Forum >> 155

SD26-01-2011 14:56:55 // 110007
Akkor az lesz a gond, mert zárlatos a forgórész.. illetve arról magyaráztak nekem hogy áthúz a megkopott csapágy vagy csúszó biszbasz és az csinálja a zárlatot, csak ezzel az a baj hogy jobb esetben kinyírja az elektromos rendszered, rosszabb esetben kigyullad...

Ha ráadásul felújított a genyó akkor azonnal vidd vissza... Bár nem remélnék sokat, mert garanciát csak arra fog vállalni a szaki amit ő cserélt tehát kb semmire...

Hol újíttattad fel? Mert én is felújíttattam de azót a jó.
Robiik26-01-2011 14:46:24 // 110006
Nekem is ad valami érdekes hangot a generátor, mintha fáradna a csapágy vagy nem is tudom mire hasonlít. Ez a lehető legroszabb, mert így szedhetem ki a generátort, ami nem is egyszerű és alig pár hónapja újíttattam fel... :( remélem a villamos szakihoz el tudom vinni, hogy gariba újra összerakja.
SD26-01-2011 14:39:32 // 110005
Nekem egyszer volt ilyen

Generátor, és akksi cser lett a vége. Még haza vitt a gép, de már alig volt benne áram... Én nem mertem úgy hagyni inkább áramtalanítottam.. Viszont nem gyulladt föl.. :)

Két hibaforrás lehet, nekem ekkor elszált a generátoron lévő dióda sor vagy mi... tehát kaka lett a generátor, az akksim pedig cellazárlatos volt...

Nem tudom melyik váltotta ki a másikat...

Egyedüli jele annyi volt hogy pár percig elég hülye hangja volt a generátornak, indulás után.

Még jó hogy nem próbáltam új akksit tenni bele generátor cser nélkül mert annyi erővel lehet prrá égett volna.

Szóval ki kéne venni az akksit megnézni mennyi az áram benne, aztán tölteni, felügyelet mellett, és várni hogy tartja-e a feszt. Ha ez ok, akko meg lehet próbálni visszarakni és nézni hogy ég-e ha szikrázik vagy ég a lámpa azonnal lekötni és generátor csere, ha az sem segít akkor keresni a zárlatot...

Azét ott elég nagy áramok mennek..
Robiik26-01-2011 14:31:02 // 110004
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. reggel lementem a kocsihoz, és még mindíg világított a töltésjelző. Az autó pöccre indul, ki is alszik a töltésjelző, viszont ha leveszem a gyújtást megint világít. Emellett enyhe égett szagot is éreztem. Merre kezdjem a zárlatot keresni? Ha a generátor lenne hibás akkor nem égne levett gyújtásnál a visszajelző igaz ?
cac26-01-2011 11:52:00 // 110003
Jogos. Ez ki is ment a fejemből. :)
Édesapám a vétlen sofőr. A balesetet okozó ott helyben a rendőrök előtt elismerte a vétkességét.
szasza91126-01-2011 11:50:34 // 110002
ja, ez igaz.
szasza91126-01-2011 11:50:11 // 110001
az elsö kerdes, amivel a tovabbi eszmefuttatas jelentös reszet ki lehet zarni, hogy egyertelmüen tisztazva van-e, hogy ki a felelös a balesetert.
süsnye26-01-2011 11:49:22 // 110000
lehet, h a "Jogi esetek" topicban előbb kapsz választ...
cac26-01-2011 11:40:29 // 109999
Sziasztok Urak!

Először is BUÉK!

Rég jártam erre, és mivel a lakásfelújítás mellett nincs időm az alfával foglalkozni -ami utoljára megállósat játszott alattam-, ezért mostanában nem is igen leszek.

Ellenben egy sajnálatos történés mégis ide vetett. Faterba beleszálltak a 8-ason. A kocsi feltehetően gazdasági totálkáros lesz. Mivel neki szükséges a munkájához a kocsi (Veszprémről jár be Ajkára, és az egészségi állapota miatt, csak háztól-házig tud közlekedni), ezért nagyon érzékenyen érinti ez a dolog.

Azoktól kérdezem, akik voltak már hasonló helyzetben, hogy a casco és kötelező bizti birtokában van rá lehetőség, hogy valamelyik intézmény csereautót biztosítson a káreset rendezéséig?

Valahol hallottam, hogy ha a munkába járáshoz szükséges a gépjármű, akkor már volt rá precedens. Számomra elég urban legend szagú, ezért kérdem a véleményetek.

Köszi!
szasza91126-01-2011 11:19:42 // 109998
szep lesz nagyon! kicsit el is kezdtem sargulni... :)
Fairlane26-01-2011 10:43:47 // 109997
Leginkább pofára :)

Odaviszel egy marék cuccot, lehetőleg az apraját drótra felfűzve, azt mondanak rá valamit...
süsnye26-01-2011 10:18:02 // 109996
galvanizálást kb. milyen árban csinálnak? egyáltalán milyen módon van megadva az ára? gondolom nem /alkatrész :)
süsnye26-01-2011 10:17:05 // 109995
igen. lehet, h kontakt, de mivel az olajnyomás kontrollámpáról van szó én aztért elég óvatos lennék... :)
SD26-01-2011 09:55:57 // 109994
Szerintem ez a rendszer még tök jó, csak meg kell csippenteni aztán kész:D

De vitzet félretéve, az új kémény szépen alakul, erről videót kell készítened ha kész:)))
SD26-01-2011 09:53:31 // 109993
Biztos valami kontakt lehet? :/
Fairlane26-01-2011 09:31:33 // 109992
Egyébként nyóreggelt....

Úgyérzem szivat a gép :/

Reggel nemigen akart elaludni az olajoskanna pilács. Megnéztem, olaj van benne, olajnyomásmérő is mutat valamit.
Elmentem a benzinkutig, tankoltam, inditom, még mindig ég...
Félreálltam a benzinkút parkolójába, leállitom, elinditom, ekkor elalszik rendesen.... :S

Aztán a nulláson egyszercsak leugrott a jobb ablaktörlőlapátom a kampóról. Fogta magát, és függőlegesbe fordult, de szerencsére nem repült el.
Izgi volt a nulláson félreállni, megigazítani, aztán ujra elindulni.....
Fairlane26-01-2011 09:12:39 // 109991
Az ötödik képen az púrhab? :D
afri26-01-2011 08:45:55 // 109990
nekem anno' a Trabantomon nézett ki így az Y, mert az is le volt téve, és mindig hozzáütődött az "úthibákhoz", az is teljesen ellaposodott!

biztos nagyon fasza hangja lesz! ;-)
Buksi26-01-2011 03:46:37 // 109989
Nagyon pöpec lesz! :-)
Longman26-01-2011 00:42:53 // 109988
Bónuszként leszedtem az összes - eddig ugye nem használt - tartó konzolt, beleértve az üzemanyag szűrőjét is, és elviszem galvanizáltatni, hogy ne rozsdás vasdarabok tartsák innentől.
Ott hátul lesz még dolgom egyébként ahogy elnéztem. Túl sok arrafelé a rozsdás apróság, csavarok, konzolok, stb. Szeretnék egy új fékerőelosztót, mert nem tetszik az állapota, és hát lassan a hátsó futóművet is le kellene szedni, és cserélni benne amit illik. Persze kozmetikai kezeléssel egybekötve.. :) És akkor már a tankot is ki kellene pucolni.

Jut eszembe nincs valakinek egy képe a kézifékkarról, úgy hogy látszik az állító csavar? Van ott az állítóka alatt egy kis fém stift szerűség, nem tudom mi a célja, de szerintem nálam az nem jó helyen van vagy nem jól áll. Nekem most közvetlen a csavar alatt van a menetes részen. Szerintem nem ott kellene lennie.
A Manualban viszont nincs róla kép, vagy legalábbis én nem találtam.. :S
Longman25-01-2011 23:59:07 // 109987
Felmerülhet hogy mért cikkezi, azaz cikkekből építi össze az elemeket.
Sajnos annyira szűkös a hely, hogy csak így lehet. Rengeteg méricskéléssel, számolgatással is együtt jár ez.
Egy kis bemutató még a srác munkáiról, ez egy L200 Mitsu kipuffja lesz, a turbótól kezdve, a csövek pedig 2 oldalon a fellépő alatt kukkolnak a szabadba.
Ez a turbóra megy:

A varratok/cikkek a végleges kidolgozásban:

Belülről sem elnagyolt:

Ezek a csövek mennek majd a fellépők alatt:
Longman25-01-2011 23:49:52 // 109986
És most egy kis felüdülés..
Ezen a ponton meg kell említenem "Csöves Imit" akinek a munkáját eddig is sokra becsültem, de hogy most az én autómon dolgozik, hát eszméletlen amilyen minőségben dolgozik ez az arc!! :)
A készülő elemek:
csőcsatlakozások a talpakhoz:

a hátsó leömlőtől érkező könyök kezdeti formája:

a csövek savállóak, polírozottak:

az első leömlőtől érkező cső:


A Maestro munka közben:
Longman25-01-2011 23:40:39 // 109985
No, én most értem haza a kipuff szerelésből.
Mostmár nagyon örülök neki hogy végre "leszakadt" mivel most látszik nagyon hogy mennyire gatya volt már.
Ahol eltört, végül is a katalizátor utáni összetétel. Megfigyelhető a szakszerű hegesztés a 2 méretű cső között:


Aztán a hátsó dob, több helyen lukas volt amit nem lehetett látni, és a bele sem volt az igazi, itt látszik miért:


Ez a kép a dob bemeneti oldala volt, már ott is repedt, ha nem középen, akkor itt engedte volna el magát.

Egyébként ez mind a rendszer feszülése miatt volt, mivel sajnos csak 2 felfüggesztési pont tartotta az egészet, emellet a hegesztések is gányolások voltak :S
E miatt is ereszkedett egyre lentebb, a legtöbb hosszanti úthibán, útdőlésen már húztam az alját.

Ugorjunk az elejére, a 2 cső ami a katalizátor és a leömlők között voltak. A kisebbiken ismét megfigyelhetők hogyan volt formára hegesztve az idom. Ez se menne át a vizsgán..


Az első leömlőről érkező cső, ez volt a legalacsonyabb pont a kezdetektől, ez egy cső, magyarul kör alakúnak kellene lennie :)
süsnye25-01-2011 22:44:26 // 109984
mondtam én... :(
üdv a klubban...először nekem sem volt gond, csak szuszogott, aztán sípolt, azóta is... aztán hidegen, alapjáraton ha nyomod a féket elkezd fulladozni valamint az indulás utáni első fékezés elég gyenge...
süsnye25-01-2011 22:42:30 // 109983
mé'? :) ha szar az utánygyártott, akkor lehet megéri..
Fairlane25-01-2011 22:35:32 // 109982
A motorháztető-tartó teleszpókot?? :O :)))))
Svéd25-01-2011 22:08:09 // 109981
ma meg elkezdett szuszogni a szervom,nem érzek semmi különbséget,csak olyan mintha fujná a levegöt valahol,a fékeim meg teljesen odavannak.
Svéd25-01-2011 22:00:05 // 109980
nekem a bal elsö indexem ba....kodik,de ha odacsapok a lámpaburára,akkor 2-3 hétig semmi baja:)
Goodboy25-01-2011 21:43:36 // 109979
ujitatjátok:-)
Goodboy25-01-2011 21:42:47 // 109978
miért nem ujjitatjátok fel a a gátlokat,1 év gari és még keményitik is ha kell,kb 4-5 rugo/db
Fairlane25-01-2011 21:22:10 // 109977
Ha új akkor talán igen.

Mesélj... :)
atesssz25-01-2011 21:15:36 // 109976
2000 jó ár lenne darabjáért?:)
GTPeti25-01-2011 21:06:15 // 109975
A Bárdiban a LIP kerül annyiba. Nem ajánlom. Vettem kettőt is, de nem vagyok tőlük elzuhanva. (Nagy hidegben bizony nem tartanak.)
Buksi25-01-2011 21:04:34 // 109974
Nekem az előző Bosch akksim 6 évig bírta! ;-)
Fairlane25-01-2011 21:02:51 // 109973
Apropó gázteleszkóp...
Az enyémek is beszartak így a nagy hideggel :(

Bárdiba olyan 4 rongy darabja.... nem tud valaki olcsóbbat? :)


Illetve az akksim is beszart, pár nap alatt magától lemerült... Az vigasztal, hogy 2002-es gyártmány, én 2006ban vettem 3000 ft-ért használtan, szal az árát megszolgálta.
Ma vettem egy új boscht, remélem ez is kiszolgál pár évet :)
afri25-01-2011 20:13:17 // 109972
részvét ...
így már én is jártam, amikor megvettem a V6ot, és szar volt benne a gázteleszkóp, nem csuktam le rendesen,de szerencsére nem csapódott neki a szélvédőnek! meg nem lett semmi baj!
afri25-01-2011 20:11:19 // 109971
nekem az indexem szarakodik, meg néha diszkózik menet közben a belső világításom! :-/
:-)
Goodboy25-01-2011 19:39:02 // 109970
vennék!! ha van vkinek elado olajnyomása lehetöleg Q4 be jelezze :_) ddddd
Goodboy25-01-2011 19:36:26 // 109969
poroltot dobj be ,nehogy...,de nem festünk ördögöt a falra
Goodboy25-01-2011 19:35:04 // 109968
ha még lesz vmi akkor jön a tisztitotüüüüüz,mert tuti felgyujtom és megveszem a a tiedet
Robiik25-01-2011 19:27:45 // 109967
Nekem ma kigyulladt a töltésjelző, amikor levettem a gyújtást. Ez sem túl jó előjel, főleg égésszaggal fűszerezve :(
Dj.Vince25-01-2011 19:19:08 // 109966
Olajnyomás,géptető !!!Mi jöhet még?El kéne vinni leszedetni róla a rontást!
Goodboy25-01-2011 19:12:08 // 109965
ma gyászolunk testvéreim,! gyászoljuk a makrancos kisQrva q4 motorháztetejét:-( és hála az alfák védöangyalának ,h csak azt!kb 60 km/h nál ma felcsapodott a géptetöm,volt meglepi. vmelyik kis pöts (ÉÉÉN) nem csukta le! géptetö kuka sajna.
Fairlane25-01-2011 19:01:38 // 109964
Asszem ez a zender-motor variáció a 2.5 és a 3.0 alkatrészeiből.
Talán rövidebb hajtókar a 3.0-ba, ezáltal 2.8, de pörgősebb?
Fairlane25-01-2011 19:00:00 // 109963
Gratula!

Még kérünk képedet, meg részleteket az oldaladra! :)
afri25-01-2011 18:46:37 // 109962
155 2.8 V6 ??
miből, hogyan, mibe?
:-)
BL25-01-2011 17:38:27 // 109961
Én is néztem amikor hasonló árat mondott a srác a két középső csőre. A 6-os Tipo szett kb 4500Ft / db-ra jön ki eBayen, lehet hogy arra kéne pályáznod.
TSiga ( I am the TSIG)25-01-2011 17:36:51 // 109960
Én a nappaliba tenném üveglappal a tetején :-)
SD25-01-2011 17:32:38 // 109959
Elég jól néz ki:) És mibe megy bele?:)
TSiga ( I am the TSIG)25-01-2011 17:22:51 // 109958
Ez olyan "hét képe" kategória .... :-D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.