Forum >> 155
SD24-06-2010 14:03:35 // 102178
Részemrű megyek házasságiévfordulózni Tihanyba be bá bé:)
Majd azért valamit lehet kuttyogok ide:)
De ma már jól indult a nap, mert Piroskával battyogtam a dunaparton, csomitartóban bekészítve a pezsegő:)
Hiába 4 év az életembő, rabigában töltve:)
Majd azért valamit lehet kuttyogok ide:)
De ma már jól indult a nap, mert Piroskával battyogtam a dunaparton, csomitartóban bekészítve a pezsegő:)
Hiába 4 év az életembő, rabigában töltve:)
RoliQ424-06-2010 13:56:36 // 102177
MAP szenzor ... nem csak a turbos autókban van?
SD24-06-2010 13:48:36 // 102176
hát akkor cumma van:(
András bácsi24-06-2010 13:41:24 // 102175
Az a helyzet, hogy a tulajdonosé a rendelkezési jog: az üzembentartó használati jogot szerez csak, a használattal együtt járó költségek viselése mellett. Ergo a tulajdonossal szemben sem lehet semmilyen követelést érvényesíteni, nem elég egy üzembentartói papír lobogtatása.
Nem vette meg az autót, legalábbis ez nem bizonyítható. Sőt azzal csak rontani lehet a helyzeten, ha valaki állítja, hogy megvette, de nem iratta át mert...
Az államnak egy a lényeg: a kintlévőség bármilyen részben megtérüljön.
Nem vette meg az autót, legalábbis ez nem bizonyítható. Sőt azzal csak rontani lehet a helyzeten, ha valaki állítja, hogy megvette, de nem iratta át mert...
Az államnak egy a lényeg: a kintlévőség bármilyen részben megtérüljön.
SD24-06-2010 13:30:54 // 102174
No jó de ha mondjuk nekem van a tartozásom és nem tudom befizetni, és jön a Pekk akkor nyilván nem éri meg menteni mert úgy is be fogja valahogy hajtani, tehát csak elodázom a dolgot, vagy még rosszabb ha ráterhelik ingatlanra, kamatyok meg minden.
De jelen esetben a tartozás nem érdekil mert az "ő autója" papír tekintetében sajnos nem, de megvette kifizette, ő használja, tehát ha az apeh nem tudja rajta behajtani az eredeti tulaj tartozását azzal ő nem kerül roszabb helyzetben. Neki gyakorlatilag az a legrosszabb ha más tartozása fejében elviszik az autóját. És ha nem fedezi a tartozást "jelen állapotában" az nem neki rossz
vagy nem jól látom?
de eleve ez egy rohadtul tré ügy nem lennék a helyében... ebből is látszik nem éri meg üzembentartóival xarakodni mert potenciálisan sokkal nagyobb xopást tartogat mint ami nyerhet vele az ember.
De jelen esetben a tartozás nem érdekil mert az "ő autója" papír tekintetében sajnos nem, de megvette kifizette, ő használja, tehát ha az apeh nem tudja rajta behajtani az eredeti tulaj tartozását azzal ő nem kerül roszabb helyzetben. Neki gyakorlatilag az a legrosszabb ha más tartozása fejében elviszik az autóját. És ha nem fedezi a tartozást "jelen állapotában" az nem neki rossz
vagy nem jól látom?
de eleve ez egy rohadtul tré ügy nem lennék a helyében... ebből is látszik nem éri meg üzembentartóival xarakodni mert potenciálisan sokkal nagyobb xopást tartogat mint ami nyerhet vele az ember.
Abarth24-06-2010 13:17:53 // 102173
Du bist isten :D
TSiga ( I am the TSIG)24-06-2010 13:10:20 // 102172
Épp a munkahelyről netezek, a főnök meg itt vár a gépre.. :-DD
TSiga ( I am the TSIG)24-06-2010 13:09:31 // 102171
Bevágni a műszerfal alá :-DDD
Képzeld el: nem is kell rádió, mert olyan szívóhang lenne az utastérben, hogy bexarsz! :-DDD
Képzeld el: nem is kell rádió, mert olyan szívóhang lenne az utastérben, hogy bexarsz! :-DDD
Fairlane24-06-2010 13:04:45 // 102170
Hátöööö, flexkorong, pupos géptető, azt befér az, szívócsonk nélkül egész sok hely van :)
Fairlane24-06-2010 13:04:02 // 102169
Itt a 155 manualok közt van 16V leírás, abban megleled :)
TSiga ( I am the TSIG)24-06-2010 12:59:38 // 102168
Ha hosszában lenne a motor, akkor már rég készen lenne.
A tűzfal felé kicsi a hely a karburátornak az adapterekkel, meg a tütékkel együtt.
A tűzfal felé kicsi a hely a karburátornak az adapterekkel, meg a tütékkel együtt.
Abarth24-06-2010 12:52:14 // 102167
Halee
Nem tudja valaki 1.8 16v-ben van-e MAP szenzor ill. ha van hol van? :D nem találom ePer-ben.
Köszi!
Nem tudja valaki 1.8 16v-ben van-e MAP szenzor ill. ha van hol van? :D nem találom ePer-ben.
Köszi!
András bácsi24-06-2010 12:44:32 // 102166
Soktényezős a dolog, de a szétszedéssel még nagyobb bukta lehet, főleg hogy már kiment a határozat, és mocorogtak az ügyben.
Egyébként az apeh és a bírósági végrehajtó mindent foglal: többszörösen szokszor, mint a tartozás értéke. A legjobban az ember az autóval és a lakásával fogható meg.
Egyébként az apeh és a bírósági végrehajtó mindent foglal: többszörösen szokszor, mint a tartozás értéke. A legjobban az ember az autóval és a lakásával fogható meg.
süsnye24-06-2010 12:41:59 // 102165
ha még műszakilag használható állapotban van (gondlom, h abban van), akkor a feltételezett 100e HUF-ért sztem simán elpasszolják, nekik ennyi kell...
SD24-06-2010 12:36:44 // 102164
Igazából azt nem értem egy ilyen autóra minek mozdul rá az Apeh??? mert ha működik érhet még, de ha nem akkor kb. helyet foglal.. és mit kezdenek vele? eladni úgy sem fogják tudni... nemértem
SD24-06-2010 11:57:30 // 102163
hát akkor hajrá ennyit még megér, hogy megtud mennyi a tartozás, meg hogy mi a tényállás, meg hogy az autó tulajdonképpen jelenleg tyúkólként fungál... biztos kell-e nekik?
Krisz15524-06-2010 11:39:45 // 102162
beszéltem az illetékes szervvel, odakapcsoltak egy hang alapján 120 éves impotens parasztemberhez, akinek a legjobb ötlete az volt, hogy fizessem ki az ügyfél helyett. személyes találkozó pedig orosházán lehetséges, ottani az ügy, onnan van az autó
süsnye24-06-2010 09:38:41 // 102161
veszteni valóban nem veszt semmit, de biztos vagyok benne, hogy nem fognak vele foglalkozni, mivel az autó annak a tulajdona, akinek tartozása van...
süsnye24-06-2010 09:36:04 // 102160
az kb. normális, de, ahogy Fairlane tanult kolléga is írta, használat közben figyeld a szintjelzőt ill. használat után nézd meg a kiegy tartályban a szintet és légteleníts az első pár használat után
Fagyállót raktál bele, ugye? ;)
Fagyállót raktál bele, ugye? ;)
Longman24-06-2010 09:32:14 // 102159
Én ezt értem, de mit veszít bárki azzal ha ilyen esetben elmegy az illetékes szervhez és elmondja a tényállást? Legfeljebb vesztek pár órát vele, de legalább tudnak róla, sőt jó esetben lesz vmi ötletük is..
Fairlane24-06-2010 09:26:33 // 102158
De az a gond, hogy nem vette meg hivatalosan, csak üzemben tartja...
T.a.m.a.s.24-06-2010 09:16:12 // 102157
Kösz, majd délután megcsinálom! ;)
Longman24-06-2010 09:09:04 // 102156
Maklár mennyiért szokta adni a kp. zár motorokat?
Hétvégén szétszedtem a bal hátsó ajtóm, és észrevettem hogy nem a gyári motor van benne. Ugyan jól működik, de akkor sem gyári.. :)
Mondjuk az elektromos ablak miatt szedtem szét, mert nem működött egyik oldal sem. De nem hátul volt a hiba hanem a középkonzolon lévő kapcsolóval, amivel tiltani lehet a működésüket. Nem áll meg a "nyitott" állásban. Ha nincs rajta a fedél (amin a piktogramm is van), úgy jó, de ha visszapattintom akkor nem tud megállni. Kell egy olyan kapcsoló is. :)
Eltört a jobb első tükröm is. Szerencsére a helyén tudom tartani, egyenlőre.. :)
Hétvégén szétszedtem a bal hátsó ajtóm, és észrevettem hogy nem a gyári motor van benne. Ugyan jól működik, de akkor sem gyári.. :)
Mondjuk az elektromos ablak miatt szedtem szét, mert nem működött egyik oldal sem. De nem hátul volt a hiba hanem a középkonzolon lévő kapcsolóval, amivel tiltani lehet a működésüket. Nem áll meg a "nyitott" állásban. Ha nincs rajta a fedél (amin a piktogramm is van), úgy jó, de ha visszapattintom akkor nem tud megállni. Kell egy olyan kapcsoló is. :)
Eltört a jobb első tükröm is. Szerencsére a helyén tudom tartani, egyenlőre.. :)
Longman24-06-2010 09:01:25 // 102155
Hello!
Ezt jó lenne az Apehnál visszacsekkolni, elbeszálgetni velük erről az ügyről. Nem baj ha tudnak róla hogy te megvetted még tavaly az autót.
100.000-es tartozásért nem fognak autót foglalni. Lehet hogy 5 éve volt 100.000, azóta kamatokkal együtt lehet akár 500K is.. Na akkor már más a helyzet.. Menj be az Apehba!
Ezt jó lenne az Apehnál visszacsekkolni, elbeszálgetni velük erről az ügyről. Nem baj ha tudnak róla hogy te megvetted még tavaly az autót.
100.000-es tartozásért nem fognak autót foglalni. Lehet hogy 5 éve volt 100.000, azóta kamatokkal együtt lehet akár 500K is.. Na akkor már más a helyzet.. Menj be az Apehba!
Fairlane24-06-2010 08:58:15 // 102154
Ja, és nem szokott maradéktalanul kifolyni a 8 lityi, szal ezért is mehet kevesebb vissza bele.
Amikor leengeded, érdemes a hűtőn keresztül telipofával belefújni a rendszerbe :)
Amikor leengeded, érdemes a hűtőn keresztül telipofával belefújni a rendszerbe :)
Fairlane24-06-2010 08:56:19 // 102153
Hello.
Beletöltesz annyit amennyit lassan benyel, majd elinditod, és hagyod addig melegedni, hogy nyisson a termosztát, és beinduljon a keringés a hűtő felé is. Ekkor még valszinűleg rá kell tölteni, illetve a hűtőradiátor menetirány szerinti jobb felső sarkában van egy kis műanyag csavar, amivel légteleníteni tudod.
Eztán elindíthatod az utastér fűtését is, de az valszinűleg már nem fog sok vizet benyelni.
Az első használat után ellenőrizd, még lehet rá kell tölteni.
Ha van működő visszajelző lámpád a folyadékszintről, azt is érdemes figyelni:)
Beletöltesz annyit amennyit lassan benyel, majd elinditod, és hagyod addig melegedni, hogy nyisson a termosztát, és beinduljon a keringés a hűtő felé is. Ekkor még valszinűleg rá kell tölteni, illetve a hűtőradiátor menetirány szerinti jobb felső sarkában van egy kis műanyag csavar, amivel légteleníteni tudod.
Eztán elindíthatod az utastér fűtését is, de az valszinűleg már nem fog sok vizet benyelni.
Az első használat után ellenőrizd, még lehet rá kell tölteni.
Ha van működő visszajelző lámpád a folyadékszintről, azt is érdemes figyelni:)
T.a.m.a.s.24-06-2010 07:43:37 // 102152
Sziasztok!
Tegnap lecseréltem a hűtővizet a szekérben és a 8 liter (gyári adat?) helyett csak 5 ment bele, de a kiegyenlítőben szinten van a víznek a szintje. Kell valahol légteleníteni? Esetleg a fűtőradiátornál? Több felől halottam, hogy ott kell, de hát 155nél nem is lehet odaférni. Jó lenne ha tudnátok segíteni ez ügyben!
Tegnap lecseréltem a hűtővizet a szekérben és a 8 liter (gyári adat?) helyett csak 5 ment bele, de a kiegyenlítőben szinten van a víznek a szintje. Kell valahol légteleníteni? Esetleg a fűtőradiátornál? Több felől halottam, hogy ott kell, de hát 155nél nem is lehet odaférni. Jó lenne ha tudnátok segíteni ez ügyben!
Fairlane23-06-2010 22:52:00 // 102151
TSiga ( I am the TSIG)23-06-2010 22:39:05 // 102150
Na, megyek aludni, holnap nem lesz egyszerű... :-P
atesssz23-06-2010 22:36:59 // 102149
hát lehet hogy nem fagyna, ha a gumi jól vezetné a hőt xD
TSiga ( I am the TSIG)23-06-2010 22:33:14 // 102148
Télen nem fagy hozzá a lábad. Biztos fűtőszál van benne :-P
atesssz23-06-2010 22:32:00 // 102147
az egyszerűbb mindig jobb. Dehát nekem még a gázpedál is elektronyos :D
TSiga ( I am the TSIG)23-06-2010 22:28:16 // 102146
Ezért nincs nekem ABS-em.
Sőt, ha tehetném az injektor helyére is Weberek vagy Dellortok kerülnének :-D
Sőt, ha tehetném az injektor helyére is Weberek vagy Dellortok kerülnének :-D
atesssz23-06-2010 22:24:37 // 102145
óóó ne is mondd... Vagy egyel azért előrébb szaladhatnánk... Ott volt a Lada... csak a lámpának meg az ablaktörlőnek volt elektronikája :DD
TSiga ( I am the TSIG)23-06-2010 22:23:50 // 102144
Nem egyszerű... Mennyivel egyszerűbb volt anno a csattogós lepke. :-D
atesssz23-06-2010 22:14:16 // 102143
kikellett ütni a régi kerék csapágyat, de az ABS jeladót nem lehetett leszedni a gólyalábról(asszem), mert rá volt rohadva a csavar, és felül lett széthúzva a csatlakozó :)
TSiga ( I am the TSIG)23-06-2010 22:07:48 // 102142
Hali!
Semmi gond, regélj bátran. Szomjuhozzuk szavaid! :-D
Nem értem, hogy a BE futómű kiszereléséhez miért kell szétszedni mindent. Felül van 3 db csavar, alul meg 2 db csavar. Ezzel kint is a gólyaláb. A fogyasztási érték meg nem semmi!!! :-D
A képek is szépek! :-D
Semmi gond, regélj bátran. Szomjuhozzuk szavaid! :-D
Nem értem, hogy a BE futómű kiszereléséhez miért kell szétszedni mindent. Felül van 3 db csavar, alul meg 2 db csavar. Ezzel kint is a gólyaláb. A fogyasztási érték meg nem semmi!!! :-D
A képek is szépek! :-D
TSiga ( I am the TSIG)23-06-2010 22:04:01 // 102141
Szia! Marklar elutazott, úgyhogy ingyen "bontsd és vidd"-napot tarunk vasárnap. :-D
Asszonyság hogy bírja?

Ezt a ultrahangos felvételt meg szerintem Te tetted fel:
Ez az
Asszonyság hogy bírja?

Ezt a ultrahangos felvételt meg szerintem Te tetted fel:
Ez az
atesssz23-06-2010 22:00:41 // 102140
Üdv mindenkinek, cartársak!
újra itthon vagyok. HR-ban "nyaraltam" volna, ha jó idő lett volna. Csak 4 napig voltunk kint, de csak 1 napig volt jó idő :(
Először valahogy sehogy sem akart kimenni a kicsike külföldre, ugyanis indulás előtt 2 nappal összef*sta magát a jobb első teleszkóp, nem tudom hogyan, de alsó végállásban maradt, (de nagyon-nagyon alsóban) és (szerintem) a rugótányér vagy valami meg kivágta a gumi belső oldalának a szélét, egészen szövetig... T.i. a 205/40 R17 pedig nem egy gyakori méret. Telefonálgatás, a 20. gumis után szerencsére szerencsém volt, bár így is Miskolcra kellett felmennem nyaralás előtti reggelen egy darab gumi miatt fater off-os c'eed-jével.
Ugye ha már szerelőnél van, kicseréltem a baloldali kopogós féltengelyt, meg a 2 első kerékcsapágyat, meg a már régen felújított kormányművet. Végre, úgy nézett ki, hogy ki tudok majd vele menni.
Erre hív a szerelő, hogy nem indul az autó. Amikor szétszedte a balos futóművet, széthúzta az ABS csatlakozót (a sárgát), és gondolom vmit akaratán kívül megbolygatott ott a nagy áramú (50-50-60A) biztosítékoknál meg dobozoknál.
A jelenség az volt, hogy forgatta az indító motor a motort, de nem indult be. Valami elektronika letiltott. Mikor elkezdtem matatni az előbb említett nagy "áramsűrűségű" területeken, akkor beindult.
Még ehhez a jelenséghez társult az az észrevétel is, hogy amikor ráadtam a gyújtást, utána 1-2 mp-vel mikor minden check lámpa világít, és aztán ugye elalszanak amelyeknek nem kell világítani, na szóval abban a fázisban, mikor mindegyik világít, akkor hirtelen elaludt mindegyik egy fél pillanatra, de utána újra kigyulladtak, majd el is aludtak sorban. Mintha a sarut levettem volna egy 1 tized másodpercre.
Szóval mikor sikerült beröffenteni a motort egy kis kábelmozgatás után, azután már gond nélkül beindult.
Az az érdekes az egészben, hogy mikor megint nem érintkezett az a bizonyos, ismeretlen kábel a motor rezonanciájának következtében, és megint volt a kontakthoz társítható egy tized másodperces csekklámpa elalvás, de már egy ideje üzemelt a motor, akkor leállítás után is beindult, kontaktosan is. Ha hosszabb ideig állt, akkor már megint piszkálni kellett ott valamit.
Pénteken hajnalban indulnánk az autóval Horvátországba, ugyanúgy a tized másodperces villanás gyújtás után... Na mondom magamban, ez nem fog megint indulni. Így is lett... Vagy 1 óráig tököltem hajnalban ott a hűvösben, sötétben, mire végre olyan helyzetbe került a kontaktos kábel, hogy beinduljon az autó.
De beindult, és már semmi sem választhatott el, hogy leautózzunk 4 személlyel Drage-ig. 780 km.
Háromszor álltunk meg, egyszer Magyarországon, kétszer külföldön.
A tempó az olyan 130-140 volt. Klímával 6,7l/100km-re jött ki a fogyasztás. Igen-igen, én sem hiszem el, ha nem én tankoltam volna bele, és nem számoltam volna ki :D.
Ugye az időt már említettem, nem volt semmi extra.
Eljött 22-e reggel 10 óra, induljunk. Félve adtam rá a gyújtást. Wuuhúúúúúú.... volt is mitől félnem. Megint a kábel. Na mondom sebaj, mozgassuk meg a cuccot.
Már fél órája ezzel tököltem, mikor kezdtem komolyan kétségbe esni a hazamenetellel kapcsolatban. Voltak kint segítőkész magyarok, odajöttek, hogy tudnak-e segíteni. Mondtam poénból, hogy lehet hogy egy autóvillamosságis jól jönne :D. Aztán erre mondta a csávó, hogy nemhiszi hogy dolgoznak, ugyanis valami "szar szemét antifa nemzeti ünnepük van ma" a horvátoknak...
Mikor adogoattam rá a gyújtást, minden egyes kábelmozgatás után, arra lettem figyelmes, hogy eddig - gyújtás ráadásakor, nem kontaktosan - az 5 relé kattanás helyett 6-ot hallok. Az a 6. relé VÉLETLENÜL pontosan akkor kattan, amikor van ez az egy tizedes lámpa-kialvás. Kitapogattam, merre is kattan az a hatodik....
Egy kb 2-3 cigis doboz vastagságú fekete dobozhoz jutottam el. Leszedtem a tartó konzolról, és valami Nagyon szép hosszú német szó volt ráírva, a BOSCH-on kívül. Valami ilyesmi Grützaasdasdasdasdasdsadasds. Kb ilyesmi hosszú szó. Ebbe a dobozba amúgy 3 sarus kábel (egy pozitív, 2 test) megy és egy 4 eres csatlakozó.
Mire eddig eljutottam, már 2-3 órája bújtam a motorteret. Elkeseredésemben már nem tudtam mit csinálni, találomra levettem a 3 saru közül az egyik testet. Szokás szerint, a próbálkozások után gyújtás, és várakozás, hogy vajon pislantanak-e a csekk lámpák.
ÉS NEM!!!!!!! Nem villantak be a lámpák! Havernak mondtam, hogy ami a motoron van szerszám, azt vegye le onnan, mert lehet hogy be fog indulni. Ő csak legyintett. - Persze utána elpakolta a cuccokat :) - És beindult!!!!! Pöccre!!
Úgyhogy eszméletlen nagy szerencsém volt azzal az egy barna test kábellel, hogy megoldotta a porblémát, ugyanis nem tudom, hogy hogyan jutottam volna másképpen haza... Még mindíg nem tudom mi lehet a baja, hiszen az a test kábel is azért van eredetileg oda fogatva, hogy ott legyen, és ne a levegőbe lógjon leszigetelő szalagozva, ahogyan most. Ha lesz lelki erőm, elviszem egy autóvillamosságihoz.
Na de ez már egy másik történet :)
és bocsi a kis regényért :)
Mellékletként csatolok a regényem mellé 1-2 képet a helyről, ahol voltunk :)

újra itthon vagyok. HR-ban "nyaraltam" volna, ha jó idő lett volna. Csak 4 napig voltunk kint, de csak 1 napig volt jó idő :(
Először valahogy sehogy sem akart kimenni a kicsike külföldre, ugyanis indulás előtt 2 nappal összef*sta magát a jobb első teleszkóp, nem tudom hogyan, de alsó végállásban maradt, (de nagyon-nagyon alsóban) és (szerintem) a rugótányér vagy valami meg kivágta a gumi belső oldalának a szélét, egészen szövetig... T.i. a 205/40 R17 pedig nem egy gyakori méret. Telefonálgatás, a 20. gumis után szerencsére szerencsém volt, bár így is Miskolcra kellett felmennem nyaralás előtti reggelen egy darab gumi miatt fater off-os c'eed-jével.
Ugye ha már szerelőnél van, kicseréltem a baloldali kopogós féltengelyt, meg a 2 első kerékcsapágyat, meg a már régen felújított kormányművet. Végre, úgy nézett ki, hogy ki tudok majd vele menni.
Erre hív a szerelő, hogy nem indul az autó. Amikor szétszedte a balos futóművet, széthúzta az ABS csatlakozót (a sárgát), és gondolom vmit akaratán kívül megbolygatott ott a nagy áramú (50-50-60A) biztosítékoknál meg dobozoknál.
A jelenség az volt, hogy forgatta az indító motor a motort, de nem indult be. Valami elektronika letiltott. Mikor elkezdtem matatni az előbb említett nagy "áramsűrűségű" területeken, akkor beindult.
Még ehhez a jelenséghez társult az az észrevétel is, hogy amikor ráadtam a gyújtást, utána 1-2 mp-vel mikor minden check lámpa világít, és aztán ugye elalszanak amelyeknek nem kell világítani, na szóval abban a fázisban, mikor mindegyik világít, akkor hirtelen elaludt mindegyik egy fél pillanatra, de utána újra kigyulladtak, majd el is aludtak sorban. Mintha a sarut levettem volna egy 1 tized másodpercre.
Szóval mikor sikerült beröffenteni a motort egy kis kábelmozgatás után, azután már gond nélkül beindult.
Az az érdekes az egészben, hogy mikor megint nem érintkezett az a bizonyos, ismeretlen kábel a motor rezonanciájának következtében, és megint volt a kontakthoz társítható egy tized másodperces csekklámpa elalvás, de már egy ideje üzemelt a motor, akkor leállítás után is beindult, kontaktosan is. Ha hosszabb ideig állt, akkor már megint piszkálni kellett ott valamit.
Pénteken hajnalban indulnánk az autóval Horvátországba, ugyanúgy a tized másodperces villanás gyújtás után... Na mondom magamban, ez nem fog megint indulni. Így is lett... Vagy 1 óráig tököltem hajnalban ott a hűvösben, sötétben, mire végre olyan helyzetbe került a kontaktos kábel, hogy beinduljon az autó.
De beindult, és már semmi sem választhatott el, hogy leautózzunk 4 személlyel Drage-ig. 780 km.
Háromszor álltunk meg, egyszer Magyarországon, kétszer külföldön.
A tempó az olyan 130-140 volt. Klímával 6,7l/100km-re jött ki a fogyasztás. Igen-igen, én sem hiszem el, ha nem én tankoltam volna bele, és nem számoltam volna ki :D.
Ugye az időt már említettem, nem volt semmi extra.
Eljött 22-e reggel 10 óra, induljunk. Félve adtam rá a gyújtást. Wuuhúúúúúú.... volt is mitől félnem. Megint a kábel. Na mondom sebaj, mozgassuk meg a cuccot.
Már fél órája ezzel tököltem, mikor kezdtem komolyan kétségbe esni a hazamenetellel kapcsolatban. Voltak kint segítőkész magyarok, odajöttek, hogy tudnak-e segíteni. Mondtam poénból, hogy lehet hogy egy autóvillamosságis jól jönne :D. Aztán erre mondta a csávó, hogy nemhiszi hogy dolgoznak, ugyanis valami "szar szemét antifa nemzeti ünnepük van ma" a horvátoknak...
Mikor adogoattam rá a gyújtást, minden egyes kábelmozgatás után, arra lettem figyelmes, hogy eddig - gyújtás ráadásakor, nem kontaktosan - az 5 relé kattanás helyett 6-ot hallok. Az a 6. relé VÉLETLENÜL pontosan akkor kattan, amikor van ez az egy tizedes lámpa-kialvás. Kitapogattam, merre is kattan az a hatodik....
Egy kb 2-3 cigis doboz vastagságú fekete dobozhoz jutottam el. Leszedtem a tartó konzolról, és valami Nagyon szép hosszú német szó volt ráírva, a BOSCH-on kívül. Valami ilyesmi Grützaasdasdasdasdasdsadasds. Kb ilyesmi hosszú szó. Ebbe a dobozba amúgy 3 sarus kábel (egy pozitív, 2 test) megy és egy 4 eres csatlakozó.
Mire eddig eljutottam, már 2-3 órája bújtam a motorteret. Elkeseredésemben már nem tudtam mit csinálni, találomra levettem a 3 saru közül az egyik testet. Szokás szerint, a próbálkozások után gyújtás, és várakozás, hogy vajon pislantanak-e a csekk lámpák.
ÉS NEM!!!!!!! Nem villantak be a lámpák! Havernak mondtam, hogy ami a motoron van szerszám, azt vegye le onnan, mert lehet hogy be fog indulni. Ő csak legyintett. - Persze utána elpakolta a cuccokat :) - És beindult!!!!! Pöccre!!
Úgyhogy eszméletlen nagy szerencsém volt azzal az egy barna test kábellel, hogy megoldotta a porblémát, ugyanis nem tudom, hogy hogyan jutottam volna másképpen haza... Még mindíg nem tudom mi lehet a baja, hiszen az a test kábel is azért van eredetileg oda fogatva, hogy ott legyen, és ne a levegőbe lógjon leszigetelő szalagozva, ahogyan most. Ha lesz lelki erőm, elviszem egy autóvillamosságihoz.
Na de ez már egy másik történet :)
és bocsi a kis regényért :)
Mellékletként csatolok a regényem mellé 1-2 képet a helyről, ahol voltunk :)

TSiga ( I am the TSIG)23-06-2010 21:56:02 // 102139
Szia!
Először is részvét!
Másodszor is: én szívtam a csomagtartó zárral. Nekem is feltörték, csak nekem egy komplett szerszámos láda tűnt el.
Javaslat: Végy egy bontott zárbetétet és vagy átkódoltatod a kulcsodhoz, vagy kérsz egy kulcsot is hozzá és kicseréled.
Az első képen a kiszerelt komplett zár látható.

El kell távolítani a kis forgóelemet a zár hátuljáról. Van rajta még egy rugó, amit ki tudsz pattintani és hátulról lehúzni. Amint ez megvan, le kell húzni a zárszerkezet védő kupakot. Kicsit nehezen fog menni, kell hozzá egy szélesebb fejű csavarhúzó.

Ekkor eljutottál a 2. képhez.
A zárat egy kis zégergyűrű-féle tartja a helyén. Azt kihúzod és ki tudod húzni a zárbetétet.

Én vettem Marklartól egy komplett zárat. Kiflexelte egy csomagtartóból. Abból kioperálod a zárbetétet. A zár 2 db letörő fejő csavarral van a kasznihoz rögzítve. Én azt gondoltam, hogy elmész egy lakatoshoz vagy karosszériáshoz és mindegyik csavarra ráhegesztetsz egy-egy csavart, amivel ki tudod tekerni őket. Aztán az összerakott másik komplett zárszerkezetet bele tudod tenni az eredeti csavarokkal. Ha meg megtéped a őket, a ráhegesztett csavarok le fognak törni róluk. Lényeg, hogy nem a meglévő zárat alakíttatod át, hanem egy bontottat és majd kompletten cseréled ki.
Én szanaszét fúrtam a zárat, mire rájöttem, hogy hátulról csak egy védőkupak és egy zéger tartja... :-D
Először is részvét!
Másodszor is: én szívtam a csomagtartó zárral. Nekem is feltörték, csak nekem egy komplett szerszámos láda tűnt el.
Javaslat: Végy egy bontott zárbetétet és vagy átkódoltatod a kulcsodhoz, vagy kérsz egy kulcsot is hozzá és kicseréled.
Az első képen a kiszerelt komplett zár látható.

El kell távolítani a kis forgóelemet a zár hátuljáról. Van rajta még egy rugó, amit ki tudsz pattintani és hátulról lehúzni. Amint ez megvan, le kell húzni a zárszerkezet védő kupakot. Kicsit nehezen fog menni, kell hozzá egy szélesebb fejű csavarhúzó.

Ekkor eljutottál a 2. képhez.
A zárat egy kis zégergyűrű-féle tartja a helyén. Azt kihúzod és ki tudod húzni a zárbetétet.

Én vettem Marklartól egy komplett zárat. Kiflexelte egy csomagtartóból. Abból kioperálod a zárbetétet. A zár 2 db letörő fejő csavarral van a kasznihoz rögzítve. Én azt gondoltam, hogy elmész egy lakatoshoz vagy karosszériáshoz és mindegyik csavarra ráhegesztetsz egy-egy csavart, amivel ki tudod tekerni őket. Aztán az összerakott másik komplett zárszerkezetet bele tudod tenni az eredeti csavarokkal. Ha meg megtéped a őket, a ráhegesztett csavarok le fognak törni róluk. Lényeg, hogy nem a meglévő zárat alakíttatod át, hanem egy bontottat és majd kompletten cseréled ki.
Én szanaszét fúrtam a zárat, mire rájöttem, hogy hátulról csak egy védőkupak és egy zéger tartja... :-D
SD23-06-2010 21:54:43 // 102138
hát ez sehogy sem jó, de csak ügyesen mert még ki tudja mit talál ki az ilyen fattya... én nem bíznék benne... fizesd akkor ki helyette, és adjon zálogba valamit...
de nem jó az ilyennel egyezkedni... ez nagyon tré ügy.. csak a baj van belőle...
de nem jó az ilyennel egyezkedni... ez nagyon tré ügy.. csak a baj van belőle...
Krisz15523-06-2010 21:51:23 // 102137
igen meg van ügyvédi költség is.. az a sok
dfg (Tanárúr)23-06-2010 21:50:23 // 102136
de a perköltség, a perelt összeg 6%-a, én úgy tudom
dfg (Tanárúr)23-06-2010 21:49:11 // 102135
eladtam? nézz bele a blogomba. ja, nem nálam történt
Krisz15523-06-2010 21:29:08 // 102134
a perköltség is több mint a vételár legalábbis az én esetemben, nem tudom Te mennyiért adtad el. de az adás-vételiben benne van h részletben fizet?
dfg (Tanárúr)23-06-2010 21:16:55 // 102133
na látom nem csak nekem fő a fejem. még az agyonra lealkudott árát sem hajlandó kifizetni nekem a kocsimért a srác... az ügyvéd azt mondta, hogy kb 1,5-3év mire a bíróság határozatot hoz, addigra meg úgyis leírat mindent a nevéről...
dfg (Tanárúr)23-06-2010 21:07:14 // 102132
Valakinek a Q4 felnijeim?
Krisz15523-06-2010 20:51:53 // 102131
elértem a királyfit, 100 000 forintos tartozásról beszélt. tényleg jobban járnék ha kifizetném helyettük. az jutott eszembe, hogy írunk egy kölcsön szerződést, hogy én adtam neki 100 ezer forintot kölcsön x határidőig, lehitelesíteni közjegyzővel, és a 100 000-ből én személyesen kifizetem a tartozást. autó marad, jogos követelésem lesz a 100 ezerre, ezzel járok a legjobban. vagy kifizetik, amire utalgatott a telefonban, és én is erőteljesen, hogy azért ezt kéne csinálni. legrosszabb esetben pedig SD elmélete, vázig bontani, mert hengerfejes lett, sőt csapágyas is, váltó is szétesett, a magyar utakon szétment a futómű, és azért nincs meg az eleje, mert beletolattak. na ezt bizonyítsák h nem így volt
Buksi23-06-2010 20:38:06 // 102130
Húúú, az nagyon jó lehetet! :-))
Hadd jöjjön csak, már mi is nagyon várjuk! :-)
Hadd jöjjön csak, már mi is nagyon várjuk! :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
532
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?
Members
New members
- Kaccsa
- ramirez001
- “ Kevin “
- Rókus
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas