Forum >> 155
süsnye06-11-2009 10:57:14 // 87457
de ne városjárás után fogd meg a csövet, hanem egyből indítás után. Ha nem zár a termo, akkor együtt fog melegedni a cső a termosztáttal (természetesen lassan, de érezhetően). Ha zár, akkor majd csak 87C könyékén fog nyitni, az meg ilyen "kánikulában" nem 2 perc ;)
cac06-11-2009 10:51:22 // 87456
Eddig meg voltam győződve róla, hogy elektronyos vezérlésű a termosztát. Egyrészt, mert jött ki belőle kábel (de mint most kiderült, hogy az csak a hőgomba lehet), másrészt, mert a lent említett cartárs írta, hogy termosztát cserével, csak kismértékben emelkedett a hőfok, a hőgomba csere után lett teljesen jó. Mondjuk feltehetően ő az órához vezető hőgombát cserélte, és így végre a valós hőt jelezte az ki.
Így viszont, hogy kiderült, hogy mechanikusan nyit/zár a TT egyértelműen azt kell cserélnem.
A TT és a hűtő közötti jó vastag csövet természetesen néztem (bár nem ezzel az összehasonlításos módszerrel), és elég melegnek tűnt (az óra 70 fokot mutatott némi városjárás után).
Szerintem megrendelem a cuccost, úgyis kapok hétfőn fizit. :)
Így viszont, hogy kiderült, hogy mechanikusan nyit/zár a TT egyértelműen azt kell cserélnem.
A TT és a hűtő közötti jó vastag csövet természetesen néztem (bár nem ezzel az összehasonlításos módszerrel), és elég melegnek tűnt (az óra 70 fokot mutatott némi városjárás után).
Szerintem megrendelem a cuccost, úgyis kapok hétfőn fizit. :)
SD06-11-2009 10:50:21 // 87455
Legritkább esetben szorul meg a termosztát, zárt állásban de mivel mehanikus, a vízből meg rakódhat le bármi... lehetséges.
De pl: újabb autókban ahol nem bimetál irányítja, hanem valami hőpatron genya ott sokkal veszélesebb... ezek még jó szerkók:)
De pl: újabb autókban ahol nem bimetál irányítja, hanem valami hőpatron genya ott sokkal veszélesebb... ezek még jó szerkók:)
RoliQ406-11-2009 10:50:04 // 87454
nekem aztán mind1..:)
Buksi06-11-2009 10:49:40 // 87453
Igazán nincs mit! :-)
süsnye06-11-2009 10:46:18 // 87452
ezt magyarázom neki már reggel óta, de ő csak gombászni akar.. :))
RoliQ406-11-2009 10:38:22 // 87450
A termosztát ellenőrzése egyszerű, bár igényel némi tapasztalatot, vagy legalább egy kis realitásérzéket. A hidegen beindított motornál fogjuk meg a vízhűtő alsó és felső csövét, és figyeljük a hőmérséklet-különbséget! Normális működés esetén az üzemi hőmérséklet alatt a felső cső lényegesen melegebb, mint az alsó, ugyanis amíg a termosztát nem engedi keringeni a hűtőfolyadékot a külső körben, addig az alsó cső nem fog jelentősen melegedni.
Amikor a motor eléri az üzemi hőmérsékletet, megindul a keringés a vízhűtőben, és az alsó cső villámgyorsan "hozzámelegszik" a felsőhöz.
Ha ez így működik, akkor a termosztát rendben. Ha az alsó cső hidegen is együtt melegszik a felsővel, akkor a termosztát folyamatosan nyitva van (esetleg nincs is), ha később sem melegszik, vagy csak nagyon lassan, akkor állandóan zár. Előbbi esetben nehezebben melegszik a motor, ezt extrém kopást, túlfogyasztást eredményez. Utóbbi esetben a hűtőkörben minimális keringés van, ez alapos túlmelegedéshez, komoly motorkárosodáshoz vezethet.
Amikor a motor eléri az üzemi hőmérsékletet, megindul a keringés a vízhűtőben, és az alsó cső villámgyorsan "hozzámelegszik" a felsőhöz.
Ha ez így működik, akkor a termosztát rendben. Ha az alsó cső hidegen is együtt melegszik a felsővel, akkor a termosztát folyamatosan nyitva van (esetleg nincs is), ha később sem melegszik, vagy csak nagyon lassan, akkor állandóan zár. Előbbi esetben nehezebben melegszik a motor, ezt extrém kopást, túlfogyasztást eredményez. Utóbbi esetben a hűtőkörben minimális keringés van, ez alapos túlmelegedéshez, komoly motorkárosodáshoz vezethet.
RoliQ406-11-2009 10:37:52 // 87449
Unixba van 11ért, ahogy én láttam:) kedvezmény nélkül! akkor én rosszul látom a termosztát működési elvét? abban nem viasz vagy valami ilyesmi van ? ami megolvad aminek hatására a rúgó kitágul vagy összenyomódik így nyit illetve zár! Rosszul gondolom?
süsnye06-11-2009 10:30:37 // 87448
83C szerintem a diesel-é...
A termoszátban lévő hőfok jeladó a VE-nek adja a jelet, amit figyelembe vesz pl. a keverékképzésél, a termoszát nyitásához semmi köze, a termosztát "magától" nyit, nem elektronyos vezérlésű.
Egyébként akivehető a termoszátban lévő jeladó, menetes, de annak semmi köze a melegedéshez/nem melegedéshez.
Ellenőrizted a csövet?
A termoszátban lévő hőfok jeladó a VE-nek adja a jelet, amit figyelembe vesz pl. a keverékképzésél, a termoszát nyitásához semmi köze, a termosztát "magától" nyit, nem elektronyos vezérlésű.
Egyébként akivehető a termoszátban lévő jeladó, menetes, de annak semmi köze a melegedéshez/nem melegedéshez.
Ellenőrizted a csövet?
cac06-11-2009 10:28:40 // 87447
Igen, sajna erre időközben nekem is rá kellett jönnöm. :)
Azért köszi Neked is a választ!
Azért köszi Neked is a választ!
cac06-11-2009 10:26:53 // 87446
A próféta szóljon belőled, mert (3 év alkatrészköltekezés után kiderült) majdnemsógornak van ott 40% kedvezménye.
Én onnét gondolom, hogy alapban nyitnia kell, mert ha meghall a hőgomba, akkor megsülne a TT. Én logikusan legalább is úgy csinálnám, hogy ha nem kap jelet, akkor nyitva legyen. Jobb ma egy túlhűtött motor, mint holnap egy megsült. :)
Én onnét gondolom, hogy alapban nyitnia kell, mert ha meghall a hőgomba, akkor megsülne a TT. Én logikusan legalább is úgy csinálnám, hogy ha nem kap jelet, akkor nyitva legyen. Jobb ma egy túlhűtött motor, mint holnap egy megsült. :)
Buksi06-11-2009 10:25:31 // 87445
Az a 4K-s az tényleg csak a bele! De nem értem, hoyg minek lehet ilyet kapni, amikor szét sem lehet szedni???
A 15 vagy a 20K-s lesz az, ami neked kell! :-)
A töbire meg már válaszolt a süsnye kolléga! ;-))))
A 15 vagy a 20K-s lesz az, ami neked kell! :-)
A töbire meg már válaszolt a süsnye kolléga! ;-))))
RoliQ406-11-2009 10:23:29 // 87444
nos nem tudom.... én 12E ért vettem a termosztátot! Kedvezmény nélkül! Unix! Máskülönben ha lehúzod a jeladót attól még nem fog nyitni sem meg zárni sem a termosztát! Sztem:)
cac06-11-2009 10:23:29 // 87443
Bocsi, időközben látom válaszoltál. Köszi!
Tehát a termosztátot nyitó gomba be van építve a TT-be? Akkor azt nem tudom külön cserélni/tesztelni.
Egyébként tudtommal 83 fok a nyitási hőmérséklet.
Tehát a termosztátot nyitó gomba be van építve a TT-be? Akkor azt nem tudom külön cserélni/tesztelni.
Egyébként tudtommal 83 fok a nyitási hőmérséklet.
cac06-11-2009 10:19:27 // 87442
Pedig a Unixnál, csak ilyen van 155-höz. Legalábbis kétlem, hogy az alu burkolatos kerülne 4k-ba. Csekdisz.
Startautónál dettó 4l a legdrágább (3 termékből)
Bárdinál van egyértelműen komplett TT 15 és 20-ért, de termosztát szelep néven szintén jelen van ez 4k-s cumó is.
No mindegy. Így lehet mégsem lesz előMikulás. :(
Akkor annyit mondjatok meg plíz, hogy:
1. Hol van az a hőgomba, ami a műszerfalhoz órájához viszi a jelet?
2. A belinkelt 3 gomba közül melyik küldi a termosztátnak, melyik a műszerfalhoz a jelet?
3. Ha lehúzom a hőgombáról a kábelt, akkor alapban zárja vagy nyitja a termosztátot (sztem nyitja)?
Köszi előre is!
Startautónál dettó 4l a legdrágább (3 termékből)
Bárdinál van egyértelműen komplett TT 15 és 20-ért, de termosztát szelep néven szintén jelen van ez 4k-s cumó is.
No mindegy. Így lehet mégsem lesz előMikulás. :(
Akkor annyit mondjatok meg plíz, hogy:
1. Hol van az a hőgomba, ami a műszerfalhoz órájához viszi a jelet?
2. A belinkelt 3 gomba közül melyik küldi a termosztátnak, melyik a műszerfalhoz a jelet?
3. Ha lehúzom a hőgombáról a kábelt, akkor alapban zárja vagy nyitja a termosztátot (sztem nyitja)?
Köszi előre is!
Buksi06-11-2009 10:13:35 // 87441
43K????? :-O
Miből van az?? :-O
Miből van az?? :-O
Buksi06-11-2009 10:12:26 // 87440
A kedvenc sapkaárusod! :-DDDDDDD
Buksi06-11-2009 10:11:39 // 87439
Gányolással szét lehet valahogy vágni, de nem érdemes vele vacakolni, mert sztem nem lehet utána összeragasztani úgy, hogy jó legyen! :-)
atesssz06-11-2009 10:06:32 // 87438
tisztelettel jelentem, a dízel termosztát belseje sem cserélhető, csak házastól, az meg 43 ezer ft.
Addig marad a kartonlapos megoldás
Addig marad a kartonlapos megoldás
süsnye06-11-2009 10:03:06 // 87437
szerintem is termosztáttal kezd, vagyis elébb nézd meg, hogy indítás után egyből melegszik-e a termosztát és a hűtő közti cső vagy csak később... nem is tom menniy, asszem 87C-nél kellene nyitnia...
Ami a hőfpkjeladókat illeti, a két tüskés, termosztátban lévő jeladó a VE-nek adja a jelet, a termosztát alatt, mellett a HFben lévő egy csatis, pedig az órának...
Ami a hőfpkjeladókat illeti, a két tüskés, termosztátban lévő jeladó a VE-nek adja a jelet, a termosztát alatt, mellett a HFben lévő egy csatis, pedig az órának...
SD06-11-2009 09:36:48 // 87436
De:)
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)06-11-2009 09:14:31 // 87435
ÁÁ,ne is figyelj ide:-)))
SD06-11-2009 08:50:17 // 87434
Jóreggel
Ki melegedik egy urnát szorongatva, aztán meg agyonüti vele a szomszéd macskáját?:D
Ki melegedik egy urnát szorongatva, aztán meg agyonüti vele a szomszéd macskáját?:D
Fairlane06-11-2009 08:26:43 // 87433
Többféle termosztát van, a V6nak, meg talán a dízelnek cserélhető a belseje, aTSének szerintem nem.
Amikor én cseréltem az enyémet, próbáltam megtanulmányozni, de erősen úgy tűnt, hogy össze vannak sajtolva a dolgok, a ház, meg a bele stb.... Ami lyukjai vannak, azon át meg nem lehet kiberhelni a belét.
Esetleg ha elvágod, aztán aluhegesztővel összevarrod... :)))
egyébiránt jóreggelt :)
Amikor én cseréltem az enyémet, próbáltam megtanulmányozni, de erősen úgy tűnt, hogy össze vannak sajtolva a dolgok, a ház, meg a bele stb.... Ami lyukjai vannak, azon át meg nem lehet kiberhelni a belét.
Esetleg ha elvágod, aztán aluhegesztővel összevarrod... :)))
egyébiránt jóreggelt :)
RoliQ406-11-2009 08:19:17 // 87432
szerintem se lehet hiszen van egy műanyag rész azt kéne kioperálni, de az bele van préselve az alu házba! ha ki is tudod szedni vissza rakni már nem fogod tudni sztem!:)
Buksi06-11-2009 07:59:56 // 87431
Én úgy tudom, hogy külön a belsejét nem lehet cserélni! Esetleg csak valami berheléssel! De az úgy meg nem gyere be! :-)
cac06-11-2009 07:41:04 // 87430
Jah, csak azt elég bonyolult lesz, mert csak a belsejét akarom cserélni. Egy másik cartárs esetében pár hete felmerült a kérdés, és mindannyian a házzal együtt lévő 15-20k-s termosztátot javasoltátok neki, mert még Ti sem cseréltétek csak a szelepes részt. Engem mondjuk csábít az új kihívás, de nincs illúzióm felőle, hogy nem lesz egyszerű. :)
Egy hőgombát cserélni ezzel szemben pár perc. Ha ugyanaz a hibajelenség, akkor visszarakom a régit, és megmarad tartalékba.
No meg valaki említette, hogy neki a TT csere csak 10 fokot tornázott fel a hőmérsékleten, végül a hőgombával együtt lett teljesen jó.
Egy hőgombát cserélni ezzel szemben pár perc. Ha ugyanaz a hibajelenség, akkor visszarakom a régit, és megmarad tartalékba.
No meg valaki említette, hogy neki a TT csere csak 10 fokot tornázott fel a hőmérsékleten, végül a hőgombával együtt lett teljesen jó.
Buksi06-11-2009 03:41:17 // 87429
SZVSZ előbb a termosztátot cseréld ki, mert az lehet a lúdas! :-)
cac05-11-2009 22:25:35 // 87428
Skacok elhatároztam, hogy előMikulásra kap új hőgombákat, termosztátot a kis drága. Nekem is túlhűtött már egy ideje a moci, de nyáron nem volt érezhető az a pár fok, de télen a hűtő elbarikádozása után is max 80 fokra megy fel a víz, de inkább 60-70.
Úgy gondoltam első körben, hőgombák, ha nem oldja meg, belevágok egy termosztátbelső (szelepes rész) cserének.
No. Azt vágom, hogy 2 hőgomba van, azt is, hogy az egyik rögtön a termosztát mellett. Jól gondolom, hogy a másik a kijelző órához tartozik?
Ebből a listából melyik, melyik?
Köszi előre is!
Úgy gondoltam első körben, hőgombák, ha nem oldja meg, belevágok egy termosztátbelső (szelepes rész) cserének.
No. Azt vágom, hogy 2 hőgomba van, azt is, hogy az egyik rögtön a termosztát mellett. Jól gondolom, hogy a másik a kijelző órához tartozik?
Ebből a listából melyik, melyik?
Köszi előre is!
Buksi05-11-2009 20:04:22 // 87427
Ez kész! :-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)05-11-2009 19:56:34 // 87426
Buksi05-11-2009 18:32:00 // 87425
Aha, szoktam olvasni a "beszélgetéseiteket"! :-DD
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)05-11-2009 18:29:22 // 87424
ÁÁÁ az én fámon hátat is lehet hasítani:-))
Buksi05-11-2009 18:28:31 // 87423
Asszem kapsz majd tőle! :-DDDDDDDD
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)05-11-2009 18:27:18 // 87422
Csendben,sd meg ne hallja:-))
Na jó csak álmodozok.
Na jó csak álmodozok.
Buksi05-11-2009 18:26:06 // 87421
Meg lenne rólad mindenkinek a véleménye! :-DD
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)05-11-2009 18:24:12 // 87420
Gondolj be,állna egy pagani zonda a ház előtt,és lógnának ki belőle a csövek,meg én:-))
Dobálnám szét az alkatrészeket:-))))Nagyon állat lenne.
Dobálnám szét az alkatrészeket:-))))Nagyon állat lenne.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)05-11-2009 18:22:16 // 87419
Visszatérve a szerelésre,éppen ma gondolkodtam,hogy egyszer veszek egy olyan autót amihez nem kell hozzányúlni,aztán rájöttem,hogy még egy zondát is bütykölgetnék itthon,mert nem bírnám ki,ha nem nyúlhatnék hozzá.
Buksi05-11-2009 18:19:48 // 87418
Az nem baj, csak a közeledben ne legyen senki! :-DD
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)05-11-2009 18:18:44 // 87417
Jaaa,néha megvadulok én..:-))
Buksi05-11-2009 18:17:56 // 87416
Nem semmi fickó vagy te! :-DD
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)05-11-2009 18:17:21 // 87415
Már nem,gondolhatod:-)mire kikaptam a kuplunghengert 1 perc alatt.
Buksi05-11-2009 18:16:11 // 87414
Akkor most már nem dideregsz!? :-)))
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)05-11-2009 18:14:41 // 87413
Befűtöttem,uránt kidobtam,világit a szomszéd macskája:-))
Buksi05-11-2009 18:14:28 // 87412
Remélem megtalálod! :-D
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)05-11-2009 18:12:54 // 87410
Buksi05-11-2009 18:10:26 // 87409
Mondom, ha a gép alá mész és felénzel az akksi irányába, akkor ott lesz a munkahenger is a légtelenítő csavarral együtt! :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
647
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?