Forum >> 155

SD27-08-2009 16:12:55 // 83857
Szerintem nem muszáj seleniat rakni bele:)

Azoknak a motoroknak már mind1 amit úgy sem azzal használtak, szét vannak kopva persze hogy eszik:D abba már minden mehet:D

És mijaz hogy selenia20k? azé van hogy 20e-t lehet vele menni? hát én 10 után úgy dobom ki mint a szél:))) már 9e felé érzem hogy nem forog úgy a motor:))) mikor új olajat kap mindíg meg táltosodik:)))

de ez olyan lehet mint a vépovej az is mentális lóerő:D
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)27-08-2009 16:02:33 // 83856
A kontakt megtörtént,neki kellett kipucolnia, jó meleg motor volt.:-)De a megállásokra nem találtam magyarázatot.Most megvárom míg kihűl aztán nekiugrok.
Átnéztük a pipákat is át lett törölve mindegyik.Voltam autósboltban,a wartburg elosztofedele 1000 ft,ugyan az mint a 64-es alfáé.Kész röhej.
süsnye27-08-2009 15:58:23 // 83855
gyertyakábelek végét is nézd meg nem ment-e bele víz, elég ha nedves, valamint a trafóknál is nézz körül. Meg szertinem hagyd száradni kicsit, közben meg létesíts egy határozott kontaktot a lábfejed ill. a sógoród alfertája között ;))
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)27-08-2009 15:53:48 // 83854
Megjegyzés az olajhoz,én castrol 10w40-el etetem.Amúgy a gép megint leállt,egyszerűen elmegy a gyújtás majd újból megjön,de indítózni kell sokat.
Esetleg köze lehet a négypólusú gyertyákhoz?
gabor69627-08-2009 15:44:23 // 83853
Nah széééép ako most má nem tom mi légyen :c
BMW forever!!!!!!!!27-08-2009 15:36:06 // 83852
Nekem is jobban eszi a seléniát ugyhogy én is utoljára raktam bele olyat.Többet nem rakom bele,mert elég huzós az ára hogy töltögessem.A castrolból semmit nem evett,nem is értem mér seléniázok ........
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)27-08-2009 14:40:53 // 83851
Bakker,probléma megoldva,míg aludtam sógor motort mosott,úszott a szelepfedél alatt a cucc.Kipucoltam,raktam bele 4 pólosu gyertyákat,most pöccre indul.
Fairlane27-08-2009 14:15:42 // 83850
Tankoltál, vagy voltál vizes helyen mostanában a kocsival?

Elsőre vizes benya, duglás az üzemanyagrendszerben, bármilyen elektromoshiba, lecsuszott cső, vagy csatlakozó....

Elsőkörön talán motortérben minden besz ellenőrzése, megmozgatása segithet - vagy nem
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)27-08-2009 13:56:11 // 83849
Mentő kérdés:Ma reggel elindultam a közértbe,egyszer szó nélkül leállt,aztán beindult,majd megint leállt,kb a 10-ikre beindult,rángat,alig megy.Mi lehet a bibi??
Fairlane27-08-2009 13:00:02 // 83848
Jah, elég ellentmondásos kérdés ez, (lásd olajos topik) :)

Én a saját, meg a környezetem tapasztalatát irtam, de elvileg azonos, vagy jobb paraméterü, valamennyire márkás olajjal nem lehet gond....
Én kb háromfélét próbáltam, abból maradt fent a szeléna a rostán, már pár alkalom óta....

Végeredményként abban megegyezhetünk, hogy mindenki azt használ amit akar :DDD
Abarth27-08-2009 12:54:33 // 83847
Hát nem tudom, én pl véletlenül sem veszek megint Seléniát, ahány ts-ünk volt eddig azok közül mindegyik azt ette legjobban, mégis mindig megvettük, mert mégis azt ajánlják bele meg minden. Azóta nem veszünk amióta a 147es meghörpintett 1000km-en 1l-t belőle......... A castrolból 0,5 dl-t se fogyasztott. 10w40 Magnatec, ha a szemét kiküldöd, ha nem akkor se eszi, ráadásul mindenhol lehet kapni.....
Fairlane27-08-2009 11:33:39 // 83846
Félembernek félár, vagy mivan? :)
SD27-08-2009 11:12:05 // 83845
Nekem ide! Félár? :)
gabor69627-08-2009 11:11:24 // 83844
Jólvan Urak, köszönöm a választ, ako kap selenia t :)
Fairlane27-08-2009 10:57:28 // 83843
Inkább előbb, mint utóbb, mer mivel szept 1től él az érvényessége, még előtte meg kéne szabadulnom tőle, esetleg máshol is meghirdetöm....
süsnye27-08-2009 10:52:51 // 83842
lehet érdekelne... pár nap és jelzek :)
Fairlane27-08-2009 10:16:31 // 83841
Szerintem nem lepődsz meg azon a válaszon, hogy Seleniát :)
Ha átlagosan vezetsz, 20K-t, ha nagyon nyomod neki, esetleg Racinget....

Sokan próbálgattak sokféle oilt már ezekbe, de a tapasztalatok szerint Seleniával szebb a motorhang, és azt eszi kevésbé egy vén moci.
Marklar15527-08-2009 10:15:25 // 83840
A kérdésben a válasz:)
gabor69627-08-2009 10:12:27 // 83839
Csak 1 kérdés, szerintetek milyen oil t rakjak a vasba? Selenia 20k vagy valami mást is szeret?

Kösz
Fairlane27-08-2009 10:06:55 // 83838
mekkora pörgés van itt megen, jóreggelt :)


nem érdekel valakit véletlenül egy szeptembei szűz bkv bérlet bolti ár alatt? :)
Marklar15527-08-2009 00:18:37 // 83837
Gratula:)
cac26-08-2009 22:48:54 // 83836
Én ma lementem egy 16-os csillaggal és leszedtem a féknyerget. Annyira megörültem neki, hogy nem kellett kifúrnom a lenyalt csavarfejet -majd nagyobb átmérővel menetet vágni rá a visszaszerelésnél-, hogy nem bírtam ellenállni egy gyerekkori szomszédom invitálásának, és tetemes mennyiségű fragmentált szőlőlevet vettem magamhoz.
Így aztán a képek holnapig váratnak magára. :)
Fairlane26-08-2009 22:37:08 // 83835
Na, ez jó, már vártam a híreket :)
Gyozi15526-08-2009 20:11:06 // 83834
sziasztok!

na megygyógyult a vas! sikerült vadi új hűtőt szerezni bele akciós áron 38pízé! már kétszer átmosattam a motort amiatt a kibaszott hűtőtömítő miatt, holnap mégegyszer és aztán felöntöm fagyállóval..........

hurrráááá!!

jah meg vettem másik kiegyenlítő tartály kupakot is a bizt. kedvéért... :_D
gabor69626-08-2009 20:01:36 // 83833
ROFL
SD26-08-2009 19:38:39 // 83832


esetleg még egy lehetőség:)
Thomika26-08-2009 17:38:17 // 83830
Hegyesebb kombinált fogóval könnyű mutatvány, bár erősen kell tekerni!
afri26-08-2009 16:57:30 // 83829
nekem csak nyomás és csavarás együttes hatására indult meg jó irányba!! lehet azért , mert előtte adtam neki egy picikét a kalapáccsal? ... :-DDD ;-)
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)26-08-2009 16:54:21 // 83828
Ez sem rossz,nekem is van hasonló elven működő cucc,de tulképpen nem is kell nyomni,szépen becsavarodik magától,vagy tőlem.
afri26-08-2009 16:03:23 // 83827
Én is amikor cseréltem a betéteket, kalapáccsal álltam hozzá a hátsó nyereg dugattyúinak, és az volt a szerencsém, hogy viszonylag csak kicsiket ütöttem rá!! :-DDD
aztán felhívtam egyik ismimet és ő mondta, hogy csavarni kell befele, miközben nyomod!Ehhez van egyébként egy speckós szerszám is "gyárilag", hát nekem ilyet sikerült összehoznom, mint a kép is mutatja! :-)))
A sarokcsiszolóhoz tartozó "korong-kuccsal" tekertem, annak a fogai pont beleilleszkedtek a dugattyú koronájába, a másik hegesztett bigyóval, meg nyomtam közben visszafelé a dugót, ahogy tekertem szét benne a csavart!! :-DDD
süsnye26-08-2009 15:41:13 // 83826
s hány mp-et ad egy zseton? itt is 50cent egy db (75mp), igaz nemrég (így egy év után) a kasszaürítő csávó ott volt, és felhomályosított minket, h műxik érmével is, nem muszáj zsetont venni :)
SD26-08-2009 15:36:50 // 83825
itthon is megoldom általában 500bó:)

2eur-ért kapok 4db zsetont
1: körbevizezés samponnal
2: samponnal mééégg (ott volt ilyen kefés samponoló azzal is asszem mentem egy kört)
3: tisztavíz
4: csiganyál, sájning valami:)

itthon mikor nagyon über, akkor még egyet általában kapnak a kerekek, meg a kerékjáratok
süsnye26-08-2009 15:29:06 // 83824
2EUR?akkor marha gyors voltál, vagy annyival olcsóbb, mint itt :) nekem 3,5alatt még nem sikerült megúszni :)
SD26-08-2009 15:04:02 // 83823
Igazából kétszer mostam/2eur :)

Valahogy olyan érzésem volt a sok 159 meg 147 meg Mito közt hogy mintha nem lenne új már az autóm, és ezért gondoltam legalább szép legyen:))) Pedig eső nem is volt, csak a parti homok+ a fák köptek valami taknyot, és az ragadt rá:)

Asszony is hülyének gondolt, de mondtam nem kap jégkását, legközelebb ha nem moshatom le! :)))

De ott értelmesebbek a kézimosók, van valami vízlepergető-adalék-gom is amitől utána lassaban szutykosodik:) na ezt először nem kértem aztán másodszor már igen, ausztriában olyan esőbe keveredtünk mint a xar... és tiszta maradt... gondoltam ott még az eső is biztos tisztább, aztán itthon is esett és megint. Lehet ki fogok járni mosatni:D:D:D
süsnye26-08-2009 15:03:45 // 83822
ajánlom a párhuzam szorítót... mivel amikor azt húzod meg, akkor pont abba az irányba feszíted a dugattyút, amerre forognia kell befele. Én azzal csináltam, szépen, okosan vissza lehet nyomni...
Ha már leszeded nézd meg, h a féknyereg úsztató csúszkák járnak-e rendesen, mert (lehet, h csak nálam), de szeret berohadni, sajnos még akkor is, ha ép a porvédő gumi (főleg az alsók)
gab5526-08-2009 13:11:22 // 83821
A dugattyún kereszt alakú bemarás van, egy laposvassal vagy vmi ilyesmivel el tudod forgatni. Asszem olyan irányba, mint amilyen irányba fordul a kézifék működtető karja a nyergen, amikor kiengeded. Nem tragédia, ha rossz irányba tekered, csak akkor nem befelé megy, hanem kifelé. :) Legalábbis az én 16 szelepesemen így van.
Egy ismerősöm a Lancia Beta-n sikeresen visszaütötte a hátsó dugattyút kalapáccsal. Soká tartott, mire talált hozzá új nyerget. :) Szerelni kétféleképpen lehet: ügyesen vagy erősen.
Én betétcserénél meg szoktam zsírozni a porvédő alatt a dugattyúpalástot is. Az ATE gyárt olyan zsírt, ami a fékolajban feloldódva gyakorlatilag fékolajjá válik. Nem olcsó, de legalább qrva drága. Ha nincs ilyened, akkor pár csepp fékolaj is megteszi, de akkor nagyon fontos, hogy tökéletes legyen a porvédő.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)26-08-2009 11:29:21 // 83819
Szivesen.képeket csinálj!!
cac26-08-2009 11:19:59 // 83818
Értem, akkor órajárással megegyezően.
Köszi mindkettőtöknek a válaszokat!
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)26-08-2009 11:04:05 // 83817
Normál menet,mintha becsavarnád.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)26-08-2009 11:02:36 // 83816
Az elsőt is vissza kell csavargatni.Legjobb rá egy papagájfogó.Nemrég cseréltem azért tudom.
cac26-08-2009 10:47:51 // 83815
Ezt el is felejtettem mondani, hátsó fékbetétről van szó.
Köszi, hogy mondod, mert simán elkezdtem volna erőltetni. :)
Tehát akkor kicsavarom a 16-os hatlapfejűeket, lekapom a féknyerget, majd szépen visszaforgatom a dugattyút. Ennek könnyen kell mennie vagy izomból? Órajárással ellentétesen?
Fairlane26-08-2009 10:41:46 // 83814
Azt itthon a garázsba meg egy zsilettpengével utcákba kotorhatná, azt felszívhatná, mi?

:DDD
Longman26-08-2009 10:36:09 // 83813
Vazze, nem mondod hogy még kocsit is képes voltál mosni?????
Sokkal romantikusabb lett volna ha rajta hagyod eme hosszú út porát! :)
gab5526-08-2009 10:27:14 // 83812
Az elsőket vissza tudod nyomni, a hátsó dugattyúkat forgatni kell, mert a kézifék miatt van benne egy nagy menetemelkedésű orsó. Ha a hátsót egyszerűen visszakalapálod, akkor nyeregcsere lesz a "jutalmad".
cac26-08-2009 10:22:52 // 83811
Skacok elérkeztem életem első alfa fékbetét cseréjéhez. Sajna az egyik csavar, ami tartja a féknyerget annyira be van rohadva, hogy félig már le is sarkaztam, lehet, hogy majd ki kell fúrom.
Node nem ezért írok. Ha úgy csinálnám a betét cserét, ahogy a manual írja, akkor légtelenítenem is kéne, ezt meg meg szeretném úszni. Szerintetek kézzel vissza lehet nyomni a munkahengereket?
SD26-08-2009 10:01:40 // 83810
Jóreggel



Lavaggio az olasz balett előadásában:)
Goodboy26-08-2009 08:20:35 // 83809
értelek,jo volna vmi jo biznisz rá ,ha esetleg tudsz vmit üzenj már rám ,legyél szives,Köszi cimbi
afri26-08-2009 07:48:06 // 83808
van egy csávóka (az alfám előző tulaja), aki kijár kamionnal külföldre, na ő szokott behozni 90%os gumikat, amiket kinnt már eldobnak a gazdag fószerok! legutóbb is vele bizsinszeltem hátra 2db 205/45R16 Pirelli Drago gummát össz.16ezerért szereléssel együtt! Még nem beszéltem vele, de lehet ma fel is hívom! :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.