Forum >> 155

RoliQ409-11-2010 13:39:07 // 107379
ha én ötösért tankolok pont a következő kútig elég :D persze akkor jókedvem van:D
Longman09-11-2010 13:38:56 // 107378
Teljesen más irányba tereled a témát, most nem a ki-mikor tankol hitkérdésről van szó.
Hanem arról, hogy mikor 1/4ed áll a mutató akkor elkezd sárgán jelezni, holott, ha 10L fogyasztásról beszélünk akkor is elmenne még 150 km-t, magyarul majdnem felérnék Mc-ról Budapestre. Ez nem normális működés. Ha jó lenne, és akkor kezdene világítani ha már csak 5-8L van benne, akkor persze én is mennék tankolni, nem centizném.. DE nem is erről van szó.
SD09-11-2010 13:23:24 // 107377
Nem tudom nekem úgy szokott lenni hogy eleve pálya előtt tankolok ha félig van már akkor is, sőtt általában ugyan annál a kútnál, nem mindenféle taknyokat:D (hogy aztán beragadjon a szint mérő:)

És a kannától egyáltalán nincs büdös, azért van rajta fedél:D Különben meg addig élvezzétek a benzin szagot amíg van:P

De pl: jártam már úgy hogy kb. kiszámoltam hogy hazáig nagyon passzentos a benzin és pályán kimentem és egy faluban megtankoltam:P Vagy a pályán is rádobni 10 litert nem pénz akkor az a 30ft, ha muszály:) Nem kell teli lökni emelt díjas smssel csak hogy elérj a célig:D

De mondjuk nekem eleve ott kezdődik hogy 370/liter csak mert úgy vettem észre hogy úgy jó neki ha olyat kap:)

Elvileg sárgalámpával elmegy még 100km-t, de 50-et gond nélkül. Azt nem szeretem megvárni míg tényleg lefekszik a mutató:D Mert az már tényleg para... 1300kg és csúnyán néz ki egy piros alfa vészvillogóval félreállva:D

Szóval szerintem a benzin kifogyás azért általában user error:) Mert ha van még 100km azért az nem azt jelenti hogy ha napi 20km-t megy valaki akkor azt a hetet még leárhatja, hanem azt hogy akkor már elfér benne 40L benya:) És ha csak 5k-t lök rá az ember akkor is nyugodtabban autózik ha nem a sárga világít állandóan.

De főleg távolabbra én sosem indulok úgy hogy porzik a tank.

De lehet én vagyok túl óvatos végül is 200-ról elég sokáig elgurul még benya nélkül is, erre is lehet alapozni:D
Robiik09-11-2010 12:51:10 // 107376
15-18??? azért a 2.0 ts olyat nem csinál, bár nem tudom, nem szoktam hajtani úgy versenyzősen :)
Robiik09-11-2010 12:48:10 // 107375
Időben szoktam tankolni, nem addig megyek amíg már csak a csőben van almalé, de sokszor jártam már úgy hogy világított mintha muszáj volna és még 50km-t simán elcsorogtam a városban. És még akkor is volt pár liter...

Egyébként azt vettem észre, hogy indításnál "hidegen" jól mutat, és ahogy melegszik a gép pontatlan lesz, sokszor fél és nulla közt ingázik csak úgy találomra.
sprint8309-11-2010 12:44:34 // 107374
Csak a km. számlálóra én nem hagyatkoznék, azért nem minden körülmények között fogyaszt ugyanannyit az autó. Mint ahogy írod is. Pl. ha én elkezdem hajtani akkor 15-18l-re felugrik, ah normálisan megyek akkor csak 10.
sprint8309-11-2010 12:42:07 // 107373
Azért ez nem egészen igaz, attól, hogy elkezd világítani még lenni kellene tartaléknak. Mondjuk egy autópályán elkezd világítani álljak ki rögtön tankolni mondjuk a 30 Ft-tal drágább benyából. Vagy elkezd világítani és tudom, hogy mondjuk még 80-km-t nyugodtan mehetek és letérek valahol. Így kellene működni, meg nem 1/4-ed tanknál már tartalékon lenni. Szóval akárhogy nézzük szar a műszer és ez típus hiba. Nem csak a 155nél sok más Alfánál is hasonló.

Lenni kell a tankban hullámtörőnek, pont azért, hogy ne lengjen ki össze-vissza a műszer, nem mozoghat úgy a benzin.

A benzines kannáról meg annyit, hogy elég büdös lenne a csomagtartóban majd az egész autóban, ha ott teleltetnék egy kannát állandóan...:)
SD09-11-2010 12:31:04 // 107372
Szerintem annyi hogy nem kell porig üríteni, nem egészséges, minek? Ha félig van ugyan annyit eszik? ha Világít a sárga nyilván azért teszi hogy tankolj:D Akkor miért nem lehet?:D

Az meg hogy kanyarban kileng kicsit, hát a benya is csobog oda be, hihető:)

Másik lehetőség ha valaki ilyen vállalkozó kedvű benzingőzzel autózós, miért nincs a csomitartóban egy 5L -es kanna? Pont befér oldalra:)
Robiik09-11-2010 11:43:41 // 107371
Én tankolásnál mindíg nullázom a napi számlálót és úgy számolom 10 literes fogyasztással hogy mennyi kilómétert tudok menni. óra szerint 50-60 kilóméterrel előbb ki kéne állnom a boxba :) annyi bib van csak, hogy tisztán városban, nem spórolva 12 is lecsúszik, ezt bele kell kalkulálni.

Ha valaki megoldotta amit az olaszok már 30 éve nem tudnak (vagy nem akarnak) az szóljon engem is érdekel a pontosra alakítás :D
SD09-11-2010 11:22:43 // 107370
Kivégezte volna a rendőrt és másnap ellopják az autóját:D
RoliQ409-11-2010 10:40:35 // 107369
örülj neki hogy így tettek.. és odafigyeltek az autódra!!! Én örülnék ennek! :)
SD09-11-2010 09:59:45 // 107368
Hát hétvégén már én is izgultam kicsit mert az alsó vonalon állt a mutató:) Múgy ha folyamatosra vált a sárga általában tankolok.
szasza91109-11-2010 09:06:48 // 107367
vajon hogyan lett a 5ös kepen lathato schwabachi rendszamu auto hirtelen piros a hatodik kepre... :))
Fairlane09-11-2010 08:10:53 // 107366
Na ez ismerős, nekem múlt decemberben a legnagyobb geci minuszokban fogyott el a benya, úgy, hogy a műszer kb 1/3-ot mutatott....
Fairlane09-11-2010 08:09:43 // 107365
Hm, a 75 tükre tök ilyesmi fazon...
Lehet azt egyszerübben fel lehetne faragni, csak ott meg a háromszög alaku talpa mintha kisebb lenne...
Bár ha már üvegszálazol :)
Illetve akkor már inkább karbonból csináld :)
TSiga ( I am the TSIG)09-11-2010 07:02:29 // 107364
Miért nem szedted le a táblát?
Alfacityn a 155-ös sor előtt jól mutatna... :-DD
GT Ɨ|ѯ09-11-2010 05:57:16 // 107363
Fel, kapott 2 égőt, abba nem köthet bele az atyaisten sem:-)
Buksi09-11-2010 03:50:36 // 107362
Hmm... a régi szép idők! :-))
Buksi09-11-2010 03:47:59 // 107361
Igen, én újat vettem és nincs vele bajom! A 1/4 jelzés alatt szokott elkezdeni világítani, de inkább akkor, amikor közelebb van már az első vonalhoz! :-)
katbal09-11-2010 00:37:59 // 107360
Jahh, reggel adtam le a kocsit a szerelőnél, hogy elindítsuk a rozsda elleni hadjáratot. A bal küszöböm egyszer már foltozva volt, (vsz csúnyán fennakadtak vele valahol) és mostanra rohadt el teljesen a javított rész....
Nem gondoltam, hogy az egész küszöböt ki akarja cserélni majd, én csak egy kisebb részre gondoltam....mondjuk, ha megkérdezte volna honnan szerezzen küszöböt, akkor rövidre zárhattuk volna hamarabb a kört....
A műanyag nem létkérdés egyelőre, de asszem a jobb odalinak eléggé hervadtak a csavarozási pontjai, meg úgy vittem a kocsit, hogy levettem róla és nem is került szóba a szerelőnél.
Mindenesetre köszi a segítséget!
És ha olyan szakszerűen is rakja föl, mint ahogy lebontotta, akkor remélem sokáig jó is lesz! :)
(egyébként precíz szerelőnek ismertem meg, már 2x cserélte nekem a vezérlést és nagy olasz-autó rajongó....kopp....kopp)
Marklar15508-11-2010 23:49:08 // 107359
ha már nosztalgiázunk.
Akkor ilyenjeim is vannak:)))
Edyboy08-11-2010 23:41:09 // 107358
Az fog hiányozni :)))
Edyboy08-11-2010 23:40:32 // 107357
Szípek :))
Marklar15508-11-2010 23:39:28 // 107356
Milyen autók ezek??? :-PPP
Marklar15508-11-2010 23:38:25 // 107355
Csak az a szép ződ gyep...:)
Edyboy08-11-2010 23:37:54 // 107354
Meg ezt is találtam :))))

Marklar15508-11-2010 23:36:15 // 107353
Nohh. Ma fél 9h kor keltettek.
A 156 os bontós Jozsi hívott. Kéne bal küszöb...
Áááá az tökk macera leszedni. Eljön és 5k ért ott vágja, ahol akarja...
Vágjam én... ááá
10' múlva hívott más is. balos küszöb kéne... Hmm ma balos küszöb napja lesz? :) Mondom, hogy vágjanak ők... Még 10' 3. ember hívott Balos küszöb...
Jönne Érdre.
Mondom OK, de kb délre érek ki. laci otthon van menjen faragni...
Látom ismerős verda állt a ház elött.:)
Katbal autója volt:)))
Délután Ő is hívott, műanyag is kell a küszöbre...
Pedíg kérdezetem a mestert, hogy visz-e...

Szoszó 3h-n keresztűl szedte le szakszerüen a küszöböt. Nem olyan szar ez ámm ott belűl... :)
Edyboy08-11-2010 23:30:40 // 107352
Hej,mit találtam :))
Marklar15508-11-2010 23:28:13 // 107351
Tegnap elött fullra tankoltam a Deltát. Még 2 rublikát mutatott. De már régóta folyamatossan világított. 54L ment bele. Állítólag 55-56l a tankja:)
Marklar15508-11-2010 23:25:12 // 107350
Itt nem tipus idegen az.
Marklar15508-11-2010 23:22:56 // 107349
Mint ahogy elöttem szóltak. Van nálam ilyen. 8-10e ft. Helyzetjelző beégéstől függ...
TSiga ( I am the TSIG)08-11-2010 22:25:11 // 107348
Jó ötlet lenne. Ha tele a tank a szintjelző ellenállása kb. 7 Ohm, ha üres, akkor kb. 300 Ohm.
sprint8308-11-2010 22:02:01 // 107347
Majd kérdezősködök én is, apám cégénél van egy elektromérnök, hátha tud segíteni.
TSiga ( I am the TSIG)08-11-2010 21:47:03 // 107346
Nekem van 2 nem egészen teljes műszerfalam tesztelgetni. Igaz, hogy az egyik TD, de a benyaóra ugyan az.
Zsolt15508-11-2010 21:44:28 // 107345
Én örültem volna anno, ha egy rendőr odament volna azokhoz a jóképességűekhöz, akik a 75-m piszkálták.
De sajna azt mondták, hogy ezért nem jönnek ki. :-((( Igaz az a "nyocker"ker. kap. volt.
sprint8308-11-2010 21:38:54 // 107344
Akkor már csak valakinek ki kellene találni a megfelelő értékeket:)
TSiga ( I am the TSIG)08-11-2010 21:26:38 // 107343
A kondi nem növelné meg a feszültséget, hiszen az csak a tápfeszültségig tudna töltődni. Jelen esetben ez a benzinszint jelző által kreált érték. A kondit meg úgy kellene méretezni, hogy ne tartsa sokáig a feszültséget.
TSiga ( I am the TSIG)08-11-2010 21:24:28 // 107342
Nekem szombaton volt xopás-xopatás:

Reggel mentem Maglódra téli gumiért. Atyám mondta, hogy menjek előre és jön utánam, addig várjak a kocsinál. Én lent észre vettem, hogy a tetőablak szigetelése 2 kicsi helyen fel van lazulva és levél van beszorulva. Ki is kapartam mind a kettőt egy kb. 4cm-es kis pengével, amit az övtáskámban egy készletben hordok. Ezután kinyitottam az autót. Ugye nekem nincs rajta zár és csak riasztóval nyílik. Persze fényes nappal egy forgalmas kereszteződés mellett a parkolóban. Kinyitottam a csomitartót és a motortérben az olajszintet ellenőriztem. Persze rongy nem volt, erre egy papírzsepibe töröltem a nívópálcát, és annak rendje és módja szerint a közeli kukába dobtam a zsepit. Letöröltem a krómozott gyertyatakarómat, mire megjött atyám. Átadtam neki a kulcsot és kényelmesen beszálltunk. Becsatoltuk az öveket majd csuknánk az ajtót.

Erre odalép atyámhoz egy ember és megmutatja a jelvényét, hogy ő rendőr és igazoljuk magunkat, mert a fiatalember ( én ) piszkálta az autó és nehogy ellopjuk. Mondjuk, hogy ez nevetséges. Erre közölte, hogy várjuk meg a kollégáit vagy igazoljuk magunkat és adjuk oda a forgalmit. (Itt már majdnem pofán vágtam a sünt, hiába védett állat) Nézi a forgalmit, én meg a másik oldalról mondom fejből az alváz- és motorszámot. Nagy nehezen elnézést kér, de szerinte én el akartam lopni az autót. (Alfaamorés pólóban Amore-tag autót lopok...) K..., logikus, hogy valaki, ha autót lop, előbb megnézi az olajszintet, törölget a motortérben, kidobja az olajos zsepit és illedelmesen megvárja a társát.

El kellett volna kérni a jelvénye számát és panasszal élni valamilyen idevágó dologgal. Az bezzeg nem zavarja őket, hogy a park tele van csövessel, akik telepiszkítják a környéket. Meg az egyirányú utcából kijönnek autóval az ott lakók. Csak fordítva. Közöltem vele, hogy ha két rendőr kiállna a kereszteződésbe, akkor 1 hét alatt összejönne nekik a havi fizu zsebbe. Erre közölte a sün, hogy ez a közlekedésrendészetre tartozik.

Fuck sün of XIII. ker. !!!
sprint8308-11-2010 21:09:53 // 107341
Ez nem hülyeség, de a kondi miatt nem csalna egy kicsit? Hogy lehet megnőne a feszültség nem? Bár lehet rosszul gondolom...
sprint8308-11-2010 21:08:09 // 107340
Ez megvan nekem is. Pedig lehet tipushiba, Alfa tipus) Eddig minden Alfám ezt csinálta, nagyobb fékezésnél is mást mutat. De még a Tipom is ezt produkálta.
TSiga ( I am the TSIG)08-11-2010 21:07:39 // 107339
Esetleg egy kondit beforrasztani a műszerrel párhuzamosan, hogy az ellenállás-változást (ami az úszótól jön) nem gyors feszültségváltozással járjon. Hanem fokozatosan menjen le a mutató, ami az elmúlt x idő átlag feszültség értékét mérné. Így a kondi biztosítaná a megfelelő feszültség szintet, amíg a mutató egy-egy kanyar után visszaállna a megfelelő pozícióba.
sprint8308-11-2010 21:04:50 // 107338
A felújítót meg sem próbálom, eddig amikor próbálkoztam vele 2 hónapnál tovább nem bírta.
sprint8308-11-2010 21:03:39 // 107337
Most nem vigyorogtam benne:)
Longman08-11-2010 21:02:37 // 107336
Na ezt is csinálja, de már 1/4 től. Én ezt nem tom elfogadni "típushibának".
Longman08-11-2010 21:01:23 // 107335
Ezzel az üzemanyag szintjelzővel kapcsolatban ki kellene már találni valamit. Az enyém meg olyan, hogy ha 1/4-hez ér a mutató akkor már világít a lámpa, és onnantól teljesen pontatlanul mutat.. Nem tom mitől csinálhatja, 1x már cseréltem jeladót, de csak bontottra. Ha jól emlékszem Buksi újat vettél, van értelme hogy működik?
Nem tom az enyémmel mit kellene csinálni.

A munkahenger nekem is ott lóg Damoklész kardjaként, már jó ideje.. Házat kellene cserélnem mert a felújító szett nem segít igazán.
TSiga ( I am the TSIG)08-11-2010 21:00:29 // 107334
Nekem a kanyarokban fexik le a mutató. De gondolom, ez tipushiba.
atesssz08-11-2010 20:56:50 // 107333
Egyszer engem is átbaszott a csóróság jelző. Volt kb. olyan 30-40 km-es szakasz, mikor csak villogott, na utána már folyamatosan világított. De az 1/4 szint jelzésébe még éppen, hogy bele ért a mutató jobb oldala. Asszem olaj- meg gázolajszűrő cserére vittem. Hát kedvesen újságolta a szerelő, hogy neki kellett bele tankolni. "Kellemesen" éreztem magam emiatt. Azóta ha kivillan a sárkányszem, rögtön csurig töltöm:)
TSiga ( I am the TSIG)08-11-2010 20:52:35 // 107332
Nem látom, hogy örülnél :-DD
sprint8308-11-2010 20:50:16 // 107331
Mai nap rövid és tömör történése: kibaszott velem az autó.
1 órán belül 2 helyen robbantam le:))
Kezdődött azzal, hogy reggel nem volt annyi időm sem, hogy megálljak tankolni olyan késésben voltam a melóból (szokás szerint elaludtam:) Este ahogy elindultam haza már majdnem otthon voltam kb. 2 sarok és kifogyott a benzin. De hozzá teszem, hogy még azt mutatta, hogy van benne bőven. Ettől sokkal kevesebbet mutatott már sokszor és még rengeteg benzin volt benne. Nyáron is amikor levettem a tankot 17 liter volt benne és már rég világított a kis benzinkút. De ahogy kifogyott rögtön leesett a mutató nullára, úgyhogy szerintem fenn akadt az úszó.

De ez még hagyján, tolatok befelé az udvarra alig vette be a rükvercet, na mondom ilyen béna nem lehetek még sáros cipővel se, hogy ne bírjam kinyomni rendesen a kuplungot.
Hát nem is... Elfosta magát a kuplung munkahenger, de még jó, hogy itthon és nem kellett haza húzgálni valahonnan. Ki is vettem belőle, holnap kapja a másikat.
Így most kénytelen vagyok ebben a takony időben a Sprintel járni.
TSiga ( I am the TSIG)08-11-2010 20:18:08 // 107330
Akkor mi az az isteni fény a fejem körül? :-DDD
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.