Aztakurva....
Álló motornál meg megy rendesen a váltás? :O
Forum >> 155
Fairlane20-02-2011 23:37:00 // 111357
Svéd20-02-2011 23:30:40 // 111356
Ma ismét egy nem probléma mentes 1400 km,a 700-dik megtett km után megálltam tankolni,és nem birtam többé járó motornál váltani,ugyhogy a maradék 700-at ugy tettem meg hogy 4-esben elindultam és 100-al 3000-es fordulaton haladtam ezzel nem is volt baj amig az utolsó 200 km-en belefutottam 2 balesetbe is amiben lehetett 1-esben araszolni.Probáltam menet közben nyomogatni a kuplungot,de csak 1500-ig esett vissza a fordulat.
Fairlane20-02-2011 23:25:57 // 111355
Mindegyik többfogú... :DDD
Ha a váltómról feltolt első képre gondolsz, akkor igen, az megy a kuplunghoz, és azon volt a 37 fogas.
Könnyű felismerni, hogy melyik meg erre a tengelyre: a bonyolultabb :) van rajta még egy koronasor, a másik tengelyre menő egy egyszerűbb fogaskerék, mindkét oldalról aggyal.
Remélem elaforgéktól okosabbak leszünk, írd majd be, ha jutottál valamire ;)
Ha a váltómról feltolt első képre gondolsz, akkor igen, az megy a kuplunghoz, és azon volt a 37 fogas.
Könnyű felismerni, hogy melyik meg erre a tengelyre: a bonyolultabb :) van rajta még egy koronasor, a másik tengelyre menő egy egyszerűbb fogaskerék, mindkét oldalról aggyal.
Remélem elaforgéktól okosabbak leszünk, írd majd be, ha jutottál valamire ;)
katbal20-02-2011 23:03:00 // 111354
Szerintem elaforgék bármit meghoznak, aminek cikkszáma van :)
Én holnap rákérdezek náluk!
Meg túrkálok a csomagtartómban leledző roncstelepen, hogy melyik kerék melyik tengelyre megy és milyen áttételt ad ki
Fairlane, Neked akkor az 1-es képen a bal oldali tengelyen volt a többfogú kerék?.
Én holnap rákérdezek náluk!
Meg túrkálok a csomagtartómban leledző roncstelepen, hogy melyik kerék melyik tengelyre megy és milyen áttételt ad ki
Fairlane, Neked akkor az 1-es képen a bal oldali tengelyen volt a többfogú kerék?.
TSiga ( I am the TSIG)20-02-2011 23:02:10 // 111353
ÉN max. a gyárit tudnám. Unix ilyenhez hülye. Meg a többi "alkatrészt keres-igen, van" cég is. Vagy sebességváltó szakszervízektől.
katbal20-02-2011 22:58:29 // 111352
Igen, csak még bele kell számolni a végáttételt is, ami a diffin van. És az is cserélhető, létezik többféle párosítás belőle 56/15, 57/17...stb....
Fairlane20-02-2011 22:55:45 // 111351
Ezaz, hogy csak néha irják oda őket....
Egyébként lehet hülye kérdés, de hol lehet váltófogaskereket kapni?
Bontóban, ok... Elaforg talán tud rendelni? Ilyen unixokban nem hinném, hogy van...
Egyébként lehet hülye kérdés, de hol lehet váltófogaskereket kapni?
Bontóban, ok... Elaforg talán tud rendelni? Ilyen unixokban nem hinném, hogy van...
TSiga ( I am the TSIG)20-02-2011 22:51:29 // 111350
Mit zizzensz? Te vagy a mérnökember vagy nem? :-)))
TSiga ( I am the TSIG)20-02-2011 22:49:39 // 111349
Már mindegyik gyorsító.
Ahol a főtengely 0.943-at fogor, ott a kerék 1-et. Asszem... :-)
Ahol a főtengely 0.943-at fogor, ott a kerék 1-et. Asszem... :-)
katbal20-02-2011 22:47:23 // 111348
....áhh, kezdek bezizzenni, már az sem egyértelmű, hogy melyik fogszámú kerék melyik tengelyre megy.....
Az ötödik fokozat már minden esetben gyorsító áttétel? (mármint 1 alatti)
Az ötödik fokozat már minden esetben gyorsító áttétel? (mármint 1 alatti)
TSiga ( I am the TSIG)20-02-2011 22:36:22 // 111347
Ezek csak a váltó belsejében az alkatrészek.
katbal20-02-2011 22:34:56 // 111346
eper-online néha odaírják a fogszámokat, ha többféle párosítás is van
itt van pl a 155 valamelyik váltójának valamije :)
itt van pl a 155 valamelyik váltójának valamije :)
Fairlane20-02-2011 22:29:00 // 111345
Olyant vadássz, ahol 0.8 körül van a fogak hányadosa :)
Egyébként honnan túrod ezeket?
Egyébként honnan túrod ezeket?
katbal20-02-2011 22:25:48 // 111344
Fiat Bravo: 34/33 (7757958)
TSiga ( I am the TSIG)20-02-2011 22:22:27 // 111343
Kár, hogy az 1.9 TD áttételei nincsenek a manualban. :-(
TSiga ( I am the TSIG)20-02-2011 22:20:51 // 111342
Ott van Fairlane mester linkje. Beírod az áttételeket és a gép számol. Fordulatról sebességre és vissza is.
katbal20-02-2011 22:19:39 // 111341
Ez a "mennyit ejt" kérdés meg csak akkor értelmes, ha tudjuk azt is, hogy milyen sebességnél ....
Kicsit túrtam az eperben: Punto-hoz találtam olyat, hogy 37/38 (46796739)
Kicsit túrtam az eperben: Punto-hoz találtam olyat, hogy 37/38 (46796739)
Fairlane20-02-2011 22:19:06 // 111340
Jah...
Fairlane20-02-2011 22:18:39 // 111339
Jah, de most 130-ra számoltál, én meg 140-re az előbb, mivel onnan indultunk, hogy neked 140-nél 4000...
Szó mi szó, nem egy nagy növekmény...
V6-é 0.817... :)
Szó mi szó, nem egy nagy növekmény...
V6-é 0.817... :)
TSiga ( I am the TSIG)20-02-2011 22:17:56 // 111338
A V6 0.817:1-es 5-ével meg 3000-et 130-nál. Csak az már másik váltó-fajta.
TSiga ( I am the TSIG)20-02-2011 22:11:58 // 111337
A számoló oldal szerint egy 0.875 (1.7) áttétellel 130nál 3200-at forogna a motor.
Szemben a gyári 0.943-nál (2.0) 3450-et.
Szemben a gyári 0.943-nál (2.0) 3450-et.
Fairlane20-02-2011 22:05:54 // 111336
Hát nem :)
TSiga ( I am the TSIG)20-02-2011 22:04:46 // 111335
Akkor nem forog.
Fairlane20-02-2011 22:04:10 // 111334
A tengelyén van, ami egy kuplung fele átmenő furatban áll, azt tömíti.
TSiga ( I am the TSIG)20-02-2011 22:03:33 // 111333
f o r o g
katbal20-02-2011 21:57:10 // 111332
Mit csinál a hátramenetnél az az O-gyűrű?
Longman20-02-2011 21:55:10 // 111331
Jah, tényleg.. :P :)
Egyébként nem szándékozom eladni. Inkább veszek mellé egy másikat, most úgy felidegesített. Azt lepihentetném egy időre, meg magamat is! :)
Egyébként nem szándékozom eladni. Inkább veszek mellé egy másikat, most úgy felidegesített. Azt lepihentetném egy időre, meg magamat is! :)
Fairlane20-02-2011 21:49:30 // 111330
A váltórudazat miatt álltam neki... :P ugye szétesett még alfacitybe menet...
Kitartás a tiedhez, már csak megoldódik. Egyébként szándékozol még eladni?
Kitartás a tiedhez, már csak megoldódik. Egyébként szándékozol még eladni?
Longman20-02-2011 21:43:48 // 111329
Nah, tök jól haladsz... Bódottá van. A váltórudazatodat ne felejtsd felújítani!
Én már sajna nem mondhatom el ugyanezt.. Egyre rosszabb ez a qrva. Félek itt vmi nagy gebasz lesz.
Először is a mot.hőfok jeladó csere nem oldott meg semmit, ugyanolyan szar mint volt, bár a fogyasztás mérséklődött. De ugyanúgy torpan, sőt egyre erőtlenebb a motor 2000RPM alatt, és főleg alapjárat környékén.. Ott nagyon érezni, semmi erő..
De ha pl. bármely seb.fokozatban 2000 alatt ér egy emelkedő, érzem hogy nem megy fel!! 2500-3000 felett már nincs baj, de azért ott sincs meg a kellő teljesítmény.
Tuti sokat kap vmiért, tegnap levettem a kipuff elejét, és tiszta benzin szagú volt..
Emelett elkezdett valami csörgő hangot is hallatni. Csörgős kopogós.. :SS
Fax kivan. A héten elmegyek először diagnosztikára, aztán egy sráchoz aki látott már Alfa V6-ot, mert ezek már túlnőnek az én tudásomon.
Én már sajna nem mondhatom el ugyanezt.. Egyre rosszabb ez a qrva. Félek itt vmi nagy gebasz lesz.
Először is a mot.hőfok jeladó csere nem oldott meg semmit, ugyanolyan szar mint volt, bár a fogyasztás mérséklődött. De ugyanúgy torpan, sőt egyre erőtlenebb a motor 2000RPM alatt, és főleg alapjárat környékén.. Ott nagyon érezni, semmi erő..
De ha pl. bármely seb.fokozatban 2000 alatt ér egy emelkedő, érzem hogy nem megy fel!! 2500-3000 felett már nincs baj, de azért ott sincs meg a kellő teljesítmény.
Tuti sokat kap vmiért, tegnap levettem a kipuff elejét, és tiszta benzin szagú volt..
Emelett elkezdett valami csörgő hangot is hallatni. Csörgős kopogós.. :SS
Fax kivan. A héten elmegyek először diagnosztikára, aztán egy sráchoz aki látott már Alfa V6-ot, mert ezek már túlnőnek az én tudásomon.
Fairlane20-02-2011 21:43:07 // 111328
Szerintem a puntogt lenti példa a tiedre csak olyan ~300at ejtene
kalkuláló ódal vagy GearCalc progi.
kalkuláló ódal vagy GearCalc progi.
TSiga ( I am the TSIG)20-02-2011 21:41:20 // 111327
Mert Marklar mindig kinyírja.
Az említett ejtés nekem is elég lenne.
És lőn a költői kérdés:
KEDVES 1.7 TULAJOK! NEKTEK 130-NÁL MENNYIT FOROG A MOTOR?
Az említett ejtés nekem is elég lenne.
És lőn a költői kérdés:
KEDVES 1.7 TULAJOK! NEKTEK 130-NÁL MENNYIT FOROG A MOTOR?
Fairlane20-02-2011 21:36:51 // 111326
Szerintem se kéne....
Tsiga írta, hogy Marklar szerelőgurujától van az infó... tudod, attól, aki többször szereti ugyanazt a motort összerakni... :))
Olyan 600-700 ejtéssel kiegyeznék.
Tsiga írta, hogy Marklar szerelőgurujától van az infó... tudod, attól, aki többször szereti ugyanazt a motort összerakni... :))
Olyan 600-700 ejtéssel kiegyeznék.
TSiga ( I am the TSIG)20-02-2011 21:34:02 // 111325
Akkor mennyit is ejt? Most nem vagyok képben.
Az a 130-nál 4000 eléggé sok. Ma Nyúl hozott haza Érdről, mert dolga volt a kerületben. A Dedra td-vel mentünk. 130-nál kb. 2600-at forog a motor. Olyan lenne jó.
Az a 130-nál 4000 eléggé sok. Ma Nyúl hozott haza Érdről, mert dolga volt a kerületben. A Dedra td-vel mentünk. 130-nál kb. 2600-at forog a motor. Olyan lenne jó.
Longman20-02-2011 21:32:32 // 111324
Szerintem nem is kellene 1500-at ejteni. Városban nem tudnál 5-et tenni..
130-ról nem tudnál gyorsítani..
130-ról nem tudnál gyorsítani..
Fairlane20-02-2011 21:00:21 // 111323
Van olyan szerszámod? :)
Fairlane20-02-2011 20:59:37 // 111322
Az kizárt....
Most rágugliztam, a Punto GT 5.-je 1:0.872.
A 155 2.0 8V elvileg 1:0.942.
Ebből elsőre nem jön ki az 1500 ejtés :S
Egyébként nekem 130-nál 4000....
Most rágugliztam, a Punto GT 5.-je 1:0.872.
A 155 2.0 8V elvileg 1:0.942.
Ebből elsőre nem jön ki az 1500 ejtés :S
Egyébként nekem 130-nál 4000....
TSiga ( I am the TSIG)20-02-2011 20:37:50 // 111321
Azt tudom, hogy nekem Dedra turbo 1-2 van bent, mert úgy lett véve és kellett cserélni. Állítólag erősebb. Mondjuk megelégednék egy 1.7-es 5. fokozatával is.
TSiga ( I am the TSIG)20-02-2011 20:32:52 // 111320
A váltó dolgokkal nem vagyok tisztába, de Marklarnak volt fenn a bicoloron egy 1.7-es váltó, amiben hosszabbak az áttételek. A punto GT 5-je meg a szerelő szerint 1500-at ejt a fordulatszámon. Nem tudom pontosan hogy értette, de nekem 140-nél pörög a motor 4000-et. Ha abból leszámítjuk, akkor 140-nél pörög 2500-at.
Bővebb infója Marklarnak van.
Bővebb infója Marklarnak van.
süsnye20-02-2011 20:31:40 // 111319
miért? a csapágynál vastagabb a tengely, sztem visszafele is le lehet szedni..
Fairlane20-02-2011 20:28:38 // 111318
Ok...
Valami bővebb infód nincs, hogy miből származó kerék jöhet szóba? V6, TD, puntoGT?
Annyi infót kotortam, hogy nekünk C510-A kódú sebváltóházunk van.

Itt egy PDF amiből ki lehet kukázni, miben van még ilyen váltóház... bár nemtom, hogy ezzel el-e lehet jutni valahova... :)
Valami bővebb infód nincs, hogy miből származó kerék jöhet szóba? V6, TD, puntoGT?
Annyi infót kotortam, hogy nekünk C510-A kódú sebváltóházunk van.

Itt egy PDF amiből ki lehet kukázni, miben van még ilyen váltóház... bár nemtom, hogy ezzel el-e lehet jutni valahova... :)
TSiga ( I am the TSIG)20-02-2011 19:21:13 // 111317
Ha már majdnem kész vagy a váltóval, akkor az 5. fokozatról csinálj egy képet, mert azt én is cserélni szeretném.
Gery8320-02-2011 19:10:52 // 111316
katbal20-02-2011 19:03:29 // 111315
Az enyém sajna egyre hangosabban búg/morog, meg ha felemeled a kocsit és forgatod a kerekeket érezni, hogy akad valami......vsz valamelyik bolygókerekem szar. Ennél is a kisfedél alatt van az 5. és 34/37 az áttétel, szóval rövidebb.....:(
Fairlane20-02-2011 18:48:33 // 111314
Miért kell a dificsere? Jobb vmiben a 156-é?
Ötödiket egész egyszerűnek tűnik cserélni, ahhoz elég a kis fedelet levenni (8V-n).
Az enyémben 35/37 fogszámú fogaskerékpár volt, azaz az ötödik 1:0,946 áttétel, amit a manual is ír a 95ös 1.8ra....
Ötödiket egész egyszerűnek tűnik cserélni, ahhoz elég a kis fedelet levenni (8V-n).
Az enyémben 35/37 fogszámú fogaskerékpár volt, azaz az ötödik 1:0,946 áttétel, amit a manual is ír a 95ös 1.8ra....
Fairlane20-02-2011 18:39:43 // 111313
Mai progressz: szétugrott a váltó....

Már teljesen aprólékban van, csak a végéről nincs még fénykép.
Azért volt bennem némi para az elején :)
Elsőre felületesen futottam át a manualt, és az istennek se tudtam meginditani a 180 Nm-el meghúzott anyákat a fogaskeréktengelyek végén... aztán ujraolvasva leesett, hogy "össze kell akasztani" a gépezetet, egyszerre 1esbe meg 5ösbe rakni, és úgy ellent tart magának :D
Mikor szétcsúszott, kicsit befostam, hogy tele van fémtörmelékkel:

Aztán hamar kiderült, hogy az nem darálék, hanem a ház öntvénye ilyen szépen kidolgozott :) A szögletes foglalatban kéne lennie egy mágnesnek, ami nem volt benne...
Érdemes vajon kajtatni ilyesmit, vagy elég a leeresztőcsavarban levő mágnes?
Délután levakargattam a tömítőpasztát az illesztésekről, meg kicseréltem a két féltengelyszimmeringet újra.
Kell még egy szimmering a kinyomócsapágy alá, meg egy O-gyűrű a rükifogaskerékhez... szal az összerakásnak nem tudtam nekiállni...
Egyébként belül szép minden, különösebb kopást, kotyogást nem láttam.
És tök tanulságos volt szétszedni... most épp elhiszem, hogy az összerakás is menni fog :D



Már teljesen aprólékban van, csak a végéről nincs még fénykép.
Azért volt bennem némi para az elején :)
Elsőre felületesen futottam át a manualt, és az istennek se tudtam meginditani a 180 Nm-el meghúzott anyákat a fogaskeréktengelyek végén... aztán ujraolvasva leesett, hogy "össze kell akasztani" a gépezetet, egyszerre 1esbe meg 5ösbe rakni, és úgy ellent tart magának :D
Mikor szétcsúszott, kicsit befostam, hogy tele van fémtörmelékkel:

Aztán hamar kiderült, hogy az nem darálék, hanem a ház öntvénye ilyen szépen kidolgozott :) A szögletes foglalatban kéne lennie egy mágnesnek, ami nem volt benne...
Érdemes vajon kajtatni ilyesmit, vagy elég a leeresztőcsavarban levő mágnes?
Délután levakargattam a tömítőpasztát az illesztésekről, meg kicseréltem a két féltengelyszimmeringet újra.
Kell még egy szimmering a kinyomócsapágy alá, meg egy O-gyűrű a rükifogaskerékhez... szal az összerakásnak nem tudtam nekiállni...
Egyébként belül szép minden, különösebb kopást, kotyogást nem láttam.
És tök tanulságos volt szétszedni... most épp elhiszem, hogy az összerakás is menni fog :D
Fairlane20-02-2011 18:01:50 // 111312
Hát, első ránézésre én ennek is úgy állnék neki, hogy melengetném a harang tövét, és csapágylehúzóval a központfuratba támasztva levenném a harangot...
katbal20-02-2011 17:39:04 // 111311
A hosszú ötödik nem lenne hülyeség! Ha nagyon kell gyorsítani, akkor meg vissza kell húzni nénybe.....
A csomagtartóm most egy 156-os szétszedett váltójával van tele. Állítólag belül lényegében ugyan az mint a 155. Majd összehasonlítom mi a helyzet a fogszámokkal.....
Fairlane, ha valamit meg akarsz nézni szétszedés előtt, akkor szólj.
Én jövő hétvégén akarom belőle a diffit átrakni az én váltómba...cikkszáma ugyan az, remélem a valóságan is stimmelni fog.....
A csomagtartóm most egy 156-os szétszedett váltójával van tele. Állítólag belül lényegében ugyan az mint a 155. Majd összehasonlítom mi a helyzet a fogszámokkal.....
Fairlane, ha valamit meg akarsz nézni szétszedés előtt, akkor szólj.
Én jövő hétvégén akarom belőle a diffit átrakni az én váltómba...cikkszáma ugyan az, remélem a valóságan is stimmelni fog.....
katbal20-02-2011 17:23:44 // 111310
mreni20-02-2011 14:16:24 // 111308
:D:D drága az üzemanyag,amúgy mennék én:D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
674
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?