Forum >> 155
Marklar15513-11-2006 20:29:42 // 13146
A vezérlés módosítónál valamo "O" gyűrű van. Szerelő szerínt. Én már 2x szólam érte a szerelőnek. Soha nem voltam ott amikor csinálta, de egy darabig nem is volt olajos. Most megint. Most meg már sz..rá. ;)
Thomika13-11-2006 20:12:04 // 13145
Ezt már akkoris hirdették mikor én anno vettem a 155öt!!! :/
Fairlane13-11-2006 19:57:43 // 13144
Hi!
Igen, éxij felőli oldal...
Remélem nincs nagyon rágyógyulva a szíjtárcsa...
perdix15513-11-2006 19:28:03 // 13143
Szia! Ha az ékszíj felöli oldalon lesz a főtengely szimering csere akkor nem kell a motort megbontani..hamar megvan..tudom, mert motorfelujítás előtt 1 hónappal cseréltem..abban bízvan hogy az olajcsorgás ellen jó lesz.....
SD13-11-2006 16:18:36 // 13142
ha melegedéssel elmúlik akor valami repedés lehet, az egyiken ami ahogy megmelegszik a motor nem ereszt már vagy mert csak simán egy idősebb moci, és amígy nem melegszik át kicsit ez az kopott és nem minden zár tökéletesen
SD13-11-2006 16:16:33 // 13141
elképzelhető, de 1000dologtól lehet, de nekem mikor levolt törve az egyik fele, akkor mikor elősször indítottam hidegről, mindíg majdnem visszafulladt a motor, aztán rendben volt, de ahogy meg lett csinálva, elmúlt.
Ott vanm még az alapjárati motorhoz menő cső, + a vastag szívó is, a szelepfedéltől hátrafele menő, a bal oldalon, a szívócsonk alján 2 vékony, a folytó szelep alján egy vastagabb stb:) én is legózok egy ideje hogy mindegyik 100% legyen:)
süsnye13-11-2006 16:01:08 // 13140
Kis rángatás szokott lenni, hidegindítás után, de csak 1-2-3ban, 2000 alatti fordulatszámon, és igazándiból max. 1-2percig utána megszűnik.
Lehet, hogy ez okozza?
SD13-11-2006 15:38:29 // 13139
igen ha az égszíj tárcsa fent marad úgy nehezebb ezt elfelejtettem:D
SD13-11-2006 15:36:38 // 13138
Paco13-11-2006 15:21:13 // 13137
Sajnos nem. A kerék oldalon ott vannak a főtengely végén az ékszíjtárcsák amiket le kell venned, hogy hozzáférj a szimeringhez. Odaáig könnyű eljutni, de a tárcsa levétele vagy sikerül a helyén, vagy nem. Ha nem akkor motor ki.... :(
süsnye13-11-2006 14:27:14 // 13136
SD!
Milyen cső is volt az pontosan?
Nekem is hasonló gáz volt vele amikor megvettem a bal oldalon. Azt gondoltam, hogy a féltengely porvédő miatt volt, mert el volt szakadva. Bár fura volt, hogy mind2 oldalon le volt szakadva, mégis csak a bal oldalát kente végig, de azt majdnem a háccsó kerékig. De mintha a porvédő csere óta is lenne ott olaj...
SD13-11-2006 14:19:52 // 13135
Azért nézd jól körbe hogy honnan jön az olaj mert 1x nekem is csinált ilyet az autó... teljes depresszio stb, mentem a szerelőhöz, és kiderült hogy egy 20forintos, kartel cső törött el a szívó csonk alatt... és a féltengely úgy csapta csét az olajat mint a rotációskapa a tehénsz@rt ahányszor megálltam ott volt a folt:) (gyanakodtam kormányműre, szimeringre hf-tőmítésre, szóval fülig olajos volt szegény) meggkönnyebbültem mikor kiderült hogy semmi baja:))) ettől függetlenül lehet hogy szimering, főleg ha hidegen osztották neki régebben:(
de a régi jó 8V-nél még nem kell szétbombázni a vezérlést, a szimeringhez mert a lánc is olajban fut, így valszeg egy keréklevétel és némi műanyag eltávolítása után orvosolható, viszont a váltó oldali bonyibb...
András bácsi13-11-2006 13:51:06 // 13134
Lehetséges, csak a színezőanyag nem azonos. A gyári rózsaszín, a bótban kapható barna.
kertecs13-11-2006 13:13:31 // 13133
Főtengelyhez mindenképp forgásirányos a nyerő! A vezérlésoldalon a 16V-hez nem volt tétel, egy db ezres a Corteco, ami az "urban legend" szerint gyári beszállító.
Fairlane13-11-2006 12:59:57 // 13132
A szimmeringből egyértelmű méretet hoz vajon a katalógus?
Hallottam valami ilyesmit, hogy forgásirányosat jobb venni, mint univerzálist.. ?
Ja és köszi a választ, neked, Paconak, Szabikának, mindenkinek :)
Fairlane13-11-2006 12:57:13 // 13131
Ja, a képet kölcsönöztem, thx :)
Mostanában szeretek újrahasznositott elektronokkal dolgozni :))
A vezmodot akkor hagyom egyelőre asszem...
Otto13-11-2006 12:43:28 // 13130
Milyen autóitok vannak?
Folyik mindeggyik itt ott!:)
Yoyo13-11-2006 12:35:26 // 13129
Lehet tömítőanyaggal tömíteni enyém is szivárgott:)
Yoyo13-11-2006 12:34:19 // 13128
Szedd össze magad:)
mszabika13-11-2006 12:33:00 // 13127
ismerős ez a kép :))))
1. nagy meló, ha főtengelyszim...
2. valszeg ugyanaz ami nálam van, a tömítésnél épp hogy szivárog, de tényleg nem érdemes cserélni, mert drága, tömíteni lehet h tudod :)
Otto13-11-2006 12:26:42 // 13126
Szét vagyok csúszva!Dolgozni kell mindjárt menni!De azért igyekszem!:)
Yoyo13-11-2006 12:24:07 // 13124
Nagyon határozott vagy:)
Otto13-11-2006 12:21:05 // 13123
Nem is! Elkérem Árpitól számod!
Otto13-11-2006 12:20:35 // 13122
Illetve ha majd megcsörgetsz visszahívlak,mert számod nem látom!
Otto13-11-2006 12:17:37 // 13121
Délután felhívlak és beszélünk!
András bácsi13-11-2006 12:14:50 // 13120
Ahogy Paco kolléga is mondta:
+ cserélhető dobbetét felől a szimmering, feltéve, ha az anyát le bírod venni a szíjtárcsáról,
+ a bigyó a vezérlésmódosító mágnesszelepe. Kis tömítőanyag, aztán jó.
belus15513-11-2006 12:11:30 // 13119
Üdv!a q4 egyik ex tulaját ismerem!Gyakran szokott itt hirdetni alkatrészt "Alfi(nem amore tag)néven!Engem is átba...tt egyszer!Még azt se szabad elhinni amit kérdez!És nem csak én vagyok igy ezzel!Ha mégis érdekel,szivesen megadom a számát!
Paco13-11-2006 12:09:22 // 13118
1.) Valószínűleg főtengelyszimering csere. Nem nagy ügy, csak nem tudom hozzá lehet-e férni a motor kiszedése nélkül. Asszem nem. Akkor meg már húzósabb az eset.
2.) Az ominózus alkatrész a 8V motorok vezérlésmódosítója. Elromlani nem szokott, szivárogni mellette az olaj igen. Ha nagyon zavar akkor cserélheted, de drága és nem ér annyit az egész. Ha csak alatta szivárog akkor meg kell próbálni hátha lehet valamilyen gumitömítést találni hozzá.
Fairlane13-11-2006 11:49:57 // 13117
Előadnám a heti nyűgjeim, hogy pörögjön a topik: :D
A hétvégén, péntekről szombatra ismét produkált az autó: egy tenyérnyi olajat maga alá.
Alánéztünk aknából: úgynézki a főtengelytől indult a dolog, a homlokoldalon.
Ez vajon egy sima szimmering csere, vagy valami fájdalmasabb? Esetleg van valami amit ilyen esetben kell/illik/célszerű cserélni?
Például a hosszbordás szíjakat? Az előéletüket nem ismerem...
Továbbá:
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00085/00085350t.jpg)
A képen látható objektum - a gumisapek alatt - szivárogtatja kissé az olajat... Nem nagyon, épp hogy csak olajnedves, de mégis...
Mi ez és hogy merészeli? :) Hogy orvosolható, mivel jár?
A hétvégén, péntekről szombatra ismét produkált az autó: egy tenyérnyi olajat maga alá.
Alánéztünk aknából: úgynézki a főtengelytől indult a dolog, a homlokoldalon.
Ez vajon egy sima szimmering csere, vagy valami fájdalmasabb? Esetleg van valami amit ilyen esetben kell/illik/célszerű cserélni?
Például a hosszbordás szíjakat? Az előéletüket nem ismerem...
Továbbá:
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00085/00085350t.jpg)
A képen látható objektum - a gumisapek alatt - szivárogtatja kissé az olajat... Nem nagyon, épp hogy csak olajnedves, de mégis...
Mi ez és hogy merészeli? :) Hogy orvosolható, mivel jár?
süsnye13-11-2006 11:16:34 // 13116
Pénteken feltűnt, hogy helyreállt a konzol gombok háttérvilágítása. Úgy tűnik jót tett neki, hogy múltkor szétkaptam, meg összerakta. Hiába, olasz a drága... :D
süsnye13-11-2006 11:15:10 // 13115
Persze az állapota "Kitűnő". :D :D :D
SD13-11-2006 09:24:59 // 13114
Már akkor is hirdették mikor én vettem az enyémet 2005 dec. de ha döglött a moci, akkor azt lábra állítani??? És akkor a többi darabja miért lenne jobb?
Csak gondolj bele, motor generál (turbós cuccok, árak), kasztni, ha volt törve, rohadások, futómű (Q4-es alkatrésze, árak), elektronikus ez az, kontár gányolások helyrehozatala...
Én nem láttam de ha egy ilyen autó 1mila jó állapotban akkor ez több sebből vérzik:(
És semmi gari hogy tényleg az egéssz kasztni nem kukás...
Otto13-11-2006 08:56:12 // 13113
Akkor is motorbajos volt?Kívül-belül milyen?
Yoyo13-11-2006 08:46:11 // 13112
Még januárban nézegettem én is, azóta sem kellett senkinek:(
SD13-11-2006 08:30:14 // 13111
Ezt már nagyon régen hirtdeti, nagyon beteg lehet:(
Otto13-11-2006 08:16:22 // 13109
Tud erről valaki valami okosat?Azt tudom,hogy főtengelyes kevés olaj miatt.Törve vagy ilyenek?
Yoyo13-11-2006 07:57:23 // 13108
Az enyémben 75-ös volt amikor megvettem, most egy 55-öst kapott:)
Fairlane12-11-2006 22:33:15 // 13107
Az enyémben 72-AHs van, ez a legnagyobb asszem, ami belekalapálható ;))
Fairlane12-11-2006 22:29:28 // 13106
25-akart lenni a 15, csak melléhord a balkezem ;)
Fairlane12-11-2006 22:15:17 // 13105
Multkor majdnem vettem egy ilyent ebayről...
kb 15 rugó lett volna, végülis inkább úgy döntöttem, hogy az eredetibe ölöm inkább ezt a lóvét... :(
MrHobbes12-11-2006 22:12:31 // 13104
Sajnos telire ugynezki be kell ujitani par dolgot... 25 km-t tettem meg a kocsival, 50 fokra melegedett fel ezalatt a kijelzo szerint, az olajhomersekletmero meg sem mozdult... csutortokon tankoltam a kocsiba 15 litert, namost ez a 15 liter 85 km megtetele utan "eltunt"...ha mar ottvagyok, hogy szerelo, a legmennyisegmero nem volt cserelve miota nalunk van az alfa (idestova 6 eve), szerintem arra is be kell ujitani lassan, bar ezt majd a szaki eldonti...
fejlemenyeket majd irom..mar csak arrol kell meggyozni az anyagi tamogatoimat (a szuleimet), hogy szegeny kocsi fontosabb mint az uj haz :))
Najo csak vicc...vmilyen mertekig:P
perdix15512-11-2006 16:53:21 // 13103
Örülök hogy mszabika beéri az én 1 éves garis 44Ah-mal...rendes tőle hogy odaadja az 55 Ah-sát, azt rebesgetik a madarak hogy 60 Ah-s-t akar:-)))))
A generátor csapágyról nem tudok millen állapotban van...remélem ép és egészséges
Auguri:Perdix155
Buksi12-11-2006 16:42:09 // 13102
Van köztük egy-két gyönyörű példány! :-)
Jata12-11-2006 16:29:44 // 13101
Jata12-11-2006 16:19:36 // 13100
norbee12-11-2006 16:12:13 // 13099
Perdix koma, örülök, hogy végül ennyiből sikerült megússzad, a 44Ah cseréld mihamarabb, az nagyon vékony. Ha más nem, kivesszük mszabikáéból. :)) Generátor csapágyat azért ellenőriztétek?
perdix15512-11-2006 13:14:11 // 13098
norbee:
Kész a vas javítása! 70 km-t mentem töltés nélkül a szerelőműhelybe hisz korábban ugyet mint tudjuk elszakadt a szíj! Bírta az akksi hisz éjjel fullra feltöltöttem meg vittem egy pótakkut arra az esetre ha sok lenne a 70km..nem lett.....
Namost: úgy tönkrement az ékszíjfeszítő komplett berendezés hogy semmi nem maradt belőle..elhagytam mindet!!!!
Ékszíj beszerelés /olasz/
Komplett feszítő csapággyal beépítve
És még le volt szakadva a töltésjelzőhöz futó vékony vezeték /kévábarna/
Ezt is rögzíteni kellett!!!
Plussz: el volt törve a 60 as kipuff cső a hátsó dob előtt fél méterre, TŐBE!!!! Ezt is orvosoltuk!
Anyaggal munkadíjjal: 14500FT Sztem jó ár volt!!!!!
Hazaérve aztán a meggyötört 44Ah-s akkut jól feltöltöttem. Most építettem be: olyan erővel nyitja-csukja a kp zárat hogy örön nézni!!!!!
De az igazi egy 60 Ah-s lenne ez a 44 Ah-s meg menne a kinnti terepi vasba!!!! Karácsonyra már tudom mit kérek:-)))))))
Auguri:Perdix155
Ádi_390012-11-2006 12:34:27 // 13097
Akkor pláne nem sok ez az olajfogyasztás. Nekem is ennyit eszik, ha pályán 150 körül közlekedek, és a szerelő azt mondta, ez normális.
Én városban max 50-nel megyek... :-) Védem a futóművet...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
548
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?