 20 éves srác vélt öngyilkossági szándékkal, és a ráadás a szolgálat után hazafele látott motoros baleset amit nem akartam ott hagyni, megálltam frankón megpatkáztam a felnit, a helyszínen levő rendőrrel már kézfogássl üdvözöltük egymást, előző nap együtt kerestük a 20 éves eltűnt kölyköt, de sokat már nem tudtam tenni a motorosért, akkor érkezett két mentő, nem sokkal később a helikopter, na ez durva látvány volt. tegnap este 7 fele. még egy hét itt, aztán megyek haza befejezem a vizsgákat fősulin, aztán úgy néz ki jövök vissza
süsnye14-06-2010 11:54:55 // 101827
milyen eset?
Krisz15514-06-2010 11:48:49 // 101826
na végre pár nap pihi,nemsokára barátnőm is megérkezik én már leégtem rendesen:) ennyi eset tavaly egész évben (többszáz szolg. óra) nem volt, mint most 3 nap alatt (36 szolg. óra) ráadásul még előszezonban, pár lézengő ember között. Alfámat tihanyi kompon megcsodálták szóval happy end
süsnye14-06-2010 11:10:04 // 101825
a hűtőradiátorban van egy hőkapcsoló. Nálam a menetirány szerinti bal oldalon, alul van a radiátorban, nálad nemtom hol van. :)
Ennek a hőkapcsolónak három lába van, amire összesen két csati megy. Ha jól emléxem, akkor a kettes csati az 1. fokozat köre (fekete és fehér kábel), a harmadik külön álló (piros), pedig a második fokozaté (a fekete a közös a két körben).
Szal, annyit kell tenned, hogy ezeket a csatikat lehúzod a hőkapcsolóról és gyújtás alatt, rövidre zárod az 1. fokozat körét (fekete és a fehér) pl. egy kis csavarhúzóval...

Ha így megy a venti, akkor a hőkapcsoló nem OK.
atesssz14-06-2010 10:56:18 // 101824
akkor ezt pontosan hogyan is tudom megnézni?:)
biztitket már átnéztem mindenütt.
süsnye14-06-2010 10:53:35 // 101823
na, akkor visszont nem a klímá okozza ;)

lehet az ellenállás, amit Buksi mutaott, lehet a hőkapcsoló, lehet vmelyik relé, biztosíték, törött kábel...
én azt nézném meg először, hogy mi történik, ha a hőkapcsolónál az 1. fokozat csatijait rövidre zárod gyújtás alatt. Ha úgy megy a venti, akkor a hőkapcsoló a ludas, ha nem megy, akkor utána van a gond..
atesssz14-06-2010 10:48:30 // 101822
megnéztem, klíma nélkül sincs 1. fokozat!
süsnye14-06-2010 10:15:17 // 101821
esetleg próbáld meg, hogy álló helyzetben magasabban tartod fordulatszámot, hogy akkor hűt-e. Lehet, hogy kevés a rendszerben a gáz, ahhoz, h alapjáraton tudjon működni és a min nyomáskapcsoló letiltja...
atesssz14-06-2010 10:11:04 // 101820
igen igen, a klíma az hűt, be is kapcsol, igaz, gáz majd kell bele. Csak nem nagyon klímáztam úgy álló helyzetben, nehogy nagyon felmelegedjen a kondenzátor. Ha van menetszél, akkor klíma is van:)
Még azt leszűrtem a manual-ból, hogy 15.5 bar-nál kell bekapcsolnia a ventilátornak.
süsnye14-06-2010 10:00:45 // 101819
az egy érdekes kérdés... :))
A ventit két dolog indítja be. Vagy a radiátorban lévő hőkapcsoló, vagy a klíma nyomáskapcsolója.
Ahhoz, hogy a nyomáskapcsoló jelet adjon, nyilván mennie kell a klímának, de ha nem megy a klíma sem álló helyzetben, akkor nem a ventivel van a gond.

Szal álló helyzetben kapcsolgat a klíma? Hallod a csattanásokat? Mikor bekapcsolódik a kompresszor, akkor egy erős csattanást lehet hallani.
atesssz14-06-2010 09:55:05 // 101818
fő a tökéletesség, törekszünk az ideális vezetőképességre :PPP
atesssz14-06-2010 09:53:41 // 101817
és akkor mi a szitu, ha csak a klímázásnál nem megy az 1. fokozat?
süsnye14-06-2010 09:53:24 // 101816
micsoda flancolás... aranyozott.. ;)))
süsnye14-06-2010 09:52:23 // 101815
:))
ezt azért meg kéne nézned :)

Ha nem megy sehogy sem az 1. fokozat, akkor esélyes, az, amit Buksi mondott.
atesssz14-06-2010 09:51:37 // 101814
hali!
Nekem is volt ilyen esetem, én mindkettőt aranyozottra cseréltem.
Ádi_390014-06-2010 09:45:52 // 101813
Szevasztok!
Egyik aksi sarum eltört.
1. Mindegy, milyenre cserélem?
2. Muszáj vel együtt a másikat is cserélnem?
3. Azonos anyagú legyne a két saru?
Köszi előre is.
atesssz14-06-2010 09:43:19 // 101812
azt hiszem igen
süsnye14-06-2010 09:36:17 // 101811
Egyébként Jóreggelt!

és monnyanak le a b@lf@sz, kontár villamossági szerelők... tegnap, miután felraktam az új kormányt, láttam, hogy alatta a gyújtáskapcsolóból kimenő egyik kábel össze van "rakva" egy másik kábellel, de a rézszámak kilógnak a szigetelés alól... Ekkor már volt egy olyan sejtésem, hogy itt is az lesz, mint a fűtőventinél, hogy vmi szerencsétlen ökör állat csak összesodorta a kábeleket és ennyi a kötés.
Persze így is volt. Három ilyen profi illesztést találtam, mind a riasztó + immo kábelei voltak. De, hogy még további bizonyítékot szolgáltasson hihetetlen szintű profizmusáról az a barom állat, sikerült két ilyen kötést úgy egybe vennie a szigetelő szalaggal, hogy gyakorlatilag egy réget kis szigetelő szalag választotta el a drótókat... és az egyik negatív, a másik, meg pozitív volt..., mikor leszedtem a szalagot, egyből elkezdette prellezni az immo reléje, meg a kontorllámpák fele világított. És természetesen, a pozitív illesztésnél, a blankolásnál a kábel sigetelése, meg volt keményedve és feketedve...
Hogy szakadna egy mázsa sz@r az ilyennek a nyakába! :)
De, lehet, hogy így megoldódott, a melegben, esetlegesen működő immo rejtélye.. :)
süsnye14-06-2010 09:26:53 // 101810
értem... és, ha nem megy a klíma, akkor álló helyzetben kapcsol az 1. fokozat?
atesssz14-06-2010 09:23:51 // 101809
nem, nem kapcsol be. Csak azért írtam oda, hogy alap esetben a klímával az 1. fokozatnak KELLENE bekapcsolnia, ami az én esetemben nem szuperál:)
süsnye14-06-2010 09:10:18 // 101808
"Ha be van kapcsolva a klíma, akkor a ventilátorok csak 1. fokozaton forognak alap esetben. A 2. meg akkor, ha má elég meleg a víz.
Szóval ha bekapcsolom a klímát, nem kapcsol be az 1. fokozat, így ha az autó áll, (nincs menetszél) nem hűt a klíma. Ha van menetszél, akkor jól hűt."


Most akkor bekapcsol az 1. fokozat vagy nem? :)
süsnye14-06-2010 09:08:37 // 101807
sztem, akkor egyáltalán nem menne az 1. fokozat
süsnye14-06-2010 09:01:34 // 101806
Sztem ez abból, a Marklar által is sokat emlegetett problémából adódik, hogy a külső/belső keringést szabályzó lapátot már nem tudja a motor normálisan pozicionálni, vagyis, nem tudja teljesen elzárni a külső levegő útját.
Innentől kezdve vmennyi menetszél bejut a rendszerbe, ami átmegy a radiátoron is. Ha ráadásul nincs min hőmérsékletre állítva (mikoris a belső terelő lapát úgy áll, hogy semmi levegő ne menjen át a radiátoron + elzárja a fűtéscsapot), akkor gondolom már érthető is, hogyan fordulhat ez elő.
Ha akkor is jön a meleg, mikor minimumon van a hőfok, akkor viszont lehet, h a belső terelő lapát nem megy el a végállásig.
Mindenesetre ha megnézed a manualt, van benne egy tesztleírás, amivel végig tudod ellenőrizni a hőmérséklet érzékelőket, aktuátorokat (mozgás, végállás) stb., mindezt a klíma vez panelról. Azzal elvileg gyorsan ki lehet dertíteni, hogy van-e vmelyik lapátmozgató motorral gond...
süsnye14-06-2010 08:54:12 // 101805
A kupakot levenni nem kell légtelenítéshez, nem véletlenül van rajta nyomásszelep ;)

A feltöltés ajánlott sebessége 1L/perc.

Ha a fűtéscsap jó, akkor sztem levegős a rendszer, lehet, megszorult valahol a radiátornál/ban.
Sztem menj vele, és kicsit engedd el magasabb fordulatszámra, akkor az erősebb áramlás talán elhajtja a hűtőraditárohoz (bár ha minden rendben, akkor egyébként is ott kellene a levegőnek kikötnie) és akkor már tudod légteleníteni a hűtőradiátoron a rendszert.
Kesztyűt vegyél fel a légtelenítéshez és csak óvatosan! ;)
Átok79146TD14-06-2010 04:16:41 // 101804
a végén még igazam lesz?:)P
Buksi14-06-2010 03:43:22 // 101803
Haladsz vele rendesen! :-)
SD13-06-2010 23:15:59 // 101802
Szépen alakul:))) !
sprint8313-06-2010 21:53:11 // 101801
Üdv!

Egy kis vasárnapi ténykedés volt ma a 155-ön:))

Levettem az első sárvédőket, küszöböket, első lökhárítót.
Felpróbáltam a széles első sárvédőket, jobban bejön rajta mint a keskenyek:)


Majd elkezdtem szét szedegetni a motort. Cserélve lesz: vezérlés, minden szíj, vízpumpa, szelepemelő tőkék,szelepfedél tömítések, gumi átvezető csövek a szívócsöveknél, minden tömítés a szívó oldalon, kipufogó tömítések, olaj, szűrők. Meg még lehet a szimmeringek a vez.tengelyeknél és a főtengelynél ha kívánja.

Lesz még egy alapos motortér takarítás is.

A szívócsonkot és a szelepfedeleket már le is fényeztem, rosso 130 lett ez is:)) A feliratokat majd kimarom rajtuk és a végén kap majd lakkozást.


A karosszéria elemeket sem teszem egyenlőre vissza, ha kész vagyok a motorral fogok a kasznihoz, majd jöhet a fényezés.
Remélem még a nyáron kész leszek vele:))
Buksi13-06-2010 20:48:49 // 101800
Vak vezet világtalant? :-DD
atesssz13-06-2010 20:45:28 // 101799
segítesz? '96 2.5 TD :DDDD
Buksi13-06-2010 20:41:32 // 101798
Vazze, azt is meg kell keresni a manualban! ;-)
atesssz13-06-2010 20:40:35 // 101797
a Szent Manual-ban megtaláltam a hibajelentségemet, és ezt írja rá a teszt:

Restore wiring between pin 87 of Relay Q69 and pin 4 of Relay Q5.

Most már csak az a kérdés, hogy melyik a 69-es, és az 5-ös relé...
Buksi13-06-2010 20:37:07 // 101796
Kell szerezni Marklartól egy bontottat, biztos van neki!
Hogy mekkorát kell mérni rajta, azt nem tudom, de a Szent Manual az biztos tudja! ;-))
atesssz13-06-2010 20:35:47 // 101795
és honnan tudom, hogy ami nekem van az rossz, vagy sem? Mekkora ellenállást kell rajta mérnem?
Buksi13-06-2010 20:31:36 // 101794
Én igazából nem értek a lovakhoz, de sztem ez lehet a gond nálad!
Ez a kis bigyó, a hűtő oldalában:

atesssz13-06-2010 11:51:42 // 101793
úgylátom sikerült befagyasztanom a topikot a kérdésemmel :)
atesssz12-06-2010 23:17:59 // 101792
Sziasztok, a következő a problémám:

Ha be van kapcsolva a klíma, akkor a ventilátorok csak 1. fokozaton forognak alap esetben. A 2. meg akkor, ha má elég meleg a víz.
Szóval ha bekapcsolom a klímát, nem kapcsol be az 1. fokozat, így ha az autó áll, (nincs menetszél) nem hűt a klíma. Ha van menetszél, akkor jól hűt.
Sikerült behatárolnom a problémát kb 2 nap alatt, hogy az 1. venti fokozatot hagytam el valahol...
A kérdésem az lenne, hogy hol keressem a hibát? Biztosítékok mindenhol rendben voltak. Hogy tudom életre kelteni az 1. fokozatot?

köszi!
Longman12-06-2010 23:11:00 // 101791
megnéztem mindkét végállásban a csapot..
TSiga ( I am the TSIG)12-06-2010 23:05:26 // 101790
Állítólag légteleníteni betekert hűtőkupakkal kell. A csapot meg gondolom megnézted, hogy melyik irányban van nyitva. Meg van egy dugó a hűtőn. Az is segít légtelenítésnél.

Lehet, hogy nem tudja keringetni a vízpumpa, mert levegős még ?
Longman12-06-2010 20:28:10 // 101789
Aztán kicseréltem a fűtéscsapot is, de lenne egy kérdésem:
miután végeztem feltöltöttem a rendszert, majd járattam a kocsit először levett kiegy.tartály kupakkal, miután ment lentebb a szint rátöltöttem, és rácsavartam a kupakot és tovább járattam egészen míg kapcsolt a venti.
Viszont észre vettem hogy bentre folyamatosan "hideget" fúj, akárhová állítom a fűtéscsapot manuálisan (a csúszkáját ami a motorhoz megy még mindig nem tettem vissza). A bemenő cső pedig meleg.. ez mitől lehet még levegős lenne, vagy kapásból küldhetem vissza a csapot mert szar? :S
Longman12-06-2010 20:18:52 // 101788
Olyat láttam..
Felmentem a Bükkbe csapatni mocival. Átmentem a bejáratott útvonalon (Miskolc-Eger Panoráma út) majd visszafele már a Borsodi oldalon gyorsítok ki egy kanyarból, egy hosszabb egyenes következet, látom ám hogy a szembe sávban áll 2 motoros először at hittem rendőrök, de nem na mondom itt már baj van, integetnek is álljak meg.
Megállok mutatnak abba az irányba amerre mennék, FARKAS.. Hát nem ott jön az úton egy? Hirtelen majd be sz*rtam.. Szegény sérült volt a lába, de ilyet akkor sem látni mindennap.
Longman12-06-2010 20:13:28 // 101787
Már mire gondolsz? :)
afri12-06-2010 18:34:36 // 101786
elvagy te is .. :-O
afri12-06-2010 18:34:07 // 101785
akkor addig ne járjál vele, amíg nincs pénzed kicserélni mindakettőt eccerre!!! ;-)
Buksi12-06-2010 16:57:42 // 101784
Akkor mind a kettőt cseréld! ;-)
Johnson12-06-2010 14:44:21 // 101783
És ha törik a féltengely? Szerintem azért az is elég félelmetes lehet egy hosszú kanyarban.:D Eléggé ropog, kopog, recseg, stb.....:D
Otto12-06-2010 14:42:16 // 101782
Csillapítók a biztonságot szolgálják, így azt kéne.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.